Views
4 years ago

2007-03

  • Text
  • Jaar
  • Rotterdam
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Januari
  • Nieuwe
  • Pagina
  • Onze

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 4 30 JANUARI 2007 FAMILIEBERICHTEN [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost € 0,73 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een Familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden Familieberichten alleen geplaatst als verificatie van de afzender mogelijk is. Toen het begon te regenen en bergstromen zwollen. en er stormen opstaken en het huis van alle kanten belaagd werd, stortte het niet in want het was gefundeerd op een rots Matteüs 7:25 Met droefheid geven wij u kennis dat de Here tot Zich heeft genomen mijn innig geliefde vrouw, onze zorgzame moeder, schoonmoeder en oma Adriana ten Kate - van Zanten In de leeftijd van 52 jaar. Warm zijn je vleugels die ons omarmen Wij hoeven niet bang te zijn Want zolang de zon schijnt zal je ons blijven verwarmen ‘s Nachts als de sterren stralen en wij voelen ons alleen Dan weten wij je bent altijd om ons heen Johan Natasja en Frederique Zidane Yvonne en Andreas Eva Kim Damiel Dordrecht, 22 januari 2007 Ms Animo Postbus 50, 6500 AB Nijmegen De begrafenis heeft reeds plaats gevonden op vrijdag 26 januari te Meppel. Diep teneergeslagen berichten wij U dat ED TERSTEGEN ons op 5 januari letterlijk is ontvallen. Op 13 januari werd duidelijk dat hij nooit meer op zou staan. Wij wensen zijn vrouw, kinderen en verdere familie sterkte toe bij het verwerken van dit tragische verlies. Collega’s en Directie van Scheepswerf Hoogerwaard B.V. Gevraagd deksman Op beunschip weekenden vrij. Tel. 06-22988291 Gevraagd per april ‘07 op ms Cornelis -R Stuurman 2 op/ 2 af In bezit van vaarbewijs Voor meer informatie kunt u contact opnemen met C.H. Ruytenberg tel: 06-51513135 PERSONEEL GEVRAAGD GEVRAAGD OP CONTAINERSCHIP “LEYLA” STUURMAN/ KAPITEIN I.B.V. RIJNPATENT, RADARPATENT, A.D.N.R. VAARTRAJECT ANTWERPEN - ROTTERDAM - BASEL 10 DAGEN OP / 10 DAGEN AF NEDERLANDSE CONDITIES SALARIS N.O.T.K. VOOR INLICHTING: T. MULLER 06-22510439 Scheepvaartbedrijf Leyla vof Frans Halsweg 11 7004 AA Doetinchem Mediship AG Vraagt voor het Passagiersschip “Da Vinci” een gezellige en enthousiaste collega Kapitein (vrijetijdsregeling in overleg) Vaargebied hoofdzakelijk Rijn, Moezel, Main en Donau Voor deze functie is gewenst: • Ervaring in soortgelijke functie • Goede technische kennis • Goede contactuele eigenschappen • Representatief uiterlijk • Beheersing Engelse taal is een pre • Bij de betreffende functie behoord een Rijnpatiënt (patent op de Donau tot Budapest is een pré) Voor meer informatie kunt u zich wenden tot dhr. Van Hengst Tel: 06-53125546 Wegens uitbreiding van de werkzaamheden zijn wij per direct op zoek naar meerdere kandidaten als oproep, parttime en fulltime I PONTWACHTER m/v voor de veerdiensten op het Noordzeekanaal Wij vragen: - Affiniteit met scheepvaart - Minimaal LBO niveau - In roosterdienst te werken - In bezit van rijbewijs - Minimum leeftijd 18 jaar - Klantvriendelijke instelling II GEZAGVOERDER m/v voor de Fast Flying Ferries en pontveren op het Noordzeekanaal Wij vragen: - Grootvaarbewijs 1 en 2 - Radardiploma Rijn- en binnenvaart - Marifooncertificaat - In roosterdienst te werken - Klantvriendelijke instelling III SCHUITENVOERDER m/v voor het schoon houden van de Amsterdamse grachten Wij vragen: - Grootvaarbewijs (pré) - Vaarbewijs 1 en 2 - Marifooncertificaat - Affiniteit met scheepvaart - Bereidheid tot werken in vast dagrooster Wij bieden voor alle functies: - Prima beloning - Onregelmatigheidstoeslagen - Uitstekende secundaire voorwaarden - Opleidingstraject Voor informatie: Idsert van Elburg: 06-53601368 (tijdens kantooruren). Uw reactie zien wij graag zo spoedig mogelijk tegemoet. ODV Dienstverlening, Postbus 466, 7600 AL Almelo. Tel. 0546-580 