Views
3 years ago

2006-05

  • Text
  • Jaar
  • Schip
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Februari
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Rotterdam
  • Schepen
  • Behouden

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 30 28 februari 2006 Hét adres voor elke schipper! Wij wensen de ''Forens" een goede en behouden vaart, en...... gaat er toch iets mis, dan kunt u op ONS rekenen. Van harte proficiat !! Op het mts Forens leverden wij de boegschroef type 1400 MKIC met electromotor. Wij wensen mts Forens en haar bemanning veel succes en een behouden vaart. H E T B E T E R E W E R K Scheepsreparatiebedrijf De Gerlien - Van Tiem bv, Waalbandijk 129, 6651 KB Druten Telefoon: 0487 - 515544 b.g.g.: 0487 - 593786 of 591896. Telefax: 0487 - 517088 WIJ WENSEN SCHIP EN BEMANNING EEN BEHOUDEN VAART en voor V.O.F. Forens is onze wens: ”In eendrachtige samenwerking op naar een goed rendement” TWENTESTRAAT 88, 3083 BD ROTTERDAM T 010-4119595 mail@overvliet.nl F 010-4139774 www.overvliet.nl Van Vollenhovenstraat 3 3016 BE Rotterdam Tel. 010-2412284 Fax 010-2412295 GEFELICITEERD! Wij leverden het stuurhuis met hefkolom en overzakbare bovenbouw. 6 ladingpompen type KAMPERS-RED 2HC156-78, capaciteit: 202 m 3 /h. bij een druk van 8 bar, Slobpomp type KAMPERS-RED 2HM280-28, 2 ballast pompen type KAMPERS-PEV 200-22 KW, capaciteit 450 m 3 /h. bij 9 m.w.k. en Elehammer ejector type 50-80-80 capaciteit 45 m 3 /h. Wij wensen de bemanning veel succes en een behouden vaart met het mts Forens Oosthavenzijde 5-Puttershoek-Holland Postbus 5606-3297 ZG Puttershoek Telefoon (078) 676 38 11 - Telefax (078) 676 48 53 De ING Bank Zwolle Binnenvaartcentrum Noord wenst het mts Forens een behouden vaart. meer weten Friesewal 1, Zwolle Tel: 038-4292303 Fax: 038-4292310 E-mail: binnenvaartdesk.zwolle@ingbank.nl

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 31 MTS Forens Vervolg van pagina 29 Henri heeft zijn vorige Forens verkocht, waarna het schip werd omgebouwd tot autoschip. Hij bleef er met zijn gezin en zoon Stefan een tijdje op varen tot het nieuwe schip in zicht kwam. ‘Wij zijn een doorsneefamilie,’ zegt Henri. ‘Je besluit voor een nieuw schip is niet toevallig. Je wikt, weegt en maakt een keuze die in jouw visie de beste is. Samen met mijn zoon en opvolger Stefan wilde ik wat anders en dan kies je voor tankvaart. Er is niks mis met containers of auto’s maar we zien dit als een uitdaging. Via Peter Versluis kwamen we met Jan van Ooijen van Jaegers Combitank in gesprek. Op hun aanbod zijn we ingegaan, zodat de vlag van Jaegers in top gaat.’ Stefan (22) is gemotiveerd om er een mooi schip van te maken. ‘Het is een tanker met een plus aan ervaring, meegenomen van ons vorige containerschip. Met de inrichting en aanpassing hebben we het schip ons eigen karakter gegeven met accenten op veiligheid en gebruiksvriendelijkheid. Mijn vader zegt: “Mooi is oké”, maar mooi en niet bruikbaar, ben je gauw zat.’ Timmersmansoog De dubbelschroever heeft een holte van 5,20 meter en elf tanks van 380 kuub. Hij heeft een loscapaciteit van 1200 kuub per uur en is voorzien van zes Redscrew-pompen van Kampers Pompservice uit Puttershoek. De tanker is uitgevoerd met spiralen en een thermische olieketel van Heatmaster. Door een separate warmtewisselaar aan dek kan de thermische olie danwel de lading via walstoom worden opgewarmd. Als voortstuwing zijn er twee 28 februari 2006 De lessenaar is als het ware het curriculum vitae van de timmerman. De tanker van familie De Vries was het eerste schip dat werd opgeleverd bij TeamCo. (foto’s Johan de Witte) 3508 Caterpillars aan boord van 1014 pk per stuk. Het vermogen voor de Van Tiemboegschroef van 1400 millimeter wordt geleverd door een 520 kW Caterpillar. De lospompen zijn frequentie geregeld en de boegschroef via een elektrische as. Afdichtingen zijn van De Waal, evenals de autokraan. Cummins zorgt voor netspanning en Werkina was verantwoordelijk voor de 2-draads elektrische installatie. Vanuit de stuurhut is het gehele schip met een touchscreen technisch bedienbaar. De relatie van Johan de Leeuw met de familie De Vries voert terug naar het jaar 2000, toen het 135 meter lange containerschip werd afgebouwd. De Leeuw: ’Toen we opnieuw met elkaar in contact waren voor deze Forens, zeiden Henri en Angela: “Je weet wat we willen.”’ ‘We maken dan een tekening, Charles Labouré, onze chef-werkplaats, ontwerpt de meubels en met het resultaat ga je naar boord. Iedere opdrachtgever voegt zijn specifieke wensen toe. Zo wordt het altijd weer uniek.’ ‘Na dertig jaar heb je aan een half timmermansoog genoeg. Simpel kan je niks maken; dat heeft geen kwaliteit. In een lessenaar zitten alle elementen van je vak, maar ook je fantasie. Het is een samenspel tussen Stefan de Vries, de timmerman, de elektriciens en de leveranciers van de apparatuur.’ De lessenaar is als het ware het curriculum vitae van de timmerman. Zonder de mooie woning – en ook hier weer een schitterende keuken van Keuken-Line – onrecht aan te doen, is de stuurhut hét visitekaartje van het schip. Wij wensen het mts Forens en haar bemanning een behouden vaart Wij leverden het casco van het mts Forens aan Veka Scheepsbouw en wensen V.O.F. Forens en Wij installeerden op het mts Forens de gehele ladingbewakingsinstallatie en computerapparatuur met o.a. de volgende programma’s: ladingtank-niveaubewaking, druk, temperatuur, niveaualarmering, overvulbeveiliging, diepgangmeting, Saab Tank Radar niveau-meting met correctie van TRIM en LIST en de pompbesturing Wij feliciteren familie de Vries en de bemanning met het mts Forens Reigersingel 10 2922 GP Krimpen a/d IJssel Telefoon 0180 - 51 33 33 Autotelefoon : 06 - 53164125 Werkplaats 0180 - 55 17 31 of : 06 - 53561008 Fax 0180 - 51 55 33 haar bemanning veel succes en een behouden vaart Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht Tel. 078-6191233, Fax 078-6120653 Ook na werktijden altijd bereikbaar op telefoonnummer: 0653-383964

Binnenvaartkrant