Views
3 years ago

2005-04

  • Text
  • Jaar
  • Nieuwe
  • Februari
  • Binnenvaart
  • Binnenvaartkrant
  • Schip
  • Pagina
  • Schepen
  • Rotterdam
  • Koop

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 6 15 FEBRUARI 2005 Gevraagd op mts tot 85 mtr. Stuurman met patent tot Mannheim die in een jong enthousiast team wil werken. Vaarsysteem week op/week af Ned. conditities, reizen en kost vrij. Tel. 0651-433 991 Gevraagd stuurman/2e kapitein op tanker type C met patent tot Mannheim. 14/14, goed loon, alles vrij, tel. 0620-704844 Gevraagd voor containerschip "BOLERO II", Rotterdam/ Antwerpen - Germersheim v.v. STUURMAN I.b.v. Rijnpatent tot min. Mannheim, evt. Radar-en/of A.D.N.R.-diploma 2 weken varen, 2 weken vrij. Tel: 0653 - 88 45 08 of 0049 171 605 222 3 Gevraagd op passagiersschip Normondie kapitein met patent tot Mannheim+radarpatent, matroos, leerling matroos. Tel. 06-55156978 WIR SUCHEN - Schiffsführer - Steuerleute mit Rhein-, Radarpatent, ADNR-Bescheinigung sowie Matrosen mit Tankererfahrung für unsere erweiterten Aktivitäten im Bereich der Chemikalientransporte Wir sind ein in Luxemburg ansässiges Unternehmen und bieten Ihnen marktgerechte Entlohnung zu Luxemburger Konditionen und eine geregelte Freizeitregelung INTERESSIERT? Navilux Schifffahrt S.à r.l. 74, route de Luxembourg L-6633 Wasserbillig Tel.: 00352 / 26 71 40 20, Herr Ralph van Beek Tel.: 0049 (0) 172 / 5705178, Herr Martin Deymann Te koop gevraagd motorvrachtschip 600/800 ton Moet onder klasse gebouwd zijn (Veritas, Germanisch Lloyd, Lloyd's) Telefoon: 06-53 153374 SCHEEPS- BETIMMERING Te koop OOK JACHT- BETIMMERING Timmer- & Scheepstimmerbedrijf, Meubelmakerij ARIE VAN LOENEN BV Molenvliet 65, 3335 LH Zwijndrecht Telefoon (078) 610 39 39 Passagiersschip, 130 personen afm. 100x10,50x1,10m, bouwjaar 1992, dubbel vlak, papieren geldig tot 2008, met Lounge, bar, dansvloer, airconditioning, alles vuurvast, materialen, groot restaurant keuken met koelcellen, aandrijving 1200 pk, HRP Thruster, afgelopen jaar revisie, boegschroefinstallatie 350 pk, generatoren Verdere informatie kunt u opvragen bij ARNTZ-Reederei, Lortzingstr. 20, D-47239 Duisburg. Tel. (0049)-(0)2151-40 63 63, Fax (0049)-(0)2151-94 05 25 Officebuilding 'Westgate' Scheepmakerij 150 NIEUWBOUW SCHEEPSMAKELAARDIJ EXPLOITATIE NL-3331 MA Zwijndrecht Website: www.rensenbv.nl Droge Lading 2741 ton 110x11,40x3,24 bj.1994, Alu. luiken, 1 ruim, 1521pk CAT 2004, 440pk Ball., 15m kraan, voorwoning. 3118 ton 110x11,45x3,52 bj.2000, 204 TEU, 1 ruim, 1521pk CAT, 571pk MTU/Van Tiem, 18m kraan,voorwoning. 2800 ton 105x11,40x3,45 bj.1994, Alu. luiken,1 ruim, 1450pk GM, 600pk Cummins 1999, 15m kraan, voorwoning. 2305 ton 105x10,50x3,27 bj.1995, Alu. luiken, 1 ruim, 1425pk CAT, 500pk CAT/Van Tiem, 17m kraan, voorwoning. 1991 ton 105x 9,50x2,87 bj.1972, Alu. luiken, 1 ruim, 1200pk MAK, 187pk DAF 1999, 15m kraan, voorwoning. 2174 ton 105x 9,50x3,00 bj.1973, Alu. luiken, 2 ruimen, 1050pk MWM, 180pk MWM, buis 2001, 16m kraan, voorwoning. 1684 ton 85x 9,50x3,00 bj.1980, Alu. luiken, 2 ruimen, 930pk GM, 240pk DAF, buis, gezandstr., 12m kraan, voorwoning. 