Views
2 years ago

2007-09

  • Text
  • Binnenvaart
  • April
  • Jaar
  • Onze
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Pagina
  • Rotterdam
  • Schip

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 12 24 APRIL 2007 Gespecialiseerd in schroefballastpompen, draadloze kraanbesturingen, Orlaco camerasystemen en GPS-sytemen, Importeur van Elca, OLP en Syst&matica systemen. Tel. +31(0)167-521228 fax +31(0)167-522205 www.westbrabantsehandelsmaatschappij.nl R.H. WITJES Hinkeman 13 6916 LL Tolkamer Tel: 0316-541280 / Fax: 0316-544451 Mobiel: 0653-681317 TE KOOP ms "Cornelis Robert" bj 1961, 80x8,20x2,48 mtr, 1100 ton, 860 pk Mitsubishi(bj 2002),mogelijkheden voor starters. INRUIL MOG. Ms bj 1954, 80x 8,20x 2,53 mtr, 1115 ton, 940 pk Cummins. Ms bj 1963, 70x 7,20x3,00 mtr, 1018 ton, 2x400 pk. Inruil mog. ms bj 1982, 105x11,40x3,48 mtr, 2936 ton, 1200 pk. ms bj 1954, 73x8,20x2,75 mtr, 1140 ton, 925 pk DEUTZ. Verder kunnen we nog diverse 110x11,40 schepen te koop aanbieden. G.S.K. Bemiddeling in aan- & verkoop van schepen Wij doen net iets meer voor U. Duwboot: Gremko ex Mistral, bj 53 , 22,55 x 5,96 x 2,28, 2 x 500 pk, 180 pk boegschroef, grote woning, nautisch compleet, elektrische koppellieren, inruil en medefinanciering bespreekbaar. M/s Trio - 336 ton, bj 58 , 38,80 x 5,08 x 2.42 , 400 m3, 400 pk, 3x slpk. M/s Gersom - 691 ton, bj 63 , 63 x 6.60 x 2.67 , 375 pk, inr. bespreekbaar M/s Letitia - 758 ton, bj 47 , 63 x 7.06 x 2.75 , 950 m3, 816 pk bj 06, evt. inr. bespeekbaar, vast werk, evt. mede financiering mog. M/s Luciënne D - 1078 ton, bj 55 , 80 x 8.20 x 2.53 , 954 pk, nautisch compleet, inr. bespreekbaar Nr. 5130 - 1103 ton, bj 58 , 80 x 8.20 x 2.50 , 1550 m3, 1250 pk bj 01, vlak 10 mm bj 91 Nr 5310 - 1143 ton, bj 58, 80 x 8.20 x 2.61, 862 pk bj 02, semibeun, stalen vloer, alu stuurhuis overzakbaar, nautisch compleet, mooi model M/s Thalia - 1205 ton, bj 53 , 85 x 8.15 x 2.80 , 1750 m3, 864 pk, 3x slpk. M/s Porto Bello - 1288 ton, bj 79 , 80 x 8.20 x 2.75 , 1720 m3, 3x slpk., in prijs verlaagd, inr bespreekbaar M/s Possidi - 1305 ton, bj 58 , 80 x 9.05 x 2.83 , 1650 m3, 973 pk rev 02, nautisch compleet, alu. schuifluiken '06 Nr. 6060 - 1503 ton, bj 71 , 80 x 8.20 x 3.20 , 1700 m3, 2x 450 pk rev 04 & 07, nautisch compleet M/s Pascal - 2000 ton, bj 79 , 105 x 9.50 x 3.00 , 3100 m3, 2x 565 pk, inr. bespreekbaar M/s Astrid - 2009 ton, bj 51 , 98 x 10 x 3.16 , 2200 m3, 2x 680 pk rev 06 , 4x slpk., snellopend schip M/s Ritrabo - 2816 ton, bj 59, 110 x 11.00 x 3.26 , 3550 m3, 2500 ton op 3m, 2x912 pk rev. 04, 3x slpk., stalen vloer, tonnenkampioen M/s Goudvis - 3.355 ton, bj 89 Harlingen, 135 x 11.40 x 3.15, 1800 pk bj 05,800 pk boegschroef 2 x Woning bj 00, inr bespreekbaar MBS Ieniemienie - 317 ton, bj 59, 39 x 6.24 x 2.36, 185 m3, 310 pk rev 02, 3x slpk., nautisch compleet Te koop gevraagd: Types: 86 x 9,50 met containermogelijkheden min. 81 teu's, v.a. bj 1980. 