Views
4 years ago

2005-24

  • Text
  • Jaar
  • November
  • Schip
  • Nieuwe
  • Schepen
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Rotterdam
  • Twee

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 10 22 NOVEMBER 2005 Postbus 386, NL 4460 AT Goes Biesboschhaven Noord 3c 4251 NL Werkendam Telefoon 00 31 183 507040 Fax 00 31 183 500637 Email: info@gallemakelaars.nl Url: www.gallemakelaars.nl BEKIJK NU ONZE VERNIEUWDE HOMEPAGE WWW.GALLEMAKELAARS.NL Nieuwbouw Motortankschip als casco of compleet afgebouwd, Afm. 135m x 15m00 x 5m80, 5600 ton, 6870m2. Nieuwbouw Motortankschip, als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m40 x 5m90/4m00, 3000 ton, 4000m2. Nieuwbouw Motorvrachtschip,Type 'Thalassa', bouwwerf ORSOVA, als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m45 x 3m90/3m55, 3200 ton, 3645m2, levering augustus 2006. Nieuwbouw motorvrachtschip type 'Marina', bouwwerf Astrakhan, als casco of compleet afgebouwd, afm. 110m x 11m45 x 3m65, 3180 ton, 3400m2, levering oktober 2006. Diverse motorvrachtschepen 110m x 11m45 met en zonder luiken van recente bouwjaren. Koppelverband Hoop op Zegen I en III 'Hoop op Zegen I', 2553 ton 1998, 95m50x11m45x3m40, stalen vloer, kopschroef Cummins 600 pk, alu. overzakb. containerstuurhuis, autokraan 22m, Caterpillar 1521 pk bj. 1998. 'Hoop op Zegen III', 2400 ton 2005, 76m50x11m45x3m61, stalen vloer, kopschroef 2 x Scania 600 pk. 'Ligato', 3210 ton 2004, 110mx11m45x3m63, 3400m2, alu. Fr. kap luiken met elek/hydr luikenwagen, kopschroef Caterpillar 680 pk (stuurrooster met schroef van 1400mm), aluminium overzakbaar containerstuurhuis met dubbele brug, hydraulische autokraan 17m50 1.800kg, Caterpillar 1700 pk bj. 2004. 'Adelvotis', 3041 ton 1983, 108m50mx11m40x3m45, 3280m2, alu. schuifluiken, kopschroef MTU 375 pk, stalen vloer 12mm, 1x Caterpillar 1215 pk bj. 1997 en 1x MWM 880 pk bj.1983 rev. 1997. 'Shalimar', 2542 ton 2001, 109m71x10m60x3m19, 3400m2, stalen vloer, alu. Fr. kap luiken + hydr. luikenwagen, kopschroef Scania 420 pk, alu. overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 15m hydraulisch bedienbaar, Caterpillar 1521 pk bj. 2001. 'Vera', 2509 ton 1989, 110mx10m50x3m20, 3400m2, alu. Fr. kap luiken met elek/hydr luikenwagen, kopschroef Daf 320 pk, aluminium overzakbaar container stuurhuis, stalen vloer bj. 1999, Caterpillar 1521 pk bj.2002. 'Avance', 2174 ton 1973, 105x9m50x3m, 2059m2, alu. luiken, kopschroef Daf 330 pk, autokraan 16m, MWM 1050 pk bj. 1973 rev. 2004. m.s. 1751 ton 1993, 85m90x10m5x3m14, alu schuif/stapel luiken, alu. containerstuurhuis, kopschroef Scania 335 pk, autokraan 14m, GM 1460 pk bj. 1993. 'Portunus', 1725 ton 1957-1980, 84m95x9m45x3m15, 2100m2, alu. schuifluiken, kopschroef Cummins 320 pk bj. 1990, autokraan 12m, Caterpillar 1227 pk bj. 1991. (Evt. inruil bespreekbaar). 'Amoureus', 1445 ton 1969-1988, 86x9,50x2m71, 2050m2, stalen vloer, Fr, kapluiken + luikenwagen bj. 1997, kopschroef Daf 320 pk, autokraan 16m bj. 2005, Deutz 924 pk 'Statenstad', 1457 ton 1965, 84m84x9m55x2m72, 2400m2, alu. schuifluiken,kopschroef Daf 320 pk bj. 2001, aluminium overzakbaar stuurhuis, stalen vloer bj. 1997, Mitsubishi 1200 pk bj. 2003. 