Views
2 years ago

2006-16

  • Text
  • Jaar
  • Schepen
  • Schip
  • Binnenvaart
  • Augustus
  • Binnenvaartkrant
  • Twee
  • Nieuwe
  • Haven
  • Rotterdam

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 4 1 AUGUSTUS 2006 FAMILIEBERICHTEN PERSONEEL GEVRAAGD [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost € 0,73 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een Familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden Familieberichten alleen geplaatst als verifi catie van de afzender mogelijk is. Voor de vele en hartverwarmende bewijzen van medeleven, die wij na het zo plotseling heengaan van onze zoon en broer 27-07-2005 27-07-2006 Baas Willem, Barry van der Kolk mochten ontvangen, betuigen wij u onze hartelijke dank. Of het nu een kaart was, een handdruk, een bezoek of bloemen, het was voor ons een grote steun. Dordrecht, juli 2006 Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug Dan klommen we hoog de hemel in en haalden je gelijk weer terug Het Van de Graaf & Meeusen team Boelewerf 52 - 2987 VE Ridderkerk Gevraagd op mcs Sarina Schipper met container ervaring voor binnenlandse containervaart. Weekenden vrij, eigen woning. Tel. 0610-951 452 DRINGEND GEZOCHT Kapitein of Koppel op m.t.s. Glamona Pa en Ma Eveline In bezit van Radar patent en A.D.N.R. Contact: Van den Abbeele Edmond (0032)-(0) 475 94 54 34 Gevraagd nette Kapitein op kvb drogelading in bezit van Rijnpatent minimaal tot Mannheim, ADNR, radar, vrije tijd 14/14 of in overleg. Tel.nr: 078-6196482 of email: info@daribv.nl Bekendmaking aan het Scheepvaartverkeer Ingevolge de Scheepvaartverkeerswet en het gestelde in artikel 13 lid 1 van het Besluit Administratieve Bepalingen Scheepvaartverkeer Wilhelminakanaal kmr 19.6 De Minister van Verkeer en Waterstaat maakt bekend: In verband met het invaren en plaatsen van een fietsbrug over het Wilhelminakanaal in de gemeente Tilburg zijn de volgende maatregelen noodzakelijk: a. De bekendmaking nr. 2006.3243.0 wordt ingetrokken, daarmee komt de aangekondigde stremming van 8 tot 11 september 2006 te vervallen. Ingevolge de Scheepvaartverkeerswet Scheepvaartstremming Zuid-Willemsvaart te Asten en Someren De Minister van Verkeer en Waterstaat maakt de volgende maatregelen bekend. In verband met werkzaamheden voor het aanbrengen van damwandverankering bij de sluizen 10 en 12, respectievelijk gelegen bij kmr. 78,2 en 70,8 in de Zuid- Willemsvaart, zijn tijdens 2 weekenden stremmingen voor het scheepvaartverkeer noodzakelijk. Periode 1: a. op vrijdag 25 augustus 2006 gestremd van 07.00 uur tot 19.00 uur 1 ); b. op zaterdag 26 augustus 2006 de gehele dag gestremd; c. op zondag 27 augustus 2006 geen stremming; d. op maandag 28 augustus 2006 gestemd van 07.00 uur tot 19.00 uur 1 ). ADBEMAR UITZENDBUREAU b.v. Op zoek naar een nieuwe uitdaging in de Binnenvaart? Wij hebben diverse mogelijkheden voor u, afloswerk maar ook vaste dienstverbanden. Per direct zoeken wij: MATROZEN / STUURLIEDEN I.b.v. een dienstboekje I.b.v. Rijnpatent en / of Groot Vaarbewijs Voor informatie: Ringdijk 466 C, 3331 LK Zwijndrecht, the Netherlands Telefoon : 078-619 4342 Fax : 078-619 4866 E-mail: uitzendbureau@mercurius-group.nl www.huizinga-snijder.nl b. Op vrijdag 13 oktober 2006 vanaf 