Views
2 years ago

2007-17

  • Text
  • Pompen
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Schip
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Onze
  • Pagina
  • Binnenvaart
  • Zoekt

W.L.A. DE BOT & DTR.

W.L.A. DE BOT & DTR. REGISTERED SHIPBROKER ® OOK VOOR KADASTEROVERDRACHT Div. Motorschepen 300 / 7000 ton ca. 250 ms in ons bestand Motortankschepen - Motorsleepboten - Motorvletten -Motorbeunschepen - Duwboten - Duwbakken Partyboten - Dekschuiten - pontons Elevatorbakken - Recreatievaartuigen etc. Zie www.debotshipbrokers.nl Tel. 010 - 4667106 / fax 010 - 4669664 E-mail: info@debotshipbrokers.nl GEVRAAGD: MS 80/85 x 9.50 jaren 60 MS 80/85 x 9.50 jaren 80 / MTS ca. 3000 t. j. 1990 G.S.K. Wij doen net iets meer voor U. M/s Scapa - 778 ton, bj 58, 67 x 7.20 x 2.52, 1250 m3, 730 pk rev. 07, buikdenning staal‚ 04, boegschroef ‚07, inr. bespreekbaar M/s Aquila - 783 ton, bj 65, 61.60 x 6.63 x 2.72, 1050 m“, 2x 250 pk, inr bespb. M/s Timothy - 907 ton, bj 47, 67 x 8.20 x 2.50, 550 pk bj 01, nautisch compleet, inruil bespreekbaar. M/s Oceanos - 990 ton, bj 61, 67 x 8.20 x 2.65, 1500 m3, 635 pk bj 05, gezandstraald, 3x slpk., in prijs verlaagd M/s Bella Vista - 1000 ton, bj 61, 73 x 8.20 x 2.62, 1400 m3, 680 pk rev. ‚00, 3x slpk., inruil bespreekbaar M/s May Flower - 1015 ton, bj 64, 67 x 8.20 x 2.77, 1300 m3, 630 pk, mooi model M/s Con Dios - 1233 ton, bj 64, 80 x 8.20 x 2.72, 1850 m3, 720 pk bj 00, autokraan ‚06, 3x slpk. M/s Porto Bello - 1288 ton, bj 79, 80 x 8.20 x 2.75, 1720 m3, 3x slpk., 860 pk Cat. Œ07, inruil bespreekbaar M/s Emuna - 1373 ton, bj 49, 80 x 9.54 x 2.82, 2000 m3, 2x 520 pk, 3x slpk., nautisch compleet M/s Ben Nevis - 1497 ton, bj 62, 85 x 9.50 x 2.75, 2150 m3, 1180 pk bj 04, vlak ‚06, gezandstraald Nr. 6015 - 1704 ton, bj 80, 85 x 9.50 x 3.04, 2300 m3, 1300 pk bj 06, 3x slpk., nautische app. Œ07 M/s Jaro - 1760 ton, bj 70, 105 x 9.50 x 2.63, 2200 m3, 1200 pk bj 06, woning Œ12/02 DEBRUYNE GINO Boterhamvaartweg 2 - Dok 138 B-2030 Antwerpen Tel. +32(0)3 541 19 61 Fax +32(0)3 2133049 www.gsk-gsp.be Pour Les clïent Francais dhr. De Roeck Stephaan Bemiddeling in aan- & verkoop van schepen M/s Goudvis - 3.355 ton, bj 89 Harlingen, 135 x 11.40 x 3.15, 1800 pk bj 05,800 pk boegschroef 2 x Woning bj 00, inr bespreekbaar Nr. 6230 - 3500 ton, bj 97, 135 x 11.45 x 3.30, 4500 m3, 2x 1000 pk, 3x slpk, zeer goed onderhouden, goede tonnendrager. Te koop gevraagd: Types: 86 x 9,50 met containermogelijkheden min. 81 teu‚s, v.a. bj 1980. 100/110 x 10,50 100/110/135 x 11,45 Nieuwbouwprogramma: Nieuwbouw compleet 135m x 14,20m x4,80m/4,10m. Levering casco April 2008. Hoofdmotoren: 2x 1521 pk Cat,Boegschroef 2x Veth Ø 1300 met 571 pk Scania/ stuk Stuurhuis Kampers,Stuurwerk Promac,Betimmering Elft,Spudpalen Van Wijk, Autokraan 18m Bartholomeeussen, Afbouw GSP Projects - Dok 138 Casco Middenvoorschip 70 x 9.50 x 3.20 Levering: casco Juli 2008 Casco 110 x 11,45 x 3,65 Type Sustento, bouwwerf Rusland Levering: Juni 2008 Casco 135 x 11,45 x 4.25 Type Innuendo, bouwwerf Orsova Levering: September 2008 Mogelijk "Turn Key" project i.s.m. Levering als casco of compleet. Dit is slechts een klein greep van de schepen die wij U te koop kunnen aanbieden. Voor meer informatie van deze aangeboden schepen of heeft U andere wensen, vernemen wij dit graag. Op meerdere schepen is inruil bespreekbaar. Voor jonge starters zijn er interessante opstart mogelijkheden COURBOIN Georges - Gerechtsdeurwaarder Broederminstraat, 40 2018 ANTWERPEN Tél: 03/238.07.28 info@courboin.be OPENBARE EN GERECHTELIJKE VERKOOP WOENSDAG 29 AUGUSTUS A.S. 14.00 UUR Veilingzaal Gdw’s ANTWERPEN Drukkerijstraat, 10 Stalen motortankschip PYTHON Bouwjaar 1956 Voor foto’s zie: www.courboin.be www.huizinga-snijder.nl PAGINA 10 Te koop mts Voyager Eetbare olieën tanker, dubbelwandig, 80 x 8.20 x 2.51, 983 ton, bj 1960, 816 pk MTU 2006, boegschroef 200 pk, evt. te leveren met vast werk. Tel. 06-53654398 of 0032-478956899 Postbus 386, NL 4460 AT Goes Biesboschhaven Noord 3c 4251 NL Werkendam Telefoon 00 31 183 507040 Fax 00 31 183 500637 Email: info@gallemakelaars.nl Url: www.gallemakelaars.nl BEKIJK NU ONZE VERNIEUWDE HOMEPAGE WWW.GALLEMAKELAARS.NL - Nieuwbouw Motorvrachtschip, "Type Marina", als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m45 x 3m65, 3.200 ton, 3650m³, bouwwerf China. LEVERING maart 2008. BEKIJK NU ONZE VERNIEUWDE HOMEPAGE WWW.GALLEMAKELAARS.NL Motortankschip “Fellowship”, 3050 ton 2004, 110x11m40x3m80, 4380m3, deepwellpompen, 11 gecoate ladingtanks, John Deere generatoren 1x 120 Kva, 1x 75Kva, autokraan 15m, Uitgebreid ballastsysteem, boegschroef 535 pk 1300mm, Caterpillar 1700pk. Motortankschip “Aswintha”, 2850 ton 2002, 110x11m40x5m90/3m52, 11x 100m3 , deepwellpompen, 11 gecoate ladingtanks, John Deere generatoren 1 x 80 Kva, 1 x 100 Kva, autokraan 15m, Uitgebreid ballastsysteem, boegschroef 500pk 1300mm, Caterpillar 1521pk, klasse vernieuwd in 2007. “Rosarium”, 2705 ton 2000, 110x11m45x3m24, 3400m3, 34 aluminium Friese kap luiken + hydr. luikenwagen bj. 2000 Stalen vloer 12mm, kopschroef Cummins 571 pk, aluminium overzakbaar containerstuurhuis + vloerverwarming, autokraan 20m, ABC 6MDZC 1800 pk bj. 2000 “Eclips”, 2450 ton 2000, 110x10m50x3m20, 3600m3, aluminium Friese kap luiken + hydr. luikenwagen bj. 2000, Stalen vloer, 2x 320 pk kopschroef, aluminium overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 18m, Caterpillar 1521 pk bj. 2000. “Vector”, 2435 ton 2000, 110x10m50x3m20, 3600m3, aluminium Friese kap luiken + hydr. luikenwagen bj. 2000, Stalen vloer, 400pk kopschroef, aluminium overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 18m, Caterpillar 1521 pk bj. 2000. “Joja”, 2497 ton 1989, 110x10m55x3m19, 3100m3, aluminium schuifluiken, stalen vloer 12mm, kopschroef GM 350 pk, aluminium overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 14m, Cummins KTA 50 1600 pk bj. 2007. “Antonie”, 1702 ton 2002, 85mx9m50x3m15, 84 TEU, aluminium Friese kap + luikenwagen bj. 2002, stalen vloer 12mm, kopschroef 2 maal Eurotwin 340 pk, aluminium overzakbaar stuurhuis, autokraan 18m, Cummins 1300 