Views
3 years ago

2007-12

  • Text
  • Schip
  • Juni
  • Pompen
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Nieuwe
  • Pagina
  • Binnenvaart
  • Behouden

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 10 5 JUNI 2007 TE KOOP mts Voyager, eetbare olieen tanker, dubbelwandig, 80x8.20x2,51,983 ton, bj 1960, 816 pk MTU 2006, boegschroef 200 pk, evt te leveren met vast werk Tel.06-53654398 of 0049-1718790806 GEVRAAGD op mps Alesha kapitein i.b.v. ADNR, radar en Rijnpatent en Tsjechische stuurman met tankvaart erv. vrijetijd: 3 wk/3wk, loon n.o.t.k. Tel. 0031(0)320-252831 of 0031(0)6-51185312 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Alexandra 1x lichtmatr. i.b.v. dienst. 2 jr vaartijd, vlgt cursus matroos, loon vlgns CAO, vaar/verlof i.o. Tel. 015-2563764 SCHIFFSMAKLER 22399 Hamburg, Moorhof 2e Tel. +49 40 6004660 Fax +49 40 60046633 Tlx 2174615 kluth d email: kluth-hamburg@t-online.de Motorschiff 2600 t, Baujahr 1979, Abmessungen 110 x 10,50 x 3,20 m, Motor: Mitsubishi 1600 PS, Bj. 2006, 1 Laderaum, Schiebeluken, Eisenstrau, doppelte Laderaumwände, Motorschiff 1900 t, Baujahr 1972, Abmessungen 105 x 9,50 x 2,70 m, Motor: Deutz 1250 PS, Bj. 2006, 1 Laderaum, Schiebeluken, doppelte Laderaumwände, Motorschiff 1540 t, Baujahr 1970, Abmessungen 85 x 9,50 x 2,90 m, Motor: MTU 1400 PS, Bj. 2005, 1 Laderaum, Wallgänge, Eisenstrau, Fr.-Kap.- Aluluken, schöne Wohnung Motortanker 3000 t, Typ C, Baujahr 2004, Abmessungen 110 x 11,40 m Motor: Caterpillar 2000 PS, DOPPELWANDIG, Tanks gecoated, Fahrgastschiff 400 Passagiere, Baujahr 1994, Abmessungen 45 x 9,40 x 1 m, Kabinenschiff 12 Kabinenplätze, Baujahr 1998, Abmessungen 28,60 x 4,90 x 0,90 m Schubboot Baujahr 1954, 2 x 500 PS, Ruderhauslift, Abmessungen 22 x 6.00 m und viele weitere Angebote auf Anfrage. Weidz Transport BV AGNES BARTOUTSLAAN 35 3342 GE HENDRIK IDO AMBACHT TEL 078 - 6840112 MAIL. IDZENGA@WEIDZ.NL Na een geslaagd startjaar zijn we vol vertrouwen het jaar 2007 ingegaan en mede vanwege de goede vooruitzichten zijn we nog steeds op zoek naar : • Vrachtschepen voor onze droge lading • Beunschepen voor zand- en baggerwerken • Semi-beunschepen voor beide Onze voorkeur gaat uit naar een langdurige samenwerking MARITIME BOOSTER KETELBINKIE De COMPACTE OLIEGESTOOKTE CV (COMBI) - KETEL VOOR MARITIEME DOELEINDEN Holland Warmte Jan v/d Heijdenstraat 1 Tel. +31 (0) 186 652599 3281 NE Numansdorp Fax. +31 (0) 186 655070 www.maritimebooster.nl Gevraagd op kvb Gerda II STUURMAN of KAPITEIN i.b.v. Rijnpatent tot minimaal Mannheim. Eventueel stel geen bezwaar. Vrije tijd 14 op / 14 af. Loon n.o.t.k. Info 0653-719 834 of 0049-173-92 52 537 Werfkade 33 2987 RH Ridderkerk Tel.: 0180-463606 Fax: 0180-463540 Mob.: 06-55 77 22 38 Beëdigd scheepsmakelaar voor Rijn- en Binnenvaart Bemiddeling bij aan- en verkoop van schepen en financieringen WIJ ZIJN TERUG VAN VAKANTIE: Inruilactie bij Radio Holland Met Radio Holland bent u klaar voor de toekomst! Wie nu zijn oude piloot inruilt tegen een nieuwe digitale piloot type SIGMA 500/550 of ECO-500, kan rekenen op een eenmalige hoge inruilprijs of een zwart/wit Orlaco camera systeem! De actie loopt van 5 maart tot eind april. Eco-500 