Views
3 years ago

2007-16

  • Text
  • Pompen
  • Juli
  • Schip
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Pagina

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 8 TE KOOP 5 rondvaartboten, ‘partyboten’, lengte 24 mtr, breed 4.40 mtr, hoog 2.20 mtr, geschikt voor 50 tot 150 passagiers, bj 1993 tot bj 2005. Tel: 071-3010133 Super Scheepvaart Actie! SUPER VOORDELIG TELFORT ABONNEMENT Kalkman heeft speciaal voor u het Telfort-Zakelijk abonnement aantrekkelijk gemaakt: Geen abonnementskosten (normaal 1. €13,- per maand) gedurende 1 jaar* (Besparing van €156,-) 2. 3. 4. 5. INL/INFO: NIEUWBOUW CASCO DROGE LADING / TANKER Voor goede prijs - kwaliteit Type Morgenster 86x9.50 80x10,-- 110x11.45 135x11.45 Levering mogelijk 2008 / 2009 Nieuwbouw van Russische scheepswerf Info aan: shipsale@shipned.com T+31 78 6209565 F+31 78 6200902 Gratis onderling bellen (3600 min. p/mnd.) en sms-en (300 sms-jes p/mnd.) met alle Telfort-klanten. Geen aansluitkosten t.w.v. €50,- Gebruik van het kwalitatieve KPN-netwerk Nu 100 minuten voor €8,- p/mnd. (normaal €12,- p/mnd.) Gesprekken naar overige mobiele en vaste nummers zijn tijdens deze actie ook extra voordelig! *Dit betreft de omgerekende abonn.kosten die ontstaan na een eenmalige korting van Kalkman en een netwerkkorting vanuit Telfort). BEL VANDAAG NOG MET DE SPECIALIST VOOR ADVIES OP MAAT! TELECOM BV J. Barelds SHOWROOM: PARALLELWEG 11 KRIMPEN A/D IJSSEL Dealer van alle bekende merken. Specialist voor de scheepvaart. Schiffsmakler- Haren M/S 3504 t, Bj 2003, ABMS 135x11,45x3,45 m, 2 x 960 Ps M/S 3100 t, Bj 2003, ABMS 110x11,45x3,54 m, 1600 Ps MTU M/S 2467 t, Bj 1994, ABMS 110x10,50x3,17 m, 1521 Ps CAT M/S 2497 t, Bj 1989, ABMS 110x10,55x3,19 m, 1600 Ps CUM M/S 2705 t, Bj 2000, ABMS 110x11,45x3,24 m, 1800 Ps ABC M/S 2345 t, Bj 1972, ABMS 85x11,45x3,37 m, 1380 Ps CAT M/S 1750 t, Bj 1997, ABMS 86x9,50x3,20 m, 900 Ps ABC M/S 1999 t, Bj 1987, ABMS 100x9,50x3,16 m, 1248 Ps CAT M/S 1603 t, Bj 1976, ABMS 85x9,50x3,03 m, 1000 Ps M/S 2026 t, Bj 1972, ABMS 102x9,50x3,01 m, 1200 Ps MAK M/S 1998 t, Bj 1973, ABMS 95x9,59x3,21 m, 1475 Ps CAT Bj 95 Schubleichter ca 1500 t, Bj 1972 Preis € 140.000,00 Ms 1228 t, Bj 1972, 85 x 8.45 x 2.62 m, Eisenstrau, sch-luiken a 1200 ps CAT, BJ 1999, rev ’07, € 350.000,00 Ms 1751 t, Bj1965, 85 x 9.50 x 3.15 m, Eisenstrau, Boden 1997, 2 x CAT a 624 PK, rev ’07 Ms 1140 t, Bj 1958, 80 x 8.20 x 2.56 m, Boden 1990, 2 x CAT, 365/450 PS, rev ’03, € 190.000,00 WIR SUCHEN LAUFEND SCHIFFE ZUM VERKAUF. BIETEN SCHIFFSFINANCIERUNGEN: BIS 90%. Tel: 0049 (0) 5932/903888 Handy: 0049 (0) 175/5907553 E-mail: avanti@barelds.de Gevraagd per 01-09-2007 Kapitein op Duwboot 1 baksvaart, geen laad-loswerkzaamheden Liefst patent tot Mannheim + ADNR Vaarsysteem week op- week af Ook zzp kan reageren. Voor inl. Parabel SA 0031(0)653145095 T 0180 515858 ADBEMAR UITZENDBUREAU b.v. Op zoek