DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 6 27 SEPTEMBER 2005 R.T. Rivercruises Basel zoekt voor haar MPS Switzerland per direkt 01-09-2005 GEVRAAGD STUURMAN MET PATENT op mvs Dianthus. Loon en vrije tijd n.o.t.k. Tel: 0032-475-811 230 0031-610-55 63 26 SCHEEPS- BETIMMERING 1ste Kapitein met patent Vereiste: Goede omgangsvormen, talenkennis en ervaring. Wij bieden u hoge verdienste en goede arbeidsvoorwaarden, waaronder vrije tijdsregeling. Wilt u reageren? Neem dan contact op met mevrouw L. Meyer 0031 (0)620-251967 OOK JACHT- BETIMMERING Timmer- & Scheepstimmerbedrijf, Meubelmakerij ARIE VAN LOENEN BV Molenvliet 65, 3335 LH Zwijndrecht Telefoon (078) 610 39 39 DAF BOEGSCHROEFMOTOREN 100 % gereviseerd en compleet DAF DF 615 € 3580,- DAF DT 615 € 3880,- DAF DH 825 € 4600,- DAF DHT 825 € 4900,- DAF DKA 1160 € 5400,- DAF DKT 1160 € 6200,- DAF WS 225-259 € 6700,- Prijzen zonder inruil excl. BTW 6 maanden garantie Documentatie op aanvraag, Ook voor onderdelen. DUCO BV Keersluisweg 17, 5433 NM Cuijk Tel. 0485-320008, Fax 0485-317534 Web: www.ducobv.nl / E-mail: info@ducobv.nl Schiffsvermittlung „Seestern” Schillerstrasse 35 Tel. 0049-2642-5779 D-53489 Sinzig/Rhein Fax: 0049-2642-7840 Tel. 0049-1632764890 info@schiffsvermittlung-seestern.de www.schiffsvermittlung-seestern.de Barkasse/Fährboot: 15,00 m x 4,00 m x 1,40 m, Baujahr 1961 DAF 1160, 220 PS, umfangreiche Umbauarbeiten, Attest neu, Zulassung als 1-Mann-Betrieb HANDEL IN, AAN- EN VERKOOP VAN SCHEPEN- EN NIEUWBOUW CASCO’S Berenicestraat 23, 6916 BS Tolkamer NL Tel.: (0031) 0316-541201 Postbus 4, 6915 ZG Tolkamer NL Fax: (0031) 0316-541448 Mobiel: 06-51 346969 E-mail: rijndec@worldonline.nl ALLE NIEUWBOUWPROJECTEN: • Midden-voorschepen • Voor-duwschepen • Drogelading schepen (cont. schepen) • Tankers alle types • Pontons Nieuwbouw tot max 110 mtr lang. Goede kwaliteit en mooie modellen. Referentielijst op aanvraag. Cascobouw in diverse landen o.a.: Servië, Montenegro, Chech Republic, Rusland, Ukraïne, Bulgarije, Polen, Spanje en Turkije. Voor inlichtingen: Rijndec BV Th. Wennekes www.binnenvaartkrant.nl Nieuwbouw type Player. Afmeting 110.00 x 11.45 x 3.65m Casco zal worden geleverd vanuit Polen tweede helft 2006 Compleet afgebouwd op te leveren medio begin 2007 Afbouw nog in te delen naar wens van de cliënt Vraag naar de leveringsomvang en voorwaarden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Hendricks Scheepvaart BV, Papland 11, 4206 CK Gorinchem NL Tel:0183-642828 / Fax:0183-630615 / E-mail:hs@hsbv.nl / Website:www.hsbv.nl - OOST bv Bemiddeling aan- en verkoop van schepen Biesboschhaven Zuid 10-11 • 4251 NM WERKENDAM Telnr. : 0183-50 52 30 • Faxnr. : 0183-50 56 60 J. Versluis tel 0653-685410 J.A. Oost tel 0653-153374 • jan.oost@veka-group.nl www.veka-group.nl MOTORSCHEPEN Ms Parana bj. 1994 1530 ton afm. 85x9,50x2,90 m 1000 pk Cummins bj. 2002 Ms bj. 1989, 2450 ton afm. 110x10,50x3,19 m 1640 pk GM rev 2000 Ms Royaal bj. 1969 3080 ton afm. 100x12,00x3,52 m 2 x1250 pk DEUTZ bj 2003 inruil mog Ms bj. 2001 2791 ton afm. 105x11,45x3,40 m 2x 1800 pk Cummins geschikt om te duwen inruil mog. Ms Margaretha, bj. 1971, 2700 ton, afm. 108x11,00x3,20 m., 2 x 1000 pk Deutz Ms Tiberias bj. 1980 2023 ton afm. 95x9,50x3,20 m 1250 pk CUMMINS Ms Comienzo bj. 1909/80 1916 ton afm. 