Views
3 years ago

2006-12

  • Text
  • Jaar
  • Juni
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Pagina
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Haven
  • Schepen

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 4 7 juni 2006 FAMILIEBERICHTEN PERSONEEL GEVRAAGD [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost € 0,71 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een Familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden Familieberichten alleen geplaatst als verifi catie van de afzender mogelijk is. Mariska, Mark en Noah, verdere familie en vrienden, heel veel sterkte met het veel te vroeg moeten missen van de liefde, de humor en de lach van Dick en Adele Ursinus Vincent en Cora Meinen Carlo en Louisa Steiner Martin van de Pol Pieter en Francien Vlietstra Arie en Sandra Springer Otto en Leentje Sneijer Bedroefd, maar dankbaar dat hem een verder lijden is bespaard gebleven, delen wij u mee dat, na een zorgzaam leven, van ons is heengegaan onze vader, schoonvader, opa en ouwe-opa Bertus Visser sinds 30 oktober 2002 weduwnaar van Willemina Pols in de leeftijd van 88 jaar. J. A. Visser in herinnering A. Visser - Honkoo S. Visser W. E. Visser - Kreuk L. M. Visser P. E. Visser - van Houwelingen N. Huisman - Visser W. Huisman Kleinkinderen en achterkleinkinderen 4 juni 2006. Correspondentieadres : Familie S. Visser, Oosteinde 15 ( 118 ) 2841 AA Moordrecht. Er is gelegenheid tot condoleren vrijdag 9 juni van 10.00 tot 11.00 uur in de Gereformeerde Kerk, Rozenlaan 11 te Ouderkerk aan den IJssel, waar om 11.15 uur de dienst van Woord en Gebed zal worden gehouden waarbij een ieder welkom is. Aansluitend zal om ongeveer 12.15 uur de begrafenis plaatsvinden op de algemene begraafplaats, IJsseldijk Noord 12 te Ouderkerk aan den IJssel. ( Wij nodigen u uit om 9.45 uur in de Gereformeerde Kerk aanwezig te zijn. ) Verzoeke geen bloemen Gevraagd Nette Kapitein op kvb, 14 dgn op/14 dgn af. Rijnpatent min. tot Mannheim + overige papieren. Duwervaring vereist. Tel. 0610-562544 B.g.g. 078-619 64 82 www.duwbakken.nl TOS zoekt: Stuurlieden en (Vol)Matrozen Stuurlieden met patent (Vol)Matrozen: • in bezit van dienstboek • (inter)nationale binnenvaart dé maritieme vacaturesite www.tos.nl Interesse? Bel ons of bezoek onze website voor vacatures in de zeevaart, binnenvaart, bagger of voor walbanen TOS ROTTERDAM • WESTERKADE 7a 3016 CL ROTTERDAM • TEL. 010 - 436 62 93 TOS VLISSINGEN • BOULEVARD BANKERT 308 4382 AC VLISSINGEN • TEL. 0118 - 44 09 11 TE KOOP Motorvlet 17mx4.50mx2.12m, bj 1976, 480 pk GM, tel. 078-6816000 of 06-53125892 Email info@slokkers.nl V Mob.: Scheepsbemiddeling Amsterdamstraat 16 B-2000 Antwerpen erwin.venneman@pandora.be Te koop aangeboden: Venneman & Co BVBA 0032 475 274 579 Tel.: 0032 3 290 54 10 Tel.: 0032 3 213 83 51 Fax.: 0032 3 226 28 11 Motorvrachtschepen: 2.961 ton 3.000 m3, bj 1985, 107,50 x 11,40 x 3,50 m. 1.200 PK MAK, geschikt voor containers. Charris 2.612 ton 3.100 m3, bj 1988, 110 x 11,45 x 3,25 (3,35) m.1.600 PK Cummins 2.600 ton 3.000 m3, bj 1997, 102 x 11,45 x 3,40 m. 2 x 1.000 PK ABC, alu. stuurhut overzakb. + containers 2.497 ton 3.140 m3, bj 1989, 110 x 110,55 x 31,90 m. 1.640 PK GM bj, 1995 rev. bj 2000, alu schuifluiken stapelb. 