Views
1 year ago

2006-23

  • Text
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Jaar
  • Schip
  • November
  • Rotterdam
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Pagina
  • Gevraagd

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 14 7 NOVEMBER 2006 Philipp Ebert & Sohne GmbH Schiffswerft ” RUYVEN” Nieuwbouw & Bemiddeling van drijvende materialen Vissersdijk 1a - Postbus 68 - 4250 DB - Werkendam Tel. 0183-505745 Dhr. B. Venema tel. 0653-535060 Fax 0183-505714 Dhr. R. Ruytenberg tel. 0653-157161 Mail: r.ruytenberg@planet.nl Mail: maritime@maritime.nl 2079) M/S Afm.105 x 9.50 x 3,18 M, Bj. 1987. 2157 ton.1460 pk Cat. afgesteld 1300 pk. Bj. 2006, 108 Teu. 2 Ruimen met azobe buikdenning en FK luiken.Boegschroef v.Tiem met 400 pk. 2 x Iveco van 2002 Gen. 30/60 Kva.Compleet net schip. 2607) M/S Afm. 110 x 11.45 x 3.3 m. bj. 1998. 2750 ton.Cat. Type 3516 2030 pk. Boegschroef met 548 pk Cat. Compleet schip. 2605) Ms Afm. 86 x 9,5 x 3,02 mtr. bj. 1972. 1666 ton. 1200 pk Mak. Boegschroef 360 pk Daf. Ballegooy 2 x gen. 60/40 kva. Fk Luiken met hydr. Kar. Nieuwe hut met kolom. 84 teu. Duw certificaat. Net schip. Nieuwbouw Levering 2007 Schiffbau in Tradition seit über 200 Jahren Hirschhornerstraße 63 D-69239 Neckarsteinach Telefoon.: +49(0)6229-92090 TeleFax: +49(0)6229-920930 Email: philebert@aol.com Nieuwbouw - Afbouw - Verbouw - Reparatie Scheepsbouw in Roemenië, Oekraïne en China Hoofdagentschap Scheepswerf Kiliya, Oekraïne Ankerlieren S.C. Tripomet SRL, Galatz Roemeni • Prijsgunstige scheepscasco’s naar de wens van de klant • 15 Jaar ervaring met de bouw van casco’s in Oost-Europa Wij en onze partners hebben tijd en plaats INTERESSE ? Informeer vrijblijvend 110 x 11,45 x 3,5 mtr. Alles nog bespreekbaar. Levering compleet September. 105 x 10 x 3,2 mtr. 1300 pk Cum. 535 pk boegschroef.117 teu. Met FK van Blommeart. Levering compleet mei ZIE ONZE WEBSITE WWW.RUYVEN.ORG - OOST bv Bemiddeling aan- en verkoop van schepen Biesboschhaven Zuid 10-11 • 4251 NM WERKENDAM Telnr. : 0183-50 52 30 • Faxnr. : 0183-50 56 60 J. Versluis tel 0653-685410 J.A. Oost tel 0653-153374 • jan.oost@veka-group.nl www.veka-group.nl MOTORSCHEPEN Ms Vitesse bj. 1972 1743 ton afm. 85 x 9,50 x 3,13 m 1150 PK Skl Ms Royaal bj. 1969 3080 ton afm. 100x12,00x3,52 m 2 x1250 pk DEUTZ bj 2003 inruil mog Ms Margaretha, bj. 1971, 2700 ton, afm. 108x11,00x3,20 m., 2 x 1000 pk Deutz Ms Erine bj. 1980, 2552 ton, afm. 110 x 11,40 x 3,00 m., 2 x 862 pk Mitsubishi Ms Euronavi bj. 1956 1850 ton afm 100x9,50x2,82 m 1380 pk CAT container stuurhut Ms Samudera bj 1956 405 ton afm 47 x 5,05 x 2,50 Cummins 250 pk. Ms Possidi bj. 1958, 1305 ton, afm. 80 x 9.05 x 2.85, 973 pk CAT Ms bj. 1990, 3000 ton, 1600 pk Deutz, afm. 110,00 x 11,45 x 3,50 BEUNSCHEPEN Mbs Cascade bj. 2001, 1045 ton, afm. 70x7,50x3,00 m., 816 pk., 885 cub, 24 Teu Mbs Linsi bj. 1960, 946 ton, afm. 67 x 8,20 x 2,72 m., 2 x 360 pk Volvo Mbs Andante bj. 1980, 1250 ton, afm. 85x8,25x2,85, 675 pk GM TANKERS Dubbelwandige tanker bj 2005 afm 110 x 11,45 x 3,65 m 2000 pk Cat Dubbelwandige tanker bj 2003 afm 110 x 11,45 x 3,65 m 2200 pk Mak Diverse tankers vanaf bouwjaar 2003 Mts Isabel bj. 1974 2000 ton afm 100x9,00x3,20 m 1200 pk MITSUBISHI Op al