pk bj. 2002. “Risky”, 1506 ton 1966, 80x9m5x2m81, 1600m3, 81 TEU, aluminium Friese kap luiken + luikenwagen IJzer 380V, kopschroef 350 pk, aluminium stuurhuis bj. 2005, autokraan 6m, 2x Scania 550 pk bj. 1999. “Zafferano”, 1054 ton 1965, 73mx8m20x2m62, 1600m3, Aluminium Friese kap luiken + hydr. luikenwagen bj. 2006 kopschroef Daf 220 pk, teakhouten stuurhuis bj. 1991, autokraan 10m, Cummins 860 pk bj. 2006. “Anja R” 937 ton 1957, 70x7m25x2m69, 1300m3, Aluminium Friese kap luiken + eenmansbediening luikenwagen, stalen vloer 8 mm bj. 2004, Kopschroef DAF 310 pk bj, 2005, overzakbaar houten stuurhuis bj. 2000, autokraan 9m80, Caterpillar 680pk revisie 1997, bj 1994. “Vito”, 756 ton 1965, 63m18x6m6x2m60, 1125m3, Aluminium schuifluiken bj 1977, Azobe vloer 38 mm met trimvullingen, kopschroef DAF 180 pk, overzakbaar teakhouten stuurhuis, autokraan 17m50 bj. 1994, Cummins 600 pk bj 2005. “He-In”, 386 ton 1963, 39x5m05x2m63, 435 m3, Aluminium Friese kap luiken + elektrische rvs luikenwagen, azobe vloer, kopschroef DAF 220 pk, houten stuurhuis vernieuwd 2006, autokraan 7m50, Iveco V8 455 pk bj. 2002. Deze aangeboden schepen zijn een kleine greep uit ons verkoopbestand, mocht U interesse hebben voor deze of één van de andere schepen uit ons bestand, bel ons dan gerust eens op voor verdere informatie. Tevens vullen wij ons verkoopbestand graag aan met nieuwe verkoopaanbiedingen, wilt u uw schip voor de verkoop aanbieden dan komen wij graag vrijblijvend een keer bij u langs. TE HUUR: Royaal 3-kamer appartement met fantastisch uitzicht op de druk bevaren rivier de “Merwede”. Het appartement bevindt zich op de 1e verdieping van het appartementencomplex “Kempenaar” in het nieuwbouwproject “Merwehoofd” te Papendrecht, heeft een oppervlakte van maar liefst 145 m², beschikt over een eigen parkeerplaats in de parkeergarage onder het complex en wordt opgeleverd met luxe badkamer, toilet, gestuukte wanden en gestuukte plafonds. Huurder mag naar eigen wens een keuken laten plaatsen t.w.v. € 10.000,--. Huurprijs per maand € 1.700,--, exclusief BTW en exclusief servicekosten, Oplevering 1 december 2007. TE KOOP (Eventueel te huur): Royaal 3-kamer appartement met fantastisch uitzicht op de druk bevaren rivier de “Merwede”. Het appartement bevindt zich op de 1e verdieping van het appartementencomplex “Steilsteven” in het nieuwbouwproject “Merwehoofd” te Papendrecht, heeft een oppervlakte van maar liefst 104 m², beschikt over een eigen parkeerplaats in de parkeergarage onder het complex en wordt opgeleverd met luxe badkamer, toilet, gestuukte wanden en gestuukte plafonds. Huurder mag naar eigen wens een keuken laten plaatsen t.w.v. € 10.000,--. Koopsom € 435.000,-- von. Huurprijs per maand € 1.450,--, exclusief servicekosten. Oplevering 1 december 2007. EXECUTIEVERKOOP ca. 20 vaartuigen gem. A’dam. Kijkdag 7 sept. Online veiling t/m 12 sept. Zie www.bootveiling.com www.bootveiling.com Postbus 24058, 3007 DB Bezoekadres: Rotterdam Yacht Centre City Marine (Binnenhaven) Tel. 010-404 87 17, Autotel.: 06-54 967880 TE KOOP enkelwandige tankers/dubelw tankers 3500 ton 1986 4050 ton 2004 3100 ton 1973 3500 ton 2005 3050 ton 1986 3200 ton 2005 3000 ton 1995 3170 ton 2006 2100 ton 1973 1700 ton 2007 1200 ton 1964 TE KOOP: GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Reiderland 1x matroos i.b.v. dienstb. 