Views
3 years ago

2007-25

  • Text
  • Pompen
  • December
  • Schip
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Onze

De Binnenvaartkrant 16 4

De Binnenvaartkrant 16 4 december 2007 V Scheepsbemiddeling Kanaaldijk 35, B-2900 Schoten erwin@venneman-co.com venneman-co.com BE 0473 271 314. Te koop aangeboden: Venneman & Co BVBA Mob.: 0032 475 274 579 Tel.: 0032 3 290 54 10 Tel.: 0032 3 213 83 51 Fax.: 0032 3 226 28 11 Motorvrachtschepen: 2.810 ton. bj. 1981, 104,92 x 11,39 x 3,47 m. 2 x 1.500 PK MAK bj. 1981 rev. 2003, schuifluiken. 2.699 ton 3.300 m³. bj. 1999, 109,98 x 11,45 x 3,24 m. 1.800 PK (ABC). alu. stapelb. (Blommaert). 2.250 ton 3.250 m³. bj. 2000, 110 x 10,50 x 3 m. 1.521 PK Cat., Blommaert luiken. 1.977 ton 2.400 m³. bj. 1970, 86 x 9,50 x 3,54 m. 2 x 635 PK Cat. type 3412 E bj. 2000 en bj. 2005. 1.870 ton 2.650 m³. bj. 1956, 100 x 9,50 x 2,83 m. 1.050 PK Cat. bj. 2004, Friese kap hydrolic luikenwagen. 1.702 ton 2.250 m³. bj. 2001, 86,00 x 9,50 x 3,20 m. 1.250 PK Deutz bj. 2001, alu Friese kap. 1.563 ton 1.800 m³. bj. 1977, 84,32 x 9,57 x 2,81 m. 1.015 HP Cat. bj. 2001, wegwaai luiken. 1.459 ton 2.165 m³. bj. 1961, 86 x 9,50 m. 1.200 PK ABC bj.’ 1993, luiken. 1.310 ton 1.950 m³. bj. 1964, 80 x 9 x 2,83 m. 900 PK Deutz bj.’ 1965 rev.’ 2004, alu. schuifluiken. 1.288 ton 1.720 m³. bj. 1979, 80 x 8,20 m. 860 PK Cat., alu. schuifluiken. 1.211 ton 1.850 m³. bj. 1964, 80 x 8,20 x 2,71 m. 860 PK Mitsubischi bj. 2005 + 6.000 uur. 1.020,948 ton 1.296 m³. bj. 1962, 71,10 x 7,21 x 2,82 m 220 PK GM bj. 1996, Luiken Friese kap. 990 ton 1.500 m³. bj. 1961, 67 x 8,20 x 2,65 m. 635 PK Cat. bj. 2005, alu. luikenkar van Blommaert. Duwboten: 1x 609 PK 1 x 720 PK bj. 1967, 19 x 10,40 x 1,90 m. (Deutz), (Cat.). Duwbakken: bj. 1982, 76,50 x 11,40 x 4,30 m. bj. 1974, 76,50 x 11,40 x 4,00 m. bj. 1973, 76,50 x 11,40 x 4,00 m. bj. 1972, 76,50 x 11,45 x 4,00 m. Motortankschepen: bj. 1952, 38,80 x 5,04 x 2,71 m. 310 PK bj.’ 1992 (GM). bj. 1963 / 1964, 78,90 x 8,98 x 2,52 m. 800 PK MWM bj.’ 1963. bj. 1973, 110 x 10,50 x 3,20 m. 1.400 PK Deutz (bj. 1987 rev.’ 2002). bj. 1986, 103,02 x 12,04 x 5,25 m. 1.600 PK bj.’ 1985 (Deutz – Diesel). Wij hebben nog meerdere schepen op aanvraag in ons bestand aanwezig. Op diverse schepen is inruil mogelijk, voor meer informatie of nieuwe verkoopaanbiedingen kan U ons vrijblijvend contacteren. En voor starters hebben wij ook mogelijkheden om zelfstandig te worden. Nieuwbouw vrachtschepen: 110 x 11,45 x 3,65 m. 135 x 14,20 x 4,00 m. Nieuwbouw Tankschepen: 86 x 11,45 x 5,60 m. Type C. Schepen gevraagd afmetingen van 86 x 9,50 tot 105 x 10,50 en 11,00 m. Te koop : Mts Chamisa D, Type N, L/B/D 125 x 11.44 x 3.60 mtr, bj 2004, 3699 Ton, Ketel, 2 x MTU 1200 PK Mcs Frisian Hopper, L/B/D 63 x 7.00 x 2.11, 553 Ton, bj 2001, 48 teu 3 lagen, 2 x Caterpillar 402 PK Mds Discovery, L/B/D 105 x 11.45 x 3.58, 3025 Ton, bj 2001, 235 teu 5 lagen, 2 x Cummins 