Views
2 years ago

2006-21

  • Text
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Schepen
  • Oktober
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Rotterdam
  • Nieuwe
  • Pagina
  • Onze

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 6 10 OKTOBER 2006 ADBEMAR UITZENDBUREAU b.v. MATROZEN / STUURLIEDEN I.b.v. een dienstboekje I.b.v. Rijnpatent en / of Groot Vaarbewijs Voor informatie: Ringdijk 466 C, 3331 LK Zwijndrecht, the Netherlands ” RUYVEN” Nieuwbouw & Bemiddeling van drijvende materialen Vissersdijk 1a - Postbus 68 - 4250 DB - Werkendam Tel. 0183-505745 Dhr. B. Venema tel. 0653-535060 Fax 0183-505714 Dhr. R. Ruytenberg tel. 0653-157161 Mail: r.ruytenberg@planet.nl Mail: maritime@maritime.nl 2079) m/s afm 105x9.50x3.18m, bj 1987, 2157 ton, 1460 pk GM, 108 teu, 2 ruimen met Azobé buikdenning en FK luiken. Boegschroef v. Tiem met 400 pk, 2x Iveco van 2002, gen 30/60 kva. Compleet net schip. 2607) m/s afm 110x11.45x3.3m, bj 1998. 2750 ton, Cat type 3516, 2030 pk. Boegschroef met 548 pk Cat. Compleet schip 2604) ms afm 110x11.45x3.5, bj 1993, 2667 ton, 2135 pk Cat, boegschroef 550 pk Cat, Veth boegschroef, Verhaar 530 pk Cum, 3x gen 60/60/40 kVa .Rev 2005, compleet net schip. Nieuwbouw 2 stk 105x10x3.2 mtr, 1300 pk Cummins, 535 pk boegschroef, 117 Teu. Met FK van Blommaert. Levering compleet schip april 2007 Tevens kunnen wij nieuwbouw duwbakken van 76.5/90/110m en midden- voorschepen aanbieden. Ook kunnen wij snel en voordelig nieuwbouw pontons, splijtbakken of ander materiaal leveren tegen zeer scherpe prijzen (levering 2007). Zie onze website www.ruyven.org Op zoek naar een nieuwe uitdaging in de Binnenvaart? Wij hebben diverse mogelijkheden voor u, afloswerk maar ook vaste dienstverbanden. Per direct zoeken wij: Telefoon : 078-619 4342 Fax : 078-619 4866 E-mail: uitzendbureau@mercurius-group.nl - OOST bv Bemiddeling aan- en verkoop van schepen Biesboschhaven Zuid 10-11 • 4251 NM WERKENDAM Telnr. : 0183-50 52 30 • Faxnr. : 0183-50 56 60 J. Versluis tel 0653-685410 J.A. Oost tel 0653-153374 • jan.oost@veka-group.nl www.veka-group.nl MOTORSCHEPEN Ms Vitesse bj. 1972 1743 ton afm. 85 x 9,50 x 3,13 m 1150 PK Skl Ms Royaal bj. 1969 3080 ton afm. 100x12,00x3,52 m 2 x1250 pk DEUTZ bj 2003 inruil mog Ms Margaretha, bj. 1971, 2700 ton, afm. 108x11,00x3,20 m., 2 x 1000 pk Deutz Ms Erine bj. 1980, 2552 ton, afm. 110 x 11,40 x 3,00 m., 2 x 862 pk Mitsubishi Ms Euronavi bj. 1956 1850 ton afm 100x9,50x2,82 m 1380 pk CAT container stuurhut Ms Possidi bj. 1958, 1305 ton, afm. 80 x 9.05 x 2.85, 973 pk CAT Ms bj. 1990, 3000 ton, 1600 pk Deutz, afm. 110,00 x 11,45 x 3,50 Kvb Vagari geheel verbouwd 2004, MTU 1200 pk en Mitsubishi 1200 pk BEUNSCHEPEN Mbs Cascade bj. 2001, 1045 ton, afm. 70x7,50x3,00 m., 816 pk., 885 cub, 24 Teu Mbs Linsi bj. 1960, 946 ton, afm. 67 x 8,20 x 2,72 m., 2 x 360 pk Volvo Mbs Andante bj. 1980, 1250 ton, afm. 85x8,25x2,85, 675 pk GM Mbs Philipskercke bj 2000 1603 ton, afm. 86 x 9.50 x 3.20 m, 1200 pk MTU Mbs Delta bj. 1999, 1800 ton, afm. 86 x 9,50 x 3,20 m, 1050 pk Caterpillar MOTORPASSAGIERSSHEPEN Mps Schloss Munzingen (Oldtimer) bj. 1925 afm 42x6,50x1,10 m 2 x 540 pk TANKERS Diverse tankers vanaf bouwjaar 