'Arja', 1022 ton 1962, 73mx8m20x2m73, 1600m2, stalen schuifluiken, kopschroef Daf 220 pk, alu. stuurhuis bj. 2001, autokraan 11m, 2x GM 325 pk rev. 2000/2003. 'Cascade', 1105 ton 1957, 1700m2, ronde alu. luiken, kopschroef Scania 230 pk, autokraan 9m, Caterpillar 730 pk bj. 2000/2002 'Gondel', 762 ton 1963, 63mx6m67x2m71, 1075m2, alu. Fr. kap luiken + elek. luikenwagen, kopschroef Scania 120 pk, autokraan 7m50, Volvo 510 pk bj. 1999 'Brisant', 738 ton 1963, 60mx7m20x2m62, 1050m2, alu. Fr. kapluiken + elek. luikenwagen, kopschroef Daf 100pk, autokraan 6m, GM 540 pk bj. 1991 rev. 2002. (int. prijs en evt. inruil oude kempenaar of spits mogelijk) 'Flamingo', 731 ton 1961, 61m95x6m60x2m66, 1200m2, alu. schuifluiken, kopschroef Daf 100 pk, autokraan 12m, Cummins 600 pk bj. 1998. 'Harja', 605 ton 1957, 57mx7m05x2m30, 930m2, alu. Fr. kap met elektr. luikenwagen, kopschroef Daf 100, autokraan 12m, Mercedes 550 pk, gerev. ingebouwd 1999. (int. prijs en evt. inruil oude kempenaar of spits mogelijk) 'Imago' , 354 ton 1955, 38m79x5m06x2m43, 430m2, alu. ronde luiken + 2 luikenwagens, autokraan 7m20, Mercedes 250 pk bj. 1976 rev. 1991. Deze aangeboden schepen zijn een kleine greep uit ons verkoopbestand, mocht U interesse hebben voor deze of ÈÈn van de andere schepen uit ons bestand, bel ons dan gerust eens op voor verdere informatie. Tevens vullen wij ons verkoopbestand graag aan met nieuwe verkoopaanbiedingen, wilt u uw schip voor de verkoop aanbieden dan komen wij graag vrijblijvend een keer bij u langs. NIEUWBOUW zowel casco als compleet schip ARGONAUT MARITIEM LOGISTIEK Bevrachtingen Rijn en Binnenvaart Gezocht containerschepen, 45 t/m 60 teu. Bergse Poort 16 4931 KS Geertruidenberg Phone +31(0)162-525.226 Fax +31(0)162-525.185 Mob +31(0)651-110.023 E-mail ad.degoeij@planet.nl Gevraagd: Havenmeester/Beheerder Op het Zuid-Hollandse eiland Hoekse Waard (15 km onder Rotterdam) ligt een prachtig en rustig water: “de Binnenmaas”. Aan de Binnenmaas is watersportvereniging Eeuwes gelegen in het plaatsje Mijnsheerenland. Voor het beheer van deze vereniging zijn wij op zoek naar een Havenmeester/Beheerder. Wat zoeken we Een persoon/echtpaar met aantoonbare affiniteit met water/ watersport die zich als havenmeester/ beheerder wil bezig houden met het beheren van het watersportcomplex op het gebied van veiligheid, inbraakpreventie, orde en netheid en het zorgdragen voor het sociale contact onder de leden in ruimste zin des woords. Wat bieden we Door WSV Eeuwes wordt voor per seizoensperiode een mooi gelegen beheerderwoning ter beschikking gesteld (incl. gas, water en elektriciteit). Tevens zal een, in nader overleg te bepalen, maandelijkse vergoeding worden betaald. Aanvullende informatie over de functie en Eeuwes kunt u inzien op: info@eeuwes.nl. Mocht u nog aanvullende vragen hebben kunt u contact opnemen met: dhr. D. Dekker (tel: 06 - 551 12 666) of Dhr. M.E. Gielbert (tel: 06 520 731 58). U kunt uw reactie richten ter attentie van: Secretariaat Watersport vereniging Eeuwes, Postbus 5521, 3270 AA Mijnsheerenland. LET OP !!! Wij zoeken TANKERPARTICULIEREN Scheepsgrootte van ca. 1000 tot ca. 3000 ton Onze bevrachtingsovereenkomsten zijn uw bevrachtingszekerheid Bij ons vaart u het best en blijft u eigen baas Het adres voor perfecte TANKVAART is TANKFRACHT Eén telefoontje is voldoende dhr. Claussen of Holländer Tel 0049 - 40 895051/53 TANKFRACHT GmbH Wendenstrasse 379 Postfach 26 19 25 20509 - Hamburg W.L.A. DE BOT & DTR. Voor betrouwbaarheid & vakmanschap sinds 1912 - ook voor Kadasteroverdracht div. Motorschepen 300 / 6000 ton ca. 250 ms in ons bestand Motortankschepen - Motorsleepboten - Motorvletten Motorbeunschepen - Duwboten - Duwbakken - Partyboten Pontons - Recreatievaartuigen etc. Zie www.debotshipbrokers.nl Tel. 010 - 4667106 / fax 010 - 4669664 Te koop koppelverband ms 2400 ton bj. 1987/1998 2 x 1500 PK Cat van 1998 + duwbak 4750 ton bj. 1988 1 ruim - totaal 392 TEU. S.I. + A.D.N.R. ms 740 t bj. 1957 - 1 ruim - 1100 m3 - 28 TEU - 500 PK GM 1977/1998 - won. 3 sl.kmrs. € 80.000,-- ms 851 t bj. 1957 - 1 ruim - 850 PK Deutz 1989 alum.luiken - S.I. 2009 - € 65.000,-- www.shis.nl Prinses Marijke Goeman Borgesiuslaan 38 9722 RK Groningen Tel. 050-5266381 Stichting Hervormde Internaten voor Schippersjeugd Prinses Marijke in Groningen Schiffsvermittlung „Seestern” Schillerstrasse 35 Tel. 0049-2642-5779 D-53489 Sinzig/Rhein Fax: 0049-2642-7840 Tel. 0049-1632764890 info@schiffsvermittlung-seestern.de www.schiffsvermittlung-seestern.de Barkasse/Fährboot: 15,00 m x 4,00 m x 1,40 m, Baujahr 1961 DAF 1160, 220 PS, umfangreiche Umbauarbeiten, Attest neu, Zulassung als 1-Mann-Betrieb VEBEGEG Bundeseigene Treuhandgesellschaft Verkauft im Ausschreibungsverfahren: Motorschiff “Nynorderoog” ca. 18,05 x 4,96 x 1,00 m (LxBxTiefgang) Schwimmgreifer “SG 1986” ca. 20,75 x 8,25 x 094 m (LxBxTiefgang) mit “Fuchs”-Bagger F 118.3 sowie diverse Schub- und Schleppboote, Auflenbordmotoren u.a. Interessenten erhalten ausführliche Ausschreibungsunterlagen mit weiteren Abbildungen unter www.vebeg.de oder durch: VEBEG GmbH Postfach 11 19 53 • D-60054 Frankfurt/Main Tel.: +49 (0) 69 7 58 97 -0 • Fax: +49 (0) 69 7 58 97 479 Huizinga & Snijder B.V. Nieuwbouw, bemiddeling, in- en verkoop van alle drijvende materialen. Tel.: +31 183-500862 Fax.: +31 183-500739 GYRON CREW BV ZOEKT I.O.V. MS Cornelis R 1x matr 2 jr vaartijd in dienstb, loon vlgns CAO Binnenvaart. Vaar/verlof i.o. Tel. 015-2563764 GYRON CREW BV ZOEKT i.o.v. MS Cornelis R 1x lichtmt ibv cursus matr, 2jr vaartijd in dienstb, loon vlgns CAO Binnenvt. Vaar/verlof i.o. Tel. 015-2563764 SCHIPPER 37J ... Patent bis Köln, sucht Schiff auf Leibrente-Mietkauf oder zur Pacht. Reaktion:Brief unter Chiffre 20052402 nach dem Büro dieser Zeitung. TE KOOP Mts "Rosis" (melassetanker), afmetingen: 60x6.62x2.78, 672 ton, 489 pk Caterpillar 2002. Vast bevrachtingscontract. Reacties: 