Views
3 years ago

2006-05

  • Text
  • Jaar
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Februari
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Rotterdam
  • Schepen
  • Behouden

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 8 28 februari 2006 www.huizinga-snijder.nl Decoil Int. BV zoekt voor één van haar bunkerschepen een SCHIPPER. Goede verdienste ! Minimaal in bezit: groot vaarbewijs, radardiploma, ADNR- en marifooncert. Vaargebied: Rotterdam e.o. Reakties: tel. 010-4266111 fax 010-2731539 e-mail: algemeen@decoil.nl Te Koop: 20 SL, 32,50x8,20x2,15, 440 Ton, m + o. Lukendach, Bj. ab 1985, Wallgang, 1 Raum, Stahlladeboden 1 SL, 61x8,20x2,55, 980 Ton, m. Lukendach A+P, Bj. 1981, ex SL Altona 1 MS, 80x8,20x2,51, 1150 Ton, 2 Räume, Bj. 1962, 780 PS, Deutz 816, 1400 cbm, Wellblechluken, S.U.K. 2007 3 SB, 16,50x8,15x1,50, 350 PS, Fixp. 4,00 mtr., Bj. 1984, Steuerhaus heb+senkbar, 2 Containerhöhen Reacties : Heidenstecker Schiffahrt, Rheinstr. 227, D 50389 Wesseling Tel. +49-2236-2539, Fax. +49-2236-59210, Handy. +49-170-6323501 G.S.K. Bemiddeling in aan- & verkoop van schepen Wij doen net iets meer voor U. M/s Geno - 896 ton, bj 60, 67 x 7.30 x 2.64, 1250 m 3 , 600 pk bj 00, keuken en woonkamer bj 03, ramen 02 M/s Tabigha - 936 ton, bj 58, 69 x 8.20 x 2.51, 1250 m 3 , 560 pk rev 04, gezandstraald M/s Oceanos - 990 ton, bj 61, 67 x 8.20 x 2.65, 1500 m 3 , 635 pk bj 05, gezandstraald, 3x slpk. M/s Jopa - 1129 ton, bj 36, 80 x 8.20 x 2.52, 1500 m 3 , 1178 pk bj 05, woning en vlak bj 00, buikdenning ijzer 10 mm bj 99, inter. prijs M/s Windeck - 1180 ton, bj 26, 80 x 9.20 x 2.54, 1650 m 3 , 1100 pk bj 99, vlak vern. '93 M/s Tijl - 1205 ton, bj 61, 80 x 8.20 x 2.67, 1650 m 3 , 816 pk bj 02, goed vr op kanaal, nautisch compleet inr.bespb DEBRUYNE GINO Boterhamvaartweg 2 - Dok 138 B-2030 Antwerpen Tel. +32(0)3 541 19 61 Fax +32(0)3 2133049 www.gsk-gsp.be Pour Les clïent Francais dhr. De Roeck Stephaan M/s Santa Ponsa - 2308 ton, bj 88, 100 x 10.50 x 3.18, 3100 m 3 , 1520 pk bj 03, 3x slpk., airco in stuurhut, VS 2x slpk., airco, nautisch compleet M/s Mark Hardi - 2607 ton, bj 80, 110 x 10.50 x 3.17, 2800 m 3 , 1735 pk bj 04, stuurhut bj 04 M/s Bolivia - 2808 ton, bj 96, 110 x 11.40 x 3.37, 3900 m 3 , 1800 pk bj 01, 3x slpk. DB Jericho - bj 71, 23.50 x 8.22 x 1.30, 480 pk en 380 pk rev 00, 3x slpk. mog., nautisch compleet, open keuken bj 03, koppellieren Huizinga & Snijder B.V. Nieuwbouw, bemiddeling, in- en verkoop van alle drijvende materialen. Tel.: +31 183-500862 Fax.: +31 183-500739 Gespecialiseerd in scheepsbenodigdheden, (ballast)pompen, electronica, draadloze afstandsbedieningen, GPS-systemen etc. U kunt ons vinden nabij de Volkeraksluizen, op Industrieterrein Dintelmond. Tel. +31(0)167-521228 fax +31(0)167-522205 www.westbrabantsehandelsmaatschappij.nl Internet: www.huizinga-snijder.nl E-mail: h-s@planet.nl MOTORVRACHTSCHEPEN O.A. 457 ton Bj. '60 49 x 6,64 x 2,30 m. Nr. 518 803 ton Bj. '58 67 x 7,45 x 2,77 m. Nr. 468 1042 ton Bj. '56 75 x 8,20 x 2,54 m. Nr. 527 1052 ton Bj. '62 74 x 8,20 x 2,62 m. Nr. 95 1092 ton Bj. '56 77 x 8,21 x 2,54 m. Nr. 512 1100 ton Bj. '61 80 x 8,25 x 2,52 m. Nr. 497 1121 ton Bj. '72 80 x 8,20 x 2,62 m. Nr. 483 1143 ton Bj. '58 80 x 8,20 x 2,63 m. Nr. 465 1201 ton Bj. '65 80 x 8,20 x 2,66 m. Nr. 480 1233 ton Bj. '67 81 x 