Views
3 years ago

2004-23

  • Text
  • Rotterdam
  • Nieuwe
  • November
  • Maritime
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Onze
  • Schepen

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 12 Postbus 386, NL 4460 AT Goes Biesboschhaven Noord 3c 4251 NL Werkendam Telefoon 00 31 183 507040 Fax 00 31 183 500637 Email: galle@euromaritime.com Nieuwbouw Motortankschip als casco of compleet afgebouwd, Afm. 135m x 15m00 x 5m80, 5600 ton, 6870m3. Nieuwbouw Motortankschip, als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m40 x 5m90/4m00, 3000 ton, 4000m3. (Ook leverbaar als 135m) Nieuwbouw Motortankschip als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 13m50 x 5m30/3m80, 3500 ton, 4180m3. (Ook leverbaar als 135m) Nieuwbouw Motorvrachtschip,Type "Marina", als casco of compleet afgebouwd, Afm. 110m x 11m45 x 3m65, 3000 ton, 3440m3, levering oktober 2004. Diverse motorvrachtschepen 110m x 11m45 met en zonder luiken van recente bouwjaren. m.s. 2438 ton 1996, 110mx10m5x3m20, 3000m“, alu. Fr. kap met elec/hydr. luikenwagen, alu. overzakbaar containerstuurhuis, kopschroef Scania 380 pk, autokraan 17m, Caterpillar 3512 1360 pk bj. 1996. "Laguna", 2305 ton 1995, 105mx10m5x3m17, 2850m“, alu Fr. kap luiken met luikenwagen, kopschroef Caterpillar 500 pk, alu overzakbaar containerstuurhuis met brug, 144 TEU, hydraulische autokraan 17m50, Caterpillar 1465pk bj. 1995. "Michael Angelo", 2147 ton 1989, 109m50x9m50x3m05, 3100m“, alu. Fr. kap luiken met hydr/elec luikenwagen, kopschroef Caterpillar 450 pk, alu. overzakbaar containerstuurhuis, hydr. autokraan 15m, Caterpillar 1227 pk bj. 1989 rev. 2000 volledig. "Necton", 2000 ton 1998/2000, 105mx9m40x2m97, 2000m“, alu. Fr. kap met hydr. luikenwagen, kopschroef Cummins 400pk bj. 2000, alu overzakbaar stuurhuis, autokraan 15m, Cummins KTA 50M2 1600pk bj. 2000. "Antigone", 1989 ton, 1979, 100mx9m50x2m94, alu. Fr. kap luiken met hydr. luikenwagen, kopschroef Daf 320 pk, nieuw container stuurhuis bj. 2002, elektrisch + nautisch compleet vernieuwd in 2002, Caterpillar 1521 pk bj. 1999. Evt. inruil bespreekbaar. "Dirk Romy", 1925 ton 2003, 86mx9m50x3m37, alu. overzakbaar containerstuurhuis, kopschroef Daf 420 pk, autokraan 15m, 90 TEU, Caterpillar 1014 pk bj. 2003. m.s. 1751 ton 1993, 85m90x10m5x3m14, alu schuif/stapel luiken, alu. containerstuurhuis, kopschroef Scania 335 pk, autokraan 14m, GM 1460 pk bj. 1993. m.s. 1648 ton 1954, 85m80x9m50x3m01, 2300m“, alu. schuifluiken, alu. overzakbaar stuurhuis, Daf 320 pk, autokraan 16m, Cummins KTA 38 M 2 940 pk bj. 2001. "Rival", 1508 ton, 1993, 80mx9m03x3m07, 1950m“, alu. Fr. kap luiken met luikenwagen, kopschroef Daf 320 pk, GM 825 pk bj.1993 rev. 1999. "Kirsten", 1427 ton 1958, 85m82x9m50x2m72, 1600m“, alu. Fr. kap luiken met elect./hydr. luikenwagen, kopschroef GM 240pk, autokraan 9m, Caterpillar 3412 Di-Ta 680 pk bj. 1997. "Kodiak", 1403 ton, 1965, 86mx9m5x2m60, 1900m“, alu wegwaailuiken met luikenwagen, alu. stuurhuis, autokraan 15m50, kopschroef Van Tiem 320 pk, Deutz 545 bj.1965 