0620-704299 GYRON CREW BV ZOEKT ... i.o.v. MS Lean 1 matroos i.b.v. dienstb. min 2jr vaartijd. Loon vlgns CAO Binnenvrt. Vaar/verlof in overl. Tel. 015-2563764 GYRON CREW BV ZOEKT ... i.o.v. MS Lean 1 lichtmatr. i.b.v. dienstb. min 2 jr vaartijd. Curs. matr. Loon vlgns CAO Binnenvrt. Vaar/verlof in overl. Tel. 015-2563764 TE KOOP alubox 4x6m € 2.000. Tel. 0653-123716 GEVRAAGD op MDS Res, lichtm ibv dienstb, curs matr, ervaring Duitse taal vereist, loon vlgns CAO Binnenvaart, vaar/verlof in overleg. VOF T.J. & C.D. Feenstra. Tel. 0653-684834 GYRON CREW BV ZOEKT... i.o.v. MS Speranza 1x licht-mt ibv cursus matr 2jr vaartijd in dienstb, loon vlgns CAO Binnenvaart. Vaar/verlof i.o. Tel. 015-2563764 TE KOOP Caterpillar motoren type 3208-3306-3406. Tel. 0570-531077 of www. scheepsmotorrevisie.nl (Het adres voor Cat 3208) AANGEBODEN m/s 1400 t bj 1972, 80x9x2.8m, 1200 pk 2003, vraagpr € 775.000. Inruil of financieringshulp mogelijk. Tel. 0031-619350401 scheepsverkoop@home.nl Internet: www.huizinga-snijder.nl E-mail: h-s@planet.nl Folio 500 /ms 'El Aqua' / achterschip 1963 / midden- voorschip van 2005 gebouwd bij de Kaap Meppel / 2300 ton/105x 9,50 x 3,18 m./ 2800 m 3 / 1 ruim / Cummins 1200 pk - bj. 2000 / straalbuis / boegschr. Ballegooy met 480 pk Volvo van 2005 / Alu. Fr. Kap Blommaert - eenmansbed. van 2005 / spudpaal / 2 lagen - 78 teu / naut. compl. / zeer goed onderhouden schip Voor een aantal klanten zijn wij op zoek naar motorvrachtschepen vanaf 1980 o.a. 86 x 9,50 **** 105 x 10,50 ***** 110 x 11,45 mtr. **** 135 x 11,45 mtr. BEL VOOR MEER INFO: 0183 - 50 08 62 BEZOEK OOK EENS ONZE WEBSITE: WWW.HUIZINGA-SNIJDER.NL

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 11 22 NOVEMBER 2005 Tandje erbij Fiscale Eindejaartips 2005 een bijdrage van Ernst & Young Per 1 januari 2006 zal er het een en ander veranderen in de Belastingwetgeving. Deze wijzigingen vloeien deels voort uit het zogenoemde Belastingplan 2006 en het vennootschapsbelastingpakket 2006. In deze bijdrage zal ik u nader informeren over enkele wijzigingen in de inkomsten- en vennootschapsbelasting per 1 januari 2006 die voor u van belang kunnen zijn. (Deze bijdrage is gebaseerd op de bekende wetsvoorstellen en nota’s van wijzigingen tot en met 10 november 2005.) Allereerst zal ik ingaan op het goede nieuws. Indien een onderneming wordt gedreven in de vorm van een vennootschap (bijvoorbeeld een BV), is over de (belaste) winst van deze BV vennootschapsbelasting verschuldigd. Het kabinet stelt voor om het algemene tarief voor de vennootschapsbelasting in 2006 te verlagen tot 29,6% (het huidige tarief is 31,5%). Daarmee nestelt Nederland zich in de middenmoot van Europese landen die een tarief van circa 30% hanteren (zoals Luxemburg, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk). Het gemiddelde tarief voor de vennootschapsbelasting in Europa is 30,3%. Daarnaast wordt het zogenoemde MKB-tarief (tot een winstniveau van €22.689) verlaagd tot 25,5% (het huidige tarief is 27%). Gezien deze