naar een nieuwe uitdaging in de Binnenvaart? Wij hebben diverse mogelijkheden voor u, afloswerk maar ook vaste dienstverbanden. Per direct zoeken wij: - OOST bv Bemiddeling aan- en verkoop van schepen 31 JULI 2007 Vanaf heden zijn wij bereikbaar in onze nieuwe pand in Sliedrecht. Het nieuwe bezoekadres: Het nieuwe postadres: Lelystraat 53 Postbus 19 3364 AH Sliedrecht 3360 AA Sliedrecht Het oude adres: Nijverheidsstraat 10 3371 XE Hardinxveld-Giessendam Kijk op onze vernieuwde site voor de routebeschrijving. www.dbr-bv.nl Tel. 0184 676730 fax. 0184 621130 Email info@dbr-bv.nl MATROZEN / STUURLIEDEN I.b.v. een dienstboekje I.b.v. Rijnpatent en / of Groot Vaarbewijs Voor informatie: Ringdijk 466 C, 3331 LK Zwijndrecht, the Netherlands Verhuisbericht Telefoon : 078-619 4342 Fax : 078-619 4866 E-mail: uitzendbureau@mercurius-group.nl Biesboschhaven Zuid 10-11 • 4251 NM WERKENDAM Telnr. : 0183-50 52 30 • Faxnr. : 0183-50 56 60 J. Versluis tel 0653-685410 J.A. Oost tel 0653-153374 • jan.oost@veka-group.nl www.veka-group.nl MOTORSCHEPEN Te koop nieuwbouw casco, dit jaar leverbaar compleet 2007 Ms Helena, bj 1998, 2819 ton, afm. 110 x 11.45 x 3.36, 1835 PK CAT ms Inspe 2, bj. 2000/2006, 1700 ton afm. 86x 9.50x 2.85mtr. motor 750 pk Mitsubishi Ms Vitesse bj. 1972 1743 ton afm. 85 x 9,50 x 3,13 m 1150 PK Skl Ms Samudera bj 1956 405 ton afm 47 x 5,05 x 2,50 Cummins 250 pk. Ms Celeste bj. 1996, 2327 ton, afm. 105 x 10,50 x 3,19 m., 1500 pk Cat Ms Euronavi bj. 1956 1850 ton afm 100x9,50x2,82 m 1380 pk CAT container stuurhut Kvb Eternity bj. 2000, 6925 ton, afm. 187 x 12,50 x 4,00 mtr., 2 x 1521 pk Cat, met luiken Kvb bj. 1996, 5100 ton, afm. 186 x 11,45 x 3,50 mtr. Motor 2400 pk ABC. mcs Jero, bj 2006, 3550 ton, afm. 135 x 11,45 x 3,20 m, 2 x 900 pk Mit, Kan worden geleverd met vast werk en ruime financieringsmogelijkheden. Ideaal voor starters. Ms Jero Ms Vitesse BEUNSCHEPEN Mbs Linsi bj. 1960, 946 ton, afm. 67 x 8,20 x 2,72 m., 2 x 360 pk Volvo Mbs Johanna Margaretha, bj. 1966, afm. 63 x 7,20 x 2,80 m, 850 ton. Prijs 125.000,- Euro TANKERS Mts Isabel bj. 1974 2000 ton afm 100x9,00x3,20 m 1200 pk MITSUBISHI mts Novum bj. 1974, afm. 86 x 9,50 m. 1000 pk Mts Vopak Rowand, bj. 2005, afm. 81,20 x 10,20 x 3,20 m, 1700 ton, RVS tanks. Met starters mogelijkheden Op diverse schepen inruil en financiering bespreekbaar PARTYBOOT STADSPOORT Bj. 1997, afm. 45 x 7,34 x 1,37 m. Motor Volvo Penta 510 pk, luxe inrichting 225 zitplaatsen. Voor diverse klanten jonge schepen gevraagd. NIEUWBOUWPROGRAMMA Nieuwbouw dubbelwandig midden-voorschip voor tankers 11,45 en 10,50 Nieuwbouw 135 x 11,45 m. Leverbaar eind 2007 Nieuwbouw 135 x 14,20 mtr. Compleet leverbaar 2007 Nieuwbouw 110 x 11,45 mtr. Leverbaar eind 2007 Nieuwbouw tankers in alle afmetingen Startende ondernemers gevraagd voor diverse tankschepen en droge lading hebben wij financiële mogelijkheden voor u.

