Views
1 year ago

2006-23

  • Text
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Schip
  • November
  • Rotterdam
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Pagina
  • Gevraagd

STEEN'93 DE

STEEN'93 DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 4 7 NOVEMBER 2006 FAMILIEBERICHTEN PERSONEEL GEVRAAGD [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost € 0,73 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een Familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden Familieberichten alleen geplaatst als verifi catie van de afzender mogelijk is. Mede namens de familie dank ik u van harte voor de betoonde belangstelling en het medeleven na het overlijden van mijn lieve zorgzame vrouw en onze zorgzame moeder Dora van Asperen-van der Veen de vele bewijzen van medeleven hebben ons veel troost en steun gegeven. Titus van Asperen Bart van Asperen Geeske van Asperen en Jacco van der Knaap Zwolle, november 2006 O OOSSE Maritiem b.v. TOS zoekt: Stuurlieden en (Vol)Matrozen Lauwers 40 3332 TB Zwijndrecht Bemiddeling in aan-en verkoop van schepen Tel. 078-6191040 Fax 078-6193508 Autotel. 06 - 53104705 W.F.H. Molegraaf Tel. 078-6399357 - Fax 078-6399358 Autotel. 06-53136771 TE KOOP NIEUWBOUW CASCO afm. 135x11.45x4.25m NIEUWBOUW CASCO afm. 110x11.45x3.65m NIEUWBOUW VOORSCHIP VRACHTSCHIP afm. 70.5x9.50x3.00m MVS 2272 ton, bj. 1959/1973, afm.110x11x2.83m 1200 pk MAK rev 2001, schuifluiken, kopschroef MVS 1859 ton, bj.1974,afm.95x9.50x2.89m 1250 pk Cummins, bj 1995, containerstuurhut, alu. luiken, kopschroef MVS 1742 ton, bj 1972, afm.85x9.50x3.13m 1160 pk SKL, alu luiken, kopschroef MVS 1122 ton, bj.1972, afm.80x8.20x2.63m 600 pk MWM, alu.luiken, kopschroef MVS 1121 ton, bj.1955,afm.80x8.20x2.52m 830 pk MWM/Deutz bj.2000 alu.schuifluiken, kopschroef Duwbak 2322 ton, b.j 1979, afm. 76.5x11.40x3.47m woning op achterschip, Verhaar boegschroef 260 pk Duwboot, bj.1954, afm. 27x5.90x2.32m 800 pk Cat bj.1997, woning: kamer, keuken 5 x slaapkamer, 2 x douche Bij diverse schepen inruil mogelijk. Meerdere schepen op aanvraag in ons bestand aanwezig. Tevens hebben wij mogelijkheden voor jonge ondernemers om met relatief weinig eigen middelen een recent schip te kopen. Heren schippers, Noord-Brabant zou wegens uitbreiding van haar ladingpakket U graag willen verwelkomen als huur- of regieschip. Belt U eens vrijblijvend naar 0180 484041 of 484046. GEZOCHT: Een startende ondernemer voor een tanker (N-gesloten, enkelwandig) met de afmetingen 85m x 9.50m Met vast contract, technische begeleiding en ondersteuning in het personeelsmanagement. Ben je in het bezit van de juiste papieren en ondernemersmentaliteit neem dan contact met ons op Voor meer informatie: Velsenstraat 10d 4251 LJ Werkendam tel:0183-501321 mobiel: 06-53383945 e-mail: vantilborgmaritiem@xs4all.nl Werfkade 33 2987 RH Ridderkerk Tel.: 0180-463606 Fax: 0180-463540 Mob.: 06-55 77 22 38 Beëdigd scheepsmakelaar voor Rijn- en Binnenvaart TE KOOP AANGEBODEN: Bemiddeling bij aan- en verkoop van schepen en financieringen M/s Tiamo. 912 ton., bwj 1957. afm. 74.00 x 7.55 x 2.51 mtr. 1325 CUB, 2 ruimen, alu WW luiken met wagen, Azobe BD, 730 Pk GM revisie sept 2006. Kopschroef 193 Pk van Tiem, 3 x 220/ 380 volt, complete navigatie App., autokraan 13 mtr, goede woning met 2 slpkmrs met airco. Dit is een zeer compleet schip en wordt geleverd met nieuw SI. Het vlak is nieuw van 2001. VRAAGPRIJS € 300.000,- inruil ander schip bespreekbaar. BEL VOOR NADERE INFO. Verder bieden wij te koop aan 2 STUKS PASSAGIERSSCHEPEN. MPS "Moezelstar" 76 pass, afm. 64.00 x 7.00 x 1.50 mtr. VRAAGPRIJS € 700.000,- MPS "Fortuna" 96 pass, afm. 66.00 x 8.90 x 1.33 mtr. VRAAGPRIJS € 700.000,- Voor nadere informatie kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen. TE