Views
2 years ago

2006-26

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • December
  • Wensen
  • Pagina
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Schip
  • Onze

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 22 19 DECEMBER 2006 Electric marine support bv binnenvaart Tel: 078-6177299 Fax:078-6177319 Mob:0653-910372 Mob:0655-557478 Uilenkade 14 3336 LP Zwijndrecht € 5995,- AANBIEDING Iveco watergekoelde generatorset 30 kva 3 cilinder 24 kw compleet met: * start/stop module * alarmeringen * accu * karterpomp Aon Hudig Makelaars in Assurantiën Risico-Adviseurs Complete elektrische installaties Accu's Laders Omvormers TEVENS KUNNEN WIJ VOOR U VERZORGEN R.V.S masten Hooggepolijste uitlaten Sanitaire installaties Pomp installaties Admiraliteitskade 62 3063 ED Rotterdam mw. J.A. Blacquière tel: 010 448 75 94 dhr. J.J. de Pooter tel: 010 448 76 53 www.aon.nl Uw contactpersonen op gebied van binnenvaartverzekeringen Postbus 188 3330 AD Zwijndrecht Noordpark 1, 3332 LA Zwijndrecht Telefoon (078) 612 48 33 Fax (078) 619 53 42 • SCHEEPSLUIKEN • HAVENSERVICE • STALEN VLOEREN • ALLE REPARATIES BOVEN DE WATERLIJN Nieuwe Bosweg 4, Postbus 14 3340 AA Hendrik-Ido-Ambacht Telefoon (078) 681 41 77 Fax (078) 681 50 56 Voor kleine tot ingrijpende reparaties en kompleet onderhoud. Helling 120 meter. Groot schroevendok. Scheepsbetimmering Meubelmakerij Keukens Verbouwingen Vakmansschap om in te lijsten Biesboschhaven Zuid 9, 4251 NM Werkendam TEL.:0183-500855, FAX:0183-500856, MOB.:0653-108547 TE KOOP SLIEDRECHT TRACTIE BATTERIJ 24 VOLT V.A. € 1.250,- excl 4 JAAR GARANTIE ALLE TYPE LEVERBAAR 120 AMP € 85,- excl 200 AMP € 125,- excl 230 AMP € 150,- excl 2 JAAR GARANTIE ALLE TYPE LEVERBAAR GRATIS BEZORGING HEEL NEDERLAND EN IN ANTWERPEN Bel voor de laagste prijzen: 0184-425310 www.scheepsaccus.nl Al is het N I E U W B O U W S C H I P T y p e G o v e r t s r . ERVAREN JONGE SCHIPPER ibv alle papieren voor Rijn-tank (chemie)vaart + matroos (echtgenote) bieden zich aan voor werk in internationale vaart. Direct beschikbaar. Tel: 0032-474670693 tijdens de - Containerschip gebouwd te Orsova Roemenië - 110 x 11.45 x 3.60 ca. 3100 ton TE KOOP scheepje 20.80 x 4.05 x 1.60, 1967 DAF 575 Werf 2006, 56 ton, € 49.000,00. Na 16.00 uur 043-3211112/ 06-45311500 vaart... - Compleet vaarklaar medio juli 2007 te leveren TE KOOP AANGEBODEN autokraan l. 7.00 mtr, geh. compleet, prijs € 2000,00 Tel. 06-22988291 ERVAREN VOLMATROOS/ STUURMAN ... zoekt werk ibv gr.vaarbewijs, marifoon en ADNR-certificaat vanaf mid. febr. ‘07 beschikbaar Tel. 06-52654074 Baanhoek 182b, 3361 GN Sliedrecht Telefoon +31(0)184 493 888 TE KOOP SLEEP/DUWBOOT 22.60x5.95x1.85, bouwjaar 1943 type monopool, 2 x 450 pk DAF bouwjaar 2006 eventueel met 1 jaar werk Voor info: 0527-685358 of 06-53152503 Het zal je maar gebeuren, tijdens de vaart laat de motor het afweten. Het vaartuig wordt stuurloos en vormt een gevaar voor ander verkeer. Maar gelukkig heb je het telefoonnummer van de 24-uursservice van Bogenda Motoren. Daar sturen ze meteen een