2.376 ton 2.840 m3 bj 1975, 100 x 9,50 x 3,52 m. 1.328 PK SKL bj 1998, alu Friese kapluiken + wagen. 2.174 ton 2.060 m3, bj 1973, 105 x 9,50 x 3,00 m. 1.050 PK M.W.M. rev. Bj 1997, kop turbo rev. bj 2004, alu luiken 2.143 ton 2.850 m3, bj 1974, 95 x 9,50 x 3,22 m. 1.200 PK ABC, telescopische mast, straalbuis, airco. 1.998 ton 2.500 m3, bj 1973, 95 x 9,50 x 3,21 m. 1.475 PK Caterpillar bj 1995, alu stapelb. Pontonluiken. 1.870 ton 2.650 m3, bj 1956, 100 x 9,50 x 2,83 m. 1.050 PK Caterpillar bj 2004, Friese kap hydrolic luikenwagen Euronavi 1.834 ton 2.800 m3, bj 1956 / 1982, 100 x 9,50 x 2,82 m.,1.217 PK Caterpillaar bj 1989, cont. stuurh., event. Vast werk. 1.556 ton 1780 m3, bj 1973, 86 x 9,50 x 2,81 m. 2 x 865 PK M.W.M. bj 1973, met duwcertificaat. 1.506 ton 1.600 m3, bj 1966, 80 x 9,50 x 2,81 m. 2 x 550 PK Scania, alu Friese kap, luikenwagen ijzer 380 volt. 1.360 ton 1.900 m3, bj 1968, 81,80 x 9,50 x 2,66 m. 900 Pk Deutz bj 1968, alu Friese kapluiken + kar 1.269 ton 1.750 m3, bj 1992, 80 x 9 x 2,50 m. 2 x 500 PK Cummins, alu Friese kapluiken cont. stuurh. Bj 2004. 1.197 ton 1.800 m3, bj 1957, 76 x 8,20 x 2,80 m. 720 PK Deawood bj 2005, alu schuifluiken. 1.158 ton 1.587 m3, bj 1946, 80 x 9,05 x 2,52 m. 900 PK MAK bj 1969, alu Friese kapluiken. 1.127 ton, bj 1962, 80 x 8,20 x 2,60 m. 800 PK M.W.M., kopschr 320 PK DAF Ballegooy. 1.070 ton 1.550 m3, bj 1966, 73 x 8,20 x 2,62 m. 600 PK M.W.M. bj 1998, alu schuifluiken. 1.040 ton 1.400 m3, bj 1960, 80 x 8,20 x 2,27 m. 680 PK Caterpillar bj 1989, alu luiken panelen. 1.022,377 ton 1.500 m3, bj 1962, 73 x 8,20 x 2,75 m. 2 x 328 PK bj 1996 en bj 1990, stalenrolluiken 9 stuks fabr. Niessen te Heyen. 830 ton 1.400 m3, bj 1941, 67 x 8,20 x 2,54 m. 624 PK Caterpillar bj 1996, alu schuifluiken. Beunschepen: 1750 ton, bj. 1966/2000, 86 x 10,12 x 3,12 m., 1090 pk GM bj. 1998, event. Met vast werk. Motortankschepen: 1330 ton, bj. 1973, 81,40 x 9,42 x 2,92 m., (1000 pk Stork- Werkspoor bj. 1974) Duwboten: 1525 pk, bj. 1956, 33 x 8,10 x 2 m., (700 pk GM, 825 pk GM, max. kijkhoogte 8,80 m., voll. Gestraald). Wij hebben nog meerdere schepen op aanvraag in ons bestand aanwezig. Op diverse schepen is inruil mogelijk, voor meer informatie of nieuwe verkoopaanbiedingen kunt u ons vrijblijvend contacteren. En voor starters hebben wij ook mogelijkheden om zelfstandig te worden. Nu ook alle nieuwbouw projecten samen met: ACE (Antwerp Casco Enginering) Bekendmaking aan het scheepvaartverkeer Zuid-Willemsvaart, Beeksebrug (km. 91,8) De Minister van Verkeer en Waterstaat maakt, conform artikel 4, lid 1 onder c, van de Scheepvaartverkeerswet en het gestelde in artikel 13, lid 1 van het Besluit Administratieve Bepalingen Scheepvaartverkeer bekend: de bediening van de ophaalbrug Beeksebrug, gelegen over de Zuid-Willemsvaart op km. 91,8, als volgt aan te passen: - tijdens de periode van 1 april tot 1 november, op werkdagen van 7.00 uur tot 9.00 uur en van 16.00 uur tot 18.00 uur; Justkar Sealing Company is een leverancier van mechanische afdichtingen en aanverwante producten en diensten. Justkar Sealing Company reviseert mechanische as afdichtingen en pompen. Justkar Sealing Company heeft een jarenlange ervaring