deze schepen inruil en financiering bespreekbaar Levering 2007 nog mogelijk Helling 110 x 11.45 meter NIEUWBOUWPROGRAMMA Nieuwbouw dubbelwandig midden-voorschip voor tankers 11,45 en 10,50 Nieuwbouw midden-voorschip droge lading 9,50/10,50/11,45 m Nieuwbouw containerschepen 110 x 11,45 m. Nieuwbouw tankers in alle afmetingen Startende ondernemers gevraagd voor diverse tankschepen en droge lading hebben wij financiële mogelijkheden voor u. GEZOCHT stuurman/ 2de kapitein op mcs Linjad 14/7 in bezit van ADNR, radar en vaarbewijs Meerhout Rotterdam. Tel: 0032-476551901 OPGELET DIT IS PAS SERVICE!!! OPGELET! DIT IS PAS SERVICE!!! Groot assortiment bankstellen, eethoeken, eetkamerstoelen, (relax)fauteuils en komplete inrichtingen. in stof en leer GEVRAAGD matroos op nieuwbouwschip dat half november in de vaart komt. Mooie luxe woning aanwezig. Reacties, tel: 06-53921150 Koedijk 4, 7241 CL Lochem E-mail: vofdejonge@wxs.nl Website : shipbuildingservices.nl Nieuwbouw: Tanker type C, enkelschroefs Levering 2008, (L/B/H 110 x 11.40 x 3.60/4.80 mtr). Koppelverband type lichtgewicht, dubbelschroever Levering 2008, (L/B/H 172 x 11.45 x 3.58 mtr). Vrachtschip type lichtgewicht, dubbelschroever Levering 2008, (L/B/H 135 x 11.45 x 3.60 mtr). Voor nieuwbouw neem contact op met : Dhr Reinder de Jonge, Mobiel +31 (0)653 308248 Dhr Gerrit de Jonge, Mobiel +31 (0)653 125543 Kantoor, Tel 0573 250680 Fax 0573 250685 Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V. en Kriesels Scheepsmakelaar werken samen voor ondernemers in de scheepvaart. Zoekt voor bemiddeling: Vrachtschepen, Tankschepen, Duwbakken, Duw- Sleepboten, Pontons. Tevens diverse vacatures in de binnenvaart: Kapitein, Schipper, Stuurman, Matroos. Kijk op website : www.krieselsscheepsmakelaar.nl Te koop : Mts Maracaibo, Type C, L/B/D 135 x 11.45 x 3.50 mtr, bj 2000, 3600 Ton, 4400 m3, Wärtsilä 2326 PK. Mts Isabel, Type N, L/B/D 105 x 9.00 x 3.29 mtr, bj 1973, 2204 Ton, Mitsubishi 1280 PK bj 2001. Mts Glamona, Type N, L/B/D 83 x 7.02 x 2.60 mtr, bj 1958, 1050 Ton, Caterpillar 600 PK, evt vast werk. Duwboot Amazone, L/B/D 16.24 x 8.04 x 1.92 mtr, bj 1980, 35 Ton, 2 x Caterpillar 600 PK. KvB Pride of Faial & Pride of Faial II, 2834/2415 Ton L/B/D 95.32/76.36 x 11.45 x 3.56 mtr, bj 2005, max. teu’s 172/160 4 lagen, 2 x Caterpillar 1379 PK. Ms Micanto, L/B/D 80 x 9.00 x 2.70 mtr, bj 1973, 1273 Ton, MTU 1197 PK bj 2005. Tevens aanbod van diverse vracht- en tankschepen die in de stille verkoop zijn. Dringend gevraagd voor diverse relaties: vrachtschepen en tankschepen Type N of C L/B 86 x 9.50 en 110 x 11.40 Tevens ook te koop gevraagd duwbakken. Allen in goede staat verkerend. Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met: René Kriesels, Mobiel: +31 (0)612 890610 Tel/Fax: +31 (0)10 5016585 Email: rene@krieselsscheepsmakelaar.nl Voor al uw kwaliteitsmeubelen! Wij bezorgen bij u aan boord, tot in de kajuit, uitgepakt, indien nodig gemonteerd en overtollig materiaal nemen wij weer mee. Service staat bij ons hoog in het vaandel. Keukenboulevard Cornelisland Pesetastraat 42 - 44, 2991 XT Barendrecht Tel.: 010 - 292 01 03, www.mundo-meubelen.nl GEVRAAGD stel op modern koppelverband, patent tot Mannheim, met vrije tijd regeling, salaris