tariefsverlaging is het te overwegen om de onderneming in de vorm van een BV uit te oefenen. Indien de onderneming al in de vorm van een BV wordt uitgeoefend, is het belangrijk om door te rekenen welk gedeelte van de winst de directeur-grootaandeelhouder er als loon uit kan halen en welk deel als dividend. Heeft u het voornemen om een transactie te verrichten die tot een forse fiscale winst zal leiden en is het mogelijk om deze transactie uit te stellen tot 2006, dan verdient dit serieuze overweging. De winst wordt dan immers met 1,5 à 2 procentpunt minder belast. Heeft u het voornemen om in 2006 een flink bedrag aan uitgaven te verrichten die ten laste van de winst kunnen worden gebracht, dan verdient het serieuze overweging om dat nog in 2005 te doen. Dan krijgt u van de fiscus immers 1,5 à 2 procentpunt meer terug van deze uitgaven. Verder verdient het aanbeveling om na te gaan in hoeverre goed koopmansgebruik u toestaat om een of meer van de door u gehanteerde waarderingsstelsels te wijzigen teneinde baten uit te stellen naar de toekomst (bijvoorbeeld door winstneming op onderhanden werken uit te stellen) en/of lasten naar voren te halen (bijvoorbeeld door de vorming van voorzieningen). Hierbij is van belang dat de wijziging van een waarderingsstelsel niet mag zijn gericht op het behalen van incidenteel fiscaal voordeel. Daarvan is echter geen sprake als het gewijzigde waarderingsstelsel gevolgen heeft voor de omvang van de fiscale winst in een reeks toekomstige jaren. Een maatregel waar bedrijven straks mee te maken krijgen, is een verdergaande beperking van de aftrek van gemengde kosten, zoals voedsel, representatie en congressen. Thans is deze beperking in de vennootschapsbelasting alleen aan de orde indien en voor zover er zogenoemde aanmerkelijkbelang-aandeelhouders zijn. Voorgesteld is om de niet aftrekbare gemengde kosten te stellen op 0,4% van het belastbare loon van alle werknemers samen, met een minimum van €4.000. Kapitaalsbelasting wordt – kort gezegd – geheven over de stortingen van kapitaal in de vennootschap. Met ingang van 1 januari 2006 wordt de kapitaalsbelasting afgeschaft. Een voorgenomen kapitaalstorting kunt u aldus beter uitstellen tot na 1 januari 2006. Het kabinet wil de innovatiekracht van het bedrijfsleven versterken. Fiscaal gezien verhoogt het kabinet het plafond voor giftenaftrek aan algemeen nut beogende instellingen (onder meer wetenschappelijke instellingen) in de vennootschapsbelasting van 6% van de belastbare winst naar 10% van de belastbare winst. Daarnaast wil het kabinet de regeling voor het speur- en ontwikkelingswerk in lijn brengen met het gemeenschapsrecht. Ook uren die een werknemer in dienstbetrekking van een in Nederland gevestigd bedrijf maakt in een andere EU-lidstaat, komen voor subsidiëring in aanmerking. Afschaffing fiscale voordelen VUT/ prepensioen Per 1 januari 2006 vinden ingrijpende wijzigingen plaats op het gebied van de oudedagsvoorzieningen. Het uitgangspunt wordt dat ouderdomspensioen op 65-jarige leeftijd