Views
4 years ago

2004-24

  • Text
  • Binnenvaart
  • Nieuwe
  • November
  • Rotterdam
  • Jaar
  • Schip
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Schepen
  • Nieuwbouw

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 18 16 NOVEMBER 2004 Van Tilborg Maritiem BV Namens onze relatie bieden wij TE KOOP aan: Motorvrachtschip 85 x 9,50 (voorm. Haniël Kurier) bwjr 1929, 2x 428 Deutz, EUR 160.000,- Motorvrachtschip 80 x 8,20, 1100 ton bwjr 1957, 600 pk Deutz, EUR 350.000,- Te koop mbs Stelvio (zelfladend), 1078ton evt. met vast contract (periode 5 jaar) Tel. 0032-475-519908 www.duwbakken.nl SWETS SHIPPING AND TRADING NIEUWBOUW CASCO, DIV TYPE SCHEPEN INL/INFO: Duwbak 65 X 8,20, 1000 ton, bwjr 1929, kopschroef 220 pk (v. Tiem) Woning op voorschip, EUR 100.000,- M.p.s. 'Deichgraf', 42,05 x 8,80 x 2,00, 220 personen, bwjr 1966, EUR 475.000,-, 2x Voith Schneider elk 275 pk TE KOOP GEZOCHT: Motortankschip 80 x 9,50 1500 ton, N-gesloten Voor meer informatie: Velsenstraat 10d, 4251 LJ Werkendam, tel: 0183-501321 fax: 0183-504516, e-mail: vantilborgmaritiem@xs4all.nl GSM: 0653-558772 Het adres voor al uw: • Baggermateriaal • Casco’s drogelading en beunschepen • Ook verzorgen wij de complete ombouw bij een bestaand achterschip aan een nieuw voor- en middenschip ARGONAUT MARITIEM LOGISTIEK Bevrachtingen Rijn en Binnenvaart Bergse Poort 16 4931 KS Geertruidenberg Phone +31(0)162-525.226 Fax +31(0)162-525.185 Mob +31(0)651-110.023 E-mail ad.degoeij@planet.nl SCHEEPSMAKELAAR Te koop aangeboden: 3.151 ton, Bj. 1973, afm. 108 x 11.40 x 3.47 m. 1.320 pk. SKL 2.987 ton, Bj. 1973, afm. 110 x 11.40 x 3.31 m. 2 x 1.074 pk. CAT (1999) 2.640 ton, Bj. 1967&1988 98 x 11.40 x 3.25 m. 2 x 720 pk. Deutz 2.321 ton, Bj. 1989, afm. 100 x 10.50 x 3.18 m. 1.521 pk. CAT (2004) 2.208 ton, Bj. 1972, afm. 100 x 9.52 x 3.30 m. 1.200 pk Cummins (2001) 2.157 ton, Bj. 1987, afm. 105 x 9.50 x 3.17 m. 1.460 pk. GM 1.746 ton, Bj. 1982, afm. 100 x 9.57 x 2.88 m. 1.227 pk. CAT 1.693 ton, Bj. 1977, afm. 90 x 9.57 x 2.81 m. 1.050 pk. CAT (2001) 1.403 ton, Bj. 1965, afm. 86 x 9.50 x 2.60 m. 800 pk. Deutz 1.341 ton, Bj. 1964, afm. 85 x 8.20 x 2.81 m. 1.000 pk. Bam Deutz 1.285 ton, Bj. 1963, afm. 85 x 8.20 x 2.69 m. 970 pk. Bam Deutz 1.147 ton, Bj. 1958, afm. 85 x 8.20 x 2.51 m. 973 pk. CAT 1.078 ton, Bj 1956, afm. 80 x 8.20 x 2.50 m. 750 pk. Deutz 1.046 ton, Bj. 1960, afm. 80 x 8.20 x 2.52 m. 608 pk. Bam Deutz 899 ton, Bj. 1966, afm. 75 x 7.48 x 2.50 m. 680 pk. CAT Plantinkaai 13, B-2000 Antwerpen Tel. 00-32-3-226 66 80 Fax 00-32-3-226 67 77 Mobiel Th. Moons 00-32-475-499448 Mobiel J.P. Ooms 00-32-473-735548 INFO, +31 78 6200907 F, 6200902 Mob. 0653 118767 Em. shipping@swets-plaza.nl www.shipned.com TE KOOP Diverse motortankschepen R. LOOS Adviesbureau voor de handel en scheepvaart Informatie: R.Loos, Van der Palmstraat 11, 3332 JL Zwijndrecht Tel. 078-6123521, fax 078-6127744 GSM 0653-222945, E-mail: rl.loos@12move.nl Te koop Aluminium schuifluiken, Ruimafmetingen: ca 50x5.80, ex "Leendert A", reacties: 0653-118738 Te koop: Mvs."Marjolein" 1100 ton Afm. 80 x 8.20 x 2.52 mtr, bjr 1953 Nieuwe Daewoo 720 pk, nieuwe SI één ruim, dubbelwandig, nw beunw., nautisch compl., bgschr, autokr, etc. Prijs Euro 325.000, geen inruil Kleinstra en Zonen tel 0475 461648 www.swets-plaza.nl S W E T S . S P E C I A L I S T E N A A N H E T W E R K ! TVDM MARINE TRADING BV EEN NIEUWE NAAM IN SCHEEPSBEMIDDELING TE KOOP AANGEBODEN 2X DRAAGVLEUGELBOOT L 34,60 X B 9,50 X 2,35 M DEUTZ 1200 PK 100 PERS SI TOT 2005 SN 60 KM/u 1975 2X HAVEN SLEEPBOOT L 28 X B 7 X 3,30 M 1X DEUTZ 1500 PK 21 TON BP 1X GRACHTENZUIGER ELEKTRISCH 240 KVA GENSET POMP WARMER 8/8 WAAIER DIAM. 533, INCL. KUNSTSTOF LEIDINGEN ZELFV. SPLIJTBAK L 59,56 X B 9,63 M 582 TON 764 KW ZELFV. ONDERLOSSER L 45,81 X B 8,04 M 313 TON 270 KW 1X KRAANPONTON L 25 X B10 M MET 16 TONS HYDR. KRAAN 2X KUYPER MET KLASSE VERITAS 1X ZELFV. ZANDZUIGER L 85,90 X B 9,50 X 3,35 M 1675 TON MET LOS & ZEEF INST. Voor meer informatie over deze en andere vaartuigen : www.marinetrading.nl SC SANTIERUL NAVAL ORSOVA - "ORSOVA SHIPYARD" - ROMANIA, is een particuliere onderneming met veel ervaring in het bouwen van casco's onder Germanische Lloyds met een ISO 9001 certificaat en erkend door de uitvoeringskwaliteit. In de afgelopen 12 jaar bouwden we meer dan 150 casco's met bovenvermelde classificatie. Containerschepen van 110x11.45x3.5/3.65m Containerschepen van 135x11.45x4.25m Dubbelwandige chemietanker van 86x11.45x5.9m Dubbelwandige chemietanker van 110x11.45x5.9m Dubbelwandige chemietanker van 125x11.45x5.6m Dubbelwandige chemietanker van 135x11.45x5.6m Allemaal met de ingebouwde ladingtanks gemaakt van zwart staal of roestvrij staal DUPLEX. Kleine zeeschepen van 86-100x11.45-13.5x7.95m River Hopper 86x10.50x3.6m River Hopper 70x9.50x3.2m Koppelverband 172x11.45x4.25m Uw garantie is verzekerd door onze professionele staf, gecertificeerd door de internationale erkenning van de kwaliteit van onze casco's door de "World Quality and Technology Commitment". Mocht u overwegen met ons samen te willen werken, aarzel dan niet en neem contact met ons op: Contactpersonen: Orsova 225200, str. Tufari nr. 4, jud. Mehedinti, Romania; Tel: 0040 252 362 399 Fax: 0040 252 360 648 Web page: www.snorsova.ro Baanhoek 182b, 3361 GN Sliedrecht. Postbus 12, 2970 AA Bleskensgraaf Tel.: (0184) 49 97 34 Fax: (0184) 49 97 35 E-mail: info@marinetrading.nl T V D M M A R I N E T R A D I N G B V M A A K T D E E L U I T VA N T E U S V L O T B E D R I J V E N G R O E P. Dr. Ing. Constantin Badoiu General Director Mobiele telefoon: 0040 744 524 139 e-mail: constantin.badoiu@snorsova.ro Mircea Sperdea Marketing Director Mobiele telefoon: 0040-744 632 279 e-mail: marketing@snorsova.ro Eduard Koler Marketing Department Chief Telefoon: 0040 252 363 594 e-mail: eduard.koler@snorsova.ro