KOOP GEVRAAGD: m/s afm. 85 x 9,50 mtr, bwj na 1980 voor een van onze cliënten. Verder te koop gevraagd schepen van alle tonnages en bouwjaren. Stuurlieden met patent (Vol)Matrozen: • in bezit van dienstboek • (inter)nationale binnenvaart dé maritieme vacaturesite www.tos.nl Interesse? Bel ons of bezoek onze website voor vacatures in de zeevaart, binnenvaart, bagger of voor walbanen TOS ROTTERDAM • WESTERKADE 7a 3016 CL ROTTERDAM • TEL. 010 - 436 62 93 TOS VLISSINGEN • BOULEVARD BANKERT 308 4382 AC VLISSINGEN • TEL. 0118 - 44 09 11 Gevraagd nette Kapitein op kvb drogelading in bezit van Rijnpatent minimaal tot Mannheim, ADNR, radar, vrije tijd 14/14 of in overleg. Tel.nr: 078-6196482 of email: info@daribv.nl Vopak Barging Europe BV is voor haar moderne binnenvaartvloot van chemicaliëntankers per direct op zoek naar: Matrozen die in het bezit zijn van een dienstboekje met de aantekening “internationaal matroos”. en Stuurlieden Die in het bezit zijn van het Grootvaarbewijs en/of het Rijnpatent. Ervaring op chemicaliënschepen is een pré, evenals het bezit van een ADNR Basis- c.q. Chemie certificaat. Snelle doorgroei naar een hogere rang behoort tot de mogelijkheden. Wij bieden: goede beloning en secundaire arbeidsvoorwaarden vrije tijdsregeling week op/week af Sollicitaties kunt u richten aan: Vopak Barging Europe BV T.a.v Fleet Management - Crewing Wieldrechtseweg 50 3316 BG Dordrecht Tel: 078 - 6528564 E-mail: barry.pennock@vopak.com www.huizinga-snijder.nl

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 5 Laag water jaagt prijzen op Het zijn slechte tijden voor de bevrachters die lading hebben overgenomen en tegen contractprijzen werken. Laag water (Kaub stond maandagmorgen op 114 centimeter) in combinatie met flink ladingaanbod jaagt de prijzen omhoog. Momenteel is het hachelijk om vrachtprijzen te noemen. Voor Duisburg bijvoorbeeld wordt 4,5 euro per ton betaald maar kleinere restpartijen wordt rustig zes euro voor betaald. Naar de Boven-Rijn gaan in de droge lading partijen weg voor dertien euro per ton. Het wachten voor bevrachters is in principe op vrije verhandeling als het water verder zakt, maar dan moet het bij Kaub onder de tachtig centimeter komen, en voor het veevoeder zelfs op vijftig. Overigens is dat een situatie die de Donau al een maand kent vanwege het lage water op de bovenrivier. Index Woensdag 25 oktober, na een week met 132 geregistreerde vrachtmeldingen, sloot de VAART!Vrachtindex 1,6 punt lager dan de vorige week op 112,5. Over de laatste zeven dagen steeg de index met 0,3 punt naar 111,6. De vrachttendens blijft dalend. De gemiddeld betaalde gasolieprijs steeg iets. Gasolie was 25 oktober met 392,66 euro Interfeeder Container Lines uit Dordrecht is overgenomen door Contargo Trimodal uit Ludwigshafen. Dat is de containertransportdivisie van Rhenus Logistics, waartoe ook Combined Container Services (CCS) behoort. Interfeeder is terugwerkend per 1 oktober in handen van de Duitsers gekomen. Door Harry de Wilt gemiddeld 1,70 euro per kuub duurder dan een week eerder; het prijsniveau ligt daarmee nog 90,9 procent boven dat van begin 2004. Over de week ging gemiddeld 16,0 procent (-2,1 procentpunten) van de bruto-vracht op aan brandstof, in de opvaart was dat 22,9 procent (+0,1 procentpunt). De beladingsgraad nam over de week toe met 2,7 procentpunten naar gemiddeld 86,9 procent. De gemiddelde bruto-opbrengst per ton per dag bleef over de week gelijk op 0,96 euro. De opbrengsttendens is desondanks dalend. In de droge lading sloot de vrachtindex over 30 dagen 2,3 punten lager op 105,4, de weekindex zakte met 2,7 punten naar 100,4. De belangrijke deelindex voor het opvarige werk (31 procent van alle vrachtmeldingen deze week) zakte met 4,2 punten naar