opgebouwd in de scheepvaart, petrochemie, industrielenmarkt en voedingsindustrie. Wij gaan graag uitdagingen aan, en gaan voor het beste. Wegens succes is Justkar Sealing Company op zoek naar een gedreven Salesmanager met een technische achtergrond of prima technisch inzicht. ADBEMAR UITZENDBUREAU b.v. Op zoek naar een nieuwe uitdaging in de Binnenvaart? Wij hebben diverse mogelijkheden voor u, afloswerk maar ook vaste dienstverbanden. Per direct zoeken wij: MATROZEN / STUURLIEDEN I.b.v. een dienstboekje I.b.v. Rijnpatent en / of Groot Vaarbewijs Voor informatie: Ringdijk 466 C, 3331 LK Zwijndrecht, the Netherlands Telefoon : 078-619 4342 Fax : 078-619 4866 E-mail: uitzendbureau@mercurius-group.nl Waar kom ik terecht? Een goed internationaal georiënteerde organisatie met een jonge uitstraling. Een no-nonsense cultuur en een informele sfeer. Een dynamisch bedrijf met een gezonde ambitie. Functie omschrijving: Binnen een klein slagvaardig team krijg je de verantwoordelijkheid voor verkoop aan de industrielenmarkt, scheepvaart en petrochemie. Van begin tot eind, het volledige traject voer je uit: plan van aanpak maken, telefonische afspraken maken, het inventariseren en adviseren bij de klant, het uitbrengen van de offerte, het binnenhalen van de opdracht, de nazorg en het relatiebeheer. Je bent vast aanspreekpunt voor de bestaande klanten en bent in staat deze relatie verder uit te bouwen. Ook weet je nieuwe succesvolle contacten te leggen. Je zorgt voor een goede relatiebeheer en bent in staat om op alle niveau’s de juiste gesprekspartner te zijn. Je kent de producten door-en-door, zodat je op basis van constructieve gesprekken een uitstekende behoeftepeiling realiseert en daarna gekoppeld een vakkundig advies kunt uitbrengen. Uiteraard kom je je afspraken na. Wij bieden: • Het uiteindelijke goede salaris hangt sterk af van je achtergrond, met daar bovenop een prima bouwregeling • De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend • Vast dienstverband na een proefperiode en natuurlijk een auto en telefoon. Functie eisen: • M/V • HTS-werk- en denkniveau, bijvoorkeur een afgeronde MTS-WTB, kennis van pompen en aanverwante producten. • Minimaal drie tot vier jaar relevante werkervaring in een commerciële omgeving • Geboren verkoper • Beschikken over commerciële werkervaring is een must, ervaring in een dergelijke branche is een pre. • Goede beheersing van de Engelse taal, Duits is een pre • Zeer goede sociale en communicatieve vaardigheden • Representatief • Accuraat, efficiënt, servicegericht • Organisator met duidelijke planning • Flexibel en stressbestendig • Snel kunnen inspelen op wijzigingen van klant, markt of product • Professionele communicator, zowel intern als extern • Doorzetter , zonder een 9 tot 5 mentaliteit • MS Office (Word, Excel, Excel, Outlook). Exact is een pre • Bij voorkeur woonachtig in de regio Rotterdam Solliciteren: Voldoe je aan de eisen en ben je geïnteresseerd? Stuur dan je uitgebreide CV naar Justkar Sealing Company, t.a.v. dhr. A. Bhatti, Edisonweg 15, 3291 CK Strijen. Meer informatie over ons bedrijf en onze vacatures vindt je op www.justkar.nl. Voor vragen over ons bedrijf en onze overige vacatures kun je ook bellen met dhr. A. Bhatti 078-6743196 of 06-51691015 - maximaal één bediening per uur voor de beroepsvaart; - géén bediening voor de recreatievaart afzonderlijk, maar wel in combinatie met de beroepsvaart. De Minister van Verkeer en Waterstaat, namens deze, de hoofdingenieur-directeur, namens deze, het hoofd van het Waterdistrict, ing. J.H.M. Goossens

