Views
2 years ago

2006-25

  • Text
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • December
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Rotterdam
  • Behouden
  • Schepen

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 2 5 DECEMBER 2006 SCHIFFEREHEPAAR SUCHT Trockengüterschiff zu mieten für Rhein-Main- Donau Gebiet. Tel: 0049-1755243866 COLOFON De Binnenvaartkrant is een vakblad voor de Rijn- en Binnenvaart met een oplage van 30.000 exemplaren, verspreid in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk, op plaatsen waar ze binnen bereik liggen van opvarenden van binnenvaartschepen. Verantwoordelijke uitgever: Riomar BV Adres redactie en acquisitie: Bezoekadres: Pr. Hendrikkade 12e, 3071 KB Rotterdam Postadres: Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam T 010 - 414 00 60 F 010 - 414 02 12 service@binnenvaartkrant.nl www.binnenvaartkrant.nl Acquisitie: Tineke Leeuwestein Patricia Kleinstra Monique van Thull Secretariaat: Karin Hell (Office Manager) Marie-Louise Hell (Boekhouding) Redactie: Martin Dekker (hoofd -/eindredacteur) M 06-50645515 emdee@tiscali.nl Michèl Gonlag (verv. hoofd -/eindredacteur) M 06-53244445 michel@gonlag.nl Eckhard-Herbert Arndt (Noord– en Oost-Duitsland) T +49-4173512170 F +49-41735009070 arndt.redaktionsbuero@t-online.de Jo Bindels (Limburg) T 0475-468246 F 0475-468247 jobindels@home.nl Harry van Eeuwijk (Oost-Nederland) T 024-3584468 F 024-3584468 h.eeuwijk@hetnet.nl Dorothé van Geemert (Noord-Holland) T 020-4215917 d.vangeemert@wanadoo.nl Jan Johan ten Have (Noord-Nederland) T 0599-331330 F 0599-331534 info@tenhavetekst.nl Willem den Heijer (Visserij) T 070-3507465 wdenheijervis@freeler.nl Jan Hoek (Brabant en Drechtsteden) T 0162-521303 M 06-25041629 jan.hoek@planet.nl Sarah de Preter (Duitsland en België) T +31(0)6-22701893 spreter@chello.nl Cor Spek T 0416-697996 F 0416-697986 binnenvaartkrant@tekstatelier.nl Johan de Witte T 078-6196761 F 078-6198002 M 0653-451318 b.dewitte@chello.nl Verspreidingspunten: U kunt onze verspreidpunten vinden op onze site; www.binnenvaartkrant.nl Advertenties worden geplaatst volgens onze leveringsvoorwaarden, gedeponeerd bij de K.v.K. te Rotterdam onder nr. 24241388. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in de geplaatste advertentie bij telefonisch doorgegeven teksten. Tevens dragen wij niet de verantwoording voor foutieve of onvolledige informatie vermeld in de leverancierslijsten. WASMACHINE DEFECT V-Service 0180-412271 servicegebied groot Rotterdam e.o. Tel 0620-492 155 MR M.A. VAN ROTTERDAM Poststraat 32 4301 AD Zierikzee Tel.: 0111-450445 Fax.: 0111-450446 Specialist vervoersrecht GEVRAAGD Postzegels mbt afbeeldingen v/d binnenvaart (ook van buitenlandse afbeeldingen), aanbiedingen naar buro van dit blad onder nr.200004 Let op! Superkleine “DRAADLOZE TELEFOON” voor op het schip, loods, wal enz. div. mod., bereik 500m tot wel 5 km! Info: 0622-416888 of 0164-241707 Ook ‘s avonds en in het weekend! TE KOOP alu kinderbox Tel. 06-20251509 Aankoop/verkoop Zeeschepen DSM shipbrokers Tel 0646-222111 www.shiptrade.nl ACCU’S VARTA 230 Amp. 96801 pr. op aanvr. DAVECO 120 Amp. € 85 150 Amp. € 105 200 Amp. € 125 230 Amp. € 150 450 Amp. • 6V € 205 Excl. BTW - 2 jaar garantie TRAKTIEBATTERIJEN 490 Amp. • 24V € 1250 590 Amp. • 24V € 1400 690 Amp. • 24V € 1650 790 Amp. • 24V € 1850 890 Amp. • 24V € 2100 1020 Amp. • 24V € 2300 1120 Amp. • 24V € 2500 exclusief BTW 4 jaar garantie Bezorging door geheel Nederland en in Antwerpen DAVECO Leeghwaterstraat 19 4251 LM Werkendam Tel. 0183-501016 www.daveco.nl TE KOOP GEVRAAGD dieselaggregaten, defect geen probleem, contante betaling. Aanbiedingen: 0654-203350 Handels-ond. Eggo Verwer in Vollenhove. GEVRAAGD kapt/stuurman voor MTS 1100 ton, bunkerschip ARA gebied. Week op/af, i.b.v. alle papieren en bunkerervaring. Tel.0653-550305 (tijdens kantooruren) GEVRAAGD matroos op mts Duchesse, loon conform CAO binnenvaart. 