Views
1 year ago

2007-22

  • Text
  • Oktober
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Maritime
  • Onze
  • Marine
  • Schepen
  • Rotterdam

De Binnenvaartkrant 14

De Binnenvaartkrant 14 23 oktober 2007 Aan en verkoop van: • Baggerschepen • Kraanschepen • Pontons • Sleepboten • Loods / crewtenders • Ankers / kettingen • SLIB ZUIGER: afm: 7.9M x 2.89M. Pomp motor DAF 611, 208Kw / 268pk. Gen.: 40kva. Bj: 1996. Bagger diepte: 8M. Zuigpijp diam: 180MM. Perspijp diam: 160MM • DUBBELSCHROEFS DUWBOOT: afm: 10.8M x 5.08M x 1.26M 2x Iveco 110 Kw / 150 pk. Gen: 30Kva Iveco, beide nieuw. Stuurhut hydr. hefbaar. Schip wordt geleverd met nieuwe SI. • PILOTBOAT / CREWTENDER: Aluminium Afm: 12.6M x 4.6M x 1.2M max 12 pers. 2 x 307 kw / 400pk MAN diesel, snelheid 42 km/u. Uitgerust voor 24 x 7 x 365 dagen bedrijf. In uitmuntende conditie. Snel leverbaar. • 2 x DRIJVENDE HAVENKRANEN: Op pontons afm. 26 x 11M, hefverm: 2.5 Ton op 30M, 5 Ton op 8-14M. In zeer goede staat. • ZELFVARENDE KRAANPONTON: afm: 39.7M x 9.02M x 2.52M. DAF DKZ 1160 A 250 kW / 340 pk. Boegschroef DAF DK 1160M, 125 kW / 170 pk verbouwd tot kraanschip in 1992. Kraan: Sennebogen Green Line 850M C-serie. bj.2005. Bereik 19 m. Verh. Cabine. Los cap. 400-500 ton p/u. Voor meer info bel of bezoek onze website! Marine Trading & Brokerage BV Kotterstraat 2 3133 KW Vlaardingen Tel. 010-2322056 Fax. 010-2322046 Email: info@marinetrading.nl Internet: www.marinetrading.nl - OOST bv Bemiddeling aan- en verkoop van schepen J.A. Oost tel 0653-153374 • jan.oost@veka-group.nl MOTORSCHEPEN Te koop nieuwbouw casco, dit jaar leverbaar compleet 2007 Ms Helena, bj 1998, 2819 ton, afm. 110 x 11.45 x 3.36, 1835 PK CAT Ms Immaculata bj 2001, 2850 ton, afm. 110 x11.45 x 3.30, 1500 pk Cat. Ms Helena Ms Immaculata Ms Euronavi bj. 1956, 1850 ton, afm. 100 x 9,50 x 2,82 m 1380 pk CAT container stuurhut Ms Suzanne Maria, bj. 1974, 3594 ton, afm. 108,50 x 11,40 x 4,00 mtr. 2 x 1100 pk Cat. Ruime financieringsmogelijkheden. Kvb Eternity bj. 2000, 6925 ton, afm. 187 x 12,50 x 4,00 mtr., 2 x 1521 pk Cat, met luiken Kvb bj. 1996, 5100 ton, afm. 186 x 11,45 x 3,50 mtr. Motor 2400 pk ABC. mcs Jero, bj 2006, 3550 ton, afm. 135 x 11,45 x 3,20 m, 2 x 900 pk Mit, Kan worden geleverd met vast werk en ruime financieringsmogelijkheden. Ideaal voor starters. BEUNSCHEPEN Mbs Linsi bj. 1960, 946 ton, afm. 67 x 8,20 x 2,72 m., 2 x 360 pk Volvo Mbs Johanna Margaretha, bj. 1966, afm. 63 x 7,20 x 2,80 m, 850 ton. Prijs 125.000,- Euro Mbs Devyanta, bj., 1970, 1320 ton, afm. 85 x 8,20 x 3,00 mtr., 525 pk Industrie TANKERS Mts Isabel bj. 1974 2000 ton afm 100x9,00x3,20 m 1200 pk MITSUBISHI Mts Vopak Rowland, bj. 2005, afm. 81,20 x 10,20 x 3,20 m, 1700 ton, RVS tanks. Met starters mogelijkheden Mts, bj. 1959/2005, 2007 ton, afm. 86 x 11,40 x 3,21 mtr., 960 pk, met nieuw middenvoorschip 2005 2 Bunkertankers, bj. 2006, afm. 110 x 11,45 x 3,60 mtr., 3000 ton, 1800 pk ABC Op diverse schepen inruil en financiering bespreekbaar PARTYBOOT STADSPOORT Bj. 1997, afm. 45 x 7,34 x 1,37 m. Motor Volvo Penta 510 pk, luxe inrichting 225 