1650 ton 84x10,25x3,00 bj.1905, 1 ruim, dubbelw, 54 TEU op 2 lagen, 2xCummins 500pk 1997, 320pk DAF, 16m kraan 1250 ton 85x 8,20x2,60 bj.1972, Alu. luiken, 2 ruimen, 730pk Cat 2000, DAF 325pk, 15m kraan, stalen vloer, voorwoning. 1124 ton 73x 8,25x2,82 bj.1965, Alu. luiken, 2 ruimen, 862pk Mitsub. 2001, 220pk Kan.syst., buis, 7m kraan, voorwoning. Koppelverband 5037 ton op 3,50m - 3170 ton op 2,50m. 172x11,40 bj. 1995, 2x1521pk CAT (2001 en 2004), zeer compleet, 3x boegschroef. 4000 ton op 3,00m - 3100 ton op 2,50m. 172x11,40 bj. 1988/1998, 1800pk ABC, zeer compleet, 3xboegschroef, 336TEU. Tanker 2991 ton Type C ˆ 110x11,40x5,40 bj. 2002, 1521pk Cat, 644pk Cat Van Wijk, 11 tanks, deepwell, kampers hut, dubbele woning. 2850 ton Type N/2/2 ˆ 110x10,50x3,50 bj. 1992, 1800pk MTU 1998, 350pk DAF, 600m3/h pomp, GL tot 2009, voorwoning. 1497 ton Type N/2/2 ˆ 85x9,50x2,80 bj. Œ62/‚72, 1025pk Deutz 2000, 2004 revisie, coating, bornemann, roerwerk, buis, as alles 2004 Wij hebben goede mogelijkheden voor starters en doorstarters. Neemt u gerust vrijblijvend contact met ons op! Officebuilding ‘Westgate’‚ Contactpersoon: W. Driessen Scheepmakerij 150 Mobiel: 06-30 179 475 NL-3331 MA Zwijndrecht E-mail: wimdriessen@rensenbv.nl Tel. 078-619 12 33 Huizinga & Snijder B.V. Nieuwbouw, bemiddeling, in- en verkoop van alle drijvende materialen. Tel.: +31 183-500862 Fax.: +31 183-500739 Internet: www.huizinga-snijder.nl E-mail: h-s@planet.nl Voor een aantal klanten zijn wij op zoek naar motorvrachtschepen vanaf 1985 o.a. 86 x 9,50 - 105 x 10,50 - 110 x 11,45 mtr. - 135 x 11,45 mtr. BEL VOOR MEER INFO: 0183 - 50 08 62 Verkoop en afbouw van nieuwbouwschepen. Bemiddeling bij aan- en verkoop van schepen M/s Bon Jovi, bj 1963, 70x7.20x2.59m, 853 ton Stork, br. 218 376 pk M/s Fadegro, bj 1958, 57x7.25x2.52m, 661 ton, 375 pk Deutz, mooie woning evt inruil mogelijk, sterk in prijs gedaald. M/s Macoma, bj 1964, 85x9.50x2.84m, 1424 ton, 1000 pk Deutz M/s Orient, bj 1950/2000, 85.90x9.54x2.99m, 1563 ton, Cat 1014 pk '01 M/s Montanara, bj 1998, 85.95x10.5x3.10m, 1754 ton Cumm 1200 pk M/s Portunus, bj As '57 '80, 84.95x9.45x3.15m, 1725 ton, Cummins 1250 pk bj '91 M/s Gemmy, bj 1973, 99.91x9.5x3.01m, 2084 ton, SKL 1160 pk, 132 teu, eventueel inruil mogelijk M/s Confidentia, bj '87, 105x9.50x3.05m, 2040 ton, Deutz 1550 pk, bj '00 M/s Farao, bj 1973, 105x9.50x3.02m, 2159 ton, 1600 pk Cummins 1996 M/s Ilze, bj 1984, 107x11.40x3.48m, 2945 ton, MAK 1200 pk bj '84 rev. www.concordiashipyards.nl Biesboschhaven nr. 16, Werkendam Tel. +31 (0)183-600391, Fax. +31 (0)183-600192, GSM-0653688772 (Dekatel 2628) www.duwbakken.nl Te koop Sleepboot +/- 10.00x3.20, bouwjr 1990, 2x 90 pk Mercedes. Motoren en technische installatie bouwjr 2000. Tel. 06-53382704 Postbus 386, NL 4460 AT Goes Biesboschhaven Noord 3c 4251 NL Werkendam Telefoon 00 31 183 507040 Fax 00 31 183 500637 Email: galle@euromaritime.com Nieuwbouw Motortankschip als casco of compleet afgebouwd, Afm. 135m x 15m00 x 5m80, 5600 ton, 6870m3. Nieuwbouw Motortankschip, als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m40 x 5m90/4m00, 3000 ton, 4000m3. (Ook leverbaar als 135m) Nieuwbouw Motortankschip als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 13m50 x 5m30/3m80, 3500 ton, 4180m3. (Ook leverbaar als 135m) Nieuwbouw Motorvrachtschip,Type "Marina", als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m45 x 3m65, 3000 ton, 3440m3, levering januari 2006. Diverse motorvrachtschepen 110m x 11m45 met en zonder luiken van recente bouwjaren. "Hendrik Jan jr", 3300 ton 1989, 110mx11m40x3m70, 3650m3, kopschroef Cummins 450 pk, alu. overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 14m, Caterpillar 1600 pk bj. 1989 rev 2000. "Groenendaal", 2741 ton 1994, 110mx11m40x3m54/3m24, 3600m“, alu. Fr. kap + luikenwagen, kopschroef Cummins 1521 pk, alu. stuurhuis, autokraan 15m, Caterpillar 1521 pk bj. 2004 "Laguna", 2305 ton 1995, 105mx10m5x3m17, 2850m3, alu. Fr. kap met hydr. luikenwagen bj. 1995, kopschroef Caterpillar 500 pk, alu. overzakbaar containerstuurhuis met brug, autokraan 17m5 volledig hydraulisch, Caterpillar 1465 pk bj. 1995. "Comus", 2068 ton 1966/2000, 86mx10m50x3m23, 2600m“, alu. Fr. kap luiken bj. 2000 met elektr./hydr. luikenwagen bj. 2000, kopschroef 400 pk, alu. Overzakbaar stuurhuis, autokraan 15m, Cummins 580 pk bj. 1993. "Colline", 2000 ton 1972, 95mx9m50x3m20, 2400m3, alu. Fr. kap met luikenwagen, kopschroef 260 pk, autokraan 9m, Caterpillar 1525 pk bj. 1998. "Philos", 1991 ton 1972, 105m15x9m52x2m87, 2262m3, 12 stuks pontonluiken op 1 stapel, kopschroef 400 pk, alu. container stuurhuis, MAK 1200 pk bj. 1972 rev. 1998. "Jaro", 1768 ton 1970, 105mx9m50x2m63, 2089m“, ronde alu. luiken met luikenwagen bj. 2004, kopschroef Scania 250 pk, overzakbaar stuurhuis, autokraan 16m, MWM 1050 pk bj. 1970 rev. 2000 volledig. m.s. 1751 ton 1993, 85m90x10m5x3m14, alu schuif/stapel luiken, alu. containerstuurhuis, kopschroef Scania 335 pk, autokraan 14m, GM 1460 pk bj. 1993. "Portunus", 1725 ton 1957-1980, 84m95x9m45x3m15, 2100m3, alu. schuifluiken, kopschroef Cummins 320 pk bj. 1990, autokraan 12m, Caterpillar 1227 pk bj. 1991. "Parana", 1529 ton 1994, 84m63x9m50x2m88, 2200m“, alu. Fr. kap bj. 1994 + hydr. luikenwagen bj. 2003, kopschroef Daf 320 pk bj. 2001, alu. overzakbaar containerstuurhuis, autokraan 15m, Cummins 1000 pk bj. 2002. "Leon", 1170 ton 1965, 80m8m2x2m72, 1700m3, alu. potonluiken stapelbaar, alu overzakb. stuurhuis, hydr. autokraan 9m, kopschroef DAF 320 pk, Deutz 545 bj. 1965 rev. 1999/2003. (Evt. inruil bespreekbaar). "Logistiek", 971 ton 1963, 73m09x7m60x2m63, 1400m3, alu. luiken met luikenwagen bj. 2004, kopschroef Daf 300 pk, alu. stuurhuis, autokraan 15m, Deutz 930 pk bj. 1981 rev. 2003 "Irma", 921 ton 1957, 74m40x7m48x2m73, 1175m3, alu. schuifluiken, kopschroef Daf 260 pk, 1992 gerev. geplaatst, autokraan 9m75 bj. 1990, Mitsubishi 954pk bj. 2000. "Tertia Cura", 752 ton, 1962, 65m45x7m14x2m49, 1125m3, alu. schuifluiken, kopschroef 1050mm, autokraan 15m bj. 2001, Caterpillar 548 pk bj. 1998 (evt. inruil oude Kempenaar of Spits mogelijk). "Antares", 707 ton 1959, 57mx6m64x2m61, 1050m3, alu. schuifluiken, kopschroef Cummins 100 pk, 2x 180 pk GM, bj 1981/1988 rev. 2002 volledig. Deze aangeboden schepen zijn een kleine greep uit ons verkoopbestand, mocht U interesse hebben voor deze of één van de andere schepen uit ons bestand, bel ons dan gerust eens op voor verdere informatie. Tevens vullen wij ons verkoopbestand graag aan met nieuwe verkoopaanbiedingen, wilt u uw schip voor de verkoop aanbieden dan komen wij graag vrijblijvend een keer bij u langs. NIEUWBOUW zowel casco als compleet schip