2 wkn op/2 wkn af. Tel. 0032-477960098 GEZOCHT op mts Commander, stuurman met min 3 jaar ervaring op Rijn- & binnenvaart. Vaarsyst. 4 wkn op/ 4 wkn af. Salaris conform CAO binnenvaart. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met 06-22424148. TE KOOP OF TE HUUR vrijstaand chalet in Maasbree. 2 slpkmrs, woonkamer, keuken, badkmr en serre, aangrenzend patio buiten. Tel. 0031-613665382 GEVRAAGD St.man. mvs 2500 ton, zondag niet varen. Loon+vr.tijd notk. 06-53983442 NOZ TE KOOP instapklare 3 (voorheen 4) kamer hoekappartement gelegen op de Wilbertoord 5 te R’dam IJsselmonde. Deze woning is geheel vernieuwd en is absoluut een bezichtiging waard. Vraagprijs € 135.000 Tel. 0640-802647 VEEL VERFWERK Wij verzorgen schilderwerken op schepen. Wij leveren diverse merken verf tegen scherpe prijzen. Ook kunnen wij folie aanbrengen ter bescherming van vensters e.d. 078-6106798 / 06-53135007 GEVRAAGD ter exploitatie tankschip Fin, cond notk suggesties. Tel. 0651-381509 TE KOOP kustvaartuig, afm. 24.00 x 4.70 x 1.90 m. Voor perm. bewoning, gereg. varend monument. Info? Tel: 06-41127859 TE KOOP K & R NA 25 boegschroefdimo jet pompen. Geheel gereviseerd en inwendig voorzien van BELZONA coating. Tevens inkoop van uw oude NA 25 pomp. Geluk Vlissingen BV, www.belzonageluk.nl Tel: 0118-470995 POOLSE VOLMATROOS EN POOLSE.. deksvrouw, Ned-, Eng-,Duits- sprekend, zoeken goed schip om samen te werken. 0031-614025191 0048-667389997 TE KOOP Rondvaartboot ca. 33.50x5.21xca.1.30, zone II, 150 pers, 220 pk DAF, kopschr, radar enz. Evt. met exploitatie. Tel. 078-6121246 0655-195004 TE KOOP 2 motoren, Caterpillar type D398B, 850 pk, 1.200 rpm met Lohmann koppeling, reductie 1:3,5 Bez. na tel. afspraak: 0032-32351835 GEVRAAGD matroos ibv boekje, 18-21 jr, woonachtig Zuiden vh land, weekenden vrij Tel. 06-53832636 GEVRAAGD matroos ibv dienstboek op ms Othene, int.vaart Schrif. sollictatie aan: Postbus 51094, 3007 GB Rotterdam TE KOOP mbs Ingrid 750 ton, 435/ 542 m3, 425 PK Cummins, nieuw SI, schip in goede staat. Tel: 06-53437844 ERVAREN JONGE SCHIPPER ibv alle papieren voor Rijn-tank (chemie)vaart + matroos (echtgenote) bieden zich aan voor werk in internationale vaart. Direct beschikbaar. Tel: 0032-474670693 TE KOOP AANGEBODEN Unit Veth-Jet type 3.K.800, 220 PK, omw. 2100, gereviseerd in 2003. Voor meer informatie Tel: 06-53925586 TE KOOP z.g.a.n. Cummins diesel 170 PK met aangebouwde hydro pomp + hydro motor + tank en besturing. Zeer geschikt voor boegschroef opstelling. Tel: 06-51433163 TE KOOP casco motorspits 100 PK Baudouin, bj 1926, museaal schip € 45.000,00. Tel: 06-51433163 TE KOOP ms “ Marcel “ 530 ton, bjr. 1963, 49 x 6.62 x 2.51, 367 pk Volvo, mooie woning. Tel: 06-53929750 TE KOOP een stalen rolluiken kap voor een duwbak, van l. 90 x b. 11.40, luiken z.g.a.n. bouwjaar 2003, prijs € 10.000 Tel. 06-20010244 Wilt u een kleine advertentie plaatsen met hierin een verzoek, aanbod of mededeling? Maak dan gebruik van onze 'Kickers'! Zowel voor particulieren als bedrijven een ideale manier om de binnenvaart te bereiken. Wanneer wordt uw kicker geplaatst? Als u voor de vrijdag in de even weken om 12:00 uur uw