Views
3 years ago

2005-07

  • Text
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Maart
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Schepen
  • Onze

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 8 30 MAART 2005 Huizinga & Snijder B.V. Nieuwbouw, bemiddeling, in- en verkoop van alle drijvende materialen. Tel.: +31 183-500862 Fax.: +31 183-500739 R & I WITJES Internet: www.huizinga-snijder.nl E-mail: h-s@planet.nl MOTORVRACHTSCHEPEN O.A. 713 ton Bj. '57 65 x 7,20 x 2,36 m. Nr. 312 913 ton Bj. '60 67 x 8,20 x 2,51 m. Nr. 455 982 ton Bj. '52 73 x 8,20 x 2,84 m. Nr. 385 1024 ton Bj. '59 80 x 8,20 x 2,27 m. Nr. 423 1054 ton Bj. '57 77 x 8,20 x 2,53 m. Nr. 425 1143 ton Bj. '58 80 x 8,20 x 2,63 m. Nr. 465 1229 ton Bj. '72 80 x 9,00 x 2,47 m. Nr. 74 1233 ton Bj. '67 81 x 8,20 x 2,63 m. Nr. 345 1288 ton Bj. '62 85 x 9,20 x 2,51 m. Nr. 450 1336 ton Bj. '28 80 x 9,50 x 2,54 m. Nr. 454 1344 ton Bj. '71 80 x 9,00 x 2,80 m. Nr. 407 1372 ton Bj. '64 86 x 9,50 x 2,62 m. Nr. 403 1403 ton Bj. '65 86 x 9,50 x 2,60 m. Nr. 431 1450 ton Bj. '54-'92 82 x 9,00 x 2,81 m. Nr. 457 1528 ton Bj. '65 86 x 9,50 x 2,84 m. Nr. 271 1571 ton Bj. '73 85 x 9,50 x 2,90 m. Nr. 400 1750 ton Bj. '55 105 x 9,50 x 2,68 m. Nr. 408 1768 ton Bj. '70 105 x 9,50 x 2,63 m. Nr. 419 1784 ton Bj. '77 100 x 9,50 x 2,74 m. Nr. 339 1905 ton Bj. '72 105 x 9,50 x 2,73 m. Nr. 61 1999 ton Bj. '57-'88 95 x 11,40 x 2,80 m. Nr. 350 2084 ton Bj. '73 100 x 9,50 x 3,01 m. Nr. 459 2441 ton Bj. '82 105 x 10,50 x 3,16 m. Nr. 17 2512 ton Bj. '80 108 x 10,05 x 3,22 m. Nr. 75 2640 ton Bj. '67-'88 98 x 11,40 x 3,25 m. Nr. 296 Verder hebben wij een groot aanbod van beunschepen/duwboten/duwbakken/ etc. op sommige objekten is inruil mogelijk BEL VOOR MEER INFO: 0183 - 50 08 62 Aangeboden: 1300 T 85 x 8.20 x 2.70 bj 1965, 1100 pk bj 2003 1737 T 86 x 9.50 x 3.00 bj 1981, 1100 pk Caterpillar 1708 T 95 x 9.50 x 2.80 bj 1972, 1380 pk Caterpillar 1287 T 85 x 9.00 x 2.50 bj 1965, 954 pk Mitsubishi 850 T 67 x 8.20 x 2.53 bj 1956, 620 pk Deutz 875 T 67 x 7.20 x 2.60 bj.1962 , 680 pk Caterpillar 973 T 67 x 8.20 x 2.57 bj 1960, 548 pk Caterpillar 1526 T 80 x 9.50 x 3.00 bj 1931, 910 pk Caterpillar 372 T 44 x 7.08 x 2.20 kraanschip PLM 40 T, 240 pk Cat. Topak 1 15 x 4.30 bj 1963 (ex parlevinker ) Topak 3 20 x 4.85 bj 1996 (ex parlevinker Op diversen schepen is inruil mogelijk. Vast werk bespreekbaar. Schepen te koop gevraagd, in allerlei tonnages) www.huizinga-snijder.nl ” RUYVEN” Nieuwbouw & Bemiddeling van drijvende materialen Vissersdijk 1a - Postbus 68 - 4250 DB - Werkendam Tel. 0183-505745 Dhr. B. Venema tel. 0653-535060 Fax 0183-505714 Dhr. R.B. Ruytenberg tel. 0620-136791 Mail: r.ruytenberg@planet.nl Dhr. R. Ruytenberg tel. 0653-157161 Mail: maritime@maritime.nl 2051) m/s afm 110x11.4x3.52m, bj 1992, 2710 ton op 3.3 mtr, 1800 pk ABC, 1 ruim met luiken, boegschroef met 800 pk Verhaar. Gen. 20/50 kva. Grote woning met 3 slpk, compleet net schip. 