19.00 uur tot maandag 17 oktober 06.00 uur is Het Wilhelminakanaal ter hoogte van kmr 19.6 gestremd voor alle scheepvaartverkeer. c. Het stremmingsgebied is nader aangeduid door het teken A.1 bijlage 7 B.P.R. geplaatst aan beide zijden op circa 300 meter van het werk. De Minister van Verkeer en Waterstaat, namens deze, de hoofdingenieur-directeur, namens deze, het hoofd van het waterdistrict, ing. J.H.M. Goossens Directie Noord-Brabant Bekendmaking aan het Scheepvaartverkeer Periode 2: a. op vrijdag 8 september 2006 gestremd van 07.00 uur tot 19.00 uur 1 ); b. op zaterdag 9 september 2006 de gehele dag gestremd; c. op zondag 10 september 2006 geen stremming; d. op maandag 11 september 2006 stremming van 07.00 uur tot 19.00 uur 1 ). 1 ). Zo nodig zullen de schepen die door de stremming zijn opgehouden na 22.00 uur nog worden geschut door het betreffende traject. De Minister van Verkeer en Waterstaat, namens deze, de hoofdingenieur-directeur, namens deze, het hoofd van het waterdistrict, ing. J.H.M. Goossens Directie Noord-Brabant TOS zoekt: Stuurlieden en (Vol)Matrozen Stuurlieden met patent (Vol)Matrozen: • in bezit van dienstboek • (inter)nationale binnenvaart dé maritieme vacaturesite www.tos.nl Interesse? Bel ons of bezoek onze website voor vacatures in de zeevaart, binnenvaart, bagger of voor walbanen TOS ROTTERDAM • WESTERKADE 7a 3016 CL ROTTERDAM • TEL. 010 - 436 62 93 TOS VLISSINGEN • BOULEVARD BANKERT 308 4382 AC VLISSINGEN • TEL. 0118 - 44 09 11 Driemaas Shipping zoekt voor haar schepen: Prijzen excl. btw O een Kapitein Liefst met bunkerervaring, Rijn- en Radarpatent, ADNR, Week op/week af. Tel. 06-53692155 10 nieuwe overalls € 99,00 10 spijkerbroeken € 125,00 10 rally overalls met rits € 99,00 3 spuit overalls lichtgewicht € 99,00 terwijn-zwollle@hetnet.nl Tel. 038 4651728 tot 22:00 www.terwijn-zwolle.nl OOSSE Maritiem b.v. TE KOOP Lauwers 40 3332 TB Zwijndrecht Bemiddeling in aan-en verkoop van schepen Tel. 078-6191040 Fax 078-6193508 Autotel. 06 - 53104705 W.F.H. Molegraaf Tel. 078-6399357 - Fax 078-6399358 Autotel. 06-53136771 NIEUWBOUW CASCO afm. 135x14.20x4.80m NIEUWBOUW CASCO afm. 110x11.45x3.65m NIEUWBOUW CASCO TANKER afm. 86x9.60x3.20/4.60m NIEUWBOUW VOORSCHIP VRACHTSCHIP afm. 70.5x9.50x3.00m NIEUWBOUW VOORSCHIP TANKER afm. 70x9.50x4.00m MVS 3797 ton, bj.2000, afm.135x11.45x3.42m, duwsteven, 2x1040 pk Cat, containerstuurhut, alu luiken, 2x kopschroef MVS 3167 ton, bj. 1989, afm.110x11.40x3.72m 2000 pk Cat bj. 2006, containerstuurhut, alu.luiken, kopschroef MVS 2618 ton, bj.1971, afm.105x11.00x3.22m 1700 pk Cat bj. 2006, containerstuurhut, alu.luiken, kopschroef MVS 1832 ton, bj 1973, afm.105x9.50x2.67m 1250 pk Deutz, schuifluiken, kopschroef MVS 1742 ton, bj 1972, afm.85x9.50x3.13m 1160 pk SKL, alu luiken, kopschroef MVS 1122 ton, bj.1972,afm.80x8.20x2.63m 600 pk MWM, alu.luiken, kopschroef MVS 1121 ton, bj.1955, afm.80x8.20x2.52m 830 pk MWM/Deutz bj.2000 alu.schuifluiken, kopschroef MVS 1022 ton, bj. 1962,afm.73x8.20x2.74m 2x300 pk GM, bj.1992, alu.luiken, kopschroef Bij diverse schepen is inruil mogelijk. Meerdere schepen op aanvraag in ons bestand aanwezig. Tevens hebben wij mogelijkheden voor jonge ondernemers om met relatief weinig eigen middelen een recent schip te kopen.

