Views
2 years ago

2005-17

  • Text
  • Augustus
  • Schip
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Pagina
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Meter

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 6 16 AUGUSTUS 2005 PERSONEEL GEVRAAGD De Christelijke Bond van Ondernemers in de Binnenvaart (CBOB) is een sociaal-economische werkgeversorganisatie die de belangen van zelfstandige ondernemers in de binnenvaart in brede zin behartigt. Het bestuur van de CBOB zoekt voor haar kantoor in Rotterdam een energieke beleidsmedewerker m/v Hij is samen met enkele collega's eerste-lijnsadviseur voor onze varende ondernemers. Deze stellen de meest uiteenlopende vragen over praktijkproblemen, die zij bij hun bedrijfsvoering in Nederland en de andere Europese lidstaten ondervinden. Een ander aspect is het opstellen van praktische en leesbare notities en artikelen over ontwikkelingen en veranderingen in (internationale) wetgeving en voorschriften. Daaronder vallen ook Arbo-, milieu- en veiligheidswetgeving. Voorts is ondersteuning van secretaris en bestuur onderdeel van het takenpakket. De functie vraagt een behoorlijke mate van zelfstandigheid. Functievereisten: * tenminste middelbaar werk- en denkniveau; * verantwoordelijkheidsgevoel en correcte omgangsvormen; * beheersing van de gangbare Office-pakketten; * goede uitdrukkingsvaardigheid in woord en schrift; * redelijke beheersing van Duits en Engels; * flexibiliteit en teamgeest; * kennis van of ervaring in de binnenvaartsector zijn beslist een pré. Gelet op de continuïteit van het team is de leeftijdsindicatie ca 25 tot 40 jaar. Wij bieden een * modern, centraal in Rotterdam gelegen, kantoor met een klein gemotiveerd en flexibel ingesteld team; * goed salaris, afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring; * reiskostenvergoeding en pensioenregeling; Het bestuur acht affiniteit met doelstelling en identiteit van de CBOB noodzakelijk, evenals een christelijke levensovertuiging. Sollicitaties, vergezeld van cv, binnen 14 dagen aan: Bestuur CBOB, Vasteland 12C, 3011 BL Rotterdam, t.a.v. de secretaris, de heer H.J. van der Velde. Tel. 010 206 06 02 Rederij Ringoot en zoon nv GEVRAAGD KAPITEIN In bezit van Rijnpatent en ADNR. Ervaring op tankschepen vereist. Vrijetijdsregeling te bespreken 14/14 of 2w/1w Sollicitaties: Metropoolstraat 1 Service & Trade 2900 SCHOTEN BELGIË + (32) (0) 3 235 75 75 rederij@ringoot.be De Werf 45 3331 LP Zwijndrecht Tel. 0344-600900 Fax 0344-601080 Mob.: 06-10990625 Web: www.m.s.t.freeler.nl Projectadvies - Scheepsmakelaardij www. m.s.t.freeler.nl Nous parlons français : 0031-6-53 59 61 64 MVS 535 ton 55 x 6,60 mtr Volvo 515 pk 2001, ADNR, compleet schip 1958, sterk in prijs verlaagd. MVS 689 ton 57 x 7,05 mtr, CAT 487 pk, aluminium schuifluiken, zeer gunstige prijs. Hotelschip Allure 20 pass. Voor fiets-vaarvakanties en luxe arrangementen, scherpe prijs, hoge omzet. Biedt zich aan: Volmatroos 40 jaar Tsjechische nat. Engels en Duits sprekend, goede werkmentaliteit, Gevraagd varende woonschepen voor Frankrijk Sleep / duwschip 1068 ton Bj.1908 Afm. 70 x 9.10 x 2.48 M3 inhoud 2050 Vernieuwd vlak/boegschr/schuifluiken enz. Goed onderh. Met S.I. cert.Vr.pr. 80.000,= Euro Sleep / duwschip 1015 ton Bj.1924 Afm. 67 x 8.20 x 2.67 M3 inhoud 1750 Al.sch.luiken/boegschroef 220 pk.enz. S.I. tot 2009 Vraagprijs 95.000,= Euro MOB. 0653.14.27.01 WWW.PHTIMMER.NL SCHEEPS- BETIMMERING OOK JACHT- BETIMMERING Timmer- & Scheepstimmerbedrijf, Meubelmakerij ARIE VAN LOENEN BV Molenvliet 65, 3335 LH Zwijndrecht Telefoon (078) 610 39 39 J.J. GELUK Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. TE KOOP: MVS 1450 ton. Bouwjaar 1966, middenschip van 