Views
4 years ago

2004-23

  • Text
  • Rotterdam
  • Nieuwe
  • November
  • Maritime
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Onze
  • Schepen

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 86 2 NOVEMBER 2004 Techniekweg 16 4207 HD Gorinchem Postbus 214 4200 AE Gorinchem Tel: 0183 - 622212 Fax: 0183 - 620193 POMPEN EN AFVOERINSTALLATIES VOOR DE SCHEEPVAART Grofvuilpompen Ballastpompen (voor installatie onder de machinekamervloer tussen de spanten) Vuilwateropvoerinstallaties Toilet afvoersystemen Kokerpompen A.D.N.R. uitvoering mogelijk (explosie beveiligd) Thrustful solutions Scheepsschroeven Straalbuizen Tijdens de beurs Rotterdam Maritime 2004 presenteert Homa de nieuwe opvoerinstallatie ”SANISTAR” Schroefreparaties Roerpropellers Deze nieuwe feacaliën-opvoerinstallatie onderscheidt zich door zijn flexibiliteit en sterk verbeterde functies met betrekking tot de inbouw, zijn compacte reservoir, balkeerklep en automatische besturing. Leverbaar als enkelpomp- of dubbelpompinstallatie. Meerdere verticale en horizontale aansluitingen van 40, 100 en 150 mm, maken deze opvoerinstallatie tot een unieke aanvulling binnen het uitgebreide Homa leveringsprogramma. Wij nodigen u graag uit voor een bezoek aan onze stand nr. 374 in de Maashal, waar wij het e.e.a. mondeling kunnen toelichten. HRP Roerpropeller met Contra Roterende Schroeven Boegschroeven Bezoek onze stand nummer 410 tijdens Rotterdam Maritime !!!"#$%&'$%'()")* ,)-$.#$%&'$%'()")* (,/() 01,)/03,()01 45 6620 0(27,8( T: +31 (0)180 33 10 00 F: +31 (0)180 33 10 99 E: info@HRP.nl I : www.HRP.nl HRP Thruster Systems b.v. Zaag 27 • P.O. Box 2020 2930 AA Krimpen aan de Lek The Netherlands Van Gemert NIJMEGEN Groep Specialist in • Mechanische en elektronische motorbedieningen o.a. de merken Kobelt en Morse, geschikt voor elk type motor en keerkoppeling • Trek- duwkabels (Morse) maken wij op gewenste lengte(binnen 24 uur) • Schroefasremmen • Hydraulische en pneumatische systemen voor diverse toepassingen Standnummer 341 Maashal D.C.S. international b.v. Marchantstraat 10 | 3332 CL Zwijndrecht Tel 078-6192003 | Fax 078-6191539 | Mob. 06-53688226 Email: info@dcsint.nl | Website: http://www.dcsint.nl Specialisten in: - Roefverbouwingen / interieurbetimmeringen. - Alle voorkomende reparaties boven de waterlijn. - Stuurhuizen: Aluminium bovenbouw, vast of zakbaar. Met of zonder hefkolom. Geheel compleet incl. betimmeringen en electra. - Aluminium roefdeuren, condenswerende scheepsramen. - Aluminium ramen, deuren, serres tbv woningbouw. - Reparaties bestaande aluminium ramen. - Luiken reparaties, davits, zwierbomen en deksels. - Blauwe borden, ladders, radarmasten en heklichten. - Navigatiebeugels en boordlichtbakken. Bezoek ook onze stand (Aqualink) tijdens Rotterdam Maritime van 16 t/m 20 november. Hal 1 paviljoen 1A stand no: 1916 Nijverheidsweg 37-39 6541 CL Nijmegen Tel: 024-6782233 Fax: 024-6782239 info@van-gemert.nl Web: www.van-gemert.nl Beursaanbieding -15% HEGE SCHEEPSRAMEN Geïsoleerd en condenswerende profielen.

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 87 2 NOVEMBER 2004 Holland Nautic Beroepsvaart Stand 430 STAND 430 ’Holland Nautic Beroepsvaart praat maritieme ondernemers graag bij als het gaat over de nieuwste trends op het gebied van navigatie en communicatie Zo leveren wij complete stuurhutuitrustingen met alle GMDSS-apparatuur.’ Die ontwikkeling zal op beurs Rotterdam Maritime worden getoond. Van diverse merken is Holland Nautic Beroepsvaart importeur en toont het bedrijf de producten op stand 430 in de IJsselhal. ‘KVH heeft onbetwist bewezen de meest betrouwbare en best verkochte tv-antenne in de maritieme wereld te zijn. Wat dat betreft wordt KVH ook wel de dome company genoemd. De antenne’s die in grootte variëren van 45 tot tachtig centimeter kenmerken zich door een perfect volggedrag in de zwaarste weersomstandigheden. De binnenvaart, pleziervaart, visserij, marine en kleine handelsvaart kijken alle ongestoord tv met een KVH-antenne.’ De antenne’s zijn in diverse uitvoeringen leverbaar. Informatie over KVH is ook te vinden op www.kvh.com. Thrane & Thrane is wereldwijd bekend als leverancier voor totaaloplossingen als het gaat om satellietcommunicatie via Inmarsat. Dat Thrane & Thrane zijn marktgebied wenst uit te breiden, blijkt uit de overname van de Sailor-fabriek in Denemarken. Hierdoor behoort de complete GMDSSproductenlijn tot het assortiment. Na de introductie van de Fleet- 77 zijn ook de Fleet-55 en Fleet-33 aan het programma toegevoegd. ‘Met name de Fleet-33 biedt veel mogelijkheden voor de shortsea en de visserij. De Fleet-33 bevat onder andere de volgende functies: spraak, fax, e-mail en internet. Holland Nautic Beroepsvaart heeft voor de Nederlandse markt het exclusief dealerschap van T&T en is tevens door T&T aangewezen als servicecenter voor Nederland en België. Meer informatie op www.tt.dk. AIS ‘MaxSea loopt vooraan in de nieuwe trend, die wellicht ook voor de binnenvaart een rol van betekenis zal gaan spelen: AIS (Automatic Indentification System).’ MaxSea-versie 10 heeft een complete AIS-viewer. Alle AIS-uitzendende schepen worden getoond op een groot scherm met in een apart venster alle relevante informatie. ‘Ook wordt een alleen-receiver van Comar geimporteerd. De combinatie van MaxSea en AIS-ontvanger is de goedkoopste oplossing om overzichtelijk AIS-doelen te presenteren. In de laatste versie kan MaxSea “praten” met de AIS om zodoende simpel berichten te versturen naar een andere AISgebruiker. Kenmerkend bij deze versie is ook de mogelijkheid om moeiteloos te kunnen switchen tussen north-up en head-up.’ MaxSea heeft voor specifieke schepen op maat gesneden navigatiepakketten. Zoals voor de visserij, de baggerij en de binnenvaart. Aan de software kunnen ook een dieptemeter, ARPA-radar, AIS, Gyro gekoppeld worden. De koppeling van de dieptemeter kan resulteren in een real time 2 D / 3 D - b o d e m p r o f i e l . (www.maxsea.com) Marasoft biedt de mogelijkheid om actief het onderhoud aan boord bij te houden. ‘Het is een uniek onderhoudsprogramma dat in twee versie’s leverbaar is. De liteversie is meer bedoeld voor de schipper-eigenaar; de standaardversie voor de veeleisende particulier of voor de rederij met vlootbeheerfuncties.’ Het programma bestaat uit drie hoofdmodules: Onderhoud, Werktuigenlijst (met voorraadbeheer) en Certificatenbeheer. De status van het onderhoud wordt middels een stoplichtprincipe zichtbaar Een AIS-ontvanger met MaxSea-software. (foto Holland Nautic) gemaakt. Ook is het mogelijk om van het onderhoudspunt een foto in te voegen. Voor ieder schip wordt door middel van een actuele tekening met een boven- en zijaanzicht met de juiste kleurstelling een op maat gemaakt programma geleverd. De communicatie tussen het schip en de wal (rederij) geschiedt door middel van gegevensoverdracht via e- mail, diskette of USB-geheugenstick. (www.marasoft.nl) Stand 250 Het kompas van scheepsreparatiebedrijf De Groot Motoren Dordrecht wijst nog immer richting expansie. De samenwerking met Van Ballegooy Scheepstechniek, na de overname van dit bedrijf, verloopt voorspoedig met een goed gevulde orderportefeuille, meldt het bedrijf. Om aan de groeiende vraag te kunnen blijven voldoen, wil directeur Martin de Groot de werkzaamheden gaan centraliseren en uitbreiding zoeken; of aan de 2e Merwedehaven in Dordrecht of op industrieterrein Moerdijk. De Groot heeft de betreffende overheden van zijn plannen in kennis gesteld en wil deze medio 2005 gerealiseerd hebben. ‘Als we in de toekomst op één locatie de gezamenlijke krachten van twee gespecialiseerde bedrijven kunnen bundelen, zou dat een geweldige stap vooruit zijn. Daardoor kunnen we veel sneller, efficiënter en Nottrot levert inbouw of opbouw industriële TFT-monitoren (met harde glasplaat), die in veel maten en uitvoeringen leverbaar zijn. ‘De monitoren onderscheiden zich van andere TFT-monitoren doordat er sprake is van honderd procent dimming. Deze dimfunctie is eenvoudig te bedienen via een potentiometer.’ Verder zijn de monitoren voorzien van een inbouwrand, in alle RAL-kleuren te verkrijgen, klantgerichter opereren. Met alle voordelen van dien,’ ventileert Martin de Groot zijn visie over de toekomst van de beide bedrijven. Succesformule ’De organisatie van De Groot Motoren en Van Ballegooy Scheepstechniek staat garant voor de complete afbouw van nieuwbouwschepen, het installeren van voortstuwingsinstallaties, boegschroeven, pomp- en losinstallaties, generatorsets en uitlaatsystemen. De organisatie herbergt een kracht aan ervaring en beschikt over vjftig gemotiveerde medewerkers die weten dat een kundige en snelle reparatie de hoogste prioriteit heeft omdat er gevaren moet worden.’ Bij De Groot Motoren houden ze niet van overdaad. ‘Als we een klant hebben toegezegd dat er die dag gevaren kan worden doen we er alles aan Een KVH-tv-antenne. (foto Holland Nautic) Martin de Groot wil voorzien van IP-keurmerk en een waterdichte rubberrand. (www.nottrot.nl) Niet speciaal voor deze beurs, maar Holland Nautic is ook importeur van Raymarine navigatieapparatuur voor jachten (www.raymarine.com). Voor de geïnteresseerde jachteigenaar is er ook op Rotterdam Maritime gelegenheid om de navigatieapparatuur te bespreken. bedrijven centraliseren STAND 250 om dat te realiseren.’ Hard werken is volgens Martin de Groot de beste garantie voor succes. Op Rotterdam Maritime presenteren De Groot Motoren en Van Ballegooy Scheepstechniek zich gezamenlijk op een stand in de Schiehal (stand 250). Naast Cummins-motoren, met het officiële dealerschap hiervan, richten ze de aandacht op boegschroeven die door Van Ballegooy Scheepstechniek zijn ontwikkeld en worden geproduceerd. Tevens heeft Van Ballegooy het officiele dealerschap van ‘DAF Engines’ en ‘Daewoo’. In Ahoy’ toont het bedrijf enkele typen boegschroeven die leverbaar zijn in diverse vermogensklasse tot 800 pk. Ook voor ballastpompen, die eveneens in eigen beheer worden ontwikkeld en geproduceerd, kan men op de stand van De Groot Motoren en Van Ballegooy Scheepstechniek terecht.

Binnenvaartkrant