2 jr vaartijd. loon vlgns CAO binnenv. vaar/verl i.o. Tel. 015-2578294 MTS. 1500 ton. Dubbelwandig, Bouwjaar 1994. Afm. 81 x 9,50 x 3,20 m. Type: C 50 KPA Spiralen - Ketel - Bunkermast. Boegschroef: Veth met 300 pk Scania. Hoofdmotor: 900 pk Caterpillar bjr 2002 Met werk! MTS. 3150 ton. Dubbelwandig Bouwjaar 1998 Afm. 100 x 11,40 x 4, 20 m. 10 ladingtank's - ca. 3400 m3 Spiralen - Ketel - Bunkermast 25m Hoofdmotor: 1800 pk Caterpillar. Met werk! J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 n.o.z.

PAGINA 11 TANDJE ERBIJ een bijdrage van Ernst & Young DE FISCUS OP BEZOEK De fiscus kan bij u op bezoek komen voor een belastingcontrole. Uit de praktijk blijkt dat de Belastingdienst per belastingplichtige circa één keer in de vijf jaar op bezoek komt. Dit is niet echt een zonnig bericht. Een controle van de fiscus wordt zelden als prettig ervaren. Het is dan ook verstandig om de spelregels te kennen indien de fiscus bij u op bezoek komt. In deze bijdrage zal ik enkele tips geven hoe om te gaan met een controle van de fiscus. Tegenover de fiscus bent u als belastingplichtige informatieplichtig. Dit door middel van het verstrekken van gegevens op verzoek, bijvoorbeeld wanneer u (een deel van) uw administratie beschikbaar stelt. Geef tijdens schriftelijke, mondelinge of telefonische vragen slechts die informatie waarom wordt gevraagd. Telkens moet u zich bedenken dat de fiscus slechts om die informatie mag verzoeken welke voor de belastingheffing van belang kunnen zijn. Daarnaast hoeft u adviezen over uw fiscale positie niet aan de fiscus beschikbaar te stellen. Administratie U dient uw administratie voor de belastingdienst ten minste zeven jaar te bewaren. ‘Administratie’ is hierbij een open begrip, dat in ieder geval uw financiële bescheiden omvat, maar ook (een deel van) de bestuurs- en beheersdaden en de interne organisatie. Deze gegevens moet u goed geordend bewaren en ze moeten toegankelijk zijn, zodat ze binnen een redelijke termijn controleerbaar zijn. Ook gegevens die bij een administratiekantoor zijn, dienen aan deze eisen te voldoen. Voor het bewaren van uw gegevens kunt u deze overbrengen op een andere gegevensdrager; deze overdracht moet echter wel juist en volledig plaatsvinden. In sommige gevallen moet u ook de originelen bewaren. Deze overdracht luistert erg nauw, daarom is aan te raden om hierover contact op te nemen met een deskundige. Controle Een controlemedewerker zal zijn komst over het algemeen van tevoren aankondigen en schriftelijk bevestigen. Zeker in de binnenvaart is dat voor hem wel zo verstandig; om niet achter de feiten aan te zwemmen. In een enkel geval zal de controleur onaangekondigd langskomen. Vraag dan om zijn legitimatie en de reden van zijn komst. Wanneer u namelijk – ook bij