indexwaarde 98,1, over de week was er een verlies met 8,4 punten naar 89,4. De weekindex voor de afvaart steeg met 3,4 punten naar 84,6. Het Wechselverkehr over zeven dagen nam fo De kolenindex sloot over 30 dagen 4,7 punten lager op 85,4 en over de week 6,3 punten hoger op 85,2. De index voor zand en grind van de Rijn steeg over zeven dagen met 1,7 punt naar 87,4. De containerindex laat over 30 dagen een daling zien met 4,0 punten naar 54,1, over de week nam de index 0,6 punt toe naar 49. Voor de kleinste tonnageklasse met schepen tot 700 ton kwam de weekindex 17,8 punten hoger uit op 179,1, in de klasse 700-1500 ton was er een afname met 0,1 punt naar 108,4, in de klasse 1500-2500 ton zakte de weekindex 1,2 punt naar 80,2 en in de klasse boven de 2500 ton was er een winst met 6 punten naar 85,6. De ‘Moezel/Saar Monitor’ geeft over 30 dagen een statistische kans van 61,7 procent (-16,1 procentpunten) op retourreizen aan, over de week nam de retourkans 24,7 procentpunten af naar 36,8 procent. Minder schepen komen er geladen uit. De leegvaartindex van de droge ladingvloot nam tijdens de week af: schepen voeren gemiddeld 18,8 procent (+0,8 procent) van het totale reistraject leeg naar de laadplaats. Het aantal lege (vaar)dagen voorafgaand aan de volgende reis nam af met 0,19 naar 0,75 dag gemiddeld. De week tot en met 25 oktober telde bij VAART!Vrachtindicator 18 ‘topreizen’, 14 procent van de geregistreerde meldingen. Dat zijn reizen die het gemiddelde op drie criteria overtroffen: ladingtrajectcategorie, tonnageklasse en opbrengst per ton per dag. Tien van de betere reizen waren: zand van Harlingen naar Sneek voor 1,50 euro, stenen van Linz (Rijn) naar Rees voor 5,43 euro, Contargo neemt Interfeeder over Afsluiting reünie Meerpaal Verkopers zijn de Franse binnenvaartonderneming Touax, met 71 procent, Interfeederdirecteur Peter Verhorst (5 procent), plus twee Nederlandse investeerders. Interfeeder houdt zich bezig met transport van containers tussen Antwerpen en Rotterdam en tussen beide zeehavens en de Boven-Rijn en heeft vier eigen schepen: de Camaro 1 tot en met 4. Twee motorschepen en twee zelfvarende bakken. Het bedrijf is in 1993 opgericht en nam in 1997 de binnenvaartactiviteiten van Dubbelman over. Het totale vervoersvolume op beide trades zou ruim 100.000 TEU bedragen. Naar verluidt gaan directeur Verhorst en de zeven medewerkers mee over naar de nieuwe moedermaatschappij en blijft Interfeeder in Dordrecht gevestigd met ‘Contargo’ voor of achter zijn naam. Bij het vervoer tussen Antwerpen en Rotterdam - het zogeheten ARA-feederen, of port equalisation - wordt samengewerkt met marktleider Van Uden Barging. Daarbij opereert Interfeeder met chartertonnage en co-loading. De dienst op de Boven-Rijn (ruwweg alle havens vanaf Karlsruhe tot en met Basel) wordt uitgevoerd in samenwerking met Alcotrans Container Line. Aanloophavens zijn Wörth, Straatsburg, Ottmarsheim, Weil, Basel en Birsfelden. De twee partners vormen op deze trade het restant van de Oberrheinische Fahrgemeinschaft JA! kolen van Rotterdam EMO naar Würzburg voor 10,50 euro, grind van Rijn km 800 naar Lochem voor 3 euro, kolen van Vlaardingen naar Lünen voor 4,90 euro, raapschroot van Mannheim naar Deventer voor 9,38 euro, split van Bendorf naar Veghel voor 6,40 euro, kolen van Rotterdam naar Neckargartach voor (OFG), waar vorig jaar Rhinecontainer uit vertrok. Die opereert nu samen met Haeger & Schmidt als Upper Rhine Container Alliance (URCA). Contargo is via dochtermaatschappij Basler Marine Terminal (BMT) reeds actief op de Boven-Rijn. Dat gebeurt als partners in het Penta consortium, met als overige leden DCL, SRN/Natural (Danser), Conteba/Swiss Terminals en CFNR. De OFG loopt drie Contargoterminals (voormalig Unikai) aan, namelijk