100/110 x 10,50 100/110/135 x 11,45 Nieuwbouwprogramma Casco Middenvoorschip 70 x 9.50 x 3.20 Levering: casco Juli 2007 Casco 110 x 11,45 x 3,65 Levering: casco Augustus 2008 Casco 135 x 11,45 x 4.25 Type Taormina Levring: China April 2008 Casco 135 x 11,45 x 4.25 Type Taormina Levering: China September 2009 Mogelijk "Turn Key" project i. s.m. Levering als casco of compleet. Dit is slechts een klein greep van de schepen die wij U te koop kunnen aanbieden. Voor meer informatie van deze aangeboden schepen of heeft U andere wensen, vernemen wij dit graag. Op meerdere schepen is inruil bespreekbaar. Voor jonge starters zijn er interessante opstart mogelijkheden. Altijd welkom op ons kantoor voor een persoonlijk gesprek. Wij doen net iets meer voor u. GEVRAAGD SCHIPPERS R’dam-Veghel v.v. Ma/vr. Tel.0413-388038 info@ inlandterminalveghel.eu DE GROOT MOTOREN BV ZOEKT Lassers en pijpfitters met ervaring in de scheepsbouw, salaris volgens CAO. Voor meer informatie kunt u bellen naar: Tel.06-22424148 DEBRUYNE GINO Boterhamvaartweg 2 - Dok 138 B-2030 Antwerpen Tel. +32(0)3 541 19 61 Fax +32(0)3 2133049 www.gsk-gsp.be Pour Les clïent Francais dhr. De Roeck Stephaan www.huizinga-snijder.nl TE KOOP: MVS. 820 ton. Bouwjaar 1966 Afm. 64,50 x 7,60 x 2,61m. 2 ruimen- Alu Friesche kap met electr. wagen. Stalen buikdenning (Hardox) Kopschroef: Boterman 270 pk. Hoofdmotor: 680 pk . Caterpillar 3412 revisie 2004. Hydr.st.werk De Waal – Autokraan 9 m. Woning: grote woonkamer met woonkeuken - 2 sl.kamers – badkamer & W.C. Nautisch kompleet. MVS. 1100 ton. Bouwjaar 1963 Afm. 80 x 8,20 x 2,62 3 ruimen- trimvullingen – Azobe 5 cm. Alu. schuifluiken – Boegschroef: Van Wijk 285 pk. Scania. Hydr.st.werk- Autokraan 11m. Hoofdmotor: 500 pk. Deutz type: 545 in zeer goede staat. Nautisch kompleet. MVS. 753 ton. Bouwjaar 1959. geb. bij Van Duijvendijk Kr. a/d IJssel Afm. 63 x 6,60 x 2,78 m. 1 ruim – trimvullingen – alu. schuifluiken. Kopschroef: Van Tiem 250 pk. DAF. Ruime woning met 3 sl.kamers – salon overdwars-badkamer-keuken. MTS. 414 ton. Bouwjaar: 1966- Bunkerscheepje. Afm. 50 x 6,60 x 2,10 m. Kopschroef: Kalkman 160 pk. Bunkermast 16 meter. Nieuwe afgiftemeter. Hoofdmotor: 420 pk Scania. MTS. In “stille” verkoop: Dubbelwandig bunkerschip – jong bouwjaar – boven 3000 ton. Met bunkerwerk. J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 n.o.z. Nieuwbouw Droge lading Tankvaart 135 x 