Views
3 years ago

2006-10

  • Text
  • Jaar
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Schip
  • Schepen
  • Shipping
  • Twee
  • Onze

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 10 9 MEI 2006 www.duwbakken.nl GEZOCHT stuurman met pat. (of bijna) voor mts Tabaluga. Mineralen, TE KOOP: Ms. 1800 ton, Bjr. 1982, 1100 pk, vast werk Nederland. Inruil bespreekbaar, financiéle mogelijkheden aanwezig. Tel. 0653-153374 TRACTIEBATTERIJEN TYPE PZS - 5400 540 PZS - 6480 630 PZS - 7560 730 PZS - 8640 830 PZS - 9720 940 PZS -11800 1150 Ah (20 uur) SPECIAL 24 uurs service !!! -Wij plaatsen inclusief container -Levering in Nederland, Belgie en Duitsland Start- en tractiebatterijen, laders en omvormers Accu-Plus Watermanstraat 40 7324 AH Apeldoorn Tel.: 055-5822826 Fax: 055-5822827 E-mail: info@accu-plus.nl Website: www.accu-plus.nl - OOST bv Bemiddeling aan- en verkoop van schepen Biesboschhaven Zuid 10-11 • 4251 NM WERKENDAM Telnr. : 0183-50 52 30 • Faxnr. : 0183-50 56 60 J. Versluis tel 0653-685410 J.A. Oost tel 0653-153374 • jan.oost@veka-group.nl www.veka-group.nl MOTORSCHEPEN Ms Eleonora bj. 2004, 3242 ton, afm. 110 x 11,45 x 3,63 m., 1600 pk Cummins Ms Singa bj. 1986 3203 ton afm. 110x11,39x3,72 m 1800 pk CAT Ms Royaal bj. 1969 3080 ton afm. 100x12,00x3,52 m 2 x1250 pk DEUTZ bj 2003 inruil mog Ms Margaretha, bj. 1971, 2700 ton, afm. 108x11,00x3,20 m., 2 x 1000 pk Deutz Ms Erine bj. 1980, 2552 ton, afm. 110 x 11,40 x 3,00 m., 2 x 862 pk Mitsubishi Ms Euronavi bj. 1956 1850 ton afm 100x9,50x2,82 m 1380 pk CAT container stuurhut Kvb Vagari geheel verbouwd 2004, MTU 1200 pk en Mitsubishi 1200 pk Kvb United bj. 2003, 5500 ton, afm. 172 x 11,45 x 3,85 m., 2 x 1428 pk MTU BEUNSCHEPEN Mbs Armadis bj. 1970 1300 ton afm. 82x8,20x3,39 m 1014 pk Caterpillar Mbs Cascade bj. 2001, 1045 ton, afm. 70x7,50x3,00 m., 816 pk., 885 cub, 24 Teu Mbs Linsi bj. 1960, 946 ton, afm. 67 x 8,20 x 2,72 m., 2 x 360 pk Volvo Mbs Andante bj. 1980, 1250 ton, afm. 85x8,25x2,85, 675 pk GM Mbs Philipskercke bj 2000 1603 ton, afm. 86 x 9.50 x 3.20 m, 1200 pk MTU DUW EN SLEEPBOTEN Ex. Elbe Sleepboot Orlik afm. 56 x 9m 600 pk Skoda orginele voortstuwing (schoeprad) boegschroef hekschroef luxe woning met bar 12 slaaphutten inclusief reclamezuil met lopende contracten Duwboot afm. 32x11,40x1,60 m 2 x 1200 pk DEUTZ Sleepduwboot Rinske bj. 1951 afm. 22x5,60x2,00 m 800 pk CUMMINS Motorvlet Albert sr bj. 1978 afm 14x4,20x1,80 m 340 pk CAT Motorvlet Trijntje bj. 1988 afm 12x4x0,80 m 210 pk MERCEDES Duwboot Njord bj. 1961 afm. 15x9,50 x1,49 m 2 x 480 pk GM met schottel Duwboot Swind, bj. 1969, afm.15,00 x 5,75 x 2,10 m., 2 x 430 pk CUMMINS bj. 1996/2001, kruiphoogte 4,50 m. MOTORPASSAGIERSSHEPEN Mps Schloss Munzingen (Oldtimer) bj. 1925 afm 42x6,50x1,10 m 2 x 540 pk TANKERS Diverse tankers vanaf bouwjaar 2003 Mts Isabel bj. 1974 