Views
1 year ago

2007-06

  • Text
  • Jaar
  • Maart
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Pagina
  • Wensen
  • Behouden
  • Rotterdam

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 4 13 MAART 2007 FAMILIEBERICHTEN [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost € 0,73 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een Familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden Familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. PERSONEEL GEVRAAGD Overslagbedrijf Speksnijder vof zoekt: Bobcatrijders omg. Alphen/Amsterdam Inl. 06-51809092 of 06-20704015 Wegens uitbreiding van de werkzaamheden zijn wij per direct op zoek naar meerdere kandidaten voor oproep en parttime VEERPONTSCHIPPER m/v op de Bergse Maas Wegens uitbreiding van onze activiteiten zoeken wij met spoed een ervaren projectleider afbouw / reparatie De projectleider is verantwoordelijk voor het coördineren en begeleiden van alle voorkomende afbouw- en reparatiewerkzaamheden, onderhoudt hiervoor contacten met klanten, neemt deel aan bouwvergaderingen en geeft enthousiast leiding aan mensen op de werkvloer. Daarbij beschikt hij over goede communicatieve vaardigheden en een commerciële inslag. Wij vragen ruime ervaring als projectleider in de scheepsbouw, opleidingsniveau MBO/HBO - ervaring met Autocad - beheersing Engelse taal. Wij bieden een boeiende en verantwoordelijke functie met goede arbeidsvoorwaarden. Met een dankbare herinnering aan alle fijne jaren die wij met haar mochten beleven en aan de liefde die zij ons geschonken heeft, delen wij u mee dat in de leeftijd van 89 jaar van ons is heengegaan onze lieve moeder, schoonmoeder, oma en overgrootmoeder Rijkje Groen - Neven sinds 29 december 1970 weduwe van Jan Willem Groen J. Moonen - Groen H.A. Moonen Marijke en Willem Eugene C.A.M. Vegter - Groen A.Vegter Alexandra en Marc Lenthe Jolanda Jay, Mike Abel 5 maart 2007. Correspondentie-adres: J. Moonen - Groen, Delta 4, 3332 VB Zwijndrecht. De begrafenis heeft vrijdag 9 maart plaatsgevonden op de algemene begraafplaats te Krimpen aan de Lek Wij vragen: - Grootvaarbewijs - Marifooncertificaat - Radardiploma (pré) - In roosterdienst te werken - Minimum leeftijd 18 jaar Wij bieden: - Prima beloning - Onregelmatigheidstoeslagen - Goede secundaire voorwaarden - Opleidingstraject Voor informatie: Peter van Raamsdonk: 06-53601310 (tijdens kantooruren). Uw schriftelijke reactie zien wij graag zo spoedig mogelijk tegemoet. ODV Dienstverlening, Postbus 466, 7600 AL Almelo. Tel. 0546-580 350 Fax. 0546-580 359 E-mail: info@odvdienstverlening.nl Mogelijkheid tot inschrijven: www.odvdienstverlening.nl SHIPPING INDUSTRY 2007 8, 9 en 10 mei Gorinchem Sollicitaties voorzien van uw cv kunt u richten aan Den Breejen Shipyard, t.a.v. Dhr. R.A. den Breejen Havenstraat 7, 3372 BD Hardinxveld-Giessendam Voor meer bedrijfsinformatie raadpleeg onze website : www.breejen-shipyard.nl Een psychologisch onderzoek kan deel uitmaken van deze sollicitatieprocedure. R.H. WITJES Hinkeman 13 6916 LL Tolkamer Tel: 0316-541280 / Fax: 0316-544451 Mobiel: 0653-681317 TE KOOP MVS "LINDA" bj 1980, 85x8,53x3,17 mtr, 1525 ton,1800m3, 1 ruim, dubbelw, stalenvloer, fr.kap, 850 pk. INRUIL MOG. ms "Cornelis Robert" bj 1961, 80x8,20x2,48 mtr, 1100 ton, 860 pk Mitsubishi(bj 2002), mogelijkheden voor starters. INRUIL MOG. M.cementtanker "NIMF" bj 1956, 288 ton, 39x5,05 mtr, 285 pk. Met vaarcontract te leveren, ook geschikt voor starters ms bj 2000, 110x11,45x3,50 mtr, ca.3100 ton, 204 TEU, 1520 pk Cat, 570 pk boegschr., kompl.schip. ms bj 1982, 105x11,40x3,48 mtr, 2936 ton, 1200 pk. ms bj 1954, 73x8,20x2,75 mtr, 1140 ton, 