1987. Afm. 80 x 8,20 x 3,25 m., 2 ruimen, semi beun, stalen vloer, alu schuifluiken. Kopschroef 320 pk, 3 x 220/380 volt. Hoofdmotor 860 pk Caterpillar. Inruil bespreekbaar van 55 meter schip. Duwbak 1525 ton, bouwjaar 1969. Afm. 70 x 9,47 x 3,00 m., dubbelwandig, stalen vloer, geen luiken. Nieuwe SI papieren. Duwboot, bouwjaar 1965. Afm. 16 x 6,20 x 1,40 m. Hoofdmotor 490 pk Cummins van mrt 2004. Ponton afm. 25 x 11,40 x 3,00 m., bouwjaar 1978. Geschikt om zware kraan op dek te plaatsen. Te koop gevraagd: Jonge dubbelwandige tanker, afm. 110 x 11,40 m. voor mineraal vervoer Jonge dubbelwandige tanker, afm. 110 x 11,40 voor bunkering J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 n.o.z. TVDM MARINE TRADING BV EEN NIEUWE NAAM IN SCHEEPSBEMIDDELING TE KOOP AANGEBODEN 1X SPLIJTBAK L 59,56 X B 9,55 X D 2,99 M CAP: 800M3 MOTOR: 2X DEUTZ 764KW NIEUWE KLASSE B.VERITAS CERT. COASTAL WATERS. 1X DEURENBAK L 45,81 X B 8,04 X D 2,80 M 350 TON CAT 268KW HYDR. SCHOTTEL. 1X ZANDZUIGER L 85,90 X B 9,50 X D 3,35 M 1675 TON, EIGEN ZEEF EN LOS INSTALLATIE. 1X ZEESLEPER 2004 L 30,50 X B 9,6 X D 4,38 M 2X 919KW DEUTZ TYPE TBD 620 V12 41 TON BP 2X AZIMUTH THRUSTERS SRP 1010 ACCOM. 12 PERS. 1X SLEEPVLET DEN BREEJEN 250 PK CATERPILLAR. BEL VOOR KRAANSCHEPEN, PONTONS, LANDINGSVAARTUIGEN EN ANDERE VAARTUIGEN: www.marinetrading.nl Baanhoek 182b, 3361 GN Sliedrecht Postbus 12, 2970 AA Bleskensgraaf T +31(0)184 49 97 34 • F +31(0)184 49 97 35 • info@marinetrading.nl TVDM MARINE TRADING BV MAAKT DEEL UIT VAN DE TEUS VLOT BEDRIJVENGROEP. www.duwbakken.nl Postbus 386, NL 4460 AT Goes Biesboschhaven Noord 3c 4251 NL Werkendam Telefoon 00 31 183 507040 Fax 00 31 183 500637 Email: info@gallemakelaars.nl Url: www.gallemakelaars.nl BEKIJK NU ONZE VERNIEUWDE HOMEPAGE WWW.GALLEMAKELAARS.NL Nieuwbouw Motortankschip als casco of compleet afgebouwd, Afm. 135m x 15m00 x 5m80, 5600 ton, 6870m3. Nieuwbouw Motortankschip, als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m40 x 5m90/4m00, 3000 ton, 4000m3. (Ook leverbaar als 135m) Nieuwbouw Motortankschip als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 13m50 x 5m30/3m80, 3500 ton, 4180m3. (Ook leverbaar als 135m) Nieuwbouw Motorvrachtschip,Type "Thalassa", als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m45 x 3m90/3m55, 3200 ton, 3645m3, levering augustus 2006. Diverse motorvrachtschepen 110m x 11m45 met en zonder luiken van recente bouwjaren. "Ligato", 3210 ton 2004, 110mx11m45x3m63, 3400m3, alu. Fr. kap luiken met elek/hydr luikenwagen, kopschroef Caterpillar 680 pk (stuurrooster met schroef van 1400mm), aluminium overzakbaar containerstuurhuis met dubbele brug, hydraulische autokraan 17m50 1.800kg, Caterpillar 1700 pk bj. 2004. "Hendrik Jan jr", 3300 ton 1989, 110mx11m40x3m70, 3650m3, kopschroef Cummins 450 pk, alu. overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 14m, Caterpillar 1600 pk bj. 1989 rev 2000. "Levante", 2090 ton 1972/1981, 105m10x9m52x2m99, stalen vloer, aluminium schuifluiken, kopschroef Cummins 400 pk, aluminium stuurhuis, autokraan 16m, MWM 1000pk bj. 1972 rev. 2003. "Comus", 2068 ton 1966/2000, 86mx10m50x3m23, 2600m3, alu. Fr. kap luiken bj. 2000 met elektr./hydr. luikenwagen bj. 2000, kopschroef 400 pk, alu. overzakbaar stuurhuis, autokraan 15m, Cummins 580 pk bj. 1993. "Fidelity", 1922 ton 1979, 100mx9m50x3m01, 2600m3, alu. Fr. kapluiken met luikenwagen, stalen vloer bj. 2002, kopschroef Scania 380 pk, autokraan 19m bj. 2001, Caterpillar 1225 pk bj. 1994 rev. 2004. m.s. 1751 ton 1993, 85m90x10m5x3m14, alu schuif/stapel luiken, alu. containerstuurhuis, kopschroef Scania 335 pk, autokraan 14m, GM 1460 pk bj. 1993. "Cascade", 1105 ton 1957, 1700m3, ronde alu. luiken, kopschroef