2000 ton afm 100x9,00x3,20 m 1200 pk MITSUBISHI Op al deze schepen inruil en financiering bespreekbaar Lux. condities, 2 wkn op/2 wkn af. Inl. 0650-652646 TE KOOP 4-kmr app. + grandioos uitzicht op de Maas! Pr. Frederikplein 321 Rotterdam, € 299.000,- k.k. www.makelaarsland.nl of bel: 0900-2002000 TE KOOP MS IRIS bj 1980, 75x8.21x3.05, 720 pk. Tel. 0610-560089 0032-499198987 NOZ BIEDT ZICH AAN ... Stuurman, bezig met studie gr. v.b., 10 dgn of wk op/af, lftd 39 jr, wnpl Ylst (Fr.) Tel. 06-51770885 TE KOOP Hasselter aak 19x3.96x1.18m, Volvo Penta 92 pk, zeilopp. 110m2, huurligplaats aan Brasemermeer. Vrpr € 90.000 (2312). Scheepsmakelaardij Fikkers www.fikkers.nl 050-3111404 NIEUWBOUWPROGRAMMA Nieuwbouw dubbelwandig midden-voorschip voor tankers 11,45 en 10,50 Nieuwbouw midden-voorschip droge lading 9,50/10,50/11,45 m Nieuwbouw containerschepen 110 x 11,45 m. Nieuwbouw tankers in alle afmetingen Startende ondernemers gevraagd voor diverse tankschepen en droge lading hebben wij financiële mogelijkheden voor u. Startende ondernemers LET OP Wij zijn op zoek naar jonge mensen voor een spannende nieuwe onderneming. In deze spannende onderneming bieden wij een winst formule die zich internationaal heeft bewezen, eerste klas marketing ondersteuning en een unieke turn key oplossing voor startende ondernemers. Dus als u sterk zelfgemotiveerd bent en kwaliteit op prijs stelt, een oprechte belangstelling heeft voor de binnenvaart neemt u contact op met onze huis makelaar. Info te verkrijgen bij Patrick Hut 073-6431146 06-55 333 583 O ZWIJNDRECHT, LINDEWEG 16 Royale vrijstaande villa met aangebouwde stenen garage en een fantastisch uitzicht over de waterplas "de Devel". Deze fraaie villa is ca.1976 gebouwd, staat op ca. 418 m 3 eigen grond en beschikt over 2 parkeerplaatsen. De villa is v.v. een L-vormige living (opp. ca. 67m 3 ) met open woonkeuken en een aparte slaap-/werkkamer. Op de 1e verdieping beschikt de villa over een royale overloop met dakkapel en bergzolder, luxe badkamer, 4 slaapkamers (voorheen 5) waarvan 3 met balkon en één met groot dakkapel. Open huis zaterdag 20 mei van 13:00 tot 15:00 uur VRAAGPRIJS: € 729.000,-- K.K. OOSSE Maritiem b.v. TE KOOP Lauwers 40 3332 TB Zwijndrecht Bemiddeling in aan-en verkoop van schepen Tel. 078-6191040 Fax 078-6193508 Autotel. 06 - 53104705 W.F.H. Molegraaf Tel. 078-6399357 - Fax 078-6399358 Autotel. 06-53136771 NIEUWBOUW CASCO afm. 135x14.20x4.80m NIEUWBOUW CASCO afm. 110x11.45x3.65m NIEUWBOUW VOORSCHIP VRACHTSCHIP afm. 70.5x9.50x3.00m NIEUWBOUW VOORSCHIP TANKER afm. 70x9.50x4.00m MVS 3167 ton, bj. 1989, afm.110x11.40x3.72m 1850 pk Cat, containerstuurhut, alu.luiken, kopschroef MVS 2618 ton, bj.1971, afm.105x11.00x3.22m 1700 pk Cat bj. 2006, containerstuurhut, alu.luiken, kopschroef MVS 2508 ton, bj.1989, afm.110x10.50x3.20m 1500 pk ABC, alu.luiken, kopschroef