n.o.t.k., vrije kost en inwoning. Tel: 06-53153374 Wij kunnen u, desgewenst, dokumentatie toesturen. OPENINGSTIJDEN: Din. t/m don. 10.00 - 17.30 uur Vrij. 10.00 - 21.00 uur Zat. 10.00 - 17.00 uur Zondag en maandag altijd gesloten GEVRAAGD matroos op mvs Con Amore, vaargebied nederland en Belgie, weekend vrij. Voor meer info Tel: 06-22376457 of 0032-478960797 TE KOOP 2 kmr app. Pr. Hendrikkade 82B Rotterdam. met k.koz, dubbel glas, uitzicht op Maas, op te frissen. Direct op te leveren. € 115.000,00 kk. Tel: 0032-494374619 TE KOOP kustvaartuig, afm. 24.00 x 4.70 x 1.90 m. Voor perm. bewoning, gereg. varend monument. Info? Tel: 06-41127859 POOLSE VOLMATROOS EN POOLSE.. deksvrouw, Ned-,Eng-, Duits- sprekend, zoeken goed schip om samen te werken. 0031-614025191 0048-667389997 TE KOOP Rondvaartboot ca. 33.50x5.21xca.1.30, zone II, 150 pers, 220 pk DAF, kopschr, radar enz. Evt. met exploitatie. Tel. 078-6121246 0655-195004 GEVRAAGD 2e kapt. 14/14, min.prod., ZWI-Cond., NL-coll. schipper. Traj.: zeehavens - Karlsuhe. Tel: 06-40040079 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Fehar 1 x stuurman. erv op de Rijn. vaartijd. in dienstb. loon vlgns. CAO binnenvaart. Vaar/ verlof i.o. Tel: 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Roelanda 1 x matr. i.b.v. dienstb. min. 2 jr. vaartijd. Loon vlgns CAO binnenvaart. Vaar/ verlof in overleg. Tel: 015-2563764 GEVRAAGD ter exploitatie tankschip Fin, cond notk suggesties. Tel. 0651-381509 GYRON CREW ZOEKT i.o.v. ms Lindos 1x lichtm. i.b.v. dienstb. min. 2jr vaart, curs. matr., loon vlgns CAO Binnenvrt, vaar/verlof in overleg. Tel.: 015-2563764 TE KOOP AANGEBODEN Sleepboot 14.66x3.66x1.40 m, bj 1960 Vooruit Zaandam, Daf DK 1160, SI, vr.pr € 67.500 ex btw (ref1948) www.fikkers.nl 050-3111404 TE KOOP 2 motoren, Caterpillar type D398B, 850 pk, 1.200 rpm met Lohmann koppeling, reductie 1:3,5 Bez. na tel. afspraak: 0032-32351835 GYRON VREW ZOEKT i.o.v. ms Duricha 2 x lichtm. i.b.v. dienstb. min. 2 jr vaart, curs. matr., loon vlgns CAO Binnenvrt, vaar/verlof in overleg. Tel.: 015-2563764 TE KOOP AANGEBODEN Unit Veth-Jet type 3.K.800, 220 PK, omw. 2100, gereviseerd in 2003. Voor meer informatie Tel: 06-53925586

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 15 7 NOVEMBER 2006 Feitelijk nieuws, maar ordentelijk saai Als het stormt naar kustwacht.nl Bij storm lopen de bezoekersaantallen van natte nieuwssites snel op. Op kustwacht. nl hebben websurfers het nieuws uit de eerste hand. Feitelijke rapportages zonder opsmuk, meer zee- dan binnenvaart. Organisatorisch steekt de kustwacht ingewikkeld in elkaar. De ambtelijke zorgvuldigheid straalt van de website af. De aanblik is saai. Het Web prikt er doorheen om de ware kwaliteit van de site aan het licht te brengen. De Nederlandse Kustwacht, ingesteld op 26 februari 1987, is een samenwerkingsorganisatie van zes ministeries: Verkeer en Waterstaat, Defensie, Justitie, Financiën, Landbouw Natuur & Voedselkwaliteit en Binnenlandse zaken. Voor de uitvoering van operationele overheidstaken op de Noordzee worden varende en vliegende eenheden ter beschikking gesteld door de participerende diensten. De beleidsmatige verantwoordelijkheid is in handen van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, de