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 5 Goede vrachtprijzen in ‘gekkenhuis’ Het was vorige week een beetje een ‘gekkenhuis’, zo meldt een bevrachter. Veel lading, weinig water en dus ook een tekort aan schepen. Zo hoort het ook als de waterstand onder de 1,40 meter bij Kaub staat, maar voor de zomer is het verrassend druk. Het water zakte niet zoals drie jaar geleden naar ver onder de meter bij Kaub. Deze week wordt er wel wat meer water verwacht en dus ook een wat rustiger markt. Opmerkelijk is dat de bouwvak geen invloed lijkt te hebben op het aanbod van schepen, waar in het verleden de beunschepen vaak ‘ander werk zochten’. In de statistiek van donderdag 6 juli, na een week met 242 vrachtmeldingen, stond de VAART!Vrachtindex 1,6 punt lager dan de vorige week op 99. Over de laatste zeven dagen zakte de index met 0,2 punt naar 96,6. De vrachttendens is dalend. De gemiddeld betaalde gasolieprijs is gestegen. Gasolie was 6 Vrachtindicator Al meer dan 400 schippers nemen deel aan de VAART!Vrachtindicator. De juli met 440,91 euro gemiddeld 5,78 euro per kuub goedkoper dan een week eerder; het prijsniveau ligt daarmee 114,4 procent boven dat van begin 2004. Over de week ging gemiddeld 18,2 procent (+0,8 procentpunt) van de bruto-vracht op aan brandstof, in de opvaart was dat 25,0 procent (+1 procentpunt). De beladingsgraad zakte over de week met 0,13 procentpunt naar gemiddeld 85,7 procent. De gemiddelde bruto-opbrengst per ton per dag kwam over de week op 0,90 euro, 1 eurocent lager dan een week eerder, met een dalende tendens. In de droge lading kwam de vrachtindex over de 30 laatste dagen 0,4 punt lager op 97,1, de weekindex steeg met 0,9 punt naar 96,5. De belangrijke deelindex voor het opvarige werk (30 procent van alle vrachtmeldingen in de voorgaande week) zakte over de laatste 30 dagen met 2,7 punten naar 93,7, over de week was er een verlies met 9,6 punten (!) naar 85,4. De weekindex voor de afvaart steeg met 6,2 punt naar 82,5. databank bevat ruim 10.000 reisgegevens. Aanmelden kan via de website www.vaart.nl. Het Wechselverkehr over zeven dagen nam toe met 5,6 punten naar 112,5. De weekindex voor Noord-Zuid/binnenlands noteerde 6,5 punten lager op 122. De kolenindex sloot over de laatste 30 dagen 3,0 punten lager op 81,7 en over de week 1,8 punt lager op 77,0. De index voor zand en grind van de Rijn daalde over zeven dagen met 9,4 punten naar 60,5. Voor containerreizen staat de weekindex 14,8 punten lager dan de voorgaande week op 38,8. Voor de kleinste tonnageklasse met schepen tot 700 ton kwam de weekindex 0,8 punt hoger uit op 146,0, in de klasse 700-1500 ton was er een toename met 0,3 punt naar 106,9, in de klasse 1500-2500 ton zakte de weekindex 1,2 punt naar 78,6 en in de klasse boven de 2500 ton was er een verlies met 5,1 punten naar 64,5. De 'Moezel / Saar Monitor' geeft over 30 dagen gemiddeld 57,6 procent (-22,9 procentpunten) kans op een afvarige reis, over JA! .. de week 64,0 procent (-14,9 procentpunten). Er komen nog steeds te weinig