Binnenvaartkrant
Views
6 years ago

2005-13

  • Text
  • Jaar
  • Juni
  • Nieuwe
  • Binnenvaart
  • Schepen
  • Binnenvaartkrant
  • Rotterdam
  • Pagina
  • Onze
  • Schip

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 34 21 JUNI 2005 ABN AMRO Binnenvaartunit wenst het ‘mts Veendam‘ een behouden vaart. De volledige afbouw van Wilhelminaplein 7-8, Rotterdam. Telefoon 010-4962640 Hét adres voor elke Op het mts Veendam leverden wij de boegschroef type MK 1200 Wij wensen Verenigde Tankrederij B.V. veel succes en een behouden vaart. H E T B E T E R E W E R K Scheepsreparatiebedrijf De Gerlien - Van Tiem bv, Waalbandijk 129, 6651 KB Druten Telefoon: 0487 - 515544 b.g.g.: 0487 - 593786 of 591896. Telefax: 0487 - 517088 het mts Veendam werd door ons verzorgd. Wij wensen Verenigde Tankrederij B.V. een goede en behouden vaart. Postbus 61 2920 AB Krimpen aan den IJssel Middelland 59 2931 AK Krimpen aan de Lek Telefoon (0180) 551311 Telefax (0180) 510946 Wij leverden het complete schip Wij wensen de bemanning veel succes en een behouden vaart met het mts Veendam. en wensen Verenigde Tankrederij B.V. en bemanning veel succes en een behouden vaart met het mts Veendam Verenigde Tankrederij B.V. Postbus 59005 - 3008 PA Rotterdam Nijmegenstraat 1 - 3087 CD Rotterdam Tel. +31-10-4876200 - Fax +31-10-4876219 E-mail vt@vtr.nl Website : www.vtr.nl Scheepmakerij 150, 3331 MA Zwijndrecht Tel. 078-6191233, Fax 078-6120653 Ook na werktijden altijd bereikbaar op telefoonnummer: 0653-383964

