DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 8 27 SEPTEMBER 2005 TE KOOP AANGEBODEN: A. dubbelwandig motorvrachtschip met 1 laadruim, type River Hopper 806 ton, 63 x 7,20 m., 32 TEU in 2 lagen, 48 TEU in 3 lagen 1 x MTU 600 pk Desgewenst is participatie en levering vervoersgarantie mogelijk. B. dubbelwandig motorvrachtschip met 1 laadruim, type Neo Kemp 650 ton, 63 x 7,03 m., 32 TEU in 2 lagen, 48 TEU in 3 lagen 2 x Cat. 406 pk Desgewenst is participatie en levering vervoersgarantie mogelijk. Contactpersoon: Robert-Jan Zimmerman E-mail: r.j.zimmerman@mercurius-group.nl Ringdijk 466 C, 3331 LK Zwijndrecht Tel. 078-6259674 Fax 078-6194866 ” RUYVEN” Nieuwbouw & Bemiddeling van drijvende materialen Vissersdijk 1a - Postbus 68 - 4250 DB - Werkendam Tel. 0183-505745 Dhr. B. Venema tel. 0653-535060 Fax 0183-505714 Dhr. R. Ruytenberg tel. 0653-157161 Mail: r.ruytenberg@planet.nl Mail: maritime@maritime.nl 2072) ms afm 82x9.00x2.81m, bj 1954/í92, 1450 ton, 610 pk GM, 1 ruim met Friese kap-luiken, boegschroef met 360 pk, gen. 30/12.5 kva, compleet net schip. 2021) ms afm 95x9.5x2.99m, bj 1965, 1808 ton, 1380 pk Cat aluminium luiken met luikenwagen, boegschroef met 320 pk Daf, gen. 20/50 kva, kruiplijn 6.3 met ballast 4.5m 2019) ms afm 82.2x10.06x3.02, bj 1966/2000, 1633 ton, 1000 pk Cummins bj 2000, Niessen schuifluiken, boegschroef 205 pk Scania, gen. 12.5/5/27 kva, kruiplijn 5m met ballast 4.2m 2069) ms 110x11.40x3.3m, bj 1994, 2870 ton, 1572 pk Cat, boegschroef 500 pk Cat, 208 teu met Friese kap-luiken Nieuwbouw tanker 110x11.45x5.30 (4.00) levertijd december 2005 Tevens kunnen wij nieuwbouw-duwbakken van 76.5/90/110m en middenvoorschepen aanbieden. Ook kunnen wij snel en voordelig nieuwbouw- pontons, splijtbakken of ander materiaal leveren tegen zeer scherpe prijzen. Zie onze website www.ruyven.org Huizinga & Snijder B.V. Nieuwbouw, bemiddeling, in- en verkoop van alle drijvende materialen. Tel.: +31 183-500862 Fax.: +31 183-500739 Internet: www.huizinga-snijder.nl E-mail: h-s@planet.nl MOTORVRACHTSCHEPEN O.A. 514 ton Bj. '64 50 x 6,62 x 2,51 m. Nr. 493 803 ton Bj. '58 67 x 7,45 x 2,77 m. Nr. 468 913 ton Bj. '60 67 x 8,20 x 2,51 m. Nr. 455 1024 ton Bj. '59 80 x 8,20 x 2,27 m. Nr. 423 1054 ton Bj. '57 77 x 8,20 x 2,53 m. Nr. 425 1070 ton Bj. '66 73 x 8,20 x 2,62 m. Nr. 478 1119 ton Bj. '53 80 x 8,20 x 2,50 m. Nr. 467 1121 ton Bj. '72 80 x 8,20 x 2,62 m. Nr. 483 1143 ton Bj. '58 80 x 8,20 x 2,63 m. Nr. 465 1201 ton Bj. '65 80 x 8,20 x 2,66 m. Nr. 480 1229 ton Bj. '72 80 x 9,00 x 2,47 m. Nr. 74 1233 ton Bj. '67 81 x 8,20 x 2,63 m. Nr. 345 1288 ton Bj. '62 85 x 9,20 x 2,51 m. Nr. 450 1305 ton Bj. '58 80 x 9,05 x 2,83 m. Nr. 474 1336 ton Bj. '28 80 x 9,50 x 2,54 m. Nr. 454 1377 ton Bj. '60 85 x 9,50 x 2,72 m. Nr. 477 1372 ton Bj. '64 86 x 9,50 x 2,62 m. Nr. 403 1403 ton Bj. '65 86 x 9,50 x 2,60 m. Nr. 431 1406 ton Bj. 01 85 x 8,50 x 3,06 m. Nr. 486 1450 ton Bj. '54-'92 82 x 9,00 x 2,81 m. Nr. 457 1528 ton Bj. '65 86 x 9,50 x 2,84 m. Nr. 271 1549 ton Bj. '70 86 x 9,50 x 2,72 m. Nr. 6 1925 ton Bj. '03 86 x 9,50 x 3,37 m. Nr. 473 2006 ton Bj. '71 105 x 9,00 x 2,99 m. Nr. 487 2084 ton Bj. '73 100 x 9,50 x 3,01 m. Nr. 459 2174 ton Bj. '73 105 x 9,50 x 3,00 m. Nr. 488 2215 ton Bj. '72 100 x 9,50 x 