tankvaartmeldingen in VAART!Vrachtindicator; over 30 dagen staat de tankvaartindex op 122,3, dat is 2,4 punten hoger dan een week eerder. Door het gebrek aan meldingen is er geen verantwoorde weekindex. De leegvaartindex voor de vloot als geheel zakte iets: schepen voeren over de week gemiddeld 15,6 procent (-1,9 procentpunt) van het totale reistraject leeg naar de laadplaats. Het aantal lege (vaar)dagen voorafgaand aan de volgende reis nam af met 0,30 naar 0,62 dag gemiddeld. Tien van de betere reizen in de week tot 7 juli waren: bims van Weissenturm naar Thionville voor 5,50 euro, Hüttesand van Schwelgern naar Neuwied voor 3 1 AUGUSTUS 2006 Eersterangsplaatsen bij “Waal in vlammen” “Waal in vlammen” is het jaarlijkse vuurwerk op dinsdagavond tijdens de Nijmeegse Vierdaagse. Het traditionele vuurwerk boven de Waal wordt elk jaar door massa’s mensen bekeken. Dit jaar nodigden de Nijmeegse bedrijven Alewijnse en H. van Gemert scheepsreparatie en constructiebedrijf gezamenlijk hun zakenrelaties uit om aan boord van een passagiersschip van het schouwspel te genieten. Een initiatief dat zeer gewaardeerd werd. ‘We hadden daarvoor het onlangs in de vaart gekomen mps Palladium gecharterd,’ Relaties van Alewijnse en H. van Gemert konden het schouwspel vanaf het dek van de Palladium uitstekend zien. (foto de Binnenvaartkrant) aldus sales manager Joop Bonnikhorst van Alewijnse. ‘Het schip lag tevoren afgemeerd bij de voormalige scheepswerf Engelaer Scheepsbouw aan de Energieweg in Nijmegen. Daar was volop parkeergelegenheid aanwezig. Om acht uur begon de vaartocht en gingen we richting de Waalkade. Tijdens het vuurwerk, dat om elf uur begon, lagen we met ons schip afgemeerd in de jachthaven tegenover het Casino. We hadden daar een speciale vergunning voor gekregen.’ De gasten hadden zodoende eersterangsplaatsen voor het spektakel. De hele avond speelde er een gezellige band en konden de gasten genieten van lekkere drankjes en een luxe buffet. Bonnikhorst: ‘Het prachtige zomerweer droeg er in alle opzichten toe bij dat het voor euro, kunstmest van Ludwigshafen basf naar Krefeld voor 10 euro, koper van Rotterdam naar Emmerich voor 4 euro, kunstmest van Sluiskil naar Worms voor 11,50 euro, tanks van Drachten en Den Helder naar Tiel en Roermond voor 7,76 euro, triticale van Eberswalde naar Oss voor 18 euro, sojaschroot van Gent naar Merksem voor 3,50 euro, gerst van Frouard naar Deventer voor 9,50 euro, aluminium van Delfzijl naar Koblenz voor 10,80 euro. De VAART!Vrachtindex geeft het gemiddelde van 995 droge lading- en 9 tankvaartreizen over de laatste 30 dagen tot 7 juli, aangemeld door 487 varende ondernemers en omgerekend naar vracht per ton per kilometer (tkm), met 1,46 eurocent per tkm als indexwaarde 100. ik wil graag dat 'de Binnenvaartkrant' voor mij blijft schrijven! .. ik word tot wederopzegging en voor ten minste 1 jaar abonnee Verzendadres: (evt.)Bedrijfsnaam: T.a.v. Naam: Adres: Postcode/Plaats: Telefoonnummer: BTW nummer: onze gasten een buitengewone ervaring werd. In totaal mochten we 157 gasten aan boord verwelkomen. Gezien het feit, dat we eigenlijk in de vakantieperiode zaten, waren we over zo’n grote opkomst erg tevreden. We konden zo onze relaties echt laten proeven van de hele sfeer tijdens de Vierdaagse en hen een gezellige avond met elkaar laten hebben.’ Vierdaagse: kort maar hevig Vol goede moed begonnen op 18 juli tienduizenden wandelaars aan de Nijmeegse Vierdaagse. Ook heel wat schippers waren weer van de partij. Vanwege de extreem hoge temperaturen, waardoor honderden deelnemers uitvielen en er twee zelfs overleden, werd het wandelfestijn na één dag afgelast. Vanuit het KSCC Nijmegen neemt al jaren een groep binnenvaartmensen deel aan de Vierdaagse. Onder leiding van Antoine Kuenen en zijn vrouw werden de voorbereidingen al ruim van tevoren gestart. De circa honderd deelnemers die zich hadden aangesloten bij de KSCC-groep konde tijdens de wandeltocht ook rekenen op verzorging en versnaperingen bij diverse eigen hulpposten onderweg. Allemaal mede mogelijk dankzij de steun van sponsors en de inzet van vrijwilligers, aldus Kuenen. Zoals bekend werd de vierdaagse door de hitte en droevige omstandigheden na één dag volledig afgelast. “Voor velen een grote teleurstelling, maar gezien de ervaringen op dinsdag wel te begrijpen,’ aldus aalmoezenier Bernhard van Welzenes, enkele dagen later. ‘We hebben direct al onze deelnemers een brief gezonden waarin we onder meer lieten weten dat we hen de KSSC-medaille, die we jaarlijks op de vrijdagavond uitreiken aan de mensen die de tocht hebben uitgelopen, als herinnering zouden opsturen. Ook kunnen de deelnemers hun financiële bijdrage, die ze ons dit jaar gaven, terugkrijgen. Doch diverse mensen lieten ons weten daar geen gebruik van te maken.’ Land: Email: Wat de vrachten ook doen, uiteindelijk gaat het de schipper om zijn opbrengst per ton per dag. Na een inzinking in april lijkt de opgaande lijn voorzichtig te worden hervat. De trendlijn over twee jaar is stijgend, mag ook wel bij de gestegen gasoliekosten. Het percentage brandstofkosten in de besomming (onderste lijn) blijft beneden de 25 procent, al kost het soms moeite... Vul in en stuur de bon in een open envelop zonder postzegel naar: De Binnenvaartkrant Antwoordnr. 70133 3070 VB Rotterdam * Buitenland op aanvraag * Uw abonnement dient 2 maanden van te voren schriftelijk opgezegd te worden Faktuuradres zelfde als verzendadres Faktuuradres anders, nl.: (evt.)Bedrijfsnaam: T.a.v. Naam: Adres: Postcode/Plaats: Telefoonnummer: BTW nummer: Land: Email: Ik machtig 'de Binnenvaartkrant' de verzendkosten van € 20,- (incl. 6% btw) automatisch één maal per jaar van mijn rekening af te schrijven (Post)bankrekeningnummer: Tenaamstelling rekeninghouder: Na afschrijving heeft de ondergetekende 30 dagen de mogelijkheid zijn bank of Postbank opdracht te geven het geïncasseerde bedrag terug te boeken. Datum: Hantekening: Ik betaal de verzendkosten van € 21,50 incl. 6% btw met de acceptgirokaarten die mij worden toegezonden.

Binnenvaartkrant