advertentie opgeeft, dan zal deze in de daarop volgende dinsdag (oneven week) in onze krant staan. Hoe vult u het Kicker-formulier in? G E B R U I K V O O R I E D E R E L E T T E R , L E E S T E K E N E N S P A T I E E E N H O K J E . H O U D T U S S E N I E D E R W O O R D E E N H O K J E L E E G . Bij het plaatsen van 3 kickers aaneensluitend betaalt men (totaal) 1x € 9,00 3x € 21,00 € 14,00 € 31,00 € 19,00 € 42,00 € 23,00 € 52,00 € 28,00 € 62,00 € 33,00 € 72,00 € 38,00 € 83,00 Wanneer u graag een 'brief onder nummer' wilt, houdt u dan rekening met € 2,05 (buiten Ned. € 3,10 ) extra administratiekosten. Naam __________________________________________________________________ Aantal plaatsingen? Adres __________________________________________________________________ Telefoonnummer Postcode __________________________________________________________________ Email Woonplaats __________________________________________________________________ BTW nr: Ja, ik wil dat mijn kicker ook op de website geplaatst wordt voor slechts € 5,25 extra per drie plaatsingen (alleen mogelijk vanaf 3 plaatsingen) Ik machtig 'de Binnenvaartkrant' de kosten van de bovenvermelde kickeradvertentie automatisch van de hieronder genoemde rekening af te schrijven.* (Post)bankrekeningnummer: _____________________________________ Tenaamstelling rekeninghouder: __________________________________ U ontvangt binnenkort een faktuur waarop staat genoteerd wanneer het bedrag van uw rekening wordt afgeschreven. Na afschrijving heeft de ondergetekende 30 dagen de mogelijkheid zijn bank of Postbank opdracht te geven het geïncasseerde bedrag terug te boeken. Datum: _______________ AL 75 JAAR HET BETROUWBARE ADRES VOOR DE SCHEEPVAART DUITS TOPFABRIKAAT TRACTIE Type Ampère 20 uur Afmeting in mm L x B x H Nettoprijs per stuk (vanaf 15-10-2006) PZS 5400 540 650 x 420 x 450 € 1.515,- PZS 6480 630 750 x 420 x 450 € 1.790,- PZS 7560 730 860 x 420 x 450 € 1.945,- PZS 8640 830 970 x 420 x 450 € 2.080,- PZS 9720 940 1066 x 420 x 450 € 2.370,- PZS 10800 1150 1190 x 420 x 450 € 2.585,- Alle andere tractiebatterijen op aanvraag. Voormelde prijzen zijn inclusief container en transport, exclusief BTW. Garantie: 72 maanden pro rata, waarvan de eerste 24 volledig. Levering in Nederland + België + Duitsland. Volautomatische tractielader: - 24 V / 100 Ah, prijs € 770,- per stuk, exclusief BTW. SEMI-TRACTIE t.b.v. verlichting: Varta type 968.01, 12 V / 230 Ah: prijs € 205,- per stuk, exclusief BTW. Prijswijzigingen voorbehouden. - + Nieuwe Havenweg 15b - 6827 BA - Arnhem P. Montens afd. Scheepvaart Tel.: 026-3614810 - fax 026-3612585 - www.komeet-accu.nl GEZOCHT op kraanschip l.l. matroos of matroos Tel. 06-20595348 GEVRAAGD op mvs-Adelvotis, matroos met ervaring, ibv dienstboekje, vaarsysteem 8wn/4wkn. Loon volgens CAO binnenvaart. Voor meer informatie Tel: 06-22424148 K I C K E R S GYRON CREW BV ZOEKT i.o.v. ms Everdina 1 x lichtmatr. i.b.v. cursus matr 2 jr vaart in dienstb., loon vlgns CAO Binnenvaart. Vaar/verlof i.o. Tel. 015-2578294 GEVRAAGD stuurman op duwboot, woonachtig omg. R’dam, weekends vrij, loon n.o.t.k. Tel. 06-10912939 Handtekening: ______________________ Stuur uw ingevulde kickerformulier naar Riomar bv - De Binnenvaartkrant, Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam. Faxen kan natuurlijk ook! Ons faxnummer is 010 - 414 02 12 Dealer * Bent u woonachtig in het buitenland? Dan kunnen wij bedragen incasseren van Duitse rekeningen. Heeft u een andere buitenlandse rekening dan ontvangt u van ons binnenkort een faktuur.

