Views
2 years ago

2005-07

  • Text
  • Binnenvaart
  • Schip
  • Maart
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Rotterdam
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Schepen
  • Onze

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 6 30 MAART 2005 Schepen Onderlinge Nederland is een onderlinge verzekeringsmaatschappij voor schepen. Wij verzekeren binnenschepen, vissersschepen en pleziervaartuigen. Momenteel bestaat de verzekerde vloot uit een 1000-tal beroepsschepen (binnenvaart en visserij) en bijna 6000 pleziervaartuigen. Het hoofdkantoor van de maatschappij is gevestigd in Groningen; er is een bijkantoor in Ridderkerk. Het aantal medewerkers bedraagt 25, waarvan 2 in Ridderkerk en 4 experts volledig in de buitendienst. Voor uitbreiding van ons team zoeken wij kandidaten voor de volgende functies: Scheepsexpert m/v Wij verwachten van onze nieuwe collega-experts dat zij: • goede contactuele eigenschappen hebben; • affiniteit hebben met binnenvaart en pleziervaart; • enthousiast en met inzet aan de slag willen (ook als het eens in de avonduren of in het weekend nodig is); • in het bezit zijn van of studerende zijn voor het diploma NIVRE, resp. de bereidheid hebben hiervoor te gaan studeren. Kandidaten die beschikken over kennis van dieseltechniek en/of de Engelse taal hebben een streepje voor. Aquisitiemedewerker m/v Kennis van de Engelse en Duitse taal is een pre. NIEUWBOUW SCHEEPSMAKELAARDIJ EXPLOITATIE Nieuwbouw Binnenvaart Droge lading Tankvaart Duwbakken 135 x 17,20 x 5,5 m. 125 x 11,45 x 5,2 m. Standaard Ertsbakken 135 x 14,20 x 4,8 m. 110 x 11,45 x 5,3/5,4/5,8 m. Containerduwbakken 110 x 11,45 x 3,65 m. 90 en 110 meter duwbakken Droge Lading 2601 ton, 110x11,4x3,20 bj.2000, luiken, 1 ruim, 2000pk ABC, 600pk Scania, Kampers hut 3052 ton, 110x11,4x3,24 bj.1994, luiken, 1 ruim, 1521pk CAT 2004, 440pk Ball. 3118 ton, 110x11,4x3,52 bj.2000, 204 TEU, 1 ruim, 1521pk CAT, 571pk MTU/Van Tiem 2800 ton, 105x11,4x3,45 bj.1994, luiken,1 ruim, 1450pk GM, 600pk Cummins 1999 2305 ton, 105x10,5x3,27 bj.1995, luiken, 1 ruim, 1425pk CAT, 500pk CAT/Van Tiem 1991 ton, 105x 9,5x2,87 bj.1972, luiken, 1 ruim, 1200pk MAK, 187pk DAF 1999 1684 ton, 85x 9,5x3,00 bj.1980, luiken, 2 ruimen, 930pk GM, 240pk DAF, buis, gezandstr. 1672 ton, 86x 9,5x3,08 bj.2000, luiken, 1 ruim, 1200pk Cumm., 320pk DAF, buis 1720 ton, 86x 9,5x3,20 bj.1997, luiken, 1 ruim, 900pk ABC, 330pk Veth jet, buis, kraan 1529 ton, 85x 9,5x2,88 bj.1994, luiken '03, 1 ruim, 1000pk Cumm. 2002, DAF 320pk, buis 1445 ton, 86x 9,5x2,70 bj.1969, luiken '97, 1 ruim, 925pk Deutz 1994, 320pk Van Tiem '97, buis 1250 ton, 85x 8,2x2,60 bj.1972, luiken, 2 ruimen, 730pk Cat 2000, DAF 325pk, stalen vloer 1124 ton, 73x 8,2x2,82 bj.1965, luiken, 2 ruimen, 862pk Mitsub. 2001, 220pk Kan.syst., buis Ideaal voor starter! Medefinanciering mogelijk! Zeer compleet! 786 ton, 62x 7,6x2,67 bj.1962, 680pk Cat., keurige woning, zeer goed onderhouden schip! Tankvaart 2991 ton Type C - 110x11,4x5,4 bj. 2002, 1521pk Cat, 644pk Cat Van Wijk, 11 tanks, deepwell. 2850 ton Type N - 110x10,5x3,5 bj. 1992, 1800pk MTU 1998, 350pk DAF, 600m3/h pomp. 2000 ton Type N - 108x9,5x2,8 bj. 1964, 1350pk Deutz 2001, 220pk DAF, Houttuin 420m3. 