2003 Mts Isabel bj. 1974 2000 ton afm 100x9,00x3,20 m 1200 pk MITSUBISHI Op al deze schepen inruil en financiering bespreekbaar NIEUWBOUWPROGRAMMA Nieuwbouw dubbelwandig midden-voorschip voor tankers 11,45 en 10,50 Nieuwbouw midden-voorschip droge lading 9,50/10,50/11,45 m Nieuwbouw containerschepen 110 x 11,45 m. Nieuwbouw tankers in alle afmetingen Startende ondernemers gevraagd voor diverse tankschepen en droge lading hebben wij financiële mogelijkheden voor u. Postbus 386, NL 4460 AT Goes Biesboschhaven Noord 3c 4251 NL Werkendam Telefoon 00 31 183 507040 Fax 00 31 183 500637 Email: info@gallemakelaars.nl Url: www.gallemakelaars.nl BEKIJK NU ONZE VERNIEUWDE HOMEPAGE WWW.GALLEMAKELAARS.NL - Nieuwbouw Motorvrachtschip als casco of compleet afgebouwd, Afm. 135m x 17m05 x 5m50 / 4m80, 4.936 ton, 9.585m3, bouwwerf China. LEVERING SEPTEMBER 2008. - Nieuwbouw Motorvrachtschip als casco of compleet afgebouwd, Afm. 86m x 10m x 3m20, 1.832 ton, 2400m3, bouwwerf China. LEVERING SEPTEMBER 2008. - Nieuwbouw Motorvrachtschip, "Type Vacando", als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m45 x 3m90, 3.320 ton, 3500m3, bouwwerf China. LEVERING september 2008. BEKIJK NU ONZE VERNIEUWDE HOMEPAGE WWW.GALLEMAKELAARS.NL "Ferramenta", 2761 ton 2000, 110mx11m45x3m54/3m23, 3550m3, 208 TEU, aluminium Friese kap luiken + hydr./elek., luikenwagen, stalen vloer 12mm, kopschroef MTU 570 pk, aluminium overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 17m, Mitsubishi 1591 pk bj. 2000. "Basta", 2359 ton 1981, 110mx9m52x3m21, 3000m3, stalen vloer 12mm, aluminium Friese Kap luiken + hydr. stapelbaar, kopschroef Daf 400 pk, aluminium overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 10-15m, Caterpillar 1278 pk bj. 2000. "Voyage", 2317 ton 1973, 105mx9m50x3m26, 2650m3, 108 teu, stalen vloer 12mm, aluminium luiken + hydr. luikenwagen, kopschroef Daf 430 pk, teakhout overzakbaar stuurhuis, autokraan 10m, Caterpillar 1521 pk bj. 2004. "Sownent", 2125 ton 1981, 103mx9m60x3m17, 2750m3, 102 teu, aluminium Friese kap luiken + hydr. luikenwagen, ijzeren vloer 12mm, kopschroef Cummins 480 pk, aluminium overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 17m, Caterpillar 1279 pk bj. 1991 rev. 2003. "Re-Intrade", 1967 ton 1957, 110mx10mx2m82, 3300m3, aluminium Fr. kap luiken bj. 1996, stalen vloer 12 mm kopschroef 400 pk, autokraan 17m hydraulisch uitschuifbaar, 2 x Caterpillar 625 pk bj. 1999. "Integro", 1627 ton 1965, 95mx9m54x2m82, 2450m3, 90 TEU, aluminium Friese kap luiken + elektrische luikenwagen, ijzeren vloer 6 mm., kopschroef Daf 300 pk, aluminium overzakbaar stuurhuis, autokraan 16 meter, Caterpillar 1200 pk bj. 1986, revisie 2000. "Unitas", 1406 ton 2001, 85mx8m50x3m26/3m06, 1800m3, alu. Fr. kap luiken bj. 2005 + hydr./elek. luikenwagen bj. 2005, kopschroef Scania 350 pk, aluminium overzakbaar stuurhuis, autokraan 14 meter 2000kg, 2 spudpalen, 2x Z-Drive Fabr. Veth met 2 x Scania 552 pk. "Cadensia", 1381 ton 1915, 85mx9m50x2m61, 3 cm Azobé over ijzeren vloer 12 mm., aluminium Friese kapluiken + elek./hydr. luikenwagen, kopschroef Daf 380 pk, houten stuurhuis, autokraan 16m, MTU 1088 pk bj. 2002. "La Mattanza", 1204 ton 1959, 84.84mx8m22x2m62, 