1000 PK Aanbod van diverse vracht- en tankschepen (diverse afm. 85, 105, 110, 125 en 135 meter), koppelverbanden, duwboten en duwbakken die in de stille verkoop zijn. (te bezichtigen op de website) Nieuwbouw casco’s via Kriesels Scheepsmakelaar: Tankers, dubbelschroef, type C, 110, 125 en 135 meter Motorvrachtschepen 105, 110, 135 meter Koppelverbanden 172, 185 en 190 meter Chemicaliëntanker, type C enkelschroef, 81.30x10.20 levering half 2008, Oost Europa. Voor informatie kunt u contact opnemen met : René Kriesels, Mobiel: +31 (0)612 890610 Fax : +31 (0)10 2237890 Email: rene@krieselsscheepsmakelaar.nl Kijk op website : www.krieselsscheepsmakelaar.nl Kijk ook eens op www.vlootschouw.nl Mbs “Spes Vera” 990 ton, bjr. 1998, 70 x 7,50 x 2,90. motor Mitsubishi 600 pk bjr. 1999. Mbs “Speranza” 1342 ton, bjr. 1977, 80 x 8,6 x 2,98. Motor Industrie 565 pk bjr. 1978 rev. 2001. Mbs “Oriënt” 1563 ton, bjr. 1950/2000, 86 x 9,5 x 2,97. Motor Cat 1014 pk bjr. 2001. Mvs “Jozina” 1106 ton, bjr. 1963, 80 x 8,22 x 2,62. Motor Deutz VM 500 pk bjr. 1963. Mvs “Itasca” 1602 ton, bjr. 1993, 84,58 x 9,53 x 2,92. Motor Cat 1065 pk bjr. 1998. Mvs “Arie Leendert” 1630 ton, bjr. 1980, 85,98 x 9,53 x 3,06. Motor Volvo Penta 1200 pk. Mvs “Wiljette” 2462 ton, bjr. 1980, 105 x 10,50 x 3,17. Motor 1300 pk Deutz bjr. 1980, rev. 2001. Mvs “Wilhelmina Arina” 2499 ton, bjr. 1995, 110 x 10,50 x 3,19. Motor Cat 1380 pk bjr. 1995. - OOST bv Bemiddeling aan- en verkoop van schepen J.A. Oost tel 0653-153374 • jan.oost@veka-group.nl MOTORSCHEPEN Ms Helena, bj 1998, 2819 ton, afm. 110 x 11.45 x 3.36, 1835 pk Cat Ms Valentia, bj 1930, 950 ton, afm. 67 x 8,20 x 2,55, 560 pk CAT Ms Euronavi bj. 1956, 1850 ton, afm. 100 x 9,50 x 2,82 m 1380 pk CAT container stuurhut Ms Helena Ms Valentia Ms Suzanne Maria, bj. 1974, 3594 ton, afm. 108,50 x 11,40 x 4,00 mtr. 2 x 1100 pk Cat Ruime financieringsmogelijkheden MS, bj. 1982, afm. 105 x 11,45 x 3,52 mtu. 2900 ton, 2 x 1200 pk mtu Te koop nieuwbouw mcs, afm. 110 x 11,45 mtr., bouwwerf China Leverbaar compleet april 2008 Kvb Eternity bj. 2000, 6925 ton, afm. 187 x 12,50 x 4,00 mtr., 2 x 1521 pk Cat, met luiken Kvb bj. 1996, 5100 ton, afm. 186 x 11,45 x 3,50 mtr. Motor 2400 pk ABC Kvb bj. 1998, afm. 172 x 11,45 x 3,50 mtr., 5600 ton, 2 x 1521 Pk Cat BEUNSCHEPEN Mbs Linsi bj. 1960, 946 ton, afm. 67 x 8,20 x 2,72 m., 2 x 360 pk Volvo Mbs Johanna Margaretha, bj. 1966, afm. 63 x 7,20 x 2,80 m, 850 ton. Prijs 125.000,- Euro Mbs Devyanta, bj., 1970, 1320 ton, afm. 85 x 8,20 x 3,00 mtr., 525 pk Industrie TANKERS Mts Isabel bj. 1974 2000 ton afm 100x9,00x3,20 m 1200 pk MITSUBISHI Mts Vopak Rowland, bj. 2005, afm. 81,20 x 10,20 x 3,20 m, 1700 ton, RVS tanks Met starters mogelijkheden Mts, bj. 1959/2005, 2007 ton, afm. 86 x 11,40 x 3,21 mtr., 960 pk, met nieuw middenvoorschip 2005 Mts Haus Nico, bj. 2005, afm. 110 x 11,45 x 5,40 mtr., 3000 ton, 1835 Pk Cat 2 Bunkertankers, bj. 