Views
2 years ago

2008-03

  • Text
  • Pompen
  • Januari
  • Schepen
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 4 29

De Binnenvaartkrant 4 29 januari 2008 [ Familieberichten] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost 0,75 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een Familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden Familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. ‘t Verlies was er al voor ‘t einde, de rouw voordat het afscheid kwam, toen die onzekere verwarring bezit van zijn gedachten nam. Wij voelden mee zijn stil verdriet, nu rouwen wij, maar vergeten hem niet. Voorbereid, maar toch nog geschokt om de grote leegte die hij achterlaat, geven wij u kennis dat van ons is heengegaan onze zorgzame vader Christiaan Kievit ~Chris~ weduwnaar van Jantina Jager in de leeftijd van 79 jaar. Cor Henk 22 januari 2008 Correspondentieadres: Fam. Kievit M/S ‘’HENCOR’’ Postbus 51199 3007 GD Rotterdam De crematie heeft op maandag 28 januari plaatsgehad. Als het rouwrumoer rondom jou is verstomd, De stoet voorbij is, schuifelende voeten. Dan voel ik dat er een diepe stilte komt, En in die stilte zal ik jou opnieuw ontmoeten. Bedroefd, maar dankbaar voor de goede herinneringen, geven wij kennis van het overlijden van mijn lieve man, onze vader en opa Cornelis Adrianus Hartmans - Cees - 27 november 1924 11 januari 2008 Maaskade 148 B 3071 NN Rotterdam Jeanne Louis en Marian Kim en Hermen Dick Annemieke en Viep Mariëtte en Patrick De crematieplechtigheid heeft inmiddels plaatsg evonden in crematorium Hofwijk te Rotterdam-Overschie. Diep geschokt zijn wij door het onverwachte overlijden van onze vriend en collega ARIAN Wij zullen je nooit vergeten en je zal in onze harten voort blijven bestaan. Wij willen Sabine, zijn familie en iedereen die hem moet missen heel veel sterkte wensen met het enorme verlies. MTS “Dissidentia”, Ron Patrick Rogier Bart Peter Paul Nico Diep geschokt zijn wij door het plotselinge overlijden van Arian Duiveman Wij wensen vriendin, familie, vrienden en collega’s veel sterkte toe Ben en Thea ter Stege en bemanning ms. Ambassadeur. Marco en Johan mts Fantoom Ben en Nicole mts Synthese-20 Met verbijstering en droefheid hebben wij kennis genomen van het overlijden van onze zeer gewaardeerde collega en vriend Arian Duiveman Ons medeleven gaat uit naar zijn vriendin en zijn ouders en naaste familie Marian bv: John Hartman Naftali Blokzijl Ben Koenen Jan van Veen Zwijndrecht, Januari 2008 Wij zijn verbijsterd en verdrietig. Verdrietig, maar dankbaar voor alles wat zij voor ons heeft betekend, delen wij u mede dat de Heere op Zijn tijd en Zijn wijze uit ons midden heeft weggenomen onze lieve moeder, oma en omi Fia Hoogmoed-Beenen Sophia Alida sinds 4 februari 1995 weduwe van Hendrik Hoogmoed v/h ms Eendracht *14 april 1917 22 januari 2008 ms Eendracht ms Coby ms La Guarda De Vaste Burcht K 7, Rossum Correspondentieadres: J.J. Boere-Hoogmoed Maximaplein 15 3297 CX Puttershoek ‘’De Heere is mijn Herder, mij zal niets ontbreken’’ Psalm 23 : 1 Wim en Joke Angelique en Franklin Amy Bryan Erika Coby en Bert Sophie en Joost Fleur Roos Jessica en André Naomi Tobias