Views
1 year ago

2006-23

  • Text
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Schip
  • November
  • Rotterdam
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Pagina
  • Gevraagd

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 6 7 NOVEMBER 2006 TE KOOP GEVRAAGD een koppellier Tel. 0032(0)3-2351835 email: bollaert@skynet.be GEVRAAGD nette gemotiveerde matroos, liefst niet rokend, lft 18-23 jr op mvs Misando, Internationale vaart, loon en vrije tijd n.o.t.k. Tel. 0049-17449411872 of 06-13128880 GEVRAAGD d.man/l.l.matroos, met dienstboekje, 16-19 jr op mbs Eben-Haezer, varend Zeeland/België Tel. 06-53421590/ 0032-484219216 n.o.z. GEVRAAGD stuurman op mvs Denera, met ervaring op Rijn- en Binnenvaart i.b.v. dienstboekje, vaarsysteem 4 wk op/4 wk af, loon vlgns CAO binnenvaart. Voor meer informatie kunt u bellen naar: 06-22424148 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Challenger 1 x lichtm. i.b.v. dienstb. min. 2jr vaart, curs. matr., loon vlgns CAO binnenvrt, vaar/verlof in overleg. Tel.: 015-2563764 GEVRAAGD deksman of (l.l.)matroos voor mbs Vectura, vaargebied Zuid-West Nederland. Tel. 06-22507175 of 0032-478980609 GEVRAAGD l.l.matroos/matroos op ms Prelude, 2900t. Zondag wordt niet gevaren. Tel. 06-53596213/ 0049-1739349427 TE KOOP K & R NA 25 boegschroefdimo jet pompen. Geheel gereviseerd en inwendig voorzien van BELZONA coating. Tevens inkoop van uw oude NA 25 pomp. Geluk Vlissingen BV, www.belzonageluk.nl Tel: 0118-470995 Te koop: SLEEPBOOT geschikt voor recreatie - geheel zeer goed onderhouden Afm. 19.56 x 4.05 x 1.85 m. 240 PK - S.I. aug. 2008 tel. 010 - 4671204 tijdelijk e 4, 95 p.t. 50 x 50 cm Utrechtseweg 4, RENSWOUDE 1000 m www.vanheugten.nl Tel: 0318-571225 piet@vanheugten.com Wollen e 9, 95 per tegel 50x50 cm Bouclé e 2, 80 per tegel 50x50 cm Trans River Line B.V. Vraagt voor haar passagiersschepen die varen over de Rijn, Moezel en door Nederland: - kapitein - stuurman - matroos Sollicitaties: Trans River Line B.V. Laan van Vredenoord 33 2289 DA Rijswijk info@transriverline.nl www.transriverline.nl A. de Groot Olietransport is op zoek naar een gemotiveerde Schipper die in bezit is van de benodigde papieren. Vaarsysteem week op/ week af, Binnenlandse vaart. Voor verdere informatie: Dhr. A. de Groot Tel: 0514-681433 SCHEEPSBEVRACHTINGEN, LOGISTIEK EN HANDEL IN GRANULATEN - Zand 0/1 - Metselzand 0/2 - Betonzand 0/4 - Sportveldenzand - Drainagezand - Scheldezand - Ophoogzand - Grind - Kleurmineralen - Gneis - Wegenbouwmaterialen Altijd op zoek naar schepen Bel voor meer info met Dick Pols of Willem Schikhof Ketelweg 33c - 3356 LD Papendrecht Postbus 121 - 3350 AC Papendrecht Tel. 078-6410509 – Fax 078-6412455 www.granumix.nl Gezocht Kapitein in bezit van vaarbewijs, ADNR, radar- en Rijnpatent, voor tanker 1100 ton. Ingeschreven in Luxemburg. Volledig in orde voor pensioen en ziektekas. Werktijden en loon overeen te komen. Tel. 0032-498178471 GEVRAAGD OP CONTAINERSCHIP “LEYLA” STUURMAN/ KAPITEIN I.B.V. RIJNPATENT, RADARPATENT, A.D.N.R. VAARTRAJECT ANTWERPEN - ROTTERDAM - BASEL 10 DAGEN OP / 10 DAGEN AF NEDERLANDSE CONDITIES SALARIS N.O.T.K. VOOR INLICHTING: T. MULLER 06-22510439 Scheepvaartbedrijf Leyla vof Frans Halsweg 11 7004 AA Doetinchem SOMTRANS NV Albertkanaalbaan 9 B-2110 WIJNEGEM Tel: 0032-(0) 3-355.16.88 Gevraagd: • Kapitein Rijnpatent min. Mannheim - Radar ADNR/ C-certificaat pluspunt • Stuurman met patent Gevraagd Volmatroos en