8,20 x 2,63 m. Nr. 345 1288 ton Bj. '62 85 x 9,20 x 2,51 m. Nr. 450 1305 ton Bj. '58 80 x 9,05 x 2,83 m. Nr. 474 1344 ton Bj. '71 80 x 9,00 x 2,80 m. Nr. 407 1377 ton Bj. '60 85 x 9,50 x 2,72 m. Nr. 477 1372 ton Bj. '64 86 x 9,50 x 2,62 m. Nr. 403 1406 ton Bj. '01 85 x 8,50 x 3,06 m. Nr. 486 1459 ton Bj. '63 86 x 9,50 x 2,60 m. Nr. 496 1492 ton Bj. '27 80 x 9,18 x 2,86 m. Nr. 525 1492 ton Bj. '64 85 x 9,49 x 2,80 m. Nr. 313 1528 ton Bj. '65 86 x 9,50 x 2,84 m. Nr. 271 1905 ton Bj. '72 105 x 9,50 x 2,73 m. Nr. 61 1925 ton Bj. '03 86 x 9,50 x 3,37 m. Nr. 473 1994 ton Bj. '24 86 x 11,08 x 3,09 m. Nr. 515 2006 ton Bj. '71 105 x 9,00 x 2,99 m. Nr. 487 2084 ton Bj. '73 100 x 9,50 x 3,01 m. Nr. 459 2144 ton Bj. '80 110 x 9,50 x 3,02 m. Nr. 524 2174 ton Bj. '73 105 x 9,50 x 3,00 m. Nr. 488 2215 ton Bj. '72 100 x 9,50 x 3,30 m. Nr. 19 2462 ton Bj. '80 105 x 10,50 x 3,17 m. Nr. 432 2512 ton Bj. '80 108 x 10,05 x 3,22 m. Nr. 75 2640 ton Bj. '67-'88 98 x 11,40 x 3,25 m. Nr. 296 3217 ton Bj. '72 108 x 12,00 x 3,50 m. Nr. 494 DUW- SLEEPBOTEN O.A.: 15,10 x 5,00 x 1,60 m. Bj. '71 660 pk Nr. 505 19,05 x 5,75 x 1,90 m. Bj. '72 500 pk Nr. 508 20,10 x 6,45 x 2,30 m. Bj. '58 1000 pk Nr. 509 20,35 x 6,16 x 2,30 m. Bj. '56 682 pk Nr. 506 20,50 x 6,45 x 2,40 m. Bj. '62 1250 pk Nr. 510 23,60 x 5,63 x 1,35 m. Bj. '53 600 pk Nr. 507 Folio 73 /ms/bj. 1962/1145 ton/80 x 8,20 x 2,65 m./1250 m3/Mitsubishi 1197 pk bj. '94 / boegschr. 280 pk/ buikdenning staal nr. 52 - 12 mm. bj. 2000 / vlak + beunwanden vernieuwd in 2000 / 1 ruim/goed kanaalschip / A.D.N.R. / inruil bespreekbaar Folio 524 /ms/bj. 1980/2144 ton/110 x 9,50 x 3,02 m./2600 m3/MTU 1800 pk bj. 2004 / boegschr. 330 pk/ buikdenning staal nr. 52 - 12 mm. bj. 2004 / naut. app. van 2003 / 1 ruim / A.D.N.R. / duwsteven Verder hebben wij een groot aanbod van motortankschepen/duwboten/duwbakken/ etc. op sommige objecten is inruil mogelijk BEL VOOR MEER INFO: 0183 - 50 08 62 BEZOEK OOK EENS ONZE WEBSITE: WWW.HUIZINGA-SNIJDER.NL Te koop duwsleepboot Willemskade Bouwjaar 1943, motor 1200 pk Cummins type KTM 38 M 2 mei 2002, l. 24 x b. 7,15 x d. 2,00 kijkhoogte 9 meter, eventueel vast werk. Telefoon 0181-622321 of mobiel 06-53686016 GEVRAAGD matroos en stuurman op mvs ONDERNEMING 4, vaarsysteem 4 wkn op/ 4 wkn af, loon vlgns CAO binnenvaart. Vaargebied int. Tel. 0622-424148 GYRON CREW BV ZOEKT... i.o.v. MS Eternity 2x matr., 2 jr vaartijd in dienstb., loon vlgns CAO binnenvaart. Vaar/verlof i.o. Tel. 015-2563764 TE KOOP BAM Deutz type E 716, 750 pk 1650 tpm. Tel. 0653-730604 GEVRAAGD matrozen op mvs Amoureus met ervaring, vaarsysteem 4 wkn op/4 wkn af. I.b.v. dienstboekje, loon vlgns CAO binnenvaart. Voor meer info tel. 0651-337775 GEZOCHT STUURMAN/ KAPITEIN loon en vrije tijd n.o.t.k. int. vaart tel. 0032-475210785 VRANKEN RIVER LINE ZOEKT: Op mps Azolla een nachtwacht i.b.v. dienstboekje, Rijnvaartstewardess en kok voor het seizoen 2006 info: vranken.azolla@vaart.net GEVRAAGD Stuurman en matroos/ deksman op m/s Glissando tel. 0653-534774 of 0049-172-6278743 VOF LOMBARDIJEN VRAAGT ... voor mts Kenora (plantaardige olietanker) een Nederlands-sprekende volmatroos/stuurman ibv dienstboekje. Vaargebied: internationaal. Tel. 0653-925586 0032-477235285 0049-1749414487 Nieuwbouwprogramma Casco 110 x 11.45 x 3.65 Levering: maart 2007 M/s Chilandia - 1608 