2036) m/s afm 110x10.14x3.32m, bj 1976, 2604 ton, 1380 pk Cat bj '94, 1 ruim met luiken, 2650 m3, boegschroef met 300 pk, 35.65 en 185 kva gen. Mooie woning met nieuwe stuurhut. 2034) m/s afm 86x9.5x2.99m, 1613 ton, bj 1967, 900 pk Deutz type 545., 2 ruimen met Fr-kap luiken met wagen 2300 m3. Nautisch compleet. Nette grote woning met 3 slpk. Nieuwbouw: Tanker 110x11.45x5.30 (4.00) levering eind 2005 uit Polen 2x Midden-voorschip 70x9.5x3.2 mtr levering febr 2006 Container duwbak 90x11.45x4.5 mtr levering aug 2005 Container vrachtschip 110x11.45x3.5 mtr levering nov 2005 De raai 16, 6916 DL Tolkamer Tel. 0316-541280 / Fax 0316-544451 Mobiel: 0653-681317 / Dekatel: 12288 Wilt u uw schip verkopen, neem dan contact met ons op. Ook kunnen wij snel en voordelig nieuwbouw- pontons, splijtbakken of ander materiaal leveren tegen zeer scherpe prijzen. - 1 boegschroef int. met 165 pk GM incl. bediening, € 6.250,00 excl - 1 Cummins 220/380 V aggregaat 64 KW in nieuwstaat € 4.800,00 excl - 1 Deutz 4 cil. aggregaat 38kVa € 2.000,00 excl - 1 Liessen oliebad ankerlier (met ketting 28mm) hydro aandrijving € 3.000,00 excl Verder nog div materialen op voorraad zoals: ankerlieren, eenvoudig stuurhuis, enz. Waalboer Trading v.o.f. 0184-693919 n.o.z. Schiffsvermittlung „Seestern” Schillerstrasse 35 Tel. 0049-2642-5779 D-53489 Sinzig/Rhein Fax: 0049-2642-7840 Tel. 0049-1632764890 info@schiffsvermittlung-seestern.de www.schiffsvermittlung-seestern.de Fahrgastschiff: 40.00m x 10.00m x 1,30 m, 500 Personen, Rheinattest, 2 x 220 PS Kerkplein, Maasbracht Nog slechts 2 nieuwbouwappartementen gelegen aan de Maas/Kerkplein te Maasbracht. Appartement begane grond: - oppervlakte ca. 123m3 - 3 slaapkamers, berging, woonkamer ca. 60m3 Prijs € 215.500,-- v.o.n. Maisonette begane grond én 1e verdieping: -oppervlakte ca. 142m3 -2 slaapkamers, berging, leefkeuken ca. 42m3, woonkamer ca. 40m3 Prijs € 234.000,-- v.o.n. "Open Dag op zaterdag 09 april a.s. tussen 11.00 uur en 13.00 uur" ARGONAUT MARITIEM LOGISTIEK Bevrachtingen Rijn en Binnenvaart Gezocht containerschepen, 45 t/m 60 teu. Bergse Poort 16 4931 KS Geertruidenberg Phone +31(0)162-525.226 Fax +31(0)162-525.185 Mob +31(0)651-110.023 E-mail ad.degoeij@planet.nl www.duwbakken.nl Postbus 386, NL 4460 AT Goes Biesboschhaven Noord 3c 4251 NL Werkendam Telefoon 00 31 183 507040 Fax 00 31 183 500637 Email: galle@euromaritime.com Nieuwbouw Motortankschip als casco of compleet afgebouwd, Afm. 135m x 15m00 x 5m80, 5600 ton, 6870m3. Nieuwbouw Motortankschip, als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m40 x 5m90/4m00, 3000 ton, 4000m3. (Ook leverbaar als 135m) Nieuwbouw Motortankschip als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 13m50 x 5m30/3m80, 3500 ton, 4180m3. (Ook leverbaar als 135m) Nieuwbouw Motorvrachtschip,Type "Marina", als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m45 x 3m65, 3000 ton, 3440m3, levering mei 2006. Diverse motorvrachtschepen 110m x 11m45 