Views
2 years ago

2007-14

  • Text
  • Pompen
  • Juli
  • Jaar
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Pagina
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Onze

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 4 03 JULI 2007 FAMILIEBERICHTEN PERSONEEL GEVRAAGD ‘U was een man van weinig woorden, duidelijk herkenbaar voor degenen die bij u hoorden. Een vader en opa op wie je kon bouwen, met een woord waarop je kon vertrouwen. Achter u ligt een leven van werken en plicht en juist dat bepaalde in alles jou eigen gezicht.’ Na een welbesteed leven is onverwacht van ons heengegaan onze lieve vader, opa en groot-opa Dirk van der Veen ★ 13 december 1916 † 1 juli 2007 te Groningen te Groningen hij was sinds 10 mei 1999 weduwnaar van Aagtje Uil. De laatste trap op, tree voor tree maar Jezus ging steeds met hem mee en toen hij Hem om hulp moest vragen, Heeft hij hem het laatste stuk gedragen. Hij droeg hem in zijn Heerlijkheid waar niemand huilt en niemand lijdt: Daar kan hij zingen zonder pijn; “k mag nu gedurig bij U zijn” Met groot verdriet, maar ook vervuld met mooie herinneringen, delen wij u mee dat na een dappere strijd en een langdurig ziekzijn van ons is heengegaan mijn lieve man, onze zorgzame vader en lieve opa. Govert Antonie Cornet Op de leeftijd van 65 jaar. 4251 AA Werkendam, 29 juni 2007 Sasdijk 3w A. N. Cornet - Kant Lenie en Johan Carola en William Inge en Matthijs Anouk Aart en Anja Mariska Govert Renco Diane en Huib Esmée Roan De begrafenis heeft woensdag 4 juli plaatsgehad op de Gemeentelijke Begraafplaats aan de Borcharenweg te Werkendam. Je wilde nog zoveel Maar had niet meer de kracht Je ziekte had je volkomen in zijn macht Je was zo moe, je hebt je strijd gestreden Al je zorgen en verdriet behoren nu bij het verleden Rust maar uit Je bent nu bevrijd uit je lijden Maar ach, wat is het zwaar van jou te moeten scheiden. Martha Kuipers - van der Veen Jaap Kuipers Agnes Lap - Kuipers Harmannus Lap Chantal, Marco Silvia Kunst - Kuipers Roel Kunst Arjen, Niels U kunt afscheid nemen van Dirk op donderdag 5 juli van 18.30 - 19.30 uur in het Uitvaartcentrum, gelegen aan de Esdoornlaan 187 te Groningen. De plechtigheid voorafgaande aan de crematie zal plaatsvinden op vrijdag 6 juli om 13.00 uur in aula 1 van het crematorium ‘Groningen’. Na afloop is er gelegenheid om de familie te condoleren. Correspondentieadres: Rembrandt van Rijnstraat 20, 9718 PN Groningen Condoleance: www.begrafenis-crematieverzorging.nl Watertransport van de Graaf & Meeusen B.V. Zoekt voor één van haar duwboten een : - Kapitein (week/week) - Kapitein (omgeving Zeeland) Kanaal door Zuid-Beveland Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Dhr. S.A. Meeusen Telefoon: 0180-487130 E-mail: meeusen@gmwatertransport.nl Sluis Hansweert Westerschelde Oosterschelde MATROOS GEVRAAGD Liefst met container ervaring, weekend vrij, goed loon Tel. 06-10040601 Bergsediepsluis HINDER SCHELDE-RIJNKANAAL DONDERDAG 19 JULI 09.00 TOT EN MET ZONDAG 22 JULI 09.00 UUR Rijkswaterstaat voert van donderdag 19 juli 09.00 uur tot en met zondag 22 juli 09.00 uur renovatiewerkzaamheden uit aan de sluisdeuren