Views
3 years ago

2007-25

  • Text
  • Pompen
  • December
  • Schip
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Onze

De Binnenvaartkrant 14 4

De Binnenvaartkrant 14 4 december 2007 Nieuwbouw Droge lading Tankvaart 135 x 17,20 x 5,50 m. 135 x 13,50 x 5,20 m. 135 x 14,20 x 4,80 m. 135 x 15,00 x 5,20 m. 135 x 11,45 x 4,80 m. 125 x 11,45 x 5,20 m. 110 x 11,45 x 3,65 m. 110 x 13,50 x 5,20 m. Middenvoorschip 73 x 9.50 x 2.95 m. 110 x 11,45 x 5,4/5,8m. Direct leverbaar. Duwbakken Diverse afmetingen. Bunkertankers Diverse afmetingen 110x11,45x5,4m. Bunkertanker – Compleet- Polen – leverbaar dec.2008 Nieuwbouw casco’s met diverse levertijden, (China, Roemenië, Polen, Rusland, Turkije) of compleet met afbouwpartner naar keuze. www.rensen-shipbuilding.nl Bestaande schepen Droge Lading Koppelverband Adelvotis 185x11.45x3.48, Servië bj. 2007, stalen vloer, 5454 ton, ABC 2400 pk, Blommaert luikenkap, spudpalen. Venezia 110x11.45x3.10, China bj. 2004, 2600 ton, 3550 m³, CAT 1700 pk, 208 Teu, van Tiem boegschr., Blommaert luikenkap. Prelude 110x11.45x3.52, Orsova 2001, 2850 ton, 3450 m³, 208 Teu, CAT 3512, boegschr. CAT 542 pk., Blom. luikenkap, luxe woning. Benja 110x11.45x3.24, Orsova bj. 2001, 2677 ton, 3600 m³, CAT 1521 pk, 208 Teu, Verhaar 460 pk, Blommaert luikenkap Suzy 110x11.40x3.83, bj. 1973, 3152 ton, 3200 m³, 2x SKL 880 pk rev.’05 /’06, Cummins 475 pk V. Tiem, Blommaert luikenkap. 110x10.50x3.18 China bj. 2001, 2503 ton, 3500 m³, 156 Teu, Cat. 1520 pk, Blommaert luikenkap, stalen vloer. 105x10.50x3.17 Tsjechië bj. 1995, CAT 1465 pk rev. ‘06., 144 Teu, boegschr. CAT 508 pk, Blommaert luikenkap, stalen vloer. Mercator 82x9x2.81, 1450 ton, 2200 m³, Cat 860 pk bj. ‘06, 54 Teu, Verhaar 360 pk Daf, ijzeren vloer, rvs telescoopmast. In Primis 85x8.20x2.72, bj. 1964, 1300 ton, 1800 m³, Wartsïla 1100 pk bj. ‘03, alu. schuifluiken, 2de vlak 10mm. La Primavera 80x8.20x2.52, bj. ‘58, 1067 ton, 1550 m³, GM 720 pk bj. 1996, luiken, telescoop mast, houten stuurhuis, 8mm. nieuw vlak. Osires 73.04x8.25x8.82, bj. 1965, 1124 ton, 1x Mitsubishi bj. 2002 862 pk, luiken, stalen vloer van ‘03, houten stuurhuis, keuken ‘07. Panorama 72.05x7.24x2.33, bj. 1956, 783 ton, 1150 m³, Mitsubishi 650 pk bj. 2007, schuifluiken, alu. mast, straalbuis 2005. Destiny 62.55x7.58x2.67, bj. 1962, 786 ton, CAT 680 pk , azobé vloer, friesche kap, alu. hut ‘95, boegschroef 240 pk V. Tiem. Por Dios 55x7.20, Bolnes bj. 1934, 534 ton, 860 m³, CAT 360 pk ‘95 rev., alu. luiken, vlak van ‘92, gunstig geprijsd. Duwbakken Diverse standaard duwbakken Containerbak, 80x11.40, in perfecte staat. Tankers Dubbelwandige tankers / Bunkertankers ZIE OOK ONZE INTERNETSITE Bovenstaand is slechts een selectie uit onze portefeuille, graag voegen wij ook uw schip toe aan ons verkoopbestand. Neemt u gerust contact met ons op voor uitgebreide informatie of om een vrijblijvende afspraak te maken.. Nieuwbouw Makelaardij Wim Driessen Twan de Goeij wimdriessen@rensenbv.nl twandegoeij@rensenbv.nl Scheepmakerij 150 Tel. : 078-6191233 3331 MA Zwijndrecht Mob. : 06-22701700 Tel. : 078-6191233 Mob. : 06-30179475 Gevraagd op ms Cornelis