zitplaatsen. Voor diverse klanten jonge schepen gevraagd. NIEUWBOUWPROGRAMMA Nieuwbouw dubbelwandig midden-voorschip voor tankers 11,45 en 10,50 Nieuwbouw 135 x 11,45 m. Leverbaar 2008 Nieuwbouw 135 x 14,20 mtr. 2x Compleet leverbaar 2008 Nieuwbouw 110 x 11,45 mtr. Leverbaar eind 2008 Nieuwbouw tankers in alle afmetingen Startende ondernemers gevraagd voor diverse tankschepen en droge lading hebben wij financiële mogelijkheden voor u. Vrijblijvend aangeboden: Nieuwbouw MCS 110 x 11,45 x 3,85 type De Waardt, bouwwerf Polen. Vertegenwoordigd door: MBS “CASA NOVA” 831 TON, BJR. 1966, 70 7,20 X 2,62. Motor Scania 552 pk bjr. 2001. MBS “SECUNDA” 890 TON, BJR. 1966, 70 X 7,20 X 2,76. Motor CAT 487 PK BJR. 2006 + TWIN DISC. MBS “SPES VERA” 990 TON, BJR. 1998, 70 X 7,50 X 2,90. Motor Mitsubishi 600 PK BJR. 1999. MBS “ORION” 1018 TON, BJR. 1966, 72 X 8,09 X 2,69. Motor CAT 720 PK BJR. 1997. NW. STUURHUT. MVS “IMDANCE” 767 TON, BJR. 1968, 63 X 7,25 X 2,50. Motor MTU 475 PK BJR. 2007. ZIE FOTO. EVENTUEEL LEVERBAAR MET VAST WERK. MVS “SATURNUS” 1000 TON, BJR. 1958, 75 X 8,20 X 2,47. Motor 865 PK BJR. 1979. MVS “WILJETTE” 2462 TON, BJR. 1980, 105 X 10,50 X 3,17. Motor 1300 PK DEUTZ BJR. 1980, REV. 2001. Voor meer informatie kunt u vrijblijvend contact opnemen M: 06-53185636 K: 06-10977351 E: info@ldewaardt.nl W: www.ldewaardt.nl Bemiddeling in nieuwbouw en bestaande schepen. MPS BROEDERTROUW ook geschikt voor bewoning - verbouwd in 2001 - afm. 38.45 x 5.05 x 1.20 m. kr. hoogte 3.90 m. - Stork Ricardo 141 PK - boegschroef 168 PK - naut. compleet - nu op helling te inspecteren - volledige info zie www.debotshipbrokers.nl. - W.L.A. de Bot & Dtr. tel. 010 - 4667106 / fax 010 - 4669664 - E mail: info@debotshipbrokers.nl TE KOOP: MVS 749 ton, bouwjaar: 1965 Afm. 63 x 6.62 x 2.60 m. 1 ruim – b.d. Azobé – trimvullingen Alu. schuifluiken – kopschroef: v. Tiem 260 pk DAF Hoofdmotor: 540 pk GM revisie 2005 Kruiphoogte: 4.90 m. zonder ballast MVS 845 ton, bouwjaar: 1964 Afm. 67 x 7.25 x 2.59 m. 3 ruimen – b.d. Azobé 5 cm – trimvullingen Alu. Friesche kap luiken met wagen Kopschroef: v. Tiem met 240 pk DAF Achterwoning nieuw, nautische compleet Hoofdmotor: 650 pk M.A.K. MTS 3150 ton, bouwjaar: 1998, dubbelwandig Afm. 100 x 11.40 x 4.20 m. 10 ladingtanks – ca. 3.400 m3 Spiralen – ketel – bunkermast 25 m. Hoofdmotor: 1800 pk Caterpillar Werk erbij. J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 n.o.z. Beraten Finanzieren Verkaufen Auszug der zum VERKAUF stehenden Schiffe: Motorschiffe: • 2144 to., Baujahr 1980, Motor 1800 PS, Maße: 110 m x 9,5 m x 3 m, neuer Laderaum-boden, neues Getriebe • 1500 to., Baujahr 1958, Motor: 1998 komplett überholt, Maße: 80 m x 9,54 m x 2,91 m • 1272 to., Baujahr 1973, Motor 1200 PS, 2007 überholt, Maße: 80 m x 9,00 m x 2,70 m • 1220 to, Baujahr 1995, Motor: 950 PS, Maße: 85,95 m x 9,50 x 2,75 m, neue Zyl.