2006, afm. 110 x 11,45 x 3,60 mtr., 3000 ton, 1800 pk ABC Op diverse schepen inruil en financiering bespreekbaar PARTYBOOT STADSPOORT Bj. 1997, afm. 45 x 7,34 x 1,37 m. Motor Volvo Penta 510 pk, luxe inrichting 225 zitplaatsen. Gevraagd diverse schepen ter bemiddeling. Voor diverse klanten jonge schepen gevraagd. NIEUWBOUWPROGRAMMA Nieuwbouw dubbelwandig midden-voorschip voor tankers 11,45 en 10,50 Nieuwbouw 135 x 11,45 m. Leverbaar 2008 Nieuwbouw 135 x 14,20 mtr. 2x Compleet leverbaar 2008 Nieuwbouw 110 x 11,45 mtr. Leverbaar eind 2008 Nieuwbouw tankers in alle afmetingen Startende ondernemers gevraagd voor diverse tankschepen en droge lading hebben wij financiële mogelijkheden voor u. Vaart met u mee! tel. 010-414 00 60 Mvs “Concordia” 3421 ton, bjr. 2002, 110 x 11,45 x 3,75. Motor Mitsubishi 1591 pk bjr. 2002. Voor meer informatie kunt u vrijblijvend contact opnemen M: 06-53185636 K: 06-10977351 E: info@ldewaardt.nl W: www.ldewaardt.nl Bemiddeling in nieuwbouw en bestaande schepen. VeKa Group Werkendam is een snel groeiende onderneming, welke zeer actief is en bekend staat als het gaat om ontwikkeling in binnen- en zeevaartschepen. VeKa ontwerpt, calculeert, bouwt, investeert, financiert en exploiteert schepen voor de zee- en binnenvaart. De onderneming is sinds 1988 actief in de handel en bouw van binnen- en zeevaartschepen en bouwde grote series containerschepen, tankschepen, pontons, sleepboten en duwboten. Om u een indruk te geven van onze onderneming kunt u ook kijken op onze algemene nieuwssite: www.veka-group.nl Deze editie is in ÉÉN KEER te downloaden op www.binnenvaartkrant.nl Gevraagd: Kapitein voor een van onze koppelverbanden. Systeem 14/14. Ook ZZP. Tel. 0654752281 of 0651105983. Voor ons mbs Devyanta zijn wij op zoek naar een echtpaar of schipper. - Vaargebied Nederland en België. - Ervaring vereist. - In bezit van geldige papieren. (vaarbewijs, radar en evt. Rijnpatent) Mogelijkheid voor opvaren van het mbs Devyanta. Voor meer informatie of sollicitatie kunt u contact opnemen met Jan Versluis: Tel.: 0183-505230 of Mobiel: 06-53 68 54 10

De Binnenvaartkrant 17 4 december 2007 Palletoverslag steeds sneller en goedkoper DOOR SARAH DE PRETER Het vervoer van pallets via de binnenwateren lijkt een succesformule te worden in Vlaanderen. Begin november leverde het bedrijf Wienerberger op deze wijze weer 1280 ton snelbouwstenen af bij Mallants in Lummen. Ten opzichte van de vorige transporten ging alles sneller en goedkoper. De bovenste lagen stenen werden gelost aan de schuine kaai een paar honderd meter stroomopwaarts van de kade van Claessens Beton. Daarna meerde het schip aan bij de kade van Claessens om de onderste lagen te lossen. Het schip was binnen negen werkuren gelost. Voor het lossen werd gebruik gemaakt van een licht type mobiele kraan die zich eenvoudig en snel langs de kade kan verstellen. Lagere overslagkosten Er werd gelost met een snelheid