1850m3, aluminium schuifluiken, stalen vloer, kopschroef 340 pk, aluminium overzakbaar stuurhuis, autokraan 12m, MTU 816 pk bj. 2001. "Joshi", 1158 ton 1947, 80mx9m05x2m52, 1587m3, ijzeren vloer 14mm, aluminium Friese kapluiken + elek. luikenwagen, stuurhuis 5m20x4m40 bj. 1996, autokraan 16m, MAK 1200 pk revisie 1998 koprevisie 2003. "Gradatim", 1100 ton 1962, 73mx8m24x2m70, 1650m3, aluminium schuifluiken bj.1988, kopschroef Daf 260 pk , autokraan 11 meter, houten stuurhut bovenbouw zakbaar bj. 1988, 2 x Caterpillar 406pk bj. 2000. "Maria Jeanet", 1040 ton 1929, 67mx9m20x2m55, 1500m3, kopschroef GM 170 pk, stalen overzakbaar stuurhuis, autokraan 10m, MaK 650 pk bj. 1965 revisie 1998. "Donata", 1022 ton 1967, 69m71x7m29x3m, 600m3, stalen vloer 10mm., kopschroef Daf 280 pk, aluminium overzakbaar stuurhuis bj. 2001, autokraan 10 meter, Mitsubishi 450 pk bj. 1991, rev. 2006. "Andante", 832 ton 1963, 69m99x7m30x2m75, 499m3, kopschroef Daf 230 pk, aluminium overzakbaar stuurhuis, autokraan 15m, MTU 816 pk bj. 2006. "Favoriet", 820 ton 1966, 67mx7m20x2m62, 1150m3, kopschroef Daf 320 pk, aluminium stuurhuis bj. 1993, autokraan 15m50 bj. 1997, Caterpillar 733 pk bj. 2000. "Eendracht", 722 ton 1960, 65m50x7m17x2m56, aluminium profielluiken bj. 1996, kopschroef Scania 280 pk, aluminium overzakbaar stuurhuis bj.1998, Volvo 410 pk bj. 2004, zeer interessante prijs en inruil bespreekbaar. "Gersom", 691 ton 1963, 63mx6m60x2m67, stalen vloer, ponton luiken (8 st.) + elek. luikenwagen, kopschroef Daf 320 pk, houten stuurhuis klapbaar, autokraan 9m, Stork 370 pk bj. 1963, revisie 1999. "M/s", 350 ton 1926, 43m33x6m29x1m96, 600m3, kopschroef Daf 220 pk, John Deere 254 pk bj.1999. Deze aangeboden schepen zijn een kleine greep uit ons verkoopbestand, mocht U interesse hebben voor deze of één van de andere schepen uit ons bestand, bel ons dan gerust eens op voor verdere informatie. Tevens vullen wij ons verkoopbestand graag aan met nieuwe verkoopaanbiedingen, wilt u uw schip voor de verkoop aanbieden dan komen wij graag vrijblijvend een keer bij u langs. Watertransport van de Graaf en Meeusen B.V. Is op zoek naar: Duwboot kapitein Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Dhr. S.A. Meeusen, 0180-487130 meeusen@gmwatertransport.nl MTS TOLERANTIE zoekt voor type C-tanker bouwjaar 2006 STUURMAN MET PATENT tot Mannheim, radar en marifoon (ADNR is een pré) & MATROZEN i.b.v een dienstboekje Ervaring in de tankvaart is gewenst. Voor informatie: Hans van Maaren 06-53904943 Brigitte Kievits 078-6194342 SCHEEPSBEVRACHTINGEN, LOGISTIEK EN HANDEL IN GRANULATEN - Zand 0/1 - Metselzand 0/2 - Betonzand 0/4 - Sportveldenzand - Drainagezand - Scheldezand - Ophoogzand SCHEEPS- BETIMMERING - Grind - Kleurmineralen - Gneis - Wegenbouwmaterialen Altijd op zoek naar schepen Bel voor meer info met Dick Pols of Willem Schikhof Ketelweg 33c - 3356 LD Papendrecht Postbus 121 - 3350 AC Papendrecht Tel. 078-6410509 – Fax 078-6412455 Werfkade 33 2987 RH Ridderkerk Tel.: 0180-463606 Fax: 0180-463540 Mob.: 06-55 77 22 38 www.granumix.nl Beëdigd scheepsmakelaar voor Rijn- en Binnenvaart TE KOOP AANGEBODEN: Bemiddeling bij aan- en verkoop van schepen en financieringen MS "Tiamo" 912 ton, bwj. 1957, afm. 74 x 7,55 x 2,51 mtr., 1325 CUB, 2 ruimen, Alu WW luiken met wagen. 