Views
4 years ago

2006-17

  • Text
  • Jaar
  • Augustus
  • Binnenvaartkrant
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Rotterdam
  • Schepen
  • Pagina
  • Werkendam
  • Nieuwe

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 8 15 AUGUSTUS 2006 G.S.K. Bemiddeling in aan- & verkoop van schepen Wij doen net iets meer voor U. M/s St Just - 518 ton, bj 56, 49.92 x 6.60 x 2.46, 360 pk rev. 01 M/s Wanderer - 620 ton, bj 27, 56.05 x 6.62 x 2.51, 900 m3, 2 x 285 pk, zeer intr. prijs M/s May Flower - 1015 ton, bj 64 - Rupelmonde, 67 x 8,20 x 2,77, 630 pk, schuifluiken M/s Serena - 1070 ton, bj 66, 73 x 8.20 x 2.62, 1530 m3, 600 pk, 3x slpk, nautisch compleet M/s Petite Fleur - 1500 ton, bj 60, 80.82 x 8.20 x 3.10, 1950 m3, 1050 pk, buikdenning 5 cm bj 98, vlak 2/3 vern. 10 mm 98, gezandstraald. M/s No Fear - 1652 ton, bj 72, 85 x 9.50 x 3.02, 1700 m3, 1200 pk, 3x slpk., gezandstraald M/s Saphir - 1693 ton, bj 77, 90 x 9.56 x 2.81, 2000 m3, 1050 pk bj 01, nieuw vlak, nautisch compleet M/s Presagio - 2000 ton, bj 81, 100 x 9.50 x 3.00, 2750 m3, 1260 pk rev 04, buikdenning 10mm '04 - Laadvermogen vanaf 1000 ton - Type N gesloten of Type C - ARA - Verkeer - Mogelijkheid tot timecharter DEBRUYNE GINO Boterhamvaartweg 2 - Dok 138 B-2030 Antwerpen Tel. +32(0)3 541 19 61 Fax +32(0)3 2133049 www.gsk-gsp.be Pour Les clïent Francais dhr. De Roeck Stephaan M/S Descanso - 2213 ton, bj 98, 110 x 10.50 x 2.95, 3000 m3, 1600 pk rev 05, 3x slpk. Te koop gevraagd: Types: 86 x 9,50 met containermogelijkheden min. 81 teu's 100/110 x 10,50 100/110/135 x 11,45 Nieuwbouwprogramma Casco 86 x 10 x 3,20, type Futura Levering: casco medio 2008 Casco 135 x 11,45 x 4,25 type Taormina Levering: casco medio 2008 Mogelijk "Turn Key" project i.s.m. Levering als casco of compleet. Dit is slechts een kleine greep van de schepen die wij U te koop kunnen aanbieden. Voor meer informatie van deze aangeboden schepen, of heeft U andere wensen dan vernemen wij dit graag. Op meerdere schepen is inruil bespreekbaar . Voor jonge starters zijn er interessante opstart mogelijkheden. Altijd welkom op ons kantoor voor een persoonlijk gesprek. Wij doen net iets meer voor u. Rederij Ringoot en zoon nv Motortankschepen gezocht www.duwbakken.nl Werfkade 33 2987 RH Ridderkerk Tel.: 0180-463606 Fax: 0180-463540 Mob.: 06-55 77 22 38 Beëdigd scheepsmakelaar voor Rijn- en Binnenvaart TE KOOP AANGEBODEN: Hallo heren matrozen, Is je vakantie voorbij, geld op of ben je op zoek naar een baan? Wij zoeken een matroos (leeftijd tot 25 jaar) met tankerervaring op een schip van 1300 ton. Vaargebied voornamelijk Nederland-Belgie, 2 wkn op/2 wkn af. Heb je interesse bel naar onderstaand telefoonnr, niet morgen of volgende week, maar gelijk! Tel. 0031-651-63 12 21 Bemiddeling bij aan- en verkoop van schepen en financieringen m/s Erica eig. Bakker, 1533 ton, bwj 1923, middenschip nieuw 1974, afm 85 x 9,50 x 2,81 mtr, 2 ruimen dubbelwandig, stalen vloer 12 mm 12 m, 1750 Cub, alu schuifluiken, 1380 pk, 2 x 220/380 volt, nautisch compleet, autokraan 13 mtr. Grote woning met 3 slaapkamers, goede voorwoning. Wordt geleverd met nieuw S.I. VRAAGPRIJS € 750.000,- Eventueel inruil bespreekbaar. m/s Altrade 850 ton, bwj 1956, afm 67 x 8,20 x 2,52 mtr 1350 Cub, 620 pk Deutz rev. 2005, kopschroef 260 pk, 2 x 220/380 volt. Alu schuifluiken, nautisch compleet, autokraan 11 mtr. Goede woning met 2 slaapkamers, stuurhut alu overzakbaar. Zeer net schip wordt geleverd met nieuwe papieren. VRAAGPRIJS € 240.000,- TE KOOP GEVRAAGD: Schepen met afm 105 / 110 x 10,50 / 11,40 mtr van recent bwj. voor onze cliënten. Gevraagd op korte termijn voor mts Desiree matroos/ stuurman week/ week A.R.A. Tel: 06-53293045 TE KOOP Ms MATHILDE Afm. 62.49 x 7.58 x 2.70 Bwj. 