van 140 ton per uur, en dat was sneller dan bij de vorige transporten, toen de gemiddelde lossnelheid 80 ton per uur bedroeg. De bovenste laag werd zelfs gelost met een tempo van 170 ton per uur. Ten opzichte van de vorige transporten zijn de overslagkosten omlaag gegaan. Het team dook onder de ‘psychologische drempel’ van één euro per ton. De doelstelling van een halve euro die tijdens het pontonexperiment werd gezet, komt dus stilaan dichterbij. “Voor transporten tussen punten aan de waterweg zijn we nu competitief met het wegtransport”, aldus transportdeskundige Filip Verbeke. Heeft u een idee hoe de overslag nog sneller en goedkoper kan gemaakt worden? Neem dan gerust contact op met Filip Verbeke op: (0032) 0472 31 88 75. “Passage spoorbrug Willebroek is onveilig” VBR wil dat er een betere signalisatie komt bij de spoorbrug in Willebroek. Deze brug kreeg aan de rechteroever een tweede doorvaartopening, maar die heeft volgens de vereniging zo haar beperkingen. In de praktijk kiezen veel grote afvarende schepen voor de linkerdoorvaart, aldus VBR. Dat zou ermee te maken hebben dat de rechteroever beneden de brug na zo’n honderd meter nog niet is weggebaggerd. Ook de doorvaarthoogte en de breedte zijn op de rechteroever een knelpunt. Omdat ook opvarende schepen de brug langs de linkerkant passeren, wil VBR dat er een duidelijke signalering en communicatie met de brugwachter komt. Dat is nu niet het geval. Als de brug wordt geopend, gaat het licht zowel voor af- als opvaart op groen. Volgens VBR is dat vragen om problemen. De vereniging wil dit onderwerp aankaarten bij het Vlaamse Ministerie van Openbare Werken. “Ofwel treedt de brugagent op als scheepvaartcoördinator en laat hij de lichten voor de opvaart op rood staan totdat de afvaart, die voorrang heeft, er door is, óf er komt een scheepvaartcoördinator die via de marifoon het verkeer regelt.” Voor het lossen werd gebruik gemaakt van een licht type mobiele kraan die zich eenvoudig en snel langs de kade kan verstellen. Er werd gelost met een snelheid van 140 ton per uur. Brusselse passagiersrederijen woedend op haven Al nieuw certificaat voor radiotelefonie? De passagiersvaart in Brussel luidt de noodklok: de haven wil passagiersschepen voortaan weren van de Heembeekkaai. Maar dat is de enige plaats waar de schepen veilig kunnen aanmeren, stelt de Belgische beroepsvereniging voor de passagiersvaart in een protestbrief. De rederijen vinden het “onverantwoordelijk” dat zij in de toekomst niet meer welkom zijn aan de Heembeekkaai. In hun protestbrief laten ze weten dat ze nergens anders in de stad veilig kunnen aanmeren, zonder daarbij het gevaar te lopen op een aanvaring met passerende schepen. De beslissing van de haven zou ook indruisen tegen de inspanningen van de stad en het gewest om het kanaal beter te integreren in de stad. Scheef Het Brusselse havenbestuur wil in de toekomst weer industriële en logistieke