- Köpfe & Kühler 2007, Eichung auf 1600 to. möglich • 849 to., Baujahr 1956, Motor: 632 PS, Maße: 67 m x 8,2 m x 2,53 m, neuer Boden 1988 • 500 to., Baujahr 1968, Motor: 285 PS, Maße: 55,09 m x 6,62 m x 2,20 m, 2 Ladeluken Motortanker: • 2375 to., Baujahr 1984, Motor 1800 PS, Maße: 109 m x 11,4 m x 3,2 m, Doppelhülle, 8 Edelstahltanks • 1650 to., Baujahr 1989, Motor: 1000 PS, Maße: 85 m x 9,6 m x 3,2 m, 12 Zinksilikat- Coatingtanks • 1087 to., Baujahr 1956, Motor: 1165 PS, Maße: 77 m x 8,20 m x 2,52 v 1022 to., Baujahr 1956/62, Maße: 80 m x 8,20 m x 2,56 m, Motor: MWM 348, Baujahr 1994 Fahrgastschiffe: • 250/300 Personen, Maße: 45 m x 7,34 m, Baujahr 1998, Motor: 510 PS, Top- Ausstattung • 200 Personen, Maße 43 m x 7,40 m, Baujahr 1977/2006, 2 x 285 PS, Bar, Tanzdeck • 180 Personen, Maße: 26,65 m x 5,40 m, Baujahr 1995, Motor: 200 PS, SA bis 2010 • 125 Personen, Maße: 24 m x 4,36 m x 2,17m, Baujahr 1996, Motor: 200 PS, Oberdeck 80 Personen, Maße: 24 m x 4,36 m x 2,17m, Baujahr 2001, Motor: 175 PS, 60 Plätze innen, 30 außen Besuchen Sie uns auch auf der EUROPORT MARITIME. Hallo 6, Stand 635 Neubau: • Kanalgängige Tanker Typ C, Doppelhülle, 86 m x 9,60 m, 5 Tanks, Kaskos aus China, Abbau an einer Werft in NL, Lieferbar 2009 • Kanalgängiger Tanker Typ N-geschlossen, Doppelhülle, 85 m x 9,60 m x 4,70/3,50 m, Motor: Mitsubishi 860 PS, 6 Tanks, 2 x 350m3/h Ladungs-pumpen, Kasko aus China, Abbau an einer Werft in NL, Lieferbar 2008 • Containerschiff, 3.250 to, 110 m x 11,45 m x 3,65 m, Laderaumlänge; 80,50 m, 208 TEU 4-lagig, Motor: CAT 3512 mit 1.835 PS, Bugstrahl 600 PS, Kasko aus China, Abbau an einer Werft in NL, Lieferbar 2008 - Finanzierungshilfe und Beschäftigung möglich - Sie wollen ein Schiffen kaufen, verkaufen, finanzieren? Bitte rufen Sie uns an! Wir sprechen niederländisch, polnisch, russisch, englisch Büro Hamburg: Büro Haren: AP: Tom Thomsen AP: Martin Deymann Duvenstedter Damm 24-26 Lange Str. 45 22397 Hamburg 49733 Haren Telefon: 040 / 525 60 560 Telefon: 05932 / 735 820 www.DHT-Schiffsmakler.de R. LOOS Adviesbureau voor de handel en scheepvaart MOTORTANKSCHEPEN voor enkele serieuze relaties zoeken wij: mts dubbelwandig, max. 3 jaar oud. Van der Palmstraat 11, 3332 JL Zwijndrecht Tel. 078-6123521, fax 078-6127744 GSM 0653-222945, E-mail: r.loos3@chello.nl

De Binnenvaartkrant 15 9 oktober 2007 TRESCO is nautisch trendsetter DOOR JOHAN DE WITTE Tresco bood beursbezoekers op de Open Scheepvaartdagen in Antwerpen via een realistisch Alphatronradarbeeld vorige maand kijk op de Schelde. Van hangar 9 tot voorbij de Royersluis, verrijkt met een elektronische kaart. Een systeem waar jaren in samenwerking met Alphatron Marine aan is gesleuteld en nu Antwerpen in beeld met radar overlay. DOOR JOHAN DE WITTE Sinds 1999 produceert ABC Callens de pompen voor de ABC-machinefuncties in eigen fabriek. Daarnaast heeft het Gentse bedrijf alle types in zijn programma voor toepassingen aan boord van schepen, industrie, chemie en landbouwsector – met uitzondering van ladingpompen. Even terug naar de drie gebroeders Callens die in 1912 in Gent een familiebedrijf oprichten voor het vervaardigen van pompen. Na de laatste vijftig jaar als huisleverancier van Anglo Belgian Corporation, droogde de productie van de met Brusselse bruggen zijn te laag De Brusselse staatssecretaris