Views
3 years ago

2005-08

  • Text
  • Jaar
  • April
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Pagina
  • Rotterdam
  • Schepen
  • Behouden

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 6 Voor onze bunkerboot in ROTTERDAM zoeken wij een: R & I WITJES SCHIPPER / VERKOPER • in bezit van groot vaarbewijs • commerciële instelling • zelfstandige bedrijfsvoering • bij voorkeur: kennis van computers De werktijden zijn over het algemeen dagdiensten van maandag t/m vrijdag. Voor informatie: Mw. P.W.H. Heijnemans, 010-2171600 Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. De raai 16, 6916 DL Tolkamer Tel. 0316-541280 / Fax 0316-544451 Mobiel: 0653-681317 / Dekatel: 12288 Aangeboden: 3094 T 110 x 11.40 x 2.51 bj 1993, 1800 pk ABC 1737 T 86 x 9.50 x 3.00 bj 1981, 1100 pk Caterpillar 1768 T 105 x 9.50 x 2.63 bj 1969, 1050 pk MWM 1708 T 95 x 9.50 x 2.80 bj 1972, 1380 pk Caterpillar 1287 T 85 x 9.00 x 2.50 bj 1965, 954 pk Mitsubishi 850 T 67 x 8.20 x 2.53 bj 1956, 620 pk Deutz 973 T 67 x 8.20 x 2.57 bj 1960, 548 pk Caterpillar 639 T 63 x 6.60 x 2.33 bj 1956, 535 pk Mercedes 1526 T 80 x 9.50 x 3.00 bj 1931, 910 pk Caterpillar Kraanschip: 372 T 44 x 7.08 x 2.20 PLM 40 T, 240 pk Cat. Topak 1 15 x 4.30 bj 1963 (ex parlevinker) Topak 3 20 x 4.85 bj 1996 (ex parlevinker) Op diverse schepen is inruil mogelijk. Vast werk bespreekbaar. Schepen te koop gevraagd, in allerlei tonnages) www.huizinga-snijder.nl Hendricks Scheepvaart bv voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen: Hendricks Scheepvaart BV Papland 11 4206 CK Gorinchem Tel: 0183 64 28 28 Fax: 0183 63 06 15 E-mail: hs@hsbv.nl www.hsbv.nl Het bedrijf in de binnenvaart voor uw maritieme zaken Wij leveren: ● ● ● Nieuwbouw van binnenvaartschepen, tankers, droge lading en containerschepen Makelaardij van binnenvaartschepen Ontwikkeling van binnenvaartschepen KAMAR b.v MEER DAN 25 JAAR UW DUWBAKKENSPECIALIST Biedt te koop, te huur of te vercharteren aan: DUWBAKKEN: • 108.00x11.40x4.00 mtr, luiken, 3850 ton, bj 1973 • 76.00x11.40x4.00 mtr, open, 2800 ton, bj 1980 • 76.00x11.40x4.00 mtr, luiken, 2500 ton, bj 1973 • 76.00x11.00x3.20 mtr, luiken, 2100 ton, bj 1984 • 35.00x9.00x2.60 mtr, luiken, 600 ton, bj 1984 • 35.00x10.50x2.60 mtr, luiken, 700 ton, bj 1989 PONTONS: • Kraanponton: 30.00x17.60x3.20 mtr, bj 1975 Tevens te koop gevraagd: • Duwbakken 76.5/90/110 mtr, vanaf bouwjaar 1980 TEVENS NIEUWBOUW DUWBAKKEN OF PONTONS IN DIVERSE MATEN. Tel. 010-2847848 / Fax: 010-2847839 sales@kamar.nl / www.kamar.nl Ringdijk 538 2987 VZ Ridderkerk Tel.: 0180-463606 Fax: 0180-463540 TE KOOP AANGEBODEN Beëdigd scheepsmakelaar voor Rijn- en Binnenvaart Rondvaartbedrijf te Drimmelen (BRABANTSCHE BIESBOSCH), met vergunning en eigen ligplaats. Met 2 schepen te weten DELFSHAVEN en REGINA JACOBA. Alles onder keuring Scheepvaart Inspectie. Levering direct inclusief boekingen. VRAAGPRIJS EUR 375.000,00 ex BTW. M/S 835 ton, bwj 1965, afm 60x7.30x2.52 mtr, 1280 cub, 2 ruimen, alu schuifluiken, stalen vloer, 625 pk Deutz, 2x 220/380 volt, navigatie compleet, autokraan, goede woning met 2 slaapkamers. Met alle papieren, VRAAGPRIJS EUR 160.000,- ex BTW. CONTAINERSCHIP 190 TEU. Bwj 1965 / 1990, afm 95x11.40x2.37 mtr. Zeer compleet schip met veel extra's. Voor nadere INFO bel ons kantoor. Met alle papieren en werk. VRAAGPRIJS EUR 1.500.000,- ex BTW. M/S "PANTERA" SILO SCHIP VOOR VLIEGAS MET VAST WERK, 1454 ton, bwj 1961, afm 90x9.50x2.77 mtr, 2x585 pk GM, kopschroef 320 pk, 2x 220/380 volt. Zeer complete navigatie app, autokraan 15 mtr. Zeer mooie en grote woning met 3 slaapkamers en voorwoning. Het schip is goed onderhouden en biedt veel extra's. Met alle nieuwe papieren, levering in overleg. VRAAGPRIJS EUR 1.375.000,- ex BTW, VOOR NADERE INFO, BEL ONS KANTOOR. VERDER BIEDEN WIJ TE KOOP AAN: Diverse schepen tot 1000 ton met interessante prijs, bel voor INFO. Diverse HOTEL/PASSAGIERSSCHEPEN met vast werk en goede contracten waar eventueel een tweede hypotheek beschikbaar is. Mensen met ervaring in de passagiersvaart die voor zichzelf willen beginnen is dit een goede mogelijkheid. BEL VOOR NADERE INFO. TE KOOP GEVRAAGD Drooglading schepen in alle maten en afmetingen voor de bemiddeling, vooral schepen met afm 80x8.20 met toerenmaker (GEEN LANGZAAMLOPER) voor het buitenland. DagPASSAGIERSSCHEPEN in alle maten en afmetingen voor de NEDERLANDSE markt. Hiervoor hebben wij diverse aanvragen. Aanbiedingen graag volledig met foto's en INFO. A Bemiddeling bij aan- en verkoop van schepen en financieringen 12 APRIL 2005 www.duwbakken.nl Schiffsvermittlung „Seestern” Schillerstrasse 35 Tel. 0049-2642-5779 D-53489 Sinzig/Rhein Fax: 0049-2642-7840 Tel. 0049-1632764890 info@schiffsvermittlung-seestern.de www.schiffsvermittlung-seestern.de Fahrgastschiff: GMS: 85m x 8.,20m x 2,52m, 860 PS, Mitsubishi, 1.200 to, 2 Räume GMS: 38m x 5,00m x 2,20m, 320 PS MWM, bes. zum Umbau geeignet FGS: 45m x 9,40m x 0,80m, 2 x 300 PS, Rheinattest, 360 Innen/140 Aussenplätze FGS: 39m x 10,00m x 1,30m, 2 x 220 PS, Rheinattest, 390 Innen/200 Aussenplätze FGS: 26m x 4,80m x 0,80m, 187 PS Volvo Penta, Rheinattest FGS: 25m x 4,00m x 0,99m, 130 PS, Zone 3 und 4, 80 Innen/ 30 Aussenplätze FGS: 18m x 5,40m x 1,50m, 320 PS, Zone 3 und 4, 80 Innen- / 50 Aussenplätze SCHIFFSMAKLER 22399 Hamburg, Moorhof 2e Tel. +49 40 6004660 Fax +49 40 60046633 Tlx 2174615 kluth d email: kluth-hamburg@t-online.de TE KOOP : Dagpassagiersschip 200 personen, bouwjaar 1996, afm. 31 x 8,50 m Motor: 2 x 550 pk Deutz, Zone 2, direct leverbaar Containerschip 2950 ton, bouwjaar 1986, afm. 110 x 11,40 m Motorschip 2250 ton, bouwjaar 1972/1988, afm. 105 x 11,40 x 2,90 m Motor: Deutz 1600 pk, bj 1988, 1 ruim, kanaalganig, ijzerenvloer Motortankschip 1480 ton, bouwjaar 1992, afm. 85 x 9,50 x 2,80 m Motor: Deutz 750 pk, Klasse BV, type N-gesloten Motorpassagiersschip met 64 hutten, 125 personen, bouwjaar 1980, afm. 90 x 11,40 m Motor: 2 x 925 pk Deutz, hutten in 2002 compleet vernieuwd, met vast contract voor 2005 Meerdere aanbiedingen op aanvraag Bovenstaande objecten kunnen wij met geringe eigen kapitaal financieren ARGONAUT MARITIEM LOGISTIEK Bevrachtingen Rijn en Binnenvaart Gezocht containerschepen, 45 t/m 60 teu. Bergse Poort 16 4931 KS Geertruidenberg Phone +31(0)162-525.226 Fax +31(0)162-525.185 Mob +31(0)651-110.023 E-mail ad.degoeij@planet.nl HANDEL IN, AAN- EN VERKOOP VAN SCHEPEN- EN NIEUWBOUW CASCO’S Berenicestraat 23, 6916 BS Tolkamer NL Tel.: (0031) 0316-541201 Postbus 4, 6915 ZG Tolkamer NL Fax: (0031) 0316-541448 Mobiel: 06-51 346969 E-mail: rijndec@worldonline.nl ALLE NIEUWBOUWPROJECTEN: • Midden-voorschepen • Voor-duwschepen • Drogelading schepen (cont. schepen) • Tankers alle types • Pontons Nieuwbouw tot max 110 mtr lang. Goede kwaliteit en mooie modellen. Referentielijst op aanvraag. Cascobouw in diverse landen o.a.: Servië, Montenegro, Chech Republic, Rusland, Ukraïne, Bulgarije, Polen, Spanje en Turkije. Voor inlichtingen: Rijndec BV Th. Wennekes

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 7 12 APRIL 2005 ‘Jong V&W’ op snuffelstage in de binnenvaart Lisette Booij en Dinie Schuitema presenteren de binnenvaart 21 en 22 april aan de verschillende medewerkers van het ministerie van Verkeer & Waterstaat tijdens twee werkbezoeken die worden verzorgd door het BVB. Werkbezoeken waarbij het BVB weer kan rekenen op de medewerking van Rijkswaterstaat Post Dordrecht en waarbij bezoekjes worden gebracht aan boord van (toevallig) passerende binnenschepen. Deze intensieve en succesvolle manier van kennis laten maken met de binnenvaart middels werkbezoeken krijgt zo ook dit jaar weer een vervolg. De groep medewerkers van Verkeer & Waterstaat bestaat voornamelijk uit jonge mensen, die wellicht later sleutelfiguren worden op het ministerie. Het Bureau Voorlichting Binnenvaart ontvangt ze met open armen. Richting De werkbezoeken mogen dan behouden blijven in de tactiek van het BVB om promotie te maken voor de binnenvaart, intussen heeft het bureau wel een koerswijziging ingezet bij de berichtgeving over de natte bedrijfstak. Heel toepasselijk zijn de gebruikte icoontjes voor types binnenschepen niet meer zo droog als voorheen, maar moderner. Ook wordt bij de lading en de scheepstype meer ingegaan op inhoudelijke zaken. Een goed voorbeeld daarvan zijn de beeldcreaties van het BVB. Het beeld van het cementsiloschip 'Challenger' Bureau Voorlichting Binnenvaart Postbus 23005 3001 KA Rotterdam Tel: +31 (0)10 - 4129151 Fax: +31 (0)10 - 4330918 Email: evo@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Voortouw Nieuws van het BVB van binnenvaartondernemer R. Abrahamse is klaar en er is al begonnen met de volgende, het containerschip Zembla van John van de Wijgaardt. Behalve door de binnenvaartondernemer zelf wordt deze postercreatie gesponsord door BP Zwijndrecht, de binnenvaartunit van de ABN AMRO bank en door CSX World Terminals. Vlaggenactie In het kader van 15 jaar BVB wordt dit jaar een vlaggenactie gehouden. Wie de vlag in top heeft, wordt gefotografeerd en maakt kans op een beeldvermelding bij deze rubriek. Bovendien maken alle sponsors kans op mooie prijzen die worden verloot tijdens de beurs Europort Maritime, begin november in Rotterdam. De vlag zoals Monique Keller die presenteerde vorig jaar. 15 jaar BVB, en zij was er steeds bij. (foto MGR) Bezoekadres: Rijn- en Binnenvaarthuis Vasteland 12e 3011 BL Rotterdam Bezoek het BVB ook op het Internet: www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl BUREAU VOORLICHTING BINNENVAART SCHIPPERS WILLEN GEEN AUTOMATISCHE IDENTIFICATIE (AIS) Waar varen we langs? Deze rubriek is vooral bestemd voor hen die varen of in het verleden veelvuldig op de Europese vaarwegen te vinden waren. Bij Land Inzicht gaat het er namelijk om de plek op de bijgaande foto te herkennen. De foto is gemaakt ergens op een vaarweg. Het gefotografeerde object staat op, maakt deel uit van of is de oever van deze vaarweg. Wat wij willen is dat de lezer van de Binnenvaartkrant ons vertelt waar deze foto gemaakt is. Het was eigenlijk geen afscheidsreceptie, afgelopen vrijdag (8 april) in Rotterdam. Twee dagen eerder was Willem Mosterdijk 65 geworden en dat is voor hem en zijn vrouw Christine aanleiding om het flink rustiger aan te gaan doen. Maar ze blijven eigenaar van bevrachtingskantoor Noord-Brabant Schiffahrtsgesellschaft in Bad Essen. ‘Met een eigen bedrijf kun je niet helemaal stoppen,’ zegt Mosterdijk. ‘Maar vroeger was het de firma, een hele tijd niks en dan de familie. Dat wil ik nu omdraaien.’ In augustus komt een nieuwe 16 meter lange, zeewaardige kotter van de werf. Daarmee willen de Mosterdijken acht tot tien maanden per jaar gaan varen. ‘Maar met de Dit inzicht van het land dat u als opvarende van een binnenschip passeert kan u een vlag van de Binnenvaartkrant opleveren. Stuur een kaartje met de juiste locatie (vaarweg ...ter hoogte van...) op aan de redactie van deze krant: De Binnenvaartkrant betr: Land Inzicht Postbus 24202 3007 DE Rotterdam Of stop de oplossing in de bus op de Prins Hendrikkade 12e op het Rotterdamse Noordereiland. huidige communicatiemiddelen kan ik overal vandaan contact onderhouden met Uw inzending moet uiterlijk 20 APRIL 2005 in ons bezit zijn. De gefotografeerde locatie van de vorige krant was: RADAR OP DE PUNT BIJ HET ZIJPE AAN DE KANT VAN BRUINISSE Naam: C.I. Keijzer Plaatsnaam: Papendrecht Scheepsnaam: IJsselstroom Zie ook onze internetsite www.binnenvaartkrant.nl voor Land in Zicht prijsvraag. Géén afscheid voor Willem Mosterdijk Cruiseschip ramt terras Ex-premier Ruud Lubbers en zijn vrouw Ria waren er zondagmiddag 3 april getuige van dat het mps River Duchess het terras ramde van restaurant Wilhelmina Dok in Amsterdam. Het restaurant is eigendom van hun zoon Bart Lubbers. Er vielen op het schip twee gewonden en een meisje op het volle terras raakte zwaar gewond aan het hoofd toen ze viel bij het wegrennen. Aanvankelijk leek de schade beperkt, maar al spoedig bleek dat de plafonds van het restaurant waren ontzet. Eind vorige week werd duidelijk dat het restaurant gedeeltelijk moet worden herbouwd en dat het vijf maanden de deuren zal sluiten. De River Duchess van Gobal Willem Mosterdijk (midden) en zijn echtgenote Christine in gesprek met een van de gasten op de receptie. River Duchess in Basel voer zoals gebruikelijk voor passagiersschepen op het IJ dicht langs het terras dat op een (unieke) plek op een kleine landtong aan het IJ is gevestigd, maar kon waarschijnlijk om technische redenen niet de juiste bocht maken. De besturing van de roerpropellers functioneerde niet, waardoor het schip rechtdoor bleef varen en op ramkoers kwam met het restaurant. Wel werd getracht het schip nog af te stoppen. ‘Op het moment van de aanvaring stond het schip al in achteruit,’ aldus een worodvoerder van de rederij. ‘ Na de aanvaring is een noodsysteem in werking gezet en kon het schip weer manoeuvreren.’ kantoor. Je moet de zaken alleen goed delegeren.’ Mosterdijk was tot 1970 schipper. Hij verruilde toen zijn spits voor een baan bij bevrachtingskantoor Tromp. Tien jaar later begon hij – samen met Piet de Jong, die een kantoor had overgenomen – in Rotterdam zelfstandig met Noord-Brabant. Zijn aandelen verkocht hij in 1990 aan C. Griep, die inmiddels mede-eigenaar was geworden, en hij zette in Duitsland een nieuwe firma op: Noord- Brabant Schiffahrtsgesellschaft. Die houdt zich voornamelijk bezig met het bevrachten van granen uit de regio’s Magdeburg en Hildesheim naar Nederland en België. In totaal gaat het om 1,2 à 1,4 miljoen ton per jaar. Circa vijftig particuliere schippers zitten vast op dat werk. In mei volgt nog een feestje (géén afscheidsreceptie) in Duitsland.

Binnenvaartkrant