Views
3 years ago

2007-16

  • Text
  • Pompen
  • Juli
  • Schip
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Pagina

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 12 31 JULI 2007 10 nieuwe overalls € 99,00 Prijzen excl. btw terwijn-zwollle@planet.nl Tel. 038 4651728 tot 22:00 www.terwijn-zwolle.nl WWW.SHIPNED.COM VRAAGT VOOR DE EXPORT Enkelwandige - Tankschepen Voor Transport en Bunkering v.a. 700 ton Drooglading schepen v.a. 1000 ton Bieden Normale Prijs voor Normale kwaliteit Info aan: shipsale@shipned.com T+31 78 6209565 F+31 78 6200902 V Mob.: Scheepsbemiddeling Kanaaldijk 35, B-2900 Schoten erwin.venneman@pandora.be Te koop aangeboden: Venneman & Co BVBA 0032 475 274 579 Tel.: 0032 3 290 54 10 Tel.: 0032 3 213 83 51 Fax.: 0032 3 226 28 11 Motorvrachtschepen: 3.033 ton 3.400 m3. bj. 1980, 109,86 x 11,40 x 3,52 m. 2 x 1.100 PK Wärtsilä bj. 2002, 15 stalen schuifluiken (13 stuks nieuw in bj. 2002). 2. 961 ton. bj. 1985, 107,50 x 11,40 x 3,50 m. 1;200 PK MAK, geen luiken. 2.584 ton. bj.1981, 110 x 10,49 x 3,16 m. 1.080 PK M.W.M., geen luiken. 2.530 ton 3.400 m3. bj. 2003, 109,85 x 10,55 x 3,19 m. 1.600 PK bj.‚ 03 servicebeurt mei 2005, alu. Friese kap 3 mm. 1.870 ton 2.650 m3. bj. 1956, 100 x 9,50 x 2,83 m. 1.050 PK Cat. bj. 2004, Friese kap hydrolic luikenwagen. 1.825 ton. bj. 1961, 100 x 9,55 x 2,87 m. 2 x 600 PK Cat. 1.768 ton 2.200 m3. bj. 1970, 105 x 9,50 x 2,03 m. 1.200 PK bj. 2006, alu. stapelluiken met luikenwagen bj. 2004. 1.702 ton 2.250 m3. bj. 2001, 86,00 x 9,50 x 3,20 m. 1.250 PK Deutz bj. 2001, alu. Friese kap. 1.310 ton 1.950 m3. bj. 1964, 80 x 9 x 2,83 m. 900 PK Deutz bj.‚ 1965 rev.‚ 2004, alu. schuifluiken. 1.300 ton 1.850 m3. bj. 1958, 80 x 9,50 x 2,62 m. 800 PK Deutz bj. 1999 (Nieuw 850 PK Cummins), Containerschip 72 Teu 3 lagen. 1.288 ton 1.720 m3. bj. 1979, 80 x 8,20 m. 860 PK Cat., alu. schuifluiken. 1.269 ton 1.750 m3. bj. 1992, 80 x 9 x 2,50 m. 2 x 500 PK Cummins, alu. Friese kapluiken cont. Stuurh. bj. 2004. 1.100 ton 1.450 m3. bj. 1965, 80 x 8,20 x 2,66 m. 673 PK Mercedes bj.‚ 99, alu. compri met luikenwagen. 1.020,948 ton 1.296 m3.bj. 1962, 71,10 x 7,21 x 2,82 m. 220 PK GM bj.1996, Luiken Friese kap. 990 ton 1.500 m3. bj. 1961, 67 x 8,20 x 2,65 m. 635 PK Cat. bj. 2005, alu. luikenkar van Blommaert. 920 ton 1.400 m3. bj. 1928, 67 x 8,20 x 2,56 m. Mitsubischi, wegwaai luiken met elektr. luikenwagen. 815 ton 1.186 m3. bj. 1947, 67 x 7,53 x 2,83 m. 550 PK Cat. bj. 1989 volledig rev. Œ 2000, luiken. 749 ton 1.238 m3. bj. 1961, 61 x 6,60 x 2,61 m. 2 x 300 PK Cat., alu. schuifluiken. Duwboten: 1x 609 PK 1 x 720 PK bj. 1967, 19 x 10,40 x 1,90 m. (Deutz), (Cat.). 2x 1.360 PK BB. bj. 2004 SB. bj. 2007, 18,75 x 11,20 x 1,90 m. Cat. Bj.