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 3 Klokkenluider Voor de binnenvaart is een mooie rol weggelegd als vervoerder en als we Kees & Co. mogen geloven is op termijn zelfs de regiefunctie in het goederenvervoer niet uitgesloten voor de ondernemende binnenvaarders. Er ligt echter nog een rol voor de binnenvaart in het verschiet en dat is die van klokkenluider. Niet om een stelletje kortzichtige, zichzelf verrijkende oplichters in de bouw aan het kruis te nagelen, maar om de noodklok te luiden over de verhouding kW/NO x . De verhouding tussen de kracht van een motor en de uitstoot van stikstofoxiden. Er is iets heel erg fout aan de redenering dat het milieu gebaat is bij minder emissie van stikstofoxiden per kW. Dat ‘kW’ staat voor een kiloWattuur, en dat is het moderne woord voor paardenkracht (PK). Net zoals we joule horen te zeggen als we calorie bedoelen. Dat heeft met elkaar te maken. Een calorie is de hoeveelheid warmte die er nodig is om één gram zuiver water één graad Celsius te verwarmen bij een druk van één atmosfeer (pardon 1013,25 kiloPascal). Eén calorie is 4,1868 joule. Eén joule is gelijk aan een Wattseconde en dus zijn 3.600.000 joules samen één kiloWattuur ofwel 1,36 PK. Dit soort onzin (het klopt wel, maar ik vínd het onzin) verwart je hersens zodanig dat je op het laatst niet meer weet waar het eigenlijk over gaat. En dat geldt niet alleen voor een simpel mensje als jij en ik, maar ook voor de overheid. Zo kan het zomaar gebeuren dat je een milieutoeslag krijgt op een personenauto die een zeer acceptabele verhouding kent tussen de uitstoot van NO x en het aantal kW. Ik kreeg heus 250 euro milieutoeslag op mijn rekening gestort voor een auto die gemiddeld 1:8 rijdt. Eén liter benzine per acht kilometer. Hij slurpt! Maar ja, het vehikel heeft zoveel PK’s dat de uitstoot van NO x naar verhouding wel meevalt. Hopla, geef die jongen een milieutoeslag, want hij stoot relatief weinig zure regen uit. Over CO 2 zullen we het maar niet hebben. Het broeikasgas komt namelijk evenredig uit je uitlaat met je brandstofverbruik. En daar moet de binnenvaart echt flink aan de bel trekken. Als je blijft streven naar een gunstige verhouding kW/NO x zonder het totaal aantal kW’s te beperken, dweilen we met de kraan open. Waarom de binnenvaart? Omdat daar het aantal kW’s veel lager ligt per vervoerde ton of container. Dus de binnenvaart is als eerste de dupe van dat gegoochel met verhoudingsgetalletjes, en in het verlengde daarvan wordt het milieu geslachtofferd. Er wordt zo links en rechts wel aan een belletje getrokken en af en toe zelfs een tikkie gegeven tegen de n o o d k l o k , maar wat mij betreft mogen de klokken luider. www.gonlag.nl ‘Overheid bepaalt spelregels’ Vervolg van pagina 1 Het zou technisch onmogelijk zijn om plotseling over te schakelen van enkel- naar dubbelwandig. Bedrijfseconomisch is het voor de eigenaren van wat oudere enkelwandige tankers zelfs rampzalig, want hun kapitaal slinkt zienderogen met de waardedaling van enkelwandige tankers. Met de huidige snelheid van nieuwbouw in de tankvaart is voorzien dat er rond 2010 zeshonderd dubbelwandige tankers zullen zijn. Er zijn (nog) geen andere oliemaatschappijen die een stap als BP heeft gezet hebben aangekondigd. Wel wordt er in de wandelgangen gesproken over maatregelen door onder