ton, bj 14, MS bj 78, 90 x 9.50 x 2.82, 2250 m 3 , 1200 pk bj 04, 3x slpk. , binnendoorgang, goed onderhouden, nautisch compleet Nr. 6065 - 2026 ton, bj 72, 102 x 9.50 x 3.01, 2650 m 3 , 1200 pk, ruim gestraald 01, 3x slpk. M/s Rooyaard - 2151 ton, bj 88, 103 x 9.50 x 3.17, 2950 m 3 , 1250 pk rev 03, nautisch compleet Nr. 6415 - 2159 ton, bj 73, 106 x 11.07 x 2.70, 2300 m 3 , 1248 pk, 1 ruim, dubbelwandig Levering als casco of compleet. Dit is slechts een kleine greep van de schepen die wij U te koop kunnen aanbieden. Voor meer informatie van deze aangeboden schepen of heeft U andere wensen, vernemen wij dit graag. Op meerdere schepen is inruil bespreekbaar. Voor jonge starters zijn er interessante opstart mogelijkheden . Altijd welkom op ons kantoor voor een persoonlijk gesprek. Wij doen net iets meer voor u. Nieuwbouw, Renovatie en makelaardij op maat! Hendricks Vastgoed BV is uw partner op het gebied van huisvesting. Op dit moment hebben we diverse panden aan te bieden in de omgeving Rotterdam, Zwijndrecht, Papendrecht en Amsterdam. Neem voor meer informatie vrijblijvend contact met ons op: Papland 11 - 4206 CK Gorinchem - T +31 (0) 183 642 826 - F +31 (0) 183 642 827 - M +31 (0) 6 413 91 816 E info@hendricksvastgoed.nl - W http://www.hendricksvastgoed.nl

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 9 Dat was het dan (winter 1941-1942) Moeder: ‘Wat ik even nog ben vergeten, de tijd dat ik in Rossum op school geweest ben. We waren bij opa Nieuwaal geweest en zijn leeg tot Rossum gevaren. Het vroor zo hard dat we voor de sluis moesten blijven liggen. Vanwege ijsgang konden we niet meer door de sluis.’ ‘Een pracht van een ijsbaan lag naast het schip, maar dat was van korte duur. De andere dag kwam een sleepboot opzij – weg baan! Wat was ik boos! De boot heette de Korea, van de familie Giessen uit Den Bosch.’ ‘Later hebben we daar goede kennissen aan overgehouden. Ze hadden een klein zwart hondje, Puckie, die kwam nogal eens bij ons logeren als Leo – zo heette de zoon – naar Den Bosch toe ging. Puckie is ook eens tussen het schip en de boot in gevallen, op ’n berg sneeuw. Toen visten ze ‘m weer op.’ ‘Hij heeft een keer een heel stuk pekel opgegeten. Het beest stond helemaal bol en heeft zich een ongeluk gedronken. Dat was de strenge winter van 1941- 1942. Ik ging lopend over de dijk naar school. En het was (advertenties) dan zo koud dat ik helemaal ingepakt – met alleen de ogen vrij – op oma’s pantoffels naar school ging. Soms beneden langs, de dijk uit, want de wind op de dijk was niet te harden. We hadden een leraar met een snor en daar hingen ’s morgens de ijspegeltjes in. Op ’n dag was er geen school meer. Want er waren geen kolen voor de kachel.’ ‘Ik ging met opa op de fiets naar opoe in Nieuwaal op bezoek. En tegen de avond weer terug tegen de koude oostenwind in. Onderweg bij tante Tineke even opgewarmd (in Zaltbommel), en toen weer verder. De wind was in bedrijven behoorlijk aangewakkerd. Om je heen was niets dan sneeuw: één witte vlakte. Je zag geen weg, geen sloot, niks. Opa bond een touw aan de stuurstang, en zo werd ik voortgetrokken. Het ging weer sneeuwen ook; dus je kon geen hand voor de ogen zien. Alleen aan de telefoonpalen kon je nog zien dat we op de weg zaten. Lantaarnpalen brandden toen niet, want dat mocht niet. Je kunt nagaan dat we blij waren toen we aan boord kwamen – bij de kachel – we waren versteend.’ Gevraagd: Havenmeester/Beheerder Op het Zuid-Hollandse eiland Hoekse Waard (15 km onder Rotterdam) ligt een prachtig en rustig water: “de Binnenmaas”. Aan de Binnenmaas is watersportvereniging Eeuwes gelegen in het plaatsje Mijnsheerenland. Voor het beheer van deze vereniging zijn wij op zoek naar een Havenmeester/Beheerder. Wat zoeken we Een persoon/echtpaar met aantoonbare affiniteit met water/ watersport die zich als havenmeester/ beheerder wil bezig houden met het beheren van het watersportcomplex op het gebied van veiligheid, inbraakpreventie, orde en netheid en het zorgdragen voor het sociale contact onder de leden in ruimste zin des woords. Wat bieden we Door WSV Eeuwes wordt voor per seizoensperiode een mooi gelegen beheerderwoning ter beschikking gesteld (incl. gas, water en elektriciteit). Tevens zal een, in nader overleg te bepalen, maandelijkse vergoeding worden betaald. Aanvullende informatie over de functie en Eeuwes kunt u inzien op: info@eeuwes.nl. Mocht u nog aanvullende vragen hebben kunt u contact opnemen met: Dhr T. van Vuuren (tel.: 06 - 51 599 205) of Dhr T. van Dalen (tel.: 06 - 53 286 040) U kunt uw reactie richten ter attentie van: Secretariaat Watersport vereniging Eeuwes, Postbus 5521, 3270 AA Mijnsheerenland. Brug zeesluis Terneuzen geramd Afgelopen zaterdagochtend (25 februari) is een Zweeds zeeschip (20.731 ton) tegen de noordelijke brug van de zeesluis Terneuzen gevaren. De kapitein raakte in de brugvleugel van het schip bekneld en moest door de brandweer worden bevrijd. Hij is zwaar gewond worden overgebracht naar een ziekenhuis. Het schip was geladen met trailers met auto-onderdelen Wauwau Aua De hond moet gesteriliseerd worden omdat ze in de pensions nu eenmaal geen loopse teven willen hebben. Het schippersechtpaar ziet er best tegenop, want ze hebben het niet zo op ziekenhuizen en al helemaal niet op operaties. Zelfs niet voor de hond. Maar goed. Het is niet anders en ze hebben zelfs een best plekje tegen de wal aan zodat het beest in ieder geval geen moeilijke dingen hoeft te ondernemen in de rustperiode na de ingreep. De dag van de operatie is best naar. Het lijf van het grote beest zit in een soort netverband en van de narcose is ze ziek. Maar de andere dag zit ze al weer tegen voorbijgangers te blaffen en na nog een paar dagen staan de kleinkinderen voor het schip. ‘Wauwau aua,’ zegt de middelste steeds tegen het dier en wijst daarna naar de pleister op de hand van haar moeder. ‘Aua mama.’ En bij zichzelf wijst ze naar een paar flinke bulten die ook ‘aua’ zijn. Het jongste kleinkind is pas acht maanden maar ook hij vindt het grote dier zeer boeiend. Met zijn loopstoeltje rijdt hij op de hond af die steeds verder achteruit gaat. Tot er ingegrepen wordt, want in zijn aaidrift had de kleine jongen steeds over de poten van de hond gereden. ‘Wauwau aua,’ doet de middelste boos tegen haar kleine broertje en steekt haar vingertje vermanend de lucht in. Het oudste meisje vindt het wel sneu allemaal maar is verder niet zo onder de indruk van de ingreep van de hond. Mogelijk omdat het dier een omgedraaid T Shirt aan heeft Onze Activiteiten HANDEL IN SCHEPEN Wij kopen en verkopen schepen zonder veel beperkingen in soort of type. MANAGEMENT EN ADMINISTRATIEBEHEER Wij helpen