‚ 1987, 26,05 x 8,94 x 2,43 m. Duwbakken: Bj. 1961, 76,50 x 11,35 x 3,12 m. Bj. 1964, 76,50 x 11,20 x 3,12 m. Motortankschepen: Bj.1986, 103,02 x 12,04 x 5,25 m. 1.600 PK bj. 1985 (Deutz ˆ Diesel). Bj.1969, 82 x 09,08 x 2,87 m. 750 PK (Deutz) Bj.1952, 38,80 x 5,04 x 2,71 m. 310 PK bj. 1992 (GM). Wij hebben nog meerdere schepen op aanvraag in ons bestand aanwezig. Op diverse schepen is inruil mogelijk, voor meer informatie of nieuwe verkoopaanbiedingen kan U ons vrijblijvend contacteren. En voor starters hebben wij ook mogelijkheden om zelfstandig te worden. Nieuwbouw vrachtschepen: 105 x 11,00 x 3,40 m. 110 x 11,45 x 3,65 m. 135 x 14,20 x 4,00 m. Nieuwbouw Tankschepen: 86 x 11,45 x 5,60 m. Type C. Nieuwbouw Koppelverband: 171 x 11,45 x 4,50 m. Schepen gevraagd afmetingen van 86 x 9,50 tot 105 x 10,50 en 11,00 m. Danser Group in Sliedrecht, zoekt voor één van haar modern toegeruste koppelverbanden een enthousiaste medewerker in de navolgende functie: Kapitein (met Rijnpatent) Vaargebied: Zeehavens Rotterdam-Antwerpen naar Basel en vv. Vrijetijdsregeling: In overleg, NL of CH vw. Functie-eisen: • Naast het rijnpatent dient u te beschikken over een radarpatent en/of ADNR basis certificaat. • Bij voorkeur met container ervaring. Uw sollicitatiebrief met c.v. kunt u richten aan: Danser Containerline b.v., dhr. A.J.A. Schroot, Postbus 257, 3360 AG Sliedrecht of per email aan Ad.Schroot@danser.nl Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. Postbus 386, NL 4460 AT Goes Biesboschhaven Noord 3c 4251 NL Werkendam Telefoon 00 31 183 507040 Fax 00 31 183 500637 Email: info@gallemakelaars.nl Url: www.gallemakelaars.nl BEKIJK NU ONZE VERNIEUWDE HOMEPAGE WWW.GALLEMAKELAARS.NL - Nieuwbouw Motorvrachtschip, "Type Marina", als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m45 x 3m65, 3.200 ton, 3650m³, bouwwerf China. LEVERING maart 2008. BEKIJK NU ONZE VERNIEUWDE HOMEPAGE WWW.GALLEMAKELAARS.NL Motortankschip “Fellowship”, 3050 ton 2004, 110x11m40x3m80, 4380m3, deepwellpompen, 11 gecoate ladingtanks, John Deere generatoren 1x 120 Kva, 1x 75Kva, autokraan 15m, Uitgebreid ballastsysteem, boegschroef 535 pk 1300mm, Caterpillar 1700pk. Motortankschip “Aswintha”, 2850 ton 2002, 110x11m40x5m90/3m52, 11x 100m3 , deepwellpompen, 11 gecoate ladingtanks, John Deere generatoren 1 x 80 Kva, 1 x 100 Kva, autokraan 15m, Uitgebreid ballastsysteem, boegschroef 500pk 1300mm, Caterpillar 1521pk, klasse vernieuwd in 2007. “Rosarium”, 2705 ton 2000, 110x11m45x3m24, 3400m3, 34 aluminium Friese kap luiken + hydr. luikenwagen bj. 2000 Stalen vloer 12mm, kopschroef Cummins 571 pk, aluminium overzakbaar containerstuurhuis + vloerverwarming, autokraan 20m, ABC 6MDZC 1800 pk bj. 2000 “Eclips”, 2450 ton 2000, 110x10m50x3m20, 3600m3, aluminium Friese kap luiken + hydr. luikenwagen bj. 2000, Stalen vloer, 2x 320 pk kopschroef, aluminium overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 18m, Caterpillar 1521 pk bj. 2000. “Vector”, 2435 ton 2000, 110x10m50x3m20, 3600m3, aluminium Friese kap