Scania 230 pk, autokraan 9m, Caterpillar 730 pk bj. 2000/2002 "Arja" 1022 ton 1962, 73mx8m20x2m73, 1600m3, stalen schuifluiken, kopschroef Daf 220pk, alu. stuurhuis bj. 2001, autokraan 11m, 2x GM 325 pk. "Isala", 1013 ton 1961, 70mx7m20x2m94, 1375m3, alu. schuifluiken, kopschroef Scania 250pk, alu. overzakbaar stuurhuis bj. 2002, autokraan 9m50, GM 585 pk. "Favoriet", 820 ton 1966, 67mx7m20x2m62, Hardox stalen vloer bj. 2002, alu. luiken + alu/rvs luikenwagen bj. 1998, kopschroef Daf 320 pk bj. 1992 rev. 2005, Caterpillar 730 pk bj. 2000 (evt. inruil oude kempenaar mogelijk) "Antares", 707 ton 1959/1986, 57mx6m64x2m61, 1050m3, alu. schuifluiken, kopschroef Cummins 100 pk. 2 x GM 2x180pk, bj. 1981/1988 rev. 2002 "Hudi", 641 ton 1960, 55m11x6m61x2m67, 950m3, stalen vloer bj. 1997, alu. Fr. kap met elek. luikenwagen, kopschroef Daf 185 pk bj.2003, stalen stuurhuis, autokraan 7m40, Caterpillar 585 pk bj.1979 rev.1992/2005 "Imago", 354 ton 1955, 38m79x5m06x2m43, 430m3, stalen vloer bj. 2001, alu ronde luiken + 2x luikenwagen, autokraan 7m20, Mercedes 250 pk bj. 1976 rev. 1991 Deze aangeboden schepen zijn een kleine greep uit ons verkoopbestand, mocht U interesse hebben voor deze of één van de andere schepen uit ons bestand, bel ons dan gerust eens op voor verdere informatie. Tevens vullen wij ons verkoopbestand graag aan met nieuwe verkoopaanbiedingen, wilt u uw schip voor de verkoop aanbieden dan komen wij graag vrijblijvend een keer bij u langs. NIEUWBOUW zowel casco als compleet schip

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 7 Er zit muziek in binnenvaartpresentatie De Wereldhavendagen zullen nooit meer zijn als vroeger. Er is dit jaar sprake van een compleet andere aanpak. Niet alleen is het toneel van de Wereldhavendagen iets kleinschaliger, er is ook een intensieve samenwerking tussen het Bureau Voorlichting Binnenvaart en de provincie Zuid-Holland. Dat zichtbaar en hoorbaar zijn op 2, 3 en 4 september in Rotterdam op de kop van de Wilhelminapier. De provincie Zuid- Holland neemt namelijk haar huisband mee, en die zullen op de kade gaan spelen. Dat wordt dus swingen in het weekend waar havenminnend Nederland zich komt vergapen aan de modernste schepen van vooral de binnenvaart. Er liggen een containerschip en een droge lading schip voor de kade (waarop die band staat te spelen). Er zit echt muziek in de binnenvaart. Werkbezoeken Er waren weer intensieve werkbezoeken. Zo was er op 4 augustus onder leiding van BVB-secretaris Kees de Vries een werkbezoek waartoe de Onderzoeksraad voor Veiligheid het initiatief had genomen. De raad kwam met een zware delegatie om zich te verdiepen in de binnenvaart. Op 10 augustus volgde een werkbezoek van de Dart Line, een rederij met Ro/Ro lijndiensten tussen Zeebrugge, Vlissingen en het Britse Dartford. De reders waren buitengewoon geboeid door de mogelijkheden die de binnenvaart biedt voor de doorvoer van goederen naar het achterland. Beeldcreatie Weer een nieuwe beeldcreatie brengt de moderne binnenvaart over het voetlicht. Deze keer een chemicaliëntanker, met een prachtig opengewerkt zijkant, waardoor duidelijk de dubbelwandigheid is te zien. Het is de chemicaliëntanker Experience met 14 separate gecoate tanks. Het schip is van de familie Timmerman (Timro BV). 