van de Kreekraksluizen. Tevens vinden er van woensdag 1 augustus 09.00 tot en met zaterdag 4 augustus 09.00 uur werkzaamheden plaats. Gedurende deze periodes is er één kolk gestremd. Door de tijdelijk verminderde capaciteit van de sluizen dient het scheepvaartverkeer rekening te houden met een vertraging die kan oplopen. De werkzaamheden vinden plaats om de veiligheid en doorstroming op de vaarwegen te vergroten. Van zaterdag 4 augustus 09.00 uur tot en met donderdag 6 september 09.00 uur vinden er werkzaamheden plaats in één kolk van de Kreekraksluizen. Gedurende deze periode is doorgang mogelijk, maar is slechts een deel van de kolk beschikbaar. Rijkswaterstaat werkt aan vlot en veilig verkeer over weg en water. Als uitvoeringsorganisatie van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat levert Rijkswaterstaat een bijdrage aan de bereikbaarheid, verkeersveiligheid en het behoud van de kwaliteit van de leefomgeving. NEDERLAND MOET DOOR. BERGEN OP ZOOM INFORMATIE: WWW.VANANAARBETER.NL - TELETEKST - RADIO - TELEFOON 0800-8002 (GRATIS) Oesterdam Schelde-Rijnkanaal = werkzaamheden = sluis Kreekraksluizen Zandvlietsluis TER HOOGTE VAN DE KREEKRAKSLUIZEN www.huizinga-snijder.nl Berendrechtsluis TE KOOP Oosterhavenstraat 52 te Enkhuizen. Prachtige woning met vrij uitzicht op het IJsselmeer. Nieuwe vr.pr. € 287.500,--k.k. Tel.0228-353535 of www.bettydeboer.nl GEZOCHT 3 kapiteins voor chemietanker, 14/14 stelsel, met rijnpatent, radar en ADNR. Tel. NL 06-10977783 of Tel. B 0032-475237441 GEZOCHT 2 KAPITEINS voor duwboot Annamarie en Albatros, overwegend havenwerk Rotterdam, 1 wk op/ 1 wk af Tel.0181-262984 of 06-51581124 GEVRAAGD MATROOS op mvs Risico met ervaring Rijn en Binnenvaart vaarsysteem 4 wk op 2wk af, loon volgens CAO Binnenvaart Tel.06-22424148 GEVRAAGD KAPITEIN i.b.v. ADNR op Bunkerschip van 300 ton, vaargeb. 80% R’dam, 2wk op/ 2 wk af Tel +32(0)32367456 GEZOCHT MET SPOED 2 kapiteins voor de bunkervaart, wk op/ wk af, i.b.v. alle papieren, goed loon, menage vrij Tel.06-20410862 ROSSUMSE BARGE SERVICE ZOEKT stuurlieden en matrozen/ dekslieden voor bunker bages in Rotterdam en Antwerpen Tel.0180-486475 of 06-54973979 TE KOOP PASS AVANTI luxe motor 30 pass 34l 5.05B dubbeldeks veel ruimte evt geschikt voor bewoning. vr.pr. € 185.000,- incl.btw Tel.06-53888067 of 0180- 550914 TE KOOP gebruikte boegschroef, schroef 900 mm met CCR dieselmotor 400pk (4 jaar oud,)gebruikte boegschroefbeun, schroef 1m (4jaar oud), gebruikte boegschroef, schroef 800mm 320pk Tel.06-54287373 of www.botermantechniek.nl GEZOCHT STUURMAN met vaarbewijs. MSC Cetus, Meerhout- A’dam Tel.0032-473201536 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Armaris 1x matroos i.b.v. dienstb. met functie matr. 2jr. vaartijd. loon vlgns CAO. vaar/verlof i.o. Tel.015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ma Anne 1x lichtmatroos i.b.v. dientb., vlgt cursus matr., 2 jr vaartijd, loon vlgns CAO, vaar/verlof i.o. Tel. 015-2563764 Te huur: Container duwbak met ADNR Beschikbaar medio augustus Tel: +31 (0) 6 10 954258 GEVRAAGD LOOPBRUG L. min. 7 m, Br. min. 1m Tel.06-51526325 of info@filiamosae.nl

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 5 PERSPECTIEVEN DOOR PLANNEN KOLENCENTRALES Voor de binnenvaart is een interessante discussie gaande over uitbreiding van het aantal kolencentrales. Behalve die op de Maasvlakte zijn alle kolencentrales in het verleden belangrijke opdrachtgevers geworden van de binnenvaart. Zowel Essent, Nuon als Eon hebben plannen en minister Cramer van Milieu is al akkoord met vier nieuwe centrales. Dit biedt de binnenvaart perspectieven. Het kolenvervoer heeft nog steeds een groeiend aandeel in het totale vervoer over de binnenwateren. Er zijn nog wel veel protesten tegen de komst van vier nieuwe kolencentrales. De CO 2 -uitstoot zou schrikbarend toe kunnen nemen, maar de energieproducenten beloven dat het meevalt. Momenteel zijn veel schippers al volop in vakantiestemming. Dat vermindert het aanbod van scheepsruimte in de markt. De afgelopen week was er veel werk op de Boven- Rijn. Ook vanaf Mannheim was er genoeg afvarig werk, tegen goede vrachten. Schippers proberen tot betere overligvergoedingen te komen. “We hoeven toch niet voor een fooitje opslag te zijn?”, schrijft een schipper aan VAART!Vrachtindicator. Een ander klaagt: “Veel werk, weinig schepen. Jammer, dat we hier in Basel onze dagen uit gaan liggen. DW94 - trap er niet meer in, collega’s.” Een collega die boven zijn zin niet kreeg, meldde zich leeg op Bargelink en was binnen de kortste keren aan de reis. Dat was ook de ervaring van een schipper die in Koblenz leegkwam: “Gebeld door zeven bevrachters meteen na melding op Bargelink. Meteen vraagprijs gekregen. Een schipper die van de Beneden-Rijn leeg af wilde, bedacht zich: ‘Wilden eigenlijk leeg af voor reparatie. Blijkbaar schreeuwend tekort aan schepen, prijs gevraagd en meteen rond.’ “ Een schipper van een schip met bijna 500 ton laadvermogen toonde zich verrast over de berichtgeving in deze krant over het hoge ladingaanbod voor kleinere schepen. Hij was na anderhalve week eindelijk aan de reis terwijl hij zijn schip bij 23 (!) bevrachters had moeten aanbieden. nodig hebben kan alles!” meldt een schipper in Amsterdam. Ook in Rotterdam is ‘aardig wat’ aanbod. De vrachten richting Moezel stemmen tot tevredenheid. Richting Main- Donaukanaal vindt een schipper het resultaat ‘aan de matige kant’. Harde wind maakte sommige laadplaatsen minder aanlokkelijk. 03 JULI 2007 VRACHTINDICATOR Inmiddels doen 645 schippers mee aan het marktinformatiesysteem VAART!Vrachtindicator. De databank bevat ruim 25.000 reisgegevens. Aanmelden kan via de website www.vaart.nl. CHRIS KORNET WINT PRIJS- VRAAG VETH MOTOREN Sla je slag De kolenvrachten (donkere, dikke lijn) sinds 2003 hebben een sterker stijgende tendens dan de totale vrachtenmarkt voor droge lading. De lagere rechte lijn (voor kolen) stijgt sterker dan de hogere (totale markt). Vaak zijn de condities (laagwater- en gasolietoeslagen) voor kolenreizen beter. Op de Moezel moest een schipper zich inhouden om niet te vroeg aan te nemen. “Sla je slag op de Moezel, er moet veel weg voor eind van de maand.” Naar verluidt komen bevrachters in Frouard slecht aan schepen voor het vele werk dat er is. “Ze zijn daar compleet zot geworden op de Moezel”, zegt een schipper die voor 10 euro aannam van Frouard naar Antwerpen. “Dit heb ik in 7 jaar nog nooit meegemaakt, ze kwamen met 8 euro.” Een andere schipper die aannam voor de Moezel kreeg al meteen een retourreis aangeboden. “Ze hebben blijkbaar schepen nodig.” In de Ruhr viel het aanbod tegen. In de zeehavens is het goed zakendoen. “Als ze je Veth Motoren organiseerde tijdens Construction & Shipping Industry 2007 in Gorinchem een prijsvraag waarbij bezoekers moesten raden hoeveel promotieartikelen in de tentoongestelde Vethballastpomp zaten. Winnaar werd Kornet van ms Navigatie. Ellen Veth, de vrouw van algemeen directeur Erik Veth, overhandigde hem en zijn echtgenote onlangs een cadeaucheque voor een weekend Parijs. Chris Kornet had de beste schatting gemaakt. Hij zat met 1410 artikelen het dichtst bij het correcte antwoord: 1307. De 2e prijs ging naar A. Boomsma (Boomsma Shipping), de 3e naar D. Rietveld, de 4e naar A. Schroot (Danser Group) en de 5e prijs was voor R. van Kessel (Scheepswerf Grave). (foto Veth Motoren) Onze producten leveren optimale prestaties. Wat is een schip immers zonder voortstuwing... laat staan zonder optimale voortstuwing. Bij Van Voorden noemen we dat “optimale voortstuwingskracht”. Voortstuwingskracht begint en eindigt met de ideale op uw schip afgestemde scheepsschroef, mogelijk in combinatie met onze HODI Superior ® straalbuis. Met 100 jaar kennis, kunde, ervaring en productie in eigen huis is de kwaliteit gegarandeerd. Met optimale combinaties van het hoogste rendement en maximale brandstofbesparing. Van Voorden gaat er voor. U vaart er wèl bij! Van Voorden. Optimale voortstuwingskracht. Van Voorden Gieterij BV Oude Stationsweg 15 PB 67 - 5300AB Zaltbommel T. 0418-571200 F. 0418-515790 E. info@vanvoorden.nl I. www.vanvoorden.nl

De Binnenvaartkrant