R stuurman containervaart Rotterdam - Born, systeemvaart 2 wkn op 2 wkn af, ibv benodigde papieren, voor meer informatie kunt u contact opnemen met C. H. Ruytenberg 06-51513135 BEKIJK NU ONZE VERNIEUWDE HOMEPAGE WWW.GALLEMAKELAARS.NL “Aliana”, 3163 ton 2004, 110x11m40x3m55, 3285m³, 208 TEU, aluminium friese kap luiken + hydr. luikenwagen, Stalen buikdenning, 535pk kopschroef, aluminium overzakbaar container stuurhuis, autokraan 17.5m, Caterpillar 1521pk bj. 2004 “Taz”, 3057 ton 1972, 110x11m48x3m36, 5200m³, 144 TEU, Friese kap luiken + luikenwagen, Stalen buikdenning, kopschroef 380pk, overzakbaar stuurhuis, hydraulische autokraan 20m, ABC 1400pk bj. 2002 “Allegro”, 2704 ton 2000, 110x11m45x3m22, 2600m³, aluminium friese kap luiken + hydraulische luikenwagen, Stalen buikdenning, kopschroef 650pk, aluminium overzakbaar container stuurhuis, Autokraan 16m, ABC 1800pk bj. 2000 “Arie Leendert”, 1630 ton 1980, 86x9m5x3m06, 2000m³, aluminium schuifluiken, stalen buikdenning + zandgoten, Kopschroef 360pk bj. 2006, aluminium overzakbaar stuurhuis, autokraan 16m, Volvo 1197pk bj. 2004 “Praxeas”, 1280 ton 1963, 80x8m20x2m82, 28 TEU, Aluminium schuifluiken bj. 1982, Azobe vloer, 350pk kopschroef, aluminium overzakbaar stuurhuis, autokraan 12m. GM. 825 pk bj. 1996 “Favoriet”, 820 ton 1966, 67x7m20x2m62, 1150m³, aluminium friese kap luiken + elektrische luikenwagen, hardox buikdenning bj. 2003, kopschroef 320pk bj. 1993, aluminium stuurhuis, autokraan 15m5 bj. 1997, Caterpilar 733pk bj. 2000 Deze aangeboden schepen zijn een kleine greep uit ons verkoopbestand, mocht U interesse hebben voor deze of één van de andere schepen uit ons bestand, bel ons dan gerust eens op voor verdere informatie. Tevens vullen wij ons verkoopbestand graag aan met nieuwe verkoopaanbiedingen, wilt u uw schip voor de verkoop aanbieden dan komen wij graag vrijblijvend een keer bij u langs. P.H.Timmer Scheepsmakelaardij Rotterdam sinds 1973 Mobiel 0031(0)653.14.27.01 Tel / fax 0031(0)10.28.49.965 E.mail : info@phtimmer.nl Web : www.phtimmer.eu Mts 2856 ton bj 1993 Afm.110 x 10.50 x 3.50 Motor 2000 pk Caterpillar 2001 M/s “Hunter “2704 ton Bj.1980 Gebouwd te Neckarsteinach Afm.110 x 9.50 x 3.62 Motor 1000 pk, M.W.M. 360 omw/pm M/s 1750 ton bj.1965. Afm.85 x 9.50 3.15 Motoren 2 keer 600 pk. Caterpillar M/s 1317 ton bj.1969 Afm.86 x 9,34 x 2,54 motor 1000 pk, Cummins M/s 1054 ton bj.1953 afm. 80 x 8.20 x 2.52 motor 500 pk, M.W.M. Zie voor meer info op www.phtimmer.eu Dringend schepen ter bemiddeling gevraagd. D 22399 Hamburg • Moorhof 2e Tel. +49 40 6004660, Fax +49 40 60046633 E-mail: kluth-hamburg@t-online.de Geschäftsführer: Udo Kluth, Amtsgericht Hamburg, Nr. 37726 Zum Verkauf Koppelverband-Motorschiff 2.530 t, Baujahr 1973, Abmessungen 95 x 11,40 x 3,30 m, Motor: ABC 2200 PS, 1 Laderaum, doppelwandig, Schiebeluken, mit Schubleichter 2300 t, Bj. 1974, Abmesungen 72 x 11,40 3,50 m Koppelverband-Motorschiff 2.540 t, Baujahr 1983, Abmessungen 110 x 11,40 x 3,50 m, Motor: MTU 1800 PS, 1 Laderaum, doppelwandig, mit Schubleichter 1700 t, Abm. 70 x 11,40 m Motorschiff 2.550 t, Baujahr 1980, Abmessungen 110 x 