Views
3 years ago

2006-10

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Schip
  • Schepen
  • Shipping
  • Twee
  • Onze

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 4 9 MEI 2006 FAMILIEBERICHTEN PERSONEEL GEVRAAGD [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost € 0,71 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een Familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden Familieberichten alleen geplaatst als verifi catie van de afzender mogelijk is. in de leeftijd van 89 jaar. Rotterdam, 25 april 2006 Carnissesingel 19 Correspondentie-adres: W.H.M. Hell Oostmaaslaan 876 3063 DL Rotterdam Je moeder blijft je moeder zo eigen en vertrouwd. Je wilt haar niet graag missen omdat je van haar houdt. Maar eens dan komt de dag dat je haar moet laten gaan. Je verstand zegt dat het goed is maar in je ogen blinkt een traan. Maria Hell - Hoenderop “Ria” weduwe van H.A. Hell Marianne Rinus Barendregt Herman en Marie-Louise Carla Cees Ruijtenberg Klein- en achterkleinkinderen De crematieplechtigheid heeft reeds plaatsgevonden. Op 28-04-2006 heeft geheel onverwacht mijn geliefde man en onze lieve opa ons verlaten. Reiner Mückel 12-03-1947 - 28-04-2006 Wij zullen hem erg missen. Ingrid Mückel Kinderen en kleinkinderen Hij zal gecremeerd worden. Zijn wens is, zijn as aan de Rijn over te geven. Ingrid Mückel, Alte ‘s Heerenberger Strasse 28, D-46446 Emmerich Duitsland Gevraagd Voor moderne nieuwe binnenvaart tanker van 3000 ton, 2 kapiteins voorkeur met C-patent, 14 dagen op / 14 dagen af. Inlichtingen tel.nr 0032-495500626 Gevraagd schipper voor Manuela 14/7 Binnenlandse Containervaart Netto loon € 2.300 p/mnd Tel. 0650-213023 www.huizinga-snijder.nl Verenigde Tankrederij B.V. is sinds 1932 een op de West-Europese Binnenwateren opererende Binnentankvaartrederij. De vloot bestaat uit 25 moderne tankschepen die worden ingezet in het vervoer van minerale-, smeeroliën en lichte chemicaliën. Ons werkterrein omvat voornamelijk het ARA-gebied en bestaat onder meer uit het bunkeren van zeeschepen. Daarnaast speelt het vervoer van lichte chemicaliën zich voornamelijk af op de Rijn, Nederland en België. Daarnaast is VT toonaangevend en innovatief op met name nieuwbouwprojecten. Wegens uitbreiding van onze activiteiten zijn wij op zoek naar gemotiveerde: Stuurlieden en Schippers De juiste kandidaat beschikt over: - Grootvaarbewijs 2, Radardiploma, ADNR en Marifooncertificaat - Bunkerervaring is een pré Indien u niet aan bovenvermelde eisen voldoet, hoeft u niet te reageren! Wij bieden: - Eigen CAO met Nederlandse loon- en arbeidsvoorwaarden. - Onze schepen varen in het week op / week af systeem (24 weken op, 28 weken af). - Doorgroeien naar een hogere functie is na gebleken geschiktheid mogelijk. - Opname in het Bedrijfstakpensioenfonds. Mocht u het werken bij onze rederij als een uitdaging zien, dan verzoeken wij u een sollicitatiebrief te sturen aan het volgende adres: Verenigde Tankrederij B.V. Afd. P&O t.a.v. de heer W.J. Giessen. Postbus 59005 3008 PA ROTTERDAM wgiessen@vtr.nl Justkar Sealing Company is een leverancier van mechanische afdichtingen en aanverwante producten en diensten. Justkar Sealing Company reviseert mechanische as afdichtingen en pompen. Justkar Sealing Company heeft een jarenlange ervaring opgebouwd in de scheepvaart, petrochemie, industrielenmarkt en voedingsindustrie. Wij