925 pk DEUTZ. Verder kunnen we nog diverse 110x11,40 schepen te koop aanbieden. www.huizinga-snijder.nl GESPECIALISEERDE VMBO- EN MBO-OPLEIDINGEN Gevraagd Kapitein op Koppelverband ESTATE/ESTATE II Rijnpatent tot Köln voldoende maar voorkeur tot Mannheim Leuke containertour Düsseldorf / Rotterdam Loon en vrije tijd n.o.t.k. telefoon: 0651-706823 TE KOOP Eetbare oliën tanker, dubbelwandig, 85 x 9.50 x2.63, 1354 ton, bj 1981, 800 pk Deutz type 528 rev. 2003, boegschroef 230 pk, technisch compleet, te leveren met vast werk Tel. 06-22505576 HAVENS LLOYDSTRAAT 300, ROTTERDAM Manager havenlogistiek Medewerker havenlogistiek Aankomend expediteur/ cargadoor Manager opslag en vervoer Planner wegtransport Chauffeur goederenvervoer Warehouse manager/voorman/ medewerker Logistiek supervisor/groepsleider Luchtvaartlogisticus Scheeps- en jachtbouwkundige Maritiem officier Stuurman WEGTRANSPORT Scheepswerktuigkundige LOGISTIEK EN WAREHOUSE Scheepswerktuigkundige kleine schepen Schipper/machinist beperkt werkgebied Baggermeester Stuurman waterbouw Scheepswerktuigkundige waterbouw Matroos waterbouw Kapitein/Manager binnenvaart Schipper binnenvaart Matroos binnenvaart Algemeen opera tioneel technicus Procesoperator Vmbo basisvorming SCHEEPS- EN JACHTBOUW Vmbo haven en vervoer ZEEVAART WATERBOUW / BAGGERBEDRIJF WAALHAVEN Z.z. 18, ROTTERDAM (Gevorderd) opera tioneel ZEEVISVAART medewerker op- en overslag (heftruckchauffeur/kraanmachinist/straddlecarrierchauffeur) Assistent opera tioneel medewerker op- en overslag Chauffeur goederenvervoer Assistent medewerker wegtransport en logistiek Vmbo basisvorming Vmbo haven en vervoer Vmbo transport en logistiek Vmbo Rijn- en binnenvaart 2007 OPEN DAG ZATERDAG 17 MAART 10.00-14.00 uur RIJN- EN BINNENVAART KERKHOEKSTRAAT 1, BRIELLE Algemeen opera tioneel technicus Procesoperator Medewerker algemene opera tionele techniek DELTAHAVEN 4, STELLENDAM Stuurman/werktuigkundige zeevisvaart SW 4/5/6 Stuurman/werktuigkundige kleine schepen SLUISWEG 98, KATWIJK AAN ZEE Stuurman/werktuigkundige zeevisvaart SW 4/5/6 PROCESINDUSTRIE INFORMATIENUMMER: 010 - 44 86 444 OF KIJK OP WWW.SCHEEPVAARTENTRANSPORTCOLLEGE.NL

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 5 BINNENVAART ‘VALT ONDER’ DE STAATSSECRETARIS Staatssecretaris Tineke Huizinga heeft de binnenvaart in haar takenpakket op het ministerie. Dat is opmerkelijk, daar spoor en wegvervoer direct onder minister Camiel Eurlings vallen. Staatssecretaris Huizinga ‘doet’ alle natte onderwerpen: de primaire waterkeringen, dijken, kustbescherming, Ruimte voor de Rivier, vaarwegen, binnenvaart, zeescheepvaart, regionale zeehavens en het KNMI. Verder is ze verantwoordelijk voor de marktwerking van het openbaar vervoer, de sociale veiligheid en het taxibeleid. Op de vraag wat ze als staatssecretaris wil bereiken, antwoordt de staatssecretaris: ‘Ik wil me inzetten voor een duurzame beveiliging van Nederland tegen water. Daarbij denk ik aan innovatieve oplossingen, maar ik wil de versterking van onze dijken zeker niet vergeten. De technische kennis van het waterbeheer in Nederland wil ik naar het buitenland brengen, op plaatsen waar dat hard nodig is. Daarnaast wil ik het openbaar vervoer aantrekkelijk maken voor meer mensen. Een kwalitatief goed vervoer met betere aansluitingen tussen de verschillende vervoersmodaliteiten.’ Ze heeft haar voor de Christen- Unie zeer ongebruikelijke bijnaam femme fatale te danken aan dat zij tot tweemaal toe met behulp van voorkeurstemmen een boven haar geplaatste kandidaat uit de Kamer wist te houden. Eén van hen, Eimert van Middelkoop, kwam later in de Eerste Kamer en maakt nu ook deel uitvan het kabinet Balkenende IV, als minister van Defensie. Tineke Huizinga kwam in het najaar van 2006 zeer nadrukkelijk in het nieuws toen ze het beleid van minister Verdonk vergeleek met dat van de Nazi’s in de Tweede Wereldoorlog. 