350 Fax. 0546-580 359 E-mail: info@odvdienstverlening.nl Mogelijkheid tot inschrijven: www.odvdienstverlening.nl Geheel verzorgde opening Tondia B.V. vraagt voor het Passagiersschip “Rembrandt van Rijn” gezellige en enthousiaste collega’s Stuurman (Rijnpatent is een pre) Machinist Matroos - Motordrijver Matroos Vaargebied hoofdzakelijk Rijn, Moezel, Main en Donau Voor deze functie is/ zijn gewenst: • Ervaring in soortgelijke functie • Goede technische kennis • Goede contactuele eigenschappen • Representatief uiterlijk • Bij de betreffende functies behorend een dienstboekje Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Tondia B.V. Tel: 06-13001214 dringend gevraagd voor Container-Koppelverband (Antwerpen/Rotterdam - Basel vice versa) stuurman met groot patent en dienovereenkomstige praktijkervaring Inzet: drie weken op / drie weken af Kennis duitse taal vereist, frans en nederlands gewenst Schriftelijke sollicitaties aan: Danser Switzerland AG Schäferweg 18 CH-4019 Basel Tel. 0041 61 639 92 38 eMail: koenraad.slooter@danser.ch TOS zoekt: Stuurlieden en (Vol)Matrozen Stuurlieden met patent (Vol)Matrozen: • in bezit van dienstboek • (inter)nationale binnenvaart dé maritieme vacaturesite www.tos.nl Interesse? Bel ons of bezoek onze website voor vacatures in de zeevaart, binnenvaart, bagger of voor walbanen TOS ROTTERDAM • WESTERKADE 7a 3016 CL ROTTERDAM • TEL. 010 - 436 62 93 TOS VLISSINGEN • BOULEVARD BANKERT 308 4382 AC VLISSINGEN • TEL. 0118 - 44 09 11 Donderdag 1 Februari Donderdag 1 Februari 2007 gaan wij spetterend open!! Graag verwelkomen we u vanaf 17.00 uur voor een geheel verzorgde opening. Locatie: de Vijf Werelddelen 71 (Hoek Entrepothaven) 3071 PS Rotterdam Tel.: 010-484 56 31 Voor informatie kunt u bellen met dhr. B. Vos op nummer 06-30231051 BIEDT ZICH AAN: koppel, in bezit van dienstboekje volmatroos en matroos, ADNR, marifoon en in bezit van eigen vervoer. Tel. 06-48784281 of 06-41420163 GYRON CREW ZOEKT: voor ms Panta Rhei matroos met 2 jaar ervaring op de Binnenvaart in bezit van dienstboekje, loon conform CAO, verlof in overleg. Sol: 06-20595456 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Maroma 1 x matr. i.b.v. dienstb. min. 2 jr vaart. Loon vlgns CAO Binnenvrt, vaar/verlof in overleg. Tel. 015-2578294 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Re-Intrade 1 matr. i.b.v. dienstb. min. 2jr vaartijd, loon vlgns CAO Binnenvaart, vaar/verlof in overleg. Tel. 015-2563764 GEVRAAGD matroos op ms Taling ibv dienstboekje, 2 wkn op 2 wk af, loon notk, zondags niet varen. Tel. 06-54796718 of 06-13738499 of 06-20953638 GEZOCHT duwbootkapitein voor havenwerk in Rotterdam voor de Albatros of Orient, wk op / wk af. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met B. Vos. Tel: 0181-262984 of 06-51581124 TE KOOP 1 ankerlier merk Liesen met ketting + anker 750 kg, electr. aangedraaid, 1 draadslier met 750 kg anker elect aangedr. 90 td draaiend. Tel: 06-53112232 of 0049-1716235274 LAAT NU EEN SCHILDERIJ ... maken van uw schip vanaf € 150,- Tel. 06-22789138 TE KOOP Deutz onderdelen RBA 6M 528 zuigers, voeringen, lager, cylinder koppen enz., zo goed als nieuw. Tevens gereviseerde Brown Boveri VTR 200. Tel: 06-51433163 TE KOOP aluminium box, 4x4 met schommelbeugel, prijs n.o.t.k. Tel. 06-53925629

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 5 Markt tankvaart nog net geen ramp De markt in de tankvaart zucht onder zeer lage tarieven en bijzonder weinig ladingaanbod. Er is dus overcapaciteit aan schepen. Alleen dankzij de abnormaal lange wachttijden bij het lossen in de ARA-havens is het draaglijk. Zonder zou het uitdraaien op een ramp. Er liggen al veel schepen leeg in de tankvaart. Het is al niet normaal als er wachtdagen zijn, maar de vrachtprijzen maken het niet eens echt aantrekkelijk om los te maken. Een tankvaartondernemer die al had aangenomen maar zich bedacht, kwam niet meer van