10,50 x 3,20 m, Motor: 1600 PS, Bj. 2006, 1 Laderaum, Eisenstrau, Schiebeluken Motorschiff 2550 t, Baujahr 1980, Abmessungen 105 x 11,20 x 3,20 m, Motor: 1500 PS ABC-Diesel, Bj. 1994, 1 Laderaum, Eisenstrau, Wallgänge, Aluluken Motorschiff 1300 t, Baujahr 1962, Abmessungen 80 x 8,20 x 2,80 m, Motor: Deutz 800 PS, 1 Laderaum, Alulukenstapelluken Motortanker 1500 t, Baujahr 2005, Abmessungen 85 x 9,50 m, doppelwandig mit Vertrag Fahrgastschiff 500 Personen, Baujahr 1995, Abmessungen 40 x 9,60 x 1,30 m Fahrgastschiff 700 Personen, Baujahr 1988, Abmessungen 67 x 9,00 m Fahrgastschiff 100 Personen, Baujahr 1961, Abmessungen 21 x 4,75 x 0,98 m Kabinenschiff Baujahr 1998, 5 Kabinen für 12 Personen, Abmessungen 28,60 x 4,90 m Ferner haben wir noch andere Schiffsgrößen, Koppelverbände zum Verkauf, die wir Ihnen gerne anbieten sowie auch PONTON, SCHUBBOOTE von 200-2000 PS usw. Für Deutsche Kunden suchen wir dringend Motorschiffe 100-110 x 11,40/10,50 m Baujahr 1985/1995 Motorschiffe 100-110 x 9,50 m, Baujahr 1965-1985 Motorschiffe 80-86 x 9,50 m, Baujahr 1960-1975 Wir beraten Sie gern auch bei der Finanzierung und haben auch recht günstige Möglichkeiten. TE KOOP: SCHIFFSMAKLER MVS 1100 ton, bouwjaar 1963. Afm. 80 x 8,20 x 2,62 m. 3 ruimen, Azobe 5 cm, alu schuifluiken kopschroef van Wijk 280 pk, hydr. st.werk. Hoofdmotor 500 pk Deutz type 545, in zeer goede staat. Nautisch compleet, zeer goed onderhouden schip. MVS 2500 ton, bouwjaar 1990. Afm. 110 x 10,50 x 3,20 m. 1 ruim, schuif / stapelluiken. Hoofdmotor 1500 pk ABC recent gereviseerd MVS 1630 ton, bouwjaar 1980. Afm. 86 x 9,50 x 3,06 m. 2 ruimen, semi beun, alu schuifluiken. Hoofdmotor 1200 pk Mitsubishi bjr. 2004. MVS 1324 ton, bouwjaar 1965 geb. Chantier Naval Rupelmonde. Afm. 80 x 9,00 x 2,72 m, 1900 m3. 3 ruimen, trimvullingen, stalen vloer, alu schuifluiken hydr. kopschroef 300 pk, autokraan 15 m. Hoofdmotor 800 pk Mitsubishi bjr. 2001. MVS 845 ton, bouwjaar 1964 Langerbrugge. Afm. 67 x 7,25 x 2,59 m. 3 ruimen, b.d. Azobe 5 cm., trimvullingen Alu Friesche kap luiken met wagen, kopschroef van Tiem met 240 pk DAF. Hoofdmotor 650 pk MAK. MBS 724 ton, bouwjaar 1964. Afm. 62 x 7,24 x 2,62. 2 beunen, 430 m3. Kopschroef van Tiem 220 pk. Hoofdmotor 450 pk Scania bjr. 2006 MTS 3150 ton, dubbelwandig, bouwjaar 1998. Afm. 100 x 11,40 x 4,20 m. 10 ladingtanks, inhoud 3400 m3. Spiralen, ketel, bunkermast 25 m. Hoofdmotor 1800 pk Caterpillar. Met bunkerwerk! J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 n.o.z. GEVRAAGD MATROOS/STUURMAN Per december, wk op/wk af, tankvaart ARA Tel. 06-21254814 TE KOOP Duw- en sleepboot “Alpha”, 720 pk Deutz volledige S.I. keuring Tel. 06-53750653 TE KOOP Luxe motor 26.1x5x0.9 m. bj 1915 te Gouderak, volledig verbouwd, uitst. onderh. comfortabel, Daf 575 € 165.000,- (ref 2325) www.fikkers.nl 050-3111404 TE KOOP rondvaartboot ca. 33.50x5.21xca.1.30, zone II, 150 pers, 220 pk DAF, kopschr, radar enz. Tel. 078-6121246 06-55195004 TE KOOP Sleepboot 18.2x4x1.9m. bj. 1951, Rotterdam, Cummins 350 pk. gestraald en in uitmuntende staat, zeer comfortabele woning, vernieuwde machinekamer, er is geen