13 MAART 2007 SLAPPE MARKT DOOR STAKING SMIT De staking bij Smit slepers in de Rotterdamse haven vorige week heeft ook effect gehad op het ladingaanbod in de binnenvaart. Veel zeeschepen moesten wachten voor Hoek van Holland. Er was dus minder druk op de schepenmarkt, maar dat neemt niet weg dat de vrachtprijzen naar met name de Moezel en de Neckar betrekkelijk hoog blijven staan. Begin deze week werd 7,5 euro per ton voor kolen naar Thionille geboden (8,5 naar Frouard) en voor Heilbronn acht euro. De Beneden- Rijn daarentegen betaalt minder goed. Veel grote schepen halen een hoge omloopsnelheid en nemen met de huidige waterstanden de volle lading mee. De prijs voor bestemmingen in het Ruhrgebied schommelt rond de drie euro per ton. Prijzen voor retourladingen dalen wel. Voor het grind vanaf de Boven-Rijn wordt nog hooguit vier euro betaald. Vanaf de Midden-Rijn 2,5. Er wordt niet verwacht dat de druk op de ketel sterk zal toenemen als de zeeschepen weer één voor één binnen komen. Er is onvoldoende overslagcapaciteit om ze massaal te behandelen en bovendien zal een deel van de lading ook ‘op de wal worden gedraaid’. ‘Genoeg werk maar de prijzen zijn knudde,’ merkte een schipper op. Vanwege de Smitstaking in Rotterdam weken schippers uit naar Gent of Amsterdam. Vanaf de Ruhr en de Duitse kanalen is het aanbod zo gering dat schippers maar meteen leeg naar Dordrecht voeren. Vanaf Bremen is er ook niet veel te doen. Op de Midden- en Boven-Rijn was nog een redelijk werkaanbod, maar de vrachten wilden niet zoals schippers dachten. ‘M’n buurman gaf nog veel meer service voor dezelfde prijs met een zelfde schip, dus meer vracht was zeker niet bespreekbaar,’ meldde een schipper geïrriteerd. De Main VRACHTINDICATOR Inmiddels doen er 645 schippers mee aan het marktinformatiesysteem VAART!Vrachtindicator. De databank bevat ruim 25.000 reisgegevens. Aanmelden kan via de website www. vaart.nl. De kolenvrachten (dikke lijn) zijn in januari flink gaan dalen. Op 24 januari stond de kolenindex op 98,0 tegen 139,7 een jaar eerder. is qua werkaanbod zeer rustig. De tankvaart kampt in de zeehavens met zeer weinig werk, lange nominaties en slechte vrachten. Schepen liggen soms langer dan een week zonder werk. Index Woensdag 24 januari, na een week met 137 geregistreerde vrachtmeldingen, sloot de VAART!Vrachtindex 5,2 punten lager dan de vorige week op 118,9. De laatste zeven dagen zakte de index met 3,7 punten naar 109. De gemiddeld betaalde gasolieprijs ging sterk omlaag. Gasolie was 24 januari met 347,48 euro gemiddeld 14,91 euro per kuub goedkoper dan een week eerder. De beladingsgraad nam over de week af met 0,9 procentpunt naar gemiddeld 86,2 procent. De gemiddelde bruto-opbrengst per ton per dag zakte over de week met 3 eurocent naar 0,86 euro. De opbrengsttendens was negatief, verhoudingsgewijs meer reisresultaten kwamen lager uit dan het gemiddelde. In de droge lading sloot de vrachtindex over 30 dagen 5,4 punten lager op 118,2, de weekindex zakte met 4,8 punten naar 107,6. De belangrijke deelindex voor het opvarige werk (40 procent van alle vrachtmeldingen in de vierde week van dit jaar) zakte met 7,7 punten naar indexwaarde 110,8, over de week was er een verlies met 6,3 punten naar 102,9. De weekindex voor de afvaart steeg met 1,4 punt naar 68,9. Voor het Wechselverkehr over zeven dagen kwam de index 9,7 punten hoger op 123,6. De weekindex voor Noord-Zuid/ binnenlands zakte met 