Views
2 years ago

2007-18

  • Text
  • Jaar
  • Pompen
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Augustus
  • Onze
  • Rotterdam
  • Schepen

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 4 28 AUGUSTUS 2007 FAMILIEBERICHTEN [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost € 0,73 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een Familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden Familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Fehar 1x stuurman i.b.v. dienstb. 2 jaar vaartijd, loon vlgns CAO binnenvrt, vaar/verl. i.o. Tel. 015-2578294 GEZOCHT VOLMATROOS voor mts 1000 ton, 2wk op/2wk af, kost en reizen vrij Tel.06-11103070 of 0162-435775 TE KOOP AANGEBODEN varend woonschip 22 x 4,10 Eureka Vreeswijk Tel. 030-6061701, www.katwijker.tk GEVRAAGD VOLMATROOS Omg. R’dam weekend vrij, liefst woonachtig rond R’dam Tel. 06-51434149 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Merwe 1x matroos i.b.v. dienstb. 2 jr vaartijd. loon vlgns CAO. vaar/verlof i.o. Tel. 015-2578294 VERHUISBERICHT Per 1 september verhuisd Westerhavensluis, Medemblik HOORN Zeesluis Edam Overlekersluis PERSONEEL GEVRAAGD ENKHUIZEN Krabbersgatsluis Markermeer Enkhuizerzand Krabbersgat Naviduct Krabbersgat N302 Oostvaardersdiep IJsselmeer Houtribsluizen LELYSTAD Noordersluis, Lelystad = werkzaamheden = sluis Voor al uw SLEEP & DUWWERK kunt u contact opnemen, vanaf 1 september via: Kantoor tel.nr. : 010 2940555 Fax nr. : 010 2940556 Mob. nr. : 06 51581124 Email: vkv.vos@wxs.nl Bezoekadres.: Kantoor, Waalhaven 119 (O.Z.) 3087 BM Rotterdam ( Hv. nr. 2225 ) COURBOIN Georges - Gerechtsdeurwaarder Broederminstraat, 40 2018 ANTWERPEN Tél: 03/238.07.28 info@courboin.be OPENBARE EN GERECHTELIJKE VERKOOP WOENSDAG 29 AUGUSTUS A.S. 14.00 UUR Veilingzaal Gdw’s ANTWERPEN Drukkerijstraat, 10 Stalen motortankschip PYTHON Bouwjaar 1956 Voor foto’s zie: www.courboin.be STREMMING KRABBERSGATSLUIS BIJ ENKHUIZEN VIJF NACHTEN IN SEPTEMBER EN OKTOBER Rijkswaterstaat voert in vijf nachten in september en oktober onderhoudswerkzaamheden uit aan de spui- en schutsluis van de Krabbersgatsluis bij Enkhuizen. Er worden ondermeer reparaties verricht aan deuren en beton. Om de hinder zoveel mogelijk te beperken, worden de werkzaamheden uitgevoerd in de avonden en nachten van 18.00 uur tot uiterlijk 10.00 uur de volgende dag. Tijdens de werkzaamheden is de sluis beperkt toegankelijk. Het scheepvaartverkeer wordt omgeleid. NACHTEN WAARIN WORDT GEWERKT Donderdag 6 september 18.00 uur tot en met vrijdag 7 september 10.00 uur Donderdag 25 oktober 18.00 uur tot en met vrijdag 26 okober 10.00 uur Vrijdag 26 oktober 18.00 uur tot en met zaterdag 27 oktober 10.00 uur Maandag 29 oktober 18.00 uur tot en met dinsdag 30 oktober 10.00 uur Dinsdag 30 oktober 18.00 uur tot en met woensdag 31 oktober 10.00 uur Daarnaast worden op donderdag 20 en vrijdag 21 december overdag werkzaamheden uitgevoerd. OMLEIDINGSROUTE Het scheepvaartverkeer wordt