Views
1 year ago

2008-07

  • Text
  • Jaar
  • Schepen
  • Pompen
  • Maart
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Twee

De Binnenvaartkrant 10

De Binnenvaartkrant 10 26 maart 2008 Cruiselines Nijmegen B.V. vraagt voor haar passagiersschepen die varen op de Rijn, Moezel en in Nederland. Stuurman Machinist Matroos/Motordrijver Matrozen Reacties tel. 06-27080963 of email: normandie@schipperij.nl GEVRAAGD MACHINIST IN DE MOSSELVISSERIJ Werkgebied de Duitse Waddenzee en transport van mosselen naar Yerseke Functie eisen: • Machinistendiploma • Technisch inzicht en kunnen • Ervaring als stuurman U kunt uw schriftelijke sollicitatie vergezeld van uw ervaringen en diploma’s sturen naar: AL Nordsee Muscheln GmbH T.a.v.: dhr Adriaan Leuschel p/a Noorderhaven 53 8861 AK Harlingen (per e-mail: leuschel@planet.nl) A. de Groot Olietransport heeft momenteel twee schepen de “Stavria” en de “Stad Stavoren”, in 2009 zal er een nieuwdubbelwandig tankschip bij komen. We verzorgen transport van minerale oliën, hoofdzakelijk naar depots binnen Nederland. Omdat we ons vaarsysteem willen wijzigen zij we opzoek naar een: Schipper en stuurman Wij bieden: Goed onderhouden schepen. Vaarsysteem week op week af. Een week per jaar extra vrij. Kerst en/of Oud en Nieuw vrij. Wij vragen: Een positieve instelling. Je moet in bezit zijn van de benodigde papieren. Ervaring is vereist. Voor informatie en sollicitatie: Dhr A. de Groot Koggestraat 13 8715 KB Stavoren Tel. 06-53608123 of 0514-681433 INL/INFO: EXPORT RUSLAND - UKRAINE Tanker Tonnage gevraagd Info: WWW.SHIPNED.COM shipned@shipsale.com +3178-6209565 of +316-53118767 Watertransport van de Graaf en Meeusen B.V. zoekt voor een van haar duwboten: Kapitein (week / week) Stuurman (week / week) Aflosser Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Dhr. S.A. Meeusen Telefoon: 0180-487130 E-mail: meeusen@gmwatertransport.nl L.C. de Vogel BIEDT ZICH AAN: Aflosser en onderhoudsmonteur tegen € 150 per dag en € 20 per overuur, u krijgt een factuur van me met btw. U kunt me bereiken onder de nummers: 06-38900625 / 06-27554175 / 0049-1706801648 / 0032-473210160 Zoekt voor samenwerking ENTHOUSIASTE ONDERNEMERS voor binnenvaartschepen in de tank-en containervaart. Wij bieden: - compleet vervoersconcept met lange termijncontracten; - organisatorische en administratieve begeleiding; - diverse financiering mogelijkheden. Wij vragen: - enthousiasme, betrokkenheid en ondernemersgeest; - GVB of Rijnpatent, radarpatent, en bij voorkeur ADNR. TEVENS TE KOOP AANGEBODEN Motortankschip type C Bj. 1970/1995, 86 x 9,50 x 4,6/3,00 m, 1.495 t, Cummins bj. 1998, 1.217 pk Motorcontainerschip Bj. 2000, 63 x 7,03 x 3,01 m, 913,903 t, 2x Caterpillar (bj.2000) 2 x 400 pk, Boegschroef 325 pk Robert-Jan Zimmerman E-mail: r.j.zimmerman@mercurius-group.nl Tel. 078-6259674 / 06-21827676 Joris Vos E-mail: j.vos@mercurius-group.nl Tel. 078-6259677 / 06-10990364 Ringdijk 466 C, 3331 LK Zwijndrecht Fax 078-6194866 Bezoek onze website: www.MERCURIUS-GROUP.nl www.huizinga-snijder.nl Rederij Alpha Bunker Service 3 BV Imperial - De Grave B.V. - Scheepmakerij 120 - 3331 MA Zwijndrecht ONZE NAAM IS BEKEND, ONS LADINGPAKKET GEVARIEERD: Bent u op zoek naar een kantoor die uw belangen op een nette en serieuze wijze behartigt, waar expertise en financiele armslag vanzelfsprekend zijn? Bel een van onze medewerkers voor informatie onder de navolgende nummers : Inverband met uitbreiding van onze vloot zijn wij opzoek naar, Kapitein i.b.v Grootvaarbewijs, Stuurman i.b.v. Grootvaarbewijs. Matrozen i.b.v Dienstboekje, Ervaring op bunkerschepen vereist. Havengebied Regio Rotterdam • week op / week af Rijn/Moezel/Neckar Main/Donau N.Duitse kanalen Dirk Scheffer Ad Arends Nico Zwiers 0031 78 7501263 0031 78 7501264 0031 78 7501272 Vacatures zie: Alpha Bunker Service BV Westhavenkade 87 d 3331 AV Vlaardingen www.alphabunker.com Info@alphabunker.nl Fax 010 4343337