zijn reis af; er was geen ander schip voor te vinden. Voor de minerale producten tussen Antwerpen en Amsterdam wordt minder dan twee euro per ton betaald. Voor lading van de zeehavens naar Basel maar veertien Zwitserse frank. Gezien de nog altijd forse brandstofprijzen is dat een schamele vergoeding. Vrachtindicator IHC huurt werf Alblas IHC Holland Merwede huurt de werf van het voormalige Alblas Scheepsbouw. Het personeel van de werf aan de Noord treedt in dienst van IHC Holland Dredgers (Kinderdijk) maar blijft werkzaam op locatie in Hendrik-Ido-Ambacht. IHC Holland Merwede heeft door de volle orderportefeuille behoefte aan extra capaciteit. Vorig jaar werd om die reden ook al de werf van Giessen-de Noord in Krimpen aan den IJssel opnieuw in gebruik genomen. IHC-Alblas zal in eerste instantie worden ingezet voor sectiebouw voor de overige IHCwerven. Nieuwbouw wordt echter niet uitgesloten. Op termijn kan de 90 meter lange helling mogelijk weer worden gebruikt. IHC huurt ook de afbouwkade van 110 meter.Op het terrein van de werf bevinden zich verder een snijhal, voorbewerkingshal, sectiehal en een kantoorgebouw. De nieuwe aanwinst levert IHC Holland Merwede extra bouwcapaciteit. (foto IHC Holland Merwede) Oud nieuws De oplettende lezers hebben het gemerkt: in de editie van 16 januari stond oud nieuws. Door een fout van de drukker waren namelijk twee pagina’s uit de Binnenvaartkrant van een week eerder nogmaals in de krant gekomen. Het ging om pagina 5 en pagina 9. Zelfs de oude datum stond nog op Op de Main staat het vrachtenpeil onder druk. Er lopen weinig granen. Op de Neckar zijn geen schepen beschikbaar, maar dat maakt de onderhandelingen niet minder moeizaam. Dat geldt ook voor de Saar. Afvarig van de Boven- Rijn lijkt het allemaal wat minder, op de Midden-Rijn komen schippers slecht aan de reis. In de Ruhr is weinig aanbod in droge lading, schepen zakken leeg af naar Rotterdam. Op het Mittellandkanaal wordt veel kort werk aangeboden. Er zijn kolenreizen naar de Moezel, maar over de vrachten is geen discussie mogelijk. ‘Het was te nemen of te laten,’ meldt een schipper. In Gent is ruim werkaanbod, maar de betaling laat te wensen over. Onderhandelingen over opvarig werk van Amsterdam verlopen moeizaam, het werkaanbod is gering en de Rijnwaterstand is te hoog voor de tijd van het jaar. Naar de Duitse kanalen wordt nog steeds goed betaald. Al meer dan 500 schippers nemen deel aan de VAART!Vrachtindicator. De databank bevat ruim 20.000 reisgegevens. Aanmelden kan via de website www.vaart.nl. die pagina’s. Op internet (www.binnenvaartkrant.nl) deed het probleem zich niet voor. De digitale versie van de krant die daar is te lezen en te downloaden (per pagina en in zijn geheel) bevatte wel het actuele nieuws. Vanuit de Rijnmond is het aanbod gering. Werk wordt aangeboden voor zomerprijzen, bevrachters zetten extreem laag in, maar er blijkt meer uit te halen. In het binnenlandse werk loont het de moeite aan de vrachtprijs vast te houden. Een reis die op vrijdag werd aangeboden betaalde na het weekend enkele euro’s per ton meer. Indicator Vrijdag 22 december, na een week met 88 geregistreerde vrachtmeldingen sloot de VAART!Vrachtindex 3,2 punten hoger dan de vorige week op 120,9. Over de laatste zeven dagen steeg de index met maar liefst 22,4 punten naar 136,8. Er werd duidelijk nog even een Kerstsprint ingezet. De gemiddeld betaalde gasolieprijs steeg ook weer. Gasolie was 22 december met 382,65 euro gemiddeld 5,65 euro per kuub duurder dan een week eerder; het prijsniveau lag daarmee nog 86,0 procent boven dat van begin 2004. Tien van de betere reizen waren die week: sojaschroot van Rotterdam naar Lochem voor 6,94 euro, sojaschroot van Rotterdam naar Blerick voor 6,75 euro, petcokes van Gent naar Maagdenburg Staatssecretaris Clémence Ross-van Dorp vindt de door haar toegezegde 500.000 euro extra voor schippersinternaten toereikend. Dat antwoordt de bewindsvrouw van Volksgezondheid, Welzijn en Sport op vragen van de Tweede Kamer. Censis (de Centrale stichting van internaten voor schippersen kermisjeugd) becijferde eerder dat 1,2 miljoen euro extra nodig is om aan de minimale kwaliteit te kunnen blijven voldoen. Ross vindt dat niet nodig: ze stelt het normbedrag per kind zodanig verhoogd te hebben dat er 500.000 euro JA! Vul in en stuur de bon in een open envelop zonder postzegel naar: De Binnenvaartkrant Antwoordnr. 