gaan graag uitdagingen aan, en gaan voor het beste. Wegens succes is Justkar Sealing Company op zoek naar een gedreven Salesmanager met een technische achtergrond of prima technisch inzicht. De kantoororganisatie is gevestigd Nijmegenstraat 1 te Rotterdam (Waalhaven Pier 2) Havennummer 2181A Telefoon 010-4876200 Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld! Waar kom ik terecht? Een goed internationaal georiënteerde organisatie met een jonge uitstraling. Een no-nonsense cultuur en een informele sfeer. Een dynamisch bedrijf met een gezonde ambitie. Functie omschrijving: Binnen een klein slagvaardig team krijg je de verantwoordelijkheid voor verkoop aan de industrielenmarkt, scheepvaart en petrochemie. Van begin tot eind, het volledige traject voer je uit: plan van aanpak maken, telefonische afspraken maken, het inventariseren en adviseren bij de klant, het uitbrengen van de offerte, het binnenhalen van de opdracht, de nazorg en het relatiebeheer. Je bent vast aanspreekpunt voor de bestaande klanten en bent in staat deze relatie verder uit te bouwen. Ook weet je nieuwe succesvolle contacten te leggen. Je zorgt voor een goede relatiebeheer en bent in staat om op alle niveau’s de juiste gesprekspartner te zijn. Je kent de producten door-en-door, zodat je op basis van constructieve gesprekken een uitstekende behoeftepeiling realiseert en daarna gekoppeld een vakkundig advies kunt uitbrengen. Uiteraard kom je je afspraken na. Wij bieden: • Het uiteindelijke goede salaris hangt sterk af van je achtergrond, met daar bovenop een prima bouwregeling • De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend • Vast dienstverband na een proefperiode en natuurlijk een auto en telefoon. Functie eisen: • M/V • HTS-werk- en denkniveau, bijvoorkeur een afgeronde MTS-WTB, kennis van pompen en aanverwante producten. • Minimaal drie tot vier jaar relevante werkervaring in een commerciële omgeving • Geboren verkoper • Beschikken over commerciële werkervaring is een must, ervaring in een dergelijke branche is een pre. • Goede beheersing van de Engelse taal, Duits is een pre • Zeer goede sociale en communicatieve vaardigheden • Representatief • Accuraat, efficiënt, servicegericht • Organisator met duidelijke planning • Flexibel en stressbestendig • Snel kunnen inspelen op wijzigingen van klant, markt of product • Professionele communicator, zowel intern als extern • Doorzetter , zonder een 9 tot 5 mentaliteit • MS Office (Word, Excel, Excel, Outlook). Exact is een pre • Bij voorkeur woonachtig in de regio Rotterdam Solliciteren: Voldoe je aan de eisen en ben je geïnteresseerd? Stuur dan je uitgebreide CV naar Justkar Sealing Company, t.a.v. dhr. A. Bhatti, Edisonweg 15, 3291 CK Strijen. Meer informatie over ons bedrijf en onze vacatures vindt je op www.justkar.nl. Voor vragen over ons bedrijf en onze overige vacatures kun je ook bellen met dhr. A. Bhatti 078-6743196 of 06-51691015 Gevraagd Schipper en Stuurman / Matroos of Schippersechtpaar waarvan 1 met Rijpatent tot Köln vaarsysteem week op / week af Tel. 06-24770078 C.Idzenga, geboren schipperszoon, 18 jaar ervaring in de binnenvaart en vanaf 1 januari zelfstandig, nu de eerste contracten gesloten zijn zoeken wij : • Vrachtschepen voor onze droge lading • Beunschepen voor zand en baggerwerken • Semi-beunschepen voor beiden. Onze voorkeur gaat uit naar een