monteur die op locatie, waar mogelijk, de schade herstelt. Bogenda Motoren is als onafhankelijk leverancier van zowel nieuwe als gebruikte motoren ook beschikbaar als servicedienst voor andere facetten van voortstuwing. Dus al zit je midden op de Rijn, bel gewoon even met Bogenda. Bogenda Motoren B.V. Mandenmakersstraat 4 3334 KE Zwijndrecht Telefoon: 078 629 04 00 Fax: 078 610 03 70 E-mail: info@bogenda.nl www.bogenda.nl TE KOOP 2 CAT 3406 motoren, 275 pk/800rpm, ’88. 2 verstelbare schottels AQUAMASTER Finland, ‘88. 8 hydraulische cilinders, 5mtr ingeschoven cilinderas, dia 170mm. Idem 6 stuks 1.85mtr ingeschoven cilinderas, dia 65mm. Brons motor type GB, ‘64 325 pk/75rpm. Jahnel getriebe type A450/375 06-51318700 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Anaconda 2 lichtm. i.b.v. dienstb. min 2 jr vaartijd, curs. matr., loon vlgns CAO Binnenvaart, vaar/verlof in overleg. Tel. 015-2578294 GEVRAAGD Kapitein/stuurman voor Containerschip op de benedenrijn, 14/14 of 7/7, patent min. tot Köln Tel. 0031-622445490 TE KOOP 2 MWM motoren type 348 en 2 volautomatische pneumatische bedieningspanelen Tel. 06-53212126 TE KOOP ms 930 ton, bjr 1949, 67 x 8.20 x 2.50, alu luiken, 600 pk Deawoo, boeg 350 pk, naut compl, 1x 220/380 Tel. +32-475936505 TE KOOP GEVRAAGD sleepschip i.g.s. richtprijs 15% meer als sloopprijs Tel. 06-24573608

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 23 19 DECEMBER 2006 Overheid en Havenbedrijf Gent ondertekenen nieuwe afspraken Financiering Kluizendok ligt op koers De Vlaamse overheid en het Gentse Havenbedrijf hebben nieuwe protocollen ondertekend over de financiering van het Kluizendok. Dit moet helderheid scheppen over de financiering van het reeds afgewerkte gedeelte van het dok en de tweede fase van de baggerwerken. De protocollen sluiten aan bij de stappen die Kris Peeters, de Vlaamse minister van Openbare Werken, vorig jaar zette om tot een rationeel subsidiebeleid voor de Vlaamse zeehavens te komen. Al in 1994 hadden de Vlaamse overheid en Gent afspraken gemaakt over de financiering van het dok. Op dat moment waren er nog geen plannen en bestekken voor het Kluizendok gemaakt, alleen de krijtlijnen waren bekend. De overeenkomst uit 1994 omvatte een omschrijving van de geplande werken, legde de subsidiepercentages vast en bepaalde de voorwaarden voor grondverwerving. Sinds de ondertekening van dit protocol is het Gemeentelijk Autonoom Havenbedrijf Gent opgericht en is een groot deel van het Kluizendok afgewerkt. Door Sarah De Preter Minister Peeters drong er op aan opnieuw om de tafel te gaan om de financiering nog eens helder vast te leggen. De vaagheid van de oorspronkelijke overeenkomst kon immers tot onzekerheid leiden bij de betrokken partners. Vorig jaar heeft Kris Peeters maatregelen genomen om tot een rationeel subsidiebeleid voor de Vlaamse zeehavens te komen. De vernieuwde protocollen zijn daar een verlengstuk van. Het nieuwe protocol maakt duidelijk welke werkzaamheden aan het Kluizendok gefinancierd worden conform de subsidiepercentages die in 