met en zonder luiken van recente bouwjaren. "Hendrik Jan jr", 3300 ton 1989, 110mx11m40x3m70, 3650m3, kopschroef Cummins 450 pk, alu. overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 14m, Caterpillar 1600 pk bj. 1989 rev 2000. m.s. 2497 ton 1989, 110mx10m55x3m19, 3100m3, alu. schuifluiken, kopschroef GM 350 pk, alu. overzakb. containerstuurhuis, autokraan 14m, GM 1640 pk bj. 1995, rev. 2000. "Comus", 2068 ton 1966/2000, 86mx10m50x3m23, 2600m3, alu. Fr. kap luiken bj. 2000 met elektr./hydr. luikenwagen bj. 2000, kopschroef 400 pk, alu. overzakbaar stuurhuis, autokraan 15m, Cummins 580 pk bj. 1993. "Colline", 2000 ton 1972, 95mx9m50x3m20, 2400m3, alu. Fr. kap met luikenwagen, kopschroef 260 pk, autokraan 9m, Caterpillar 1525 pk bj. 1998. (Evt. inruil bespreekbaar). "Jaro", 1768 ton 1970, 105mx9m50x2m63, 2089m3, ronde alu. luiken met luikenwagen bj. 2004, kopschroef Scania 250 pk, overzakbaar stuurhuis, autokraan 16m, MWM 1050 pk bj. 1970 rev. 2000 volledig. (Evt. inruil bespreekbaar). m.s. 1751 ton 1993, 85m90x10m5x3m14, alu schuif/stapel luiken, alu. containerstuurhuis, kopschroef Scania 335 pk, autokraan 14m, GM 1460 pk bj. 1993. "Portunus", 1725 ton 1957-1980, 84m95x9m45x3m15, 2100m3, alu. schuifluiken, kopschroef Cummins 320 pk bj. 1990, autokraan 12m, Caterpillar 1227 pk bj. 1991. "Burgwal", 1705 ton 1981, 84m99x9m50x3m21, 2450m3, alu. Fr. kapluiken met hydr. luikenwagen, kopschroef DAF 340 pk, autokraan 15m, Wartsilia SACM 1000pk bj. 1995. "Parana", 1529 ton 1994, 84m63x9m50x2m88, 2200m3, stalen vloer 12 mm, alu. Fr. kapluiken met hydr. luikenwagen, kopschroef Daf 320 pk, alu. overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 15m, Cummins 1000 pk bj. 2002. (Evt. inruil bespreekbaar). "Yulara", 1287 ton 1968, 84m50x9m37x2m50, 1880m3, alu. Fr. kapluiken met hydr. luikenwagen, kopschroef Daf 320 pk, stalen hydr. overzakbaar stuurhuis, hydr. autokraan 12m, Caterpillar 918 pk bj. 1996. (Evt. inruil bespreekbaar). "Leon", 1170 ton 1965, 80m8m2x2m72, 1700m3, alu. potonluiken stapelbaar, alu overzakb. stuurhuis, hydr. autokraan 9m, kopschroef DAF 320 pk, Deutz 545 bj. 1965 rev. 1999/2003. (Evt. inruil bespreekbaar). "Irma", 921 ton 1957, 74m40x7m48x2m73, 1175m3, alu. schuifluiken, kopschroef Daf 260 pk, 1992 gerev. geplaatst, autokraan 9m75 bj. 1990, Mitsubishi 954pk bj. 2000. "Peroli", 803 ton 1958, 66m85x7m45x2m77, 1100m“, alu. Fr. kapluiken met elektr. luikenwagen, kopschroef Daf 220 pk, alu. overzakbaar stuurhuis bj. 2003, autokraan 9m, Mitsubishi 600 pk bj. 1995. "Flamingo", 731 ton 1961, 61m95x6m60x2m66, 1200m“, alu. schuifluiken, kopschroef DAF 100 pk, autokraan 12m, Cummins 600 pk bj. 1998. ACHTERSCHIP (Voor ombouw of als ponton) 19m30x11m85x3m50, alu. overzakbaar stuurhuis betimmerd en voorzien van een U lessenaar met inbouwapparatuur m.u.z. van radar, compleet betimmerde woning bj. 1998, airconditioning en overdruk in woning en stuurhuis, 1x 60 kVA generator, complete elektrische