90x10,00x2,94 m 2 x 600 pk CAT Ms Euronavi bj. 1956 1850 ton afm 100x9,50x2,82 m 1380 pk CAT container stuurhut Ms Orlando bj. 1963 750 ton afm. 62x7,20x2,60 m 480 pk Industrie Ms Mercator, bj. 1954, 650 ton, afm. 57x7,28x2,38 m 510 pk Volvo Penta BEUNSCHEPEN Mbs Eleonora bj. 2002 1916 ton afm. 86x10,50x3,36 m 1380 pk CAT Mbs Eleonora bj. 1971 1400 ton afm. 85x8,20x3,20 m 750 pk Deutz Mbs Deo Juvante bj. 1972 1380 ton afm. 85x8,20x3,10 m met evt. nieuwe motor Mbs Armadis bj. 1970 1300 ton afm. 82x8,20x3,39 m 1014 pk Caterpillar Mbs Naomi bj 1960 650 ton afm. 57x7x2,60 m 500 pk Volvo DUW EN SLEEPBOTEN Ex. Elbe Sleepboot Orlik afm. 56 x 9m 600 pk Skoda orginele voortstuwing (schoeprad) boegschroef hekschroef luxe woning met bar 12 slaaphutten inclusief reclamezuil met lopende contracten Duwboot Hamonia bj. 1971 afm. 32x11,40x1,60 m 2 x 1200 pk DEUTZ Sleepduwboot Rinske bj. 1951 afm. 22x5,60x2,00 m 800 pk CUMMINS Motorvlet Albert sr bj. 1978 afm 14x4,20x1,80 m 340 pk CAT Motorvlet Trijntje bj. 1988 afm 12x4x0,80 m 210 pk MERCEDES Duwboot bj. 1972, afm. 16x8,20x2,10 m 2 x 580 pk CAT Duwboot Njord bj. 1961 afm. 15x9,50 x1,49 m 2 x 480 pk GM met schottel Duwboot Swind, bj. 1969, afm.15,00 x 5,75 x 2,10 m., 2 x 430 pk CUMMINS bj. 1996/2001, kruiphoogte 4,50 m. MOTORPASSAGIERSSHEPEN Mps Schloss Munzingen (Oldtimer) bj. 1925 afm 42x6,50x1,10 m 2 x 540 pk TANKERS Diverse tankers vanaf bouwjaar 2003 Dubbelwandige tanker Bossuit bj. 2004 1650 ton afm 90x11x2,80 m 1591 pk MITSUBISHI Mts Melvin bj. 1973 2868 ton afm. 105x11,40x3,59 m 2 x 800 pk CAT bj 2004 Mts Isabel bj. 1974 2000 ton afm 100x9,00x3,20 m 1200 pk MITSUBISHI Mts Vectura bj. 1993 afm. 110x10,50,3,20 m 1500 pk ABC spiralen, bunkergiek , ketel Mts Gavialis bj. 1964 1500 ton afm. 90x9,50x2,77 800 pk Deutz Op al deze schepen inruil en financiering bespreekbaar Te koop gevraagd Ms 85x8,20/9,50 bj vanaf 1956 NIEUWBOUWPROGRAMMA Nieuwbouw dubbelwandig midden-voorschip voor tankers 11,45 en 10,50 Nieuwbouw midden-voorschip droge lading 9,50/10,50/11,45 m Nieuwbouw containerschepen en tankers in alle afmetingen Startende ondernemers gevraagd voor diverse tankschepen en droge lading hebben wij financiële mogelijkheden voor u. www.huizinga-snijder.nl Postbus 386, NL 4460 AT Goes Biesboschhaven Noord 3c 4251 NL Werkendam Telefoon 00 31 183 507040 Fax 00 31 183 500637 Email: info@gallemakelaars.nl Url: www.gallemakelaars.nl BEKIJK NU ONZE VERNIEUWDE HOMEPAGE WWW.GALLEMAKELAARS.NL Nieuwbouw Motortankschip als casco of compleet afgebouwd, Afm. 135m x 15m00 x 5m80, 5600 ton, 6870m2. Nieuwbouw Motortankschip, als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m40 x 5m90/4m00, 3000 ton, 4000m2. Nieuwbouw Motorvrachtschip,Type 'Thalassa', bouwwerf ORSOVA, als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m45 x 3m90/3m55, 3200 ton, 3645m2, levering augustus 2006. Diverse motorvrachtschepen type 'Marina', bouwwerf Astrakhan, levering oktober 2006. Diverse motorvrachtschepen 110m x 11,45m x 3,65m, 3188 ton, 3400m2, levering oktober 2006. Diverse motorvrachtschepen 110m x 11m45 met en zonder luiken van recente bouwjaren. Koppelverband Hoop op Zegen I en III 'Hoop op Zegen I', 2553 ton 1998, 95m50x11m45x3m40, stalen vloer, kopschroef Cummins 600 pk, alu. overzakb. containerstuurhuis, autokraan 22m, Caterpillar 1521 pk bj. 1998. 