Joram Daniël en Suzanne De begrafenis heeft zaterdag 26 januari j.l. plaatsgevonden op de Algemene Begraafplaats, H.C. de Jonghweg te Rossum. GEVRAAGD OP CONTAINERSCHIP “LEYLA” KAPITEIN I.B.V. RIJNPATENT, RADARPATENT, A.D.N.R. VAARTRAJECT ANTWERPEN - ROTTERDAM - BASEL 10 DAGEN OP / 10 DAGEN AF NEDERLANDSE CONDITIES SALARIS N.O.T.K. VOOR INLICHTING: T. MULLER 06-22510439 Scheepvaartbedrijf Leyla vof Frans Halsweg 11 7004 AA Doetinchem Midden in ’t leven nog zoveel te geven plannen te over in één keer voorbij Op 22 januari jl. is op 37-jarige leeftijd in zijn slaap overleden onze vriend ARIAN DUIVEMAN Het was een voorrecht om zo lang met hem samen te werken. Onze gedachten zijn bij Sabine, de familie en de bemanning van de “Dissidentia”. Peter en Andrina de Jonge Jan, Marjan, Jolien, Peter en Iris de Jonge Geert en Ria van Veen GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Lineke 1x stuurman i. b.v. dienstboek met functie stuurman, 2 jr vaartijd, vaar/ verlof i.o. vlgns CAO Tel. 015-2578294 GEZOCHT Matroos met aantekening stuurman in dienstboekje Tel. 06-53845502 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Fehar 1x lichtmatroos i.b.v. dienstb., 2 jr vaartijd, vlgt cursus matr., loon vlgns CAO, vaar/verl. i.o. Tel. 015-2578294 GEVRAAGD SCHIPPER Voor mts Anniki in bezit van alle papieren. Tel. 0031-475285395 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Kruier 1x lichtmatr., i.b.v. dienstb., vlgt cursus matroos, 2 jr vaartijd, loon vlgns CAO, vaar/verl. i.o. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Haai 1x stuurman i.b.v. dienstb. met functie strman, 2 jr vaartijd, vaar/verl. i.o., loon vlgns CAO Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Rubicon 1x lichtmatr. i.b.v. dienstb., 2 jr vaartijd, vlgt cursus matr., loon vlgns CAO, vaar/verl. i.o. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Arena Navis 1x matroos i.b.v. dienstb., 2 jr vaartijd, vaar/ verl. i.o., loon vlgns CAO Binnenvrt Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Carla 1x lichtmatr. i.b.v. diensb., 2 jr vaartijd, vlgt cursus matr., loon vlgns CAO, vaar/verl. i.o. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Antiek Express 1x volmatroos i.b.v. dienstb. met 2 jr vaartijd, loon vlgns CAO, vaar/verl. i.o. Tel. 015-2578294 VOOR MVS KILSTROOM Zijn wij op zoek naar een stuurman & deksman i.b.v. dienstboekje en erv., vaarsyst. 8 wk op/4 wk af, salaris vlgns CAO Binnenvrt Voor meer informatie kunt u bellen naar: 06-22424148 GEVRAAGD MATROOS Voor op duwboot, ibv dienstboekje, vaarsyst. 8 wkn op/4 wkn af, loon CAO Binnenvaart Tel. 078-6250790 GEZOCHT MATROOS Vanaf 10 maart op melasse tanker, ma t/m vrij, leeftijd tussen de 18 t/m 30 jaar. Tel. 06-53392734 BITTE ACHTUNG FÜR PASSAGIERSSCHIFFE! Slowakische Firma Nikodem GmbH sucht neue Partner. Wir bieten Slowakische, Tsjechische und Roemenische Personal an. Tel. 00421-903453157, fax 00421-347726334, e-mail: lutain@zoznam.sk minste kosten - minst betalen - minste zorgen financieel voordelig door: beste oplossing geen probleem Tel. 00352 23 66 44 45 Fax 00352 23 66 49 45 www.huizinga-snijder.nl GEVRAAGD VOLMATROOS Op mts Maria-S, 928 ton Tel. 06-49913379