1497 ton Type N - 85x9,5x2,8 bj. '62/'72, 1025pk Deutz 2000, 2004 revisie, coating, Bornemann Wij zoeken schepen van alle afmetingen! Neemt u gerust contact met ons op! Standplaats voor deze functie: Randstad/ Midden-Nederland. Wat hebben wij onze nieuwe collega’s te bieden? • prettige werksfeer; • goede salariëring; • employee benefits; • voor de experts: auto van de zaak. Gevraagd op mcs Amistade Matroos/LL Matroos Containervaart internationaal Max. leeftijd 26 jaar Wij Bieden: Reiskosten vergoeding, Menagekosten vergoeding, Vrijetijdsregeling 14/7 ,Loon n.o.t.k. Tel. 0653-507628 NL • 0049-1739344192 DL Gevraagd voor autoschip Ingona Stuurman / 2e Kapitein met patent, vrije tijdsregeling 14 op / 14 af Tel. 06-53 684871 WIR SUCHEN Schiffsführer mit Rhein-, Radarpatent, ADNR-C Bescheinigung für unsere erweiterten Aktivitäten im Bereich der Chemikalientransporte Wir sind ein in Luxemburg ansässiges Unternehmen und bieten Ihnen marktgerechte Entlohnung zu luxemburger Konditionen und eine geregelte Freizeitregelung INTERESSIERT ? Navilux Schifffahrt S.à r.l. 74, route de Luxembourg L-6633 Wasserbillig Tel.: 00352 / 26 71 40 20 Tel.: 0049 (0) 172 / 5705178 Herr Ralph van Beek Herr Martin Deymann Standplaats voor deze functie: ons kantoor in Ridderkerk. Voor verdere informatie over de genoemde functies kunt u contact opnemen met mevrouw H.A. Hoogeveen van ons kantoor in Groningen. Uw sollicitatie kunt u richten aan: Schepen Onderlinge Nederland u.a. Postbus 8095 9702 KB Groningen Telefoon (050) 525 5500 Fax (050) 525 5515 E-mail info@son.nl Bezoek ook onze internetsite: www.son.nl Bink Handel & Scheepvaart Wij zoeken op een van onze schepen een: Deksman Tevens zoeken wij voor onze zuurtanker een Stel (echtpaar) i.b.v. de volgende papieren: ADNR, Patent tot Köln. Tanker heeft een vast contract. Tel. 06-53 256993 Gevraagd Echtpaar (stel) op ms Dieni Vaste vaart in Nederland Loon en vrije tijd n.o.t.k. Tel. 06-53 153374 Officebuilding 'Westgate' Nieuwbouw Makelaardij Scheepmakerij 150 G. Rensen W. Driessen NL-3331 MA Zwijndrecht 06-53383964 06-30179475 of verkort: 54668 Tel. 078-619 12 33 rensen@rensenbv.nl wimdriessen@rensenbv.nl GEVRAAGD matroos op mvs 850 ton tel. 0642-741212 MATROSE SUCHT ARBEIT 0049-1729415982/ 0040-740026024 TE KOOP appartement in Zwolle n/b haven. Makl. Bramer 038-4222222 / 0655598826 TE KOOP moderne drive-in woning met wijds uitzicht op het Markermeer. Wilt u meer weten? Kijk op www.saerdam.nl TE KOOP motorpassagiersschip 23x5x1m, bj 1996, Daf 615 pk, boegschr 14 KvA gen., onder klasse gebouwd, max 26 pers. accomm. Uitgebr techn inventaris vr.pr. € 285.000 (ref 2282). Scheepsmakelaardij Fikkers 050-3111404 www.fikkers.nl TE KOOP goed werkschip (vml klipper) 33.24x4.97x1m, Cummins 280 pk, ruime werkplaats, hydr kraan, incl div apparatuur, geïsoleerde woning met cv, nu € 49.000 (ref 2242). Scheepsmakelaardij Fikkers 050-3111404 www.fikkers.nl TE KOOP alu Friese kap kombriluiken, afm 50x7.95m met hydraulische luikenwagen, vraagprijs € 9.500,- Tel.0654-612739 0049-175102273 GYRON CREW ZOEKT ... i.o.v. MS Vios 2x matroos, 2 jr vaartijd in dienstb. Loon vlgns CAO Binnenvaart. Vaar/verlof i.o. Tel. 015-2563764 GYRON CREW ZOEKT ... i.o.v. MS Vios 1x lichtmatr. i.b.v. cursus matr. 2 jr. vaartijd in dienstb. Loon vlgns CAO Binnenvaart. Vaar/verlof i.o. Tel. 015-2563764 Ter overname aangeboden tegen een STERK VERLAAGDE VRAAGPRIJS: een sfeervol ingerichte rondvaartboot (max. 150 pers.) met ligplaats a.d. rand v.h. centr. v. Geldermalsen. Compleet ingerichte keuken! Thans vaart het schip van 1 april tot eind oktober maar het mag het gehele jaar door varen. Schip is gebouwd in 1997 en is gebouwd a.d. eisen des tijds. Inl. TONNY FRERIKS HORECA-MAKELAARS, 0493-441200. Gevraagd voor containerschip ´Manuela´ kapitein i.b.v. Vaarbewijs, Radarpatent en ADNR cert. - Binnenlandse containervaart - Systeem 14-7 - Loon n.o.t.k. Tel. 06-50-213023 of 06-22 541600 of 0653-596442 Gevraagd Deksman / Matroos i.b.v. dienstboekje Weekend vrij Loon en vrije tijd n.o.t.k. Tel. 06-53 153374 Wegens uitbreiding gevraagd matrozen en stuurman met vaarbewijs op onze motortankschepen. Varen volgens CAO, wk op/wk af. Tel. 010-2954795 of 0654-758175 Ventrans N.V. zoekt per direct een: 1ste kapitein Met tankerervaring