5 cm Azobe BD. 730 pk Detroit Diesel bwj. 1992, complete revisie sept. 2006. Kopschroef van Tiem 193 pk, 3 x 220/380 volt. Complete navigatie app. Autokraan 13 mtr., goede woning met 2 slaapkamers met airco. Dit is een zeer compleet schip en wordt geleverd met nieuw S.I. en nieuw vlak van 2001. VRAAGPRIJS € 300.000,- INRUIL ANDER SCHIP MOGELIJK. Bel vrijblijvend voor bezichtiging. TE KOOP GEVRAAGD: MOTORSCHIP afm. 85 x 9,50 mtr. bwj. NA 1980 voor een van onze CLIENTEN. BEL VOOR INFO. OOK JACHT- BETIMMERING Timmer- & Scheepstimmerbedrijf, Meubelmakerij ARIE VAN LOENEN BV Molenvliet 65, 3335 LH Zwijndrecht Telefoon (078) 610 39 39

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 7 10 OKTOBER 2006 Rotterdam kijkt naar binnenvaart Mensen van zowel de Havenvereniging als het Havenbedrijf van Rotterdam hebben vorige week een werkbezoek gebracht aan de binnenvaart. Het is goed dat de zeehaven niet alleen het vizier richt op wat er op zee gebeurt, maar ook belangstelling heeft voor de belangrijkste achterlandvervoerder, namelijk de binnenvaart. Promotieschip Belangrijk was dat de Hanzestad weer eens beschikbaar was als promotieschip voor de binnenvaart. In dat opzicht herleefde vorige week de oude glorie van het BVB, terugdenkend de eerste helft van de jaren negentig, toen de Hanzestad van Jaap Keur maandenlang werd gehuurd om te dienen als platform waar de verladers – die toen nog geen idee hadden van wat de binnenvaart allemaal te bieden had – aanschouwelijk onderwijs kregen op het water, vaak bij de fabriek of andere onderneming voor de deur. Menig Bureau Voorlichting Binnenvaart Postbus 23005 3001 KA Rotterdam Tel: +31 (0)10 - 4129151 Fax: +31 (0)10 - 4330918 Email: evo@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Voortouw Nieuws van het BVB bedrijf is daardoor overstag gegaan en heeft uiteindelijk gekozen voor vervoer of aanvoer over water. Voordrachten Lisette Booij heeft haar serie toespraken over de binnenvaart weer voortgezet, de afgelopen weken. Zo treed ze deze week, 11 oktober, op tijdens de MKB-beurs Contacta in Goes en heeft ze vorige week tijdens het werkbezoek van een aantal journalisten aan de binnenvaart de voorlichting verzorgd over de sector. Onder de ‘werkbezoekers’ ook A. Slob, de vervoersspecialist van de ChristenUnie in de Tweede kamer. Met de Kamerverkiezingen van 22 november voor de deur, maakt ook het BVB zich weer op om zeer gerichte voorlichting te geven over de bedrijfstak aan mogelijke nieuwkomers in de Kamer, maar natuurlijk ook om een bijdrage te leveren aan het samenstellen van een regeringsprogramma. De Hanzestad is weer even promotieschip. (foto MGR) Bezoekadres: Rijn- en Binnenvaarthuis Vasteland 12e 3011 BL Rotterdam Bezoek het BVB ook op het Internet: www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Waar varen we langs? Deze rubriek is vooral bestemd voor hen die varen of in het verleden veelvuldig op de Europese vaarwegen te vinden waren. Bij Land Inzicht gaat het er namelijk om de plek op de bijgaande foto te herkennen. De foto is gemaakt ergens op een vaarweg. Het gefotografeerde object staat op, maakt