De Binnenvaartkrant 5 29 januari 2008 Onrust in binnentankvaart door BP-brief Een knuppel in een hoenderhok is een zachte beschrijving van wat er vorige week is gebeurd in de binnentankvaart nadat oliemaatschappij BP de markt met een simpele brief meedeelde dat ‘schepen van derden’ van 35 jaar of ouder tot 1 juli weer worden geaccepteerd. Er is sprake van onrust onder de tankvaartondernemers die miljoenen hebben geïnvesteerd in nieuwe, dubbelwandige schepen. In de eerste weken van 2008 zag het er immers naar uit dat zij het alleenrecht kregen, ook bij het vervoer van benzine en gasolie. Er waren veilingen waarop oude, enkelwandige schepen te koop werden aangeboden. Slimme ondernemers sloegen vorige week hun slag. Voor een paar ton werd een enkelwandige tanker gekocht, waarmee vervolgens de twintig keer zo dure dubbelwandige schepen op de markt worden beconcurreerd. In dat half jaar kan die investering bij wijze van spreken worden terugverdiend. Dat geldt overigens ook voor de schepen die klasse moeten maken. Sommige waren al ‘opgegeven’, terwijl ze nu weer de investering waard lijken. Van de andere kant natuurlijk ook opluchting bij de eigenaren van enkelwandige tankers, die in elk geval nog een half jaar respijt hebben (uitstel van executie?). Vrachtprijzen De tarieven die momenteel worden betaald, zijn niet om over naar huis te schrijven. De verhouding tussen vraag en aanbod lijkt zoek. Voor tankers die vandaag leegkomen is voor morgen niet bekend of er lading is. Dat is in de tankvaart geen gangbare situatie, waar soms weken van tevoren al wordt genomineerd. In de Rijnvaart is door de – nog steeds – hoge gasolieprijs (maandag 480 euro per kuub) het nauwelijks lucratief om een reis aan te nemen. Het lijkt aantrekkelijker om te vletten of vervoer in het ARA-gebied te doen, maar ook daar zakken de vergoedingen weer, mede omdat de hele vloot weer beschikbaar is om te laden, inclusief de 500 schepen ouder dan 35 jaar. MARKTINZICHT Scheepvaartgilde wil ook huurprijs omhoog Het bestuur van het Scheepvaartgilde – een groep schippers met beunschepen – vindt dat niet alleen de vrachtprijs per ton, maar ook de huurprijs per week per kuub meer omhoog moet. Voor de vrachtprijzen in de sector zand en grind wordt dit jaar vijftien procent meer betaald. Daarmee wordt een deel van de twee jaar geleden geconstateerde achterstand van 25 procent op de kostprijsontwikkeling in de sector goedgemaakt. De tariefstijging voor huurschepen blijkt echter slecht zeven á acht procent te zijn, zo concludeert het bestuur van het Scheepvaartgilde. Die huurprijzen stegen gemiddeld van elf euro naar 11,75 euro per kuub per week. Dat zou per 1 april volgens het bestuur 12,75 euro per kuub per week moeten zijn en op 1 juli zou de verhoging moeten worden doorgezet naar 13,50 euro per kuub per week. Het bestuur roept de leden van het gilde op deze prijzen te berekenen aan hun opdrachtgevers. Gasolie Vervolgens stelt het bestuur – bijeen in vergadering op 12 januari – dat bij dergelijke huurovereenkomsten een gasolievergoeding hoort te worden gevoegd. Die toeslag zou moeten worden gekoppeld aan de werkelijke kosten die worden gemaakt indien de prijs van de gasolie boven de 400 euro per 1.000 liter komt. Huurtarieven zouden bovendien ‘havengeldvrij’ moeten worden gehanteerd. Dat er geen subsidie wordt verleend voor de ontwikkeling van een nieuw, multifunctioneel beunschip weerhoudt het Scheepvaartgilde er niet van deze ontwikkeling door te Beunschip op het IJ. (foto MGR) willen zetten. Op de jaarvergadering van 17 mei wordt een presentatie gehouden over dit project. Op verzoek van hoogheemraadschappen zal er advies afgegeven worden over hoe om te gaan met baggerwerken en tarieven. SMS Het Scheepvaartgilde heeft bij de start veel bekendheid gekregen door de tarieven te verspreiden via een sms-service aan de beunschippers. Hoewel vandaag de dag veel meer gebruik wordt gemaakt van een online verbinding via internet, blijft het sms-systeem haar waarde behouden en dus wordt het weer nieuw leven ingeblazen door het gilde. Het gilde zal ‘een professionele folder’ laten maken over de werking van de sector voor aannemers, hoogheemraadschappen, gemeenten en andere overheidsinstanties. Daarin worden deze instanties en bedrijven gewezen op de voordelen van vervoer over water van bouwgrondstoffen. Het gilde biedt daarbij een aantal services aan de doelgroepen. Een medewerker van het Scheepvaartgilde zal een cursus volgen bij ‘Intrum Justitia’ (Europees marktleider op het gebied van Credit Management, debiteurenbeheer en incasso) zodat het Scheepvaartgilde service kan bieden bij incassoproblemen. 2008 is een druk jaar voor de sector van het vervoer van bouwgrondstoffen. Grote projecten (waar veel zand voor nodig is) zijn onder andere de Hansalijn, de verbreding van de A4 en van de A2 (die beide miljoenen kuubs zand nodig hebben). Ook verwacht het bestuur van het Scheepvaartgilde dat de overheid veel werk heeft bij het baggeren.

De Binnenvaartkrant