operationele leiding van het Kustwachtcentrum is in handen van de Koninklijke Marine. Kustwachtcentrum Het Kustwachtcentrum, op de marinebasis Den Helder, Al ruim vóór de echte verkiezingsdag voor de Tweede Kamer, woensdag 22 november, kunnen binnenvaarders online hun stem uitbrengen. De Binnenvaartkrant liet op www.binnenvaartkrant.nl de keus uit alle politieke partijen met de vraag van welke partij de binnenvaart het meest kan verwachten. De uitslag staat elders in deze krant. Op www.vaart.nl/peiling kan de nieuwe regeringscoalitie worden gekozen. Na een tussenstand met 72 stemmen heeft een 24-uursbezetting (vier man per wacht, ‘in het Kustwachtcentrum gaat het licht nooit uit’). Het fungeert als centraal meld-, informatie- en coördinatiecentrum en is tevens het Nationale Maritieme- en Aeronautische Redding Coördinatie Centrum (RCC). Langs de kust zijn er nog eens acht bemande posten (verkeerscentrales of zeeverkeersposten). Behalve de territoriale zee vallen voor de maritieme gaat de voorkeur uit naar voortzetting van de huidige coalitie van CDA en VVD (58%). 29 procent kiest voor een linkse coalitie met PvdA, SP en GroenLinks, en 12,5 procent wil het liefst paars terug met CDA en PvdA. Wie moeite heeft z’n keus te bepalen kan zich laten leiden door www.stemwijzer.nl of www.kieskompas.nl of zich oriënteren op verkiezingen. startpagina.nl. Varende kiezers die snel willen weten hulpverlenings- en reddingstaak (MRCC) ook de Waddenzee, het IJsselmeer en de Zuid-Hollandse- en Zeeuwse stromen onder de verantwoordelijkheid van de Kustwacht. De website zet alle dertien operationele taken helder op een rij. Ze zijn zowel dienstverlenend (van hulpverlening tot vaarwegmarkering) als toezichthoudend (van visserijtoezicht tot grensbewaking). Bij storm of rampspoed voor wat de politieke partijen in hun programma’s voor de komende Tweede Kamerverkiezingen schrijven, kunnen terecht bij een gespecialiseerde zoekmachine op www. verkiezingsprogramma.info. Daar kunnen de websites van de politieke partijen en die van de Tweede Kamer op trefwoorden worden doorzocht. De site maakt gebruik van de zoekmachine van Google, dat onlangs een dienst lanceerde waarmee webmasters gespecialiseerde zoekdiensten in hun site kunnen integreren. Wie op de site bijvoorbeeld ‘binnenvaart’ intikt, krijgt verwijzingen naar de binnenvaartstandpunten van ChristenUnie, CDA en SGP te zien. Een nadeel is dat voor het vinden van die standpunten wel eerst het hele partijprogramma in PDF moet worden binnengehaald. Met andere zoekwoorden is ook bij andere partijen nog wel iets positiefs over de binnenvaart te vinden. CU, SGP, CDA De ChristenUnie benadrukt het blijvend belang van de Rotterdamse haven voor Nederland en koppelt dat meteen aan de binnenvaart: ‘De vollopende achterlandverbindingen moeten meer mogelijkheden krijgen, met name door bevordering van de binnenvaart. Het “modal shiftbeleid” (gericht op vermindering van het wegvrachtvervoer) wordt opnieuw ingevoerd. Zo wordt aangesloten bij het EU Witboek 2010 over duurzaam en economisch vervoersbeleid.’ De ChristenUnie wil trimodale overslagterminals (water, weg, spoor) stimuleren en meer geld uittrekken voor onderhoud van vaarwegen. Schepen die versneld overgaan op laagzwavelige brandstof krijgen korting op de havengelden. De partij wil ook subsidies voor het overgaan op alternatieve brandstoffen of hybride aandrijfsystemen. De SGP duldt in haar verkiezingsprogramma geen oneerlijke concurrentie van de Betuwelijn met de binnenvaart. Vervoer over water is ‘gegarandeerd het schoonst’. De SGP wil regelingen om oudere schepen milieuvriendelijk om te bouwen. De knelpunten in het vaarwegennet moeten voortvarend worden aangepakt, inclusief de kust is het nieuws te vinden op www.kustwacht.nl/ nieuws.htm, gepresenteerd op een wijze die geen krant of nieuwssite aan zou durven. Zeer feitelijk, maar ordentelijk saai. Onder elkaar links naar ‘persberichten november 2006’, ‘persberichten oktober 2006’, enzovoort. Met daarachter een (lange) opsomming van gebeurtenissen. Alle feiten op een rij, die je vervolgens in bewerkte vorm terugvindt op nieuwssites of veel later in gedrukte kranten. Maar wat doet de vorm ertoe als je snel en rechtstreeks van het coördinatiecentrum het laatste nieuws wilt weten? Het Kustwachtcentrum bewijst maritieme vakmensen en media met deze informatie een prima dienst. De Kustwacht-site heeft nog meer in petto, alles vrij compact. Van de vloot inzetbare schepen zijn plaatjes terug te vinden onder ‘fotogallerij’ (op de marine-site), maar technische details zijn er niet. Voor basisscholieren is er een aardige PDF te downloaden voor spreekbeurten en werkstukken. Er zijn nieuwsbrieven waarin aandachtspunten als ‘satelliet apparatuur zonder GMDSS ondersteuning’ en ‘onnodige inzet reddingseenheden’ uiteen worden gezet. Vissers kunnen informatie van de site halen over de explosievenregeling of een actueel overzicht met de coördinaten van niet-geruimde explosieven. De lijst met links naar alle aanverwante diensten, instanties en andere nuttige websites is zeer uitgebreid. Deze 138e aflevering van Het Web is met klikklare links terug te vinden op www.vaart.nl/web/06/23.htm. Daar staan ook alle vorige afleveringen. Nu al stemmen voor de Tweede Kamer www.vlootschouw.nl Je kan iedere dag kijken op www.vlootschouw.nl naar alle schepen die vanaf 1999 als nieuwbouw in de Binnenvaartkrant hebben gestaan. Per schip vind je een mooie foto en informatie over de technische eigenschappen van het schip, leveranciers Nieuw toegevoegd: • Emile • Iselmar die in die tijd meegewerkt hebben om het schip te bouwen en interessante links naar deze leveranciers. Kijk snel en laat je meeslepen door deze schepen. NU 678 SCHEPEN! • Libertas II het onderhoud, en de tweede Maasvlakte moet goed bereikbaar zijn voor de binnenvaart. De mainportfunctie van de Rotterdamse haven is ook volgens het CDA-verkiezingsprogramma erg belangrijk voor onze economie. Het CDA wil goede achterlandverbindingen onderhouden en de Tweede Maasvlakte mogelijk maken. Door meer geld uit te trekken voor beheer en onderhoud van vaarwegen, wordt het goederenvervoer over water gestimuleerd. Ook de innovatie van de binnenvaart wordt gestimuleerd. Dirk van der Meulen onderhoudt de website VAART! Op www.vaart.nl en bericht in de Binnenvaartkrant over ontwikkelingen op Internet en hoe binnenvaarders zich die eigen maken. door Dirk van der Meulen

De Binnenvaartkrant