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 35 De geavanceerde tanker Veendam Vervolg van pagina 33 De Veendam heeft een laadvermogen van 1.950 ton en een volume van 2.200 kuub. `Maar het is niet waarschijnlijk dat het volume ooit zal worden gebruikt,’ aldus Niels Groenewold. `De producten waarvoor deze tanker is gebouwd en gecoat, hebben een soortelijke massa van 1,6.’ Die producten zijn Natriumloog, magnesiumchloride en calciumchloride. Basischemie die voornamelijk wordt vervoerd tussen Rotterdam, Delfzijl en Vlissingen. Het schip beschikt over zes tanks in lijn zonder middenlangsschot. In principe is het schip bestemd voor één partijladingen, maar het kan twee separate ladingen vervoeren. VT beschikt over een vloot van zeven basischemieschepen. De overweging om nu voor een groter schip te kiezen was vooral kostentechnisch van aard. `Kleinere schepen zijn in de exploitatie te duur aan het worden. En we hebben gekozen voor een model schip dat in een standaarduitvoering kan worden gebouwd. Ja, er moet inderdaad steeds goedkoper worden gewerkt. Dat zie je overal. De marges in de transportsector verdwijnen steeds meer. Ook in wegvervoer en luchtvaart. Je zult het moeten verdienen met de kwaliteit die je biedt.’ Niels Groenewold is nuchter over de capaciteitsdiscussie in de tankvaart. `Er wordt wel tegen VT gezegd dat wij ook met nieuwbouw de capaciteit van de vloot uitbreiden, maar het is bij ons toch vooral de vervanging van oude schepen.’ Twee jaar geleden werd de oude Veendam verkocht naar buiten Europa. Er komen 21 JUNI 2005 nog enkele schepen bij de VTvloot dit jaar, de Vlaardingen van 135 bij 15 meter voor het vervoer van 6.000 ton bunkerolie, en de Valencia die in eigendom blijft van de families Wanders en Middelkoop. De Valencia is het zusterschip van de Verona die enkele maanden geleden in de vaart kwam. De Vancouver - voorheen ook van Wanders - is door VT overgenomen en verving de oude Vlake, zoals de voormalige Vancouver nu heet. `We hopen door de introductie van het nieuwe systeem zoals nu op de Veendam de efficiency aan boord te verbeteren, we bieden de opdrachtgever meer toegevoegde waarde en uiteindelijk verhoogt het het niveau van de hele binnenvaart.’ Niels Groenewold (l) in de overbevolkte stuurhut tijdens de afbouw op de werf, vier dagen voor de doop op vrijdag 10 juni. VT-directeur Johan Gronewold zei later bij de doop: ‘Ik heb nog nooit zoveel adrenaline zien stromen als in de laatste dagen van de afbouw van dit schip.’ (foto’s MGR) De Veendam bij Vereniging De Maas, waar het schip werd gedoopt door mevrouw De Leeuw, echtgenote van logistiek manager van Akzo Nobel Base Chemicals Rob de Leeuw. 65 jaar getrouwd Jan Fernhout en Adriana Fernhout-van der Wiel waren gisteren (20 juni) 65 jaar getrouwd. Na een arbeidzaam leven op twintig achtereenvolgende schepen en boten woont het echtpaar nu al weer jaren aan de wal in het Overijsselse Enter. Jan Fernhout heeft zich lange tijd ingezet voor de CBOB, waar hij vijf jaar lang ook permanent op kantoor werkte. De 65-jarige bruiloft werd in twee delen gevierd. Zaterdag 18 juni was er in Overheempark ‘t Mölke in Zuna/Nijverdal een kerkdienst, met aansluitend een receptie. Op maandag 20 juni werd het echtpaar in hun woning bezocht door burgemeester Kobes van Wierden, waarvan Enter deel uitmaakt. Grafisch Buro Olsman Werkendam naar Gorinchem verhuisd Na een vijftal jaren aan de Beatrixhaven in Werkendam kantoor te hebben gehouden, is Grafisch Buro Olsman (GBO2) verhuisd naar een nieuw onderkomen aan de Havendijk28 / Balensteeg 4 in Gorinchem. Een prachtige locatie aan de Linge, op een steenworp afstand van het bruisende centrum. GBO2 verricht veel werkzaamheden voor scheepvaartgerelateerde bedrijven en heeft daardoor regelmatig contact met de Binnenvaartkrant, met name voor het aanleveren van advertenties. Buiten advertentie-ontwerp en aanlevering doet GBO2 echter nog veel meer. Het grafisch ontwerpbureau is gespecialiseerd is in het produceren van alle benodigde communicatie-uitingen voor bedrijven en instellingen. `De sterkte van GBO2 is dat het een totaalpakket kan bieden aan klanten, inclusief tekstproductie, fotografie, huisstijlbewaking en webdesign. Of het nu gaat om het ontwerpen van een compleet nieuwe huisstijl, het maken van een full-colour brochure met haarscherpe foto’s of een eenvoudige strooifolder in één kleur, GBO2 verzorgt het in een handomdraai.’ GBO2 realiseert zijn producties met behulp van hoogwaardige computerapparatuur (Apple Macintosh) en heeft zich verzekerd van de diensten van vier uitstekende drukkers. Deze drukkers opereren in verschillende marktsegmenten, waarbij ze zich gespecialiseerd hebben in een bepaalde range producten. Daardoor kan de ene drukker een bepaald product goedkoper aanbieden dan de andere. Omdat GBO2 weet wat waar het goedkoopst is, profiteert de klant daarvan. Buiten de “papieren” producten die GBO2 vervaardigt, zoals briefpapier, enveloppen, visitekaartjes, brochures, folders, jaarverslagen, affiches, stickers, afspraak- en inschrijfkaarten en in- en externe bedrijfsbladen, is het bureau ook actief bij beursorganisatie, maakt het bedrijfspresentaties (PowerPoint), digitale presentaties (Macro Media) en ontwerpt het websites. `GBO2 staat voor kwaliteit en snelle productie. Jarenlange ervaring in alle soorten drukwerktechnieken garanderen een optimale kwaliteit. Door een overzichtelijk cd-archivering (al meer dan 300 gigabite klantenbestanden!) wordt snelheid gekoppeld aan kwaliteit.’ “Meer dan voor de vorm alleen” is de slogan van GBO2. Jelle Olsman: `We staan te allen tijde voor onze klanten klaar en zijn in staat om binnen zeer korte tijd producties te realiseren. We denken mee over communicatiestrategie en kunnen door onze uitstekende contacten met de drukkers een korte levertijd én hoge kwaliteit garanderen. Niet alleen voor de vorm, maar meer dan dat: wij streven naar een persoonlijke vertrouwensrelatie met de klant. Afspraak is afspraak en deadlines zijn er om gehaald te worden.’ `Vanuit ons nieuwe onderkomen aan de Havendijk 28 / Balensteeg 4 zijn we nog beter in staat om onze klanten te bedienen, omdat sinds kort Marcella Tomeï als officemanager meewerkt in het bedrijf. Zij neemt mij veel administratief werk uit handen, waardoor ik meer tijd heb voor dat wat mijn werk zo leuk maakt: creatief bezig zijn op de computer.’ Op de eerste etage van het pand aan de Havendijk in Gorinchem heeft Grafisch Buro Olsman een nieuw onderkomen gevonden. (foto GBO2)

Copied successfully!

Binnenvaartkrant