omgeleid via het naastgelegen naviduct bij Enkhuizen. Bij ongunstige weersomstandigheden kunnen de werkzaamheden worden uitgesteld. Philipp Ebert & Sohne GmbH Schiffswerft Schiffbau in Tradition seit über 200 Jahren Hirschhornerstraße 63 D-69239 Neckarsteinach Telefoon.: +49(0)6229-92090 TeleFax: +49(0)6229-920930 Email: philebert@aol.com Nieuwbouw - Afbouw - Verbouw - Reparatie Scheepsbouw in Roemenië, Oekraïne en China Hoofdagentschap Scheepswerf Kiliya, Oekraïne Ankerlieren S.C. Tripomet SRL, Galatz Roemeni • Prijsgunstige scheepscasco’s naar de wens van de klant • 15 Jaar ervaring met de bouw van casco’s in Oost-Europa Wij en onze partners hebben tijd en plaats INTERESSE ? Informeer vrijblijvend Helling 110 x 11.45 meter Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Verkeer en Waterstaat die zorgt dat verkeer en water op de nationale netwerken kunnen stromen en die werkt aan droge voeten en voldoende en schoon water. www.rijkswaterstaat.nl NEDERLAND MOET DOOR. INFORMATIE: WWW.VANANAARBETER.NL - TELETEKST - MARIFOON - TELEFOON 0800-8002 (GRATIS)

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 5 DRUK IS VAN DE KETEL In de droge lading is de druk van de ketel. De vrachtprijzen zakken nu een langere periode geen sprake is geweest van laag water en alle lading lijkt te zijn weggevaren. Het is voor veel binnenvaartondernemers moeilijk geschikte lading te vinden. In grote lijnen daalde zo de gemiddelde vrachtprijs de afgelopen maand met bijna 25 procent. Voor een bestemming als Duisburg betekende dat een daling van vier naar iets meer dan drie euro per ton, voor de Midden-Rijn (Andernach) van zes naar 4,5 euro. De wachttijden in de zeehavens lopen geleidelijk aan op, hoewel nog steeds vrijwel de hele vloot vaart. Het is wachten op laag water. Het begint er een beetje op te lijken met een val van enkele meters de afgelopen weken. Overzicht Berichten uit de Vaart! Vrachtindex maken melding van soms wat tegenvallende vrachtprijzen, al viel het binnenlands nog wel mee. 4,45 euro per ton werd betaald voor anodeblokken van Rotterdam naar Delfzijl, 2,25 voor zout naar Breda, 3,60 voor mais naar Zwolle, 4 euro voor tarwe naar Meppel. Tarwe ging van Breskens naar Bergen op Zoom voor 3,50 per ton. Van Amsterdam naar Kampen werd voor marmersplit 2 euro per ton betaald. Grind ging voor 2,60 en 2,90 euro per ton van de Maas naar Den Haag. Een kleine partij palm ging voor 4,20 naar Meppel en in een wat grotere partij voor 5,30 naar Hengelo. Slakken van IJmuiden gingen voor 3,15 naar de Eemshaven. Erts ging voor iets minder dan 3 euro per ton van Rotterdam naar Ougrée. Voor Amsterdam- Kortrijk werd 8 euro betaald per ton sojapellets. Voor klinker van Doornik naar IJmuiden werd 4,70 betaald, tarwe naar Den Bosch deed 5,50. In de zeehavens waren de vrachten matig. Voor erts naar de Duitse kanalen werd 6,75 per ton betaald, voor cokes van Terneuzen naar Salzgitter 7,25. De kolen naar Bottrop deden 3,50 per ton, 4,75 naar