70133 3070 VB Rotterdam Uw abonnement dient 2 maanden van te voren schriftelijk opgezegd te worden. Ik wil graag dat 'de Binnenvaartkrant' voor mij blijft schrijven! Ik word tot wederopzegging en voor ten minste 1 jaar abonnee. Verzendadres: (evt.)Bedrijfsnaam: T.a.v. Naam: Adres: Postcode/Plaats: Land: Telefoonnummer: Email: BTW nummer: ❒ Faktuuradres zelfde als verzendadres ❒ Faktuuradres anders, nl.: (evt.)Bedrijfsnaam: T.a.v. Naam: Adres: Postcode/Plaats: Land: Telefoonnummer: Email: BTW nummer: 30 JANUARI 2007 Internaten moeten genoegen nemen met 500.000 euro extra Ik machtig 'de Binnenvaartkrant' de verzendkosten van € 21,50* (incl. 6% btw) automatisch één maal per jaar van mijn rekening af te schrijven (Post)bankrekeningnummer: Tenaamstelling rekeninghouder: U ontvangt binnenkort een faktuur waarop staat genoteerd wanneer het bedrag van uw rekening wordt afgeschreven. Na afschrijving heeft de ondergetekende 30 dagen (bij Duitse rekeningen 6 weken) de mogelijkheid zijn bank of Postbank opdracht te geven het geïncasseerde bedrag terug te boeken. Datum: meer subsidie beschikbaar is met ingang van dit jaar. ‘Met deze toevoeging is de kostenstijging die de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden volledig gecompenseerd. Daarmee kan de kwaliteit op het niveau blijven dat is afgesproken bij de inwerkingtreding van de subsidieregeling in 2001.’ De uitkomst van het bedrag is de berekende kostenstijging op basis van de eerder niet uitgekeerde jaarlijkse prijsindexatie. Volgens Ross klopt de berekening van Censis niet, omdat de internaten financiële ruimte hebben om meer kosten te Hantekening: voor 15 euro, sojapellets van Amsterdam naar Neuss voor 11 euro, Hüttensand van Huckingen naar Maastricht voor 5 euro, kolen van Amsterdam naar Buggenum voor 3,5 euro, vloeispaat van Antwerpen naar Duisburg voor 6 euro, kolen van Amsterdam naar Marl voor 6 euro, containers van Amsterdam naar Rotterdam voor 2,92 euro, rollen van Basel naar Dortmund voor 17,78 euro. De VAART!Vrachtindex geeft het gemiddelde van 534 droge lading- en 14 tankvaartreizen over 30 dagen, omgerekend naar vracht per ton per kilometer (tkm), met 1,46 eurocent per tkm als indexwaarde 100. De korte sprint voor Kerst werkte positief door in de opvarige Rijnvrachtindex (dikke bovenste lijn). Over het jaar lag het opvarig gemiddelde met 117,2 in 2006 9% hoger dan in 2005. In de afvaart met een indexgemiddelde van 83,3 was er een plus van 5%. maken dan het normbedrag per kind. ‘Dit wordt veroorzaakt doordat de subsidie gebaseerd wordt op het aantal kinderen dat op een peildatum voorafgaand aan het subsidiejaar in de schippersinternaten is gehuisvest, terwijl de daadwerkelijke bezetting in dat subsidiejaar de afgelopen jaren lager is gebleken. Dit komt door een dalende trend in het aantal mensen dat het beroep van binnenvaartschipper uitoefent, waardoor ook het aantal kinderen in de internaten afneemt.’ Kortom: ze betaalt voor meer kinderen subsidie dan er in werkelijkheid in de internaten wonen. * Wanneer u gevestigd bent in het buitenland ontvangt u van ons binnenkort een faktuur (automatische afschrijving kan ook bij Duitse rekeningen) voor het bedrag van EUR 62,00 (incl. 6% btw) wanneer u woonachtig bent in Duitsland. Wanneer u gevestigd bent in België kost het abonnement EUR 21,50 (incl. 6% btw) per jaar. Buiten Europa is op aanvraag.

Binnenvaartkrant