1994 werden vastgelegd en welke werken onder het nieuwe subsidiebesluit vallen. Dat maakt beduidend lagere subsidiepercentages mogelijk voor werken in het havengebied. Inmiddels is een deel van de kaaimuren en bagger- en wegenwerken voor het Kluizendok al afgewerkt. Alles samen heeft dit zo’n 141 miljoen euro gekost, waarvan de overheid 105 miljoen bijlegde. In de komende jaren wordt het dok met steun van de overheid verder afgewerkt. De totale kostprijs wordt geraamd op 185 miljoen euro. Uit het vernieuwde protocol blijkt dat de reële kosten voor het dok in lijn liggen met de destijds geraamde kosten. Het verschil is voornamelijk te wijten is aan de tijdsduur van twaalf jaar. Minister Peeters vindt dat het project goed in de hand is gehouden en verwacht dat dit ook zo zal blijven. Diep water Diepe kanaaltunnel Als het meezit, kan het vrachtverkeer bij Sluiskil vanaf 2012 gebruik maken van een nieuwe, zestien meter diepe tunnel onder het Kanaal Gent-Terneuzen. Net vóór de verkiezingen in Nederland ondertekende de aftredende Nederlandse minister voor Verkeer en Waterstaat, Karla Peijs, een intentieverklaring waarin ze 150 miljoen euro rijksgeld voor dit project opzijzet. De tolheffing in de tunnel gaat 75 miljoen euro opbrengen. De provincie Zeeland en Vlaanderen willen elk 25 miljoen euro investeren. De Vlaams ministere van Openbare Werken, Kris Peeters, pleit al lang voor de bouw van een zestien meter diepe tunnel onder het kanaal. De Vlamingen vinden deze diepte nodig om de haven van Gent toegankelijk te houden voor grote zeeschepen. Nederland was daar lange tijd geen voorstander van en vond een tunnel op 13,5 meter diepte meer dan genoeg. Maar nu lijkt de diepere variant er dus toch te komen. De bouw zou al in 2009 kunnen beginnen. De haven van Gent eist ook dat er in Terneuzen een nieuwe zeesluis wordt gebouwd. De haalbaarheid van dat project zijn Nederland en Vlaanderen nog aan het onderzoeken. Animo voor baan op het water stijgt Jongeren hebben weer belangstelling voor varende beroepen. Dat melden de nautische scholen die deelnemen aan de campagne areyouwaterproof? Het aantal inschrijvingen aan deze scholen is de laatste tijd fors gestegen. Areyouwaterproof, een initiatief van het nautisch onderwijs en de maritieme sector, werd in het leven geroepen om jongeren weer warm te maken voor een varend beroep. Met succes, want in veel maritieme instituten staan inmiddels meer studenten ingeschreven dan ooit tevoren. Uit enquêtes blijkt dat de jongeren zich vooral aangetrokken voelen door het loon, de vele vakantiedagen, werkzekerheid, afwisseling, verantwoordelijkheid en teamgeest. Studenten in maritieme scholen geven ook aan ‘iets van de wereld te willen zien’ en hebben belangstelling voor techniek. Hoewel zich weer meer jongeren inschrijven aan nautische scholen, blijft de vraag groter dan het aantal afgestudeerden. Wie slaagt voor een maritieme opleiding kan dan ook onmiddellijk aan de slag. De aanleg van het Kluizendok is een van de belangrijke maritieme projecten van de Vlaamse overheid. Voor