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 9 DUBBELSLAG VOOR MOUNTAINBIKERS Het mountainbiketeam van Herbalife Merida, dat al jaren gesponsord wordt door bedrijven uit de binnenvaart, heeft in het weekend van 21 en 22 juli op het Nederlands Kampioenschap een dubbelslag geslagen. Rob Barel en Laura Turpijn waren in Noorbeek de sterksten. Door Harrie van Eeuwijk Het Herbalife Merida Team gaf op diverse fronten acte de présence tijdens de Nederlandse Kampioenschappen. Op zaterdag 21 juli wist Rob Barel daar voor de derde keer op rij zijn kampioenstrui te verdedigen. Een dag later kwam Laura Turpijn bij de dames in actie. Het was een duidelijke zaak dat het voor haar een hele klus zou worden om meervoudige kampioene Elsbeth Vink, die voorspoedig van start ging, te verslaan. Bij het begin van de derde ronde lukte het Laura om iets op haar grote rivale in te lopen. Op de steilste klim van het parcours kwam ze zelfs 15 seconden voor te liggen. Die voorsprong wist ze uit te breiden en na een race van 105 minuten kwam Laura als eerste over de finish. Ook bij de heren had het ‘binnenvaartteam’ later die dag succes, want Bas Peters eindigde op de derde plaats. Bij de espoirs werd Niels Wubben tweede, zodat het totaalaantal podiumplaatsen op vier kwam. DE VRIJE DAG Het schippersechtpaar is blij dat ze eindelijk weer eens een lang weekend hebben. Er is namelijk een vrije donderdag. Dan kunnen ze wat ongedwongener thuis zijn en dat is toch prettiger dan het steeds ge-heen-en-weer. Maar zoals zo vaak gooit het lossen roet in het eten. Uitgerekend die vrijdag moet het lossen gebeuren! Als ze wil, kan de vrouw wel even op en neer rijden maar de schipper heeft daar geen zin in. “Daar zie ik het nut niet van in. Juist met die vrije dag is heel Nederland op pad. Dan ben ik vanavond door al die files een uur of vier bezig en morgen moet ik alweer terug. Er zal vast wel een braderie in de buurt zijn”, stelt de vrouw voor. De volgende ochtend genieten ze van een gezellig ontbijtje in de stuurhut. “Het is hier echt mooi”, zegt de schippersvrouw en de man kan het alleen maar beamen. Maar in de leuke plaats waar ze liggen blijkt niets te doen te zijn. En dat valt toch een beetje tegen. Ze lopen er wat rond en vinden er slechts een broodjeszaak open. Met een paar uit de kluiten gewassen verdwaalde eenden in de deuropening. Dat wel. Maar dat is toch niet helemaal wat ze zoeken; dus rijden ze een plaats verder. Ze parkeren de auto en moeten zelfs betalen op deze vrije dag! Maar met de hoop op een gezellige middag willen ze niet flauw zijn. Omdat ze inmiddels nodig moeten, besluiten ze in een zaak een salade te eten en een kop koffie te drinken. “Er is hier zeker van alles te doen vandaag”, vraagt de vrouw hoopvol. De jonge serveerster antwoordt dat er hier in de omgeving helemaal niets Laura Turpijn kwam als eerste over de finish. (foto Herbalife Merida Team) georganiseerd is. Mogelijk een plaats verderop wel. “Dan hadden we net zo goed naar huis kunnen rijden”, concludeert de schippersvrouw. “Nee, dat doen we niet.” Na de lichte maaltijd lopen ze toch maar de stad in. Het voelt namelijk een beetje raar om het hele stuk te rijden en dan niets te ondernemen. Op een plein staan een heleboel fietsen en er komen mensen een kelder uit. “Zou hier dan toch wat te doen zijn”, vraagt de schippersvrouw hoopvol. “Nou, geld uitgeven