'Hoop op Zegen III', 2400 ton 2005, 76m50x11m45x3m61, stalen vloer, kopschroef 2 x Scania 600 pk. 'Ligato', 3210 ton 2004, 110mx11m45x3m63, 3400m2, alu. Fr. kap luiken met elek/hydr luikenwagen, kopschroef Caterpillar 680 pk (stuurrooster met schroef van 1400mm), aluminium overzakbaar containerstuurhuis met dubbele brug, hydraulische autokraan 17m50 1.800kg, Caterpillar 1700 pk bj. 2004. 'Adelvotis', 3041 ton 1983, 108m50mx11m40x3m45, 3280m2, alu. schuifluiken, kopschroef MTU 375 pk, stalen vloer 12mm, 1x Caterpillar 1215 pk bj. 1997 en 1x MWM 880 pk bj.1983 rev. 1997. 'Vera', 2509 ton 1989, 110mx10m50x3m20, 3400m2, alu. Fr. kap luiken met elek/hydr luikenwagen, kopschroef Daf 320 pk, aluminium overzakbaar container stuurhuis, stalen vloer bj. 1999, Caterpillar 1521 pk bj.2002. 'Avance', 2174 ton 1973, 105x9m50x3m, 2059m2, alu. luiken, kopschroef Daf 330 pk, autokraan 16m, MWM 1050 pk bj. 1973 rev. 2004. m.s. 1751 ton 1993, 85m90x10m5x3m14, alu schuif/stapel luiken, alu. containerstuurhuis, kopschroef Scania 335 pk, autokraan 14m, GM 1460 pk bj. 1993. 'Portunus', 1725 ton 1957-1980, 84m95x9m45x3m15, 2100m2, alu. schuifluiken, kopschroef Cummins 320 pk bj. 1990, autokraan 12m, Caterpillar 1227 pk bj. 1991. (Evt. inruil bespreekbaar). 'Amoureus', 1445 ton 1969-1988, 86x9,50x2m71, 2050m2, stalen vloer, Fr, kapluiken + luikenwagen bj. 1997, kopschroef Daf 320 pk, autokraan 16m bj. 2005, Deutz 924 pk 'Statenstad', 1457 ton 1965, 84m84x9m55x2m72, 2400m2, alu. schuifluiken,kopschroef Daf 320 pk bj. 2001, aluminium overzakbaar stuurhuis, stalen vloer bj. 1997, Mitsubishi 1200 pk bj. 2003. 'Anna', 1100 ton 1960, 80mx8m26x2m50, 1550m2, ronde alu. luiken + luikenwagen bj. 1999, kopschroef Daf 220 pk, nieuwe woning, vernieuwd vlak, Mitsubishi 954 pk bj. 2000. (Evt. inruil mogelijk) 'Arja', 1022 ton 1962, 73mx8m20x2m73, 1600m2, stalen schuifluiken, kopschroef Daf 220 pk, alu. stuurhuis bj. 2001, autokraan 11m, 2x GM 325 pk rev. 2000/2003. 'Cascade', 1105 ton 1957, 1700m2, ronde alu. luiken, kopschroef Scania 230 pk, autokraan 9m, Caterpillar 730 pk bj. 2000/2002 'Brisant', 738 ton 1963, 60mx7m20x2m62, 1050m2, alu. Fr. kapluiken + elek. luikenwagen, kopschroef Daf 100pk, autokraan 6m, GM 540 pk bj. 1991 rev. 2002. (int. prijs en evt. inruil oude kempenaar of spits mogelijk) 'Hudi', 641 ton 1960, 55n11x6m61x2m67, 950m2, stalen vloer bj. 1997, alu. Fr. kapluiken + elek. luikenwagen, kopschroef Daf 185 pk bj. 2003, stalen stuurhuis, autokraan 7m40, Caterpillar 565 pk bj. 1979 rev. 1992/2005. 'Harja', 605 ton 1957, 57mx7m05x2m30, 930m2, alu. Fr. kap met elektr. luikenwagen, kopschroef Daf 100, autokraan 12m, Mercedes 550 pk, gerev. ingebouwd 1999. (int. prijs en evt. inruil oude kempenaar of spits mogelijk) 'Imago' , 354 ton 1955, 38m79x5m06x2m43, 430m2, alu. ronde luiken + 2 luikenwagens, autokraan 7m20, Mercedes 250 pk bj. 1976 rev. 1991. Deze aangeboden schepen zijn een kleine greep uit ons verkoopbestand, mocht U interesse hebben voor deze of één van de andere schepen uit ons bestand, bel ons dan gerust eens op voor verdere informatie. Tevens vullen wij ons verkoopbestand graag aan met nieuwe verkoopaanbiedingen, wilt u uw schip voor de verkoop aanbieden dan komen wij graag vrijblijvend een keer bij u langs. NIEUWBOUW zowel casco als compleet schip
DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 7 27 SEPTEMBER 2005 Vol overtuiging op een spits varen De poster van de nieuwste beeldcreatie van Bureau Voorlichting Binnenvaart met de spits Westropa, ontwikkeld in samenwerking met de ELV, vond op de Haven- en Transportdagen in Nijmegen op 16, 17 en 18 september gretig aftrek. De familie Kranenburg: Henny, Jan Arie en de kinderen Maëlle en Dinand. Met de poster van hun schip. (foto MGR) De Westropa zelf lag tijdens de Haven- en Transportdagen in Nijmegen bij sluis Weurt. Gelegenheid dus voor het gezin Kranenburg om de Waalhaven te bezoeken. Jan Arie en Henny Kranenburg met hun kinderen Maëlle (3) en Dinand(1). De laatste veilig achterop bij papa in de draagbeugel. De herdershond Franka – op de beeldcreatie nadrukkelijk aanwezig in het gangboord – was aan boord gebleven. Het schip is volgens de schipper nog in de originele staat. ‘Het werd gebouwd in 1960 in Moerbeke en in de loop der jaren is het goed onderhouden en werden de noodzakelijke aanpassingen gedaan – zoals twee aggregaten en een kopschroef - maar echt veranderd is de Westropa niet.’ Henny Kranenburg, zelf schippersdochter en in 1994 nog werkzaam bij HIJ (tegenwoordig WE), vaart sinds dat jaar met haar echtgenoot op het schip dat voorheen toebehoorde aan de vader van Jan Arie. ‘We hebben heel bewust gekozen voor het leven op een spits. Dit is wat we willen. De woning heeft twee slaapkamers en had sinds de bouw een badkamer mèt douche. Dat laatste was in 1960 echt al heel wat.’ Zouden ze niet naar een groter schip over willen stappen? ‘Je leeft in de ruimte die je hebt aan boord. Alle kasten zijn vol, maar dat zouden ze ook zijn als we meer ruimte hadden gehad. Het grote voordeel van varen met dit schip is dat we niet tegen een huizenhoge hypotheek aankijken en het heerlijk vinden om op deze wijze te varen, met de financiële vrijheid om een keer nee te zeggen tegen een aanbod. Het schip voldoet echt wel aan de eisen van deze tijd’ De familie Kranenburg vaart bij de ELV, waarvan de vlag op de tekening fier voorop wappert. Als de kinderen ouder worden, zullen ze naar het internaat moeten. Henny: ‘Dat is geen probleem. We hebben allebei op een internaat gezeten en we hebben daar een prima tijd gehad.’ Waar varen we langs? Deze rubriek is vooral bestemd voor hen die varen of in het verleden veelvuldig op de Europese vaarwegen te vinden waren. Bij Land Inzicht gaat het er namelijk om de plek op de bijgaande foto te herkennen. De foto is gemaakt ergens op een vaarweg. Het gefotografeerde object staat op, maakt deel uit van of is de oever van deze vaarweg. Wat wij willen is dat de lezer van de Binnenvaartkrant ons vertelt waar deze foto gemaakt is. Dit inzicht van het land dat u als opvarende van een binnenschip passeert kan u een vlag van de Binnenvaartkrant opleveren. Stuur een kaartje met de juiste locatie (vaarweg ...ter hoogte van...) op aan de redactie van deze krant: De Binnenvaartkrant betr: Land Inzicht Postbus 24202 3007 DE Rotterdam Of stop de oplossing in de bus op de Prins Hendrikkade 12e op het Rotterdamse Noordereiland. Uw inzending moet uiterlijk 5 oktober 2005 in ons bezit zijn. De gefotografeerde locatie van de vorige krant was: DORKWERDERBRUG RICHTING GAARKEUKEN Naam: P. Sijbranda Plaatsnaam: Leeuwarden