een normale controle – verdacht wordt van een strafbaar feit of uit de gedragingen van de controleur valt op te maken dat een bestuurlijke boete zal worden opgelegd, kunt u gebruik maken van uw zwijgrecht. Dit zwijgrecht houdt in dat u geen toelichtingen hoeft te verstrekken. Maar u moet wel aan uw inzageverplichting blijven voldoen. Afhankelijk van de grootte van uw bedrijf dient u de controleur een werkruimte beschikbaar te stellen. Het is wel aan te raden dit te doen; hoewel een controleur geen ‘snuffelrecht’ heeft om kasten en lades open te trekken, mag hij wel van alles kennis nemen dat voor handen ligt. Hetzelfde geldt voor een computer die de controleur beschikbaar gesteld krijgt: hij mag niet zomaar door alle directories bladeren. Mocht een controleur dan ook informatie over het hoofd zien, dan bent u niet gehouden om hem daarop te wijzen. Een controleur mag van de ter beschikking gestelde gegevens kopieën, afdrukken en uittreksels maken. Daarbij is het aan te bevelen om ook een eigen kopie te maken, zodat u weet waar de controleur zich mee bezig houdt. Ook is het belangrijk om te zorgen dat u aan de indentificatieplicht van uw personeel kunt voldoen. Dit betekent dat er in uw loonadministratie een kopie van het rijbewijs of paspoort van de werknemers aanwezig moet zijn. Tot slot heeft de controleur het recht om het gehele schip te bekijken, voorzover dat voor het onderzoek noodzakelijk is. Toegang tot de woning is echter slechts mogelijk met toestemming van de bewoner of met een speciale machtiging. Laat de controleur zich vergezellen door een deskundige, dan dient ook die zich te identificeren. Het bovenstaande is bedoeld om u een handvat te geven van hetgeen u wel en niet moet verstrekken tijdens een dergelijke controle. Voor nadere informatie kunt u met mij contact opnemen. Connie Roozen, Ernst & Young Belastingadviseurs Rotterdam Transport & Logistics Group telefoon: (010) 406 85 21 NAUTIM LANGSZIJ Nautim uit Boven-Leeuwen is in februari 2006 opgericht. Het personeelsbestand bestaat uit directeur/maritime surveyor Vincent de Jong en zijn partner Jaqueline, die verantwoordelijk is voor de administratie. Evenwel beschikt Nautim over een wereldwijd netwerk van maritieme faciliteiten. Nautim controleert, stelt diagnoses, repareert en zorgt voor een ‘gezondheidsverklaring’. Specialiteit: moeilijke klussen makkelijk oplossen. door Johan de Witte Maritieme survey vraagt vandaag de dag meer dan het leveren van technisch management. Inspecties, audits, projectbegeleiding, veiligheid, afbouw en even naar China voor een casco. Betrouwbaarheid, snelle service en flexibiliteit met kwaliteit zijn noodzakelijke eigenschappen om door opdrachtgevers met een boodschap op pad gestuurd te worden. Slechte bouwkwaliteit en vertraging kosten tenslotte veel geld. Een goede surveyor voorkomt dat of grijpt in. Om bij te blijven en je te bekwamen in een specialisme behoren cursussen eveneens tot werk. Zelf geeft Vincent aan aankomende stuurlui ook wel eens les over chemicaliënvervoer. “Het werkt naar twee kanten: je leert zelf maar ook een ander wat.” Nautim langszij is een investering die geld, gemak en tijd kan opleveren. Diepgang Vlissingen: Vincent dacht er na drie maanden stevig werk aan www.vlootschouw.nl Je kan iedere dag kijken op www.vlootschouw.nl naar alle schepen die vanaf 1999 als nieuwbouw in de Binnenvaartkrant hebben gestaan. Per schip vind je een mooie foto en informatie over de technische eigenschappen van het schip, leveranciers die in Nieuw toegevoegd: • Cunera • Eloise • Solano die tijd meegewerkt hebben om het schip te bouwen en interessante links naar deze leveranciers. Kijk snel en laat je meeslepen door deze schepen. NU 784 schepen! • Talisman • Till Deymann • Verano om een 22 jaar oude opgelegde reever – inclusief een behoorlijke diepgang aan verrassingen – in de vaart te brengen. “Als het zover is gooi ik hem zelf los.” Het werd één uur ‘s nachts dat de loods aan boord stapte, even later viel de tros met een plons in de Sloehaven. Nog geen uur later was het schip met sleepboten terug voor de wal, wegens een black-out. De pech die je dan hebt als verantwoordelijke surveyor is bovengemiddeld, evenals het commentaar dat op je af komt. Sterk in je schoenen staan is in zo’n geval een noodzakelijke eigenschap. Niettemin voer het schip tegen de avond van de volgende dag door het Oostgat de Noord in. “Een klus met impact”, aldus Vincent. Na een maritieme officiersopleiding op de Anthonie van Hoboken en een jaar stage bij Jaczon op een logger, vervolgens vier jaar Scheepsbouw op de Hogeschool in Rotterdam was Vincent allergisch voor een pc-beeldscherm en werd het duidelijk dat maritime surveyor zijn job was. In 1999 begon hij in Druten als technisch inspecteur bij Wijgula (toen 32 schepen). Na vier jaar Wijgula-leerschool, reisje langs de Rijn, communiceren tussen bemanning en kantoor, repareren, improviseren en zorgen dat schepen technisch functioneren, koos hij ondanks zijn “gewaardeerde werkkring” voor zijn zoutwater-roots. Hij vond als surveyor in dienst bij een rederij de combinatie van zee- en Vincent de Jong ontwikkelde een systeem om op hoge locaties camera-inspecties te kunnen uitvoeren. (foto Johan de Witte) binnenvaart en maakte zich na vier jaar zelfstandig. Camera-inspectie De ambitie om voor zichzelf te beginnen zat er al vroeg in. Als hij met z’n opa op vrijdagmiddag een ‘vissie’ bakte, dan zei de oude Scheveninger, die 45 jaar op een rederijlogger had gevaren: “Vis die je zelf vangt is vetter.” ‘Inspecties op hoog niveau’ is de slogan van Nautim. Vincent werkt er al enige jaren mee en heeft het zelf ontwikkeld. In het kort is het een camera-inspectie op plaatsen waar mensen niet kunnen komen zonder de bouw van kostbare en tijdrovende stellingen. De Jong staat open voor inspecties in de binnenvaart. Hij inspecteert alles wat drijft of nog moet gaan drijven. (advertentie) JA, het is echt waar... wat ze zeggen over ons! Alle Scania en Sisu motoren, voor elke toepassing voldoen 100% aan de norm CCNR fase II Professionals in TOP performance www.sandfirden.nl

Binnenvaartkrant