Views
4 years ago

2004-22

  • Text
  • Binnenvaart
  • Jaar
  • Oktober
  • Schepen
  • Schip
  • Nieuwe
  • Cbrb
  • Binnenvaartkrant
  • Pagina
  • Rotterdam

DE BINNENVAARTKRANT

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 60 19 OKTOBER 2004 C.E. van ’t Hof BV Niveau - alarmering Overvul beveiliging Drukmeting en -alarmering Temperatuurmeting en -alarmering Eclipse niveaumeting NXT Computer systeem Diepgang meting X-BOB met Lloyds certificaat Ringdijk 34 2981 EW Ridderkerk Telefoon; NL 0180 - 430327 Telefax: 0180 - 433728 Wij wensen mts Ranger een goede en behouden vaart Wij wensen het mts Ranger Wij wensen het mts Ranger en haar schippers een behouden vaart. In 15 minuten werd de heer Rinus Pols overtuigd dat het ontwerp van de ballastpomp de juiste oplossing was voor zijn schip, waarna het ballastsysteem in samenwerking met Veka en GTI verder werd ontwikkeld. Waarvoor onze dank. Naast de ballastsystemen leveren wij het volgende; Injectoren, schroefaskoelwaterpompen, alg. dienstpompen, fecaliën pompen, dekwaspompen, brandbluspompen en dompelpompen. SIM heeft de derde generatie ballast watersysteem mogen leveren. SIM heeft een ballastpomp ontwikkeld die een opvoerhoogte heeft van 1,5 bar en een capaciteit tot 600 m“/h. SIM levert op maat uitgevoerde engineering waarbij de wens van de klant als uitgangspunt dient. Vandaar dat wij op dit moment div. ballastsystemen hebben kunnen door ontwikkelen om onze huidige en toekomstige partners meer mogelijkheden te kunnen bieden. Het resultaat mag er ook zijn een ballastpomp die druk kan leveren van 1,5 bar en onderhoudsvriendelijk is. Bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden van onze ballastsystemen, wij geven geheel vrijblijvend engineering en advies over de pomp, uitvoering, leidingsysteem en waterdoorstroming in uw scheepssecties. Wenst u een probleemloos ballastsysteem, neemt u dan contact op met de heer J. Abu-Hunein. Wij leverden het stuurhuis met overzakbare bovenbouw en hefkolom Oosthavenzijde 5-Puttershoek-Holland Postbus 5606-3297 ZG Puttershoek Telefoon (078) 676 38 11 - Telefax (078) 676 48 53 en haar bemanning een behouden vaart. SCHEEPSBOUW B.V. Wij leverden het complete mts Ranger en wensen V.O.F. Ranger veel succes en een behouden vaart. Biesboschhaven-Zuid 10-11, 4251 NM Werkendam, Telefoon : (0183) 505230, n.o.z. Fax : (0183) 505660