Schmehausen, vliegas naar Bergkamen 5 euro. Voor kunstmest van de Maas naar Mehrum werd 7,25 betaald, van IJmuiden naar Meppen 6 euro. Veevoer van Amsterdam ging voor 6,50 naar Münster. Van het Mittelandkanaal ging tarwe voor 8,50 naar Merksem, kali voor 6,25 naar Gent, staal voor 7,25 naar Oosterhout, split voor 8,50 en 7,50 euro naar Heerenveen. Van Maagdenburg naar St Saulve werd 14 euro betaald. Van het Datteln-Hammkanaal kwamen reststoffen voor 4,80 euro per ton naar Rotterdam, split voor 4,25 naar Gouda. Split van Dortmund ging voor 2,80 naar Deventer. Voor slakkenzand van Bremen naar Maastricht werd 7 euro betaald, voor kolen van Hamburg naar Mehrum 2,70. Mais van de Franse Boven-Rijn ging voor 6,50 per ton naar Bergen op Zoom en Amsterdam en voor 6 euro naar de Maas. Voor 7,25 werd een reis tarwe naar Düsseldorf gemeld. Een kleiner schip kwam met maïspellets voor 18 euro af naar Bremen. Begin vorige week was er veel aanbod voor weinig schepen, kleine schepen waren er vrijwel helemaal niet. Voor 10 euro per ton gingen maïspellets van Straatsburg naar Midden-Nederland. ‘Het duurt langer, maar levert meer op’, volgens de schipper. Grind van de Boven-Rijn ging voor 6,50 euro naar Drachten en voor 6,35 tot 7 euro naar Hengelo. Betonijzer van Kehl voor 6,40 naar Rotterdam. Weizenkleipellets kwamen voor 7 euro van de Neckar naar Rotterdam, zout van Heilbronn voor 4,05 naar Hoechst/ Frankfurt. Gerst van Nürnberg ging voor 12,50 naar Zwolle, tarwe van de Main ging voor 7,75 naar Rotterdam en in een kleiner schip voor 7,50 naar Neuss. Cement van de Main naar Dordrecht betaalde 7,50 en 8,50 per ton. Soja van Mainz naar Mannheim leverde 4 euro op. Van Mannheim naar Utrecht werd raapschroot gevaren voor 6,75 per ton, kunstmest naar Rotterdam deed 4,50. Van Rotterdam naar Kelheim werd 14,50 voor kunstmest betaald, van Sluiskil naar Worms 8,65. Van Ludwigshafen werd 4,50 betaald voor kunstmest naar Rotterdam. Hüttenzand van de Ruhr ging voor 2,10 naar IJmuiden. De draadfabriek in Neuves Maisons hield vakantie. Een schipper nam anhydrite mee van Koenigsmacker naar Rotterdam voor 5,50, een ander dolomiet naar Kampen voor 6 euro. Tarwe van Metz ging voor 6,35 naar Deventer. Een collega kwam leeg van de Moezel naar Vlaardingen om voor 7,75 euro per ton zout terug te varen, een ander kwam leeg af en nam een matige reis aan met brammen voor 4 euro naar Keulen. Een schipper die leeg afkwam van Thionville pikte in Duisburg voor 6,75 een lading op naar Mannheim. Kolen van Rotterdam naar Thionville betaalden 7,75. Shredder ging voor 8 euro per ton van Rotterdam naar Kehl, vanaf Born werd 8,50 aan VRACHTINDICATOR Inmiddels doen 645 schippers mee aan het marktinformatiesysteem VAART! Vrachtindicator. De databank bevat ruim 25.000 reisgegevens. Aanmelden kan via de website www.vaart.nl. MARKTINZICHT vracht genoteerd. Kolen naar Birsfelden gingen weg voor 9,25, cellulose van de Scheldemond ging voor ruim 13 euro per ton die kant op, kunstmest