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 7 15 FEBRUARI 2005 Nieuwe voorzitter INE heeft ‘natte voeten’ De Fransman Jean-Paul Delevoye is de nieuwe voorzitter van Inland Navigation Europe (INE), het overkoepelend orgaan van promotieorganisaties in Europa. Hij werd maandag 7 februari bij de INE-vergadering in Parijs officieel benoemd. Delevoye was minister van Binnenlandse Zaken in Frankrijk. Momenteel is hij de ombudsman van de Franse regering. Hij volgt als voorzitter van INE de burgemeester van Almere op, Annemarie Jorritsma. Delevoye werd 22 januari 1947 geboren. Hij heeft ‘natte voeten’, stond immers in 1995 aan de wieg van de stichting voor de verbinding tussen de Seine en de Schelde (kanaal Seine Nord Europe). Een streven waar inmiddels schot in komt. Jongeren Op verzoek van het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) heeft het BVB een brochure vervaardigd waardoor jongeren zich wellicht meer gaan interesseren voor een baan in de binnenvaart. Een brochure waarin niet alleen het werken in de binnenvaart wordt aangeprezen, maar waarin een realistisch beeld wordt gegeven van dat werk (immers, instromers die later weer uitstromen, daar schiet je niet zoveel mee op.) Veghel Op 25 februari wordt in Veghel een Regionaal Overslag Centrum geopend aan de Zuid-Willemsvaart. Vooruitlopend daarop werd afgelopen vrijdag in Veghel een vaartocht gehouden over die Zuid-Willemsvaart, met een uitleg door Kees de Vries over de vele mogelijkheden van de binnenvaart. Op 1 maart ondertekent minister Peijs (V&W) in Den Bosch een convenant voor de kosten van onderhoud en verruiming van de Zuid-Willemsvaart. De nieuwe voorzitter krijgt in Berlijn het vertrouwen van het bestuur. Van links naar rechts: Karin De Schepper, secretarisgeneraal van INE, Hilde Bollen van Promotie Binnenvaart Vlaanderen en van INE en de nieuwe voorzitter, Jean-Paul Delevoye. (foto BVB) Bureau Voorlichting Binnenvaart Postbus 23005 3001 KA Rotterdam Tel: +31 (0)10 - 4129151 Fax: +31 (0)10 - 4330918 Email: evo@bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl Voortouw Nieuws van het BVB Bezoekadres: Rijn- en Binnenvaarthuis Vasteland 12e 3011 BL Rotterdam Bezoek het BVB ook op het Internet: www.bureauvoorlichtingbinnenvaart.nl BUREAU VOORLICHTING BINNENVAART RIVER CRUISER SPECIAAL VOOR JAPANNERS: MÈT BAD Waar varen we langs? Deze rubriek is vooral bestemd voor hen die varen of in het verleden veelvuldig op de Europese vaarwegen te vinden waren. Bij Land Inzicht gaat het er namelijk om de plek op de bijgaande foto te herkennen. De foto is gemaakt ergens op een vaarweg. Het gefotografeerde object staat op, maakt deel uit van of is de oever van deze vaarweg. Wat wij willen is dat de lezer van de Binnenvaartkrant