Views
2 years ago

2007-10

  • Text
  • Schepen
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Onze
  • Behouden

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 24 8 MEI 2007 Verkoop en keuring van brandblusmaterialen RiBrandy Brandbeveiliging N.C.P. erkend REOB onderhoudsbedrijf Keuring brandblusser aan boord € 6,50 excl. BTW inclusief voorrijden en SI certificaat U belt en wij komen. Werkendam 0183-678030 Mobiel 06-22248335 • vermogens van 5 tot 60 kVA op voorraad • snelle service • lage inbouwprijzen • levering van alle onderdelen T.: 078-673 3799 • F.: 078-673 2726 E.:info@barthaggregaten.nl I.: www.barthaggregaten.nl 24-uurs storingsdienst AGGREGATEN Scheepselektro - Meet - en regeltechniek Gespecialiseerd in Tankmeet- en Tankalarminstallaties o.a. Saab, Krohne, Brooks en Heinrichs 24 uur service, 7 dagen per week! Reigersingel 10 2922 GP Krimpen a/d IJssel Telefoon 0180 - 51 33 33 Autotelefoon : 06 - 53164125 Werkplaats 0180 - 55 17 31 of : 06 - 53561008 Fax 0180 - 51 55 33 Vosseschijnstraat - Kaai 140 2030 Antwerpen tel.: +32(0)3 - 5414005 fax: +32(0)32266607 mail: gh-francois@vanstappen.be Koolteer 20 liter € 30,00 Rustol 5 liter € 51,21 T.O. Ruimverf 20 liter met certificaat voor eetbare goederen € 71,00 Wrijfhouttouw 220m-16 mm blauw € 73,38 Lamp 24 V - 60 W Philips € 1,12 Sjorbanden 9 meter - 5 ton € 17,10 13 meter - 5 ton € 24,67 T.L. Armaturen, 2 x 20W € 23,23 Gedistilleerd water 5 liter € 1,50 Epoxy TEER 5 liter € 25,00 Poetslappen/katoen € 8,95 Hercules 24 mm blauw met staaldraad, touwkern, soepel € 3,70 Glansgrafiet, grijs - rood - bruin 5 kg € 22,95 Reddingsboot gekeurd, 3.60 meter € 1100,00 Navigatie lamp 24V-25W € 2,50 Super-X-cleaner, 10 Liter schuimend € 17,33 Palrein 10 liter € 7,25 Tricoflex slang P.M., 1” = 25 mm € 1,93 Overall blauw € 17,33 Autohijsbanden 4 stuks € 64,45 Belg-Ned vlag, 150-200 cm € 22,29 Carburator norm € 49,50 marin € 73,20 Terolinteer 20 liter € 55,00 Isolatieband, 1100 gr. 10cm € 2,65 Alu ladders, openstaande, volgens dim 4.5m € 97,17 5m € 109,82 Compressor 3pk, continu gebruik € 412,00 Gasoliepomp, zelfaanzuigend € 60,00 Stuurstoel Recaro Nergens goedkoper Hydrofoor, Speck vat 50 liter CreusenMotor € 1150,00 ALLE PRIJZEN ZIJN EXCLUSIEF DE B.T.W. KABOLA VERWARMING SIMPEL DE BESTE BIJ FRANCOIS NATUURLIJK BALLASTPOMPEN 125 ton 1,5 pk € 294,99 140 ton 2 pk € 349,99 160 ton 3pk € 419,99 125 ton 7,5 pk € 898,99 220/380 V. BALLASTPOMPEN,LOS MET POULY 125 ton ........ € 185,98 140 ton ........ € 195,84 160 ton ........ € 239,87 100 ton ........ € 691,61 DEKWASDRUKPOMP topkw., 4 Bar, 3 pk - 380 V € 364,40 RUIMVERF MET CERT. 20L ALU OF RB € 49,95 IS ER EEN PRIJS TE HOOG? BEL ONS DAN EVEN OP! STOPTOUW PE-GROEN, Bij complete rol 220 mtr 32 mm € 2,32 36 mm € 2,55 40 mm € 2,90 EXTRA 5% KORTING STORK, WIJ ZIJN DEALER VOOR DE SCHEEPVAART AUTOMATISCH REDDINGSVEST CRUISER € 66,- VERFSPUIT 10 liter € 171 PS8-STRENG TOUW 32 mm € 2,65 36 mm € 2,99 40 mm € 3,40 VERREKIJKER Autofocus, Tasco met rode lens € 54 DEALER VOOR DE BINNENVAART LEVISLUX, 4L. WIT € 30,00 SUPERPRIJS REDDINGSBOEI MET RADARREFLECTOR