andere Shell. De regels van BP gelden ook voor de laad- en losplaatsen waar BP (mede)eigenaar van is (ook als de schepen niet in opdracht van BP komen laden). Bovendien werd meegedeeld aan de bevrachters dat BP ieder half jaar tankschepen in timecharter strenger zal gaan controleren. Schepen waar wat mee is, komen op een zwarte lijst. Het bestaan van een dergelijke lijst is al langer bekend in de tankvaart. De halfjaarlijkse inspectie door BP is niet nieuw. Esso doet het ook al en volgens het EBIS (European Barge Inspection Scheme, een tussen oliemaatschappijen afgesproken controlesysteem van tankers) gebeurt dit Vervolg van pagina 1 De indicatieprocedures zijn ook nu al lastig genoeg en de schipper mag straks niet de dupe worden van allerlei doorverwijzingen en bureaucratie.’ Het gaat om enkele tientallen gevallen per jaar waarbij hulp of voorzieningen worden gevraagd buiten het eigen domicilie, volgens de ervaringen van AMVV Steunpunt Binnenvaart en de Helpdesk van het KSCC. Omdat het maar om kleine aantallen gaat, kunnen de betrokken gemeenten die kosten gewoon dragen als waren de schippers inwoners. ‘Als dat niet lukt, kunnen die gemeenten de rekeningen rechtstreeks neerleggen bij de uitvoerende instantie of het ministerie,’ vindt Van de Velde. ‘Desnoods kan als tussenstation gebruik worden gemaakt van de negen centrumgemeentes voor de binnenvaart, zoals we sowieso al eens per jaar. In De Telegraaf vorige week donderdag reageerde secretaris Jan Vogelaar van het CBRB: ‘Het is uiteindelijk toch de overheid die de spelregels bepaalt. Een omschakeling van enkel- naar dubbelwandig moet in het belang van de sector geleidelijk plaatsvinden. Dat BP zelf bepaalt alleen nog dubbelwandig te willen varen, is een recht dat niemand haar kan ontzeggen.’ Jan Vogelaar herhaalt zijn eerdere pleidooi voor enkelwandige tankers met de opmerking dat de afgelopen decennia geen noemenswaardige ongelukken hebben plaatsgevonden met enkelwandige tankers. Leo van Laak zegt in datzelfde artikel in De Telegraaf als voorzitter van de Vereniging Internationale Tankvaartbevrachters (VITB) dat er ook meer voor het vervoer in dubbelwandige tankers zou moeten worden betaald. ‘Wij dienen allemaal hetzelfde veiligheidsdoel, maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Dat is niet erg zolang de oliemaatschappijen die maar betalen.’ Hij verwacht dat andere oliemaatschappijen het voorbeeld van BP zullen volgen. Volgens de website www.vaart.nl is de nieuwe standaard van BP ‘een binnenvaartversie worden van de zeevaartstandaard ISGOTT, International Safety Guide for Oil Tankers & Terminals’. Het bericht op de website verwijst vervolgens die kennen bij de uitvoering van het Besluit Bijstand Zelfstandigen. Die ambtenaren zijn goed bekend met de sector.’ Directeur Kees van de naar een voorval eerder dit jaar: ‘Schippers/eigenaren van enkelwandige tankers reageerden in april dit jaar ontstemd op het besluit van BP Amsterdam om geen gebruik meer te maken van de diensten van de Duitse tanker Greimerath (1087 ton, enkelwandig, bouwjaar 1956), ‘due to age and visual aspects’. Het schip is EBIS-gekeurd en heeft klasse tot 2007. In oktober werd de tanker eveneens geweigerd bij Nerefco, de raffinaderij in de Europoort waarvan BP mede-eigenaar is. De marktingreep van BP was voor de Centrale Commissie voor de Rijnvaart aanleiding op 7 juni dit jaar in Straatsburg een rondetafelconferentie over de ontwikkelingen in de tankvaart te beleggen.’ Een voorgenomen aanpassing van het ADNR als gevolg van de Europese Kaderrichtlijn Water (KRW) zou volgens Roelof Weekhout van de Inspectie Verkeer en Waterstaat betekenen dat op den duur tachtig tot negentig procent van de gevaarlijke stoffen in de tankvaart dubbelwandig moet worden vervoerd. De ADNR-aanpassing zou in moeten gaan in 2009 en effectief worden na een overgangstermijn. Dat zal volgens Weekhout betekenen, dat gasolie en benzine in de toekomst dubbelwandig worden vervoerd. Bij BP begint die toekomst dus uiterlijk in 2010. Kostenverrekening Wmo AWBZ Iedereen die in Nederland woont en werkt, betaalt middels zijn loon AWBZ-premie. De Wmo-premie wordt straks ingehouden via de Belastingdienst. Zelfstandigen betalen nu al 12,55 procent van hun belastbaar inkomen, tot een maximum belastbaar inkomen van 30.000 euro. Burg van Maatschappelijke Ondersteuning van VWS heeft toegezegd de binnenvaart op korte termijn uitsluitsel te willen geven. Te Koop: Halfvrijstaand woonhuis centraal gelegen in Maasbracht, ruime woonk. met open keuken, ruime berging, 3 slaapk, badk. onderh.vr.tuin. Inl. 06-2000 3183 TE HUUR: Merwekade 98 te Dordrecht. Gestoffeerd sfeervol vierkamer appartement met garage en berging. Met panoramisch uitzicht op het meest bevaren rivierenpunt van Europa. Ind: woonk, keuken, badk, 3 slk, balkon. Huurprijs € 1285,00 p.mnd. Telefoon: 078-6130300 Gevraagd Volmatroos en twee leerlingmatrozen (NL) op m.t.s. Majestic 14 dgn op/14 dgn af. Loon n.o.t.k. Tel. 06-53976356 / 0049-1716065931 TE KOOP: 5 DECEMBER 2006 Van T.v.d. Boogaartstraat 20a, 4251 EN Werkendam Postbus 199 4250 DD Werkendam Tel.: 0183-505588 Fax.: 0183-504644 Mob.: 06-53 186642 E-mail: cornetshipping@planet.nl Mbs ANTONIA 1027 ton, 625 m3 Bwj. 2001, afm. 70 x 7.45 x 3.20/3.23 Motor Cummins, bwj. 2001, 640 pk Boegschroef Van Tiem 320 pk DAF ADNR overdruk autokraan 15 meter Airco Eventueel inruil bespreekbaar Ruime financieringsmogelijkheden AUtoBANDenWIELenPROBLEEM ??? Dan kent u BANDje VERSTANDje niet. 24u service, afspraak 0180 619411 Barendrecht nabij Heinenoordtunnel. ALLE merken, Winter, scOOter, Smart TE KOOP, Motortjalk, 27.82x4.75x0.95 mtr, b.j. 1915, Ford 120 pk. Vraagprijs € 49.500,- BTW betaald, inruil mogelijk. TE KOOP, Kempenaar, 50.92x6.63x2.51 mtr, b.j. 1958, Scania 500 pk, stalen laadvloer, alu luikenkap, kopschroef, 2x gen. etc. Vraagprijs € 69.500,- BTW betaald, inruil mogelijk. www.jachtbemiddeling-demaas.nl +31 (0)628-833992 Te Koop: INL/INFO: NIEUWBOUW CASCO Voor goede prijs - kwaliteit Type Morgenster 86x9.50 80x10,- 110x11.45 135x11.45 Levering mogelijk 2007 / 2008 Nieuwbouw van Russische scheepswerf SWETS SHIPPING AND TRADING ZWIJNDRECHT - HOLLAND +31-78-6209565 - F6200902 M. 0653 118767 Email. shipping@swets-plaza.nl www.shipned.com www.nautischpersoneel.eu Van T.v.d. Boogaartstraat 20a, 4251 EN Werkendam Postbus 199 4250 DD Werkendam Tel.: 0183-505588 Fax.: 0183-504644 Mob.: 06-53 186642 E-mail: cornetshipping@planet.nl TE KOOP: Ms SYNERGY Afm. 105 x 9.50 x 2.72 Bwj. 1970 1913 ton, 2500 m3 Motor Cummins, bwj. 2002, 1300 pk Boegschroef 230 pk Voor- en achterwoning 2005 Eventueel inruil Ruime financieringsmogelijkheden

Binnenvaartkrant