luiken + hydr. luikenwagen bj. 2000, Stalen vloer, 400pk kopschroef, aluminium overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 18m, Caterpillar 1521 pk bj. 2000. “Joja”, 2497 ton 1989, 110x10m55x3m19, 3100m3, aluminium schuifluiken, stalen vloer 12mm, kopschroef GM 350 pk, aluminium overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 14m, Cummins KTA 50 1600 pk bj. 2007. “Antonie”, 1702 ton 2002, 85mx9m50x3m15, 84 TEU, aluminium Friese kap + luikenwagen bj. 2002, stalen vloer 12mm, kopschroef 2 maal Eurotwin 340 pk, aluminium overzakbaar stuurhuis, autokraan 18m, Cummins 1300 pk bj. 2002. “Risky”, 1506 ton 1966, 80x9m5x2m81, 1600m3, 81 TEU, aluminium Friese kap luiken + luikenwagen IJzer 380V, kopschroef 350 pk, aluminium stuurhuis bj. 2005, autokraan 6m, 2x Scania 550 pk bj. 1999. “Zafferano”, 1054 ton 1965, 73mx8m20x2m62, 1600m3, Aluminium Friese kap luiken + hydr. luikenwagen bj. 2006 kopschroef Daf 220 pk, teakhouten stuurhuis bj. 1991, autokraan 10m, Cummins 860 pk bj. 2006. “Anja R” 937 ton 1957, 70x7m25x2m69, 1300m3, Aluminium Friese kap luiken + eenmansbediening luikenwagen, stalen vloer 8 mm bj. 2004, Kopschroef DAF 310 pk bj, 2005, overzakbaar houten stuurhuis bj. 2000, autokraan 9m80, Caterpillar 680pk revisie 1997, bj 1994. “Vito”, 756 ton 1965, 63m18x6m6x2m60, 1125m3, Aluminium schuifluiken bj 1977, Azobe vloer 38 mm met trimvullingen, kopschroef DAF 180 pk, overzakbaar teakhouten stuurhuis, autokraan 17m50 bj. 1994, Cummins 600 pk bj 2005. “He-In”, 386 ton 1963, 39x5m05x2m63, 435 m3, Aluminium Friese kap luiken + elektrische rvs luikenwagen, azobe vloer, kopschroef DAF 220 pk, houten stuurhuis vernieuwd 2006, autokraan 7m50, Iveco V8 455 pk bj. 2002. Deze aangeboden schepen zijn een kleine greep uit ons verkoopbestand, mocht U interesse hebben voor deze of één van de andere schepen uit ons bestand, bel ons dan gerust eens op voor verdere informatie. Tevens vullen wij ons verkoopbestand graag aan met nieuwe verkoopaanbiedingen, wilt u uw schip voor de verkoop aanbieden dan komen wij graag vrijblijvend een keer bij u langs. Ruijven b. v. biedt te koop aan: Ruijven b. v. Sigmondstraat 60 4251 ZB WERKENDAM Tel: 0183 - 507190 Email: info@ruijven.nl Web: www.ruijven.nl Nieuwbouw Koppelverband: 190 x 11,45 x 3,68 mtr. bouwjaar: 2007. Complete levering oktober/november. 2 x 1520 Pk. 3x Van Wijk boegschroef Ø 1,2 meter met 2x 608 Pk en 1x 485 Pk. 3x gen. 64 Kva. Alles is Caterpillar. G.S.K. Wij doen net iets meer voor U. M/s Letitia - 758 ton, bj 47, 63 x 7.06 x 2.75, 950 m3, 816 pk bj 06, evt. inr. bespeekbaar, vast werk, evt. mede financiering mog. M/s Scapa - 778 ton, bj 58, 67 x 7.20 x 2.52, 1250 m3, 730 pk rev. 07, buikdenning staal '04, boegschroef '07, inr. bespreekbaar M/s Aquila - 783 ton, bj 65, 61.60 x 6.63 x 2.72, 1050 m3, 2x 250 pk, inr bespb. M/s Timothy - 907 ton, bj 47, 67 x 8.20 