MVS 1859 ton, bj 1974, afm.95x9.50x2.89m 1250 pk Cummins, containerstuurhut, alu.luiken, kopschroef MVS 1832 ton, bj 1973, afm.105x9.50x2.67m 1250 pk Deutz, schuifluiken, kopschroef MVS 1742 ton, bj 1972, afm.85x9.50x3.13m 1160 pk SKL, alu luiken, kopschroef MVS 1122 ton, bj.1972, afm.80x8.20x2.63m 600 pk MWM, alu.luiken, kopschroef MVS 1121 ton, bj.1955, afm.80x8.20x2.52m 830 pk MWM/Deutz bj.2000 alu.schuifluiken, kopschroef MVS 1022 ton, bj. 1962, afm.73x8.20x2.74m 2x300 pk GM, bj.1992, alu.luiken, kopschroef DUWBAK 2750 ton, bj. 1982, afm.76.5x11.40x4.00m met luiken en goed onderhouden. Bij diverse schepen is inruil mogelijk. Meerdere schepen op aanvraag in ons bestand aanwezig. Tevens hebben wij mogelijkheden voor jonge ondernemers om met relatief weinig eigen middelen een recent schip te kopen. Van T.v.d. Boogaartstraat 20a, 4251 EN Werkendam Postbus 199 4250 DD Werkendam Tel.: 0183-505588 Fax.: 0183-504644 Mob.: 06-53 186642 E-mail: cornetshipping@planet.nl MOTORBEUNSCHEPEN B0065 2250m3 bwj 2004 110 x 11.40 4.25 Cummins 2x, 1300 pk 2x,boegschroef 540pk B0016 1186m3 bwj 1998 86 x 9.50 x 3.62 Cummins 1300 pk boegschroef 320 pk, spudpalen 7m B0066 1178m3 bwj 1996 86 x 9.50 x 3.40 CAT 973 pk , boegschroef 260 pk B0067 1110m3 bwj 2000 86 x 9.50 x 3.60 MTU 1200 pk, boegschroef 360 pk B0059 1060/1200m3/ bwj 2000, 86 x 9.50 x B0055 3.20 CAT 1014 pk 800m3 bwj 1940/1976 85 x 9.07 x 2.95 Industrie 510 pk, boegschroef 220 pk, nieuw vlak 1990 B0043 835m3 bwj 1965 85 x 8.20 x 3.02 CAT 973 pk 2004, boegschroef 320 pk B0027 647m3 bwj 1955 67.50 x 8.25 x 3.32 GM 626 pk, boegschroef 220 pk B0056 625m3 bwj 2001 70 x 7.45 x 3.20 Cummins 640 pk, boegschroef 320 pk B0022 615m3 bwj 1961 73 x 8.20 x 2.65 GM 825 pk 1996,boegschroef 325 pk B0063 650m3 bwj 1966 72 x 8.09 x 2.88 CAT 720pk, boegschroef 320 pk, stuurwerkrevisie 2004 B0064 600m3 bwj 2002 70 x 7.50 x 3.08 Cummins 640 pk, boegschroef 330 pk, 2 x spudpalen 6m B0025 578m3 bwj 1933 70 x 8.46 x 3.10 MWM Deutz 794 pk 1997, boegschroef 260 pk, vlak 1992 B0038 536m3 bwj 1966 70 x 7.20 x 2.81 CAT 487 pk, boegschroef 320 pk, beunvloer 1999 B0030 517m3 bwj 1960 67 x 7.36 x 2.90 Cummins 507 pk, vernieuwing motor 1998, boegschroef 220 pk B0010 489m3 bwj 1963 63 x 7.28 x 2.84 Cummins 500 pk revisie 2003, boegschroef 270 pk, woning 2001 B0021 485m3 bwj 1964 69 x 7.35 x 2.62 CAT 680 pk, boegschroef 200 pk B0047 480m3 bwj 1960 63.50 x 7.34 x 2.65 Cummins 440 pk 2001, boegschroef 250 pk B0042 477m3 bwj 1965 70 x 7.20 x 2.65 GM 360 pk, revisie 2001, boegschroef 160 pk B0017 446m3 bwj 1970 63 x 7.36 x 2.33 CAT 300 pk 1998 B0052 430m3 bwj 1961 62 x 7.24 x 2.59 DAF 400 pk 2004, boegschroef 220 pk B0062 359m3 bwj 1962 55 x 6.60 x 2.77 CAT 480 pk 1997, boegschroef 32 pk B0011 341m3 bwj 1956 55 x 6.66 x 2.47 Volvo 510 pk 2001 ZELFZUIGENDE MOTORBEUNSCHEPEN B0039 608m3 bwj 1951 70 x 