ingaat. Een vroegere ingangsdatum is weliswaar toegestaan, maar dan dient een actuariële herrekening van het ouderdomspensioen ten opzichte van de 65- jarige leeftijd plaats te vinden. Dit zal leiden tot een lager ouderdomspensioen. Verder verdwijnen de fiscale voordelen van VUTregelingen. Dit houdt in dat werknemersbijdragen niet langer aftrekbaar zijn, terwijl werkgeversbijdragen tot het loon worden gerekend (tot 2011 geldt dit voor de helft van de werknemers-,respectievelijk werkgeversbijdragen). Verder geldt dat VUT-uitkeringen bij ontvangst tot het (progressief belaste) box 1-inkomen van de ontvanger worden gerekend. Hiernaast wordt een heffing van 52% (tot 2011 26%) opgelegd aan de werkgever die (of het VUT-fonds dat) een VUT-uitkering, een VUT-premie of een VUT-bijdrage betaalt. De fiscale begunstiging van prepensioenregelingen vervalt eveneens: werknemersbijdragen voor prepensioen zijn niet langer aftrekbaar, de verdere aangroei van aanspraken op prepensioen wordt tot het loon gerekend en deze aanspraken worden vervolgens als box 3-vermogen aangemerkt. Voor de tot 1 januari 2006 opgebouwde prepensioenaanspraken blijft het oude regime gelden; deze aanspraken blijven onbelast, terwijl de uitkeringen bij ontvangst in de heffing worden betrokken. Ook de fiscale begunstiging van regelingen voor overbruggingspensioen vervalt: werknemersbijdragen voor overbruggingspensioen zijn niet langer aftrekbaar, aanspraken op overbruggingspensioen worden tot het loon gerekend en deze aanspraken worden vervolgens als box 3-vermogen aangemerkt. Voor de tot 1 januari 2006 opgebouwde aanspraken op overbruggingspensioen blijft het oude regime gelden; deze aanspraken blijven onbelast, terwijl de uitkeringen bij ontvangst in de heffing worden betrokken. Voor werknemers die op 1 januari 2005 55 jaar of ouder zijn, blijft op grond van overgangsrecht het huidige regime voor VUT-regelingen, prepensioenregelingen en regelingen voor overbruggingspensioen gelden. Zij kunnen dus de opbouw van VUT-rechten, prepensioenrechten en rechten op overbruggingspensioen met gebruik van de huidige faciliteiten voortzetten. Tevens vindt bij deze werknemers geen verplichte actuariële herrekening van het ouderdomspensioen plaats als dit vóór de 65-jarige leeftijd ingaat. Pensioenregeling tijdig aanpassen Voor werkgevers en werknemers is het van groot belang om bestaande pensioenregelingen (waaronder begrepen VUT-, prepensioen- en overbruggingspensioenregelingen) vóór 1 januari aanstaande aan te passen aan de nieuwe wettelijke regels. Indien fiscaal gefacilieerde opbouw van VUT-rechten, prepensioen of overbruggingspensioen niet langer mogelijk is, zal moeten worden bezien welke alternatieven er beschikbaar zijn. Hierbij kan worden gedacht aan optimalisering van het ouderdomspensioen of het opbouwen van een levenslooptegoed. De levensloopregeling wordt per 1 januari 2006 ingevoerd. Let wel: de hierboven weergegeven wijzigingen kunnen ook gevolgen hebben voor ontslaguitkeringen (ineens of in de vorm van periodieke