langdurige samenwerking. Tondia B.V. vraagt voor het passagiersschip Rembrandt van Rijn collega’s voor het nieuwe seizoen: Stuurman Vaargebied hoofdzakelijk Rijn, Main en Donau Voor deze functie is/zijn gewenst: • Ervaring in soortgelijke functie • Goede technische kennis • Goede contactuele eigenschappen • Representatief uiterlijk • Bij de betreffende functies behorende dienstboekje en /of voor genoemde vaargebieden Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Tondia B.V., Tel.: 0613-001214 vraagt voor 2006 op onze passagiersschepen: Kapitein Stuurman Matroos/Deksman Machinist / Motordrijver Voor alle functies geldt: • In bezit van de benodigde papieren en/ of dienstboekje • Goede omgangsvormen • Ervaring in de passagiersvaart is een pre • Enige kennis van de Duitse en Engelse taal • Bereidt om langere tijd van huis te zijn Voor info en sollicitaties kunt u contact opnemen met: United Cruise Lines. Afd. personeelszaken Meeuwenweg 17a 8261VZ Kampen Tel: 038-3370410 e-Mail: marina@riverline.nl TOS zoekt: Stuurlieden en (Vol)Matrozen Stuurlieden met patent (Vol)Matrozen: • in bezit van dienstboek Weidz Transport BV Agnes Bartoutslaan 35 3342 GE H.I.Ambacht Tel.010-4955116 • (inter)nationale binnenvaart dé maritieme vacaturesite www.tos.nl Interesse? Bel ons of bezoek onze website voor vacatures in de zeevaart, binnenvaart, bagger of voor walbanen TOS ROTTERDAM • WESTERKADE 7a 3016 CL ROTTERDAM • TEL. 010 - 436 62 93 TOS VLISSINGEN • BOULEVARD BANKERT 308 4382 AC VLISSINGEN • TEL. 0118 - 44 09 11

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 5 Toekomst enkelwandige tankers onzeker 9 MEI 2006 Wat al jaren wordt voorspeld, begint zich nu duidelijk af te tekenen: het werk voor enkelwandige tankers neemt zienderogen af. Dat speelt vooral op omdat er weinig ladingaanbod is. Zelfs voor wie nu ver onder de prijs naar Basel wil varen, is er eenvoudig geen werk. Het bericht vorige week in het Weekblad Schuttevaer dat oliemaatschappij BP oude, enkelwandige schepen gaat weren, bevestigt andermaal dat de toekomst in de tankvaart aan de dubbelwandige schepen is. De sector blijft echter inzetten op een zo lang mogelijke overgangstermijn, temeer omdat de vloot van een kleine duizend enkelwandige tankers niet één-tweedrie is vervangen door dubbelwandige schepen. Het risico is er echter wel dat nu met name oudere tankers in het verdomhoekje terechtkomen, zij wellicht nog goedkoper vervoersdiensten aanbieden en de markt verder onderuit halen. Een markt die toch al op vele fronten worstelt met de verhouding tussen inkomsten en branstofkosten. De dalende tendens in de VAART!Vrachtindex houdt aan. Vrijdag 5 mei, na een week met 169 vrachtmeldingen, sloot de index 2,2 punten lager dan de vorige week op 109,4. Over de laatste zeven dagen zakte de index 14,8 punten naar 94. Maandag 1 mei bereikte de gemiddeld betaalde gasolieprijs met 455 euro een nieuw record. Inmiddels is de daling weer ingezet. Gasolie was 5 mei met 448,13 euro gemiddeld 5,87 euro per kuub goedkoper dan een week eerder; het prijsniveau ligt daarmee 117,9 procent boven dat van begin 2004. Omgerekend in ‘oud’ geld is de gasolieprijs nu de grens van duizend gulden gepasseerd. Over de afgelopen week ging gemiddeld 19,9 procent (-1,7 procentpunt) van de bruto-vracht op aan brandstof, in de opvaart was dat 27,7 procent (-0,6 procentpunt). De beladingsgraad