17,20 x 5,50 m. 135 x 13,50 x 5,20 m. 135 x 14,20 x 4,80 m. 135 x 15,00 x 5,20 m. 135 x 11,45 x 4,80 m. 125 x 11,45 x 5,20 m. 110 x 11,45 x 3,65 m. 110 x 13,50 x 5,20 m. Compleet: 135x11,45x4,8m. 110 x 11,45 x 5,4/5,8m. China eind 2008. Money Maker - lightweight. Luiken/ spudpalen. Roestvrijstalen tankers Duwbakken Diverse afmetingen. Bunkertankers Diverse afmetingen 110x11,45x5,4m. Bunkertanker - Polen - leverbaar dec. 2008 Nieuwbouw casco's met diverse levertijden, (China, Roemenië, Polen, Rusland) of compleet met afbouwpartner naar keuze. www.rensen-shipbuilding.nl Bestaande schepen Droge Lading Veronique 181x11.45x3.32, Surken bj. '00, 4850 ton, 352 TEU, 2x Cummins 1300 pk, stalen vl., alu. luiken. Hermina 178.50x9.50x 2.72, 3777 ton, Arminiuswerft bj. 1972 Cummins 1600 pk, 198 teu, alu. stuurhut 2001 Nova 110x11.45x3.35, bj. Orsova '98, 2748 ton, 2x Cat 3512, pontonluiken, hydra. koppellieren, duwcertificaat 9.800 ton. 110x9.50x3.17, Sliedrecht bj. 1981, 2307 ton, 117 Teu, Cat. 1380 pk bj. 2004, friesche kap, stalen vloer. Ronny O 95x9.50x3.20, Ruisbroek bj. 1973, 2006 ton, 64 TEU, Cat 1475 pk, rev. '06, alu. hut, alu. Blommaert luiken. Lansingh 86x9.50x2.93, China 2001,1556 ton, 2400 m3, semibeun, Cummins 1200 pk, 440 pk Ballegooy, ballast jet. Tolerant 86x9.50x3.02, Grave bj. 1980, 1702 ton, 2325 m3, 940 pk Deutz, alu. luiken 2004, stalen vloer bj. 2001. Linquenda 70x7.20x2.53, Kampen bj 1957, 805 ton, 1300 m3, Cat 565 pk bj 1973, ijzeren vloer, alu. schuifluiken. Serfra 67x8.20x2.52, Millingen bj. 1947, 840 ton, 1200 m3, Deutz 560 pk bj.'81, alu hut met U-lessenaar, luiken. Duwbakken 75x11,40x3,13, bj. 2001, 1512 ton, voorwoning, boegschroef. Diverse standaard duwbakken. Tankers Dubbelwandige tankers / Bunkertankers / Enkelwandige tankers. Bovenstaand is slechts een selectie uit onze portefeuille, graag voegen wij ook uw schip toe aan ons verkoopbestand. Neemt u gerust contact met ons op voor uitgebreide informatie of om een vrijblijvende afspraak te maken. Nieuwbouw Makelaardij George Rensen Wim Driessen Twan de Goeij rensen@rensenbv.nl wimdriessen@rensenbv.nl twandegoeij@rensenbv.nl Scheepmakerij 150 Tel.: 078-6191233 Mob.: 06-22701700 NL-3331 MA Zwijndrecht Mob.: 06-30179475 Fax: 078-6120653 Tel.: 078-6191233 Mob.: 06-53383964 Medischip AG vraagt voor hun Passagiersschip collega’s voor het nieuwe seizoen Stuurman/machinist/ matroos motordrijver en matroos Vaargebied hoofdzakelijk Rijn, Main en Donau Voor deze functie is/ zijn gewenst: Ervaring in soortgelijke functie Goede technische kennis Goede contactuele eigenschappen Representatief uiterlijk In bezit van dienstboekje Voor meer informatie kunt u zich wenden