STRIPS € 33,47 GROFVUILPOMP INOX, 25 ton 10 kg € 250 RVS, DE STERKSTE DOMPELPOMP 130 TON € 617, 25 HOULEY BORSTELWERK AAN SUPER PRIJZEN! TOUW POLYSTEEL 4 STR. = 80% STERKER 32 MM € 2,05 36 MM € 2,70 40 MM € 3,30 SPECK HOGEDRUK 7 pk, 1400 toeren, 200 bar € 899,- GROFVUILPOMP 1,5 pk 220/380 V. 30 ton Vortex € 375 FRANCOIS IS EN BLIJFT DE GOEDKOOPSTE. MEER DAN 20 JAAR ERVARING Postbus 188 3330 AD Zwijndrecht Noordpark 1, 3332 LA Zwijndrecht Telefoon (078) 612 48 33 Fax (078) 619 53 42 • SCHEEPSLUIKEN • HAVENSERVICE • STALEN VLOEREN • ALLE REPARATIES BOVEN DE WATERLIJN korting tm 50% Nieuwe Bosweg 4, Postbus 14 3340 AA Hendrik-Ido-Ambacht Telefoon (078) 681 41 77 Fax (078) 681 50 56 Voor kleine tot ingrijpende reparaties en kompleet onderhoud. Helling 120 meter. Groot schroevendok. ... nieuw schip in de vaart? ... open dag? Bel of mail ons voor spetterende aanbiedingen om uw gasten te ontvangen. Wij verzorgen tegen concurrerende prijzen uw relatie-ontvangsten (personeels) feesten, recepties en diners. Tel. 020 - 6007019 www.kapiteinkok.nl Radersalonboot Kapitein Kok, 30 jaar in de vaart als TOPLOCATIE!

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 25 WARM HART VOOR STICHTING LIEBELINGEN In een zonnige, Griekse ambiance aan de Vlaardingse Koningin Wilhelminahaven nam Claas Simons in het bijzijn van familie en vrienden afscheid van ‘zijn’ Hempel (The Netherlands) en van medewerkers en klanten om na 46 jaar van zijn pensioen genieten. Tijd om oud-Schiedam te fotograferen, waarmee die hobby eindelijk ‘uit de verf komt’. Op 20 april vond in Nijmegen de open dag van mts Connect en Bonova plaats. Rob en Iris de Leeuw en Peter en Jan Versluis zijn compagnons in die schepen en zij dragen de Stichting Liebelingen een warm hart toe. De compagnons sponsorden en organiseerden voor de ‘Liebelingen’ een onvergetelijke dag. Beide schepen werden gedoopt door de kinderen Max en Gerben Liebe, die, passend bij het bijzondere karakter van dit kinderevenement, met te gekke auto’s en politie-escorte naar de Waalkade waren gereden. “Soms is het ontkennen van de werkelijkheid het enige waardoor we functioneren. Soms is juist het gebrek eraan genoeg om uit balans te raken.” Dat zijn woorden van de ouders van vier jongens, van wie er drie een stofwisselingsziekte hebben en er één gezond is. Hun vijfde zoon, Ruben, overleed vóór zijn tweede verjaardag. Uit onderzoek bleek CLAAS SIMONS: NA 46 JAAR AFSCHEID VAN HEMPEL Door Johan de Witte In een klein huis aan de Parallelweg, op de scheidslijn van Vlaardingen en Schiedam, werd op 2 juni 1946 Claas Simons geboren. Hij scharrelde in zijn jonge jaren langs de haven, doorliep de technische ambachtschool en werkte in de vakanties bij Hempel in de Spaanse Polder (inmiddels in Vlaardingen aan de James Wattweg gevestigd) om zijn zakgeld op peil te houden. Op 24 juli 1961 nam Hempel hem in vaste dienst. Tijdens zijn carrière doorliep Claas vrijwel elke discipline van Hempels business. Bob Leupe, Hempel-collega en ooit leerling van Claas, nam het voortouw met zijn speech: ”Als jonge employé in de leer bij coating