Views
1 year ago

2006-07

  • Text
  • Jaar
  • Schip
  • Maart
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Binnenvaart
  • Twee
  • Boord

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 44 28 MAART 2006 De Marine-afdeling van Klimaatservice Holland is actief in het nieuw bouwen, renoveren en onderhouden van technische installaties aan boord van passagiersschepen, veerponten, binnenvaartschepen, bagger- en werkschepen. Kwalitatief goede en bedrijfszekere installaties zijn essentieel Foto: Flying Focus MPS Swiss Corona tot en met het onderhoud. Hierin geven wij u graag advies, liefst in een zo vroeg mogelijk stadium. Vèrgaande service Klimaatservice Holland onderscheidt zich in de branche doordat het een snelle service in de vaargebieden kan waarborgen. Om onnodige kosten voor onze klanten te Foto: Smeets IJ-veer Amsterdam MPS Amadagio voorkomen wordt eerst geprobeerd eventuele problemen telefonisch op te lossen. Als het echt noodzakelijk is komen wij naar de klant toe. Vroeger wist de machinist zelf de meeste problemen aan boord op te lossen, tegenwoordig is en aan boord van cruiseschepen is voor onze klanten de luxe en het comfort voor hun gasten zeer belangrijk. Het realiseren van installaties aan boord van cruiseschepen is een van de specialismen van Klimaatservice Holland. De de technische ervaring met de steeds complexer wordende installaties vaak onvoldoende. Daarom hebben wij een aparte servicegroep die wij in de vaargebieden van onze klanten kunnen inzetten. Wij verlenen 24 uur per dag Foto: Oceanco Alblasserdam Alfa Four gasten verwachten, evenals in een hotel, altijd warm water, service door heel Europa. Snelheid van reparatie is veelal een goed functionerende airco en verwarming in de hutten, het restaurant en de salon. De basis is behaaglijkheid en wij zorgen daarvoor. Verwarming, luchtbehandeling, koeling en de bijbehorende regeltechniek zijn de oorspronkelijke disciplines van Klimaatservice Holland. Deze zijn echter niet meer los te denken van andere specialisaties. Wij leveren koel- en vriescellen, het sanitair, warm- en koud-waterinstallaties, de vacuümsystemen en sewage treatments. Eveneens worden onder onze verantwoordelijkheid sprinklerinstallaties gerealiseerd. Dit zijn zowel conventionele sprinklersystemen heel belangrijk. Indien de ligplaats binnen redelijke tijd per auto te bereiken is wordt hiervoor gekozen, echter bij grotere afstanden gaan onze servicespecialisten per vliegtuig. Met andere woorden: Wij verlenen zowel letterlijk als figuurlijk vèrgaande service! Klimaatservice Holland met vestigingen in Amsterdam, Delft, Helmond en Hardinxveld-Giessendam is het moederbedrijf van andere ondernemingen in de installatiebranche die samen de Klimaatgroep vormen. Van de KLIMAATGROEP maken mede deel uit: als systemen waarbij het water onder hoge druk verneveld wordt, waardoor er met relatief kleine hoeveelheden water een groot neveleffect bereikt wordt. De waterschade is dankzij dit laatste systeem derhalve aanmerkelijk minder. Wij beschikken over ervaren specialisten die het hele traject verzorgen. Vanaf ontwerp en installatie van de systemen Foto: Jonkman Fotografie MPS Elegant Lady Nijverheidsstraat 31 - 3371 XE Hardinxveld-Giessendam Postbus 118 - 3370 AC Hardinxveld-Giessendam Tel.: 0184-613911 Fax: 0184-614230 E-mail: info@klimaatservice.nl Internet: www.klimaatservice.nl scheepsinstallaties