in Wörth, Straatsburg en Ottmarsheim. Contargo heeft weliswaar ook 7 NOVEMBER 2006 van Penta overslag in Wörth, maar niet op zijn twee terminals van Unikai France. Er wordt namelijk al bij de eigen stuwadoor van Penta-partner CFNR in Straatsburg gestuwadoord. De onderbezetting van zijn twee Franse terminals wordt gezien als belangrijkste motief voor de overname van Interfeeder. Om dezelfde reden is er waarschijnlijk weinig reden om Interfeeder in het Penta consortium te integreren. Contargo was vorig jaar met ongeveer 525.000 teu al één van de grootste vervoerders op de Rijn. .. ik wil graag dat 'de Binnenvaartkrant' voor mij blijft schrijven! .. ik word tot wederopzegging en voor ten minste 1 jaar abonnee Verzendadres: (evt.)Bedrijfsnaam: T.a.v. Naam: Adres: Postcode/Plaats: Telefoonnummer: BTW nummer: 11,26 euro, coils van Walsum naar Merzig voor 10,83 euro, zand en grind van km 800 naar Amsterdam voor 3 euro. De VAART!Vrachtindex geeft het gemiddelde van 510 droge lading- en 23 tankvaartreizen over 30 dagen, omgerekend naar vracht per ton per kilometer (tkm), met 1,46 eurocent per tkm als indexwaarde 100. De oktoberindex voor alle lading (dikke zwarte lijn) is stijgend. Een situatie als vorig najaar, met sterke daling van de Rijnwaterstand en een enorme stijging van de vrachten, is vooralsnog niet in zicht. De beladingsgraad (grijze lijn onderin) ligt op een vrij hoog niveau. Vrachtindicator Al meer dan 500 schippers nemen deel aan de VAART!Vrachtindicator. De databank bevat ruim 20.000 reisgegevens. Aanmelden kan via de website www.vaart.nl. (advertenties) Land: Email: Schippersinternaat De Meerpaal viert dit jaar het zestigjarig bestaan. Ter afsluiting van een sliert van feestelijkheden was er op 7 oktober een reünie. Ruim 230 (oud-) medewerkers, ouders en pupillen noteerden hun aanwezigheid in het receptieboek. Het werd vooral een feest van herkenning, waarbij de eindtijd van het samenzijn ruim werd overschreden. De heer Goudriaan was de oudste aanwezige: hij was in 1946 één van de eerste kinderen die op Voor Anker (Rotterdam - Matthenesserlaan 506) woonden. Veel kinderen waren vóór die tijd ondergebracht in pleeggezinnen. In 1970 was de instelling gegroeid tot 250 kinderen en gehuisvest in vijf panden. Afbraak van de gebouwen en achteruitgang van de buurt werden noodzaak om te zien naar andere huisvesting. Daartoe werd in 1977 Stichting De Meerpaal opgericht. Na een meer dan moeizame periode van onderhandelen met het ministerie van Onderwijs en Wetenschappen werd in 1984 eindelijk een nieuw pand in gebruik genomen: internaat De Meerpaal in Capelle aan den IJssel. (Foto De Meerpaal) Vul in en stuur de bon in een open envelop zonder postzegel naar: De Binnenvaartkrant Antwoordnr. 70133 3070 VB Rotterdam * Buitenland op aanvraag * Uw abonnement dient 2 maanden van te voren schriftelijk opgezegd te worden Faktuuradres zelfde als verzendadres Faktuuradres anders, nl.: (evt.)Bedrijfsnaam: T.a.v. Naam: Adres: Postcode/Plaats: Telefoonnummer: BTW nummer: Land: Email: Ik machtig 'de Binnenvaartkrant' de verzendkosten van € 21,50* (incl. 6% btw) automatisch één maal per jaar van mijn rekening af te schrijven (Post)bankrekeningnummer: Tenaamstelling rekeninghouder: U ontvangt binnenkort een faktuur waarop staat genoteerd wanneer het bedrag van uw rekening wordt afgeschreven. Na afschrijving heeft de ondergetekende 30 dagen de mogelijkheid zijn bank of Postbank opdracht te geven het geïncasseerde bedrag terug te boeken. Datum: Hantekening: * Wanneer u gevestigd bent in het buitenland ontvangt u van ons binnenkort een faktuur voor het bedrag van € 62,00 (incl. 6% btw). Per 1 januari 2007 verlagen wij het tarief van het abonnement voor België tot € 21,50 (incl. 6% btw) per jaar.

De Binnenvaartkrant