van Sluiskil voor 11,50. Naar Neckargartach werd 8,75 betaald voor de kolen, vloeispaat naar de Neckar bracht 9 euro op, sojapellets naar Heilbronn gingen weg voor 10,25 en in een kleiner schip voor 15,40. Kolen naar Krotzenburg brachten 5,35 op, naar Mondelange aan de Moezel 7,75. Voor erts naar Duisburg werd 3,75 tot 4 euro betaald. Vloeispaat van Amsterdam naar Duisburg deed 3,60 per ton, kolen naar Duisburg 3,25, naar Dortmund 4 euro en naar Hafen Julia 4,35. TE KOOP: MARKTINZICHT Zeer goed onderhouden exclusief landhuis, rustig gelegen in bosrijke omgeving (Meppen Duitsland). Bj. 1992, 850 m2. Dubbele garage. Vraagprijs € 172.000.00 Info: +31 (0)630-172 304 Beraten Finanzieren Verkaufen Auszug der zum VERKAUF stehenden Schiffe: Motorschiffe: • 2144 to., Baujahr 1980, Motor 1800 PS, Maße: 110 m x 9,5 m x 3 m, neuer Laderaum-boden, neues Getriebe • 1500 to., Baujahr 1958, Motor: 1998 komplett überholt, Maße: 80 m x 9,54 m x 2,91 m • 1298 to., Baujahr 1965, Motor: 800 PS, Maße: 85 m x 8,2 m x 2,7 m, neuer Boden 2000/2004 • 1272to., Baujahr 1973, Maße: 80 m x 9 m x 2,70 m Motor: MTU 8 M4000, 1200 PS • 912 to., Baujahr 1957, Motor 780 PS, Maße: 74m x 7,55 x 2,51 m, Motor von 1992; 2006 überholt • 500 to., Baujahr 1968, Motor: 285 PS, Maße: 55,09 m x 6,62 m x 2,20 m, 2 Ladeluken Motortanker: • 2375 to., Baujahr 1984, Motor 1800 PS, Maße: 109 m x 11,4 m x 3,2 m, Doppelhülle, 8 Edelstahltanks • 1663 to., Baujahr 1989, Motor: 1000 PS, Maße: 85 m x 9,6 m x 3,2 m, 12 Zinksilikat-Coatingtanks • 1087 to., Baujahr 1956, Motor: 1165 PS, Maße: 77 m x 8,20 m x 2,52 • 1022 to., Baujahr 1956/62, Maße: 80 m x 8,20 m x 2,56 m, Motor: MWM 348, Baujahr 1994 Fahrgastschiffe: • 200 Personen, Maße 43 m x 7,40 m, Baujahr 1977/2006, 2 x 285 PS, Bar, Tanzdeck, • 180 Personen, Baujahr 1995, Maße: 26,65 m x 5,40 m, Motor 200 PS, unter Deck 90 Sitzplätze Neubau: Kanalgängige Tanker Typ-C, Doppelhülle, 86 m x 9,60 m, 5 Tanks, Kaskos aus China, Abbau an einer Werft in NL, Lieferbar 2009 Finanzierungshilfe und Beschäftigung möglich Sie wollen ein Schiffen kaufen, verkaufen, finanzieren? Bitte rufen Sie uns an! Wir sprechen niederländisch, polnisch, russisch, englisch Büro Hamburg: Büro Haren: AP: Tom Thomsen AP: Martin Deymann Duvenstedter Damm 24-26 Lange Str. 45 22397 Hamburg 49733 Haren Telefon: 040 / 525 60 560 Telefon: 05932 / 735 820 www.DHT-Schiffsmakler.de INL/INFO: TE KOOP 28 AUGUSTUS 2007 Voor goede prijs - kwaliteit Div Afmetingen casco Levering mogelijk 2008 / 2009 Nieuwbouw van Russische scheepswerf Ged. afbouw mogelijk Class.LLoyds-G.L..S.I. SWETS SHIPPING AND TRADING ZWIJNDRECHT - HOLLAND +31-78-6209565 - F6200902 M. 0653 118767 Email. shipping@swets-plaza.nl www.shipned.com www.binnenvaartkrant.nl Postbus 386, NL 4460 AT Goes Biesboschhaven Noord 3c 4251 NL Werkendam Telefoon 00 31 183 507040 Fax 00 31 183 500637 Email: info@gallemakelaars.nl Url: www.gallemakelaars.nl BEKIJK NU ONZE VERNIEUWDE HOMEPAGE WWW.GALLEMAKELAARS.NL - Nieuwbouw Motorvrachtschip, "Type Marina", als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m45 x 3m65, 3.200 ton, 3650m³, bouwwerf China. LEVERING maart 2008. BEKIJK NU ONZE VERNIEUWDE HOMEPAGE WWW.GALLEMAKELAARS.NL Motortankschip “Fellowship”, 3050 ton 2004, 110x11m40x3m80, 4380m3, deepwellpompen, 11 gecoate lading tanks, John Deere generatoren 1x 120 Kva, 1x 75Kva, autokraan 15m, Uitgebreid ballastsysteem, boegschroef 535 pk 1300mm, Caterpillar 1700pk. Motortankschip “Aswintha”, 2850 ton 2002, 110x11m40x5m90/3m52, 11x 100m3 , deepwellpompen, 11 gecoate lading tanks, John Deere generatoren 1 x 80 Kva, 1 x 100 Kva, autokraan 15m, Uitgebreid ballastsysteem, boegschroef 500pk 1300mm, Caterpillar 1521pk, klasse vernieuwd in 2007. Motortankschip “Vallesia”, 3772 ton 1997, 120.5x11.95x3.78/5.02, 3655m3,10x deepwellpompen, 10 RVS lading tanks, Cummins generatoren 1x 81.5 Kva, 1x 129 Kva, autokraan 14m, Boegschroef 500pk, Caterpillar 1065pk bj. 2004. “Eclips”, 2450 ton 2000, 110x10m50x3m20, 3600m3, aluminium Friese kap luiken + hydr. luikenwagen bj. 2000, Stalen vloer, 2x 320 pk kopschroef, aluminium overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 18m, Caterpillar 1521 pk bj. 2000. “Vector”, 2435 ton 2000, 110x10m50x3m20, 3600m3, aluminium Friese kap luiken + hydr. luikenwagen bj. 2000, Stalen vloer, 400pk kopschroef, aluminium overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 18m, Caterpillar 1521 pk bj. 2000. “Joja”, 2497 ton 1989, 110x10m55x3m19, 3100m3, aluminium schuifluiken, stalen vloer 12mm, kopschroef GM 350 pk, aluminium overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 14m, Cummins KTA 50 1600 pk bj. 2007. “Antonie”, 1702 ton 2002, 85mx9m50x3m15, 84 TEU, aluminium Friese kap + luikenwagen bj. 2002, stalen vloer 12mm, kopschroef 2 maal Eurotwin 340 pk, aluminium overzakbaar stuurhuis, autokraan 18m, Cummins 1300 pk bj. 2002. “Zafferano”, 1054 ton 1965, 73mx8m20x2m62, 1600m3, Aluminium Friese kap luiken + hydr. luikenwagen bj. 2006 kopschroef Daf 220 pk, teakhouten stuurhuis bj. 1991, autokraan 10m, Cummins 860 pk bj. 2006. “Anja R” 937 ton 1957, 70x7m25x2m69, 1300m3, Aluminium Friese kap luiken + eenmansbediening luikenwagen, stalen vloer 8 mm bj. 2004, Kopschroef DAF 310 pk bj, 2005, overzakbaar houten stuurhuis bj. 2000, autokraan 9m80, Caterpillar 680pk revisie 1997, bj 1994. “He-In”, 386 ton 1963, 39x5m05x2m63, 435 m3, Aluminium Friese kap luiken + elektrische rvs luikenwagen, azobe vloer, kopschroef DAF 220 pk, houten stuurhuis vernieuwd 2006, autokraan 7m50, Iveco V8 455 pk bj. 2002. Deze aangeboden schepen zijn een kleine greep uit ons verkoopbestand, mocht U interesse hebben voor deze of één van de andere schepen uit ons bestand, bel ons dan gerust eens op voor verdere informatie. Tevens vullen wij ons verkoopbestand graag aan met nieuwe verkoopaanbiedingen, wilt u uw schip voor de verkoop aanbieden dan komen wij graag vrijblijvend een keer bij u langs.

De Binnenvaartkrant