mooiere! € 175.000,- (ref.1941) www.fikkers.nl 050-3111404 TE KOOP Luxe motor 27x5.4 m. bj 1922, Zeeuwse beurtvaarder, nieuw: gangboorden, denneboom, stalen onderkast stuurhuis, zijden in de salonroef, Scania 120 pk € 135.000,- (ref 6002) www.fikkers.nl 050-3111404 TE KOOP Galjas 17.7x5.4x2.5 m. bj. 1957 Denemarken, max. 25 pers. meerdaags 10 pers. Perkins 150 pk. € 165.000,- (ref 1382) www.fikkers.nl 050-3111404 TE KOOP ‘de Bonte Piet’ 22.1x4.3x0.9 m. steilsteven, bj. 1925 te Hoogezand, Daf 575, zeilopp. 175 m², snelle zeiler, praktisch interieur, degelijke bouw, particulier/ charter 12 pers. meerdaags, eventueel VZBH ligplaats Harlingen, € 100.000,- ex.btw (ref.1470) www.fikkers.nl 050-3111404 NU GOEDKOPER … dan ooit elektronisch navigeren. Alle Nederlandse binnenwateren op 3 cd’s voor € 64,50/cd. Wij installeren gratis voor u. Navigatielaptops al v.a. € 89,50. GPS-muis € 64,50. Ook kaarten België, Duitsland en Frankrijk. Bel 0320-261501 of kijk op www. b-bit.nl/binnenvaart.htm TE KOOP GEVRAAGD: (gebruikte)waaiers tbv K&R NA 25/ NA 30, te koop: pompen typeNA 25: geheel gereviseerd + inwendig voorzien van duurzame BELZONA coating tevens te koop: laatste pomponderdelen voor NA 20! Geluk Vlissingen BV tel. 0118- 470995 www.belzonageluk.nl WIJ HEBBEN EEN STEVIGE STALEN BMW-MOTORPALLET. Buitenmaat is 2.34mx1.00m. Handig om uw motor aan boord te tillen en te stallen. Met een gehele demontabele frame van 1.18m hoog: een passend zeil en U heeft een motorgarage! Bel/mail voor een foto. 024- 3733193 of info@ jensenmotorrijwielen.nl OCEANWIDE NETHERLANDS Heeft de oplossing voor uw personeelsprobleem in de Binnenvaart. Wij bieden Poolse stuurmannen, volmatrozen, matrozen en lichtmatrozen. Legale werkmethodes binnen een professionele organisatie! Voor meer informatie 0118-429516 of 06-13370771 GEVRAAGD VOLMATROOS Omg. R’dam weekend vrij, liefst woonachtig rond R’dam Tel. 06-51434149

De Binnenvaartkrant 15 4 december 2007 Maatregelen aangekondigd – burger kan meedenken Vlaanderen gaat voor sterke binnenvaart DOOR SARAH DE PRETER Tijdens de tweede rondetafel over de binnenvaart heeft de Vlaamse minister van Openbare Werken Hilde Crevits initiatieven aangekondigd om de binnenvaart te versterken. Zo wil ze de samenwerking tussen binnenvaart en havens intensiveren. Via een speciaal e-mailadres (mijnbinnenvaartidee@vlaanderen.be) mogen burgers meedenken over de toekomst van de binnenvaart. Vorig jaar heeft de binnenvaart over de Vlaamse vaarwegen 8 miljoen ton goederen geladen en ruim 30 miljoen ton gelost. Dat is goed voor bijna twee miljoen vrachtwagens, aldus Crevits. De minister beschouwt verschuiving van lading naar de vaarwegen als een oplossing om de CO2-uitstoot door het transport te reduceren. In dat kader wil ze de rol van de binnenvaart versterken. Containerstromen In overleg met de sector zijn de afgelopen maanden de belangrijkste knelpunten geïnventariseerd. Crevits komt nu met een paar concrete acties. Ze vindt het belangrijk dat binnenvaart en havens beter gaan samenwerken. Ze wees op het tekort aan specifieke voorzieningen voor de binnenvaart in de zeehavens. Havenspecifieke