TWEEWEKELIJKS MEDIUM VOOR DE BINNENVAART, PASSAGIERSVAART, VISSERIJ, DREDGING EN SHORTSEA www.binnenvaartkrant.nl Telefoon: (010) 414 00 60 Telefax: (010) 414 02 12 Inbouw van motoren Complete afbouw van schepen Revisie van dieselmotoren Alle ijzerwerk boven de waterlijn JULIA INTERNAAT KAN JUICHEN EDITIE 12 AKADEMIE 5 JUNI 2007 Bereits im nächsten Jahr könnte Passau um eine Akademie reicher sein. Und zwar eine die sich ganz speziell auf die Bin- nenschifffahrt richtet. “Die Zeit ist reif.” Lesen Sie weiter auf Seite 35. GROEIEN De Flamea-groep bestaat twaalf jaar en telt circa vijftig leden uit de bin- nen- en zeevaart. Maar de vereniging wil groeien. Voorzitter Aimé Bijnens: “Meer leden betekent meer mogelijkheden.” Lees verder op pagina 19. Frankepad 1 - Hendrik Ido Ambacht Tel. (078)6813127 - Fax (078)6812025 www.koedood.nl - info@koedood.nl Alles draait om kwaliteit! SERVICE AAN: TANDWIELKASTEN KEERKOPPELINGEN binnenkalkhaven 17 3311 JC Dordrecht telefoon 078-6138277 fax 078-6144887 info@dolderman.nl www.dolderman.nl Na een spannende, met 2-0 gewonnen finale tegen De Singel 2 wilden de jonge kampioenen van het Julia Internaat maar wat graag op de foto. Zij waren afgelopen zaterdag de besten in de categorie ‘Gemengd 6 tot en met 11 jaar’ tijdens het Aqua Kids Voetbaltoernooi voor Schipperskinderen. Want ook alle poulewedstrijden hadden ze al gewonnen. Het jaarlijkse voetbalfeest in Rotterdam was weer een groot succes. Meer uitslagen en foto’s staan op pagina 23. (foto MGR) “Volgend jaar plastic fles champagne tegen eerste schip” KUNSTSTOF SCHIP KOMT ER! De kogel is door de kerk. De Europese Commissie is akkoord met de zes ton subsidie voor de ontwikkeling van een kunststof schip, dat inmiddels op de tekentafel ligt als CompocaNord. Het schip wordt vooral gebouwd van composiet, twee lagen kunststof met daartussen schuim. Projectleider Leen Schipper is stellig: “Volgend jaar gaat er een plastic fles champagne tegen een nieuw composiet schip.” Leen Schipper is momenteel nog als acquisiteur in dienst bij de Particuliere Transport Coöperatie (PTC) maar verlaat die binnenkort – met de PTC zijn over zijn werk afspraken gemaakt – om met zijn eigen bedrijf Schipco als onafhankelijk projectleider te kunnen optreden voor de deelnemende partijen in het CompocaNord-project. Die partijen zijn een groep van composietverwerkende bedrijven in Medemblik, Noord-Holland, TNO, de spitsencoöperatie ELV en Rijkswaterstaat. De subsidie komt van de EZ-uitvoeringsorganisatie SenterNovem. Al een jaar geleden stonden de toenmalige ministers van V&W en EZ (Peijs en Brinkhorst) positief tegenover subsidie voor dit project. Het paste in het kader van respectievelijk de Nota Mobiliteit en het Uitdragerskrediet (ondersteuning van uitdagende projecten in (advertenties) het midden- en kleinbedrijf). Afgewacht moest worden wat Brussel ervan vond. De CDA- Kamerleden Roland Kortenhorst en Maarten Haverkamp hadden bij de bewindslieden aangedrongen op ondersteuning van dit veelbelovende project. Lees verder op pagina 3 Leen Schipper met een stuk van het vlak van het composietschip. “Minder dan de helft van het gewicht van een conventioneel schip.” (foto MGR) ACTIES Er is een internaats-CAO gesloten. Opmerkelijk is dat de werkgevers en werknemers ook afspra- ken komend najaar samen maandelijks actie te voe- ren om meer geld van het ministerie van VWS te eisen. Lees verder op pagina 13. GEEN UITSTEL CCR FASE 2 De overheid houdt vast aan 1 juli als ingangsdatum waarop nieuw te plaatsen scheepsmotoren aan de CCR fase 2 moeten voldoen. Een persbericht van de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) boort de hoop van binnenvaartondernemers op uitstel de grond in. De binnenvaartorganisaties vragen om een ontheffing voor de 44 ondernemers, omdat de productie van fase 2-motoren door hen niet kan worden beïnvloed. Ook wordt overwogen op deze schepen nageschakelde technieken toe te passen om aan de eisen te kunnen voldoen. IVW benadrukt dat al in 2003 werd vastgesteld door de CCR dat op 1 juli 2007 de volgende fase zou ingaan. Tot 1 juli mogen er nog motoren uit CCR fase 1 worden ingebouwd. Inbouwverklaringen die vóór die datum zijn afgegeven door erkende technische diensten worden nog geaccepteerd. Na 1 juli zal de inspectie controleren bij installatie van nieuwe motoren. Een nieuw schip krijgt alleen een certificaat als het CCR fase 2- motoren heeft. victron energy OMVORMERS, ACCULADERS Tel. 0182 - 38 75 22 VLOOTSCHOUW.NL • vermogens van 5 tot 60 kVA op voorraad • snelle service • lage inbouwprijzen • levering van alle onderdelen T.: 078-673 3799 • F.: 078-673 2726 E.: info@barthaggregaten.nl I.: www.barthaggregaten.nl 24-uurs storingsdienst AGGREGATEN SCHROEF KAPOT? OF ANDERE NODIG? BEL ONS!! Tel. 078-6133831 Cummins – Detroit Diesel Isuzu – Twin Disc - Allison Tel 0184 – 613066 Fax 0184 – 618002 www.dbh-bv.nl info@dbh-bv.nl Dieselbedrijf Hardinxveld B.V. MOTORS De Haas Diesel Motoren BV Verkoop Inbouw Onderhoud Reparatie Revisie Tel. 010-5912611 www.dehaasdiesel.nl
DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 53 RIJKS
DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 55 DAMIN
DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 57 CDA:
DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 59 Nijme
DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 61 Met d
DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 63 MARIT
Loading...
Loading...
Loading...
De Binnenvaartkrant is hét vakblad met het grootste bereik in Rijn- & binnenvaart, passagiersvaart, recreatievaart, visserij en dredging. De oplage van 23.000 exemplaren ligt op circa 650 plaatsen in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk binnen het bereik van opvarenden van binnenvaartschepen.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl