Views
3 years ago

2005-17

  • Text
  • Augustus
  • Schip
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Binnenvaartkrant
  • Schepen
  • Pagina
  • Binnenvaart
  • Rotterdam
  • Meter

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 4 16 AUGUSTUS 2005 FAMILIEBERICHTEN PERSONEEL GEVRAAGD [ Familieberichten ] Familieberichten zijn mededelingen van: geboorte, verloving, huwelijk, overlijden, dankbetuiging en in memoriam. Het plaatsen van een familiebericht in De Binnenvaartkrant kost € 0,71 per mm in hoogte, excl. 19% BTW. Zo geeft u een Familiebericht op: Telefonisch: 010-4140060 (ma. t/m vr. van 09:00 tot 17:00 uur) E-mail: service@binnenvaartkrant.nl Fax: 010-4140212 Schriftelijk: De Binnenvaartkrant, Afd. Familieberichten. Postbus 24202, 3007 DE Rotterdam (met vermelding van naam, adres en telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent). Sluitingstijden: Familieberichten kunt u tot maandagmorgen 10:00 uur, in de oneven weken, opgeven. NB: Voor alle zorgvuldigheid worden Familieberichten alleen geplaatst als verifi catie van de afzender mogelijk is. Met oprechte deelneming We zijn allemaal geschokt met het verlies van jullie zoon Tommy Wie had gedacht dat hij zo plots ging heengaan, niemand Daarom willen we bij deze condoleren met het verlies van jullie zoon En jullie vanuit ons hart ons medeleven betuigen Dankbaar voor al zijn liefde gedurende een kort leven, Zijn we nu verdrietig dat dat van ons is weggegaan Wij zullen altijd van Tommy blijven houden Hij heeft een plekje in ons hart Vanwege Van Unnik Dora Van Unnik Vincent Van Unnik Gerard M/S Louisa Van Garsse Patrick Gevraagd STUURMAN MET PATENT i.b.v. patent tot minimaal Mannheim, radar en marifoon voor MTS SHAKIRA type C, RVS duplex tanks, bouwjaar 2004 Reiskosten en voeding vrij. Info: Bram Scheurwater 0653-559148 Joost de Waard 078-6201283 of 0613-738517 ROYAL RIVER LINE AG Zoekt voor het M.P.S. STATENDAM een 2 e machinist/matroos-motordrijver met vast kontrakt. Brieven met CV en pasfoto aan: ROYAL RIVER LINE AG c/o Postbus 29 NL-6550 ZG Weurt t.a.v. P. van Meel of E-mail: p.meel1@chello.nl Om ons team te versterken, zoeken wij op ms SIRIUS een kapitein en stuurman met patent tot minimaal Mannheim en i.b.v. alle papieren. Loon & vrije tijd n.o.t.k. Tel. +31-622470422 Voor onze binnenvaartschepen zijn wij op zoek naar Matrozen en Stuurlieden met Rijnpatent Wij zoeken matrozen met: • Matrozendiploma; • Tankerervaring is een pré. Bekendmaking aan het scheepvaartverkeer Ingevolge de Scheepvaartverkeerswet Scheepvaartstremmingen Zuid-Willemsvaart i.v.m. de overname van lokale bediening van objecten op centrale afstandsbediening De Minister van Verkeer en Waterstaat maakt de volgende maatregelen bekend. In verband met werkzaamheden in het kader van de ombouw en het aansluiten op afstandsbediening van de hierna genoemde sluizen en bruggen in de Zuid-Willemsvaart zijn volledige stremmingen voor het scheepvaartverkeer noodzakelijk: Zuid-Willemsvaart Traject Veghel - Laarbeek • Sluis 5 en de Erpsebrug binnen de gemeente Veghel: van donderdag 6 oktober 2005 22.00 uur tot maandag 10 oktober 2005 06.00 uur; • Sluis 6 en de Beeksebrug binnen de gemeente Laarbeek: van donderdag 10 november 2005 22.00 uur tot Chemgas Shipping B.V. gevestigd te Rotterdam vervoert vloeibaar gemaakte gassen over de binnen- en kustwateren van Noordwest Europa. Bij Chemgas Shipping werken ongeveer 250 mensen, waarvan 220 aan boord van de schepen. Wij zoeken stuurlieden met: • MBO-diploma Rijn- en Binnenvaart (of gelijkwaardige ervaring); • Een Rijnpatent, minimaal tot Mannheim; • Radarpatent; • Groot vaarbewijs II; • Als je in het bezit bent van een VGS-certifi caat basis en/of gas, is dat een pré; (bereid zijn tot het behalen van deze papieren) • Tankerervaring is een pré. Ons aanbod: • Betaling volgens eigen CAO van Chemgas Shipping B.V.; • 1 week varen - 1 week vrij 25 weken varen, 27 weken vrij per jaar; • Volledige reiskostenvergoeding; • Tegemoetkoming in menagekosten en bedrijfskleding; • Uitstekende studiekostenregeling; • Deelname aan bedrijfstakpensioenfonds. Als je goede opleidings- en doorstroommogelijkheden binnen een sociale en vakinhoudelijk interessante werkomgeving belangrijk vindt én als je graag met goed materieel en ‘schone’ lading werkt, dan kun je eigenlijk niet om Chemgas heen! Uw sollicitatiebrief met Curriculum Vitae kunt u sturen naar: Chemgas Shipping B.V. T.a.v. Kim de Jong Postbus 23075 3001 KB Rotterdam k.dejong@chemgas.nl Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. GEVRAAGD Stuurman/matroos (niet roken) Voor nieuwbouw mts ‘Hillegersberg’ (plantaardige olietanker), vaargebied: NL/BE/FR/DU. Werktijden 14-14. Salaris n.o.t.k. (CAO). Telefoonnummer: 06-13 12 82 37 maandag 14 november 2005 06.00 uur; • Sluis 4 binnen de gemeente Veghel van donderdag 24 november 2005 22.00 uur tot maandag 28 november 2005 06.00 uur. Traject Den Bosch - Veghel • Sluis Schijndel binnen de gemeente Schijndel: van donderdag 8 december 2005 22.00 uur tot maandag 12 december 2005 06.00 uur. De Minister Van Verkeer en Waterstaat namens deze, de hoofdingenieur-directeur namens deze, het hoofd van het Waterdistrict Noord-Brabant ing. J.H.M. Goossens Telefoon: (010) 414 00 60 Telefax: (010) 414 02 12 www.binnenvaartkrant.nl directie Noord-Brabant Gevraagd: Op m.t.s. Solution, type C: Stuurman met patent per 01.09.2005 Tel. 06-22604497 / 06-53125906 WALKAPITEIN Diensten REDERIJEN-PARTIKULIEREN-TANKVAART- PASSAGIERVAART-CONTAINERVAART Wij verzorgen in uw opdracht voor uw schepen of schip: • Opvolging boorddocumenten • Begeleiden van classificaties, werfbeurten en herstellingen • Begeleiding van personeel • Bevoorrading schepen • Personeelsvervoer • Aankopen van scheepsmaterialen, bunkers, etc • Advies bij verhuur, verkoop en aankoop • Opvolging onderhoud aan boord Neem vrijblijvend contact voor een afspraak in België of Nederland. VDM service bvba Industriepark Brechtsebaan 18a B-2900 Schoten 0032 (0)499.32.95.70 E-mail: marcelvdm@pandora.be & K.N. OVERMEER Z.N.b.v. Gezocht Fulltime Scheepsbevrachter Om ons team in Amsterdam te versterken. Eisen Goede contactuele vaardigheden Kennis van binnenscheepvaart Teamspeler Sollicitatiebrieven met CV sturen aan: KN Overmeer & Zn B.V. Nieuwendammerdijk 526 s1 1023 BX Amsterdam Voor meer info Dhr. E.J. van Rossum 020-606.30.78 Website: www.overmeer.com E-mail: info@overmeer.com Europe Shipping SA - Op Flohr 7 - L- 6726 Grevenmacher-Luxemburg heeft de onderstaande vacatures Voor het MTS LINDE en het MTS Primera Deksmannen en Matrozen Geboden: loon volgens geldende normen in Luxemburg 14-14 / vrije kost aan boord / vergoeding reisgelden salaris overeenkomstig met de ervaring van de kandidaat. Zonder goede referentie s onnodig om op deze advertentie te solliciteren! Gelieve vòòr 15 september uw schriftelijke sollicitatie te richten aan bovenstaand adres. Voor eventuele inlichtingen kunt u contact opnemen met 0653-846.968 Door onze ervaring en inzet heeft u morgen één grote zorg minder !!! GEVRAAGD op mvs 1750 ton Stuurman / Schipper - min. Rijnpatent tot Mannheim - goede vrijetijdsregeling Tel. 06-21201130 of 0049-151-14248229

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 5 16 AUGUSTUS 2005 Meer animo voor Donaubestemmingen Steeds meer schepen zijn er beschikbaar voor vervoer naar bestemmingen aan de Donau. Er is vooral veel retourlading vanuit Hongarije, Slowakije en Slovenië. Zelfs wordt al gevaren op Servië en Roemenië. In die laatstgenoemde landen is het met retourlading wel eens lastig omdat de belading tot wel tien dagen lang kan duren. De verouderde equipement en werkwijze zijn daarvoor verantwoordelijk. Als alles meezit, duurt een vaart naar Roemenië en terug zo’n 45 dagen. Niettemin kunnen dat voor de schippers aantrekkelijke reizen zijn met een daghuur van zo’n 500 euro per duizend ton laadvermogen, waarbij alles ‘vrij’ is: dus zowel de brandstof als bijkomende kosten als havengelden. Zeker in vergelijking met de huidige vrachtprijzen voor het vervoer op de Rijn- en de zijrivieren is dat geen slechte vergoeding. Naar die landen toe wordt gevaren met onder andere constructiedelen, terwijl retour voornamelijk granen worden aangeboden. Door vele en harde regens blijven de nieuwe oogsten in het Westen nog uit. De vrachten van Main en Boven-Rijn dalen vrij sterk. De Ruhr ligt door de vakanties ook slecht in de markt. Leeg varen naar de zeehavens lijkt aanlokkelijker; een enkeling treft het met een Duitse reis naar boven. In Antwerpen liggen meer schepen dan er aanbod is. In Amsterdam en Rotterdam is het aanbod ook niet best, de vrachten (‘zomeraanbiedingen met korting’) naar de Boven- Rijn kunnen vanwege de dure gasolie vaak niet uit. In de tankvaart dalen de vrachtprijzen niet langer. Van echt onderhandelen is geen sprake meer. Een ondernemer mag blij zijn als hij lading heeft. De verladers hebben de schepen voor het uitkiezen. Logischerwijs kiezen ze voor modern materieel, hoewel geen verlader zich daarop vast laat leggen. Over een paar maanden is er wellicht weer wel werk voor de oudere schepen. Index De VAART!Vrachtindex sloot vrijdag 12 augustus, na een week met 150 vrachtmeldingen, 0,2 punt lager dan de vorige week op 82,2. Voor de laatste zeven dagen lag het indexgemiddelde 6,2 punten lager op 76,6. In de droge lading zakte de vrachtindex met 0,3 punt naar 85,8, de weekindex ging met 4,0 punten omlaag naar 81,5. De belangrijke deelindex voor het opvarige werk daalde over de maand met 0,7 punt naar 83,8, maar de weekindex steeg met 1,5 punt naar 82,3. De weekindex voor de afvaart nam 8,6 punten af naar 63,1. Het Wechselverkehr kwam over de week 5,5 punten lager op 81,9. De index voor Noord-Zuid/binnenlands noteerde 3,5 punten lager op 134,8. De kolenindex sloot over 30 dagen 0,8 punt lager op 71,0 en over de week 8,1 punten lager op 64,7. De weekindex voor zand en grind van de Rijn steeg met 14,1 punten naar 55,6. Voor de kleinste tonnageklasse met schepen tot 700 ton steeg de weekindex met 39,9 punten naar 150,9, in de klasse 700- 1500 ton kwam de index 7,0 punten hoger op 96,3, in de klasse 1500-2500 ton verslechterde de index met 4,7 punten naar 69,7 en in de klasse boven de 2500 ton was er een winstje met 0,6 punt naar 60,3. De ‘Moezel / Saar Monitor’ geeft over de voorgaande 30 dagen een kans van 41,1 procent (gelijk aan vorige week) op retourreizen aan, over de week 26,9 procent (kansvermindering met 30,2 procentpunten). De tankvaartindex steeg 14,4 punten naar 114,1. Over de week zijn er te weinig meldingen voor een verantwoorde index. De VAART!Vrachtindex geeft het gemiddelde van 691 droge lading- en 11 tankvaartreizen over de laatste 30 dagen omgerekend naar vracht per ton per kilometer (tkm), met 1,46 eurocent per tkm als indexwaarde 100. De beladingsgraad zakte over de week 1,9 procentpunt naar gemiddeld 80,8 procent. De leegvaartindex nam toe: schepen voeren gemiddeld 17,2 procent (+1,2 procent) van het totale reistraject leeg naar de laadplaats. Het aantal lege (vaar)dagen voorafgaand aan de volgende reis nam af met 0,27 naar 1,00 dag gemiddeld. De gemiddeld betaalde brandstofprijs ging licht omlaag; gasolie is met 387,84 euro gemiddeld 0,37 euro per kuub goedkoper (of minder duur) dan een week eerder; het prijsniveau ligt daarmee 88,6 procent boven dat van begin 2004. Over de week ging gemiddeld 22,8 procent (+3,3 procentpunt) van de bruto vracht op aan brandstof, in de opvaart was dat 30,2 procent (+1,9 procentpunt). VAART! Vrachtindicator De indexering van de vrachtprijzen in deze rubriek is gebaseerd op de VAART!Vrachtindicator, een driemaal daags geactualiseerd overzicht van de vrachtprijzen. Schippers ontvangen dit overzicht per e-mail als ze de gegevens van de eigen reizen (vrachtprijs, bestemming, lading) opgeven. De VAART!Vrachtindicator verstrekt anonieme gegevens, die niet traceerbaar zijn. Al meer dan 300 schippers nemen deel. De databank bevat ruim 10.000 reisgegevens. Aanmelden kan via de website www.vaart.nl De sterk stijgende gasolieprijs (oplopende lijn bovenin) is nauwelijks merkbaar in de vrachtindex voor droge lading (lijn onderop). Tot half augustus leek de gasolieprijs iets te dalen, maar intussen melden schippers al weer forse stijgingen als gevolg van de hogere olieprijs op de wereldmarkt. Geen metro zonder schip Herrenknecht AG uit het Duitse Schwanau fabriceerde voor het samenwerkingsverband Saturn van Dura Vermeer en Züblin een 650 ton zware boormachine voor het realiseren van een nieuwe metrotunnel in Rotterdam, die deel gaat uitmaken van de Randstadrail naar Zoetermeer en Den Haag. Voor het vervoer werd de binnenvaart ingeschakeld. Door Johan de Witte Het 2800 ton grote schip Benja uit Zwijndrecht, varend onder de vlag van Interrijn, laadde de uit meer dan twintig delen bestaande boormachine bij de MSG Krandienst in de Kehler haven. Het schip leverde zijn bijzondere lading op 9 augustus af bij de Bolder, het hoofdkantoor van Mammoet Transport in Schiedam. Het nachtelijk transport van de tunnelboormachine over de weg naar het bouwterrein bij het St. Franciscus Gasthuis vond aansluitend plaats met een convoi exeptionnel. Om het transport van de boorkop (doorsnee 7680 millimeter), het snijrad, het middenschild en de schildstaart mogelijk te maken, moest op diverse plaatsen langs de route tijdelijk het straatmeubilair worden verwijderd. De volgwagens die tijdens het boorwerk als rijdende fabriek aan de boor gekoppeld zijn, worden voor het transport in containers verpakt. Mammoet coördineert het transport. Op het bouwterrein bij het St. Franciscus Gasthuis wordt de machine opgebouwd. Volgens de laatste planning legt de tunnelboor begin november de eerste meters af. Saturn boort twee tunnelbuizen met een lengte van 2,4 kilometer en een diameter van 6,50 meter. Ze lopen naar de Conradstraat bij het Centraal Station. De 650 ton zware machine was over het ruim van de Benja verdeeld. (advertenties) Marine and Industrial applications MTU Detroit Diesel Benelux Tel. 078 - 639 57 77 / info@mtudd-benelux.com De tunnelboor ging via het water naar Schiedam. (foto’s Johan de Witte)

Binnenvaartkrant