16 AUGUSTUS 2005 Waar varen we langs? De Experience in de beeldcreatie. Bureau Voorlichting Binnenvaart Postbus 23005 3001 KA Rotterdam Tel: +31 (0)10 - 4129151 Fax: +31 (0)10 - 4330918 Email: evo@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Voortouw Nieuws van het BVB Bezoekadres: Rijn- en Binnenvaarthuis Vasteland 12e 3011 BL Rotterdam Bezoek het BVB ook op het Internet: www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Deze rubriek is vooral bestemd voor hen die varen of in het verleden veelvuldig op de Europese vaarwegen te vinden waren. Bij Land Inzicht gaat het er namelijk om de plek op de bijgaande foto te herkennen. De foto is gemaakt ergens op een vaarweg. Het gefotografeerde object staat op, maakt deel uit van of is de oever van deze vaarweg. Wat wij willen is dat de lezer van de Binnenvaartkrant ons vertelt waar deze foto gemaakt is. Dit inzicht van het land dat Ouders moeten, met geld rechtstreeks van de overheid, het verblijf van hun kind op het internaat zelf kunnen bekostigen. Aldus de gedachtengang van het CDA-kamerlid Eddie van Hijum. Het persoonsgebonden budget (PGB) zou hiervoor het aangewezen middel zijn. De ouders, bij monde van het Landelijk Oudercontact Voor Trekkende Beroepsbevolking (LOVT), denken daar echter anders over. Het PGB, waarmee ouders een fiscale vergoeding van de overheid ontvangen, bestaat al in de zorg en de kinderopvang. Van Hijum is een groot voorstander van dit systeem. u als opvarende van een binnenschip passeert kan u een vlag van de Binnenvaartkrant opleveren. Stuur een kaartje met de juiste locatie (vaarweg ...ter hoogte van...) op aan de redactie van deze krant: De Binnenvaartkrant betr: Land Inzicht Postbus 24202 3007 DE Rotterdam Of stop de oplossing in de bus op de Prins Hendrikkade 12e op het Rotterdamse Noordereiland. Uw inzending moet uiterlijk 24 augustus 2005 in ons bezit zijn. De gefotografeerde locatie van de vorige krant was: BRUG EIBERBUREN RICHTING LEMMER Naam: R. Zwiers Plaatsnaam: Zwartsluis Scheepsnaam: Enja Zie ook onze internetsite www.binnenvaartkrant.nl voor Land Inzicht prijsvraag. Geen bijval voor plan persoonsgebonden budget Hij is van mening dat ouders zo beter druk kunnen uitoefenen op de kwaliteit van de internaten. Daarbij ziet de parlementariër de vrijheid van internaatskeuze als een groot goed. De ouders daarentegen willen liever rust aan het front. Het subsidiebeleid van 2000 zorgde al voor meer dan genoeg beroering. Dat gold eveneens voor de (ingetrokken) bezuiniging van tien procent in 2002. De evaluatie van het subsidiebeleid dit jaar houdt de gemoederen ook al bezig. Daarnaast vindt het LOVT de toenemende papierstroom van ‘alweer nieuwe formulieren’ een negatief punt. De bureaucratie zal eerder toedan afnemen, zo luidt de verwachting. Daar komt bij dat internaatskeuze nu al vrij is en medezeggenschap en inspraak op de internaten geregeld zijn. De meerwaarde van een PGB wordt dan ook niet breed gedragen door de ouders. De instellingen zelf zien evenmin dat de regeling voordelen oplevert. De internaten vinden de huidige bekostigingswijze op zich al prikkelend genoeg om de kwaliteit van de zorg zo hoog mogelijk te houden. Onlangs liet Van Hijum via zijn nieuwsbrief weten de internaten hoe dan ook te steunen. EINDELIJK EERSTE SCHIP BIJ CERES TERMINAL Zeiler valt in slaap In de nacht van donderdag 4 op vrijdag 5 augustus trof de reddingsboot Zeemanshoop uit Breskens op de Westerschelde een zeiljacht dat stuurloos ronddreef ter hoogte van de Vlissingse Sloehaven. Bij controle bleek dat de schipper enkele uren in zijn kajuit had liggen slapen, terwijl zijn elf meter lange jacht langs de Belgische kust de Westerschelde opvoer. De 58-jarige schipper was donderdagochtend uit Dover vertrokken en was op weg naar IJmuiden. De man bleek te veel te hebben gedronken. Bemanningsleden van de reddingsboot gingen aan boord van het dobberende zeiljacht. De eigenaar was net wakker geworden van een binnenlopend zeeschip dat met een schijnwerper op zijn jacht scheen. NU OOK DISTRIBUTOR ‘’ ‘’ (advertenties) WARTSILA-DEUTZ MARINE www.hoogendijksliedrecht.nl ✆ +31(0)184 49 30 30

Binnenvaartkrant