en i.b.v. alle benodigde papieren voor ons motortankschip type N gesloten. Voor alle informatie's deze info: Erwin Venneman 0032 (0)475 274 579. Van onze nieuwe collega in de acquisitie verwachten wij dat hij/zij: • goede contactuele eigenschappen heeft; • affiniteit heeft met binnenvaart en pleziervaart; • in teamverband kan en wil werken; • enthousiast en met inzet aan de slag wil (ook als het eens in de avonduren of in het weekend nodig is); • bekendheid resp. ervaring heeft met het werken met Windows en Word; • bereidheid heeft tot het halen van assurantiediploma’s. SCHEEPS- BETIMMERING OOK JACHT- BETIMMERING Timmer- & Scheepstimmerbedrijf, Meubelmakerij ARIE VAN LOENEN BV Molenvliet 65, 3335 LH Zwijndrecht Telefoon (078) 610 39 39

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 7 30 MAART 2005 Sponsorthemadag in Duinrell De sponsordag van het BVB vindt plaats op zaterdag 11 juni in het attractiepark Duinrell in Wassenaar. Sponsors ontvangen binnenkort een uitnodiging met aanmeldingskaart. De vorige twee themadagen in het Dolfinarium en Blijdorp waren een groot succes. Als het mooi weer is, is er voor het hele gezin een prachtige dag weggelegd in dit pretpark. Het aardige is dat er ook voldoende slechtweervoorzieningen zijn voor het geval dat… Nieuwe beeldcreatie De nieuwe beeldcreatie is klaar. Er is een poster verkrijgbaar op papier en op CD- ROM van de Dolfijn, de enorme duwboot Veerhaven IX met vier bakken ervoor. Gekozen is voor een opvallende hoek (schuin van achteren) zodat de kijker een goed zicht heeft op de enorme kracht die er uitgaat van de grote duwboot. Bovendien biedt de poster een vracht aan informatie in 'bulletpoints' over waar het om gaat: binnenvaart kan bergen verzetten! De beeldcreatie en de info zijn op de website van het BVB te downloaden. Deze beeldcreatie is de vierde in rij - het is de bedoeling dat het BVB een serie tot stand kan brengen die een goede dwarsdoorsnede van de binnenvaart toont, met op het eind een superposter waarop alle beeldcreaties te zien zullen zijn. Deze productie is alleen mogelijk door een 'product-marktcombinatie', dus met sponsoring van betrokken partijen. Momenteel wordt gewerkt aan het cementsiloschip 'Challenger' van binnenvaartondernemer R. Abrahamse, en als die klaar is, wordt het containerschip Zembla getekend. Vlaggenactie In het kader van 15 jaar BVB wordt dit jaar een vlaggenactie gehouden. Wie de vlag in top heeft, wordt gefotografeerd en maakt kans op een beeldvermelding bij deze rubriek. Bovendien maken alle sponsors kans op mooie prijzen die worden verloot tijdens de beurs Europort Maritime, begin november in Rotterdam. Lisette Booij (r) presenteert het BVB bij de CBOB-jaarvergadering, 21 maart. (foto BVB) Bureau Voorlichting Binnenvaart Postbus 23005 3001 KA Rotterdam Tel: +31 (0)10 - 4129151 Fax: +31 (0)10 - 4330918 Email: evo@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Voortouw Nieuws van het BVB Bezoekadres: Rijn- en Binnenvaarthuis Vasteland 12e 3011 BL Rotterdam Bezoek het BVB ook op het Internet: www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl BUREAU VOORLICHTING BINNENVAART PENSIOENGAT BREEKT SCHIPPERS OP Waar varen we langs? Deze rubriek is vooral bestemd voor hen die varen of in het verleden veelvuldig op de Europese vaarwegen te vinden waren. Bij Land Inzicht gaat het er namelijk om de plek op de bijgaande foto te herkennen. De foto is gemaakt ergens op een vaarweg. Het gefotografeerde object staat op, maakt deel uit van of is de oever van deze vaarweg. Wat wij willen is dat de lezer van de Binnenvaartkrant ons vertelt waar deze foto gemaakt is. Het vervoer van zand en grind over water is vorig jaar gestegen met percentages variërend van anderhalf tot bijna vijf