Views
2 years ago

2006-26

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • December
  • Wensen
  • Pagina
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Schip
  • Onze

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 4 19 DECEMBER 2006 FAMILIEBERICHTEN PERSONEEL GEVRAAGD [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost € 0,73 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een Familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden Familieberichten alleen geplaatst als verifi catie van de afzender mogelijk is. Tijdens zijn werkzaamheden aan ons schip in afbouw is op tragische wijze overleden de heer Antonio Camarena *17-11-1943 † 15-12-2006 Ons deelnemen gaat uit naar familie, vrienden en de medewerkers van de Kampers Groep. Puttershoek,18 december 2006 Familie Schouten G.S.P. Antwerpen Reünie Zwolse Prinses Margriet internaten GEVRAAGD: Stuurman met patent / 2de kapitein op mts voor begin januari, 14 op/14 af, kost en reizen vrij, loon n.o.t.k. Tel. 06-13128237 TOS zoekt: Stuurlieden en (Vol)Matrozen Met verbijstering delen wij u mede dat door een tragisch ongeval op ons bedrijf is overleden de heer Antonio Camarena op de leeftijd van 63 jaar. Antonio was bij ons gedetacheerd als lasser. Hij was voor ons meer dan een collega. Onze gedachten gaan uit naar zijn familie, vrienden en collega’s. Wij wensen hen veel sterkte bij het verwerken van dit verlies. Puttershoek,18 december 2006 Personeel en directie Kampers Groep Puttershoek Gevraagd Kapitein/stel op kvb, systeem 14/14 ook ZZP. Tel. 06-54 752281 Gevraagd Leerlingmatroos op m.t.s. Majestic 14 dgn op/14 dgn af. Loon n.o.t.k. Tel. 06-53976356 / 0049-1716065931 Zaterdag 21 april 2007 Voor oud medewerkers, oud bewoners en/of hun ouders Het internaat in Zwolle bestaat 55 jaar! De kosten zijn 20 euro per persoon, Reknr: 54.76.14.99.3 ten name van J. van Terwisga- Zwaga, p/a Klooienberglaan 561, 8031 GC Zwolle. Na ontvangst van het genoemde bedrag is de inschrijving definitief en ontvangt u te zijner tijd de uitnodiging met het programma. geef u op voor 15 februari ‘07 Graag aanmelden bij de reünie commissie, middels een brief met daarin al uw adresgegevens inclusief e-mail adres: Reünie commissie T.a.v. Alita van Asperen-Bruins Slot W.D. van Dommelenstraat 24 8181 MA Heerde Voor meer informatie: Email: reuniezwolle@home.nl Website: www.reuniezwolle.tk Tel. nr.: 06 - 23304322 SCHEEPSBEVRACHTINGEN, LOGISTIEK EN HANDEL IN GRANULATEN - Zand 0/1 - Metselzand 0/2 - Betonzand 0/4 - Sportveldenzand - Drainagezand - Scheldezand - Ophoogzand - Grind - Kleurmineralen - Gneis - Wegenbouwmaterialen Altijd op zoek naar schepen Bel voor meer info met Dick Pols of Willem Schikhof Ketelweg 33c - 3356 LD Papendrecht Postbus 121 - 3350 AC Papendrecht Tel. 078-6410509 – Fax 078-6412455 www.granumix.nl www.binnenvaartkrant.nl Telefoon: (010) 414 00 60 Telefax: (010) 414 02 12 Stuurlieden met patent (Vol)Matrozen: • in bezit van dienstboek • (inter)nationale binnenvaart ADBEMAR UITZENDBUREAU b.v. dé maritieme vacaturesite www.tos.nl Interesse? Bel ons of bezoek onze website voor vacatures in de zeevaart, binnenvaart, bagger of voor walbanen TOS ROTTERDAM • WESTERKADE 7a 3016 CL ROTTERDAM • TEL. 010 - 436 62 93 TOS VLISSINGEN • BOULEVARD BANKERT 308 4382 AC VLISSINGEN • TEL. 0118 - 44 09 11 Zwecks Erweiterung unserer Flotte suchen wir auf kurzer Termin: Kapitäne, Steuermänner und Matrosen Schweizerische Anstellungsbedingungen, Alters- und Socialvorsorge in der Schweiz. Falls Sie sich für diese Anstellung interessieren, melde Sie sich bitte schriftlich, mit als Beilage Ihren Lebenlauf (Zeugnisse). Aram Holding AG, Untermüli 6, Postfach 2555, D 6302 Zug, Schweiz. Fax: 0041 41 760 96 28 GEVRAAGD OP CONTAINERSCHIP “LEYLA” STUURMAN/ KAPITEIN I.B.V. RIJNPATENT, RADARPATENT, A.D.N.R. VAARTRAJECT ANTWERPEN - ROTTERDAM - BASEL 10 DAGEN OP / 10 DAGEN AF NEDERLANDSE CONDITIES SALARIS N.O.T.K. VOOR INLICHTING: T. MULLER 06-22510439 Scheepvaartbedrijf Leyla vof Frans Halsweg 11 7004 AA Doetinchem www.duwbakken.nl Op zoek naar een nieuwe uitdaging in de Binnenvaart? Wij hebben diverse mogelijkheden voor u, afloswerk maar ook vaste dienstverbanden. Per direct zoeken wij: MATROZEN / STUURLIEDEN I.b.v. een dienstboekje I.b.v. Rijnpatent en / of Groot Vaarbewijs Voor informatie: Ringdijk 466 C, 3331 LK Zwijndrecht, the Netherlands Telefoon : 078-619 4342 Fax : 078-619 4866 E-mail: uitzendbureau@mercurius-group.nl

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 5 19 DECEMBER 2006 Kerstwensen hinderen onderhandeling Dat er meer schippers met de kerst in Dorsten of andere populaire kerstbestemmingen willen liggen, maakte onderhandelen vanuit de zeehavens wel eens lastig. In Rotterdam waren begin vorige week nauwelijks kleine schepen, toch kwamen bevrachters niet echt over de brug. In Amsterdam was ook veel klein werk. Er werd goed voor betaald. Opvarige reizen (‘veel aanbod, weinig ruimte’) werden goed betaald. Veel schepen gingen met kolen onderweg naar Dillingen aan de Saar. Een enkeling houdt z’n hart vast voor de retourvracht. In Gent werd volop werk aangeboden, vooral naar de Moezel. Afvarig van de Moezel is volgens sommige schippers De ontwikkeling van de index voor droge lading (zwarte lijn) laat een positieve trend (gestippelde lijn) zien. een ramp, een ander kreeg wat hij vroeg na twee uur ‘poot stijf houden’. De grindvaart van de Boven- Rijn voelde begin vorige week meteen het prijsdrukkend effect van de golf water in het weekeinde. In de afvarige graanvracht werd nog redelijk betaald. In de zeehavens probeerden bevrachters ook meteen de prijzen naar beneden te halen. Het werkaanbod in de omgeving Mannheim/ Ludwigshafen en van de Main was gering en vaak al vroeg ingedeeld. Een schipper die een reis aannam van de Duitse kanalen richting Rijn klaagde ‘wel werk, geen geld’. Index De VAART!Vrachtindex over 2006 ontwikkelt zich voorspoedig. Hij is bijgewerkt tot 16 november en voorlopig staat de totaalindex op 113,6, dat is 4 punten meer dan het gemiddelde over 2005 (2005: 99,6 - 2004: 94,5 - 2003: 104,1). De index voor droge lading staat op 107,6, dat is 9,3 punten hoger dan in 2005 (2005: 98,3 - 2004: 86,1 - 2003: 92,7). De tankvaart staat dit jaar op gemiddeld 227,1, dat is 46,1 punten hoger dan in 2005 (2005: 181,0 - 2004: 118,8 - 2003: 199,6). De tweede week van november telde bij VAART!Vrachtindicator 35 ‘topreizen’, 17% van de geregistreerde meldingen. Dat zijn reizen die het gemiddelde op drie criteria