x 2.50, 550 pk bj 01, nautisch complete, inr.bspb. M/s Oceanos - 990 ton, bj 61, 67 x 8.20 x 2.65, 1500 m3, 635 pk bj 05, gezandstraald, 3x slpk., in prijs verlaagd M/s May Flower - 1015 ton, bj 64, 67 x 8.20 x 2.77, 1300 m3, 630 pk, mooi model M/s Con Dios - 1233 ton, bj 64, 80 x 8.20 x 2.72, 1850 m3, 720 pk bj 00, autokraan '06, 3x slpk. M/s Porto Bello - 1288 ton, bj 79, 80 x 8.20 x 2.75, 1720 m3, 3x slpk., 860 pk Cat. '07, inr bespreekbaar M/s Emuna - 1373 ton, bj 49, 80 x 9.54 x 2.82, 2000 m3, 2x 520 pk, 3x slpk., nautisch compleet M/s Ben Nevis - 1497 ton, bj 62, 85 x 9.50 x 2.75, 2150 m3, 1180 pk bj 04, vlak '06, gezandstraald Nr. 6015 - 1704 ton, bj 80, 85 x 9.50 x 3.04, 2300 m3, 1300 pk bj 06, 3x slpk., nautische app. '07 Nr. 6245 - 1785 ton, bj 97, 86 x 9.50 x 3.20, 2000m3, 900 pk, 3x slpk., 90 teu's, goed ballastbaar, inr. bespreekbaar M/s Jaro - 1760 ton, bj 70, 105 x 9.50 x 2.63, 2200 m3, 1200 pk bj 06, woning '12/02 M/s Maru - 2400 ton, bj 73, 95 x 9.50 x 3.60, 2500 m3, 1600 pk, 3xslpk,containerstuurhuis. Midden - voorschip: Levering December 2007. 70 x 10 x 3,2 mtr. 105 x 10 x 3,2 mtr. Levering Februari 2008 110 x 11,45 x 3,5 mtr. Levering Februari 2008 DEBRUYNE GINO Boterhamvaartweg 2 - Dok 138 B-2030 Antwerpen Tel. +32(0)3 541 19 61 Fax +32(0)3 2133049 www.gsk-gsp.be Pour Les clïent Francais dhr. De Roeck Stephaan Bemiddeling in aan- & verkoop van schepen M/s Goudvis - 3.355 ton, bj 89 Harlingen, 135 x 11.40 x 3.15, 1800 pk bj 05,800 pk boegschroef 2 x Woning bj 00, inr bespreekbaar Nr. 6230 - 3500 ton, bj 97, 135 x 11.45 x 3.30, 4500 m3, 2x 1000 pk, 3x slpk, zeer goedonderhouden, goede tonnendrager. M/s Ecuador - 3504 ton, bj 03, 135 x 11.45 x 3.35, 5000 m3, 2x 953 pk bj 03, 3x slpk., woning bj 06, 2x spudpalen bj 06 Te koop gevraagd: Types: 86 x 9,50 met containermogelijkheden min. 81 teu's, v.a. bj 1980. 100/110 x 10,50 100/110/135 x 11,45 Nieuwbouwprogramma: Nieuwbouw compleet 135m x 14,20m x4,80m/4,10m. Levering casco April 2008. Hoofdmotoren: 2x 1521 pk Cat,Boegschroef 2x Veth Ø 1300 met 571 pk Scania/stuk Stuurhuis Kampers,Stuurwerk Promac,Betimmering Elft, Spudpalen Van Wijck, Autokraan 18m Bartholomeeussen, Afbouw GSP Projects - Dok 138 Casco Middenvoorschip 70 x 9.50 x 3.20 Levering: casco Juli 2007 Casco 110 x 11,45 x 3,65 Type Sustento, bouwwerf Rusland Levering: Juni 2008 Casco 135 x 11,45 x 4.25 Type Innuendo, bouwwerf Orsova Levering: September 2008 Mogelijk "Turn Key" project i.s.m. Levering als casco of compleet. Dit is slechts een klein greep van de schepen die wij U te koop kunnen aanbieden. Voor meer informatie van deze aangeboden schepen of heeft U andere wensen, vernemen wij dit graag. Op meerdere schepen is inruil bespreekbaar. Voor jonge starters zijn er interessante opstart mogelijkheden. Altijd welkom op ons kantoor voor een persoonlijk gesprek. Wij doen net iets meer voor u.