Medischip AG Tel: 06-13001214 MOTORBEUNSCHEPEN B0043 Van T.v.d. Boogaartstraat 20a, 4251 EN Werkendam Postbus 199 4250 DD Werkendam Tel.: 0183-505588 Fax.: 0183-504644 Mob.: 06-53 186642 E-mail: cornetshipping@planet.nl 835m3 bwj 1965 85 x 8.20 x 3.02 CAT 973 pk 2004, boegschroef 320 pk B0072 811m3 bwj 1970 83.52 x 8.74 x 3.11 Cummins 950 pk, boegschroef 360 pk B0060 661m3 bwj 1965 70 x 8.24 x 3.11 CAT 548 pk, boegschroef 320 pk B0056 625m3 bwj 2001 70 x 7.45 x 3.20 Cummins 640 pk, boegschroef 320 pk B0039 608m3 bwj 1951 70/77 x 8.15 x 3.07 Cummins 500 pk, boegschroef 220 pk B0025 578m3 bwj 1933 70 x 8.46 x 3.10 MWM Deutz 794 pk, boegschroef 260 pk B0038 536m3 bwj 1966 70 x 7.20 x 2.81 CAT 487 pk, boegschroef 320 pk, beunvloer 1999 B0074 499m3 bwj 1963 69.99 x 7.3 x 2.75 MTU 816 pk, boegschroef 230 pk B0010 489m3 bwj 1963 63 x 7.28 x 2.84 Cummins 500 pk revisie 2003, boegschroef 270 pk, woning 2001 B0021 485m3 bwj 1964 69 x 7.35 x 2.62 CAT 680 pk, boegschroef 200 pk B0042 477m3 bwj 1965 70 x 7.20 x 2.65 GM 360 pk, revisie 2001, boegschroef 160 pk B0052 430m3 bwj 1961 62 x 7.24 x 2.59 B0029 DAF 400 pk 2004, boegschroef 220 pk 377m3 bwj1955 57 x 6.65 x 2.67 Volvo 600pk, boegschroef 300 pk B0071 262m3 bwj 1961 45 x 6.63 x 2.51 Industrie 150 pk, boegschroef 154 pk ZELFZUIGENDE MOTORBEUNSCHEPEN B0049 503m3 bwj 1958 70 x 7.40 x 2.70 GM 420pk, nieuw vlak 2001, motorrevisie 2001 B0075 295m3 bwj 1965 59 x 6.82 x 2.35 CAT 485 pk bwj 1999, boegschroef 240 pk B0041 120m3 bwj 1949 31 x 6.00 x 2.18 GM 180 pk bwj 2000, zelflossend met transportband van 18m BEUNBAKKEN B0051 600m3 bwj 1939 62 x 8.00 x 3.15, beun vernieuwd 1990, geheel gestraald B0050 586m3 bwj 1967 50 x 8.85 x 3.10 B0048 390m3 bwj 1964 45 x 7.50 x 2.74 MOTORBEUNKRAANSCHEPEN B0015 320m3 bwj 1926 56 x 6.60 x 2.60 CAT 443 pk, boegschroef 270 pk, kraan PLM 40 op rails rijdend over de beun, gieklengte 24m, 2 x spudpalen MOTORVRACHTSCHEPEN V0029 1700m3 bwj 1957 80 x 8.20 x 2.47 Mitsubishi 862 pk, boegschroef 220 pk V0049 1300m3 bwj 1966 64.5 x 7.6 x 2.61 CAT 680 pk, boegschroef 270 pk V0051 1080m3 bwj 1964 60 x 7.25 x 2.61 GM 610 pk, boegschroef 220 pk Dringend te koop gevraagd voor onze diverse relaties: motorbeunschepen. Startende ondernemers gevraagd voor diverse motorbeunschepen. Te koop gevraagd: enkelwandige tanker, bouwjaar vanaf 1970 TE KOOP: Containerschip bouwjaar 2000. Afm. 135 x 12,- x 3,35 m. 3500 ton. Hoofdmotoren: 2 x 2000 pk 2 boegschroeven elk 600 pk. dubbel roersysteem & dubbel ankersysteem. Toelating met 3 bakken te varen. 2 droge lading koppelverbanden +/- 5000 ton Inlichtingen op aanvraag. J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 n.o.z.