procent, afhankelijk van vaargebied en scheepsomvang. Dit blijkt uit onderzoek dat het NEA instituut verrichtte in opdracht van het CBRB. CBRB en NEA zijn overeengekomen om jaarlijks een update te geven van de kostprijsontwikkeling per deelsector in de binnenvaart. De index van het NEA voor zand en grind geeft de kostprijsontwikkeling weer tussen 1 januari 2004 en 1 januari 2005. De kostprijsontwikkeling voor de vaart op de Rijn en in de Noord-Zuid zijn nauwelijks verschillend. Voor 1.200 tons schepen bedroeg de stijging in beide markten zo’n drie procent als het arbeidsloon buiten beschouwing blijft. Inclusief arbeidsloon was de stijging lager: twee procent voor de Noord- Zuid en 2,4 procent voor de Rijnvaart. In het binnenlands vervoer zijn er grote verschillen tussen de schepen. Een 350 tons schip kende een kostprijsstijging van 4,8 procent, een 600 tonner 4,1 procent en een 1.600 tons schip twee procent. Inclusief arbeidsloon liggen die cijfers respectievelijk op 1,7 (!), twee en 1,4 procent. De toegepaste methode van kostprijsberekening is het doorrekenen van de kosten van een aantal representatieve reizen en het vaststellen Dit inzicht van het land dat u als opvarende van een binnenschip passeert kan u een vlag van de Binnenvaartkrant opleveren. Stuur een kaartje met de juiste locatie (vaarweg ...ter hoogte van...) op aan de redactie van deze krant: De Binnenvaartkrant betr: Land Inzicht Postbus 24202 3007 DE Rotterdam Of stop de oplossing in de bus op de Prins Hendrikkade 12e op het Rotterdamse Noordereiland. van het gewogen gemiddelde over de kostprijzen in de situatie op 1 januari 2004 en op 1 januari 2005. Hierbij zijn de kostenontwikkelingen ten aanzien van lonen, brandstof, verzekeringen, kapitaal, havengelden, reparatie en onderhoud en overige kosten verwerkt. De index voor het gewaardeerde arbeidsloon is gebaseerd op de bedragen en ontwikkelingen in de CAO en de bemanningsvoorschriften voor de Rijnvaart. Contract De uitkomsten van het NEAonderzoek staan in schril contrast met de voorgenomen vrachtprijsverlaging van de grote binnenlandse verlader Nieuwpoort in Gouda. De vrachtprijsvermindering met gemiddeld tien procent voor de relatieschippers is na protest van deze schippers van de baan. Een delegatie van hen voerde de onderhandelingen met Nieuwpoort over nieuwe jaarcontracten. Hun voorstel (advertentie) Uw inzending moet uiterlijk 6 APRIL 2005 in ons bezit zijn. De gefotografeerde locatie van de vorige krant was: DE VOORMALIGE VEERHAVEN AAN HET ZIJPE ANNA JACOBA POLDER Naam: H.J.P. Teekman Plaatsnaam: Zwijndrecht Scheepsnaam: xxx Zie ook onze internetsite www.binnenvaartkrant.nl voor Land in Zicht prijsvraag. Relatieschippers nemen genoegen met vijf procent minder Kostprijs zand & grind gestegen was om noch verhoging noch verlaging toe te passen. Uiteindelijk zijn de partijen eruit gekomen met een verlaging van vijf procent. ‘We hebben de schade beperkt weten te houden,’ aldus woordvoerder Jacco Visser van de relatieschippers. ‘Dat was ook onze opzet. Het is nu afwachten of alle individuele schippers bereid zijn het contract te tekenen. Ik weet dat er bij waren die nu niet verder willen. Ik ben er ook niet gelukkig mee, maar ik heb me neergelegd bij de meerderheid. Ik ben benieuwd of iedereen het volhoudt voor deze vergoeding. Ik vraag me af waar we in de binnenvaart mee bezig zijn. Als je ziet welke vrachten er op de vrije markt worden betaald. Iedereen moet het voor zichzelf weten.’ Eén van die anderen is Wim Peggeman van het ms Keistad. ‘Ik ga er niet mee akkoord.’ Hij stopt met de relatievaart met Nieuwpoort. ‘We gaan ons geluk op de vrije markt beproeven.’ SCHEEPSWERF HOOGERWAARD WAALHAVEN PIER 8 ROTTERDAM 010-4290888 Dwarshellinglengte 90 m.

Binnenvaartkrant