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 13 31 JULI 2007 Vijf dagen UMTS-storing treft binnenvaart INTERNET MAAKT KWETSBAAR Meer dan 2000 binnenvaarders werden door netwerkaanbieder KPN/Telfort vijf dagen in de steek gelaten. Hun UMTS-internettoegang was dood, terwijl internet ook in het varend ondernemen steeds belangrijker wordt. Denk maar aan containerdata, vrachtinformatie, telebanking of gewoon belangrijke e-mail. Het Web volgde het nieuws en peilde de nood onder internetters. De UMTS-internettoegang van KPN/Telfort was vrijdag na vijf dagen storing verholpen. Naar schatting meer dan 2000 varende ondernemers ondervonden er hinder van. De kaartjesautomaten op de NS-stations worstelden met hetzelfde probleem. De netwerkaanbieder beriep zich op ‘overmacht’. Voorkeur veranderen Niet duidelijk is wat de oorzaak is geweest, maar het probleem aan boord kon gedeeltelijk worden verholpen door de UMTS-voorkeurverbinding om te zetten naar GPRS. De binnenvaartproviders Dekatel en 4Com werden platgebeld door ontevreden klanten. “Het is zwaar kloten”, zei Erik-Jan Dekker van Dekatel na vier dagen storing. ‘De kwaliteit van het netwerk maar ook de organisatie is op dit moment dermate slecht dat wij het niet verantwoord vinden om nu nog nieuwe klanten aan te sluiten. Dit is al de derde storing in korte tijd. We hebben er onze buik van vol. En nu maar hopen dat het voor de bestaande klanten snel weer in orde komt.” Wie 4Com belde, kreeg een voormelding over de storing op het KPN-netwerk. “Voor enkele honderden klanten per dag is die boodschap voldoende”, zei Paul van Utrecht van 4Com. Wie hem of een collega wilde spreken werd na afloop van de voormelding verder geholpen. Gebruikers konden de instellingen in hun verbindingsprogramma handmatig wijzigen om weer verbinding te krijgen. Dekatel raadde klanten aan daarvoor GlobeTrotter Connect te starten, daarin te kiezen voor ‘show settings’ en het bolletje voor ‘gprs only’ aan te klikken in plaats van ‘umts’. Bij het opnieuw opstarten van de computer wordt dan gprs als voorkeurnetwerk gezien. Om na het opheffen van de storing de oude situatie te herstellen moet UMTS als voorkeur worden aangevinkt. 4Com werkt met andere modems, die via het verbindingsprogramma ook zijn over te zetten op ‘gprs-only’ of ‘G2’. Internet is met GPRS wel trager, maar werkt wel zolang de storing bij KPN/Telfort aanhoudt. Van Edge naar UMTS De problemen zijn ontstaan nadat de Telfort-klanten met GPRS-Edge zijn overgezet naar het UMTS/HSDPA netwerk van KPN. De dienst GPRS-Edge is onlangs gestopt, klanten maken nu gebruik van UMTS/GPRS voor dezelfde abonnementsprijs van rond de 30 euro per maand. Andere abonnementen zijn aanzienlijk duurder. De kaartautomaten op de NS-stations werken met hetzelfde internetabonnement dat populair is op binnenschepen. Na enkele dagen storing was er op hoog niveau overleg tussen NS en netwerkaanbieder KPN. “Het is nu onduidelijk wat de storingen veroorzaakt. Het systeem wordt scherp in de gaten gehouden, zodra er weer problemen zijn met het pinnen van treinkaartjes weten we waar het probleem zit”, maakte de NS bekend. KPN kon de spoorwegen echter niet garanderen dat zo’n netwerkstoring niet nogmaals zal voorkomen, maar voorlopig leken de problemen opgelost. “Waarschijnlijk hebben ze de automaten nu op gprs-only gezet”, vermoedde Erik-Jan Dekker van Dekatel. www.vlootschouw.nl Je kan iedere dag kijken op www.vlootschouw.nl naar alle schepen die vanaf 1999 als nieuwbouw in de Binnenvaartkrant hebben gestaan. Per schip vind je een mooie foto en informatie over de technische eigenschappen van het schip, leveranciers Nieuw toegevoegd: • Contender • Eleonora • Moonlight die in die tijd meegewerkt hebben om het schip te bouwen en interessante links naar deze leveranciers. Kijk snel en laat je meeslepen door deze schepen. NU 778 SCHEPEN! • Oriënt • Synthese-14 • Tamarin 60 PROCENT KAN GEEN DAG ZONDER INTERNET Zo’n 60 procent van de 100 stemmers in de VAART!Peiling is gevoelig voor storingen in de internettoegang. Op de vraag ‘Hoe lang kun je zonder internet?’ vindt 26 procent van de internetters het na een dag lastig worden, 21 procent kan hooguit een paar uur zonder en 14 procent geen moment. Bij 9 procent is drie dagen de limiet, nog eens 9 procent krijgt na een dag of vijf problemen en 21 procent zegt er niet mee te zitten. De peiling op www.vaart.nl/ peiling loopt ook de komende week nog. De eerste bijgeschreven reacties spreken voor zich: “Er wordt tegenwoordig zoveel via het internet gewerkt dat het onmisbaar is in de binnenvaart. De mails vanaf de bevrachter, de telebanking en niet te vergeten de mensen in de containervaart. Ik vind dit een grote blunder dat dit in deze tijd nog kan.” “De wereld draait ook door zonder internet, maar na een dag of wat ga je het gemak van e-mail wel missen. Kun je een beetje relativeren!?” “Er zijn uiteraard voor een aantal dingen alternatieven te vinden zoals de waterstanden die wij altijd via internet bekijken maar het is toch lastiger. Ook de uitwisseling van charters en afspraken zijn belangrijk en moeten feitelijk dezelfde dag dat ze gemaakt zijn binnengehaald kunnen worden. Vooral het gebrek aan informatie speelde ons parten.” “Talloze zaken handel ik tegenwoordig per Internet af zoals telebankieren, reizen aannemen, de overheid en nog veel meer. Hoewel ik wel een paar dagen zonder WAS HET DE WOLGA WEL? In ‘Rusland van Noord naar Zuid’, de vorige aflevering van Het Web, meldde: “Van 31 juli tot 10 augustus wordt er gevaren over de Wolga van Sint Petersburg naar Moskou op de Doctor Zhivago...” Dat was fout, of op z’n minst niet helemaal juist. Een wakkere lezeres van de Binnenvaartkrant vroeg zich af hoe dat nou kan, want wát er ook stroomt tussen Sint Petersburg en Moskou, géén Wolga. De reisgids Maritieme Studiereis door Rusland & Oekraïne 2007, voor Vereniging De Binnenvaart samengesteld door Chris van Eijmeren, brengt uitkomst. Een reis over het Marijinskij-kanaal an St. Petersburg naar Moskou, inclusief een overwintering in Rybinsk, duurde rond 1900 nog twee jaar. Pas in 1993 werd het traject van het Ladogameer, de Svir, het Onegameer, het Rybinsker stuwmeer, de Wolga, het Moskou-Wolgakanaal tot Moskou voor toeristen geopend. Bij elkaar een afstand van ongeveer 1700 kilometer, inclusief een uitstapje naar de Boven-Wolga. kan, zijn er momenten dat iedere technische storing, van welke aard dan ook, mij gruwelijk ongelegen komt. De maatschappij wordt meer en meer ingesteld op het gebruik van deze communicatietechniek. Of dit alles zo zaligmakend is, is een andere discussie, maar het maakt de maatschappij kwetsbaar. Een kwetsbaarheid die alleen maar maar zal toenemen naar mate er minder alternatieven beschikbaar zijn. Slechtwillenden, en daar bedoel ik niet een puber op een zolderkamertje mee, kunnen de maatschappij dan ook grote schade berokkenen. En vroeg of laat zullen ze dat ook doen. Maar misschien houden Internetstoringen, ongewild of ten gevolge van stommiteiten, ons wel wakker! Maar gelukkiger ben ik er niet mee.” Deze 148e aflevering van Het Web is met klikklare links terug te vinden op www.vaart.nl/web/07/16. htm. Daar staan ook alle vorige afleveringen. Dirk van der Meulen onderhoudt de website VAART! Op www.vaart.nl en bericht in de Binnenvaartkrant over ontwikkelingen op Internet en hoe binnenvaarders zich die eigen maken. HET WEB Door Dirk van der Meulen

Binnenvaartkrant