ondernemers met de administratie en adviseren bij de exploitatie van hun bedrijf. We leveren hierbij maatwerk. FINANCIERING Wij verzorgen de financiering voor de aankoop van een schip, ook voor startende ondernemers. NIEUWBOUW Wij realiseren de bouw van nieuwe schepen. Daarbij adviseren wij bij het ontwerp en verzorgen we de financiële aspecten. en voer stroomopwaarts richting Gent. Met de brugvleugel raakte het de openstaande brug van de zeesluis. Er was een Belgische loods aan boord. Rond 17.30 uur kon het schip op eigen kracht de sluis verlaten. Het voer naar Gent, om daar gerepareerd te worden. Duikers inspecteerden de sluisdeuren op eventuele schade. Dat bleek niet het geval te zijn, en er van hechtingen niet zo veel te zien is. Zij gaat in ieder geval gewoon haar gangetje. En de hond? Die zoekt haar plekje bij de deur op zodat er in ieder geen enthousiast klein kereltje meer over haar poten heen kan rijden. De hond krijgt gelukkig geen complicaties door te likken, te krabben of te bijten. En het schippersechtpaar haalt opgelucht adem. Over een paar dagen kunnen de hechtingen er uit en zal het gewone leven weer zijn gangetje gaan. Ook die dag staat de dochter met haar drie kleintjes weer voor de deur. Het loopstoeltje wordt voor de zekerheid maar niet voor de dag gehaald. Het middelste kleinkind is nog steeds ontdaan over de aua van de wauwau. Ook bij zichzelf worden weer alle aua’s benadrukt en dat zijn er heel wat, want ze is nogal wild. Als het schippersechtpaar naar de dierenkliniek rijdt, om de hechtingen er uit te laten halen, gaat het oudste meisje mee. Ze is al vijf en een wijze meid. Ze is al vaker mee naar de dierenarts geweest en vindt dat zeer boeiend. Het is nog een hele klus om alle hechtingen er uit te krijgen want het dier is bang en uit voorzorg wordt zelfs haar bek dicht gebonden. Als ze weer (advertenties) 28 februari 2006 zodat de scheepvaart weer op gang kon komen. De Waterpolitie stelt samen met Inspectie Verkeer en Waterstaat een onderzoek in. De klep van de noordelijke brug is zwaar beschadigd. Die zal nog zeker weken, en misschien maanden, onbruikbaar zijn voor het wegverkeer, dat wel gebruik kan maken van de zuidelijke brug. De scheepvaart ondervindt geen hinder. op de terugweg zijn vraagt de schippersvrouw hoe ze het gevonden heeft om toe te kijken. Het is even stil en pas dan komt het verassende antwoord: ‘Ik had liever gezien hoe ze de buik van de hond opengesneden hadden.’ De man en vrouw kijken elkaar verbaasd aan want daar zijn ze toch wel even stil van. Thuis hoeft de hond het omgedraaide T Shirt niet meer aan en de middelste zegt nu: ‘Aua weg.’ En ze maakt een gebaar alsof de aua in de lucht in het niets is opgegaan. De schippersvrouw vertelt haar dochter dat het kleine meiske had willen zien hoe de buik van de hond opengesneden had geworden. ‘Oh, dat verbaast me niets,’ zegt deze. ‘Die was bij mij ook al zo geïnteresseerd in de hechtingen in mijn hand.’ ‘Nou, die zie ik dan nog eens dokter worden,’ doet de schippersvrouw. ‘Of chirurg. Of dierenarts,’ vult de schipper aan. En de hond, die nu geen aua meer heeft, ligt bij de kinderen en probeert de koekjes uit hun handen te stelen. De Veldoven 4c - 3342 GR Hendrik Ido Ambacht - T: +31 (0)78 6822101 - F: +31 (0)78 6822104 E: info@beijerland.com - I: www.beijerland.com

Binnenvaartkrant