ons vertelt waar deze foto gemaakt is. Dit inzicht van het land dat u als opvarende van een binnenschip passeert kan u een vlag van de Binnenvaartkrant opleveren. Stuur een kaartje met de juiste locatie (vaarweg ...ter hoogte van...) op aan de redactie van deze krant: De Binnenvaartkrant betr: Land Inzicht Postbus 24202 3007 DE Rotterdam Of stop de oplossing in de bus op de Prins Hendrikkade 12e op het Rotterdamse Noordereiland. Uw inzending moet uiterlijk 23 FEBRUARI 2005 in ons bezit zijn. De gefotografeerde locatie van de vorige krant was: DUKENBURGSE BRUG OP HET MAAS WAAL KANAAL Naam: Cornet de Looff Plaatsnaam: Werkendam Scheepsnaam: - Zie ook onze internetsite www.binnenvaartkrant.nl voor Land in Zicht prijsvraag. Binnenhavens Drechtsteden goed voor 320 miljoen De directe toegevoegde waarde van de economische activiteiten op de haventerreinen in de Drechtsteden bedraagt jaarlijks 320 miljoen euro. Dat blijkt uit de studie Binnenhavens Drechtsteden, die 28 januari in het Baggermuseum in Sliedrecht werd gepresenteerd. Het onderzoek was een van de casestudies uit het Blue Ports: knooppunten voor de regionale economie, dat de Nederlandse Vereniging van Binnenhavens in december overhandigde aan de staatssecretaris Karien van Gennip van Economische Zaken. Het onderzoek is verricht door TNO Inro. Voor deze regio zijn de havens van Dordrecht, Papendrecht en Zwijndrecht nader bekeken. Uit dit onderzoek blijkt hoe groot het economisch belang van de binnenhavens is voor de Drechtsteden. Zo zijn op de natte bedrijfsterreinen in totaal bijna zeventienduizend mensen werkzaam bij 390 bedrijven. Van de terreinen wordt tussen de veertig en zeventig procent gebruikt als nat terrein, waarbij de bedrijven gebruik maken van het water voor aan en afvoer van goederen. Secretaris Bert Luijendijk (links) van de NVB overhandigt het rapport aan de Dordtse Havenwethouder Van den Oever, die tevens lid is van het Drechtstedenbestuur. De binnenhavens in Nederland zijn in totaal goed voor een directe werkgelegenheid van 66.000 werknemers, een directe toegevoegde waarde van 5,7 miljard euro en een directe en indirecte achterwaartse toegevoegde waarde van 8,9 miljard euro. Geluid In totaal zijn er dertien regionale deelstudies van binnenhavens verricht. Net als bij de Drechtsteden blijkt in de meeste gevallen dat er uiteenlopende bedreigingen zijn. Zoals tekort aan natte bedrijventerreinen en oprukkende woningbouw en verslechterende bereikbaarheid van havens. In de Drechtsteden speelt – zoals op veel andere bedrijventerreinen in Nederland – op dit moment heel specifiek de geluidsproblematiek in de Dordtse zeehaven. De wettelijke normering verhindert op dit moment dat zich daar nieuwe bedrijven vestigen. ‘De economische betekenis van de binnenhavens onderstreept nogmaals het belang van de door de Drechtsteden gewenste herstructurering van de haventerreinen en het aanpakken van de geluidsproblematiek,’ aldus het Dordtse gemeentebestuur, dat eraan toevoegt dat de Drechtsteden het belang van de binnenhavens onderkennen en voor de herstructurering van de binnenhavens ook geld reserveren.

Binnenvaartkrant