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 19 De zeevaart verzorgt ruim negentig procent van de totale wereldhandel en was in 2002 goed voor het astronomisch hoge goederenvolume van 5,5 miljard ton. Dat zegt Captain Mike Rand in een pleidooi voor de snelle, grondige beveiliging van het wereldwijde maritieme logistieke systeem. Mike Rand is Commanding Officer bij de Amerikaanse Kustwacht. ‘In de Verenigde Staten schatten wij de waarde van de goederen die jaarlijks onze havens bereiken en verlaten op 750 miljard dollar. Veel transportexperts gaan ervan uit dat vooral het containervervoer nog sterk zal groeien. Internationaal wordt in de komende vijftien jaar een verdubbeling van de containertransporten verwacht.’ Door Sarah De Preter 16 NOVEMBER 2004 Amerikanen willen weten wie er op de schepen zit ‘Zeevaart mag geen transportmiddel van destructie worden’ Deze groeiprognose boezemt ook angst in. Sinds 11 september 2001 is het veiligheidsgevoel van de Amerikanen onherroepelijk veranderd. Leef- en handelssystemen, daaronder ook de zeehavens, ondergaan een grondige veiligheidstoetsing en worden als middeleeuwse burchten bewaakt. ‘Ons maritiem transportsysteem is erg kwetsbaar. Zelfs een klein incident kan een enorme impact hebben, als gevolg van het rippel-effect (waarbij een lokale gebeurtenis zich uitrolt over een brede omgeving – red.). Daarom is het belangrijk het maritieme systeem te beveiligen tegen terrorisme zonder daarbij aan efficiëntie in te boeten.’ De Amerikanen willen niet alleen weten welke lading op welk moment hun havens binnenkomt. Wat hen vooral interesseert is wie er op de schepen zit. Rand: ‘Eén van de snelst groeiende criminele daden in de Verenigde Staten is de diefstal van identiteit. Uit onderzoek van een Amerikaanse federale handelscommissie is gebleken dat vorig jaar bijna tien miljoen Amerikaanse staatsburgers van hun identiteitsbewijzen werden beroofd. Het gaat uitsluitend om de mensen die de diefstal zelf hebben opgemerkt en gemeld. Het werkelijke aantal bestolen personen is wellicht veel groter. Ook in Canada neemt het aantal meldingen van dit delict voortdurend toe. De dieven maken onder een valse naam schulden of begaan criminele daden.’ Om deze negatieve ontwikkeling af te remmen, ontwikkelen de Amerikanen op grote schaal “waterdichte” identiteitsbewijzen. Biometrische Mike Rand: ‘Omzetting ISPS is een moeilijk karwei, maar gaat gestaag vooruit.’ (foto Sarah De Preter) technieken, zoals een vingerafdruk en gezichtsscan koppelen de identiteitskaarten één op één aan hun rechtmatige eigenaar. De USA Transportation Security Administration (TSA) ontwikkelt zo’n identificatiebewijs voor mensen uit de transportsector. Er lopen drie proefprojecten, aldus Rand. De overstap naar deze zogenoemde Transportation Workers Identification Card (TWIC) is slechts één onderdeel van een maatregelenpakket ter beveiliging van het maritieme systeem. Mike Rand over de omzetting van de ISPS-code, die twee jaar geleden door de IMO werd gelanceerd en dit jaar is ingevoerd: ‘Op internationaal vlak is een hechte samenwerking nodig om dit goed van de grond te krijgen. Ik ben wel van mening dat we vooruitgang maken, al blijft er nog veel te doen.’ Het uiteindelijke doel van al deze extra veiligheidseisen volgens Rand: ‘We hebben een gigantisch maritiem systeem opgebouwd en willen dat niet laten verworden tot een transportmiddel voor de vernieling. Tevens moeten de mensen die in de zeevaart werkzaam zijn of in en rond de zeehavens leven, worden beschermd. In wezen is de enige veilige haven een gesloten haven. Maar daar schieten we helemaal niets mee op.’ Lichtgewicht krachtpatser Gewichtsbesparing door High Tensile Steel Extra rendement bij laagwater Geavanceerde constructie 160 Ton meer laadvermogen Ongekende breeksterkte (vgl. Lloyd’s Register) Dubbelschroever met een lengte van 135 m, breedte: 11.45 m, diepte 3.70 m, holte: 4.50 m, tonnage ca. 4300 ton. Dit belangrijke initiatief van scheepvaartondernemer Johan de Korte is inmiddels in productie genomen door Shipyard Orsova in Roemenië. De 135 m dubbelschroever heeft een aantal uitzonderlijke eigenschappen. De toepassing van High Tensile Steel in de ladingzone levert een enorme gewichtsbesparing op in het casco. Aangezien dit gewicht vooral wordt bespaard in het middenschip, is het concept bij uitstek geschikt voor koppelverbanden en duwbakken. In vergelijking tot de huidige generatie 135 m schepen, kan deze toepassing 160 ton meer laadvermogen genereren bij dezelfde diepgang. Bovendien zijn de resultaten na optimalisatie van Lloyd’s Register qua sterkte ongekend en nog niet eerder gerealiseerd. Bezoek Gebr. de Jonge op Rotterdam Maritime. Standnr: 250. Voor meer informatie, kijk op de website van Gebr. de Jonge B.V.: www.shipbuildingservice.nl of neem telefonisch contact op, tel: +31(0) 653 30 82 48.

Binnenvaartkrant