De Eco-500 is een compacte piloot geschikt voor rivieren en kustwateren. De fraai uitgevoerde digitale piloot heeft een duidelijke grafische display. De eigenschappen van de piloot zijn eenvoudig aan te passen. Hierdoor is de ECO- 500 ook uitermate geschikt voor de duwvaart. WEGENS SUCCES VERLENGD TOT EIND JUNI OUD VOOR NIEUW! In te ruilen piloten met bochtaanwijzers: DAP-360, RZ8500, RZ9500, Euro-500 en Delta-500. Sigma-500 De opvolger van de Euro/Delta combipiloot heeft een analoge uitlezing, is gebruikersvriendelijk en technologisch van hoge kwaliteit. De Sigma-500 combipiloot is geschikt voor zowel proportioneel als zwart wit stuurwerken en heeft een automatische trimcorrectie. Bel nú 010-4283230 en vraag naar de actie voorwaarden. Of informeer bij uw Radio Holland contactpersoon! Doordat wij de laatste maanden een groot aantal schepen hebben verkocht is ons bestand te klein geworden. Daarom TE KOOP GEVRAAGD Schepen van alle tonnages en bouwjaren voor onze clientèle. Indien u wat aan te bieden heeft neem dan vrijblijvend kontact met ons op. Loodsenvereniging “EUROPILOOT” Voor loodsen en afl ossers Voor de Binnen/ Rijnvaart Tel: 0031 (0)10-4515601 0653-443861 DRINGEND GEZOCHT Kapitein met patent Voor MTS ST.RITA (3000 Ton) In bezit zijn van: ADNR patent, Rijnpatent tot Mannheim. Werkregeling: 14 dagen op en 14 dagen af. Contact: Van den Abbeele Edmond 0475/94 54 34 KAMAR b.v MEER DAN 25 JAAR UW DUWBAKKENSPECIALIST Biedt te koop, te huur of te vercharteren aan: DUWBAKKEN: • 108.00 x 11.40 x 4.00 mtr., luiken, 3850 ton, bj. 1973 • 76.00 x 11.40 x 4.00 mtr., open, 2700 ton, bj. 1973 • 76.00 x 11.40 x 4.00 mtr., luiken, 2500 ton, bj. 1973 • 32.50 x 8.20 x 2.15 mtr., open, 450 ton, bj. 1985 • 38.00 x 11.00 x 4.00 mtr., luiken, 1300 ton, bj. 1980 A RH dealers Nederland/België:Gebofa Maritiem, Leeuwestein Scheepsinstallaties, Linssen Electronica, van Tiem Electro, Werkina Werkendam, Navimar, Van Stappen, De Backer. Vraag naar onze complete lijst van Europese dealers! Eekhoutstraat 2, 3087 AB Rotterdam Haven Nr. 2121, Postbus 5068, 3008 AB Rotterdam Tel. 010 428 3344; Fax 010 428 1498. E-mail: info@radioholland.nl Internet: www.radioholland.nl Tevens te koop gevraagd: Duwbakken 76.50/ 90 / 110 mtr. Vanaf bouwjaar 1980. OOK NIEUWBOUW DUWBAKKEN OF PONTONS IN DIVERSE MATEN. Tel.: 010 - 2847848 / Fax.: 010 - 2847839 sales@kamar.nl / www.kamar.nl

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 11 Al heel lang is het voor Rijkswaterstaat een grote zorg dat recreatievaarders op de Maas zich niet bewust zijn van de gevaren als zij met hun vaartuig te dicht bij een stuw komen. Twee jaar geleden deed zich daardoor een groot ongeluk voor met een Duits jacht bij de stuw in Borgharen. De twee opvarenden van dat recreatievaartuig kwamen daarbij toen om het leven. Op dit moment is Rijkswaterstaat bezig om bij alle stuwen in de Maas een nieuw en verbeterd signaleringssysteem aan te laten leggen. Door Harrie van Eeuwijk Om gevaarlijke situaties op vaarwegen aan te geven treft Rijkswaterstaat veelal maatregelen om varenden daarop te wijzen. Dat gebeurt gewoonlijk door bakens met een gele kleur, omdat deze kleur conform het BPR en andere