DE BINNENVAARTKRANT PAGINA 61 Bij Veka in Werkendam is de tanker Ranger afgebouwd. Eigenaar Marinus Pols is bijzonder content met het uit het Poolse Plock afkomstige casco. ‘We hadden al ervaring met een eerder door de Polen geleverd casco. De werf in Plock heeft ook deze keer een schitterend casco geleverd en er zit nog geen kilo plamuur op. Ook de ijkmeesters waren enthousiast en spraken over een echt recht casco‘, aldus een tevreden Pols. Door Jan Hoek De dubbelwandige type-C tanker van 110 x 11,45 meter is eigendom van V.O.F. Ranger. Naast Marinus Pols maken Wim Mourik en Peter Schless deel uit van deze vennootschap. In samenwerking met Veka Scheepsbouw en installateur GTI heeft SIM Holland uit Papendrecht het SIM Combi ballastsysteem ontwikkeld, bestaande uit een ballastpomp en een injectorsysteem. De injector zorgt ervoor dat het schip geheel wordt droog gepompt. De Ranger gaat via bevrachter Gefo Unitas voornamelijk lichte chemieproducten vervoeren. Het schip beschikt daarvoor over tien tanks van 380 kuub elk. Afhankelijk van het aanbod uit de markt kunnen zo nodig ook mineralen vervoerd worden. In principe wordt gevaren in het ARA-gebied en verder tot Koblenz. De voortstuwing wordt verzorgd door een Caterpillar van 1835 pk bij 1600 toeren. De Ranger is een tamelijk hoog schip en derhalve een behoorlijke windvanger. Om het vaargemak te vergroten is een Verhaar-boegschroef van 600 pk geplaatst. De 20-jarige zoon van Marinus Pols, HTS’er Remco, heeft ook een steentje bijgedragen aan de totstandkoming van de dubbelwandige tanker. ‘Hij heeft de ballastleidingen voor de middentanks die van het dek naar onderen lopen op tekening aangepast. Ook de entree naar de machinekamer is door hem gewijzigd; de trap loopt niet recht naar beneden, maar meer met een draaiing. Dat zorgt niet alleen voor een makkelijker inloop, maar bovendien voor aanzienlijk meer bergruimte,’ aldus Pols senior. ‘We kunnen terugkijken op een goede afbouwperiode, waarbij nagenoeg alles volgens planning is verlopen. Bij de Brabanders is de sfeer heel gemoedelijk, waarbij de mensen zeer plichtsgetrouw zijn; ze willen met elkaar een zeer net schip bouwen en kijken daarbij niet voortdurend op hun horloge,’ stelt hij content vast. In de uitnodiging voor de open dag afgelopen vrijdag hadden de eigenaren verzocht geen flessen wijn of andere cadeaus mee te nemen, maar in een bus een bedrag te deponeren dat bestemd is voor een goed doel. De opbrengst, 2905 euro gaat in z’n geheel naar Villa Joep. Deze stichting zamelt geld in voor onderzoek naar neuroblastoom kinderkanker en werkt hierbij nauw samen met de stichting Kinder Oncologisch Centrum Rotterdam en het eveneens in Rotterdam gevestigde Sophia Kinderziekenhuis. Meer informatie over de stichting is te vinden op internet: www.villajoep.nl. Ballasten en ontballasten SIM (Strong In Movement) Holland B.V. is opgericht in 1933 en levert engineered equipment. Binnen SIM zijn twee gespecialiseerde afdelingen actief: één op het gebied van energievoorzieningen (aggregaten, Victron 12/24VDC voorzieningen en UPS nobreak systems) en één op het gebied van pompen. Het totale SIM-pompenprogramma is behoorlijk uitgebreid. Naast ballastsystemen levert SIM diverse andere water- en vuilwaterpompen zoals zelfaanzuigende, fundatie- en norm-centrifugaalpompen, faecaliënpompen, hydrofoorinstallaties, grootvolume (nood)pompen en kleinbaggerwerkpompen. SIM Holland heeft op verzoek van plaatsgenoot Breko Nieuwbouw een nieuw type ballastsysteem ontwikkeld. Na een ontwikkelings- en testperiode van bijna anderhalf jaar heeft SIM inmiddels voor ieder ballastprobleem een oplossing. SIM-directeur Leon Verbeek vertelt over het systeem: ‘Het hart is een propellertype schroefpomp met dubbele draairichting en een injector voor het volledig leegzuigen van de ballasttanks. Deze pomp is in staat in twee richtingen dezelfde watercapaciteit te verpompen; ballasten en ontballasten met één pomp derhalve.’ ‘Hierdoor is slechts één centrale ballastleiding benodigd over de lengte van het schip met een aftakking in iedere ballasttank. Complex leidingwerk met diverse afsluiters, zoals bij een conventioneel dekballastsysteem, is overbodig. Ook is de plaatsing zeer eenvoudig en hierdoor levert het SIM-ballastsysteem, naast een uniek goede werking, een behoorlijke besparing op.’ Iedere ballastpomp wordt, om een juiste werking te kunnen garanderen, speciaal op order gefabriceerd. Het pomphuis wordt geheel gegalvaniseerd uitgevoerd, terwijl de hydraulische delen van roestvaststaal zijn. De pomp-as is voorzien van oliesmering, waarmee de noodzaak voor onderhoud sterk gereduceerd wordt. 19 OKTOBER 2004 SIM Holland levert voor tanker Ranger ‘snel en probleemloos’ ballastsysteem Het injector-onderdeel van het nieuwe ballastsysteem. Het mts Ranger is afgebouwd bij Veka in Werkendam. (foto de Binnenvaartkrant) De SIM Holland elektromotor. Wie leverden op het mts Ranger Centromost River Shipyard in Plock Bouw casco VEKA scheepsbouw bv Levering en volledige afbouw Rabobank Shipping Financiering Oranje Onderlinge Verzekering van Schepen U.A. Verzekering Gefo Hamburg Bevrachting Unitas United Shipping and Trucking Company N.V. Bevrachting Pon Power BV Caterpillar scheepsdieselmotor voor voortstuwing, type 3516B DITA , 2028 pk bij 1600 rpm, Caterpillar generatorset voor ladingpomp en boegschroefbedrijf, type 3412E. Amco Compressoren BV Compressorinstallatie Isolatiebedrijf "Merwede" BV Isolatie uitlaatgassystemen Unisol isolatietechniek bv Isolatie gasretourleiding Discom BV Uitlaatgassendempers Rubber Design B.V. Flexibele opstelling motor Parker Hannifin bv Afstandsbediening voor de hoofdmotor, type MiniSem 1E ADS-van Stigt ZF Marine ZW W16500, reductie 4,950:1. 24V solenoid t.b.v. electrische bediening, elastische koppeling De Ruyter Dieseltechniek B.V. Caterpillar 3412, John Deere 6068 TF 258, John Deere 4045 TF 158 met marathon generatoren Maralec b.v. Marathon generatoren AMW-MARINE - H.I. AMBACHT 5 blads rechtsdraaiend, 1800 mm Van de Giessen Straalbuizen 1 straalbuis type Optima, diameter 1.816 mm. Scheepswerf Jac. den Breejen b.v. Complete schroefasinstallatie IHC Lagersmit 1 stel SUPREME LD schroefaskokerafdichtingen 200 en bijbehorende met witmetaal gevoerde schroefaslagerbussen Verhaar Omega B.V. Boegschroef Blokland Non Ferro bv Beunkoelers hoofdmotor NRF BV Beunkoelers voorschip Kampers Scheepskonstruktie BV Stuurhuis, achtermast, stuurhuistrap Handelsonderneming Beerens BV Alu. sierdakradarmast, alu. stuurhuistrap Machinefabriek en scheepsreparatiebedrijf Van Wijk B.V. Ankerlieren, ankers, kettingen. Autokraan, handuitschuifbaar tot 15 mtr., 1750 kg Van der Velden Marine Systems Stuurwerk, roeren, hydrauliek Werkina Werkendam bv De complete elektrische installatie, incl. 2-draads data besturing, het monitoring systeem met touch-screen bediening, het Sigma Radio Holland pakket, de complete airco installatie, het Orlaco camerasysteem, de overdruk installatie, het travelvision antennesysteem, de Tresco kaartplotter, de tankalarmering- en radarmeting Tresco CVBA Tresco Inland Ecdis Viewer RAFA bv Scheepsramen onder keur van o.a. GL, Lloyds, BSI, DNV e.a. Loggers Rubbertechniek bv Flexibele opstelling woning De Leeuw bv, Scheepsinterieurbouw Betimmering Keuken-line Keuken Brabantse Afbouw Groothandel Sanitair B&H Kersten isolatie Isolatie woning Fa. P.A. Paans & Zn. Stoffering WindeX Engineering BV Airconditioning overdruk en klaproosters Blommaert BVBA Voormast type Arizona Zwets Werkendam BV Speck PM15/ 200 ltr hydrofoorset, 2x ZW Beta S80g32t, 4kW lens/ballast/algemene dienstpomp incl. fundatie/lekbak, ZW Beta S80G32t gecoat, 4kW Eexd-T4 electromotor slobpomp incl. fundatie/lekbak, ZW Beta S90G32t, 7,5 kW algemene dienstpomp incl. fundatie/lekbak, ZW Jetting S88g32t, 11 kW brandblus/dekwaspomp incl. fundatie/lekbak, ZW SK 3301 brandstoftrimpomp, ZW Alpha 020 RAT, 1,5 kW fecaliënpomp, 18x vlinderkleppen DN80, 6x vlinderkleppen DN100 SIM Holland BV Het ballastsysteem, injectoren, schroefaskoelwaterpomp, alg. dienstpompen en fecaliën pompen, dekwaspomp, brandbluspomp, dompelpomp Marflex BV 10x Deepwell pompen Elektrotechnisch Scheepsinstallatie Bureau CE van 't Hof Niveau-alarmering, overvul beveiliging, drukmeting en - alarmering, temperatuurmeting en -alarmering, eclipse niveaumeting, NXT Computer systeem, diepgang meting, X-BOB met Lloyds certificaat GTI Seton Pijpleidingen Dekleidingen geleverd en geïnstalleerd ExxonMobil Marine Lubricants Mobil smeermiddelen Slurink Zwaans bv Gasolie en scheepsbenodigdheden Hempel Coatings (The Netherlands) B.V. Coating Visser & Remmerswaal Accountants Accountantskantoor Cleton & Meijer BV Laad- en losslangen Huchem Special Products b.v. HC-Roka, HC-Ship-Clean nieuw, HC-Ship-Shampoo Tegelzetterij Ippel Werkendam Tegelwerk Seafix Fire Fighting Systems CO2 Brandblusinstallatie Kalibra International B.V. Tankmeting

Binnenvaartkrant