Views
4 years ago

2005-06

  • Text
  • Jaar
  • Schip
  • Maart
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Onze
  • Pagina
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Nieuwe

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 6 15 MAART 2005 VAN STAPPEN BUNKERINGEN SERVICES N.V. De Van Stappen Bunkering Groep is op zoek naar vakbekwame medewerkers voor volgende functies: Kapiteins/Schippers In het bezit van Vaarbewijs/Rijnpatent, VHF certificaat, ADNR diploma Stuurlieden In het bezit van Vaarbewijs/Rijnpatent, VHF certificaat Voor het uitvoeren van bunkeractiviteiten voornamelijk in het Scheldebekken en ARA gebied. Wij bieden U een correcte beloning onder Belgisch of Luxemburgs stelsel in dag-of ploegendienst (week/week). Gelieve uw sollicitatie en CV op te sturen naar: Van Stappen Groep t.a.v. E. Verberght, Vosseschijnstraat K140 2030 Antwerpen, tel .03-641.63.70. fax 03-641.63.75. e.verberght@vanstappen.be Mts. River Pride zoekt per direct een 1e Kapitein Met tankerervaring en i.b.v. alle benodigde papieren voor Motortankschip type C, gecoate tanks, bouwjaar 1998 Reiskosten en voeding vrij. Vaarsysteem tijd voor tijd. Info: Thomas Künze 0049-174-2484466 www.huizinga-snijder.nl Gevraagd Kapitein (i.b.v. Rijnpatent Mannheim) op dubbelwandige chemietanker Tel. 0035-2121485 EINIGE, WENIGE POSITIONEN SIND NOCH FREI ! Wir, Grand Circle Cruise Line sind eine der führenden Anbieter von Flusskreuzfahrten in Europa. Unseren amerikanischen Gästen bieten wir einen sehr hohen Qualitätsstandard. Zur Zeit betreiben wir eine Flotte von dreizehn 4* und 5* Schiffen auf Rhein, Main, Donau, Mosel sowie Holland und Belgien. Zur Verstärkung des Nautischen Teams suchen wir per sofort einige: KAPITÄNE Mit Rhein sowie Radarpatent Wir bieten Ganzjahresanstellung, Nettomonatslohn, 13. Gehalt, Bonussystem, grosszügige Trinkgeldregelung, alle sozialen Leistungen, flexible selbständige Freizeitregelung im Team, Karriereund Weiterbildungsmöglichkeiten und vieles mehr. "RIJNAARDE" Een groeiende logistieke dienstverlener in een markt die zijn weerga niet kent! Om onze expansie verdere invulling te geven zijn wij op zoek naar passende huur- en regie-schepen. Interesse? Neem contact met ons op! tel: 024 3435343 e-mail: scheepvaart@rijnaarde.nl www.duwbakken.nl Vindt u de gasolie ook zo duur? Kom dan bij Overmeer in de huur! Voor meer info: Johan Overmeer 020-606.30.60 Website: www.overmeer.com E-mail: info@overmeer.com Gerne erwarten wir Ihre aussagekräftige Bewerbung mit Foto. Voor ons bunkerstation WAALKADE te NIJMEGEN zoeken wij een: SCHIPPER / VERKOPER • in bezit van groot vaarbewijs • bij voorkeur: in bezit van radarpatent, ADNR • commerciële instelling Voor informatie: Mevrouw P.W.H. Heijnemans, 010-2171600 In verband met nog verdere uitbreiding van ons klantenbestand zoeken wij; • Enthousiaste Kapiteins (met ADNR + evt. G of C) • Gemotiveerde • Ambitieuze Stuurmannen met patent Stuurmannen en Matrozen (met dienstboekje) 14 dagen varen, 14 dagen vrij. Kost en reizen vrij. Voor meer informatie en reacties: HARTBORG S.A. Bas Struijk Tel: 0031(6)51942695 21 rue de Luxembourg L-4761 Pétange, Luxemburg Fax: +352-26503047 Mail: hartborg@pt.lu GRAND CIRCLE CRUISE LINE GMBH Debora Zamuner Gerbergasse 13 Postfach CH-4001 Basel Phone: 0041-61-260 26 12 FAX: 0041-61-260 26 00 E-mail: dzamuner@gtc.com ZOEKT TANKERPARTICULIEREN ! Op grond van gestegen ladingvolume zijn wij dringend op zoek naar 3 tankerparticulieren in verschillende tonnage ! Geïnteresseerd ? Tel. +49(0)203-5749111 / -12 E-mail: wglteam@imperial-reederei.de Website: www.imperial-reederei.de SCHEEPS- BETIMMERING OOK JACHT- BETIMMERING Timmer- & Scheepstimmerbedrijf, Meubelmakerij ARIE VAN LOENEN BV Molenvliet 65, 3335 LH Zwijndrecht Telefoon (078) 610 39 39 www.fluvia.ch Fluvia AG ist eine Schweizer Reederei mit Sitz in Basel. Mit den bekannten PIZ Schiffen fokussieren wir den Mineralöl Transport auf dem Rhein zwischen ARA und Basel. Die aktuelle Flotte besteht aus fünf Tankschiffen, mit einer Tragfähigkeit von 2400 bis 3000 Tonnen. Fluvia beabsichtigt die Flotte weiter auszubauen. Wir suchen: Kapitäne Sie sind Inhaber eines Rheinpatentes, bevorzugt von Basel bis an das Meer, verfügen nach Möglichkeit über ein Radarpatent und ADNR- Bescheinigung, sind motiviert und verfügen über gute Reverenzen. Wir bieten: • Marktgerechter Lohn mit Schweizer Konditionen • Pensionsregelung • Geregelte Freizeit, • 3 Wochen Fahren- 3 Wochen frei Interessiert? Bitte kontaktieren Sie, Daniel Spycher, Fluvia AG, Uferstrasse 90, Postfach, CH- 4019 Basel Telefon: 0041 ( 0 ) 61 638 20 62 Mobil: 0049 ( 0 ) 172 942 38 54 Email: d.spycher@fluvia.ch Website: www.fluvia.ch Gevraagd: Stuurhuis met schaarsysteem Tel : 0032/475 95 57 56