kun je er zeker, want er is hier beneden een grote winkel met elektrische spullen”, zegt de schipper licht ironisch. Omdat ze toch ergens wat willen rondkijken, gaan ze beiden de trap af en ze komen in een gigantisch grote winkel met elektrische apparatuur. In de eerste vakken komen ze elektrische tandenborstels tegen. De schipper kijkt er met grote belangstelling naar. “Die had ik al langer willen kopen”, zegt hij tegen zijn wat verbaasde vrouw en hij legt een leuke aanbieding van twee tandenborstels in hun mandje. Na massa’s televisies komen ze bij telefoons. Blijkbaar wil de schipper er toch een vruchtbaar dagje van maken want hij wil ook een telefoon kopen, maar omdat er binnenkort een nieuw model uitkomt besluit hij daarop te wachten. Bij de notebooks ziet de schippersvrouw een geweldige aanbieding, maar ze aarzelt en dus lopen ze weer verder. “Hé, zo’n navigatiesysteem. Dat wil ik eigenlijk al lang hebben”, zegt de schipper. Ook hier vragen ze honderduit en de schipper is niet zo weifelachtig met zijn beslissingen als zijn vrouw en even later hebben ze er eentje in hun mandje liggen. Inmiddels hebben ze al een paar uurtjes rondgelopen in de grote winkel met de elektrische spullen en de schippersvrouw begint over de notebook: “Het was toch wel een koopje. Die ik nu heb, is echt op. De cd-speler is kapot en de diskettedrive werkt niet goed meer.” Eigenlijk is zij, net als haar man, normaal niet zo vlot met het uitgeven van geld. Maar blijkbaar gunnen ze zichzelf vandaag wat en zo staan ze later aan de kassa met drie artikelen die samen een flinke duit kosten. Ze gaan zelfs nog uit eten! Als ze die avond terug aan boord zijn, kijkt de schippersvrouw verliefd naar de nieuwe notebook en de andere aankopen. Gelukkig dat ze ‘toevallig’ morgen moeten lossen, want anders waren ze naar huis gegaan en hadden ze deze nieuwe speeltjes nu niet gehad! VARELING door Irene Bruyninckx SPORTIEF GEBAAR De overhandiging van de cheque vond veel later plaats dan de bedoeling was, maar niemand bij het Ronald McDonald Huis Sophia Rotterdam die daar om maalde. De fondsenwervers Annet van der Stoel en Irmgard Lentze waren maar wat blij met het bedrag van 5624,51 euro dat de vijf lopers van Exho hadden opgehaald met hun deelname aan de Fortis Marathon Rotterdam. Huub van Exel, samen met Ronald Hofkens eigenaar van het detacheringsbureau voor de binnenvaart, had een plausibele verklaring voor de vertraging: de initiatiefnemer had sponsors gevraagd een bijdrage per kilometer te betalen per loper die de marathon binnen de tijd uitliep. Door de extreme hitte op 15 april werd de wedstrijd echter voortijdig stilgelegd en slechts twee van de Exho-lopers (Ronald Hofkens en Marcel van Meel) waren toen gefinished. Angelo Leeggangers en Gert Hofkens liepen rond kilometer 31, Huub zelf bevond zich net voor het 30- kilometerpunt. In een brief aan de ruim dertig sponsors werd de keuze voorgelegd: alleen voor de finishers betalen of ook de kilometers die de anderen hadden volbracht. Zodoende duurde Mijn grootouders waren voornemens van hun flat naar het platteland te verhuizen. De plannen stonden dan wel in de verkennende fase, maar leken mij concreet genoeg om mij te verontrusten: “Gaan we uit Rotterdam weg dan?” Oma en opa besloten tot een vooronderzoek en gingen bij mijn vaders broer Peer op visite, in het dorp Gameren. Waren ma en pa