knelpunten, zoals de behandeling van de binnenvaart op de terminals, moeten worden aangepakt. Crevits wil ook de organisatie van de containerstromen tussen de havens en de binnenlandse terminals verbeteren. Ze heeft 95.000 euro vrijgemaakt voor een vervolgstudie naar de kleinere containerstromen in de binnenvaart. Daarbij wordt een kosten-batenanalyse gemaakt voor oplossingen om de containers binnen of buiten het havengebied te clusteren. Parallel daaraan zal overleg worden gestart over de afhandelcondities van de binnenvaart in de haven. Albertkanaal In het Albertkanaal ziet Crevits een goed alternatief voor de E313. Ze wil dat het kanaal in de toekomst intensiever gebruikt wordt voor de aan- en afvoer van containers. Prognoses geven aan dat het aantal containers in de Antwerpse haven, vooral in het Deurganckdok, de komende jaren spectaculair zal stijgen. Minimaal 40 procent van die containers zou door de binnenvaart aan- en afgevoerd moeten worden. Investeringen in de verruiming van het kanaal en ligplaatsen voor de binnenvaart zijn in de planning. Ook vernieuwingen in de transportsector wil de overheid sterker gaan stimuleren. Voor de introductie van het kraanschip op de Vlaamse vaarwegen trekt Crevits volgend jaar 470.000 euro uit. Ze gaf ook aan dat er gezocht wordt naar Europese subsidies voor dit project. Tot slot wil de overheid de binnenvaart beter bekend maken als interessante werkgever. Ook verladers moeten nog beter over de mogelijkheden van de binnenvaart worden geïnformeerd, aldus Crevits. Het containervervoer over water moet voortaan soepeler, vindt de overheid. (foto Sarah De Preter) “Langste haven van Vlaanderen” In zijn jaarlijkse toespraak heeft de Limburgse provinciegouverneur Steve Stevaert de Limburgers aangespoord meer lef te tonen op economisch vlak. Hij ging onder andere in op de natte infrastructuur. Met het Albertkanaal heeft de provincie volgens Stevaert alles in huis om de “langste haven van Vlaanderen” te worden. ‘Alberthaven’ In dat kader wees Stevaert op het enorme potentieel van de binnenvaart. Over de volledige lengte van het Albertkanaal wordt jaarlijks meer dan 40 miljoen ton goederen vervoerd. Dat is meer dan in de haven van Zeebrugge via de zeevaart en in de haven van Gent via zeevaart en binnenvaart samen, aldus de gouverneur, die ook pleitte voor meer economische samenwerking tussen Belgisch en Nederlands Limburg. Stevaert vindt het dan ook niet overdreven om over de “Alberthaven” te spreken. Die ziet hij als een Limburgse kanaalhaven die steeds aantrekkelijker wordt voor het containertransport. Hij riep er de Limburgers toe op deze haven verder te ontwikkelen en zo de economische slagkracht van de regio te vergroten. WenZ gaat verder met kraanschip Afstandsbediening Buck Consultants International (BCI) heeft de haalbaarheid van een containerkraanschip op de Vlaamse vaarwegen onderzocht en ziet mogelijkheden om het schip op bepaalde trajecten rendabel in te zetten. Vaarwegbeheerder Waterwegen en Zeekanaal (WenZ) wil het concept nu verder begeleiden richting de markt. Het containerkraanschip, een idee Baggerwerken in Gentse