3,30 m. Nr. 19 2462 ton Bj. '80 105 x 10,50 x 3,17 m. Nr. 432 2512 ton Bj. '80 108 x 10,05 x 3,22 m. Nr. 75 2640 ton Bj. '67-'88 98 x 11,40 x 3,25 m. Nr. 296 2984 ton Bj. '83 108 x 11,40 x 3,46 m. Nr. 484 3217 ton Bj. '72 108 x 12,00 x 3,50 m. Nr. 494 Voor een aantal klanten zijn wij op zoek naar motorvrachtschepen vanaf 1985 o.a. 86 x 9,50 **** 105 x 10,50 ***** 110 x 11,45 mtr. **** 135 x 11,45 mtr. BEL VOOR MEER INFO: 0183 - 50 08 62 BEZOEK OOK EENS ONZE WEBSITE: WWW.HUIZINGA-SNIJDER.NL O INL/INFO: Aan- en verkoop Nieuwbouw Voor de export zoeken wij verouderde motortankschepen, tegen einde class. SWETS SHIPPING AND TRADING ZWIJNDRECHT - HOLLAND +31-78-6209565 - F6200902 M. 0653 118767 Email. shipping@swets-plaza.nl www.shipned.com OOSSE Maritiem b.v. TE KOOP Gebr. De Jonge B.V. Shipbuildingservices Koedijk 4 7241CL Lochem Tel. 0031 573 250680 Fax 0031 573 250685 Mobiel 0031 653 308248 Mobiel 0031 653 125543 E-mail vofdejonge@wxs.nl Website www.shipbuildingservices.nl Nieuwbouw Koppelverband afgebouwd, levering dec 2005 type dubbelschroefs lichtgewicht, totale lengte 172 x 11,45 x 3,60 mtr. (motorschip 95,5 x 11,45 x 3,60 mtr. en bak 76,5 x 11,45 x 3,60 ) , tonnage ca. 5.500 ton Casco 135 meter Motorschip, levering eind 2006 Type dubbelschroefs lichtgewicht, L/B/H 135 x 11,45 x 3,75 mtr. Verkoop Motorschip FIDUCIE, bouwjaar 1924/85, L/B/D 84 x 9 x 2,73 mtr. 1452 ton (mogelijkheden voor starter in overleg) Motorschip bouwjaar 1993, L/B/D 110 x 11,45 x 3,50 mtr., 3000 ton Motorschip bouwjaar 1973, L/B/D 105 x 11 x 3,22 mtr., 2633 ton Motorschip bouwjaar 1969, L/B/D 100 x 12 x 3,52 mtr., 3080 ton Motorschip bouwjaar 1927, L/B/D 92,5 x 11,28 x 2,78 mtr., 1897 ton Motorschip bouwjaar 2001, L/B/D 85 x 8,50 x 3,06 mtr., 1406 ton Motorschip bouwjaar 1965, L/B/D 85 x 8,20 x 2,70 mtr., 1287 ton Personeel gevraagd Stuurman-Matrozen voor mvs RELA & RELA II 8 weken varen - 4 weken vrij , vaargebied Donau Lauwers 40 3332 TB Zwijndrecht Bemiddeling in aan-en verkoop van schepen Tel. 078-6191040 Fax 078-6193508 Autotel. 06 - 53104705 W.F.H. Molegraaf Tel. 078-6399357 - Fax 078-6399358 Autotel. 06-53136771 NIEUWBOUW CASCO afm. 135x14.20x4.80m, Astrakhan oktober 2006 NIEUWBOUW CASCO afm. 110x11.45x3.65/3.90m, Orsova oktober 2006 NIEUWBOUW CASCO afm, 110x11.45x3.65m, Astrakhan september 2006 NIEUWBOUW DUBBELWANDIGE TANKER afm.110x11.45x3.55/540m, 10 ladingtanks, 3800 cub.m 1800 pk Cat, dubbelleiding systeem, compleet geleverd mei 2006 MVS 3000 ton, bj. 2000, afm.110x11.45x3.45m 1520 pk Cat, containerstuurhut, alu.luiken, kopschroef MVS 2758 ton, bj.1997, afm. 110x10.50x3.39m 1521 pk Cat alu. luiken, kopschroef MVS 2618 ton, bj. 1976, afm.105x11x3.22m 1720 pk Cat bj.1995, aluluiken, kopschroef MVS 2307 ton, bj.1981, afm.110x9.50x3.15m 1380 pk Cat bj.2004, alu.luiken, kopschroef MVS 1439 ton, bj. 1959, afm. 82x8.20x3.03m 930 pk Cat, bj.1991, alu, luiken, straalbuis, kopschroef MVS 1233 ton, bj.1967, afm.80x8.20x2.63m 816 pk MTU bj.2004, luiken, kopschroef MVS 886 ton, bj.1964, afm.70x7.20x2.61m 400 pk MAN, schuifluiken, kopschroef MVS 573 ton, bj.1963, afm.55x6.60x2.60m 330 pk Industrie, alu luiken, boegschroef. Bij diverse schepen is inruil mogelijk. Meerdere schepen op aanvraag in ons bestand aanwezig. Tevens