De Binnenvaartkrant 11 26 maart 2008 Shortsea belangrijkste activiteit Rotterdam is met afstand de grootste shortseahaven van Europa, zo vermeldt een Eurostat-studie over de periode 2000-2006. Daarin staat bovendien dat shortsea de belangrijkste activiteit in de havens is in Europa. Rotterdam is de grootste in alle lading, behalve voor roll-on/roll-off. Jaarlijks wordt er bijna twee miljard ton goederen vervoerd tussen de havens van de 27 EU-landen (plus Noorwegen) en andere havens in Europa, inclusief de Middellandse Zee en de Zwarte Zee. In 2006 was kustvaart goed voor bijna tweederde van alle goederenverkeer in de havens. Het Verenigd Koninkrijk, Italië, Nederland en Frankrijk zijn in deze volgorde de koplopers. Zij verzorgen ruim de helft van alle kustvaart in Europa. Van de goederen die per shortsea worden vervoerd, is de helft vloeibaar gas, ruwe olie en andere vloeibare producten. 20 procent is droge bulk, 13 procent roll-on/roll-off en 11 procent is containers. In Nederland worden bijna drie keer zo veel goederen gelost dan geladen. Per haven bekeken groeien Bremen/Bermerhaven (22 procent), Algeciras (12 procent), Zeebrugge en Tallin (beide 10 procent) het hardst. De Noordzee en de Middellandse Zee zijn qua omzet in short sea ongeveer even belangrijk. Beatrixhaven als shortseabekken Koningin Beatrix opent vrijdag 18 april in Noord-Groningen de Beatrixhaven. De haven staat ook wel bekend als het shortseabekken. Deze haven in het hart van de Eemshaven werd aangelegd om het scheepvaartverkeer naar de Noord- Europese havens te bevorderen. De aanleg van deze haven past goed in de campagne van de Europese Unie: Motorways of the Sea. Daarin worden activiteiten van shortsea bevorderd om de druk op de Europese wegen te verlichten. De Eemshaven is de enige mogelijkheid in Noord-Nederland om met grote schepen producten te verladen ten behoeve van de Noord- Europese markt . De Beatrixhaven BUITENOM met dank aan het Shortsea Shipping Voorlichtingsbureau bevordert de doorstroom van grote havens naar kleinere havens vooral richting de Baltische Staten. De nieuwe haven heeft een lengte van 375 meter. Spoedig zal de haven worden uitgebreid tot een totale lengte van 1200 meter. Na de ‘uitverkochte’ workshop in Rotterdam wordt een volgende technische workshop gehouden in Londen op dinsdag 22 april. Gastheer van deze kosteloze workshop is Sea and Water, het Engelse shortsea voorlichtingsbureau. Het doel van de workshop is ondersteuning bieden aan technische vertegenwoordigers (programmeurs, IT-managers, et cetera) van bedrijven die geïnteresseerd zijn in het implementeren van Shortsea XML. Workshop Shortsea XML in Londen De sessie geeft informatie over standaarden, de kernelementen van de technologie en regels voor het genereren van XML schema’s door het (foto MGR) gebruik van naamgevings- en ontwerpregels (NDR) van UN/CE- FACT. Aan het einde van de workshop zullen de deelnemers voldoende kennis hebben om de structuur en inhoud van Shortsea XML te begrijpen en te implementeren bij hun eigen organisaties. E-mail om een plaats te reserveren bij deze workshop of voor meer informatie: promotion@ shortseaxml.org. De website: www. shortseaxml.org . Schooldecanen maken kennis met Nijmeegse binnenvaartopleiding DOOR HARRIE VAN EEUWIJK Op 6 maart organiseerde Het Mondial College uit Nijmegen, dat voor leerlingen uit Zuidoost Nederland een vmbo-opleiding Rijn- en binnenvaart verzorgt, een decanendag. Eerst zetten diverse inleiders aan boord van het KSCC-Schipperscentrum in de Waalhaven de essentie van de binnenvaartopleidingen uiteen. ‘s Middags maakte het gezelschap een vaartocht aan boord van dienstvaartuig Jan Blanken van Rijkswaterstaat zodat de schooldecanen ook de binnenvaartpraktijk even konden ervaren. Na een intense lobby van de besturen van de Alliantie Voorgezet Onderwijs Nijmegen en de Stichting Beroepsopleiding Binnenvaart Regio Nijmegen (SBBRN) verleende het Ministerie van Onderwijs toestemming aan het Mondial College (voorheen Maaswaal College) om aan de Streekweg in Nijmegen een vmbo-opleiding voor de Rijn- en binnenvaart en kustvaart te starten. In het lopende schooljaar worden in de eerste en tweede klassen binnenvaartprojecten georganiseerd en de bedoeling is om bij het begin van het komende schooljaar een derde klas te starten, waarin dan ook de echte binnenvaartvakken worden gegeven. onderwijscoördinator Daan van der Wekken dat de opleiding Rijnen binnenvaart in tegenstelling tot andere vmbo-opleidingen een eindexamen kent, waardoor geslaagde leerlingen direct het officiele matrozendiploma bemachtigen. Tijdens de vaartocht kregen de schooldecanen onder andere van Peter de Bot (staand) informatie over passerende schepen en andere objecten die vanaf het water te zien waren. (foto Harrie van Eeuwijk) Matrozendiploma Omdat de opleiding voor de Rijnen binnenvaart aan het Mondial College ook bedoeld is voor leerlingen van andere scholen uit de provincies Gelderland, Limburg en (Oost-)Brabant, was men van mening dat de opleiding bekendheid moest krijgen bij de schooldecanen van de hele regio. Nieuw voor hen was de uitleg van

De Binnenvaartkrant