Brigitte Grouwels (CD&V) laat onderzoek verrichten naar de verhoging van zeventien bruggen over het Kanaal Brussel-Charleroi. Deze verhoging is nodig om de haven bereikbaar te houden voor de moderne generatie binnenschepen die containers in drie lagen vervoeren. De huidige bruggen over het kanaal werd geïntroduceerd als de primeur van Tresco op de Antwerpse beurs: de Tresco Alphachart Radar Overlay. Navigatiesoftware met luchtfotografie, elektronische kaart over en onder het radarscherm, Automatic Indentification System (AIS), River Informatie Services (RIS), BICS, BAS en de Tresco Routeplanner zijn hoge kwaliteit bekend staande Callens-pompen in 1998 geheel op. Een debacle waarbij ABC onmiddellijk op overname aankoerste met als doel de productie en gieten wisselstukken zeker te stellen. Inmiddels alweer negen jaar verder ligt de populariteit van de ABC Callens-pomp deels verscholen onder het beroemde motormerk uit Gent. De vooruitgang in kwaliteit is hier echter niet mee afgeremd. Maatwerk “Het gietproces, de afwerking, assemblage, montage, revisie en onderdelen worden in eigen beheer dateren van na de Tweede Wereldoorlog. Ze zijn laag en bijna allemaal vast. Er is al een Europese richtlijn die voorschrijft dat bruggen 7 meter hoog moeten zijn. De zeventien bruggen over het kanaal naar Charleroi voldoen niet aan deze norm. Volgens Grouwels is men zich in Vlaanderen en Wallonië al langer bewust van de 7- meternorm die Europa oplegt. Brussel moet wakker worden, aldus Callens-pompen onder de paraplu van ABC geproduceerd”, zegt Luc Ronsse. “Bij slijtage is reviseren mogelijk door oplassen, uitkotteren en vernieuwen van interne delen vanuit magazijn c.q. werkplaats op locatie. Kortom maatwerk”, zegt hij. Ronse werkt al dertig jaar met pompen, waarvan de eerste tien bij Stella Artois. Bij de bierbrouwer stond vrijwel de hele range van Callens pompen-opgesteld. “Materiaal en technologie zijn verbeterd, waardoor pompen het milieu niet aantasten, geluidlozer zijn, minder energie vragen bij grotere capaciteit en door hun efficiëntie bij doorberekening kostenbesparend werken.” de staatssecretaris. Brussel ligt op de zogenoemde ABC-as tussen Charleroi en Antwerpen. De verbinding naar Antwerpen is geen probleem, omdat in die richting vooral met sluizen wordt gewerkt. Het knelpunt is de verbinding met Wallonië en Frankrijk. Onder de Van Praet-brug kunnen bijvoorbeeld al geen zeeschepen meer door. zaken die het varen voor de man aan het roer veraangenamen. Veiligheid, efficiency en gemak zijn de trends van vandaag. De elektronische kaart van West- Europa was in 2003 een feit. Tot aan de Zwarte Zee duurde dit tot 2006. Inmiddels zijn er Trescovectorkaarten, gecombineerd met luchtfotografie, waarmee de nauwkeurigheid aanmerkelijk wordt vergroot. De volgende stap kon niet uitblijven... Tresco Radar Overlay Tresco levert reeds vijf jaar een gelijkwaardig systeem aan de zeevaart. Door research en modificering voor de binnenvaart is Tresco Radar Overlay geschikt gemaakt voor de binnenvaart. Radar overlay is een elektronische kaart onder het radarbeeld, waarbij de