de toekomst van de Gentse haven is het belangrijk voldoende watergebonden terreinen aan diep water te hebben. In dat kader loopt ook een Vlaams-Nederlands onderzoek naar de maritieme toegankelijkheid van het kanaal Gent- Terneuzen. Vlaanderen en Nederland willen op basis van deze studie eind 2008 concrete besluiten nemen over de verruiming van het kanaal. Afgelopen zomer startte in de haven van Gent de tweede fase van de aanlegbaggerwerken voor het Kluizendok. Een jaar geleden trok de Vlaamse overheid nog eens 9,7 miljoen euro uit voor de versnelde uitvoering Minister Peeters wilde de afspraken met Gent actualiseren en de financiering helder vastleggen. (archieffoto MGR) Koedijk 4, 7241 CL Lochem E.mail: vofdejonge@wxs.nl Website : shipbuildingservices.nl Nieuwbouw: Tanker type C, dubbelschroever, Levering april 2008, (L/B/D 125 x 11.40 x 3.50/4.80 mtr). Koppelverband type lichtgewicht, dubbelschroever Levering april 2008, (L/B/D 172 x 11.45 x 3.58 mtr). Vrachtschip type lichtgewicht, dubbelschroever Levering half 2008, (L/B/D 135 x 11.45 x 3.60 mtr). Voor nieuwbouw neem contact op met : Dhr Reinder de Jonge, Mobiel +31 (0)653 308248 Dhr Gerrit de Jonge, Mobiel +31 (0)653 125543 Kantoor, Tel 0573 250680 Fax 0573 250685 Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V. en Kriesels Scheepsmakelaar wensen alle relaties en bekenden Prettige Kerstdagen en een voorspoedig 2007. Te koop : Mts Isabel, Type N, L/B/D 105 x 9.00 x 3.29 mtr, bj 1973, 2204 Ton, Mitsubishi 1280 PK bj 2001. Mts Glamona, Type N, L/B/D 83 x 7.02 x 2.60 mtr, bj 1958, 1050 Ton, Caterpillar 600 PK, evt vast werk. Duwboot Amazone, L/B/D 16.24 x 8.04 x 1.92 mtr, bj 1980, 35 Ton, 2 x Caterpillar 600 PK. Duwboot Mistral, L/B/D 22.55 x 5.96 x 2.49 mtr, bj 1953, Monopoolboot, 2 x Cummins 500 PK. Ms Micanto, L/B/D 80 x 9.00 x 2.70 mtr, bj 1973, 1273 Ton, MTU 1197 PK bj 2005. Diverse containerschepen Afm. 135 x 14.20 x 3.80, 5134 ton, bj 1999, 336 teu 4 lagen, 2 x MTU 1428 PK. Afm. 110 x 11.40 x 3.50, 3000 ton, bj 1988, 192 teu 4 lagen, Caterpillar 2028 PK. Tevens aanbod van diverse vracht- en tankschepen die in de stille verkoop zijn. Dringend gevraagd voor diverse relaties: vrachtschepen en tankschepen Type N of C L/B 86 x 9.50 en 110 x 11.40 Tevens ook te koop gevraagd duwbakken. Allen in goede staat verkerend. Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met: René Kriesels, Mobiel: +31 (0)612 890610 Tel/Fax: +31 (0)10 5016585 Email: rene@krieselsscheepsmakelaar.nl www.krieselsscheepsmakelaar.nl van deze werkzaamheden. Minister Peeters subsidieert de baggerwerken voor honderd procent. De werkzaamheden zijn opgesplitst in drie deelprojecten. De terreinen waarop gewerkt wordt, zijn zowel eigendom van het Havenbedrijf als van het Vlaams gewest. Met de vrijkomende specie worden aangrenzende industrieterreinen 2,5 meter opgehoogd. Als de werken beëindigd zijn en de industriegronden in gebruik kunnen worden genomen, zullen deze gronden overgenomen worden door het Havenbedrijf. Inmiddels zijn in het Kluizendok al tal van concessies