bedrijven naar de Heembeekkaai trekken. Na het wegtrekken van een aantal bedrijven en de stopzetting van de goederenaanvoer over het water groeide de kaai uit tot de belangrijkste aanlegplaats voor passagiersschepen in Brussel. Desondanks zijn er volgens de sector nauwelijks onthaal- en nutsvoorzieningen gecreëerd, terwijl daar een rol voor de overheid is weggelegd, vinden de rederijen. De rederijen noemen het een maatschappelijke plicht van de haven om ten minste één volwaardige terminal voor de passagiervaart te creeren. “Het evenwicht in de behandeling van de privé-jachtensector enerzijds en van het gemeenschappelijke personenverkeer via het water anderzijds mag niet scheefgetrokken worden”, aldus de reders. Ze eisen dat de haven haar besluit intrekt en ook werk maakt van voldoende onthaalinfrastructuur voor de passagiersvaart. Dat moet niet alleen aan de Heembeekkaai worden gerealiseerd, maar ook aan het Becodok en in Anderlecht. Eind dit jaar vervallen alle certificaten radiotelefonist/operator GMDSS die vóór 1 januari 2003 zijn uitgereikt. Het Belgisch Instituut voor Postal Services and Telecommunications (BIPT) heeft hierover alle houders van de certificaten een brief gestuurd. Heeft u die brief niet ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact op via het telefoonnummer 02 226 88 53 of bmr@bipt.be. Als de vervaldatum overschreden is, bestaat de kans dat u zich opnieuw voor een examen moet aanbieden. Antwerpen krijgt nieuwe chemieterminal In 2009 heeft de haven van Antwerpen er een chemieterminal bij. Het gaat om een gezamenlijk project van Mitsui, Intercontinental Terminals Company en Rubis. De terminal komt op Linkeroever en krijgt een capaciteit van 110.000 kubieke meter. Er zullen chemische vloeistoffen, gassen en petroleumproducten worden opgeslagen. De nieuwe onderneming krijgt de naam ITC Rubis Terminal Antwerp. Mitsui en ITC krijgen samen 50 procent van het kapitaal, Rubis Terminal de rest. De bouw van de eerste fase gaat volgend jaar van start. De operationele start staat gepland voor de tweede helft van 2009. Op termijn wil de joint venture de terminal uitbouwen tot een totale capaciteit van 400.000 kubieke meter. Er komt een diepwaterkaai met zes ankerplaatsen voor chemicaliëntankers, kustvaarders en grote binnenschepen. Mitsui & Co is een handels-, investerings- en dienstverlenend bedrijf met zijn hoofdkwartier in Tokio. ITC, een dochteronderneming van Mitsui, is eigenaar van een bulkterminal voor chemische stoffen in Texas. Rubis is een onafhankelijke internationale operator, die gespecialiseerd is in de opslag van industriële producten en in de distributie van gas. WOONING ÓÓK SPECIALIST IN SANITAIR EN KEUKENS IN DE SCHEEPVAART Gevestigd in: Bergschenhoek Den Haag • Naaldwijk • Numansdorp Rotterdam • Vlaardingen Kijk voor adressen en openingstijden op www.wooning.org A.s. zondag open in Bergschenhoek & Rotterdam

Binnenvaartkrant