radar altijd overheerst. Omdat er over de Trescokaart ook radarecho’s worden getoond, moet er voldaan worden aan de Inland Ecdis Navigation-mode formering. Het voordeel van het radar overlaysysteem is in één oogopslag de volledige navigatiesituatie te kunnen inschatten. Is een echo nu een schip, boei of reflectie? Het is zichtbaar op de kaart. “Het grote voordeel van dit systeem is dat er geen extra radar-box of radar-pc moet worden aangeschaft”, verduidelijkt Yves Hacha, zaakvoerder van Tresco. De eerste prototypes zijn ontwikkeld voor de JRC-radar JMA609 van Alphatron Marine. Voor vernieuwing en revisie voor de scheepvaart is Luc Ronsse het aanspreekpunt. ABC Callens is als leverancier voor de scheepvaart weer present en beschouwt het als een uitdaging de oude Callens-klanten weer van dienst te kunnen zijn. Voor motoreninbouw bij nieuwbouw en vervanging levert ABC in samenwerking met Callens een totaalpakket. Callens onder de paraplu van ABC pompt als de brandweer. Alphatron Marine Alphatron heeft de afgelopen jaren ruime ervaring opgedaan met radar overlays in de zeevaart en binnenvaart. Enkele van de eerste schepen met radar overlay waren ms Res, ms Alexandra en mts Stad Rotterdam. Ervaringen met de bestaande radar overlays en de informatie van diverse gebruikers hebben geleid tot de samenwerking met Tresco voor de ontwikkeling van de Alphachart Radar Overlay. De uitvinder van de radarvoorspellingslijnen, Peter van Veen, is nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de Tresco Alphachart-overlay. In eerste instantie is de Tresco Alphachartoverlay ontwikkeld voor de huidige JRC radar JMA609. Ondernemers die al een Trescosysteem aan boord hebben en een JRC JMA609 rivierradar, kunnen zonder meer opwaarderen naar het radar overlay-systeem. Tresco Engineering (gevestigd aan de Kribbestraat in Antwerpen) modificeert en maakt van alle maritieme ingredienten één werkbaar menu. Gents waterpeil tijdelijk lager Net als vorig jaar gaat Waterwegen en Zeekanaal (WenZ) in november het waterpeil in de Gentse binnenstad met 40 centimeter laten dalen. Dat is nodig om de eigenaren van panden langs het water in de gelegenheid te stellen inspecties en herstellingen onder de waterlijn uit te voeren. WenZ kan daardoor ook haar eigen oevers en kaaimuren grondig inspecteren. Ook woonboten moeten hier rekening meer houden. De waterdaling gaat op 17 november van start. Op 26 november moet het waterpeil weer normaal zijn. WOONING ÓÓK SPECIALIST IN SANITAIR EN KEUKENS IN DE SCHEEPVAART Gevestigd in: Bergschenhoek Den Haag • Naaldwijk • Numansdorp Rotterdam • Vlaardingen Kijk voor adressen en openingstijden op www.wooning.org Kaaimuur NV De Scheepvaart wil langs het kanaal Bocholt-Herentals in Mol een eigen kaaimuur bouwen. De schepen van de vaarwegbeheerder kunnen daardoor gemakkelijker aanleggen. De werkzaamheden zouden binnen enkele maanden van start gaan. NV De Scheepsvaart exploiteert en beheert het Albertkanaal, de Kempense kanalen, de Schelde-Rijnverbinding en de gemeenschappelijke Maas. A.s. zondag open in Den Haag & Rotterdam

De Binnenvaartkrant