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 5 7 juni 2006 Onafhankelijk accountantskantoor Riegman & Klaverdijk bestaat vijftig jaar Halve eeuw vertrouwd voor schippers Riegman & Klaverdijk vierde afgelopen vrijdag in Zwijndrecht een halve eeuw als onafhankelijk accountantskantoor opereren in vooral de binnenvaart, maar ook kustvaart, detailhandel, bouw en IT. Een naam die vertrouwd klinkt in de binnenvaart en dat blijft zo, belooft de nieuwe generatie. ‘De jongens doen het netjes,’ zegt de 71-jarige Koos Klaverdijk, vader van de tweeling Chris Druk blijft, ondanks gestremde Moezel Begin deze week waren voor veel reizen nog steeds moeilijk schepen te vinden, ondanks dat de Moezel gepland een week lang dicht is (tot volgende week maandag). Steeds meer worden de kolen in Rotterdam direct vanuit de zeeboot geladen. Het water zakt nu wel, maar vorige week stond het peil zo hoog, dat Maxau bijna dicht ging wegens hoogwater. Opmerkelijk was de melding voor een reis met containers, kisten en machines naar de Oekraïense Donau-bestemming Reni. De schipper heeft vanaf de Main 2.758 km voor de boeg en ziet als enig nadeel dat hij daarginds het WK voetbal op tv moet missen. Woensdag 31 mei, na een week met 161 vrachtmeldingen, sloot de VAART!Vrachtindex 3,2 punten lager dan de vorige week op 99,7. Over de laatste zeven dagen zakte de index met 7,5 punten naar 98,2. Toch aanmerkelijk beter dan een jaar geleden; in mei 2005 stond de index op 80,3. De gemiddeld betaalde gasolieprijs is verder gedaald. Gasolie was 31 mei met 437,89 euro gemiddeld 2,77 euro per kuub goedkoper dan een week eerder; het prijsniveau ligt daarmee 112,9 procent boven dat van begin 2004. De beladingsgraad bleef over de week gelijk met gemiddeld 87,8 procent. De gemiddelde bruto-opbrengst per ton VAART! Vrachtindicator Deelnemende schippers ontvangen bij de De VAART!Vrachtindicator een actueel overzicht van de vrachtprijzen per e-mail als ze de gegevens van de eigen reizen (vrachtprijs, bestemming, lading) opgeven. De per dag kwam over de week 1 eurocent lager op 0,86 euro, met een tendens naar verdere daling. In de droge lading kwam de vrachtindex over de 30 laatste dagen 0,9 punt lager op 96,2, de weekindex zakte met 3,7 punten naar 94,6. De belangrijke deelindex voor het opvarige werk (27 procent van alle vrachtmeldingen afgelopen week) steeg over de laatste 30 dagen met 0,8 punt naar 95,3, over de week was er een verlies met 2,0 punten naar 99,0. De weekindex voor de afvaart steeg met 0,2 punt naar 76,2. Het Wechselverkehr over zeven dagen nam af met 4,6 punten naar 106,5. De weekindex voor Noord-Zuid/binnenlands noteerde 13,2 punten lager op 109,2. Voor de kleinste tonnageklasse met schepen tot 700 ton kwam de weekindex 9,5 punten hoger uit op 140,0, in de klasse 700- 1500 ton was er een toename met 3,9 punten naar 101,5, in de klasse 1500-2500 ton zakte de weekindex 