daar eigenlijk ook bij? Of waren ze varen? Ik weet het niet meer. Wat ik wel weet, is dat ik geheel in beslag werd genomen door de mij vreemde plattelandsomgeving. En door het interessante zitsel in oom Peters achterhuis dat toilet genoemd werd, maar niet veel meer was dan een poepdoos met een stinkend gat erin. Ik liet de grote mensen voor wat zij waren - koffie drinkend en converserend – en zocht snel de buitenlucht op. Een zon stond hoog en onbezorgd aan de hemel, vogels vlogen wemelend over. Daar, in die greppel: nog meer geheimen. En daar wurmde een kikker tussen kroos en waterplanten; verstopte zich in de glin sterende zon van de sloot. Ik móést zo’n kikker hebben. Nee, álle kikkers moest ik hebben. Ik ving zoveel kikkers als ik verantwoord vond en nam de arme diertjes mee naar Rotterdam. Het groene plat telandsorkest maakte de hele nacht kabaal. 31 JULI 2007 STRONT AAN DE K(N)IKKER Dat was lekker slapen voor oma en opa natuur lijk. Maar ik vond het prachtig; nieuwe claxons kwaakten in mijn grotestadsoren. Langzamerhand raakte ik eveneens overtuigd van de grote sprong voorwaarts naar het platteland. Op een ochtend dreven de kikkers op hun rug in viesvet bruin water. Ik snapte er niets van. Stuk voor stuk belandden ze in de prullen bak, in een krant gewik keld; door oma verpakt als vis op de markt. Ontroostbaar was ik. Ontroostbaar was ook oma, toen ik met mijn grootouders op een avond van visite terugkeerde. De parket vloer van de entree stond blank. Nou ja, blank: onze poepdoos bleek overgelopen. De substantie die het gepo litoerde edelhout overstroomd had, toonde een corresponderende teint met de onwel riekende substantie waarin mijn arm kikkerorkest had rondgedreven. Overeenkomstig met de viesbruine, stinkende prut van mijn aquarium, plakten teerbruin clo setpapier en drollen als dikke dooie kikkers op de chiquehouten vloer van de flat. “Nou: dan kunnen we net zo goed bij ome Peer gaan wonen”, sprak ik wijs met frisse blik vooruit, geheel overtuigd van onze verhuisplannen. Ik hoorde de luid kwakende kikkers al. Liever dan mijn oma, die moest braken nu. ONDERSTROOM (advertenties) het langer voor de Raamsdonksveerders het definitieve totaalbedrag wisten. Op 17 juli reisden de vijf lopers naar Rotterdam om gezamenlijk de cheque te overhandigen. Het geld is bestemd voor het nieuwe Ronald McDonald Huis, waar ouders en broertjes en zusjes van ernstig zieke kinderen die in het Sophia Kinderziekenhuis worden verpleegd, kunnen overnachten. Dat wordt momenteel gebouwd, direct naast de ingang van het ziekenhuis. Daarvoor is vijf miljoen euro nodig. 1,8 miljoen is al binnen. De sponsors waren Repo BV, vof van Strien van Berkel, Infra Totaal, Hartborg SA, Oome Combistuble Transport BV, Rondvaartbedrijf de Oorden, Snoo las en Duikservice, Interstream Barging, Anholt Carflex, Prosylva BV, Gebr van der Lee Vof, BV Handelsonderneming Vimo, Exho BV, Tommy Ammerlaan, Hendri en Anja Nijboer, de Jong Marine Services BV, Brabantse Tanktransporten Vof, Fluvia AG, Aflosbedrijf Direct, Swintrans Shipping, Vof Borneo, XL@Work, BRG Accounts, Stratenmakersbedrijf Broeren BV, ABN Amro Oosterhout, Oome Jos Slurink Zwaans, Heemstra Notarissen, Ship in Vestment en Vopak Barging. door Frank Anthonie van Alphen Schroefballastpompen Tel. +31(0)167-521228 fax +31(0)167-522205 www.westbrabantsehandelsmaatschappij.nl

Binnenvaartkrant