verleend. Er wordt druk onderhandeld met potentiële klanten. Met een aantal daarvan werden inmiddels intentieverklaringen ondertekend. TE KOOP: MVS. 1300 ton, bouwjaar 1987. holl.werf. Afm. 70 x 8.57 x 3.32 m, kruiphoogte 4.60 m 1 ruim, stalen vloer, alu. Schuifluiken/ stapelbaar. Kopschroef van Leeuwestein Scheepsinstallaties B.V. met 250 pk. DAF (liggende schroef). Autokraan, 2 aggregaten 20 en 32 kVA + as generator. Hoofdmotor 850 PK Cummins bjr 2000 Woning salon overdwars, 2 sl.kamers, badkamer, keuken. Nautisch compleet. MVS 1070 ton, bouwjaar 1966, geb. te Langerbrugge (B) Afm. 73 x 8.20 x 2.62 m, 2 ruimen, azobee b.d. 5 cm (2003) Alu. Schuifluiken, Denneboom 1.60 m, inhoud ruim 1530 M3 Kopschroef Van Tiem 320 PK, hydraulisch st. werk. Hoofdmotor 600 PK M.W.M direct omkeerbaar. MVS 1305 ton, bouwjaar 1958 Afm. 80 x 9.05 x 2.83 m., 3 ruimen, semi beun, onder gangboorden dicht, stalen vloer, alu. Schuifluiken van 2006, autokraan 15 m. Kopschroef v. Tiem met 320 PK. DAF Hoofdmotor 970 PK Caterpillar type DITA 3508 MVS 1015 ton bouwjaar 1962 geb. bij Van Goor Monnickendam Afm. 73 x 8.20 x 2.72 m, 2 ruimen. Kopschroef Van Tiem 290 DAF. Alu stuurhut overzakbaar. Nieuw vlak, stalen vloer, nieuwe woningen voor en achter Hoofdmotor 800 PK M.W.M revisie 2005 MVS 1100 ton, bouwjaar 1963 Afm. 80 x 8.20 x 2.62 m., 3 ruimen, azobee 5 cm, alu. Schuifluiken. Kopschroef Van Wijk 250 PK, Hydraulisch st.werk. Hoofdmotor 500 PK Deutz type 545 in zeer goede staat. Nautisch compleet, zeer goed onderhouden schip. Inruil kleiner schip bespreekbaar MVS 753 ton, bouwjaar 1959 geb. bij van Duijvendijk Kr. a/d IJssel. Afm. 63 x 6.60 x 2.78 m. 1 ruim, trimvullingen, alu schuifluiken Kopschroef Van Tiem met 250 PK, DAF bjr 2000 Hoofdmotor 280 PK Stork - Ricardo. Ruime woning met 3 sl. Kamers, salon overdwars, badkamer, keuken. Eventueel zand en grindwerk erbij. MVS 750 ton, bouwjaar 1961 geb. te Zaandam Afm. 64 x 7.25 x 2.55 m., 2 ruimen, trimvullingen, azobee b.d. 5cm. Alu schuifluiken, kopschroef V. Ballegooy 280 PK. 3 Aggregaten van 25 kVA, nautisch compleet incl. nieuwe radar. Hoofdmotor 600 PK BAM Deutz Woning, salon overdwars, 3 sl. Kamers, keuken, badkamer Mooi model schip en zeer goed onderhouden. MTS 480 ton, bouwjaar 1970 geb. bij Scheepswerf Kooyman - Zwijndrecht Afm. 50 x 6.60 x 2.53 m. 8 tank's inhoud 630 m3 bij 100% type N-gesloten. Hoofdmotor 380 pk, S.A.C.M. revisie 2004 MTS 1322 ton, bouwjaar 1963 geb. bij Scheepswerf Lambrechts te Boom (B) Afm. 85 x 8.19 x 2.74 m. Type N-gesloten 2 x 7 tanks inhoud 1708 m3. Kopschroef Van Wijk SD 900 c 400 pk. Autokraan 12 m. Hoofdmotor 870 PK Stork - Wartsila type FHD 240 G/ 750 toeren. Bouwjaar hoofdmotor incl. Mason - koppeling 1991 Duwboot bouwjaar 1997 Afm. 19 x 11.20 x 2.00 m. Hoofdmotoren 2 x 1150 PK Caterpillar type 3512. Boegschroef 600 PK kijkhoogte 13 m Duwboot type Monopool bouwjaar 1939 Afm. 23 x 5.70 x 2.00m Kijkhoogte 8.50 m Hoofdmotoren 2 x 350 PK Cummins, straalbuizen. J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 n.o.z.

De Binnenvaartkrant