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 13 24 APRIL 2007 Ervaringen delen met vrienden in sociale netwerken BINNENVAARDERS VINDEN ELKAAR OP HYVES.NL WALSTROOM PER HANDY: HET EI VAN COLUMBUS Walstroom 0900-1492 lijkt het ei van Columbus. Geen muntjes, geen pasjes – gemakkelijk de stroom aanen uitschakelen per mobiel vanaf je eigen schip. De pilot in de Rotterdamse Maashaven kan uitgroeien tot een Nederlandse en zelfs Europese standaard. Op de Binnenvaartinnovatiedag in Delft werd de werking ervan gedemonstreerd. De website voor aanmelding van nieuwe klanten (www. walstroom.nl) was toen nog niet actief. Schippers krijgen er een eigen pagina om voorkeuren en factuurgegevens in te stellen. Als de stekker in het contact zit even bellen met 0900 – 1492, de code van de stekkerdoos intoetsen en er komt stroom. Afmelden gaat via hetzelfde nummer, betaling via automatische afschrijving, de BTW-factuur komt eens per maand. Het tarief is vergelijkbaar met een huisaansluiting: 1 kilowattuur afnemen is 1 kilowattuur betalen. Hoeveel vrienden heb jij? Met het vriendennetwerk Hyves.nl heeft het begrip ‘vriendschap’ er een dimensie bij gekregen. Ook voor 310 binnenvaarders. Zoek je collega’s, klasgenoten van vroeger of dienstmakkers? Er is altijd een sociaal netwerk (schoolbank.nl of dienstmakkers.nl) op internet waar je thuishoort, want via anderen zijn we allemaal kennissen van elkaar. Vernieuw contacten en haal herinneringen naar boven. Het Web nam zelf de proef op de som. Netwerken als Hyves zijn voorbeelden van ‘Web 2.0’, internet zoals internet bedoeld is. Op de eerste generatie websites werd vooral informatie ontsloten, Web 2.0 brengt mensen met elkaar in contact. De term ‘community building’ is in deze rubriek wel vaker gevallen. Mensen bij elkaar brengen rond gemeenschappelijke interesses is waar het op internet om draait. Door nieuwe technieken en slimme toepassingen lukt dat steeds beter. www.vlootschouw.nl Je kan iedere dag kijken op www.vlootschouw.nl naar alle schepen die vanaf 1999 als nieuwbouw in de Binnenvaartkrant hebben gestaan. Per schip vind je een mooie foto en informatie over de technische eigenschappen van het schip, leveranciers Nieuw toegevoegd: • Aurelia • Challenger • Elma die in die tijd meegewerkt hebben om het schip te bouwen en interessante links naar deze leveranciers. Kijk snel en laat je meeslepen door deze schepen. NU 740 SCHEPEN! • Frisian Spring • Isa • Scopus Mijlpaal “Hyves is de op twee na grootste website van Nederland, na Marktplaats en Hotmail”, zei oprichter Raymond Spanjar (30) onlangs bij het bereiken van de mijlpaal van 3 miljoen profielen. In de Metro gevraagd naar zijn voorkeur, verkiest hij echte vrienden boven of Hyvesvrienden. Hyves (‘always in touch with your friends’) ging 1 oktober 2004 van start, in navolging van buitenlandse voorbeelden als Orkut.com en Friendster.com, maar streefde ze in Nederland royaal voorbij. Spanjar: “Voor het eind van dit jaar willen wij 3,5 miljoen Nederlandse leden hebben. Niet alleen bereiken we dan 20 procent van de bevolking, wij zijn dan ook nog eens de grootste website van het land.” Jan Peter Balkenende heeft 54.969 Hyves-vrienden en won de laatste Kamerverkiezingen. Netwerken en campagnevoeren, het zou er iets mee te maken kunnen hebben… Mark Rutte heeft er 7.493 en verloor (dan ook). “Normaal gesproken is er een