reglementen gebruikt wordt om bijzondere situaties aan te geven. Zo liggen bij de stuwen op de Maas lijnen met gele ballen om met name de recreatievaart erop te wijzen dat ze uit de buurt moeten blijven van die stuwen. De gele ballenlijnen die er tot nu toe nog liggen, hebben nogal wat nadelen. Zo blijft daar vaak allerlei zwerfvuil achter hangen, zodat de lijnen nogal eens kapot gaan. Ook ontstaan er problemen met die gele ballenlijn als gevolg van het regelmatig stijgen en dalen van de waterspiegel. Daarom was Rijkswaterstaat al een tijd op zoek naar een andere manier om gevaarlijke situaties bij stuwen kenbaar te maken. OPEN DAGEN BIJ PARKER Op donderdag 7 en vrijdag 8 juni organiseert Parker Hannifin open dagen op en rond de nieuwe locatie in Dordrecht (adres: Robijn 600). De bedoeling is te laten zien welke producten en diensten het bedrijf allemaal te bieden heeft. Er wordt een themapark opgebouwd met een overzicht van de diverse toepassingen. Ook zijn er presentaties, onder andere van bekende sprekers. Zo is Jort Kelder donderdag van de partij en spreekt René van der Gijp op vrijdag. Voor de inwendige mens zijn er volop hapjes en drankjes. “Met de veelheid aan producten is Parker bijna overal aanwezig”, aldus het bedrijf in een toelichting op de open dagen. “In hoogstaande technische machines, in alledaagse voertuigen, te land, ter zee en in de lucht. Maar we leveren niet alleen componenten, ook complete systemen en diverse diensten.” Parker Hannifin is een grote Amerikaanse organisatie (60.000 medewerkers) die actief is in aandrijven en besturen: hydrauliek, pneumatiek, connectors, instrumentatie, afdichtingen en filtratie. Ook in de transport- en de scheepvaartwereld worden de producten veelvuldig toegepast. In het themapark zal apparatuur te zien zijn van onder andere Caterpillar (grijpers, scharen), Damen Dredging (baggerpompen), Eriks (vlinderkleppen), Holmatro (reddingsapparatuur) en Wärtsilä (propulsors). Informatie is te vinden op www.ontdekparker.nl. Van 15 tot en met 17 juni vindt in Dordrecht de eerste editie van Vaart in Dordt! plaats. De activiteiten vinden plaats op terreinen langs het Havenkwartier, de Biesboschhal, de Biesboschhaven en langs het water van de Merwede/Wantij en Oude Maas. De organiserende Stichting Vaart in Dordt! wil met het tweejaarlijks terugkerende maritieme evenement de sterke banden van Dordrecht met het water benadrukken. Aan het Vlak vindt vrijdagavond de officiële opening plaats: het Wolwevershaven Concert, door het Groot Film- en Musical orkest Timbres Divers. Op het programma staan onder andere filmmuziekpassages uit Titanic en Pirates of the Caribbean, Diezelfde avond meren de sleepboten die meedoen aan de wereldrecordpoging in kiellinie varen voor het Guiness Book of Records, af aan de Merwekade en in de Biesboschhaven, in de buurt van de Rene Siegfried van Vereniging ‘De Binnenvaart’, die de organisatie van de recordpoging heeft. Het Groothoofd verkeert het hele weekend in Franse sferen: daar meren een Parijse spits met Franse musici en artiesten aan boord en het oorspronkelijk Frans oorlogs/patrouilleschip Fougueux af. Verder zijn er accordeonisten, Franse kaas en wijnen. In