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 7 15 MAART 2005 Meer info over RIS Bureau Telematica heeft een brochure en een CD- ROM uitgebracht met informatie over RIS, River Information Services. Dit systeem waardoor schepen en walorganisaties beter digitaal met elkaar kunnen communiceren, kent vanaf volgend jaar een Europese standaard. Over het algemeen is de binnenvaart ervan overtuigd dat RIS veel meerwaarde betekent, zeker waar het de informatievoorziening betreft. Het BVB heeft uiteraard waar mogelijk medewerking verleend aan dit project. Meer informatie over RIS bij Nick van Haag van Bureau Telematica: (010) 2060606 of e- mail: bureau.telematica@ binnenvaart.org. Personeelswerving Een beeld van de voorlichtings CD-ROM over River Information Services. Bureau Voorlichting Binnenvaart Postbus 23005 3001 KA Rotterdam Tel: +31 (0)10 - 4129151 Fax: +31 (0)10 - 4330918 Email: evo@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Voortouw Nieuws van het BVB Het Centrum voor Werk en Inkomen had al eerder aan het BVB gevraagd mee te werken aan de totstandkoming van brochures om personeel te werven voor de sector binnenvaart. Onlangs richtte (schippersdochter) Christina Boomsma van het CWI zich andermaal tot het BVB om weer een folder over de binnenvaart te maken. Daarbij speelde het BVB de rol van intermediair en vond de familie Lindhout van het ms Inge bereid mee te werken aan deze voorlichtende video. Aan boord van het ms Inge vaart ook buitenlands personeel mee. Op deze wijze werd een realistisch en zeker ook wervend beeld gegeven van het werken in de sector. Nieuwe stagiair Schipperszoon Vincent van Rijthoven (sleepschip Embrecht) is in februari bij het BVB stage komen lopen. Hij schrijft een scriptie over modal shift in het kader van zijn HBO-opleiding logistiek en technische vervoerskunde aan de NHTV (Internationale Hogeschool in Breda). Het onderzoeksgebied beslaat de regio Alphen a/d Rijn. Welke goederenstromen in deze regio zijn geschikt voor verschuiving van weg naar water en welke infrastructurele aanpassingen zijn er nodig om dit mogelijk te maken. Goede Vrijdag Het kantoor van eht BVB is op vrijdag 25 maart onbemand in verband met Goede Vrijdag. Bezoekadres: Rijn- en Binnenvaarthuis Vasteland 12e 3011 BL Rotterdam Bezoek het BVB ook op het Internet: www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl BUREAU VOORLICHTING BINNENVAART SAMENWERKENDE BETONVERVOERDERS VERTROUWEN ELKAAR Waar varen we langs? Deze rubriek is vooral bestemd voor hen die varen of in het verleden veelvuldig op de Europese vaarwegen te vinden waren. Bij Land Inzicht gaat het er namelijk om de plek op de bijgaande foto te herkennen. De foto is gemaakt ergens op een vaarweg. Het gefotografeerde object staat op, maakt deel uit van of is de oever van deze vaarweg. Wat wij willen is dat de lezer van de Binnenvaartkrant ons vertelt waar deze foto gemaakt is. Tinnemans Scheepswerf aan de S. Houbenweg in Maasbracht heeft de opdracht tot de bouw van twee passagiersschepen voor twee Londense rederijen in de wacht gesleept. De overeenkomst kwam tot stand via bemiddeling van de Maasbrachtse scheepsmakelaar Huub van Oeveren en zijn Duitse collega Heinz Arntz. Dinsdag 