limiet van 400 vrienden omdat de berekeningen anders te zwaar voor de servers worden en het netwerk verwatert”, melden de opper-Hyves. Maar voor BH’ers (‘Hyvende BN’ers’) geldt een uitzondering. Wouter Bos was overigens de eerste fractieleider in de Tweede Kamer met een Hyves-profiel; hij heeft nu 29.882 vrienden. Binnenvaartpoliticus Bert Luijendijk (van BertLuijendijk. nl en Havenbedrijf Rotterdam) is met 127 Hyves-vrienden nog lang geen BH’er, maar dat weerhield hem er niet van Hyves in te zetten bij zijn campagne voor de Provinciale Statenverkiezing. Hij kwam stemmen tekort voor een statenzetel, maar zijn positie in de gemeenteraad van Krimpen aan den IJssel is er alleen maar door versterkt. Heb je op Hyves.nl je eigen profiel aangemaakt, begint ‘KEULEN’ GEEN GEVAAR VOOR IMAGO BINNENVAART Het containerongeluk bij Keulen brengt het imago van de binnenvaart géén blijvende schade toe, vindt 56,5% van de 281 stemmers in VAART!Peiling op vaart. nl/peiling. De peiling levert een flink aantal commentaren op. “Als dat zo zou zijn, reed er geen vrachtwagen meer”, reageert een stemmer. “Ieder ongeluk is er een te veel, maar het gaat maar om een enkel incident”, vindt een ander. Een stemmer met vertrouwen in de veiligheid van de binnenvaart zegt: “Dit alles is inherent aan vervoer, of het nu met het schip is, of met de trein of vrachtauto. Als je het over de hele linie bekijkt is er geen vervoermodaliteit die het uitnodigen van vrienden. Je kunt je adresboek naast dat van Hyves leggen. Het blijft beslist niet bij één contact; Hyves laat je rondneuzen in de vriendenkring van je vrienden en je bouwt aan je eigen netwerk. Naast rechtstreekse contacten kun je op Hyves ook nieuwe vrienden tegenkomen door je aan te melden op publieke Hyves over alles wat je maar interesseert: werk of activiteit, school, vereniging of merk. STC-student Remco Van Ferneij begon op 13 december 2005 de groep Binnenvaartschepen, “de site voor iedereen die met de binnenvaart te maken heeft”, met nu al 310 Hyvers. Je kunt online foto’s delen, groepsberichten sturen, samen een agenda bijhouden of in polls de mening van je groepsgenoten peilen. Je komt er mensen tegen die weer bij andere groepen zitten, zoals de 41 van schippersinternaat veiliger is.” Stekkeren boven de den zou verplicht moeten worden, stelt iemand voor. Een ander reageert: “Ik hoop alleen dat er geen sancties uit voortkomen en we niet iedere reis de politie aan boord krijgen omdat ze de stabiliteit komen controleren.” Het ongeluk zou het imago van de binnenvaart zelfs kunnen verbeteren: “Ergens begrijpt iedereen toch dat als de schade in een paar dagen zo groot is, de binnenvaart dus heel belangrijk is.” Schippers hebben daar ook flink toe bijgedragen, stelt een reageerder: “Als je nu leest hoe de vaart weer op gang is gekomen, denk ik dat er grote waardering is voor de scheepvaart op de Rijn.” Prinses Irene Sportdorp, de acht van STC Noorderhelling en ga zo maar door. Naarmate Hyves groeit, groeit ook je netwerk. Deze 144e aflevering van Het Web is met klikklare links terug te vinden op www. vaart.nl/web/07/09.htm. Daar staan ook alle vorige afleveringen. Dirk van der Meulen onderhoudt de website VAART! Op www.vaart.nl en bericht in de Binnenvaartkrant over ontwikkelingen op Internet en hoe binnenvaarders zich die eigen maken. HET WEB Door Dirk van der Meulen

De Binnenvaartkrant