installatie bj. 1998. Deze aangeboden schepen zijn een kleine greep uit ons verkoopbestand, mocht U interesse hebben voor deze of één van de andere schepen uit ons bestand, bel ons dan gerust eens op voor verdere informatie. Tevens vullen wij ons verkoopbestand graag aan met nieuwe verkoopaanbiedingen, wilt u uw schip voor de verkoop aanbieden dan komen wij graag vrijblijvend een keer bij u langs. NIEUWBOUW zowel casco als compleet schip www.binnenvaartspel.nl

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 9 Jorritsma beoogd voorzitter Koninklijke Schuttevaer Annemarie Jorritsma-Lebbink is de beoogde opvolger van Jan Terlouw als voorzitter van Koninklijke Schuttevaer. Het hoofdbestuur draagt de ex-minister van Verkeer & Waterstaat voor. Jan Terlouw heeft het voorzitterschap van Koninklijke Schuttevaer acht jaar vervuld. Wordt Jorritsma gekozen, dan ruilt de vereniging een D66-coryfee in voor één van de VVD. Annemarie Jorritsma (geboren in 1950) werd na twaalf jaar Kamerlidmaatschap in 1994 minister van Verkeer & Waterstaat. Na de verkiezingen in 1998 stapte ze in Paars-2 over naar Economische Zaken. Tegenwoordig is ze burgemeester van Almere. De afgelopen twee jaar heeft ze (hernieuwd) ervaring met de binnenvaart opgedaan als voorzitter van de internationale promotieorganisatie Inland Navigation Europe (INE). Het hoofdbestuur van Koninklijke Schuttevaer verwacht dat de kandidaat op een brede steun uit de achterban kan rekenen. De afdelingen kiezen de nieuwe voorzitter tijdens de algemene jaarvergadering op 12 mei in Werkendam. Freakshow ‘Jicht,’ constateerde ze lachend. Jicht? Maar ik ben pas twintig!? Zo jong en dan al de dood in de ogen moeten kijken! Ik verloor prompt mijn aandacht voor haar boezem. Ondergangsvisioenen kropen in rolstoelgang aan mijn geestesoog voorbij, terwijl ze zich uit haar hurkende positie bevrijdde. De dokter had mijn zieke voet losgelaten, een zielig zweterige stomp nu met vijf hulpeloze tenen. Waanvoorstellingen van handgrepen, aangepaste toiletpotten en douchekrukjes spookten door mijn hoofd. Welkom verlaagde dorpels, huisstoeltjeslift, 60+-voordeelconcerten.... Een lieve hand werd op mijn schouder gelegd. ‘Wees maar gerust hoor,’ zei de boezem. ‘Het duurt nog een héle tijd voordat je er last van krijgt.’ Ja, dat kunt u nu wel zeggen, maar ik ben voor het leven getekend. Afgeschreven. Gebroken stond ik op. Ik liep terug naar huis met een aap op mijn rug, met dokter Boezem nalachend in mijn hoofd. Ik behoorde tot de wereld der lammen en kreupelen. Nee, STOP! Frank, kom – bied weerstand! Te lijf, te lijf die stramheid met een stuk zelfredzaamheid: JA! Een fitnessprogramma! Met vitaminen; met sport; met een gezond dieet. Maar dat is nu net mijn probleem geworden. Nee niet die jicht, maar mijn plan van aanpak. Die goedbedoelde lach van de dokter galmt nog immer na, nog altijd. Na zeventien jaar. Ik vind haar terug in de lach van vrienden, kennissen; nog maar niet te spreken van de snerpende hoon van mijn vijanden. Mijn image is naar de maan. Ik kan niet met een netje sinaasappels of grapefruits van de m a a n d a g m o r g e n m a r k t terug naar huis lopen, of ik word begrinnikt. ‘Wat nou Frank: een zak fruitjes en geen krat Duvel,’ bulderde mijn vaste barman over straat. Zo ging tijdens een van mijn dagelijkse workouts mijn zaktelefoon over. ‘Je bent wát aan het doen!?’ De lach van gene zijde sneed door mijn ziel. Wacht even hoor, even een slokje bietensap nemen – zo, lekker. Maar ik heb van de nood een deugd gemaakt, en die lamme voet en het feit (advertentie) ✁ LIMITED EDITION OP=OP ❑ ik bestel Bedrijfsnaam Naam Adres (geen postbus!) Postcode / Plaats Telefoonnummer Handtekening ________ exemplaren à 47,50 euro* 30 MAART 2005 Gallen und Nierentee De twee vriendinnen zitten in de stuurhut en drinken een kopje thee. Onderwijl praten ze over de nieuwste mode en make-up. Er wordt wat in een tijdschrift gebladerd en ook de boeken van het verzendhuis komen in beeld. ‘Mijn halve familie bestaat uit Duitsers. Ik kan me nog goed herinneren dat ik daar als jong meisje nooit naar toe wilde. Die waren op onze leeftijd heel anders dan wij, verschrikkelijk ouwelijk en alleen maar met ziektes bezig. In mijn herinnering ging het gesprek enkel maar over Gallentee und Nierentee.’ ‘Oh wat saai,’ zegt de andere. De vrouwen showen de nieuwste aanwinsten uit hun kasten, compleet met passende schoenen, en bewonderen elkaar. Vertellen over koopjes en parfums. Over een concert dat laatst bezocht is en een cd die ze nog willen kopen. Zelfs het computergebeuren wordt besproken. Na al deze onderwerpen worden de breiwerkjes getoond. Een trui met een ingebreide auto en een grappig babypakje komen te voorschijn. De vrouwen bekijken elkaars breiboeken en zelfs de enorme voorraad wol wordt op de tafel in de stuurhut uitgestald. Want breien is inmiddels weer in! ‘Als wij nu een paar bollen ruilen uit onze restanten kunnen we daar beiden nog iets mee gaan doen. Hiervan kan nog wel iets voor een baby gemaakt dat ik schipperszoon ben, komt me daarbij goed van pas. Wacht, ik doe het even voor. Ik zet mijn opgezette papegaai op mijn schouder – ziet u wel – hang mijn ooglap voor en hinkepoot naar de Waalkade. Daar ga ik met mijn schrijfboekje naast mijn stressbankje staan, en zorg dat zoveel mogelijk mensen mij zien. Moet aan mijn nieuwe image werken hè, zeker tijdens onze grote viering van Nijmegen 2000 jaar (wat een feest). Dan tureluur ik over de Waal en schrijf een gedichtje over de zee. Ja dokter, ik ben een regelrechte attractie geworden, bedankt. Vraag naar me bij de plaatselijke VVV. worden en dit is geschikt voor een jongenstrui. Daar kun je dat patroon met die kabel voor gebruiken. Het lijkt moeilijk maar valt wel mee.’ Aangezien dit een zeer goed idee is komt er een uitwisseling op gang van kleuren en diktes. Zelfs een paar breipennen wisselt van eigenaar. Helemaal onderin komen er een paar kruidenboeken tevoorschijn met mooie plaatjes. Omdat de vrouwen het toch ergens over moeten hebben gaan de bollen wol netjes in twee zakken en worden nu de kruidenboeken bekeken. ‘Cranberries zijn erg goed bij blaasontsteking. Ik heb daar namelijk een heel poosje last van gehad en nu slik ik ze nog steeds uit voorzorg. Ik had niet zoveel zin in steeds maar een nieuwe antibioticakuur, want dat gebruik ik liever alleen als het echt nodig is.’ De vriendin schrijft het op want dit is toch een kwaal waar vrouwen snel mee te maken hebben. ‘We hebben te weinig Omega 3 vetzuren en daar moet je visolie voor innemen. Dat is erg goed voor hart en bloedvaten. Ook voel je je daar erg goed bij. Geestelijk welteverstaan.’ Ook dit wordt opgeschreven want beide vrouwen willen goed gezond blijven en ook graag oud worden. ‘Mijn Duitse familieleden zijn allemaal behoorlijk oud geworden,’ zegt de schippersvrouw. ‘Ja, vind je dat zo gek? Je vertelde net zelf dat die alleen maar in de weer waren met Gallentee und Nierentee.’ Om dan een beetje lacherig te zeggen: ‘Nou ja. Wij moeten daar wat van zeggen. Kijk ons hier nu zitten met al die kruiden.’ ‘Daar waren mijn tantes nog niks bij zeg. Die hadden het alleen maar over een paar gezondheidstheetjes!’ Hoewel ze liever niet voor ouwelijk aangezien willen worden verdiepen ze zich toch weer in de kruidenboeken want blijkbaar hadden die Duitse familieleden het zo gek nog niet gedaan! Bestel nu het Binnenvaartspel Onze Activiteiten HANDEL IN SCHEPEN Wij kopen en verkopen schepen zonder veel beperkingen in soort of type. MANAGEMENT EN ADMINISTRATIEBEHEER Wij helpen ondernemers met de administratie en adviseren bij de exploitatie van hun bedrijf. We leveren hierbij maatwerk. FINANCIERING Wij verzorgen de financiering voor de aankoop van een schip, ook voor startende ondernemers. NIEUWBOUW Wij realiseren de bouw van nieuwe schepen. Daarbij adviseren wij bij het ontwerp en verzorgen we de financiële aspecten. De Veldoven 4c - 3342 GR Hendrik Ido Ambacht - T: +31 (0)78 6822101 - F: +31 (0)78 6822104 E: info@beijerland.com - I: www.beijerland.com ❍ Ik machtig 'Bitfactory' de kosten van de bovenvermelde bestelling automatisch van de hieronder genoemde rekening af te schrijven. (geldt alleen voor Nederland) (Post)bankrekeningnummer: Tenaamstelling rekeninghouder: U kunt deze bon versturen naar: Bitfactory, o.v.v. Binnenvaartspel, Willem Buytewechstraat 40, 3024 BN Rotterdam of faxen naar: 010-4777283 Bestellingen kunnen afgehaald worden op boven genoemd adres en bij de Binnenvaartkrant, Prins Hendrikkade 12e (1e etage uit de lift rechts) 3071 KB Rotterdam, telefoonnummer: 010 - 4140 0 60 Het Binnenvaartspel is ook verkrijgbaar aan boord van het ms Ivon-S. Das Binnenschiffarhtspiel ist auch am bord von ms Ivon-S zu haben Vous pouvez aussi acheter le jeu des bateliers ê bord du bateau Ivon-S ou le spits Kustrif. * exclusief verzendkosten, inclusief B.T.W.

Binnenvaartkrant