1961 801 ton, 1100 m 3 Motor CAT bwj. 1996, 623 pk Boegschroef 260 pk Stalen vloer Met vast werk Eventueel inruil Ruime financieringsmogelijkheden Van T.v.d. Boogaartstraat 20a, 4251 EN Werkendam Postbus 199 4250 DD Werkendam Tel.: 0183-505588 Fax.: 0183-504644 Mob.: 06-53 186642 E-mail: cornetshipping@planet.nl REDERIJ STIPHOUT MAASTRICHT Zoekt voor haar passagiersschepen aflos-schippers / matrozen voor 1 of enkele dagen per week (parttime en/of fulltime is mogelijk) voor rondvaarten vanuit Maastricht Neem contact op met Rederij Stiphout Maaspromenade 58 6211 HS Maastricht * Tel 043-3515300 E-mail cees@stiphout.nl Verdere informatie te verkrijgen op onderstaand adres: Metropoolstraat 1 2900 SCHOTEN +(32) (0)3 235 75 75 rederij@ringoot.be ADBEMAR UITZENDBUREAU b.v. Op zoek naar een nieuwe uitdaging in de Binnenvaart? Wij hebben diverse mogelijkheden voor u, afloswerk maar ook vaste dienstverbanden. Per direct zoeken wij: MATROZEN / STUURLIEDEN I.b.v. een dienstboekje I.b.v. Rijnpatent en / of Groot Vaarbewijs Binnenvaart Adres: Rivium 1e straat 74 2909 LE Capelle a/d IJssel Telefoon: +31 (0)10 - 288 76 08 Uitbreiding Vloot! Wegens uitbreiding van onze management activiteiten, door het verkrijgen van het management van (nieuwe) tankers en passagiersschepen, zijn wij per direct en voor de nabije toekomst op zoek naar: Kapiteins/Stuurlieden ibv Rijnpatent en A.D.N.R. chemie ervaring is een pré (Vol)matrozen ibv geldig dienstboekje matrozen met opleiding genieten de voorkeur Wij bieden u een marktconform salaris en het vaarsysteem is n.o.t.k. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder een studiekosten regeling. Heeft u interesse in een van deze functies neem dan vrijblijvend contact op of stuur uw sollicitatie met C.V. naar Lowland Binnenvaart B.V. Voor informatie: Ringdijk 466 C, 3331 LK Zwijndrecht, the Netherlands Telefoon : 078-619 4342 Fax : 078-619 4866 E-mail: uitzendbureau@mercurius-group.nl E-mail: binnenvaart@lowland.com www.lowland.com

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 9 15 AUGUSTUS 2006 Inzetten voor Villa Joep Vorig voorjaar werd bij Ferenc Vermaas neuroblastoom-kinderkanker ontdekt. Na een reeks bestralingen, een operatie en diverse chemokuren is de zoon van Frank en Marina Vermaas (mts Tricolore) nu ‘schoon’, al moet hij nu wel een hoge dosis vitamine A slikken. De komende vijf tot zes jaar blijven spannend; pas na die periode kan met (enige) zekerheid gesteld worden dat de ziekte niet meer terugkomt. Het neuroblastoom is een tumor van het onwillekeurig zenuwstelsel, dat onder andere zorgt voor het activeren van spijsvertering en bloeddruk. In Nederland krijgen jaarlijks gemiddeld 25 kinderen (meestal tussen de nul en vijf jaar) de ziekte. Neuroblastomen ontstaan in veel gevallen in de bijnieren. Het ultieme doel van Villa Joep is ieder kind met deze vorm van kinderkanker te genezen. ‘Dat is zeker mogelijk,’ aldus Rowald en Leontine Steijn op de internetsite www.villajoep.nl. ‘Maar alleen door onderzoek. Onze frustratie is dat de genezingskansen van het zwaarste type neuroblastoom schrikbarend laag zijn (20%) en [dat dit] al min of meer 20 jaar ongewijzigd is.’ Zij richtten de organisatie in 2003 op nadat hun zoontje Joep op 4-jarige leeftijd aan een neuroblastoom overleed. Villa Joep zamelt geld in om het benodigde onderzoek te sponsoren maken. Daarvoor werkt de organisatie onder meer samen met de stichting Kinder Oncologisch Centrum Rotterdam en het Sophia Kinderziekenhuis. Inmiddels heeft Villa Joep ruim 550.000 euro bijeen gebracht. Dat geld is opgebracht door donateurs en met acties door particulieren en bedrijven. Dankzij dit geld konden inmiddels twee onderzoeken van start. ‘Het mooie aan Villa Joep is Frank Vermaas met