Scheepsnaam: m/s Nova Cura Zie ook onze internetsite www.binnenvaartkrant.nl voor Land Inzicht prijsvraag. Optimistisch voorstel van potentiële exploitanten Betuwelijn gaat geld opleveren De tekening van de Westropa. Bureau Voorlichting Binnenvaart Postbus 23005 3001 KA Rotterdam Tel: +31 (0)10 - 4129151 Fax: +31 (0)10 - 4330918 Email: evo@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Bezoekadres: Rijn- en Binnenvaarthuis Vasteland 12e 3011 BL Rotterdam Bezoek het BVB ook op het Internet: www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Goed te zien hoe Betuwelijn en Waal naast elkaar liggen. (foto MGR) Voortouw Nieuws van het BVB NIEUW VOORSTEL VOOR EXPLOITATIE ProRail, TowRail en de havenbedrijven van Rotterdam en Amsterdam verklaren in een gemeenschappelijk persbericht dat de exploitatie van de Betuweroute binnen vijf jaar kostendekkend is te maken. In die eerste vijf jaar worden de aanloopkosten geraamd op 35 miljoen euro. Dat bedrag komt voor rekening van het Rijk. Spoorbeheerder ProRail, het particuliere Towrail en de havenbedrijven van Rotterdam en Amsterdam betalen het werkkapitaal van 15 miljoen van een door hen samen op te richten exploitatiemaatschappij. Deze incasseert zowel de eventuele mee- als tegenvallers bij het gebruik van de goederenspoorlijn. Dat laatste zou compleet nieuw zijn bij de exploitatie van spoorlijnen in Europa. ProRail, TowRail, Havenbedrijf Rotterdam N.V. en Gemeentelijk Havenbedrijf Amsterdam hebben dit gezamenlijk aan minister Peijs voorgesteld. Vorig jaar maakten Havenbedrijf Rotterdam en Pro- Rail samen een voorstel voor exploitatie van de Betuweroute. De aanloopkosten werden daarin globaal twee keer zo hoog geraamd en kwamen voor rekening van het Rijk. Dat voorstel haalde het niet in de Kamer. Het nieuwe exploitatievoorstel is gebaseerd op optimistischer cijfers. Bovendien wil TowRail investeren. De optimistische vervoersprognoses worden verklaard door de hogere overslagprognoses in de havens van Rotterdam en Amsterdam. Mede dankzij de bezuinigingen die ProRail weet te realiseren aan de onderhoudskant lopen de exploitatietekorten terug van 14 miljoen euro in 2007 tot 4 miljoen euro in 2010. Na 2011 wordt er geld verdiend. De aanloopkosten van 35 miljoen blijven ook in het nieuwe voorstel voor rekening van ministerie van Verkeer en Waterstaat. De havenbedrijven van Amsterdam en Rotterdam dragen respectievelijk 1 miljoen en 5 miljoen bij aan het vermogen van de exploitatiemaatschappij i.o. maar dragen géén exploitatierisico’s. De exacte juridische vorm van deze storting wordt nog nader uitgewerkt. ProRail en TowRail dragen respectievelijk 5 miljoen en 4 miljoen bij aan het werkkapitaal. Ongeveer de helft van de 15 miljoen euro werkkapitaal wordt gereserveerd voor eventuele tegenvallers. NU OOK DISTRIBUTOR ‘’ ‘’ (advertenties) WARTSILA-DEUTZ MARINE www.hoogendijksliedrecht.nl ✆ +31(0)184 49 30 30
Loading...
Loading...
Loading...
De Binnenvaartkrant is hét vakblad met het grootste bereik in Rijn- & binnenvaart, passagiersvaart, recreatievaart, visserij en dredging. De oplage van 23.000 exemplaren ligt op circa 650 plaatsen in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk binnen het bereik van opvarenden van binnenvaartschepen.
Neem contact met ons op: klantenservice@binnenvaartkrant.nl