8,0 punten naar 167,3. De kolenindex sloot weer lager: over 30 dagen 5,2 punten eraf op 98,0 en over de week 6,8 punten lager op 87,0. De weekindex voor zand en grind van de Rijn sloot 2,9 punten lager op 59,0. Van containers verloor de weekindex 27,9 punten naar 92,4. De containerindex liet over 30 dagen een toename zien met 10,4 punten naar 87,5. De vierde januariweek telde bij VAART!Vrachtindicator slechts 4 ‘topreizen’. Dat zijn reizen die het gemiddelde op drie criteria overtroffen: ladingtrajectcategorie, tonnageklasse en opbrengst per ton per dag. De betere reizen waren: tarwe van Gent naar Den Bosch voor 4,35 euro, patent kali van Kampen naar Utrecht voor 3,89 euro, kolen van Rotterdam naar Bottrop voor 4,25 euro en mengmest van Kampen naar Utrecht voor 3,75 euro. MARKTINZICHT Tineke Huizinga. VAART IN DORDT NIEUW EVENEMENT In Dordrecht wordt zaterdag 16 juni een nieuwe manifestatie van de binnenvaart gehouden: Vaart in Dordt. Vanuit de historische betrokkenheid tussen Dordrecht en de binnenvaart komt er nu ook een echt evenement. Een historische band die al begon met het stapelrecht in 1299 werd verleend. Dordrecht heeft al sinds 1870 een Duits achterland. Dordrecht kent al jaren het evenement Dordt in stoom. Als aanvulling hierop wil Dordrecht de Vaart erin houden met Vaart in Dordt. Een van de hoogtepunten tijdens Vaart in Dordt is een recordverbetering van het vorig jaar gevestigde Sleepboot Parade record tijdens de Tug Conventie te Rotterdam. Vereniging “De Binnenvaart” nodigt alle sleep- en/of duwboten, die een beting, sleephaak of duwsteven hebben deel te nemen aan deze vlootparade. De poging is om minimaal 100 sleep- en/of duwboten bijeen te laten komen, die in kiellinie het record kunnen gaan verbeteren. Aanmelden kan via vicevoorzitter@debinnenvaart. nl of per post aan Vereniging de Binnenvaart t.a.v. Leo Schuitemaker – Van Puttenstraat 12 - 4791 EN Klundert. Meer op www.debinnenvaart.nl JA! Vul in en stuur de bon in een open envelop zonder postzegel naar: De Binnenvaartkrant Antwoordnr. 70133 3070 VB Rotterdam Uw abonnement dient 2 maanden van te voren schriftelijk opgezegd te worden. Ik wil graag dat 'de Binnenvaartkrant' voor mij blijft schrijven! Ik word tot wederopzegging en voor ten minste 1 jaar abonnee. Verzendadres: (evt.)Bedrijfsnaam: T.a.v. Naam: Adres: Postcode/Plaats: Land: Telefoonnummer: Email: BTW nummer: ❒ Faktuuradres zelfde als verzendadres ❒ Faktuuradres anders, nl.: (evt.)Bedrijfsnaam: T.a.v. Naam: Adres: Postcode/Plaats: Land: Telefoonnummer: Email: BTW nummer: Ik machtig 'de Binnenvaartkrant' de verzendkosten van € 21,50* (incl. 6% btw) automatisch één maal per jaar van mijn rekening af te schrijven (Post)bankrekeningnummer: Tenaamstelling rekeninghouder: U ontvangt binnenkort een faktuur waarop staat genoteerd wanneer het bedrag van uw rekening wordt afgeschreven. Na afschrijving heeft de ondergetekende 30 dagen (bij Duitse rekeningen 6 weken, bij Belgische rekeningen 6 werkdagen) de mogelijkheid zijn bank of Postbank opdracht te geven het geïncasseerde bedrag terug te boeken. Datum: Hantekening: *Wanneer u gevestigd bent in Europa bedragen de kosten EUR 62,00 (incl. 6% btw) per jaar, tenzij u in België woont, dan kost het jaarabonnement EUR 21,50 (incl. 6% btw). Buiten Europa is op aanvraag. Wij kunnen bedragen incasseren van Duitse en Belgische rekeningen. De Belgische mensen kunnen een formulier bij onze administratie aanvragen m.b.t. ‘Opdracht tot domiciliëring van betalingen’ dat zij ingevuld aan hun eigen bank kunnen geven/sturen. Heeft u een andere buitenlandse rekening dan ontvangt u van ons binnenkort een faktuur.

De Binnenvaartkrant