8,2 punten naar 78,7 en in de klasse boven de 2500 ton was er een verlies met 8,2 punten naar 78,7. De VAART!Vrachtindex geeft het gemiddelde van 812 droge lading- en 3 tankvaartreizen over de laatste 30 dagen, omgerekend naar vracht per ton per kilometer (tkm), met 1,46 eurocent per tkm als indexwaarde 100. VAART!Vrachtindicator verstrekt anonieme gegevens, die niet traceerbaar zijn. Al meer dan 400 schippers nemen deel. De databank bevat ruim 10.000 reisgegevens. Aanmelden kan via de website www.vaart.nl en Robbert, die samen met Ton Starink de firma Riegman & Klaverdijk runnen. Een accountantskantoor, gespecialiseerd in de binnenvaart. Hoe is het zo gekomen? Koos Klaverdijk was vijftig jaar geleden arbeidsanalist, die uitrekende hoe lang lopende banden mochten zijn. Zijn echtgenote Hansje was de dochter van zand & grindbevrachter Hovestadt. ‘De schippers kwamen op zaterdag afrekenen en lieten hun vlaggenbewijs – de voorlopige aanslag van de IB – afhandelen door mijn schoonvader.’ Boekhouder Riegman regelde uiteindelijk de complete boekhouding voor de schippers en zo ontstond een administratiekantoor voor de scheepvaart Riegman, Noordzij en Hovestadt, van wie Noordzij de registeraccountant was. ‘Toen die vertrok naar de algemene rekenkamer, werd gevraagd of ik in het bedrijf kwam,’ vertelt Koos Klaverdijk. ‘Het bedrijf bestond toen al tien jaar en was gevestigd in de Van der Takstraat. Wij hadden net de tweeling gekregen. Ik heb toen zeven jaar lang een avondstudie gevolgd om mee te kunnen werken in het bedrijf. Het was anders toen. We gingen ’s avonds de haven in om schippers aan boord te bezoeken en als een schip op stroom lag, floot je op je vingers naar een boot van Piet Smit die je naar boord bracht voor vijftig piek.’ Het kantoor van JA! .. Riegman & Klaverdijk was nog niet zo uitgebreid. ‘We werkten met z’n drieën; Riegman, mijn vrouw en ik.’ Het kantoor had een klantenbestand in de binnenvaart van iets meer dan 150 schippers. De tijden veranderen. De haven ingaan is niet meer nodig met de moderne communicatiemiddelen. Het huidige kantoor aan de Westerkade in Zwijndrecht telt ruim 550 klanten van wie zeker 75 procent in de binnenvaart. Deels autonome groei, deels door overnames van portefeuilles. Er werken nu 21 mensen, twee registeraccountants, belastingconsulenten, bedrijfsadviseurs en andere deskundigen. Wat niet veranderde is de betrokkenheid van de echtgenotes: van Chris en Robbert werken ook de vrouwen mee, respectievelijk Meirjan en Jolanda. Klanten Maar de jonge generatie houdt meer in stand van wat goed was, en dus nog steeds is. ‘De band met de klanten,’ zegt Koos Klaverdijk, die nog één dag per week advieswerk doet bij het bedrijf. ‘Ik herken de vriendschappelijkheid tussen de jongens en de klanten. Je moet in de binnenvaart niet aankomen met een hete aardappel.’ Hij wordt daarin bijgevallen door zijn zoons. Robbert: ‘We zijn er op ingericht om Koos Klaverdijk (71) geeft maar weer vol gas. ‘De jongens’ vinden het prima. Van links naar rechts Robbert Klaverdijk, Ton Starink en Chris Klaverdijk. (foto MGR) ik wil graag dat 'de Binnenvaartkrant' voor mij blijft schrijven! .. ik word tot wederopzegging en voor ten minste 1 jaar abonnee Verzendadres: (evt.)Bedrijfsnaam: T.a.v. Naam: Adres: Postcode/Plaats: Telefoonnummer: BTW nummer: de klanten te ontvangen wanneer hen dat gelegen komt. In de binnenvaart is het moeilijk plannen en daar houden we rekening mee.’ Die band met schippers is levenslang. ‘Van de wieg tot het graf,’ vat Robbert samen. ‘Voor veel schippers is hier op kantoor het hele hebben en houwen bekend.’ Ton Starink, zelf sinds 2000 bij het bedrijf en nieuw in de binnenvaart: ‘Schippers blijven betrokken. We verzorgen weliswaar 550 jaarrekeningen van bedrijven maar maken ook voor 1.300 mensen jaarlijks de IB aangifte op.’ De vergelijking met boeren gaat wel degelijk op, vertelt Chris Klaverdijk, zelf voor hij in 1989 bij de zaak kwam, actief als fiscalist voor boeren en tuinders. ‘Die komen ook met hun trekker voor de deur van het kantoor.’ Steeds meer wordt een beroep gedaan op de adviseurs van Riegman & Klaverdijk. ‘Voor exploitatieprognoses, keuze voor rechtsvorm en tegenwoordig veel samenwerkingsverbanden.’ Als schippers gaan samenwerken, kiezen ze vaak voor één accountant, en zo groeit het klantenbestand. Deze professionele adviseurs zien dus ook hoe het gaat met de binnenvaart, en hoe de investeringsdrang is toegenomen. ‘Je moet vooruit. De grote investeringen die in de tankvaart worden gedaan kunnen zorgwekkend zijn. Vaak liggen contracten aan de basis van een financiering, maar als er geen lading meer is, is dat contract een stukje WC-papier. Je ziet ook dat de nieuwbouw de prijzen van bestaande schepen opdrijft, en dan wordt er bij gefinancierd op basis van overwaarde.’ Dat is riskant. ‘Nu gaat het nog goed.’ Het gaat ook goed met het kantoor. De kwaliteit wordt erkend. ‘We hebben met alle banken goede contacten.’ Jarenlang was Riegman & Klaverdijk aangesloten bij de groep Remmerswaal. Daar zijn ze vorig jaar uit gestapt. Ton Starink: ‘We waren van de groep weg gegroeid.’ Die groei zet verder door. Robbert Klaverdijk: ‘Op deze verdieping is plaats voor 25 mensen. Dat is genoeg. Dan kunnen we zelf ook persoonlijk contact houden met de klanten.’ Land: Email: Na de laagwatermaanden werd vooral voor de tankvaart (witte lijn) het dal dieper en dieper. De index voor tankvaart ligt nu zelfs lager dan voor droge lading (zwarte lijn onderin). De gasolieprijs (dunne lijn bovenin) blijft hoog, ondanks de lichte daling aan het eind van mei. Vul in en stuur de bon in een open envelop zonder postzegel naar: De Binnenvaartkrant Antwoordnr. 70133 3070 VB Rotterdam * Buitenland op aanvraag * Uw abonnement dient 2 maanden van te voren schriftelijk opgezegd te worden Faktuuradres zelfde als verzendadres Faktuuradres anders, nl.: (evt.)Bedrijfsnaam: T.a.v. Naam: Adres: Postcode/Plaats: Telefoonnummer: BTW nummer: Land: Email: Ik machtig 'de Binnenvaartkrant' de verzendkosten van € 20,- (incl. 6% btw) automatisch één maal per jaar van mijn rekening af te schrijven (Post)bankrekeningnummer: Tenaamstelling rekeninghouder: Na afschrijving heeft de ondergetekende 30 dagen de mogelijkheid zijn bank of Postbank opdracht te geven het geïncasseerde bedrag terug te boeken. Datum: Hantekening: Ik betaal de verzendkosten van € 21,50 incl. 6% btw met de acceptgirokaarten die mij worden toegezonden.

Binnenvaartkrant