overtroffen: ladingtrajectcategorie, tonnageklasse en opbrengst per ton per dag. Tien van de betere reizen waren: kolen van Rotterdam naar Frouard voor 16,88 euro, kolen van Düsseldorf naar Lünen voor 3,35 euro, kolen van Antwerpen naar Keulen voor 6,72 euro, erts van Rotterdam naar Dillingen voor 13,88 euro, kolen van Antwerpen naar Volklingen voor 13,88 euro, KAS van Stein naar Zell am Mosel voor 10 euro, erts van Rotterdam naar Dillingen voor 13,30 euro, gecalcineerde petcokes van Orsoy naar Stürzelberg voor 2,90 euro, raapschroot van Spijk naar Den Bosch voor 4 euro, strooizout van Moerdijk naar Brassert voor 5,50 euro. Vrachtindicator Al meer dan 500 schippers nemen deel aan de VAART!Vrachtindicator. De databank bevat ruim 20.000 reisgegevens. Aanmelden kan via de website www.vaart.nl. Belastingdienst draait duimschroeven aan ‘De belastingdienst gaat de duimschroeven aandraaien,’ kondigde Wim Onderdelinden van het administratiekantoor ABRI anderhalf jaar geleden aan in het Magazine Binnenvaart. Zijn voorspelling wordt bewaarheid nu de Rotterdamse belastingdienst betalingsachterstand van binnenschippers gaat aanpakken. Volgens de belastingdienst zijn er 2.000 probleemgevallen. Jan Veldman van Kantoor Binnenvaart relativeert dat in het laatste nummer van het magazine. ‘Het gaat om 2.000 sofinummers met een betalingsachterstand. Daarvan zijn 700 probleemgevallen, waarvan 35 hopeloos.’ Er is al een bevel uitgegaan naar douane en zeehavenpolitie om die 35 aan de ketting te leggen. De rest zijn er geen 665, maar ongeveer 200. ‘De getelde belastingplichtigen maken vaak deel uit van een VOF of BV waaraan ook apart Oók sanitair In de vorige editie stond een artikel over de oplevering van het ms Irene. In de leverancierslijst werd bij Algemeen Installatieburo M. J. Poley wel vermeld dat het de boiler, hydrofoor, Dodelijk ongeval In Puttershoek is vrijdag 15 december een 63-jarige man om het leven gekomen doordat hij onder een stuurhuis bekneld raakte. Hij was op het nieuwbouwschip onder de stuurhut aan het werk toen waterleidingen en vuilwaterafvoeren had geleverd en geïnstalleerd, maar niet dat het Zwijndrechtse bedrijf ook het sanitair verzorgde. Terwijl dat wel het geval was. die naar beneden zakte. Het stuurhuis werd meteen weer omhoog gezet en collega’s verleenden eerste hulp, maar dat was vergeefs – net als de komst van een ambulance en een traumahelikopter. een sofinummer is toegekend.’ Die 200 wordt dringend aangeraden om contact op te nemen met hun boekhouder om een regeling te treffen en zo erger te voorkomen. Getracht is te achterhalen wie die 35 zijn. Veldman: ‘De 35 worden voor een deel als wereldvreemd, voor een deel als fraudeur en voor een deel als slachtoffer van sociale omstandigheden geschetst.’ Zeker die laatste groep kan terecht bij het Steunpunt Binnenvaart. Lilian van Hiele van het steunpunt: ‘Mensen die stapels blauwe enveloppen hebben liggen, die ze vaak niet eens meer open durven te maken. Die mensen of bedrijven zijn waarschijnlijk alleen nog met behulp van een goede binnenvaartboekhouder te redden. Die kan, als het bedrijf levensvatbaar is, wellicht nog een speciale betalings- of schuldsaneringsregeling bedenken, al dan niet middels een uitkering bijzondere bijstand.’ Aan de ketting leggen is voor hen dramatisch. ‘Zeker voor binnenvaartondernemers die aan boord wonen en werken. Dat is ook de reden dat we mensen proberen te helpen, temeer omdat het in de meeste gevallen echt niet over onoverkomelijke bedragen of “slechte ondernemers” gaat.’ Geld lenen om belasting te betalen is lastig. Van Hiele: ‘De meeste banken hebben al aangegeven geen extra krediet te willen geven om belastingachterstanden te betalen en op het moment dat je echt in de problemen komt, blijven de schulden je achtervolgen. Wat moet je als je toevallig ook nog een onverkoopbaar schip JA! Vul in en stuur de bon in een open envelop zonder postzegel naar: De Binnenvaartkrant Antwoordnr. 70133 3070 VB Rotterdam Uw abonnement dient 2 maanden van te voren schriftelijk opgezegd te worden. hebt, of zelfs nog meer schuld dan opbrengst? In de meeste gevallen hebben mensen die dan stoppen met varen ook geen recht op een bijstandsuitkering. Die krijg je pas als je minder dan 5000 euro vermogen hebt, of voor een echtpaar minder dan 10.000 euro. Als je meer vermogen hebt moet je dat eerst opeten.’ Het Steunpunt raadt de varende ondernemers aan de belastingpost direct naar de boekhouder te laten sturen, dus het adres van de boekhouder als ‘fiscaal domicilieadres’ op te geven. ‘Er ontstaan regelmatig problemen doordat aanmaningen op de mat vallen terwijl de schipper lang van huis is.’ Kantoor Binnenvaart raadt schippers aan als er ook met de boekhouder samen geen geschikte regeling kan worden getroffen, contact op te nemen met de belastingdienst. ‘Betalingsregelingen of schuldsanering is dan een optie,’ aldus Jan Veldman. Schulden lopen vaak snel op omdat schippers slechts eenmaal per half jaar de loonheffing of BTW afdragen. Dat zijn dan grote bedragen. Lilian van Hiele: ‘Het is niet altijd eenvoudig dat geld daarvoor te blijven reserveren. Het is overigens zowel bij de loonheffing als de omzetbelasting mogelijk een kwartaal- of maandaangifte te doen.’ Ik wil graag dat 'de Binnenvaartkrant' voor mij blijft schrijven! Ik word tot wederopzegging en voor ten minste 1 jaar abonnee. Verzendadres: (evt.)Bedrijfsnaam: T.a.v. Naam: Adres: Postcode/Plaats: Telefoonnummer: BTW nummer: ❒ Faktuuradres zelfde als verzendadres ❒ Faktuuradres anders, nl.: (evt.)Bedrijfsnaam: T.a.v. Naam: Adres: Postcode/Plaats: Telefoonnummer: BTW nummer: Land: Email: Land: Email: Ik machtig 'de Binnenvaartkrant' de verzendkosten van € 21,50* (incl. 6% btw) automatisch één maal per jaar van mijn rekening af te schrijven (Post)bankrekeningnummer: Tenaamstelling rekeninghouder: U ontvangt binnenkort een faktuur waarop staat genoteerd wanneer het bedrag van uw rekening wordt afgeschreven. Na afschrijving heeft de ondergetekende 30 dagen (bij Duitse rekeningen 6 weken) de mogelijkheid zijn bank of Postbank opdracht te geven het geïncasseerde bedrag terug te boeken. Datum: Hantekening: * Wanneer u gevestigd bent in het buitenland ontvangt u van ons binnenkort een faktuur (automatische afschrijving kan ook bij Duitse rekeningen) voor het bedrag van € 62,00 (incl. 6% btw). Per 1 januari 2007 verlagen wij het tarief van het abonnement voor België tot € 21,50 (incl. 6% btw) per jaar. Buiten Europa is op aanvraag.

Binnenvaartkrant