nam over de week toe met 0,3 procentpunt naar 88,7 procent. De gemiddelde bruto-opbrengst per ton per dag kwam over de week 2 eurocent hoger op 0,90 euro. In de droge lading bleef de vrachtindex over de laatste dertig dagen met gelijk op 93,8, de weekindex zakte met 1,8 punt naar 93,9. De belangrijke deelindex voor het opvarige werk (33 procent van alle VAART! Vrachtindicator Deelnemende schippers ontvangen bij de De VAART!Vrachtindicator een actueel overzicht van de vrachtprijzen per e-mail als ze de gegevens van de eigen reizen (vrachtprijs, bestemming, lading) opgeven. De VAART!Vrachtindicator verstrekt anonieme gegevens, die niet traceerbaar zijn. Al meer dan 400 schippers nemen deel. De databank bevat ruim 10.000 reisgegevens. Aanmelden kan via de website www.vaart.nl vrachtmeldingen afgelopen week) zakte over de laatste 30 dagen met 0,5 punt naar 92,7, over de week was er een verlies met 6,7 punten naar 87,2. De weekindex voor de afvaart zakte met 1,0 punt naar 73,2. Het Wechselverkehr daarentegen steeg over zeven dagen met 16,8 punten naar 123,9. De weekindex voor Noord- Zuid/binnenlands noteerde één punt lager op 115,1. De kolenindex sloot over de laatste dertig dagen 0,4 punt hoger op 78,9 en over de week 5,2 punten hoger op 81,5. De index voor zand en grind van de Rijn steeg over zeven dagen met 9,1 punten naar 54,5. Er was de afgelopen week veel aanbod, ook binnenlands. Wellicht is de aankondiging van een actie door het Scheepvaartgilde van beunschippers opgepakt door handelaren en bevrachters in zand en grind. Voor de containerindex waren er afgelopen week te weinig meldingen. Overzicht van de verhouding tussen zand en grind (onderste lijn) en de totale droge lading, de afgelopen twee jaar. (bron Vaart!Vrachtindex) Voor de kleinste tonnageklasse met schepen tot 700 ton kwam de weekindex 12,4 punten lager uit op 135,8, in de klasse 700-1500 ton was er een toename met 1,9 punten naar 106,6, in de klasse 1500-2500 ton verloor de index 1,2 punt naar 82,1 en in de klasse boven de 2500 ton was er een verlies met 2,8 punten naar 68,4. De ‘Moezel / Saar Monitor’ geeft over de laatste dertig dagen een kans van 37,7 procent (+2,6 procentpunt) op retourreizen aan, over de week 64,3 procent (+34,3 procentpunten). De tankvaartindex over de laatste 30 dagen sloot 4,3 punten lager op 157,8. Het aantal meldingen uit de tankvaart was te gering voor een verantwoorde index over de laatste zeven dagen. De leegvaartindex nam in de week van de meivakantie iets toe: schepen voeren over de week gemiddeld 16,4 procent (+0,2 procent) van het totale reistraject leeg naar de laadplaats. Het aantal lege (vaar)dagen voorafgaand aan de volgende reis nam af met 0,10 naar 0,72 dag gemiddeld. Tien van de betere reizen in de afgelopen week waren: slakkenzand van Huckingen naar Maastricht voor 4 euro, minorex van Beinheim naar Neuss voor 9 euro, tarwe van Bülstringen naar Delfzijl of Groningen voor 8 euro, kolen van IJmuiden naar Duisburg voor 3,5 euro, gerecycled glas van Stürzelberg naar Leerdam voor 4,5 euro, brouwgerst van Emmeloord naar Gelsenkirchen voor 9 euro, vloeispaat van Antwerpen naar Duisburg voor 4,5 euro, cement klinker van Perl naar Neuwied voor 5 euro, stenen van Rotterdam naar Plochingen voor 10,5 euro en kolen van Amsterdam naar Dillingen voor 7,65 euro. De VAART!Vrachtindex geeft het gemiddelde van 793 