Views
4 years ago

2004-23

  • Text
  • Rotterdam
  • Nieuwe
  • November
  • Maritime
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Onze
  • Schepen

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 58 2 NOVEMBER 2004 HYDROTEST SYSTEMEN bv Dubbelwandige dieselbrandstofinspuitleidingen met Lloyd’s keur Meer dan 35 jaar is Hydrotest Systemen specialist op het gebied van dieselbrandstofinspuitleidingen. Zowel standaard leidingen als specials worden geproduceerd en gerepareerd voor OEM, Maritiem-, Automotive- en Offshore klanten evenals Revisiebedrijven, Dieselspecialisten en Tractorpulling. Om tegemoet te komen aan de veiligheids- en milieuwetgeving, heeft Hydrotest Systemen de HYDROSAFE ® dubbelwandige dieselbrandstofinspuitleidingen ontwikkeld, die geproduceerd worden onder Lloyd’s keur. Voor een grote diversiteit aan motoren is Hydrotest Systemen in staat complete leidingsets te leveren met korte levertijd. HYDROSAFE dubbelwandige dieselbrandstofinspuitleidingen • Lloyd’s keur • Korte levertijden • Geen rubber afdichtingen Ook op het gebied van common rail staan de ontwikkelingen bepaald niet stil, ook hiervoor zijn door Hydrotest Systemen dubbelwandige leidingsystemen ontwikkeld. U bent van harte welkom op “Rotterdam Maritime” stand nr. 1810. Hydrotest Systemen bv, Merelweg 3, Postbus 43, 3760 AA Soest, Telefoon: 035 - 601 47 87, Fax: 035 - 602 30 64, Email: systemen@hydrotest.nl, www.hydrotest.nl Wij steken al onze energie in u... POWER voor de Binnenvaart Onze nieuwe generatie BONI scheepsmotoren, ontwikkeld op basis van de DAF dieselmotor, zijn staaltjes van geavanceerde en betrouwbare techniek. Ze zijn krachtiger, zuiniger, stiller en met een nog langere levensduur. Motoren die uw vaarkosten verlagen en uw rendement verhogen. Veel klanten kennen we al jaren. Daar zijn we blij mee. TOTAL Inland Marine staat immers voor een persoonlijke benadering. Dat mag moeite kosten. U bent niet zo maar een klant. We verkopen geen praatjes, maar hoogwaardige producten en service. U krijgt wat u wilt. Kwaliteit. Advies op maat. U kent ons nog niet? Bezoek ons dan op dé toonaangevende vakbeurs voor de Rijn-, binnenvaart en visserij, Rotterdam Maritime, van 16 tot en met 20 november 2004, standnummer 390. Surf ook eens naar www.total-inlandmarine.nl. Deze garantie gekoppeld aan deskundige adviezen, technische ondersteuning en een adequate serviceverlening bij pech onderweg zijn voldoende argumenten om met de Hurk diesels in zee te gaan. Vaar op zeker! TOTAL Inland Marine Nieuwe Havenstraat 2 2272 AD Voorburg www.total-inlandmarine.nl T. 070 - 318 0409 F. 070 - 318 0525 E. info@total-inlandmarine.nl De Witbogt 12, 5652 AG Eindhoven Tel: 040 - 238 0160, fax: 040 - 252 5582 E-mail: info@dehurkdiesels.nl

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 59 2 NOVEMBER 2004 SUCCES-TEAM BOUWT AAN DERDE CRUISESCHIP JAN DES BOUVRIE SUPERLUXE MPS IN 2006 DE RIVIER OP De eerste vaart al op de grote Europese rivieren. Komend jaar volgt nummer twee, in 2006 de derde. Hoe de riviercruisevaart een stap vooruit zet. Tewaterlating ‘Royal Gloriana’ Kleine oorzaken kunnen soms grote gevolgen hebben. In 2000 voert scheepswerf Vahali in opdracht van Rein Ouwinga van Beijerland Handel & Scheepvaart een reparatie uit aan MS Hejo. De samenwerking verloopt tot wederzijdse tevredenheid. In 2000 koopt Beijerland Handel & Scheepvaart twee casco's voor koelschepen. Beijerland onderzoekt de mogelijkheid om van deze twee casco's passagiersschepen voor de Er is op de werf ruimschoots creatief vermogen en volop ervaring met ijzerwerk. Na beraad besluit men in februari 2003 met elkaar in zee te gaan. Vahali bouwt, Beijerland zorgt voor de financiële realisering. Scheepsmakelaardij Jan Hut wordt aangetrokken als verkoopbemiddelaar en bouwbegeleider. LINDAVIA EN GLORIANA Het is het begin van een vruchtbare en succesvolle samenwerking. In februari 2004 wordt de MPS Royal Lindavia op de werf in Gendt overgedragen aan de tevreden nieuwe eigenaar Wenniger River Cruises. Het met vier sterren gewaardeerde tweedeksschip biedt plaats aan 134 passagiers en 28 bemanningsleden. Het zal worden ingezet op de Donauvaart voor touroperator Nautilus uit Berlijn. Deze is zo enthousiast over de Lindavia dat het bedrijf zelf het tweelingschip MPS Royal Gloriana chartert, dat voorjaar 2005 in de vaart zal worden genomen. Dit succes verdient een vervolg en de drie ondernemingen besluiten een derde cruiseschip te bouwen, deze keer vanaf de kiel! Bezoek onze stand 1907 op de Beurs Rotterdam Maritime, 16 t/m 20 november 2004. Om ook het interieur de gewenste uitstraling van luxe en comfort te geven wordt Jan des Bouvrie gevraagd mee te denken. Een cruiseschip is voor hem nieuw en een grote uitdaging. Samen met Beijerland formuleert hij de uitgangspunten. Als basis wordt gekozen voor een tijdloze, strakke maar warme inrichting die warmte, rust, helderheid en harmonie moet uitstralen. Des Bouvrie vertaalt dit in subtiel gebruik van de kleuren wit, zwart en een aantal tinten bruin. Hiermee krijgen grote ruimtes intimiteit en kleinere vertrekken ruimte. Accenten met contrasterende kleuren geven iedere ruimte een eigen sfeer. Ook in de materiaalkeus vindt men luxe en comfort in samenspel met rust en warmte. Soms leidt dit tot verrassende keuzes. De meubelen kiest des Bouvrie uit zijn nieuwste collectie. ‘Royal Lindavia’ grote riviervaart te maken. Hiervoor wordt contact opgenomen met een aantal werven. Die zijn huiverig, het is een complexe operatie waar voor de casco's moeten worden omgebouwd en met bijna 30 meter verlengd. Dan denkt Rein Ouwinga van Beijerland aan de werf Vahali. Geen nood, verzekeren directeuren Vincent Bekker en Louis van den Bosch. ‘Artist Impression’ TOPSEGMENT Met het nieuwe schip dat voorjaar 2006 operationeel moet zijn wordt het topsegment van de riviercruisers betreden. Vijf sterren krijgt het schip dat naar alle waarschijnlijkheid naar Zwitserland verkocht zal worden. Het ontwerp, op basis van wensen en ideeën van Beijerland en Vahali, is wederom van Arie Drinkwaard. Waren de Lindavia en de Gloriana op sommige punten al vernieuwend, het nieuwe schip onderscheidt zich nog duidelijker van de al bestaande schepen. Eerste opvallende verschil is het extra halve dek. Omdat het schip bestemd is voor 136 passagiers, net zoveel als bij de gangbare tweedeksschepen, betekent dit een enorme ruimtewinst. Die is terug te vinden in grotere cabines (13,5m 2 ), grotere salons, openbare ruimtes en receptie. Daarnaast is ruimte voor een fitnesszaal met sauna en op het achterdek een jacuzzi en een loungeruimte. Alle ruimten zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers en de verschillende dekken zijn per lift bereikbaar. Rein Ouwinga en Jan des Bouvrie VOORUITSTREVENDE TECHNIEK Ook technisch, en met name op het milieugebied is op het nieuwe schip veel te bewonderen. Zo is het in staat zelf uit rivierwater drinkwater te maken. Verder is het voorzien van een systeem, dat afvalwater zodanig zuivert dat lozing in de rivier verantwoord is. Voor de voortstuwing is een systeem ingebouwd dat de geluidsoverlast tot een minimum reduceert. Daarnaast wordt de warmte van de motoren gebruikt bij de verwarming van het schip. Een ultra fog installatie zorgt in het onverhoopte geval van brand voor een minimale schade aan materialen en goederen. NIEUWE DOELGROEP Met al deze luxe voorzieningen en de vele mogelijkheden tot actieve, individuele recreatie en tot privacy moet het nieuwe schip in staat zijn een ander publiek te trekken dan gebruikelijk is op de riviercruisevaart. Heeft een tocht van één of twee weken op de Europese rivieren toch een beetje het imago van een seniorenactiviteit, het nieuwe schip mikt op een 40+ publiek, dat niet zozeer een cruise maar een ontspannend verblijf in een varend hotel zoekt. De markt lijkt daar rijp voor. Daarnaast kan het nieuwe schip worden ingezet als luxe varend hotel bij beurzen en congressen. Wie meer wil weten bezoekt de gezamenlijke stand van Beijerland, Hut en Vahali op de Beurs Rotterdam Maritime 2004, standnummer 1907. SCHEEPSMAKELAARDIJ B.V. www.beijerland.com www.vahali.nl

Binnenvaartkrant