rev. 2001. Evt. inruil mogelijk. "Niala", 1370 ton 1979, 90mx8m6x2m70, 2100m“, alu. schuifluiken, alu. overzakbaar stuurhuis bj. 2002, kopschroef DAF 380 pk, autokraan 14m, Caterpillar 1200pk + keerkoppeling, bj. 1992. "Belvedere", 1292 ton 1962, 84m60x8m20x2m72, 1800m“, alu. schuifluiken, alu. stuurhuis, kopschroef Daf 270 pk, autokraan 11m, Isotta Franschini 925 pk bj. 1994 rev. 2003. "Wellington", 1287 ton 1965, 84m70x9mx2m51, 1830m“, alu. luiken, kopschroef 320 pk rev. 1998, autokraan 12m50, Mitsubishi 954 pk bj. 2000. "Leon", 1170 ton 1965, 80m8m2x2m72, 1700m“, alu. potonluiken stapelbaar, alu overzakb. stuurhuis, hydr. autokraan 9m, kopschroef DAF 320 pk, Deutz 545 bj. 1965 rev. 1999/2003. "Roode Vaart 2", 1145 ton 1962, 79mx8m2x2m65, 1250m“, alu luiken met elektr. wagen, kopschroef Scania 230 pk, autokraan 12m, Mitsubishi 1197pk. "Irma", 921 ton 1957, 74m40x7m48x2m73, 1175m“, alu. schuifluiken, kopschroef Daf 260 pk, 1992 gerev. geplaatst, autokraan 9m75 bj. 1990, Mitsubishi 954pk bj. 2000. "Favoriet", 820 ton 1966, 67mx7m20x2m62, alu. luiken met alu/rvs luikenwagen bj. 1998, kopschroef Daf 320 pk bj. 1992, overzakbaar stuurhuis met alu. ramen, autokraan 15m50, Caterpillar 730 pk bj. 2000. "Hudi", 641 ton 1960, 55m11x6m61x2m67, 950m“, alu. Fr. kap luiken met elekt. luikenwagen bj. 1988, kopschroef Daf 185 pk bj. 1994, autokraan 7m40, Caterpillar 565 pk bj. 1979 rev. 1992. Deze aangeboden schepen zijn een kleine greep uit ons verkoopbestand, mocht U interesse hebben voor deze of één van de andere schepen uit ons bestand, bel ons dan gerust eens op voor verdere informatie. Tevens vullen wij ons verkoopbestand graag aan met nieuwe verkoopaanbiedingen, wilt u uw schip voor de verkoop aanbieden dan komen wij graag vrijblijvend een keer bij u langs. '(&#)*+#) zowel casco als compleet schip ! "#$%&'! Nieuwbouw & Bemiddeling van drijvende materialen Vissersdijk 1a - Postbus 68 - 4250 DB - Werkendam Tel. 0183-505745 Dhr. B. Venema tel. 0653-535060 Fax 0183-505714 Dhr. R.B. RuJtenberg tel. 0620-136791 Mail: r.ruJtenberg@planet.nl Dhr. R. RuJtenberg tel. 0653-157161 Mail: maritime@maritime.nl 2051) m/s afm 110x10.10x3.32m, bj 1976, 2604 ton, 1380 pk Cat, 1 ruim met schuifluiken. Boegschroef met 300 pk, Gen. 185/65/35 kva. Grote woning met 3 slpk. Nieuwe stuurhut, compleet net schip. 2019) m/s afm 100x9.50x3.03m, bj 1907/1979, 2000 ton, 1125 pk Cum bj '97, 2 ruimen met Friesche kapluiken met hydr, 2650 m3, 108 teu, boegschroef met 600 pk, 17.5 en 27 kva Gen. Mooie woning met containerstuurhut van '02. 2063) m/s afm 78x8.2x2.62m, 1109 ton, bj 1957, 680 pk Cat van 1999, 2 ruimen met compriluiken met wagen, 1550 m3, nautisch compleet, nette woning met 3 slpk, interessante prijs, inruil mogelijk. 