de Palingstraat exposeren en verkopen schilders hun werk. Op zaterdag vaart de muziekboot van Reinier Sijpkens ’s ochtend door het Havenkwartier. In een tent op het Otto Dickeplein is een expositie over watermanagement. Voor de recordpoging worden circa 150 deelnemende boten verwacht. Ook partyschip de Tourmalijn meert bij de Rene Siegfried af. Het schip vaart zaterdag 16 juni mee tijdens de recordpoging. Belangstellingen kunnen voor vijf euro aan boord. Inschepen aan het Wantij in de Maasstraat om 11.00 uur, afvaart om 11.30 uur. De vaart eindigt rond 15.30 uur. Langs de Kuipershaven is een nautische themamarkt met circa veertig kramen. Op de Aardappelmarkt draait het om visserijambachten, en viseettentjes. Modelbouwvereniging Ridderkerk presenteert zich op de terreinen van de Biesboschhal. Op het terrein van de hal staan ook enkele kramen met nautische artikelen. Op de Rene Siegfried van Vereniging ‘De Binnenvaart’ kan men de expositie over 50 jaar West-Europese duwvaart bezoeken. Bij het Blaauwpoortsplein en de Buiten Walevest 5 JUNI 2007 NIEUW SIGNALERINGSSYSTEEM BIJ STUWEN OP DE MAAS In Grave ligt de gele ballenlijn op de oever klaar om, nadat de werkzaamheden in Lith gereed zijn, ook daar de stuw van het nieuwe systeem te voorzien. (foto Harrie van Eeuwijk) “We zijn lang naar een oplossing aan het zoeken geweest”, aldus een woordvoerder van Rijkswaterstaat, “en we konden die steeds maar niet vinden. Op een gegeven moment werden we benaderd door Bolina, een bedrijf uit Engeland. Een vertegenwoordiger daarvan vertelde dat zijn firma reeds wereldwijd met een goed systeem werkt voor dit euvel. Want dit probleem doet zich wereldwijd op waterwegen voor.” Het product van Bolina is helemaal doorontwikkeld. “Hij toonde dat ons met de nodige voorbeelden aan”, vertelt de zegsman. “En verder blijken de lijnen erg onderhoudsvriendelijk en sterk te zijn. Het was voor ons daarom een logische keuze om met deze firma letterlijk en figuurlijk in zee te gaan. Een ander groot voordeel is dat de lijn iets boven het water ligt en dat zich tussen de drijvende gele lichamen, die met kettingen aan elkaar zitten, speciale beugels bevinden, waar drenkelingen zich aan vast kunnen houden.” Direct na de Pinksterdagen werd bij de stuw in Lith begonnen met het aanleggen van zo’n nieuwe gele ballenlijn. Binnenkort zal ook bij de stuw van Grave het nieuwe signaleringssysteem worden aangebracht, Daarna zijn de stuwen verder naar boven op de Maas aan de beurt. Aan de zijkanten worden openingen gehouden, zodat werkvaartuigen van Rijkswaterstaat er kunnen komen om werkzaamheden te verrichten. VEELZIJDIG AANBOD TIJDENS VAART IN DORDT! geven diverse hulpdiensten spectaculaire demonstraties. Op zondag 17 juni strijden acht shantykoren op het Otto Dickeplein om de Laurens de Graaf Award Dirty Boat Building. Veel aandacht trekken waarschijunlijk ook de deelnemera aan de Dirty Boat Race: een bootjesrace in de Wolwevershaven met zelf gebouwde boten. (advertenties) JA, het is echt waar... wat ze zeggen over ons! Alle Scania en Sisu motoren, voor elke toepassing voldoen 100% aan de norm CCNR fase II Professionals in TOP performance www.sandfirden.nl

Binnenvaartkrant