deel uit van of is de oever van deze vaarweg. Wat wij willen is dat de lezer van de Binnenvaartkrant ons vertelt waar deze foto gemaakt is. Dit inzicht van het land dat u als opvarende van een binnenschip passeert kan u een vlag van de Binnenvaartkrant opleveren. Stuur een kaartje met de juiste locatie (vaarweg ...ter hoogte van...) op aan de redactie van deze krant: De Binnenvaartkrant betr: Land Inzicht Postbus 24202 3007 DE Rotterdam Of stop de oplossing in de bus op de Prins Hendrikkade 12e op het Rotterdamse Noordereiland. Uw inzending moet uiterlijk 18 oktober 2006 in ons bezit zijn. De gefotografeerde locatie van de vorige krant was: SPOORBRUG ZUIDHORN RICHTING GAARKEUKEN De winnaar is: Naam: Ramon van Raay Plaatsnaam: Nijmegen Scheepsnaam: Vrouwe Gerdina Zie ook onze internetsite www.binnenvaartkrant.nl voor Land Inzicht prijsvraag. Bemanningslid gewond bij brand op schip Bij een brand op het binnenvaartschip Serudo is maandagmiddag 2 oktober een bemanningslid gewond geraakt. De 20-jarige man uit Appingedam liep bij de brand 2e-graadsbrandwonden op. Hij is overgebracht naar het brandwondencentrum van het Martiniziekenhuis in Groningen. Door Jan Johan ten Have De brand ontstond toen de Appingedammer in het ruim aan het schoonmaken was. Waarschijnlijk ontstond het vuur door een brandende sigaret, die een aantal doeken in lichterlaaie zette. Toen de man van schrik ook nog een bus thinner omver stootte, laaide het vuur flink op. De man kon niet ontkomen aan de plotselinge vuurzee en verbrandde zijn beide armen en een been. Het containerschip Serudo lag ten tijde van de brand afgemeerd aan de kade van de containerterminal van MCS aan het Winschoterdiep. De brandweer was na de brandmelding snel op de plaats van het ongeluk. Het kostte de brandweerlieden niet veel Nieuwe containerlijn Amsterdam-Basel Amsterdam Intermodal Transport (AIT) en Penta Container Line zijn een wekelijkse containerlijn gestart tussen Amsterdam en Basel. AIT (Holland) zet twee schepen van elk honderd TEU in. Ieder dinsdag vertrekt een schip vanuit Amsterdam via Gernsheim en Strassbourg naar Basel. In de havens van Duisburg en Köln, die niet in de dienst zijn opgenomen, kunnen eventueel ook containers worden gelost en geladen. Zowel export- als importcontainers kunnen direct worden geboekt bij AIT of via rederijen. moeite om de brand onder controle te krijgen. Nadat zij de in brand gevlogen doeken uit het voorruim van het schip hadden verwijderd, konden zij het sein ‘brand meester’ geven. Het schip raakte door de brand nauwelijks beschadigd. Volgens woordvoerder Marleen Hanenberg van de Regiopolitie Groningen ging de arbeidsinspectie langs op de plaats van het ongeluk om te inventariseren of er nader onderzoek naar het ongeluk moet komen. Bij AIT zijn de verwachtingen hoog gespannen. Zo wordt binnen zes maanden een sterke groei op dit traject verwacht. Enerzijds kan dit betekenen dat de frequentie zal worden verhoogd, anderzijds bestaat de mogelijkheid dat er extra scheepscapaciteit wordt ingezet. (advertenties) NU OOK DISTRIBUTOR ‘’ ‘’ WARTSILA-DEUTZ MARINE GROTE TRUCKS KOSTEN BINNENVAART EN SPOOR LADING www.hoogendijksliedrecht.nl ✆ +31(0)184 49 30 30

Binnenvaartkrant