8.15 x 3.07 Cummins 500 pk, boegschroef 220 pk, zeefbak en laadinstallatie om schepen te laden B0049 503m3 bwj 1958 70 x 7.40 x 2.70 GM 420 pk, revisie 2001, boegschroef 280 pk, nieuw vlak 2001 Beunvloer vernieuwd 2001 B0044 270m3 bwj 1954 42 x 7.51 x 2.70 CAT 390 pk 2001, zelflossend met transportband van 23m B0041 120m3 bwj 1949 31 x 6.00 x 2.18, zelflossend met transportband van 18m BEUNBAKKEN D0010 1785m3 bwj 1970 94 x 11.40 x 3.60 kopschroef 360pk, generatorset 27,5 kva B0051 600m3 bwj 1939 62 x 8.00 x 3.15, beun vernieuwd 1990, geheel gestraald B0050 586m3 bwj 1967 50 x 8.85 x 3.10 B0048 390m3 bwj 1964 45 x 7.50 x 2.74 MOTORBEUNKRAANSCHEPEN B0015 320m3 bwj 1926 56 x 6.60 x 2.60 CAT 443 pk, boegschroef 270 pk, kraan PLM 40 op rails rijdend over de beun, gieklengte 24m, 2 x spudpalen MOTORVRACHTSCHEPEN V0047 - 1913 t E1970 - 105 x 9.50 x 2.72 - 2500 m3 - Cummins 2002 - 1300 pk V0037 - 1907 t E1972 - 105 x 9.50 x 2.84 - 2600 m3 - Deutz 1998 - 1230 pk V0018 - 1281 t E1948 - 85.6 x 8.51 x 2.80 - Wartsila - 1000 pk V0026 - 1207 t E1928 - 80 x 9.50 x 2.55 - 1800 m3 - Industrie - 750 pk - V0035 - 1151 t E1965 - 73 x 8.25 x 2.82 - 1500 m3 - Deutz 1965 - 620 pk V0029 - 1100 t E1957 - 80 x 8.20 x 2.47 - 1700 m3 - Mitsibushi 1998 - 862 pk V0032 - 1078 t E1955 - 80 x 8.20 x 2.53 - 1550 m3 - Mitsubishi 1998 - 954 pk V0014 - 964 t E1960 - 67 x 8.20 x 2.57 - 1200 m3 - CAT 1996 - 540 pk V0016 - 890 t E1962 - 66.78 x 7.19 x 2.62 - CAT - 520 pk V0049 - 822 t - 1966 - 64.5 x 7.60 x 2.61 E1300 m3 - CAT 1978 - 680 pk V0033 - 675 t E1962 - 57 x 6.60 x 2.60 - 1000 m3 - 2 x GM 1998/2004, 2 x 250 pk V0013 - 466 t E1957 - 50 x 6.46 x 2.25 - 700 m3 - Volvo 1984 - 320 pk DUWBAKKEN D008 1900 ton bwj 1989 te Joegoslavie 76.5 x 9.50 x 3.40 DUWBOTEN D007 bwj 1945, Mitsubishi 1998, 20 x 5 x 2, nieuwe betimmering stuurhut 2000 D009 bwj 1954 te Spijer, 2 x Cummins, 2 x 507 pk, 23 x 6 x 2.3 , kopschroef Daf 320 pk

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 11 Het jaarlijkse Aquakids voetbaltoernooi in Rotterdam is niet alleen een feest voor internaatskinderen, het is ook voor de sponsors elk jaar weer een grote uitdaging om er iets bijzonders van te maken. 9 MEI 2006 Privatim eindelijk geborgen Inloopmiddag bij Het Zorgschip Zo’n drie maanden nadat het schip in de Eemshaven zonk, is de Privatim eind april geborgen. Vrijdagochtend 28 april haalde GPS Marine Services uit Sliedrecht het achterschip boven water, nadat een dag eerder het voorste deel van het doormidden gezaagde vaartuig was geborgen. Het 73 meter lange binnenvaartschip lag ter hoogte van het havenhoofd op tien meter diepte in de Eemshaven. Het schip zonk eind januari in zwaar weer. De Privatim was toen onderweg van Utrecht naar Eemshaven met een partij van circa duizend ton asfaltgranulaat. Eind maart was GPS aan de bergingsklus begonnen met het lossen van