hebben wij mogelijkheden voor jonge ondernemers om met relatief weinig eigen middelen een recent schip te kopen. V Mob.: Scheepsbemiddeling Amsterdamstraat 16 B-2000 Antwerpen erwin.venneman@pandora.be Te koop aangeboden : Venneman & Co BVBA 0032 3 475 274 579 Tel.: 0032 3 290 54 10 Tel.: 0032 3 213 83 51 Fax.: 0032 3 226 28 11 Motorvrachtschepen: 2961 ton bj. 1985, 107,50x11,40x3,50 m (1200 PK MAK bj. ‘85) 2376 ton 2850 m3. bj. 1975, 100x9,50x3,52 m (1328 PK SKL voll. rev. ‘98, alu. containerstuurh. bj. ‘98, achterw. bj. ‘98) 2000 ton bj. 1998/2000, 105x9,40x2,97 m (1600 PK Cummins bj. Nog garantie, zeer snel schip) 1834 ton 2800 m3. bj. 1956, 100x9,50x2,82 m (1217 PK Caterpillar bj. ‘88 rev. ‘99, alu. containerstuurh. bj. ‘98) 1556 ton 1780 m3 bj. 1973, 86x9,50x2,81 m (2 x 865 PK MWM bj. ‘73, met duwcertificaat) 1429 ton 2000 m3 bj. 1957, 85x9,50x2,71 m (2 x 730 PK GM bj. ‘92, containerstuurh. Bj. ‘2000) 1230 ton 1300 m3. bj. 1971, 86x8,44x2,62 m (1220 PK Caterpillar bj. ‘99) 1197 ton 1800 m3. bj. 1957, 76x8,20x2,80 m (720 PK bj. ‘04, alu. stuurh. voll. zakb. bj. ‘04) 1171 ton 1570 m3. bj. 1951, 82,41x8,20x2,81 m (800 PK Mitsubishi, gunstige prijs) 1159 ton 1650 m3. bj. 1966, 73x8,22x2,80 m (500 PK DEUTZ, stuurh.: alu. overzakb.) 1158 ton 1587 m3. bj. 1946, 80x9,05x2,52 m (900 PK MAK bj. ‘69, stuurh.: alu. overzakb. bj. 1996) 1070 ton 1530 m3. bj. 1966, 73x8,20x2,62 m (600 PK MWM voll. rev. ‘98, voll. gelast, alu. schuifl.) 977 ton 1300 m3 bj. ‘30, 67x8,29x2,61 m (400 PK ABC bj. ‘60 voll. rev. ‘03) 850 ton 1100 m3. bj. 1961, 67x7,20x2,60 m (2 x 348 PK Scania bj ‘91) Beunschepen: 1750 ton bj. 1966/2000, 86x10,12x3,12 m (1090 PK GM bj. ‘98, event. met vast werk) Motortankschepen: 3500 ton bj. 1987, 109x11,34x4 m (1600 PK Stork-Werkspoor, geschikt voor estuaire vaart en event. met vast werk) 2141 ton bj. 1991, 105x10,50x2,99 m (1380 PK Caterpillar bj. ‘02, event. met vast werk) 1330 ton bj. 1973, 81,40x9,42x2,92 m (1000 PK Stork-Werkspoor bj. ‘74) 1203 ton bj. 1958, 76,11x9,47x2,82 m (750 PK Bolnes bj. ‘80, event. met vast werk) Duwboten: 1525 PK bj. 1956, 33x8,10x2 m. (1 x 700 PK GM 1x825 PK GM, max. kijkhoogte 8,80 m., voll. gestraald) 1460 PK bj. 1973, 16,10x8x1,60 m (2 x 730 PK Caterpillar bj. ‘97, max. kijkhoogte 7,30 m., 6 slaapplaatsen) 1440 PK bj. 1964, 16x9,20x1,80 m (2 x 720 PK Caterpillar bj. ‘03, max. kijkhoogte 14,50 m.) 1100 PK bj. 1981, 20x9,60x2,20 m (2 x 1050 PK Caterpillar bj. ‘98/ ‘03, max. kijkhoogte 11 m.) Duwbakken: 3 stuks 1500 ton bj. 1985, 71x10,50x2,52 m. (zeer geschikt voor containers) Wij hebben nog meerdere schepen op aanvraag in ons bestand aanwezig. Op diverse schepen is inruil mogelijk, voor meer informatie of nieuwe verkoopaanbiedingen kunt U ons vrijblijvend contacteren. En voor starters hebben wij ook mogelijkheden om zelfstandig te worden. Nu ook alle nieuwbouw projecten samen met: ACE (Antwerp Casco Engineering). TE KOOP: ms Hendrika afm 73 x 7,20 x 2,89 mtr, 1024 ton, gebouwd Gouderak bwj 1958, BAM deutz 560 pk, kopschroef v.Tiem 220 pk daf, 1 ruim 1340 cub, 2 slpkamers, open keuken, badkamer alles van 2004, hydro. stuurwerk. Zeer goed onderhouden en compleet schip. Te bevragen: scheepvaart bemiddeling J. VLIETSTRA TEL. 078-6198228 OF 06-53596924 TE KOOP: Aluminium friese luikenkap EUR 4150,00 excl. BTW af H.I. Ambacht. Totale lengte ca 42 mtr, totale breedte ca 643 cm. Luiken kunnen versmald worden. Waalboer Trading VOF Tel. 0184-693919 of 06-53655379 info@waalboertrading.nl www.waalboertrading.nl
DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 9 Ode aan Rotterdamse bruggen Op 1 oktober begint Het Jaar van de Brug. Uitgeverij Aprillis heeft een boek uitgebracht dat een ode is aan de vele bruggen in Rotterdam. Niet alleen de bekende oeververbindingen als de Erasmusbrug en De Hef, maar ook minder opvallende bruggen. “Het Groot Rotterdams Bruggenboek” is bedoeld als een ode aan de stad. Alle bijna negenhonderd, publiekelijk toegankelijke bruggen in Rotterdam zijn in het boek opgenomen. 23 bruggen die volgens de makers representatief zijn voor alle bruggen in de stad, krijgen extra aandacht. Het Groot Rotterdams Bruggenboek (in de boekhandel te koop voor €29.50) werd woensdag 14 september gepresenteerd. Directeur Kees de Wijs van Gemeentewerken Rotterdam, de dienst die verantwoordelijk is voor de bruggen, overhandigde op De Hef het eerste exemplaar aan mevrouw Opstelten, de echtgenote van de Rotterdamse burgemeester. Alle genodigden zonder hoogtevrees mochten vervolgens met de oude spoorbrug omhoog te gaan. (foto de Binnenvaartkrant) Weer terug Een schippersdochter die in Brussel op de trein gezet wordt om een weekje naar Nice te gaan komt ook weer terug. Over het algemeen wel in ieder geval! En aangezien de schippersvrouw erg aan haar kleine meisje hangt wil ze liefst niet over andere scenario’s nadenken. Bijvoorbeeld over een hevige verliefdheid op een man ver weg. Nee, want daar krijgt ze het spontaan warm van. Dus over alle andere narigheid wordt al helemaal niet gepiekerd. Tijdens het wegbrengen speelde het ‘op tijd zijn’ een overheersende rol en dat is nu gelukkig van iets minder belang. Er was al afgesproken dat het ophalen in Luik zou gebeuren want daar zijn ze beter bekend. Deze keer hoeven ze niet te piekeren over naar huis kunnen of niet want men stopt met lossen op vrijdagmiddag en zodoende zijn ze zelfs bijtijds thuis. Dat geeft deze keer in ieder geval geen problemen. De kat is blij dat de eigen baasjes er zijn met zijn hondenvriend. Dat de dochter niet thuis is geeft het schippersechtpaar wel een vreemd leeg gevoel. ‘Zo zal het ooit zijn als we thuis komen. Mogelijk is zelfs de kat er dan niet meer,’ denkt de schippersvrouw en zowaar, ze krijgt er een beetje buikpijn van. Met zes jaar heeft ze haar dochter voor het eerst weggebracht en daarna heeft ze haar nooit meer als ‘een normale moeder’ een heel jaar iedere dag gezien. Nee, het leven ging gewoon verder met halen en brengen en toen het huis er eenmaal was, reden ze als ouders zelf op en neer. Gelukkig kunnen ze haar morgen weer halen. De gedachte dat het meisje ooit geheel het ouderlijk huis zal gaan verlaten, duwt ze weg. Want dan komen er ook nog een paar andere problemen op hun pad. Want wat moeten ze met de vuilnis en het oud papier? En neemt ze de kat dan voorgoed mee? Op zaterdag kopen ze een grote bos bloemen voor de buurvrouw, die zegt dat dit niet had gehoeven: ze zijn immers buren. Maar de schippersvrouw zegt er toch wel heel blij om geweest te zijn dat ze op het katje gepast had. Als ze even later boodschappen doen, komt er een sms’je binnen van de dochter waarin staat dat ze nu reeds anderhalf uur vertraging heeft. ‘Oh nee’, denkt de schippersvrouw hardop. ‘Het zal toch niet weer Brussel worden en dan in het ergste geval diep in de nacht?’ Gelukkig laat de schipper zich niet gek maken en hij rekent uit dat de dochter nog steeds met gemak de trein naar Luik kan halen. In een andere winkel komen ze een kennis tegen en het gesprek komt weer op de dochter die van de trein gehaald moet worden. Zelf zijn ze als schippers gewend om overal naar toe te rijden en deze man is vrachtwagen chauffeur. Maar ook hij zegt dat in Brussel iets zoeken een ramp is. Nadat er gekookt is, duikt de schippersvrouw toch even op internet om wat duidelijker informatie over het station in Brussel te zoeken. Gelukkig hebben ze dit allemaal echter niet nodig want al snel komt het verlossende sms’je met het tijdstip van aankomst in Luik. Ze stappen bijtijds in de auto en rijden naar het station. Ze kennen Luik immers goed en dat zal een fluitje van een cent worden. Zegt de schipper! Maar ook hier is het niet zo eenvoudig als gedacht en rijden ze toch nog een fiks rondje voor ze op het station aankomen. Het parkeren wordt een kleine ramp en het vragen naar de aankomst van de trein uit Brussel ook. Maar goed. Uiteindelijk zien ze daar toch hun dochter uit een trein stappen. Ze ziet er geweldig uit en al van verre is te zien dat de vakantie goed bevallen is. ‘Ben blij je weer te zien,’ zegt het echtpaar. In de auto komen de eerste verhalen los en eenmaal thuis zegt de dochter tegen de kat: ‘Ben blij jou weer te zien!’ En voor haar ouders heeft ze leuke cadeautjes. Die avond wordt het laat en ook de andere dag wordt er een hoop verteld. De omgekeerde wereld De Mars is een wijk waar je goed kans loopt bootjes door de straten te zien varen. Bootjes? Jawel. Zo gaat dat hier aan de andere kant van Zutphen, achter het onttakelde Reesink industrieterrein. De pleziervaart loopt hier door je achtertuin. Kijk daar bijvoorbeeld eens over straat varen - die daar - de M603. Dat klinkt vervaarlijk – M603 - maar het stelt niet veel voor. De buitenboordmotor alleen al is groter dan die hele roeiboot. De auto die het hele ding trekt ook trouwens. Sorry hoor, dat ik het woord ‘boot’ gebruik, maar ik kan er maar niet aan wennen, aan die tupperwarebakken vol plastic schippers. Het polyester binnenwaterplezier heeft intussen langzaam maar zeker wel de Nederlandse binnenwateren dichtgesmeerd – zeg maar rustig dichtgeteerd. Ik weet nog wel dat mijn vader er al een broertje dood aan had (soms). Dat kwam er zo’n surfer aanzeilen – scheerde vlak voor de kop langs – en joeg pa de schrik om het hart. Want zo’n surfer zeilt even door de blinde hoek van het snellende voorschip natuurlijk. En als ‘ie dan ondersteboven valt…!? Maar ja, daar hoef ik u beroepsmensen niets over te vertellen. Bovendien wil ik het nu over dit euvel niet hebben. Ik ben hier in volks- Grenco, HGG Profiling Equipment en Orlaco Maritime zijn genomineerd voor de de Maritime Innovation Award 2005. Op basis van de gestelde criteria en het verkoop- en exportpotentieel van de innovatie heeft de jury de genomineerden gekozen uit de shortlist