binnenstad van de Mercurius Groep, is overgewaaid vanuit Nederland. Daar kwam zo’n zelfde vaartuig in 2006 in de vaart. Het schip heeft een eigen kraan en is daarmee geschikt voor verladers die weliswaar aan het water gevestigd zijn, maar geen eigen overslaginfrastructuur hebben. Dit voorjaar werd het concept in Vlaanderen geïntroduceerd. De projectleiding was in handen van het Vlaams Instituut voor de Logistiek (VIL). Andere projectpartners waren WenZ, NV De Scheepvaart en de Mercurius Groep zelf. Gezamenlijk gaven zij opdracht voor een studie naar de haalbaarheid van het containerkraanschip op de Vlaamse vaarwegen. Kostenvoordeel De afgelopen maanden heeft BIC verladers en bevrachters om hun mening gevraagd. Uit het onderzoek blijkt dat het transport met Het is alweer vijftien jaar geleden dat de Leie in de doortocht van Gent voor het laatst gebaggerd werd. Het gedeelte tussen de Recollettebrug en de Sint-Jorissluis was destijds niet opgenomen in het traject, omdat het onbereikbaar was door de toen nog vaste bruggen. Sinds eind november is Waterwegen en Zeekanaal (WenZ) in de doortocht opnieuw aan het baggeren, en deze keer ook in het historische centrum. De vaste bruggen zijn daar inmiddels vervangen door beweegbare bruggen. Met de baggerwerkzaamheden brengt de vaarwegbeheerder het gabariet van de waterlopen op peil. Overal wordt een vrije waterdiepte van 2,10 meter gegarandeerd. In totaal moet er 22.000 kubieke meter slib verwijderd worden. Het slib wordt over het water getransporteerd. Het hele onderhoudsproject kost, inclusief het transport, 100.000 euro. Eind maart 2008 moet alles klaar zijn. Het baggerslib wordt gedroogd en definitief geborgen op het eilandje Fasiver in Zwijnaarde. Na de droging blijft er ongeveer 13.000 ton droge stof over. een containerkraanschip voor bepaalde goederenstromen een substantieel kostenvoordeel oplevert ten opzichte van het wegvervoer. Maar er zijn ook knelpunten. Zo moeten verladers die het kraanschip willen gebruiken beschikken over voldoende chassis om de containers van en naar de kade te brengen. WenZ heeft besloten om de introductie van het schip in Vlaanderen verder te faciliteren en roept hiervoor een stuurgroep in het leven. Die moet onder andere uitzoeken of het containerkraanschip in aanmerking komt voor de bestaande binnenvaartsubsidieregeling. Er is ook een proefvaart met het bestaande Nederlandse kraanschip op komst. Tel. +31(0)167-521228 fax +31(0)167-522205 www.wbhandel.nl Binnen twee jaar worden de elf ophaalbruggen over het kanaal tussen Turnhout en Brecht op afstand bediend. In Rijkevorsel komt een centrale bedieningscentrale. Met de automatisering moet er een einde komen aan de lange wachttijden, zowel voor de scheepvaart als voor het autoverkeer. In de huidige situatie moeten de brugwachters steeds tussen twee bruggen heen en weer pendelen om ze op te halen en weer neer te laten. De voorbereidende werkzaamheden zijn inmiddels gestart. Langs het kanaal zijn glasvezelkabels aangelegd. De vaarwegbeheerder wil het automatiseringsproject nog dit jaar aanbesteden. Intellian satellietvolgsystemen

Binnenvaartkrant