Views
3 years ago

2005-08

  • Text
  • Jaar
  • April
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Nieuwe
  • Pagina
  • Rotterdam
  • Schepen
  • Behouden

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 34 12 APRIL 2005 Nassaustraat 18, 2000 Antwerpen tel: 32(0)32311613, fax: 32(0)32266607 mail: gh-francois@skynet.be www.binnenvaartspel.nl Adres Telefoon Fax E-mail Website P.C. Hooftlaan 5 3362 TV Sliedrecht 0184 - 49 17 00 0184 - 49 17 99 info@deheerenkamphuis.nl www.deheerenkamphuis.nl De Heer & Kamphuis is sinds 2001 werkzaam voor de scheepvaartbranche op het gebied van financieringsaanvragen, bemiddeling bij de aan- en verkoop van schepen en detachering en aanwerven van personeel. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd onder leiding van Tiemen Kamphuis, voormalig bankier en bij velen van u al jaren bekend als oude rot in het vak. Vanaf 1 december 2004 is er versterking bij gekomen in de persoon van Henk Schoonderwoerd, eveneens een oud-bankman en net als Tiemen iemand bij wie het binnenwater door de aderen stroomt. Vanwege het succes met de eerder genoemde werkzaamheden krijgen we ook steeds vaker de vraag of we de complete administratie voor scheepvaartondernemingen kunnen verzorgen, tot aan het uitschrijven van betalingsopdrachten toe. Deze dienst willen we verder uitbreiden, zodat ook u de (complete) administratieve verzorging van uw onderneming, tot en met het opstellen van de jaarrekening, uit kunt besteden tegen zeer acceptabele tarieven, waarbij we bereid zijn om een vast jaarbedrag af te spreken voor de vaste jaarlijkse werkzaamheden. Daarnaast staat onze rechtstreekse relatie met De Heer & Hempel, Accountants + Belastingadviseurs, er voor garant dat u altijd onmiddellijk kunt beschikken over de juiste adviseurs op het juiste terrein. Koolteer 20 liter € 30,00 Rustol 5 liter € 49,95 T.O. Ruimverf 20 liter met certificaat voor eetbare goederen € 66,91 Wrijfhouttouw 220m-16 mm blauw € 73,38 Lamp 24 V - 60 W Philips € 1,12 Sjorbanden 9 meter - 5 ton € 17,10 13 meter - 5 ton € 24,67 T.L. Armaturen, 2 x 20W € 23,23 Gedistilleerd water 5 liter € 1,50 Epoxy TEER 5 liter € 25,00 Poetslappen/katoen € 9,79 Hercules 24 mm blauw met staaldraad, touwkern, soepel € 3,70 Glansgrafiet, grijs - rood - bruin 5 kg € 22,95 Reddingsboot gekeurd, 3.60 meter € 1000,00 Navigatie lamp 24V-25W € 2,50 Super-X-cleaner, 10 Liter schuimend € 17,33 Palrein 10 liter € 8,78 Tricoflex slang P.M., 1” = 25 mm € 1,93 Overall blauw € 17,33 Autohijsbanden 4 stuks € 64,45 Belg-Ned vlag, 150-200 cm € 22,29 Carburator norm € 49,50 marin € 73,20 Terolinteer 20 liter € 55,00 Isolatieband, 1100 gr. 10cm € 2,65 Alu ladders, openstaande, volgens dim 4.5m € 97,17 5m € 109,82 Compressor 3pk, continu gebruik € 412,00 Gasoliepomp, zelfaanzuigend € 66,00 Stuurstoel Recaro Nergens goedkoper Hydrofoor, Speck vat 50 liter CreusenMotor € 1150,00 ALLE PRIJZEN ZIJN EXCLUSIEF DE B.T.W. KABOLA VERWARMING SIMPEL DE BESTE BIJ FRANCOIS NATUURLIJK BALLASTPOMPEN 125 ton 1,5 pk € 294,99 140 ton 2 pk € 327,22 160 ton 3pk € 413,98 125 ton 7,5 pk € 870,11 220/380 V. BALLASTPOMPEN,LOS MET POULY 125 ton ......... € 185,98 140 ton ......... € 195,84 160 ton ......... € 220,63 100 ton ......... € 691,61 DEKWASDRUKPOMP topkw., 4 Bar, 3 pk - 380 V € 364,40 RUIMVERF MET CERT. 20L ALU OF RB € 49,95 IS ER EEN PRIJS TE HOOG? BEL ONS DAN EVEN OP! STOPTOUW PE-GROEN, Bij complete rol 220 mtr 32 mm € 2,32 36 mm € 2,55 40 mm € 2,90 EXTRA 5% KORTING STORK, WIJ ZIJN DEALER VOOR DE SCHEEPVAART AUTOMATISCH REDDINGSVEST CRUISER € 66,- VERFSPUIT 10 liter € 171 PS8-STRENG TOUW 32 mm € 2,65 36 mm € 2,99 40 mm € 3,40 VERREKIJKER Autofocus, Tasco met rode lens € 54 DEALER VOOR DE BINNENVAART LEVISLUX, 4L. WIT € 32,50 SUPERPRIJS REDDINGSBOEI MET RADARREFLECTOR STRIPS € 33,47 GROFVUILPOMP INOX, 25 ton 10 kg € 250 RVS, DE STERKSTE DOMPELPOMP 130 TON € 617, 25 HOULEY BORSTELWERK AAN SUPER PRIJZEN! TOUW POLYSTEEL 4 STR. = 80% STERKER 32 MM € 2,05 36 MM € 2,70 40 MM € 3,30 SPECK HOGEDRUK 7 pk, 1400 toeren, 200 bar € 899,- GROFVUILPOMP 1,5 pk 220/380 V. 30 ton Vortex € 350 KMD motoren met CCR Certificaat KMD motoren mit ZKR Zertifikat Hoofdmotor, Boegschroefmotor, Generatormotor, en Pompmotor KMD WS op basis DAF motor 300 tot 400 pk* € 10.500,- KMD WS op basis DAF motor 430 pk* € 11.250,- * Afhankelijk van toepassing: -Prijzen excl. BTW. -Garantie 2jaar mits onderhoud aantoonbaar is. KMD S14 op basis Scania motor V8 350 tot 450 pk* € 13.500,- Gereviseerde motoren leverbaar met CCR-certificaat AFDELING MOTOREN TECHNIEK Revisie van alle typen dieselmotoren, Brandstofpompen, verstuivers, startmotoren en dynamo’s Krukasslijpen, cilinders uitslijpen, cylinderkoppen reviseren. Levering inbouwmotoren, o.a. SCANIA, DAF, VOLVO en MERCEDES A. Huismanstraat 5, NL-Staphorst Tel. +31(0)522/46 14 35 - Fax.: +31(0)522/46 20 60 Priv.: +31(0) 522/26 14 74 internet : http://www.ktbkoning.nl www.charitycompany.tk Steun het KWF Kankerbestrijding voor € 5,00 en ontvang een leuke tas! 06 - 41 42 11 06 LET OP !!! Wij zoeken TANKERPARTICULIEREN Scheepsgrootte van ca. 1000 tot ca. 3000 ton Onze bevrachtingsovereenkomsten zijn uw bevrachtingszekerheid Bij ons vaart u het best en blijft u eigen baas Het adres voor perfecte TANKVAART is TANKFRACHT Eén telefoontje is voldoende dhr. Claussen of Holländer Tel 0049 - 40 895051/53 TANKFRACHT Werner Kortmann GmbH Wendenstrasse 379 Postfach 26 19 25 20509 - Hamburg WWW.VLOOTSCHOUW.NL VOOR EEN COMPLEET OVERZICHT VAN NIEUWBOUWSCHEPEN

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 35 12 APRIL 2005 Konutherm start door Konutherm is leverancier van eigen type Konus thermische vloeistofverhitters, heetwater- en stoomketels en levert complete verwarmingsinstallaties met producten van toeleveranciers uit gerenommeerde fabrieken. De kwalitatief hoogwaardige ketels voor landen maritieme thermische vloeistofinstallaties zijn eind jaren zeventig bij Konus-Kessel ontworpen en daarna verder geoptimaliseerd. Tijdens de ruim dertig jaar ervaring met ladingen brandstofverwarmingssystemen zijn door het gespecialiseerde bureau al vele honderden – perfect werkende – installaties geleverd. Door Johan de Witte Lodewijk de Jonge, Rob Hamer en Marco de Jonge (vlnr). (foto Johan de Witte) Konutherm is de zelfstandige voortzetting van het voormalige ontwerp-, engineerings- en verkoopkantoor van Konus Kessel, Bertrams-Konus, Gekakonus Energie & Umwelt Technik (en korte tijd als EcoKonus Technisch Bureau Benelux). Deze bedrijven existeren niet meer. Lodewijk de Jonge heeft vele jaren in dienst van de voorgangers gewerkt en kent de markt van binnen en buiten. Hij benadrukt dat specifieke instelgegevens van in het verleden geleverde installaties voor de klant nog steeds beschikbaar zijn in het uitgebreide archief. Het huidige Konutherm is zeven dagen per week en 24 uur per etmaal bereikbaar. De bemanning van Konutherm bestaat uit Lodewijk de Jonge, zijn zoon Marco en vriend van de familie Rob Hamer. Het vuurtje om met Konutherm een doorstart te maken is gaan branden op de veel gestelde vraag uit de branche: ‘Is een dergelijke installatie nog te leveren?’ Die vraag zegt iets over kwaliteit en relaties. Lodewijk de Jonge: ’We kennen de maritieme markt, berekenen, engineeren en laten zelf wereldwijd repareren. We weten welke bedrijven kwaliteit leveren. Met Marco, die vijftien jaar ervaringheeft als procestechnoloog bij een aantal ingenieursbureaus, en Rob, die twintig jaar bedreven is in werktuigbouw en energietechniek, hebben we een formule in huis waarmee Konutherm naadloos kan doorstarten. Bovendien is het een voorrecht te werken met een jong team: Marco voor de technischcommerciële kant en Rob als technicus voor de projectafwikkeling.’ Hij vervolgt: ‘Je continueert het bedrijf. Het is prettig om kennis over te dragen van zaken waar je achter staat. We gaan met zijn drieën naar de klant, we luisteren, schrijven alle drie, analyseren, berekenen en vinden het een kunst een offerte te sturen waarin de wens is verpakt. In principe is er voor “elk wat wils”. Al is natuurlijk een standaardconcept nodig voor elke installatie. Klanten grijpen ook terug op eerdere ervaringen met onze ketels.’ Gezonde stress Lodewijk de Jonge verliet de hogere zeevaartschool in Amsterdam als scheepswerktuigkundige en monsterde aan op het ms Heemskerk van de VNSmaatschappij. Met een Stork-Holto-motor (zwareolie-uitvoering met vier verstuivers onder en één boven de zuiger) was het in de tro- (advertentie) Banken en Scheepsstoffering op Maat GORDIJNEN TAPIJT VINYL BANKEN HERSTOFFERING pen af en toe bloed, zweet en tranen als hij met doekjes in je handen de trappen op en af moest. Een oproep van de Koninklijke Marine betekende het einde van zijn koopvaardijcarrière. De overdosis Marine-discipline was er oorzaak van dat hij na zijn diensttijd werkte in een researchlaboratorium voor ketel- en brandertechnieken, mede een basis voor zijn huidige professie. De beginfase in de ketels was niet altijd een kantoorbaan. ‘Door ons kantoor waren op een visverwerkend Russisch schip drie ketels van zeven ton stoom geleverd. Met alle pompen, appendages en toebehoren een ingewikkelde installatie. Precies één uur nadat een Duitse monteur hiermee kennis had gemaakt (hij moest mee naar Amerika), was hij weer verdwenen. Omdat wij de installatie geleverd hadden en het schip anders niet kon uitvaren, moest ik mee in het raam van – extreme – klantenbinding. Drie weken later voor de kust van Portland mocht ik van de Coast Guard zonder permit niet aan wal, evenmin van de Russische kapitein. Ik had het wel gezien en ben later via de slipway Dijkje 1, Nieuwendijk T 0183 40 19 33 F 0183 40 38 37 www.degostofferingen.nl met hulp van de Coast Guard letterlijk naar huis gevlucht.’ Marco de Jonge leerde Rob Hamer als collega kennen bij een vorig bedrijf. Met hun gelijkwaardige studie en dezelfde vakinteresses zijn ze vrienden geworden. Rob Hamer heeft ook zoutwaterervaring opgedaan bij de Koninklijke Marine. Het klikte goed tussen hen en zij besloten vorig jaar met hun mentor, van wie weleens vermoed wordt dat hij thermische olie in zijn aderen heeft, Konutherm te continueren. Ze zijn alledrie eigenaar, met evenveel verantwoording en een dosis gezonde stress. Marco: ’Natuurlijk staan we vierkant achter de reeds vele jaren bekende kwaliteit van ons product. Afgassenketels met dubbele rookgaskleppen en een ingebouwde reinigings-/blusinstallatie worden precies op maat en capaciteit gemaakt. Je projecteert specifieke kennis. Op tijd leveren maken Ambi Smeertechniek is sinds 1 maart ook vertegenwoordigd in Limburg en Noord-Brabant. Jayme Oosterveen bestrijkt deze regio als technisch adviseur bij de leverancier van industriële en maritieme olie- en vetsmeersystemen. Hij heeft een jarenlange ervaring in Maasbracht opgebouwd als medewerker van diverse toeleveranciers voor de industrie, grindbaggerbedrijven en binnenvaart. Inmiddels zijn diverse Limburgse bedrijven al overgestapt op de smeersystemen van Ambi. Het gaat onder meer om kalkzandsteenfabriek De Hazelaar in Echt, Landbouwbelang in Maasbracht en de baggermolens van SDH (Swets, Dols en Heuff). Ambi bestaat sinds 1921 en opereert als totaalleverancier op het gebied van smeertechniek; van smeernippel tot compleet we waar door te weten waar en wie het maakt.’ Er bestaan plannen om het bedrijf binnenkort te verhuizen naar een industrieterrein in Nunspeet. Het wordt tijd om een grotere plaats en opslag tot beschikking te hebben voor het uitleveren van ketels, branders en elektronische apparatuur. Met klanten uit de zee- en binnenvaartvaart is Nunspeet met het oog op Noord- Nederland en Duitsland centraal genoeg om er te blijven met het bedrijf. De samenwerking van de Konutherm-partners heeft nog een toekomstvoordeel. Op het moment dat Lodewijk de Jonge een stap terug wil doen in de firma, gaan Marco en Rob door. De meest recente opleveringen zijn een thermische vloeistofverwarmingsinstallatie met een secundair watersysteem voor chemicaliën op het mts Angelika. Een primair/secundair thermisch vloeistofverwarmingssysteem voor zowel chemicaliën als zware olie is bestemd voor het nieuwe tankschip Kaapstad. Ambi nu ook in Limburg aanwezig automatisch olie- en vetsmeersysteem. De robuuste Ambi-vetpomp is betrouwbaar en doseert met regelmatige tussenpozen een traploos instelbare hoeveelheid vet. Door het unieke ontwerp van het pompelement zijn de vetpompen volledig zelfstartend en zelfontluchtend. Dus zonder gebruik te maken van smeerolie of een boormachine. Mede door het ontwerp is de pomp veel minder gevoelig voor een lichte verontreiniging van het smeermiddel, belooft Ambi. In de scheepvaart worden de pompen veelvuldig toegepast voor onder andere smering van schroefassen, roeren en boegschroefinstallaties. Ook voor het met vloeivet smeren van gesloten schroefasafdichtingen van bijvoorbeeld IHC Lagersmit kan de Ambi-pomp worden toegepast.

Binnenvaartkrant