uitkeringen), ouderenregelingen, non-activiteitsregelingen en dergelijke. Het is raadzaam om na te gaan welke regelingen er op dit terrein binnen de onderneming bestaan en of de nieuwe wetgeving van invloed is op deze regelingen. Indien uw pensioenregeling de mogelijkheid biedt om vóór de 65-jarige leeftijd met werken te stoppen en een pensioen te ontvangen, is het van groot belang om na te gaan welke gevolgen de voorgestelde maatregelen voor u hebben en om zo nodig vóór 1 januari 2006 uw pensioenregeling aan te passen. Hierbij dient rekening te worden gehouden met overgangsrecht voor werknemers die op 1 januari 2005 55 jaar of ouder waren. Overbruggingslijfrente Met ingang van 1 januari 2006 wordt de overbruggingslijfrente afgeschaft in het kader van de beperking van de mogelijkheden voor vroegpensionering. Onder een overbruggingslijfrente wordt verstaan een lijfrente waarvan de uitkeringen eindigen bij het bereiken van de 65-jarige leeftijd of de eerdere pensioendatum. Vanaf 1 januari 2006 is de premie voor een dergelijke lijfrente dus niet langer aftrekbaar. Indien u vóór de 65-jarige leeftijd wilt stoppen met werken en de overbrugging tot 65 jaar in de vorm van een lijfrente wilt financieren, dient u tijdig een dergelijke lijfrente af te sluiten en de premie hiervoor uiterlijk op 31 december 2005 te betalen. Voor zelfstandige (zogenoemde inkomstenbelasting) ondernemers die een oudedagsreserve hebben opgebouwd, geldt dat zij kunnen overwegen om de oudedagsreserve nog in 2005 aan te wenden voor een overbruggingslijfrente. Vanaf 2006 is dat niet meer mogelijk. Connie Roozen, Ernst & Young Belastingadviseurs Rotterdam (010) 406 85 21 www.binnenvaartkrant.nl Telefoon: (010) 414 00 60 Telefax: (010) 414 02 12 Overvliet schenkt Stichting Happy Child €12.500,- Op Donderdag 3 november hebben Ad Kraai en Nico Hoogelander tijdens Europort Maritime in Ahoy’ €12.500,- aan de stichting Happy Child geschonken. De directeuren van Overvliet Assurantiemakelaars uit Rotterdam zijn dit jaar beiden 25 jaar in dienst bij het bedrijf. Als cadeau voor hun jubileum vroegen zij aan relaties een bijdrage voor Happy Child. Die stichting zet zich in voor kleinschalige scholingsprojecten van kinderen in ontwikkelingslanden. De relaties van Overvliet doneerden in totaal €6.250,. Tijdens de jubileumreceptie op 26 augustus bood Ton Rombouts, directeur van SAA (Samenwerkende Assurantie Adviseurs) waarbij Overvliet is aangesloten, als cadeau aan dat bedrag te verdubbelen. Zodoende gaat er €12.500,- naar Stichting Happy Child. Mevrouw Anyu Zhao, die een project in China begeleidt, nam op Eurport Maritime de cheque in ontvangst onder een gul applaus van de aanwezige belangstellenden. Ahoy’ werd als plaats van de handeling gekozen gekozen, omdat Overvliet Assurantiemakelaars als specialist in de scheepvaart- en aanverwante verzekeringen, op de beurs sterk vertegenwoordigd was. Nico Hoogelander (links) en Ad Kraai (rechts) overhandigden de cheque aan Anyu Zhao. (foto Johan de Witte)

Binnenvaartkrant