droge lading- en 12 tankvaartreizen over de laatste 30 dagen, omgerekend naar vracht per ton per kilometer (tkm), met 1,46 eurocent per tkm als indexwaarde 100. Opening van Museumwerf Coöperatie NPRC Walthuis Museumwerf Vreeswijk wordt 19 mei geopend door burgemeester C. De Vos van Nieuwegein en gedeputeerde J. van Bergen van Cultuur en Onderwijs van de provincie Utrecht. Jawoord aan boord voor verkeersleider De NPRC is per 1 april een coöperatie geworden, zoals in deze krant al een jaar geleden werd aangekondigd. De officiële naam luidt sinds die datum Coöperatie NPRC U.A. De resultaten van het afgelopen boekjaar zijn voor de NPRC andermaal bevredigend en de perspectieven zijn goed, zo meldt het bedrijf in een officiële mededeling. Het bestuur ziet de wijziging van de rechtsvorm als een manier om de betrokkenheid van de schippers te vergroten en om hen beter mee te laten delen in de revenuen van het bedrijf. In de nieuwe vorm is de aansprakelijkheid van de schipper zelf verdwenen. Immers de schipper loopt al voldoende risico met zijn eigen bedrijf, aldus het bestuur. benoemd tot Officier Drs Rob Walthuis, Rijnvaartcommissaris en oud-voorzitter van het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart, werd 28 april benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau. Alsof een huwelijk al niet bijzonder genoeg is. Verkeersleider Rolph Herks van Rijkswaterstaat Post Dordrecht gaf zijn Madelien het jawoord aan boord van de Veerdienst 3. Het paar trouwde vrijdag 28 april tegen de kant van het Groothoofd in Dordrecht. Ambtenaar van de Burgerlijke Stand die het stel in de echt verbond, was Dinie Smulders. Op de foto verwelkomt ze het jonge stel aan boord van de Veerdienst 3. Zij vertelde glunderend dat het de eerste keer was dat ze een huwelijk buiten het Dordtse stadhuis voltrok. Sinds kort is het mogelijk in Dordrecht ‘op locatie’ te trouwen. Rolph Herks en Madelein Rouwbos arriveerden bij de oude veerboot met de RWS-boot Jan Blanken, waarmee de familie was opgehaald. Na voltrekking van het huwelijk voer het hele gezelschap met de Veerdienst 3 en nog enkele boten naar Woudrichem om dit heuglijke feit te vieren. Uiteraard ook onder grote belangstelling van Rolphs collega’s van Post Dordt. (foto MGR) JA! .. Vul in en stuur de bon in een open envelop zonder postzegel naar: De Binnenvaartkrant Antwoordnr. 70133 3070 VB Rotterdam * Buitenland op aanvraag * Uw abonnement dient 2 maanden van te voren schriftelijk opgezegd te worden ik wil graag dat 'de Binnenvaartkrant' voor mij blijft schrijven! .. ik word tot wederopzegging en voor ten minste 1 jaar abonnee Verzendadres: (evt.)Bedrijfsnaam: T.a.v. Naam: Adres: Postcode/Plaats: Telefoonnummer: BTW nummer: Faktuuradres zelfde als verzendadres Faktuuradres anders, nl.: (evt.)Bedrijfsnaam: T.a.v. Naam: Adres: Postcode/Plaats: Telefoonnummer: BTW nummer: Land: Email: Land: Email: Ik machtig 'de Binnenvaartkrant' de verzendkosten van € 20,- (incl. 6% btw) automatisch één maal per jaar van mijn rekening af te schrijven (Post)bankrekeningnummer: Tenaamstelling rekeninghouder: Na afschrijving heeft de ondergetekende 30 dagen de mogelijkheid zijn bank of Postbank opdracht te geven het geïncasseerde bedrag terug te boeken. Datum: Hantekening: Ik betaal de verzendkosten van € 21,50 incl. 6% btw met de acceptgirokaarten die mij worden toegezonden.

Binnenvaartkrant