Views
3 years ago

2004-23

  • Text
  • Rotterdam
  • Nieuwe
  • November
  • Maritime
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Onze
  • Schepen

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 62 2 NOVEMBER 2004 OPTIMA GENERATORSETS ACCU'S STAND 310 ADT bouwt geluidgedempte generatorsets met de modernste DEUTZ dieselmotoren en Leroy-Somer generatoren. Alle vermogens vanaf 5 kVA, alle koelsystemen en in iedere uitvoering. Zeer stil, compacte afmetingen en toch makkelijk bereikbaar voor onderhoud. Kom luisteren en kijken op onze stand 310 tijdens de Rotterdam Maritime of natuurlijk bij ADT in Dordrecht. De stilste DEUTZ generatorsets…..…..? Natuurlijk bij ADT in Dordrecht KRANENDONK Uitvoerders van: • scheepsbetimmeringen • koude en warme isolatie • kunststofvloeren • brand- & geluidsisolerende vloeren • interieur betimmering • stoffering Standnr. 1411 Schelde-hal ADT Dieseltechniek - Dordrecht Tel 078-6136177 !"#$$%&'%%&()&**)+,- ,./0+12+34))%&5*6 7%"%8449+.-.:;,*?+.-.:;,

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 63 2 NOVEMBER 2004 Desmi K&R Pompen: als kwaliteit en bedrijfszekerheid belangrijk zijn STAND 1706 Stand 1706 Desmi K&R Pompen (voorheen Kuyl & Rottinghuis) is een dochter van de pompenfabrikant Desmi A/S uit Denemarken. De missie van Desmi is het ontwikkelen en leveren van pompen en pompsystemen. Bij de ontwikkeling houdt het bedrijf rekening met de wensen en eisen van klanten. Vandaag de dag zijn de activiteiten van Desmi geconcentreerd op maritieme en industriële toepassingen. ‘Daarnaast hebben wij een uitgebreid programma met pompen voor diverse andere doeleinden.’ Bij maritieme toepassingen worden de centrifugaalpompen gebruikt als koel-, ballast, brandblus- en lenspomp. De capaciteiten van de pompen variëren van 1 tot 4000 m 3 /u en opvoerhoogten tot max. 220 mwk. Een specialiteit van Desmi is de zelfaanzuigende horizontale centrifugaalpomp met in sommige gevallen een zuighoogte van 8,50 meter. De normaal-zuigende centrifugaalpompen zijn leverbaar met aanzuigunits die voor een vacuüm in de zuigleiding zorgdragen. De Desmi-ladingpomp wordt gebruikt voor gas (temperaturen van -104° tot +180° C) en chemische producten. Voor het pompen van viskeuze Desmi K&R Pompen is gevestigd in Utrecht. (foto Desmi K&R Pompen) Stand 1412 SAA Overvliet biedt een uitgebreid pakket verzekeringen aan voor de internationale binnenvaartondernemer. ‘SAA Overvliet is een belangrijke speler in deze markt en kan verzekeringen aanbieden op basis van een beurspolis, onderlinge of de buitenlandse markt. Steeds wordt na een intake-gesprek een maatwerkvoorstel uitgebracht, waarbij rekening wordt gehouden met de persoonlijke wensen van de ondernemer.’ Op dit moment kent de binnenvaart een enorme schaalvergroting én een behoorlijk aantal nieuwbouwschepen is in bestelling. ‘Was een schip met de afmetingen 110 x 11,40 meter vroeger een kanjer, tegenwoordig worden er schepen gebouwd van 135 x 22 meter. De tonnenmaat stijgt hierdoor van circa 2.500 ton vloeistoffen wordt gebruikt gemaakt van de Rotan-tandwielpomp. Voor industriële toepassingen valt naast de centrifugaal pomp vooral te denken aan de Rotan inwendig vertande tandwielpomp. ‘De pomp is vooral bekend om zijn moderne ontwerp en modulaire opbouw. Omdat de stromingsrichting in de pomp niet verandert, is de zuigkracht uitstekend en wordt de vloeistof behoedzaam verwerkt.’ Ook andere merken SAA Overvliet: ‘groot in de binnenvaart’ STAND 1412 naar 10.000 ton. Met alle gevolgen vandien met betrekking tot de verzekerde bedragen, maximale aansprakelijkheid, milieu, personeel, reparatie, hellingmogelijkheden et cetera.’ ‘De vervoersmarkt, maar bijvoorbeeld ook de gemeente Rotterdam in verband met haar bunkeractiviteiten, vraagt om deze schepen, waardoor er efficiënter en voordeliger kan worden vervoerd. Rotterdam is de laatste jaren fors gegroeid als bunkerhaven voor de zeevaart. Ook de zeeschepen worden steeds groter en de tijd dat ze in Rotterdam verblijven, door sneller laden en lossen, steeds korter. Vooruitlopend op de EU-regelgeving investeren scheepseigenaren met het oog op veiligheid, milieuwetgeving en dergelijke in dubbelwandige schepen.’ ‘Door het dichtslibben van de wegen heeft de binnenvaart de toekomst,’ aldus SAA Overvliet. ‘Op het water zien we gelukkig nog geen files! Ook zien we dat partijen nieuwe vervoersstromen naar het water brengen. Zoals het vervoer van meel per tanker en bier op pallets in een daarvoor speciaal uitgeruste Riverhopper.’ ‘Samenvattend: er wordt in deze sector op dit moment veel en met grote bedragen geïnvesteerd. Wij denken dat er zo’n 150 schepen in bestelling staan. Voor de binnenvaartondernemer dus een reden om (ook voor bestaande schepen) een beroep te doen op de mensen van SAA Overvliet voor een “maatwerk”- verzekeringsvoorstel.’ SAA Overvliet is groot in de binnenvaart, maar werkt met een klein team van op hun vakgebied zeer gespecialiseerde medewerkers. Kijk ook eens op de website www.overvliet.nl. Desmi-producten worden vaak ingezet in gebieden waar kwaliteit en bedrijfszekerheid van belang zijn. Ze worden geïnspecteerd door verschillende classificatiebureau’s. Verder garandeert het ISO 9001-certificaat een constant kwaliteitsniveau. ‘Ook het milieu is belangrijk bij Desmi. Wij leveren dan ook olie-skimmers voor het verwijderen van olieresten op zee en de magneet gedreven Rotantandwielpomp.’ ‘Wij leveren niet alleen het door de klant gevraagde, maar willen ook graag meedenken om een product op maat te leveren. Men kan altijd bij ons terecht voor advies en ondersteuning. De service staat bij ons hoog in het vaandel. Onze bedrijfscultuur is gericht op het langdurig aangaan van relaties met opdrachtgevers, leveranciers en medewerkers.’ Naast de eigen Desmi-producten voert Desmi K&R Pompen ook tal van andere gerenommeerde merken. Zoals Speck, DVZ-lenswaterreinigers, Steimel-koelwaterpompen en - (illustratie Desmi) Stand 1106 De vertrouwde DAF-scheepsmotor is terug in Ahoy’. Op Rotterdam Maritime toont de Hurk diesels, exclusief leverancier van BONI/DAF-scheepsdiesels en de totale range van DAF-motoren voor industriële toepassingen, onder andere ‘een krachtige DAF-boegschroefmotor’. De nieuwe boegschroefmotor is een echte DAF en komt uit de vrachtwagenfabriek in Eindhoven. De scheepsdiesel is gebaseerd op de XE 390 truckmotor die een vermogen levert van 530 pk (390 kW) bij 1900 toeren. De DAF-boegschroefmotor is uitgerust met een elektronisch bediende brandstofpomp. De motor wordt door de Hurk diesels voorzien van een watergekoelde luchtkoeler. BONI Motori Naast de DAF-diesel richt de Hurk diesels tijdens Rotterdam Maritime 2004 de schijnwerper op de nieuwe generatie BONI/DAF-voortstuwingsmotor BD 1260 TSI. Deze motor, tandwielpompen en Caffinimembraanpompen. Kijk voor meer informatie op: www.krpompen.nl. ’Gouden DAF’ terug in de scheepvaart STAND 1106 gebaseerd op de DAF XF 355 dieselmotor met mechanische brandstofpomp en door BONI Motori in Italië gemariniseerd, levert vermogens tot 400 kW (550 pk). Naast dieselmotoren voor voortstuwing en de aandrijving van boegschroefinstallaties worden de BONI-motoren ook ingezet als boordgenerator. De vermogens variëren van 300 tot 550 pk. ‘De nieuwe generatie scheepsmotoren die de Hurk diesels op de markt brengt is krachtig, zuinig en stil. Ze voldoen ruimschoots aan de Euromot97/68EC Stage 2 en CCR-emissie-eisen. Daarnaast beschikt de Hurk diesels over de nodige kennis en expertise om aan alle technische applicatiemodificaties te kunnen voldoen.’ Het bedrijf beschikt over eigen motorenspecialisten die in samenwerking met de opdrachtgever de inbouw van de DAF-motor(en) begeleiden. Daardoor garandeert de Hurk diesels dat de DAF-scheepsdiesel aan alle verwachtingen zal voldoen.

Binnenvaartkrant