2139) containerduwbak afm 90x11.45x4m, bj '99, 480 pk boegschroef fab v. Wijk, 146 teu, op 3 lagen Nieuwbouw tanker 110x11.45x5.30 (4.00), 125x11.45x5.30 (4.00), levertijd juli 2005 Voor meer info: www.ruytenberg.nl Tevens kunnen wij nieuwbouw duwbakken van 76,5/90/110 M. en midden- voorschepen aanbieden. Ook kunnen wij snel en voordelig nieuwbouw pontons, splijtbakken of ander materiaal leveren tegen zeer scherpe prijzen. Schiffsvermittlung „Seestern” Schillerstrasse 35 Tel. 0049-2642-5779 D-53489 Sinzig/Rhein Fax: 0049-2642-7840 Tel. 0049-1632764890 info@schiffsvermittlung-seestern.de www.schiffsvermittlung-seestern.de zu verkaufen Gütermotorschiff 105x10,50x2,80m 2.140 to, 2 Laderäume, Deutz 1.120 PS, komplett ausgerüstet GSM: 0653-558772 Het adres voor al uw: ¥ Baggermateriaal ¥ Casco s drogelading en beunschepen ¥ Ook verzorgen wij de complete ombouw bij een bestaand achterschip aan een nieuw voor- en middenschip Te koop Rondvaart-partyboot bj. 1969, afm. 21,22x4,29x ca. 0,90m, 135 pk Deutz, S.I. zone 4-4, 150 personen, Prijs: Euro 118.000,- excl. BTW. STAND NUMMER 1105 Voor meer informatie, Tel. 078-6121246, GSM 06-55 195004, Fax 078-6193498 2 NOVEMBER 2004 J.J. GELUK Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. TE KOOP: MVS 1250 ton, bouwjaar 1924 Afm 80x9.50x2.50m, vlak vernieuwd, 2 ruimen, trimvullingen, azobeebuikdenning, hoge denneboom, alu ronde luiken met wagen, kopschroef 240 pk, voorwoning aan dek. Nette achterwoning, autokraan, radar, autom. piloot, hoofdmotor: 800 pk Cummins, aantrekkelijke prijs. MVS 1670 ton, bouwjaar 1971 Afm 85x10.50x2.80m, 3 ruimen, open schip, trimvullingen, hoofdmotor: 1050 pk MWM direct omkeerbaar. Inruil bespreekbaar. MTS 3200 ton, bouwjaar 1986, Holl werf Afm 110x11.40x3.65m, 12 tanks gecoated, 4200 m3, hoofdmotor 1800 pk ABC MTS 1600 ton, bouwjaar 1985 Afm 85x9.50x3,--m, 2x5 tanks type N-gesloten, hoofdmotor: 1200 pk Caterpillar MTS 900 ton, bouwjaar 1972 Afm 73x8.20x2.52m, 2x4 tanks type N-gesloten, inhoud 1250 m3, hoofdmotor 500 pk Bolnes. MPS 150 passagiers Afm 27x5.13x1.50m, zone: 2-zeewaardig schip, hoofdmotor: 205 pk Scania Vabis J.J. Geluk Handels- en Scheepvaartonderneming Middelburg B.V. Punt 15-4332 AB MIDDELBURG-NL Telefoon: 0118-613786 Fax 0118-623109 Autotel: 0653-488 479 Alles wordt duurder... ...maar uw telefoonrekening kan nu goedkoper Prijzen excl. B.T.W. Active Classic Fix 7-17 en 17-7 8-19 19-8 alle uren weekend weekend dagen Naar Zintel Mobile klant 0,09 0,18 0,16 0,08 0,12 Naar vast toestel in België 0,09 0,18 0,16 0,08 0,12 Naar Proximus 0,20 0,30 0,16 0,08 0,12 Naar Mobistar 0,25 0,35 0,16 0,08 0,12 Naar Base 0,20 0,30 0,16 0,08 0,12 Naar vast toestel in een buurland 0,09 0,18 0,25 0,25 0,25 Buurlanden met optie ‘Buren à 12 cent’ 0,09 0,12 0,12 0,12 0,12 SMS 0,12 0,09 0,12 0,12 0,12 Setup 0,00 0,00 0,05 0,05 0,05 Afronding per seconde na de eerste minuut Voor alle 3 tarieven excl. BTW Duur Maandelijks Activatie Abonnement onbepaald 7,00 0,00 Optie ‘Buren à 12 cent’ - 2,48 - OM VAN TARIEF TE WISSELEN GEEF ONS SIMPELWEG EEN TELEFOONTJE Boterhamvaartweg 2, 2030 Antwerpen Volledige prijslijst op aanvraag: +32 3 541 19 61 of zintelmobile@binnenvaartonline.be www.binnenvaartkrant.nl Van T.v.d. Boogaartstraat 20a, 4251 EN Werkendam Postbus 199 4250 DD Werkendam Tel.: 0183-505588 Fax.: 0183-504644 Mob.: 06-53 186642 E-mail: cornetshipping@planet.nl Wij bieden u vrijblijvend te koop aan: Kraanschip "Beo" 320m3, 541 ton Bwj. 1926 te Delft Afm. 56.26 x 6.63 x 2.63 Motor Cat, 443 pk Boegschroef Weka 272 pk Daf Kruiphoogte 4m Spudpaallengte 12 m, in te korten tot 6 m Kraan Pulleman, type PMC 40 2 tandengrijpers, type Verstegen 1 poliepgrijper, fabricaat Jurgen en de Bie 3 milieubaggergrijpers, type Verstegen 2 overslaggrijpers 1 tremgrijper Gieklengte 24m Baggerdiepte 30m Rijdend over de denneboom Motor gereviseerd 1999 Staat van onderhoud is goed!!!

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 13 2 NOVEMBER 2004 Samenwerkingsverband bestelt 16.000 nieuwbouwcasco’s in China Op dit ogenblik zijn 16.000 nieuwbouwcasco’s onderweg van China naar Rotterdam. De eerste lading zal keurig verpakt bij de opening van de Rotterdam Maritime worden onthuld. Voor zo ver bekend verloopt het transport van deze immense hoeveelheid nieuwe binnenschepen voorspoedig en kan elk moment het ponton met de zorgvuldig vastgesjorde casco’s de Rotterdamse haven binnenlopen. In China doen ze alles in een veelvoud van hier. Tegen de 11.000 binnenschepen in Europa varen er bijna 200.000 op de Chinese rivieren. De Chinese vrienden stonden er dan ook helemaal niet gek van te kijken toen een samenwerkingsverband van twee Nederlandse bedrijven en een vereniging met de bestelling voor 16.000 nieuwe casco’s aan kwam zetten. Ze bleven ook vriendelijk glimlachen en knikken toen de afmetingen bekend werden en de bouwtekeningen voor de schepen van anderhalf bij vier centimeter. Opdrachtgevers zijn de ondernemingen de Binnenvaartkrant en Bitfactory uit Rotterdam en de Vereniging ”De Binnenvaart” uit Dordrecht. De schepen dienen als vervoermiddelen in het nieuwe bo(o)rdspel De Binnenvaart, dat tijdens de beurs Rotterdam Maritime zal worden gepresenteerd. Het CDA- Kamerlid Roland Kortenhors die de beurs zal openen op dinsdag 16 november ontvangt het eerste exemplaar van dit prachtig vormgegeven spel. Nieuw bedrijfspand voor Willemsen Vrijdag 8 oktober vond aan de Nijverheidstraat in Bemmel de feestelijke opening plaats van het nieuwe bedrijfspand van Willemsen Interieurbouw & Scheepsbetimmering. Daar beschikt het bedrijf van eigenaar Toine Willemsen over 3500 vierkante meter bedrijfsruimte. Meters die goed van pas komen, want het bedrijf draait momenteel op volle toeren. Tot de bouwvak 2006 heeft Willemsen vijftien binnenvaartschepen in opdracht, waaronder drie passagiersschepen. Door Jan Hoek Naast de scheepvaart, die ongeveer zestig à zeventig procent van de werkzaamheden uitmaken, verzorgt de onderneming ook de interieurbouw voor kantoren, winkels en ziekenhuizen. De genodigden was gevraagd tijdens de officiële ingebruikname van het pand een storting te doen voor KSCC Vakantiecruises, bestemd voor chronisch zieke mensen in de scheepvaart. Jong en oud Lezers van De Binnenvaartkrant kunnen al ruim een half jaar regelmatig kennis nemen van de voortgang bij de totstandkoming van het nieuwe Binnenvaartspel. Een bo(o)rdspel voor jong en oud, even spannend als leerzaam en voor de binnenvaart het verrassende onderwerp: de eigen bedrijfstak. Het klinkt alsof de klok dertig jaar terug wordt gezet. Gezellig met het hele gezin aan tafel met een damast tafelkleed en fanatiek een spelletje doen. Maar minstens zo lang heeft de binnenvaart op een eigen spel moeten wachten, In totaal werd ruim zesduizend euro geschonken; Willemsen Interieurbouw & Scheepsbetimmering verdubbelde dat bedrag tot 12.500 euro. Ruim zeventig jaar geleden startte familie Willemsen een kleinschalig scheepstimmerbedrijfje in Hulhuizen-Gendt, op de plaats waar nu scheepswerf Vahali is gevestigd. Later verhuisde het bedrijf naar een andere locatie in Gendt. Inmiddels staat met Toine Willemsen de derde generatie, en sinds 1987 enig eigenaar, aan het roer. De directeur vertelt over de verhuizing naar Bemmel: ‘Jarenlang hebben we met de gemeente Gendt onderhandeld over uitbreiding van ons pand. Ondanks concrete toezeggingen bleek uitbreiding uiteindelijk toch niet mogelijk en moesten we, al was het pand in Gendt pas tien jaar oud, op zoek naar een nieuwe locatie.’ ‘Uiteindelijk hebben we een gebouw in Bemmel kunnen kopen en dat vervolgens uitgebreid met duizend vierkante meter. De werkplaats inclusief Het onderkomen in Bemmel is aanzienlijk groter dan het vorige pand in Gendt. (foto’s Jan Hoek) Het laatste nieuws. De eerste casco’s van een serie van 16.000 arriveren in Rotterdam. eigen meubelspuiterij heeft een oppervlakte van drieduizend vierkante meter; in de resterende ruimte zijn het kantoor en de showroom gehuisvest.’ Wisselwerking Willemsen vervolgt: ‘Momenteel hebben we 55 vaste medewerkers in dienst. Als we in de winterperiode actief zijn met de afbouw van passagiersschepen zijn in totaal zo’n honderd personen voor Willemsen Interieurbouw & Scheepsbetimmering bezig. Voor gespecialiseerd werk als tegelzetten, behangen, schilderen en isoleren werken we nauw samen met vaste onderaannemers.’ De eigen medewerkers worden intern opgeleid en de eerste twee jaar begeleid door een leermeester. ‘Onder het personeel is nagenoeg geen verloop; ze kiezen voor een stuk zekerheid omdat wij ze de komende jaren werkgelegenheid kunnen bieden.’ ‘Er is in feite sprake van een wisselwerking: enerzijds is er onze grote groep vaste klanten en anderzijds de medewerkers die weten wat ze moeten maken én die weten wat de klant van ons verwacht. Onze medewerkers zijn elke dag aan het werk om een briljant idee om te zetten in een uniek product. Dat doen ze voor een groot aantal werven en relaties waar we jaar in jaar uit – voor sommige al meer dan dertig jaar – de scheepsbetimmering mogen verzorgen. Met onze klanten hebben we een persoonlijke binding en ze mogen van ons een advies op maat verwachten. Vervolgens leveren we een stabiele, goede kwaliteit voor een concurrerende prijs. We doen ons best dat elke keer weer waar te maken.’ ‘In Bemmel zijn we klaar voor de toekomst. We beschikken in ons nieuwe gebouw over een goed geoutilleerde productieruimte en prima machines; we kunnen daar optimaal produceren en absolute topkwaliteit leveren.’ Principes want al decennia lang bestaat het idee al om de sector iets ‘monopoly-achtigs’ te geven. En over enkele weken is het zo ver en is de binnenvaart iets ‘typisch des binnenvaarts’ rijker. Maar het is niet alleen voor de binnenvaart. Het is juist zo aardig dat de hele opzet van het spel is dat iedereen zich kan uitleven in de rol van binnenschipper. Daarom zal het ook dienen als visitekaartje van de binnenvaart, want de buitenwereld kan op speelse en gezellige wijze kennismaken met een bedrijfstak die voor de meesten tot nu toe niet meer is dan de oorzaak van de openstaande brug. Om een bordspel exclusief voor de binnenvaart te maken, was een kostbare geschiedenis. Gelukkig werden voldoende sponsors bereid gevonden om dit leuke initiatief te ondersteunen. Wie het spel speelt, komt ze vanzelf allemaal tegen op de achterkanten van de kaartjes met opdrachten, op het spel zelf of als de namen op het speelbord. Deze speelse manier van ondersteuning sprak velen tot de verbeelding. Jaarlijks verzorgt het bedrijf de betimmering van vijftien à twintig nieuwbouwschepen, waaronder één of twee passagiersschepen. Daarnaast werken de medewerkers van Willemsen aan bijzondere opdrachten. Zoals de betimmering van vijf IJ-veren en een veerpont voor de Belgische stad Gent. Maatwerk loopt als een rode draad door de werkzaamheden van Willemsen Interieurbouw & Scheepsbetimmering. Dat geldt ook voor de eveneens aan de Nijverheidstraat gevestigde dochterondernemingen Sun Marine Seats en Sun Roestvaststaal. ‘Bij Sun Marine Seats komen ergonomie, veiligheid en comfort samen. Aan onze zeer hoge eisen komt alleen een topmerk tegemoet en daarom kopen wij onze stoelen, stuk voor stuk maatwerk, alleen van het gerenommeerde merk Recaro. Of het nu gaat om een zeiljacht of een containerschip, in de stuurhut moet je comfortabel en veilig kunnen zitten. Standaard wordt de in hoogte verstelbare stoel geleverd met handbediening of met een hydraulische zuil. In de luxe uitvoering is elektrische bediening mogelijk voor alle standen.’ ‘Met Sun Roestvaststaal kunnen we elk interieurprobleem oplossen; als het niet van hout gemaakt kan worden, dan maken we het wel van roestvaststaal,’ stelt Willemsen. Voor binnenvaartschepen heeft Willemsen een nieuw type lessenaar ontworpen. Tijdens de vakbeurs Rotterdam Maritime in Ahoy’ wordt deze innovatieve lessenaar gepresenteerd. Willemsen Interieurbouw & Scheepsbetimmering is aanwezig op stand 1916 in een paviljoen samen met negen andere bedrijven van Aqualink, een vereniging van maritieme bedrijven in Oost-Nederland. Willemsen zegt tot besluit: ‘Onze onderneming is voortdurend bezig met vernieuwing. De toekomst ziet er veelbelovend uit; met volop werkgelegenheid en klinkende resultaten zijn we een sterke partner in business. We zijn verhuisd, maar onze principes zijn niet veranderd: afspraak is afspraak, doen wat beloofd is. Daarbij bewijzen wij al ruim zeventig jaar dat kwaliteit geen toeval is.’

Binnenvaartkrant