DE DE BINNENVAARTKRANT PASSAGIERSVAARTSPECIAL PAGINA 45 Diensten en service zijn op 23 maart uitgebreid Kansen waterrijk voor Waterbus Steden en wegen zijn overvol. Het water biedt ruimte; Waterbus de mogelijkheden. In het kielzog van de milieudiscussies groeit de vraag naar schoner vervoer. Waterbus BV verwacht in 2006 400.000 passagiers meer over te zetten dan vorig jaar. Door Cor Spek Na een trage start in november 1999 en een dip in 2000 lijkt het Waterbus nu voor de wind te gaan. Zes jaar geleden gingen Waterbus en Fast Ferry hun eigen weg. Waterbus BV won in mei 2004 de openbare aanbesteding van de oeververbinding Rotterdam-Dordrecht. De provincie wilde vanaf 2006 de huidige Fast Ferry vervangen door een verbinding met twee extra stops in Papendrecht en Hendrik-Ido-Ambacht. Hierdoor zou de reistijd oplopen naar 57 minuten. Voor 2008 wil de provincie een directe spitsverbinding met een reistijd van circa 27 minuten. Waterbus BV gaat die uitdaging aan. Fast Ferry en Waterbus varen sinds 1 januari van dit jaar dan ook weer onder dezelfde vlag. “Waterbus, uw regionale ferry” is de leus die 23 maart officieel werd onthuld. Ad Reniers, bedrijfsleider van Waterbus BV: ‘De opdracht was te zorgen voor een heelen een halfuursverbinding. Dus moesten er schepen bijgebouwd worden. De Vlij kwam in januari 2005 in de vaart. Fast Ad Reniers: ‘Wij doen er echt alles aan om de passagiers beter te informeren.’ (Foto TekstAtelier) Ferry De Schie werd onlangs opgeleverd. Deze wijkt iets af wat betreft rompvorm, is stiller en comfortabeler. De motoren voldoen aan de milieueisen.’ De Vlij en De Schie worden voortgestuwd door C13-motoren met een vermogen van twee keer 339 kW. De Piet Hein en Witte de With zijn omgebouwd naar een éénmansbesturing met Caterpillar-motoren die twee keer 448 kW leveren. Reniers: ‘Op de route naar Rotterdam is de hele vloot vernieuwd. Nu gaan we de verbeterslag maken naar een halfuursdienst.’ Verbeteringen voorziet Reniers ook bij de pontons, waar panelen komen met informatie over eventuele vertragingen en de oorzaak daarvan. ‘Er kunnen ook werkzaamheden zijn op de rivier of aan de pontons. Wij doen er echt alles aan om de passagiers beter te informeren. In de Drechtsteden steken per jaar nu al 1,3 miljoen reizigers over met de Waterbus. Met de nieuwe dienstregeling hopen we dat er ook vanuit Rotterdam meer mensen opstappen. Wij bieden de reizigers rust, ruimte en stiptheid. De fiets kan gratis mee. Gebeurt er iets onverwachts dan zetten wij een reserveboot in.’ Maar er is meer. Waterbus BV breidt het aantal halteplaatsen uit met afvaarten om de vijftien minuten. In Dordrecht stappen reizigers op voor Zwijndrecht, Papendrecht, Hollandse Biesbosch en Sliedrecht. Een spitsverbinding komt er 28 MAART 2006 in Papendrecht Oosteind. Vanuit Ridderkerk gaan mensen naar Krimpen aan de Lek of Kinderdijk, met vertrektijden om het half uur. Een halfuursdienst is er vanuit Dordrecht (Merwekade) naar Rotterdam (Erasmusbrug). Dit veer doet onderweg vijf haltes aan. Op de route Dordrecht-Rotterdam werden op 23 maart twee nieuwe haltes opgenomen in de dienstregeling: Papendrecht Westeind en Hendrik- Ido-Ambacht Veerweg. Toekomstige aanlegplaatsen zijn voorzien bij ’s-Gravendeel, Zwijndrecht (Groote Lindt), Alblasserdam (terrein Mercon- Kloos) en Dordtse Kil 3. Ook is er belangstelling gemeld vanuit Schiedam. De toekomst ziet er goed uit. Waterbus BV is er klaar voor. Reniers: ‘Ik hoop dat wij in 2010 de grootste vervoerder over water zijn. Wij zitten nu vijftien uur per dag op het water. De groeimogelijkheden zijn er, de infrastructuur ligt voor de deur. De gemeenten, de provincie en waterwegbeheerders hebben de neuzen in de goede richting staan.’ Als het gaat om de verwachting voor de toekomst zegt de bedrijfsleider: ‘Ik hoop dat wij dan de grootste zijn. Wij willen er alles aan doen. Dat geldt ook voor onze mensen als het gaat om training en opleiding. Denk aan BHV (bedrijfshulpverlening, red.), brandbestrijding, training in klantvriendelijk optreden. Al deze dingen zijn belangrijk.’ Canal Company vormt een middelgroot, snelgroeiend bedrijf in toerisme en entertainment. Onze -op milieuvriendelijk aardgas varende- rondvaartboten zijn een bekende verschijning in de Amsterdamse grachten. Voor het varen van deze Canal Bussen en partyschepen zoeken wij: SCHIPPERS m/v Wij bieden: - Een leuk, groeiend team. - Flexibele werktijden. - Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Ben je in bezit van een groot vaarbewijs (vereist!) en heb je interesse? Stuur dan een korte brief met CV naar P.Ruigrok@canal.nl of bel voor meer informatie naar 020-5353301 en vraag naar Pyrola Ruigrok. Weteringschans 26 I, 1017 SG Amsterdam. (zie ook: www.canal.nl)

De Binnenvaartkrant