twee leerlingmatrozen (NL) op m.t.s. Majestic 14 dgn op/14 dgn af. Loon n.o.t.k. Tel. 06-53976356 / 0049-1716065931 SCHIPPER OP EEN DRIJVENDE BOK FUNCTIE: • Je draagt zorg voor een juiste bediening van de toegewezen bok • Je bent verantwoordelijk voor het beheer en de juiste omgang m.b.t. begeleidingsdocumentatie • Je waakt over de belangen van de rechthebbenden op de aan boord zijnde zaken en neemt maatregelen indien nodig • Indien noodzakelijk ben je bevoegd ter behartiging van deze belangen rechtshandelingen te verrichten FUNCTIE-EISEN: • Beroepsonderwijs op minimaal LBO-niveau • In het bezit van een binnenvaartdiploma of groot vaarbewijs • Certificaat Marifonie • Ervaring met het hijswerk en het stellen van een vaartuig met behulp van ankers • VCA-Vol • Beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift en kennis van de Engelse taal • Goede lichamelijke conditie HULPSCHIPPERS OP EEN DRIJVENDE BOK FUNCTIE: Je verricht verschillende werkzaamheden op bokken / vaartuigen zoals: • Het aanmeren van schepen en bokken • Bediening van ankers en lieren • Laden en lossen • Openen en sluiten van ruimen • Onderhoudswerkzaamheden aan het vaartuig • Onderhoud van draden, stroppen, lieren en reddingsmiddelen • Schoonmaakwerkzaamheden zowel boven- als onderdeks • Je draagt zorg voor een juiste bediening van de aan jou toegewezen taken FUNCTIE-EISEN: • Beroepsonderwijs op LBO-niveau • VCA- Basisveiligheid • Mondelinge beheersing van de Nederlandse taal • Veiligheidsvoorschriften kunnen lezen en begrijpen • Goede lichamelijke conditie De beste stuurlui "wonen" aan wal.. neem daarom nu contact op met Hendricks Vastgoed BV voor de aan- of verkoop van uw woning. WIE ZIJN WIJ? Bonn & Mees is de oudste exploitant van drijvende bokken in Rotterdam. Met een vloot van drie zeegaande drijvende bokken wordt er gerichte service aangeboden. Bonn & Mees heeft een leidende positie in de haven van Rotterdam, maar ook daarbuiten. WAT BIEDEN WIJ? Aantrekkelijk salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Werkkring vol afwisseling en uitdagingen. Zelfstandige functie binnen een dynamisch, groeiend en stimulerend bedrijf. Enthousiaste, jonge collega’s om mee samen te werken. CONTRACT Het betreft een full-time dienstverband voor bepaalde tijd. Bij gebleken geschiktheid behoort een contract voor onbepaalde tijd tot de mogelijkheden. BEN JIJ DEGENE DIE WE ZOEKEN? E-mail dan je gemotiveerde sollicitatie en een recent CV binnen 2 weken naar: sollicitatie@bonn-mees.com Of stuur je sollicitatie naar: Bonn & Mees Drijvende Bokken B.V. t.a.v. mw. J. Leenheer Sluisjesdijk 123 3087 AE Rotterdam Voor meer informatie over Bonn & Mees kijk op www.bonn-mees.nl Als enige gespecialiseerd in vastgoed voor scheepvaartondernemers. Neem voor meer informatie over binnen- en buitenland een kijkje op onze site. www.huizinga-snijder.nl

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 7 7 NOVEMBER 2006 Moderne beelden van de binnenvaart Promotie van de binnenvaart is in deze tijd van internet en snelle communicatie vooral een zaak van de juiste beelden kiezen. Het BVB haakte op deze moderne trends snel en adequaat in. Door een nieuwe beeldcreatie en door een volledige restyling en vernieuwde opzet van de website. Beeldcreatie Het zelfzuigende zandschip Giessenmond is het onderwerp van de nieuwste beeldcreatie die momenteel bij de drukker ligt. Op de poster staat: ‘Hier vaart een volautomatisch zelfzuigend zandschip om de Bouw van grondstoffen te voorzien en de vaarwegen op diepte te houden.’ Met als subtitel: ‘Deze zandzuiger combineert efficiënte zand- en grindwinning met optimaal transport.’ Sponsor van deze productie is Mijnster zand- en grinthandel uit Gorinchem. De Giessenmond is alweer de twaalfde beeldcreatie van schepen met een doorkijkje in de activiteiten aan boord. Gezamenlijk bieden ze een mooi doorkijkje van de moderne binnenvaartvloot. De posters van de overigens prachtig vormgegeven Giessenmond zijn vanaf medio november Bureau Voorlichting Binnenvaart Postbus 23005 3001 KA Rotterdam Tel: +31 (0)10 - 4129151 Fax: +31 (0)10 - 4330918 Email: evo@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Voortouw Nieuws van het BVB verkrijgbaar bij het BVB. De website www.inlandshipping.com is volledig nieuw opgezet en wordt binnenkort gelanceerd. Niet dat de bestaande website niet goed zou zijn, maar het BVB is toe aan een nieuwe (alweer de derde) generatie presentaties via internet. De binnenvaart kan en mag natuurlijk niet achterblijven bij de laatste ontwikkelingen. De nieuwe website is vervaardigd op basis van gedegen onderzoek naar de doelgroepen die moeten worden bereikt. Uiteraard is de ‘veelzijdige binnenvaart’ in het algemeen in beeld gebracht, de infrastructuur met de hoofdvaarwegen en de haarvaten van het fijnmazige netwerk van vaarwegen. Alle geactualiseerde feiten en cijfers in het verkeer en vervoer in Nederland en Europa, de innovatieve krachten en het milieu. Er is ook aandacht voor de beeldcreaties en over het algemeen straalt deze nieuwe aanpak vooral een frisse kijk op de binnenvaart uit. Uiteraard zijn er ook de regelmatig bijgewerkte sailing lists te vinden op de nieuwe site en kunnen de feiten en cijfers van de binnenvaart worden gedownload door alle geïnteresseerden. De nieuwe beeldcreatie van de Giessenmond. (illustratie Bureau Voorlichting Binnenvaart en Idetif Beeldcreatie). Bezoekadres: Rijn- en Binnenvaarthuis Vasteland 12e 3011 BL Rotterdam Bezoek het BVB ook op het Internet: www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Waar varen we langs? Deze rubriek is vooral bestemd voor hen die varen of in het verleden veelvuldig op de Europese vaarwegen te vinden waren. Bij Land Inzicht gaat het er namelijk om de plek op de bijgaande foto te herkennen. De foto is gemaakt ergens op een vaarweg. Het gefotografeerde object staat op, maakt deel uit van of is de oever van deze vaarweg. Wat wij willen is dat de lezer van de Binnenvaartkrant ons vertelt waar deze foto gemaakt is. Dit inzicht van het land dat u als opvarende van een binnenschip passeert kan u een vlag van de Binnenvaartkrant opleveren. Stuur een kaartje met de juiste locatie (vaarweg ...ter hoogte van...) op aan de redactie van deze krant: De Binnenvaartkrant betr: Land Inzicht Postbus 24202 3007 DE Rotterdam Of stop de oplossing in de bus op de Prins Hendrikkade 12e op het Rotterdamse Noordereiland. Uw inzending moet uiterlijk 15 november 2006 in ons bezit zijn. De gefotografeerde locatie van de vorige krant was: SPOORBRUG ZUIDHORN RICHTING GAARKEUKEN De winnaar is: Naam: J.M. van Schaik Plaatsnaam: Gent Scheepsnaam: Flor en Ferdinand Zie ook onze internetsite www.binnenvaartkrant.nl voor Land Inzicht prijsvraag. Internaat Prinsenvaart denkt over nieuwbouw In het schippersinternaat Prinsenvaart in Maasbracht wonen 68 kinderen. Dat waren er in 2000 nog negentig. En het aantal kinderen blijft teruglopen, verwacht directeur Lidy van der Goot-Wilms: ‘Er komen in de binnenvaart steeds grotere schepen, met meer personeel daarop. Moeders kunnen daardoor vaker aan wal blijven.’ Door het teruglopende kindertal staan momenteel op het terrein van de Prinsenvaart enkele woningen leeg. Ook het hoofdgebouw wordt slechts ten dele benut. De ongebruikte gebouwen drukken wél op de exploitatie omdat de bijdrage van het ministerie is gebaseerd op het aantal kinderen. Het huidige gebouw is veel te groot en bovendien toe aan een opknapbeurt. Volgens Van der Goot-Wilms doet de noodzaak van nieuwbouw zich daardoor steeds sterker voelen. Twee opties heeft zij: sloop van het bestaande gebouw, gevolgd door een kleinere nieuwbouw op hetzelfde terrein of nieuwbouw bij de brede school aan de Kruisweg. Bij de brede school komt ook het Kinderdienstencentrum van het Pedagogisch Sociaal Werk (PSW), een dagopvang van kinderen met een verstandelijke handicap. Nieuwbouw bij de brede school heeft facilitaire voordelen. Het internaat en de brede school zouden de recreatieruimten en de keuken kunnen delen met het PSW. Die keuken zou ook maaltijden kunnen leveren aan de buitenschoolse opvang, waar schoolkinderen tot half zeven ’s avonds worden opgevangen. Voor de nieuwbouw moet de Donderdag 9 november wordt tijdens het Maritime Awards Gala de winnaar van de door HME toegekende Maritime Innovation Award 2006 bekend gemaakt. Staatssecretaris Karien van Gennip van Economische Zaken reikt die avond de prijs uit. Tijdens het gala in Fort Voordorp in Groenekan worden ook de winnaars van de KNVTS-Schip van het Jaar Prijs en de VNSI-Timmersprijs bekend gemaakt. Het is de eerste keer dat de drie grote innovatieprijzen voor de Nederlandse maritieme industrie samen op een gala aan bod komen. Er zijn drie genomineerde inzendingen voor de Maritime Innovation Award. De Promac Aquaset-s van Promac is een installatie waarmee drinkwater geproduceerd kan worden aan boord van binnenvaartschepen. De installatie kan zoet, brak en zout water verwerken. Voor de Vosta T-cutter heeft Prinsenvaart wel op zoek naar externe financiers. Als het internaat voor nieuwbouw bij de brede school kiest, wordt daarmee extra geld ingebracht voor de noodzakelijke grondaankoop. Dat heeft de gemeente Maasbracht hard nodig. Het beschikbare budget voor de bouw van de brede school is tot nu toe ontoereikend. De raad buigt zich 14 december over deze kwestie. Als het voorstel voor een brede school afketst, gaat Van der Goot-Wilms zich beraden op nieuwbouw op de huidige plek van Prinsenvaart. Voorwaarde voor de nieuwbouw – of die nu bij de brede school komt of op de huidige locatie – is dat de woningen zodanig worden gebouwd dat ze in de toekomst gemakkelijk kunnen worden afgestoten naar de reguliere woningmarkt als het aantal bewoners verder daalt. Prijzenregen tijdens Maritime Awards Gala Vosta LMG voor de baggerij een nieuw systeem van snijtanden, locking en adapters ontwikkeld, waarbij de tandwisseltijd drastisch afneemt, de veiligheid voor de bemanning sterk wordt verbeterd en kosten worden verlaagd. De EPS Thruster van Van der Velden Marine Systems is een boegschroef van kunststof. Hij heeft geen centrale as, maar een in de ring geïntegreerde elektromotor. (advertenties) (advertenties) NU OOK DISTRIBUTOR ‘’ ‘’ WARTSILA-DEUTZ MARINE BINNENVAART MOET NET ZO SCHOON ALS HET WEGVERVOER? www.hoogendijksliedrecht.nl ✆ +31(0)184 49 30 30

De Binnenvaartkrant