zijn zoon Ferenc, die na intensieve behandelingen “schoon” is. (foto MGR) Het helmpje De dochter komt naar boord want haar ouders liggen in de haven. Ze heeft het jongste kleinkind van het schippersechtpaar meegenomen. Hij heeft tijdens zijn jonge leventje nogal vaak zijn hoofdje naar rechts gedraaid tijdens het slapen en het resultaat daarvan is niet fraai. Zijn koppie is aan de rechterachterzijde afgeplat. Van voor kun je er gelukkig niet veel van zien en aan de linkerzijde ook niet. Maar als hij op een bepaalde manier vast gehouden wordt is het echt lelijk. Lelijk is overigens niet het juiste woord. Het ziet er voornamelijk vreemd uit. Hun dochter is er uiteraard ook niet zo blij mee en ze heeft al geprobeerd dit euvel te verhelpen door de raad van de fysiotherapeut te volgen en een opgerolde handdoek onder zijn rechterzijde te leggen als hij slaapt zodat de linkerzijde meer belast wordt. Maar ondanks deze therapie blijft het hoofdje afgeplat. Ze maakt zich hier ongerust over en praat er met haar ouders over. ‘Wat zegt de dokter er van,’ vraagt de schippersvrouw. ‘Die zegt dat zoiets gewoon vanzelf overgaat, maar op het consultatiebureau hadden ze het al over een helmpje.’ ‘Een helmpje?’ doet de schippersvrouw meer dan verbaasd. ‘Zo’n kleine uk moet een helmpje op zijn hoofdje?’ Hierop pakt de moeder een Onze Activiteiten HANDEL IN SCHEPEN Wij kopen en verkopen schepen zonder veel beperkingen in soort of type. MANAGEMENT EN ADMINISTRATIEBEHEER Wij helpen ondernemers met de administratie en adviseren bij de exploitatie van hun bedrijf. We leveren hierbij maatwerk. FINANCIERING Wij verzorgen de financiering voor de aankoop van een schip, ook voor startende ondernemers. NIEUWBOUW Wij realiseren de bouw van nieuwe schepen. Daarbij adviseren wij bij het ontwerp en verzorgen we de financiële aspecten. folder en laat hem aan haar ouders zien. Er staat een foto op van een kind met een duidelijk afgeplat achterhoofdje. Precies zoals het bij de kleine jongen is. En ook staat er een foto op van een baby met een helmpje op. ‘Nou, helmpje,’ doet opa verontwaardigd. ‘Noem dit gerust maar een helm met een hoofdletter. Het is een helm waarmee het kind ijshockey kan gaan spelen.’ ‘De helm moet er voor zorgen dat het brede deel niet nog verder uitdijt en daar waar het ingedeukt is moet het wel groeien.’ ‘Ja, de gedachte er achter kan ik wel volgen,’ zegt oma hoofdschuddend terwijl ze de jongen tegen zich aanhoudt en hem een kusje op zijn bolletje geeft. ‘Maar hoe komt het eigenlijk dat zijn hoofdje er zo vreemd is gaan uitzien.’ ‘Dat komt omdat hij een voorkeurshouding in zijn slaap is gaan ontwikkelen en na twee weken zag het er al zo uit.’ ‘Dat begrijp ik niet,’ zegt de schippersvrouw. ‘Hij wordt (advertenties) toch steeds op een andere zij gelegd? Tenminste zo ging het in de tijd dat jij klein was.’ ‘Maar nee,’ zegt de dochter heftig. ‘Bij het consultatiebureau zeggen ze dat een baby op de rug moet slapen om het risico op wiegendood te verkleinen.’ ‘Nou, dat lijkt me een onzinnige redenering,’ zegt opa met klem en hij doet quasi stikkend voor hoe een baby die moet spugen wel zal reageren als hij op zijn ruggetje ligt. ‘Dat vind ik pas echt gevaarlijk,’ is zijn commentaar. ‘Ja, dat vind ik nu ook,’ zegt de dochter een beetje verslagen. ‘Want ik zit er nu maar mooi mee als hij een half jaar een helmpje op moet.’ Opa pakt het manneke op en zegt: ‘Als het moet, dan maar een helmpje. Het is immers maar tijdelijk. Maar de volgende keer zal ik eens met jou meegaan naar dat consultatiebureau en ze vertellen wat ik van die onzin met het rugslapen vind!’ En het ventje lacht naar opa die zulke ferme mannentaal spreekt. De Veldoven 4c - 3342 GR Hendrik Ido Ambacht - T: +31 (0)78 6822101 - F: +31 (0)78 6822104 E: info@beijerland.com - I: www.beijerland.com dat honderd procent ten goede komt aan neuroblastoomonderzoek,’ zegt Marina Vermaas. Alle medewerkers van Villa Joep zijn vrijwilligers en alle betrokken bedrijven en instellingen verlenen gratis medewerking. Zelf zetten zij en haar man Frank zich ook in voor Villa Joep. Waar mogelijk wijzen ze mensen op (het werk van) de organisatie en zamelen ze geld in. Zoals vorig jaar bij de oplevering van het mts Tricolore, waarvan ze (net als bij de bunkertanker Adventure) samen met Franks neven Richard en René Driessen eigenaar zijn. De open dag, die gepland stond voor 10 mei, ging niet door – hun hoofd stond begrijpelijkerwijs niet naar een feestje. In plaats daarvan verzochten ze leveranciers, familie, vrienden en andere bekenden om een donatie. Die actie leverde bijna 15.000 euro op. Ook hun omgeving doet mee. Marina’s vriendin Diane van Dordt verkocht dit jaar tijdens het Aquakidsvoetbaltoernooi oranje-artikelen en kon zodoende 1400 euro aan Villa Joep overmaken. ‘Een tante van Frank werd 50 en vroeg in plaats van cadeaus geld voor Villa Joep,’ zegt Marina. Afbouw Terwijl ze druk bezig waren met de afbouw van hun tanker Tricolore én ook nog eens hun nieuwe woning in Hendrik- Ido-Ambacht werd opgeleverd, Van vrijdag 29 september tot en met maandag 2 oktober worden in Wijk bij Duurstede de eerste Lekkodagen gehouden. De havendagen vallen samen met het shantyfestival in de stad en het streven is er een jaarlijks terugkerend evenement van te maken. Het shantyfestival is in korte tijd uitgegroeid tot het grootste eendaagse evenement in zijn soort in Nederland. De verwachting is dat het ook dit jaar zo’n 20.000 bezoekers trekt. De organisatoren van de Lekkodagen nodigen sleepboten en enkele zeil- en motorschepen uit. De schepen moeten wel een historisch karakter hebben en minimaal vijftig jaar oud zijn. Er is plaats kwam in april vorig jaar de diagnose: Ferenc had een neuroblastoom. Een jaar van onderzoeken, behandelingen, vooruitgang en tegenslagen volgde. ‘Nu varen we, zoals gepland was twee weken op – twee weken af, maar we hebben in 2005 150 dagen in het ziekenhuis gezeten,’ rekent Frank uit. ‘Er kwam veel op onze compagnons neer.’ Hen, en ook alle andere mensen van wie ze steun kregen, willen Frank en Marina op deze plaats daarvoor nogmaals hartelijk danken. Ferenc, die in september zes wordt, doorstond alles als een kerel. Marina: ‘Hij heeft een hoge pijngrens. Van de chemokuren had hij gelukkig nauwelijks last. Hij speelde de hele dag buiten.’ Het was een zware periode – ook voor de andere twee zonen: Jesper (8) en Romain (2). Toch hielden Marina en Frank er altijd de moed in. Ze hadden veel steun aan de vrijwilligers (vaak lotgenoten) van Villa Joep, met wie ze via e-mail en telefoon veel contact hebben. Ferenc was de eerste neurastoompatiënt bij wie een nieuw behandelingsprotocol werd toegepast. Dat protocol was tot stand gekomen dankzij Villa Joep. Kijk voor meer informatie op www.villajoep.nl. Wie een gift wil storten, kan dat doen op bankrekening 15.50.13.866 ten name van Villa Joep in Voorschoten. Vaartuigen gezocht voor eerste Lekkodagen voor veertig tot vijftig vaartuigen. De organisatie zorgt voor een afmeerplek en stroom. Deelnemende vaartuigen zijn welkom vanaf vrijdag 29 september 12.00 uur en moeten weer vertrekken voor maandag 2 oktober 12.00 uur. Schepen die willen deelnemen, kunnen zich aanmelden via de internetsite: www.lekkodagen.nl. Van de schippers en hun metgezel(len) wordt verwacht dat ze meedoen aan het captains diner (tegen betaling) en ‘s avonds feestverlichting ontsteken. Verder wordt enkele boten gezicht die bereid zijn rondvaarten te verzorgen (tegen een brandstofvergoeding).

Binnenvaartkrant