de lading uit het schip. (foto Koos Boertjens/digitalefotosite.nl) Op vrijdag 12 mei (de Dag van de verpleging) is van 13.30 tot 16.00 uur een inloopmiddag van de stichting Het Zorgschip. Familieleden en vrienden van schippers met alzheimer (en andere belangstellenden) kunnen die dag kennismaken met het project van de stichting om alzheimerpatiënten drie weken te laten doorbrengen in hun oude omgeving. Het project is 1 mei van start gegaan en loopt tot 19 mei. De stichting heeft hiervoor het passagiersschip Caroline H ingehuurd van rederij Randmeer. Het schip biedt voldoende ruimte en faciliteiten aan boord voor een professionele en prettige opvang en sluit aan bij de belevingsgerichte zorg van mensen met dementie en afkomstig uit de binnenvaart. Hiermee wordt een idee van Klaas Berghuis, voorzitter van stichting Het Zorgschip, werkelijkheid. Onder zijn leiding is een bestuur geformeerd met vertegenwoordigers uit de zorgsector en de binnenvaart om de ideeën nadere invulling te geven. Het bestuur wil mensen de mogelijkheid geven om in de praktijk kennis te maken met het schip waarop het proefproject dan bijna twee weken loopt. Er is volop gelegenheid om vragen te stellen aan Klaas Berghuis en het verzorgend personeel. De Caroline H ligt 12 mei tussen 13.30 en 16.00 uur afgemeerd in de Scaniahaven in Zwolle. Er is voldoende parkeergelegenheid. Ook de sponsors maken er zaterdag 20 mei een feest van Aquakids ’06: 462 voetballende kinderen Eén keer per jaar houden de sponsors zich niet bezig met hun core business. Tijdens het elfde Aquakids voetbaltoernooi is dat dit jaar op 20 mei. Dit jaar komen er shirtjes van de ABN AMRO bank, petjes van Alewijnse, zweetbanden van Alphatron en sleutelhangers van Scheepswerf ’t Ambacht en Rhinecontainer zorgt voor de muziek. Als het aan de hyperactieve vice-voorzitter Joop den Haan van de Stichting Aquakids ligt, weet hij ook wel wie er gaat dokken voor de trap naar de bovenste van de twee portocabins waar dit jaar de spelleiding is gehuisvest. De sponsor weet het zelf nog niet dus hij kan de naam nog niet noemen. Zelf was hij onaangenaam verrast door de hoge kosten van die trap. ‘Midden op het terrein waar anders de tent staat, worden voor 600 euro twee portocabines op elkaar gestapeld, zodat we een goed 99.211 (advertenties) SHIPPING INDUSTRIE STAND 339 GOED DOOR DE BOCHT MET EEN VETH KOPROER www.veth-motoren.com POSTBUS 53 - 3350 AB PAPENDRECHT TEL. (078) 615 22 66 - FAX (078) 641 11 69 Trots op de prestaties gaan de internaatskinderen op de teamfoto. overzicht hebben van de wedstrijden en ook zien als er iets misgaat. Alleen die trap kost ons nog eens 600 euro, want daar moeten gekwalificeerde installateurs voor komen om hem te monteren, anders is het niet veilig genoeg. Natuurlijk wel een goede zaak, maar dat het zoveel moet kosten.’ Complex Dat de spelleiding een goed voerzicht moet houden dit jaar staat als een paal boven water. Het toernooi is gecompliceerder dan in andere jaren. Niet dat er opzettelijk iets is aangepast, maar er is een veld minder beschikbaar wegens groot onderhoud bij de vereniging VVOR. Daardoor moet het programma met vijftig teams en 462 (!) deelnemers in elkaar worden geschoven. Het luistert nauw om iedereen zoveel mogelijk speelminuten te geven. Er wordt dan ook voortdurend gespeeld van ’s morgens half 9 tot ’s avonds half 7. Het was absoluut niet eenvoudig om al die teams – van zeven spelers per team, anders ging het niet – genoeg speelminuten te geven. Joop den Haan: ‘De negen teams van oudste categorie werden ingedeeld in twee pools, maar daardoor zouden vier daarvan maar drie wedstrijden spelen. Vorig jaar was het een springkussen in de vorm van een kolossale hond, die midden op het terrein de kleintjes bezighield. Dit jaar is er weer zo’n joekel van een springkussen. Deze keer in de vorm van een haai, waarvan de bek open en dicht gaat. (archieffoto’s MGR) Drie wedstrijden van twintig minuten terwijl ze wel de hele dag aanwezig moeten zijn. Dat kon niet. We hebben er een competitie van alle negen teams van gemaakt, waardoor ze allemaal acht wedstrijden spelen.’ De indeling heeft hem zeker tweemaal de nachtrust gekost, want alleen in de nachtelijke uren vond hij de tijd om dat gecompliceerde schema in elkaar te zetten, samen met secretaris Dirk Pols. Hij omschrijft de voorbereidingen dit jaar als ‘een beetje hectisch’. Natuurlijk een understatement, want hij moest van de ene sponsor naar de andere snellen, terwijl zijn nieuwe schip de Favoriet werd afgebouwd bij Bodewes in Millingen. Het schip maakte vorige week woensdag 3 mei een (geslaagde) technische proefvaart en komende zaterdag 13 mei is er een open dag. ‘Ik heb alle sponsors van het Aquakids tornooi ook maar uitgenodigd. Ze hebben er niet allemaal iets mee te maken maar ik vind het leuk als ze erbij zijn.’ Een groot aantal sponsors bouwde overigens wel mee aan de Favoriet, al wisten ze toen ze eraan begonnen nog niet dat ze nu sponsor zouden zijn. ‘Ik ben echt heel blij met heel veel sponsors die een beetje geven, meer nog dan met een paar grote sponsors. Het zijn al die sponsors, die de continuïteit van het toernooi garanderen.’ Continuïteit van zijn gedreven medewerking zal er zeker zijn: ‘Volgend jaar heb ik weer meer tijd. Dan ga ik een week lang van boord om de zaken te regelen.’ Bij de contacten met sponsors en het registreren van alle afspraken werd Joop den Haan bijgestaan door onder andere Ingrid Stavast van het ms Primo. ‘Een wereldmeid!’ 21156 (advertenties) SHIPPING INDUSTRIE STAND 339 BALLAST POMP MET 7,5 KW MEER DAN 1000 KUUB / UUR VERPOMPEN! www.veth-motoren.com POSTBUS 53 - 3350 AB PAPENDRECHT TEL. (078) 615 22 66 - FAX (078) 641 11 69

Binnenvaartkrant