van acht inzendingen. Grenco is genomineerd voor het marine screw compressor CO2/NH3 quick freezing cascade system van zijn marineafdeling. Het gaat om een nieuw vriessysteem op basis van natuurlijke koelmiddelen. Met dit systeem worden lekkages drastisch beperkt en dat resulteert in kosten- en milieubesparing. Met dit systeem zijn rederijen goed voorbereid op nieuwe milieuregelgeving. HGG zorgt met de PCL 600, ontwikkeld op verzoek van Nederlandse en andere West- Europese werven, voor een combinatie van het specialisme van scheepsbouw met dat van snijtechnologie. Op deze manier is een uniek product ontstaan met een hogere nauwkeurigheid en een minimaal dertig procent hogere productiviteit. De PCL 600 27 SEPTEMBER 2005 wijk De Mars om mijn lief te helpen haar eerste serieuze fototentoonstelling in te richten. Vanuit de tweede verdieping van de expositieruimte hier, kun je zo de kunststof in de achtertuin zien liggen. En daar horen ze te liggen ook mijns inziens. En daarachter bevindt zich weer de historische haven van Zutphen, met houten schepen ooit door ijzeren schippers bewoond. Als ik mijn bundel met opgetekende binnenvaartverhalen bekostigd of uitgegeven zal krijgen, zal ik mijn boek wel zo noemen waarschijnlijk: ‘IJzeren Schippers en Houten Schepen’. Maar goed, vandaag ben ik hier om mijn vriendin te helpen haar foto’s op te hangen, en meer niet. De foto’s gaan over de wijk, en worden ook in de wijk tentoongesteld; De Mars is een volksbuurt die niet weg WIL, maar op overheidsbevel weg MOET. En zo wordt een hechte gemeenschap uit elkaar gedreven. Net zoals die plastic vlootshow vol met Thunderbirdpoppen schippers straks het oude riviervolk van de binnenwateren zal jagen. En dan denk ik sentimenteel mens even aan mijn broertje die - spelend aan boord van onze Frankie-A – autootjes op de kop legde ooit. Om er bootjes en schepen van te laten varen. Grenco, HGG en Orlaco maken kans op Maritime Innovation Award snijtrobotlijn is ontwikkeld in samenwerking met Swan Hunter Shipyard, Odense Steel Shipyard en Hyundai Heavy Industries. Orlaco is genomineerd voor de EEX hoge resolutie explosieveilige kleuren compactcamera. De Atex-gecertificeerde camera is de kleinste explosieveilige camera ter wereld. De schok- en vibratiebestendige, in roestvaststaal uitgevoerde camera is voorzien van een high resolution opnamechip voor een perfecte videobeeldweergave. Om de videoweergave in alle omstandigheid te garanderen is de lens ter voorkoming van condensatie en vorstaanslag voorzien van een verwarmingselement. Door het compacte ontwerp is de camera eenvoudig te installeren, minder schadegevoelig en toe te passen op nagenoeg elke gewenste locatie, aldus de jury. Op 1 november maakt minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat op de openingsdag van de beurs Europort Maritime in Rotterdam de winnaar bekend.
Loading...
Loading...
Loading...
De Binnenvaartkrant is hét vakblad met het grootste bereik in Rijn- & binnenvaart, passagiersvaart, recreatievaart, visserij en dredging. De oplage van 23.000 exemplaren ligt op circa 650 plaatsen in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk binnen het bereik van opvarenden van binnenvaartschepen.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl