Views
3 years ago

2004-23

  • Text
  • Rotterdam
  • Nieuwe
  • November
  • Maritime
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Onze
  • Schepen

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 30 GENERATORSETS ? ADT BV - Dordrecht 078 - 6136177 Internet: http://www.adtbv.nl • Email: info@adtbv.nl ADT bouwt generatorsets met DEUTZ motoren en LEROY-SOMER generatoren. Standaardsets van 4,5 tot 350 kVA waaronder bijvoorbeeld de stille en zuinige oliegekoelde 1011 sets in 18, 26 en 37 kVA. Superstille geluidgedempte versies of speciale uitvoeringen worden voor u op maat gebouwd. DEUTZ generatorsets ........? Natuurlijk bij ADT in Dordrecht. 2 NOVEMBER 2004 H. van Gemert houdt ‘t droog met Uniek condenswerend aluminium raamprofiel en voorzien van dubbele beglazing Nijverheidsweg 37-39 6541 CL Nijmegen TEL: 024 - 6782231 FAX: 024 - 6782239 Koude • Te leveren in alle maten en modellen brug • Raamprofielen in gemoffelde of geannodiseerde uitvoering leverbaar • RVS-Look is ook mogelijk • In klap- en vaste uitvoering leverbaar Licence number: 1013879 Onderdeel van de van Gemert Group AL ONZE PRIJZEN EX BTW WASPOEDER 25 KG AKTIE € 37,50 10L SUPER-X € 17,33 10L BOENWAX € 15,86 10L AALREIN € 7,41 10L ROEST&KALK € 33,10 Wrijfhout hout € 4,34 SPECK HYDROFOOR 24V H.D. REINIGER 200 BAR ANTENNE ROTOR Nieuw model GEDORE GEREEDSCHAP NIEUW Schoen met stalen neus 40,61 euro Pirelli Python dekwasslang RUIMVERF ALU of R/B 20L 49,92 €+cert. WRIJFHOUTTOUW 16 mm, 220 m. = 63,80 €. WHITE SPIRIT 5L = 5,15 € Servomotor voor blauwbord 24 Volt, 500 kg. 177 € DOGA RUITENWISSER KOMPL. LEVIS LUX 4L WIT 29,95 GELDIG TOT 1 DECEMBER 2004 ZOEKLICHT 250W - 24V Ged. water € 1,35 p/5l. GASOLIE POMP Z.A. 65,80 F.E.M.M. SCHEEPSUITRUSTING MAASKADE 132 3071 NK ROTTERDAM TEL 010-214.08.47 FAX 010-411.47.38 E-MAIL info@femm.nl ZOLANG DE VOORRAAD STREKT CLINOMETERS-INTERCOM ALLES VERKRIJGBAAR RONDSTROP AUTOHIJSBAND 1 TON 2M - 2,5 - 3M, VANAF 11,35 Zinkfosfaat primer 5kg zandpomp RVS 15 ton € 216,50 SIMER 220 V DOMPELPOMP €111,18 Antivries € 2,18 p/l Koelvloeistof € 1,73 p/l LEVIS LUX 1L - 2,5L - 4L HYDROFOOR 220 V RVS NAV. LAMPEN 28 Volt 3,06 AUTOFOCUS KIJKER 7X50 24 LTR €199,- DE ENIGE ECHTE TRICOFLEX 1” 1,81 p.m. NIEUW SECUMAR AUT. REDDINGSVEST 90 € POETSLAPPEN 10 KG BONT, 1 e KWALITEIT- KATOEN = 9,05 DEKZEIL 3x4 tot 10x12 € 0,40 p/m 2 GRONDVERF EIGEN MERK 1Ltr en 2 1/2 Ltr Hercules touw 22MM-24MM-28MM-30MM vanaf 40m ogen gratis PROFESSIONELE DRIJFJAS VANAF € 99,- REDDINGSBOEI LICHT € 15,50 OTTO HI-TECH Marine Products Introduceert de uiteindelijke bescherming van uw motor 1- OTTOSET een nieuw smeringconcept 2- OTTO PX 10 tegen bezinksel en water in uw brandstof • milieuvriendelijk • minder onderhoud • minder brandstofkosten • gebruiksvriendelijk Procedure: • Voeg OTTO PX10 toe aan de brandstof tijdens bunkeren • Voeg OTTOSET toe aan de smeerolie Voordelen: • minder wrijving • minder uitlaatgassen • groter motorvermogen Bezoek voor nadere informatie en prijs onze website http//www.ottohitech.com

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 31 Bremen zoekt Nederlandse schepen voor Weserpromenade Bremen is op zoek naar hotelen restaurant- en partyschepen voor de Weserpromenade Schlachte. Dit uitgaansgebied met een maritiem thema wil de Duitse havenstad verder uitbreiden. De overkoepelende organisatie Schlachte Marketing und Service Verband hoopt vooral Nederlandse schepen bereid te vinden naar Bremen te komen. Omdat in ons land een groot aantal opvallende schepen voorhanden is, die in het Bremense concept passen en omdat hun kwaliteitsniveau hoog is. Eeuwenlang was de Schlachte het centrum voor de overslag van goederen. Die functie verloor het gebied, vlak bij de oude binnenstad gelegen, toen de havenactiviteiten zich naar het westen verplaatsten. De bombardementen in de Tweede Wereldoorlog vernietigden een groot deel van de kades en historische (pak)huizen. Ze werden in de jaren ’50 grotendeels in oude stijl weer gebouwd. Nieuw elan kwam er in 2000 door een groot investeringsprogramma ter waarde van vijftig miljoen euro. Zo ontstond de Weserpromenade Schlachte. De 3,4 kilometer lange promenade op de rechter Weser-oever in het hart van de Hanzestad werd omgevormd tot een ‘maritieme beleveniswereld’. Vorig jaar trok het gebied twee miljoen bezoekers. Er liggen diverse restaurantschepen en ook partyschepen vertrekken van de Weserpromenade. Op de kade en in de straten in de directe omgeving zijn ook tal van restaurants, cafés en eetzaken gevestigd. De nieuwe OttoSET Supreme Motor en Brandstof Systeem behandeling is gebaseerd op hooggeconcentreerde, hittezoekende vloeibare hydrocarbonmoleculen en wordt uitsluitend in Nederland vervaardigd conform NEN-EN ISO 9001:2000 en 14001:1996. Deze mondvol verdient uitleg. OttoSET (Supreme Engine Treatment) is een toevoeging voor motorolie met een mengverhouding van vijf procent van de carterinhoud. Het is gebaseerd op een monomoleculair hydrocarbon oppervlakteverbeteraar. Niet gebaseerd op vaste bestanddelen als PFFE of Molybdenum disulfide; niet weer een of andere olie-of brandstoftoevoeging die slechts als geleider dient; niet een formule met harsachtige vloeistoffen (verdikkende of stremmende factoren). Door Johan de Witte Het fundamentele verschil tussen OttoSET en andere toevoegingen is dat dit product in feite het metaal zelf behandelt en niet de olie, die als geleider wordt gebruikt. Het product bevat een hydrocarbon ion dat zich verbindt met en feitelijk deel wordt van de moleculaire structuur van elk op carbon gebaseerd metaal. Als OttoSET geactiveerd wordt Bremen wil het aanbod in het uitgaanscentrum vergroten. Meer schepen. Liefst ook met mogelijkheden voor tentoonstellingen en de ontvangst van grote groepen (reisgezelschappen bijvoorbeeld). De Weser is een doorgaande vaarweg. Om er – tot Bremerhaven – te mogen varen moet een schip in het bezit zijn van papieren voor vaargebied 2. Bremen helpt geïnteresseerde HI Tech Smeertechniek heeft nieuw antwoord op een oud probleem Nieuw concept voor smering door hitte, verandert het van geleidermedium (olie of brandstof) in een nieuwe, supergladde oppervlaktelaag van vijf micron. Zonder daarbij de motortoleranties aan te tasten. Otto PX 10 is een verbeteraar voor gasolie met een mengverhouding van 1 op 10.000 liter. Het beschermt alle oppervlakken met een enkele laag; brandstoftank, aanvoerleidingen, brandstofpomp, injectors en filters. Het geeft een lagere onderlinge wrijving in het oliedistributiesysteem en verbetert de vloei-eigenschap van olie. Het product wordt voor het bunkeren toegevoegd. PX10 heeft de eigenschap om storingsgevoelige elementen in gasolie – zoals water, roestdeeltjes en bezinksel – in te kapselen. Indien de twee producten op de juiste wijze tegelijkertijd worden gebruikt, kan het motorvermogen verbeteren tot 9,5 procent; het brandstofverbruik kan verbeteren met twintig procent. Het verlengt de levensduur van de motor met éénderde. Er treedt een wrijvingsvermindering op van negentig procent. De afname van uitlaatgassen ligt rond veertig procent en als extra plus heeft de smeerolie een honderd procent langere ondernemers met gunstige voorwaarden. Die variëren van een tegemoetkoming in het liggeld tot ondersteuning bij het verkrijgen van vergunningen. Belangstellenden kunnen contact opnemen met Christel Lübben: telefoon: 0049 421 361 87 72; fax: 0049 421 496 87 72; e-mail: Christel.Luebben@wuh.bremen.de. levensduur. Met andere woorden: leverancier Hi Tech Smeertechniek belooft dat er geld mee te besparen is. Bij gebruik zoals is voorgeschreven zal de motor veiliger, geruislozer, schoner en economischer functioneren. Echter: een versleten motor die aan vervanging toe is, wordt niet nieuw. Uitgebreid getest Voor eventuele vragen over OttoSET en Otto PX10 zijn Otto en Rein Stalp van Hi Tech Smeertechniek Nederland uit Bussum aanspreekbaar. Beiden weten van de hoed en de rand en zijn sinds 1990 bezig met deze materie. Ze hebben de producten talloze malen door vooraanstaande laboratoria, maritieme bedrijven en de automobielbranche en racewereld laten testen. Met positieve resultaten, zo melden ze trots. Een schat aan gedetailleerde tests en officieel erkende gegevens is ter inzage op alle vestigingen van Hi Tech Smeertechniek. Onderzoeksrapporten zijn uitgebracht door het Britse ministerie van Transport, AEA National Centre of Tribology, BICERI en Associated Octel Company. Kijk voor meer informatie op www.ottohitech.com. 2 NOVEMBER 2004 De levensader Weser voert dwars door de stad. Bremen wil meer restaurant- en hotelschepen – liefst Nederlandse – aan de Weserpromenade om het maritieme uitgaanscentrum uit te breiden. (foto Eckhard-Herbert Arndt) Olievlek op Twentekanaal Het Twentekanaal is ruim anderhalve dag gestremd geweest door een olievlek. Dinsdag 19 oktober werd de naar schatting duizend liter olie ontdekt. Rijkswaterstaat heeft de verontreiniging opgeruimd. Donderdag 21 oktober werd de vaarweg weer opengesteld voor de scheepvaart. Tegen de kapitein van een 4-baksduwstel is maandag 25 oktober proces-verbaal opgemaakt wegens slecht zeemanschap nadat hij tot twee maal toe in de problemen was geraakt door harde wind. Toen later ook nog bleek dat de 22-jarige Antwerpenaar niet in het bezit was van een vaarbewijs, er een bemanningslid te weinig aan boord was en het vaartijdenboek niet was bijgehouden, kreeg de kapitein nog drie bekeuringen en werd het duwstel stilgelegd. De scheepvaart op het bevuilde gedeelte van het Twentekanaal werd dinsdagmiddag stilgelegd nadat grootschalige olievervuiling op het water was geconstateerd. Rijkswaterstaat trof direct maatregelen om verspreiding van het tweeënhalve kilometer lange spoor te voorkomen en de olie zo snel mogelijk op te ruimen. Er werden op drie plaatsen olieschermen. Als gevolg van de stremming kwamen ongeveer twintig schepen stil te liggen. De olie is door een speciaal schip opgeruimd. Voor de aanpak van de bestrijding voerde Rijkswaterstaat ook inspectievluchten uit. De vervuiling was waarschijnlijk afkomstig uit de machinekamer van een schip. De Waterpolitie en Rijkswaterstaat onderzoeken de herkomst van de olie. Vier bekeuringen De Waterpolitie Dordrecht legde het duwstel stil toen de duwboot met vier lege duwbakken (totale lengte 172 meter) bij Heerjansdam dwars in de Oude Maas lag. Dat kwam door de harde wind. Het duwstel had een gasboei geraakt, die daardoor zestig meter uit positie werd getrokken. Toen bleek dat het duwstel eerder, ter hoogte van de Swinhaven in Zwijndrecht, ook al in moeilijkheden was gekomen, kreeg de kapitein zijn eerste procesverbaal: voor slecht zeemanschap. De eerste keer had hij afgezien van de hulp van een sleepboot, zoals de Verkeerspost Dordrecht hem had aangeraden. Bij de controle aan boord ontdekte de Waterpolitie dat de schipper niet in het bezit van een vaarbewijs was. Bovendien was er een matroos te weinig aan boord en was het vaartijdenboek al enkele dagen niet bijgehouden. Het duwstel mocht niet verder varen voordat de bemanning volledig was en een extra sleepboot was opgeroepen.

Binnenvaartkrant