22 februari tekenden de partijen de contracten. Namens de rederijen Crown River Cruises en Westminster Party Boats waren aanwezig respectievelijk Robert Prentice en Tony Maynard en maritiem architect Bill Williamson. Van Nederlandse zijde gaven Peter Tinnemans, zijn vader Jan Tinnemans, hun technisch adviseur Paul Wester van Master- Ship en Huub van Oeveren en Heinz Arntz acte de présence. De twee passagiersschepen worden 34 meter lang en 7,50 meter breed. De aandrijving gebeurt bij elk schip door twee 280 pk sterke motoren met Holland-roerpropellers. Een boegschroef van 85 pk hoort ook tot de standaarduitrusting. Scheepsreparatiebedrijf P.H. Tinnemans verzorgt de aftimmering. De twee rederijen gaan de schepen inzetten voor dagvaarten op de Thames. De verwachte opleveringen vinden plaats in maart 2006. Tinnemans Scheepswerf heeft ook uitbreiding van de bedrijfsterreinen in Maasbracht gerealiseerd. Het bedrijf kocht het terrein van de voormalige vestiging van Cummins Maasbracht en het aangrenzende Dit inzicht van het land dat u als opvarende van een binnenschip passeert kan u een vlag van de Binnenvaartkrant opleveren. Stuur een kaartje met de juiste locatie (vaarweg ...ter hoogte van...) op aan de redactie van deze krant: De Binnenvaartkrant betr: Land Inzicht Postbus 24202 3007 DE Rotterdam Of stop de oplossing in de bus op de Prins Hendrikkade 12e op het Rotterdamse Noordereiland. terrein van het voormalige bergingsbedrijf van Van Oost. Het wachten is nog op een schone grondverklaring. Tinnemans wil het terrein en de opstallen Uw inzending moet uiterlijk 23 MAART 2005 in ons bezit zijn. De gefotografeerde locatie van de vorige krant was: DE HEUS IN RAVENSTEIN LANGS DE MAAS Naam: M. Post Plaatsnaam: Nijmegen Scheepsnaam: m/s Vrijbuiter Zie ook onze internetsite www.binnenvaartkrant.nl voor Land in Zicht prijsvraag. Engelse opdracht voor Tinnemans Scheepswerf De contractpartners toosten op de ondertekening. (foto Jo Bindels) De Waterpolitie heeft in Den Helder een eind gemaakt aan de structurele verduistering van gasolie. Vier verdachten zijn op 22 februari op heterdaad aangehouden, zo werd vorige week pas bekend gemaakt. De politie gaat ervan uit dat de hoofdverdachte in drie jaar tijd ongeveer 100.000 liter gasolie heeft gestolen. De Waterpolitie in Den Helder kreeg begin januari in de gaten dat er in de vroege ochtenduren op het haventerrein aan het Nieuwe Diep “vreemde handelingen” plaatsvonden met gasolie van een bunkerboot. Onderzoek wees in de inzetten voor de vaste werkzaamheden aan casco’s. Aan de kade langs het totale terrein kunnen zes schepen tegelijkertijd afmeren. Gasoliedieven opgepakt weken daarna uit dat regelmatig 200-litervaten van de bunkerboot op vrachtauto’s en aanhangwagens werden geladen. Dat gebeurde zonder toestemming van de eigenaar. In de vroege ochtend van 22 februari hield de Waterpolitie, geassisteerd door de Koninklijke Marechaussee, vier mannen aan.Twee van hen, een 50-jarige en een 62-jarige inwoner van Den Helder, worden verdacht van de verduistering van gasolie. De twee anderen, afkomstig uit Den Helder en Maarssen, van heling. Later zijn nog vijf andere personen verhoord die worden verdacht van heling.

Binnenvaartkrant