adviser Claas Simons kreeg ik opdracht om de relatieve luchtvochtigheid te meten in het dok tijdens werkzaamheden aan een platin primer-bootje. De Rotterdamse werkvloerbenadering in combinatie met zeelui die zich zonder blad voor de mond respectloos uitlieten over mijn werk, leidde ertoe dat ik aan het eind van de dag schreeuwde om hulp! Claas bood hulp. Hij viste je talent boven water. Vele jonge medewerkers heeft de meesterknecht tot grote hoogte leren fietsen, een ‘bidon’ voor carrière aangereikt.” Geen ‘teflon-gehalte’ Als coating adviser en later teamleider van de afdeling klantenservice was Claas, volgens klanten uit de maritieme wereld “een vriendelijke, betrouwbare en gewaardeerde medewerker”. Buitenlandse inspecties op scheepswerven waren er de laatste jaren niet meer bij; hij verkoos onder de rook van Schiedam te blijven. Niettemin gaven buitenlandse relaties in hun speeches de Hempel-employé als mens en medewerker een hoog rapportcijfer. Claas bleef trouw aan het bedrijf en had absoluut geen ‘teflon-gehalte’, zoals men dat in de verfbranche noemt. Met Claas junior, eveneens al jaren medewerker van Hempel, wenst hij korte cruises te maken; zomaar eens naar Engeland of de Franse kust bijvoorbeeld. In zijn afscheidstoespraak bedankte Simons met een mix van humor en emotie zijn Hempel-collega’s en klanten uit binnen- en buitenland voor de samenwerking in de achterliggende jaren. “Hempel is een mooi bedrijf. Na zoveel jaar is mijn spirit op, het wordt tijd voor de caravan en hobby’s.” Zijn speciale dank ging uit naar zijn vrouw Tiny, Claas junior en dochter Sandra. Bob Leupe (links) van Hempel feliciteert, met envelop, Tiny en Claas Simons. (foto Johan de Witte) na bijna drie jaar dat Ruben aan die stofwisselingsziekte overleed. Gerben, de oudste, is gezond. Max (4,5 jaar) en de tweeling Bas en Bram (2,5 jaar) hebben dezelfde ziekte als hun overleden broertje. Bij de energiestofwisselingsziekte maken de mitochondrien (energiefabriekjes) die in alle cellen van het lichaam zitten, te weinig en te langzaam energie aan. Vooral de organen die veel energie nodig hebben, zoals spieren, hart, hersenen en nieren, hebben hier last van. De ernst van de ziekte varieert van snelle vermoeidheid tot het op jonge leeftijd overlijden. Er is geen genezing mogelijk en de ziekte is progressief. De kinderen van de familie Liebe hebben een sterk progressieve vorm en zullen steeds meer afhankelijk zijn van hulpmiddelen: rolstoelen, sondevoeding, douchebrancard, tillift et cetera. Doordat ze op den duur volledig verzorgd moeten worden, is een aanbouw aan hun huis noodzakelijk voor drie slaapkamers, een badkamer en een ruimte waarin alle hulpmiddelen hun plaats kunnen krijgen. Gerben, Max en hun vriendje Rutger (vlnr). (foto Johan de Witte) EEN BEHOUDEN VAART “Ik wens u en uw bemanning een goede en behouden vaart.” Daar stonden we dan, kijkend naar 2 enorme, 110 meter lange schepen, die onze jongens nu mochten dopen. Inderdaad: met een champagnefles aan een touw. Max stond te springen van enthousiasme en liet vervolgens het touw te vroeg los. De verwachte ‘pats’ bleef uit. Ook bij het tweede schip verdween het touw na poging 1 in het water. Gelukkig werden deze na een gevaarlijk uitziende klauterpartij – zo’n schip is behoorlijk hoog – weer naar boven gehaald en de jongens probeerden het voor de tweede keer. PATS! Hoera. Toen het tweede schip: PATS! Hoera. Het eerste wat Max vanmorgen zei, was: “Mama, ik vond die pats het allerallermooiste.” Ik kan nog steeds niet helemaal geloven dat we dit mee hebben mogen maken. Ik had gisteren beloofd om te vertellen door welke auto’s we opgehaald werden. Geloof het of niet...We werden op gehaald door een knalrode Ferrari, een oranje Lamborghini, een zwarte Maybach en een politiemotor die de stoet zou begeleiden...ik heb nu tijdens het schrijven nog steeds een glimlach van oor tot oor. Die koppies van Gerben, Alex (ongetwijfeld mezelf) Rutger (vriendje van Gerben) en alle anderen die er waren. Gerben rende naar buiten en heeft pas na 5 minuten zijn verbaasde mond weer dicht gedaan. Hij mocht in de “Lambo”, zoals hij het noemde, Alex ging in de Ferrari (glunder glunder) en Max, Rutger en ik gingen in de enorme Maybach. Nog nooit van mijn leven ben ik in de buurt geweest van zo’n luxe auto, laat staan dat ik er met mijn Hummelose derrière in heb gezeten. Max zat heel stil en keek met grote ogen; hij mocht gelukkig wel een boterhammetje eten want dit kostte natuurlijk de nodige energie. We zijn onder politiebegeleiding (langs de file, over de vluchtstrook) naar Nijmegen gereden. Onderweg moesten we een paar keer stoppen en elke keer weer zag ik die glunderende gezichten. Ik kan nog wel heel lang door schrijven maar ik denk dat een ieder wel snapt hoe geweldig het was. Max heeft tot 20.30 uur op de partyboot gezeten en gekeken naar de treinen 8 MEI 2007 Daarvoor hebben vrienden de Stichting Liebelingen in het leven geroepen, die het gezin wil helpen bij de financiële en praktische zorgen. De website van de familie spreekt boekdelen: http://liebelingen. web-log.nl Kijk voor meer informatie over de stichting: http://stichtingliebelingen. web-log.nl. Hieronder staat een persoonlijk verslag van Alex en Inez Liebe over hoe zij en hun kinderen de bijzondere dag hebben beleefd, dat ook te lezen is op hun website. “Scheepspastor Bernard van Welzenes zegende de jongens meteen ook mee en zei dat ons gezin er weer een paar handen bij heeft gekregen die ons zo nu en dan boven water proberen te houden.” (foto Johan de Witte) die over de brug gingen, de schepen die langs voeren en de luchtballonnen in de lucht. ndertussen schuifelden de mensen langs het buffet en elke keer werden ze opgeschrikt door enthousiast geschreeuw van onze jongens. Wat zijn er toch geweldige mensen op deze wereld dat ze dit voor ons geregeld hebben! Scheepspastor Bernard van Welzenes vertelde tijdens de zegening van de boot (de jongens zegende hij meteen ook mee) dat wij (ons gezin) er weer een paar handen bij hebben gekregen die ons zo nu en dan boven water proberen te houden. Prachtig gezegd. We hebben deze mensen in de ogen gekeken. Ik geloof de pastor. Inez en Alex Liebe

Binnenvaartkrant